Alkää laittako hiuksiinne muovia.
Hakutulos: (YSA)
Käytettävä asiasana: silikoni
Laajemmat termit: muovi
polymeeri
Kuuluu ryhmiin: [09] Kemia
[30] Kemianteollisuus. Keraaminen teollisuus. Lasiteollisuus. Muoviteollisuus. Kumiteollisuus
Silikoni on muovia
4
1652
Vastaukset
- Lea
Varsinkin marketshampoissa on juuri tuota muovia. Sen huomaa ankarana kutinana hiuspohjassa.
Ei tulisi enään mieleenikään laittaa silikooneja hiuksiini.- estestest
Tässä tapauksessa YSA-asiasanasto ei ole oikeassa. Eihän se ole mikään synonyymisanasto vaan antaa myös sivuavia hakusanoja.
Silikoni ei ole muovia. Muovia kyllä löytyy mm. hiustenmuotoilutuotteista joten on hyvä käyttää silloin tällöin syväpuhdistavaa shampoota. Jos hiuksissa näkyy jotain "jäämiä", ne ovat peräisin esim. polyacrylamide-muovista, eivät silikonista. - Dreija
estestest kirjoitti:
Tässä tapauksessa YSA-asiasanasto ei ole oikeassa. Eihän se ole mikään synonyymisanasto vaan antaa myös sivuavia hakusanoja.
Silikoni ei ole muovia. Muovia kyllä löytyy mm. hiustenmuotoilutuotteista joten on hyvä käyttää silloin tällöin syväpuhdistavaa shampoota. Jos hiuksissa näkyy jotain "jäämiä", ne ovat peräisin esim. polyacrylamide-muovista, eivät silikonista.Kun hiuspohjaa kutisee, mutta näkyvää hilsettä ei ole vaan päänahka on sileä ja kiiltävä kuin nukella, on kyseessä todennäköisesti veteen liukenemattomien silikonien aiheuttama ongelma.
Hoitavat shampoot ja hoidot eivät pääse vaikuttamaan kun ongelma, kutiava päänahka, on silikonikalvon alla. Syväpuhdistava shampoo on ensimmäinen apu. Surullista mutta totta, silikonia käytetään paljon halpis tuotteissa. Tätä on joidenkin ihmisten todella vaikeaa ymmärtää, silikoni ei ole hyväksi hiuspohjalle eikä hiuksille. - samaa silikonia
Sekä markettishampoissa että kampaamosarjojen shampoissa on silikoniyhdisteitä. Ja ihan samoja eli kampaamotuotteiden silikonit eivät ole "parempia ja laadukkaampia", sama dimethicone siellä incissä lukee.
Idea on katsoa onko shampoossa / hoidossa mitään oikeasti kosteuttavaa tai ravitsevaa ainetta vai onko pelkkää silikonivesiseosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1562095Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3091786- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois801241Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671160
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972