Asunnon kunnossapito

coys

Avoliitossa asutaan toisen puolison omistamassa asunnossa. Vastikkeet, vedet, sähköt maksetaan puoliksi. Asuntoa pitää kuitenkin välillä kunnostaa. Puoliso, joka ei omista asuntoa kieltäytyy osallistumasta remonttikuluihin vetoamalla, että saahan niistä kotitalousvähennyksen... Hän siis vain kuluttaa asuntoa, mutta ei halua sitä hoitaa. Onkohan tämä oikein ja yleistäkin?

6

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juiop

Mielestäni kunnossapito kulut kuuluu omistajalle. Hän maksaa jo nyt osuutensa vastikkeesta (ikäänkuin vuokra). Ei muuallakaan vuokralainen osallistu remontti kuluihin.
      Meillä on tehty näin 30 vuotta eikä riitaa rahasta

• Vuokralainen ei osallistu remonttikuluihin suoraan, mutta häneltä veloitetaan vuokran muodossa enemmän kuin pelkkä vastike vesi ja sähkö. Vuokranantaja saa siis voittoa, josta hän joskus maksaa remonttikulut.

• kukasinutperii

Oletteko tehneet keskinäisen testamentin jossa sinun asuntosi jää avokillesi kuoltuasi?
      Jos et ole tehnyt, niin siinä syy, miksi avokkisi ei halua kasvattaa sinun omaisuutesi perintöarvoa eurollakaan.

• eorotoyou

Mutta haluaa pienentää perintöarvoa asumalla siinä. Kaikki kuluu käytössä. Ap laita avokki asumaan omaan asuntoonsa ja kysy muutaman kuukauden päästä kummassa oli halvempaa asua..

• osaomistus
        eorotoyou kirjoitti:

Mutta haluaa pienentää perintöarvoa asumalla siinä. Kaikki kuluu käytössä. Ap laita avokki asumaan omaan asuntoonsa ja kysy muutaman kuukauden päästä kummassa oli halvempaa asua..

Ei puolison kannata laittaa rahoja kiinni toisen kokonaan omistamaaan kämppään.
        Eihän se ikinä saisi sijoituksiaan takaisin, jos asunnon omistaja päättäisikin pistää kumppaninsa pihalle.

Aloittajana miettisin sitä, että mitä jos puoliso voisi ostaa itselleen 1/3 tai 1/2 miehen asunnosta.
        Jos parisuhde kerran on vahva, niin mitä riskiä asunnon omistajalle tuosta olisi?

• Oppeliini1

Aina, siis aina, kun tulee asunnon maksusta selvittämättömiä kuluja ( joista ei päästä yhteisymmärrykseen) on kummankin parasta asua ikiomissa asunnoissaan. Silloin voi rauhassa miettiä kuinka menot yhteistaloudessa hoidetaan, ilman riitaa. Kun päästään sovittuun ratkaisuun, sitten vasta on aihettaa muuttaa saman katon alle; kumman tahaansa.
      Siis ei niin että:mutku mää luulin et toi on vaa mun osuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      953
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe