Mä tunnen oloni niin avuttomaksi ja surulliseksi. Ollaan oltu miehen kanssa kohta seitsemän vuotta yhdessä, ei meillä ole koskaan ollut mitenkään tasaista tai helppoa, mutta aina ollaan päädytty yhdessä jatkamaan. Suhteen alkuhuumakin jotenkin latistui miehen sitoutumiskammo-oireiluun, mutta joku sai kuitenkin aina jatkamaan yhdessä. Nyt meillä on 2-vuotias lapsi.
Mies hylkäsi minut täysin seksuaalisesti raskauden puolivälin jälkeen ja ei halunnut minun edes koskevan itseään puoleen vuoteen lapsen syntymän jälkeen. Se loukkasi minua syvästi, käytiin perheneuvolan terapiassa muutama kerta ja siellä kerrottiin, että se on normaalia, monet miehet hämmentyvät raskauden edetessä ja naisen muuttuessa yhtäkkiä äidiksi. Ymmärsin, hyväksyin, rauhotuin ja yritin sopeutua.
Jäin äitiysloman jälkeen hoitovapaalle ja perustin yrityksen. Yrityksen, jonka perustamisesta on puhuttu meidän suhteen alusta asti. Mies on nimenomaan kannustanut yrityksen perustamiseen ja uskoo tuotteeseeni.
Nyt olen ollut lapsen kanssa vuoden kotona, samalla opetellen liiketoimintaa ja myymistä. Vuosi on ollut rankka. Sen lisäksi, että olen todella kokematon myyjä ja ujo ihminen, on perheessä ollut paljon sairautta, ensin oli flunssakierre, sitten loukkaannuin pahasti ja lopulta vielä lapsemme sairastui vakavasti. Mieheni on reissuhommissa ja kotona vain viikonloppuisin, joten arjen pyörittäminen kuuluu oikeastaan yksin minulle.
Meillä on kaikkea. Mieheni on hyvä isä, yrittää aina keksiä vapailla jotain kivaa yhdessä tekemistä. Tekee omat kotityönsä melko reippaana, eikä arjen pyörittämisessä ole mitään valitettavaa.
Mikä sitten voi olla vialla ja eikö mulle mikään riitä? Mun mieheni ei edelleenkään juuri halua koskea minuun, joskus krapulassa ehkä ja iltaisin saattaa pyytää hieromaan. Työviikon alussa, lähtiessään antaa suukon. Siinä meidän läheisyys. Sekin vielä riittäisi, vaikka tunnenkin oloni edelleen hylätyksi.
Pahinta on kuitenkin taloudellisen vallan käyttö. Melkein joka päivä kaupassa mieheni virnuilee, että kuka maksaa? Viikottain hän muistuttaa laskuista, jotka on maksanut. Ja jos tulee riitaa, niin hän ilmoittaa, etten tuo mitään enkä penniäkään tähän perheeseen. Tämä ei edes ole totta, olen koko vuoden tuonut sekä starttirahaa, että kodinhoidontuen ja maksan niillä kyllä oman ja lapsen elämisen täällä kotona viikot. Yrityksen tuotot menevät vielä toistaiseksi firman käynnistelyyn ja juokseviin kuluihin, mutta siinäkään ei ole velkaa, vaan pyörii plusmiinus nollalla.
Tuntuu, että meidän perhe-elämä toimii, mutta mieheni halveksuu minua kaiken takana, sekä naisena, että ihmisenä. Hän ei ole koskaan ennen joutunut minua elättämään oikeastaan päinvastoin, on ollut aika, kun mieheni oli työttömänä ja minä töissä. Siksikin tämä raaka vallankäyttö tuntuu niin pahalta.
En voi pyytää mieheltäni rahaa mihinkään. Jos pyydän kahta kymppiä loppukuusta, niin hän räkättää paskaista naurua ja pilkkaa, että joko ne on rahat loppu? Saattaa kyllä laittaa rahat, mutta nöyryyttävää kerjätä rahaa omaan ja lapsen elämiseen mieheltä.
Tämä tuntuu niin pahalta. En uskonut, että kukaan kohtelisi lapsensa äitiä lähinnä loisena. En ole maailman ahkerin ihminen, mutta en laiskinkaan, enkä ole maailman kaunein, mutten ruminkaan. Olen viettänyt aikaa sairaalassa yksin lapsen kanssa, vain saadakseni tietää, että on raskaampaa olla töissä kun lapsi on sairaalassa.
Kaikki luulee, että meidän elämä on ihan elokuvaa, koska vieraitakohtaan mies on hauska ja avokätinen. Silloin kun on vieraita, mies on yleensä lempeämpi minuakin kohtaan. Siksi meillä kai on usein vieraita.
On niin sur0ullidta elää hyvää perhe-elämää ja tietää, että oma mies ei rakasta eikä välitä, mutta jos lähtisin tästä rikkoisin paljon hyvää ja kaunista.
Kaikki hyvin parisuhteessa, paitsi parisuhde
10
469
Vastaukset
Itse en ainakaan tuosta tekstistä löytänyt mitään" hyvää ja kaunista", mitä sanoit teidän suhteessa kaikesta huolimatta olevan.
Paremminkin kuulosti siltä, että alun alkaenkin siinä on kaksi toisilleen sopimatonta yksilöä päätynyt yhteen vääristä syistä(ilmeisesti kun ei ole muutakaan saanut) tyyliin.
Noh, mitäpä muutakaan voi sitten odottaa pidemmän päälle kuin jotain tuonkaltaista elämää.
-Parisuhde on sellainen kuvio, että se toimii kunnolla vain jos on kumppnin kanssa riittävästi yhteistä ja samankaltainen ajatusmaailma fyysinen kemia.- Skeptikko
Miehesi vaikuttaa hyvin kypsymättömältä. Ihan itsesi vuoksi suosittelen pohtimaan jatkoa. Lapsi ei saa olla ainoa syy tai ihan mukava arki. Tuo fyysinen puoli johtuu kai siitä, että miehesi ei osannut käsitellä raskauden aikaista - muuttunutta kehoasi. Luulenpa, että "toteuttaa" itseään seksuaalisesti muualla. Huolehdi siis suojauksesta.
Voi olla, että minulle on nyt kehittynyt harvinaisen pessimistinen suhtautuminen miehiin. Olen 30-vuotisessa lapsettomassa liitossa ja luulin, että meillä on kaikki hyvin. Seksissä ei ole ollut pitkiä taukoja koskaan. Minulla on ollut työelämässä vaikeuksia löytää vakituista työtä, joten pidin suhdettamme pilarina ja suojana kaikelle paskalle mitä elämä tuo vastaan. Kävi kuitenkin ilmi pari kuukautta sitten, että miehellä oli ollut vuoden nettideittiprofiili, yksi pikapano puskissa ja thaihieromalaitoskäyntejä omien sanojen mukaan pari kertaa. Syyksi hän ilmoitti pahan työstressin... - rakkautta_
Mitä hyvää teillä on? Itse en oikein löytänyt mitään. Kaikki todella huonoa. En sietäisi tuollaista miestä.
- Pohdintaam
Lähtisit pois, tulee heijastumaan lapseen kyllä se tulee näkemään että vanhemmat eivät koske toisiaan ja isä lyttää äitiä jatkuvasti, tuo tuhoaa myös itsetuntosi, haluatko antaa lapsellesi moisen parisuhde mallin? Sinulla on vain 1 elämä, kannattaako se tuhlata onnettomassa liitossa?
Lapsikin haluaa että sillä onnelliset vanhemmat, et tuhoa kaikkea lähtemällä. Kosketuksen tarve ja hyväksytyksi tuleminen on yksi ihmisen perustarpeita, jos oma miehesi ei halua läheisyyttä sinulta ei tuo suhde ole enään suhde. Mimmoinen mies haluaa pahaa oloa naiselleen?
Miehesi ei tiedä mitä on sana perhe. Surullista. Et ole mitään velkaa tuolle miehelle. - Mikääneimuutu
Perheen hyvinvointiin vaikuttaa muukin kuin vain raha. Sinä hoidat kodin ja lapsen, joten se kompensoi hyvin siihen, että miehesi ylläpitää kotia ?& perhettä taloudellisesti.
Miehesi on ilkeä, jos tosiaan kommentoi ja käyttäytyy noin kuin kerrot. Ilkeä ihminen ei yleensä muutu vaan hänellä on niin perustavaa laatua oleva elämänasenne, että sitä on vaikea muuttaa. Se, että hän on vieraskorea vain vahvistaa käsitystä hänen ilkeydestään. Hänellä on heikko itsetunto eikä hän arvosta itseään, sen hän projisoi sinuun, jotta voisi tuntea olevansa parempi. Kun hän on mielin kielin muille ja häntä mahdollisesti kehutaan, senkin hän tekee kiusatakseen sinua ja saadakseen pontta omalle kuvitelmalleen itsestään. - kyllikkiX
Suhteenne on epäterve ja sinulle sekä lapselle haitallinen. Miehesi "harrastaa" henkistä väkivaltaa. Suojaudu, lähde.
- Huonojuttu
Pitkät parisuhteet perustuvat empatiakykyyn ja mieheltäsi se näyttää puuttuvan kokonaan. Se yksistään, että mies on reissuhommissa eikä ymmärrä sinun arkea - olet yrittäjä ja vielä hoidat pientä lasta!!! Hän itse lähtee työreissulle, jossa saa ja voi tehdä niin pitkää päivää kuin vain mahdollista, ja työpäivän jälkeen tarvitsee huolehtia vain itsestään, syömään ja nukkumaan. Se on hieman eri asia. Sinulla ei ole varmasti yhtään hetkeä omien ajatusten kanssa arjen jatkuvassa pyörityksessä, pyykit, laskut, ruoat, kodin siistinä pitäminen, lapsen lääkärikäynnit ja kaikki muu. Missä välissä hoidat yrityksen asioita? Jotta yritys voisi menestyä, sinulla tulisi olla aikaa yrityksen kehittämiseen ja siihen tarvitaan luovuutta. Luovuus ja tekemisen ilo katoaa paineessa ja lisäksi ympäristö vaistoaa sen heti kun olet väsynyt tai vihainen. Tästä kärsii myös yrityksesi.
Pahalta kuulostaa.
Tuo fyysisen kontaktin puuttuminen minun maailmassani vielä jotenkin menettelee, vaikka sekin on kovin yksilöllistä.
Kyllä noista raha-asioista pitäisi nostaa kissa pöydälle ja keskustella asia selväksi, joko kahdestaan tai ulkopuolisen ihmisen avulla. Miehelle on vain kerta kaikkiaan tehtävä selväksi, ettei tuollainen henkinen väkivalta ja halveksunta käy. Ei ole ollenkaan harvinaista, että ihminen rupeaa käyttäytymään tuolla tavalla jos huomaa toisen olevan riippuvainen itsestään , niin kuin sinä olet miehesi rahoista.
Sitten kun lähdetnostamaan asiaa pöydälle, niin sinulla pitäisi olla jo plan b mielessäsi, jos asiat eivät lähde paranemaan.
Laske budjettia elämiselle, ota selvää asunnoista ja tuista. Mieti miten yrityksen käy. Mieti miten järjestät lapsen hoidon.Ketjussa on nyt lähinnä ehdoteltu kamojen pakkaamista, mutta kyllä todellisuudessa pidemmissä parisuhteissa tuollainen naljailukin puolin ja toisin on hyvin yleistä ja arkipäivää.
Tietenkään fiksut ihmiset eivät sitä koskaan tuohon pisteeseen päästäisi, mutta heillä se nyt on niin, kuten lukemattomilla muillakin ihmisillä ja tarinalla tahtoo olla aina kaksi puolta, eli eiköhän aloittajastakin löydy sitä "vikaa" ihan yhtälailla..Kuulostaa kuitenkin siltä, että mies käy tunnollisesti töissä ja osallistuu jopa kotitöihinkin, keksii yhteistä tekemistä jne., joten eihän selvästikkään aivan toivoton kaveri ole.
Uskon, että suurinosa turhautumisesta ja ongelmista tuossa perheessä tuleekin lähinnä tuosta toimimattomasta seksielämästä ja fyysisestä erilleen kasvamisesta, mikä tapahtui silloin lapsen syntymän aikoihin.
-Nyt pitäisi vain istua alas ja ottaa puheeksi tuo seksielämä ja että mikä siinä miehesi mielestä on ongelma.. Onko aloittajalla päässyt lapsen syntymän jälkeen ylipainoa kertymään minkä verran? Ja kyllä, kaikki vaikuttaa kaikkeen, joten jos se oma fyysinen olemus on kovasti muuttunut, niin aloittaja voisi miettiä, että josko sille asialle voisi tehdä jotain.
Toisaalta myöskin miehelläsi saattaa olla erektiohäiriö ilmaantunut ja kun kaikki eivät saa aikaiseksi hakea lääkkeitä ja apua siihenkään, niin sekin voi olla ongelma..
-Nämä asiat pitäisi ihan ensialkuun selvittää puhumalla ja miettiä voisiko jotain tehdä toisin puolin ja toisin. Vasta sitten mikäli asioihin ei ala kuulua muutosta, lähtisin miettimään muita vaihtoehtoja.- Hylätty_nukke
Kiitos vastauksista. Tiedän itsekin, ettei tämä tilanne voi jatkua näin. Näinä päivinä olenkin surullinen siitä, että tajuan tämän päättyvän todennäköisesti niin kuin en haluaisi sen päättyvän.
Tällä hetkellä olen oikeastikin riippuvainen miehen rahoista. Pelkäsin alunperinkin heittäytymistä näin tyhjänpäälle. Positiivista on, että olen maksanut eläkemaksuja itselleni koko hoitovapaan.
Raskauskiloista sen verran, että olen kymmenen kiloa hoikempi nyt kuin tavatessamme. Mutta en myöskään ymmärrä, miksi seksi parisuhteessa pitäisi jotenkin "ansaita". Entä kun olen 50 vuotias? Sitten viimeistään on ymmärrettävää, ettei mieheni halua minua? Ei miehenikään paljoa minun miellyttämistäni mieti, kun piereskelee rikkinäisissä kalsareissa sängyssämme. Olen silti aina häntä rakastanut, niin oudolta kuin se tässä katkerassa tilityksessä voi kuulostaa. Väittäisin, että rakastamaansa ja arvostamaansa ihmistä haluaa mieskin, vaikka vähän rupsahtaisikin. Muutenhan vakituiset parisuhteet päättyisivät järjestäin siinä neljävitosena viimeistään. Laiha tai lihava, niin aamuhengitykselle ja silmäpusseille ei voi mitään. Niitä pitää rakastaa.
Hyvää meillä on lapsen elämä. Me riidellään riidat yleensä tekstiviestein, koska mies on poissa. Hyvää meillä on yleensä arki. Tässä kodissa on hyvä olla. Meillä on hyviä ystäviä, hyviä sukulaisia. Yksin joudun sinnittelemään ja pystyn tarjoamaan lapselle minimin. Ero rikkoo niin paljon asioita, ei pelkästään sitä parisuhdetta.
Vaikka uskon pääseväni viimeistään vuoden sisään jo ihan hyville tuloille, niin en usko, että pystyn ohittamaan ja ylittämään tätä nöyryytystä, jonka mieheni minulle, ensimmäisen lapsensa äidille järjesti. Jotenkin olin kuvitellut toisenlaista elämää ja kohtelua.
Luulen, että vaikka jatkettaisiin yhdessä, olisi kauna ja katkeruus liian suurta, se jäisi meidän väliin ikuisesti. En voi unohtaa, että minut heikoimmillani on hylätty. Niin se vaan on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743345
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311921Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681909Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171446- 281391
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261308Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61296Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631207Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.53965