Vaikea äiti

Väsynyt

Olen niin kyllästynyt äitiini ja hänen ailahtelevaan mielialaansa. Vanhempani erosivat minun ollessa vauva ja minulle ei koskaan kehittynyt kunnon isäsuhdetta, sillä äitini ei halunnut että tapaan isääni. Hän puhui ja puhuu vieläkin pahaa hänestä ja isäni suvusta. Lapsena uskoin kaiken mitä hän sanoi ja en tavannut isääni kovin usein vaikka isä kuinka yritti. Äitini on aina ollut kovin herkkä raivostumaan ja syyttelee aina kaikesta turhasta ja kertoo kuinka en osaa koskaan tehdä mitään oikein. Joskus teini ikäisenä minulla oli vaikeaa kotona ja äitini heitti minut pihalle kaikki vaatteet ikkunasta ja huusi että vihaa minua eikä välitä tai halua enään nähdä. Jouduin mennä tuntemattomalle isälleni silloin ja olen tutustunut häneen enemmän. Pian hän pyytelikin jo takaisin kotiin ja meninkin, mutta aloin tapaamaan isääni enemmän ja viettämään aikaa hänen luona. Tästä hän sitten suuttui ja alkoi syyttelyt ja turha riidan haastaminen kaikesta en tiedä varmaan kateellisuudesta. Hän mököttää minulle viikkojakin putkeen ilman syytä ja käyttäytyy lapsellisesti. Edelleen vaikka olen jo täysi ikäinen nyt. En jaksa häntä :( mitä teen

5

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joitainneuvoja

      Et ole yksin, tälläisiä äitejä on paljon. Ei ole kasvanut aikuiseksi.

      Sinun ei auta muu kuin mennä juttelemaan jonkun perheneuvojan luo.
      Ehkä voit asua isäsi luona.
      Juttele hänen kanssaan.
      Tottakai isälläsikin on osuusasiassa.
      Mitä hän teki? Miksi tuli ero? Eikö tukenut ja ymmärtänyt äitiäsi?

      Etsi joku turva/keskusteluryhmä.

      Eli sinun pitää oppia vain seisomaan omilla jaloillasi. Lue kirjallisuutta.
      Kun alat ymmärtää mistä kaikki johtuu, niin opit käsittelemään asian ja ottamaan rauhallisesti.
      Kerro äidillesi, että hänen pitää mennä jollekin asiantuntijalle ja selvittää omat ongelmansa, ja että hänen ei pidä purkaa omia paineitaan sinuun vaan hoitaa itse tunteensa kuntoon, ja tulla aikuiseksi.

      Sinä olet lapsi ja sinun ei tarvitse kantaa äitisi ongelmia.
      Täällä maailmassa meillä jokaisella on oma reppumme ja jokaisen pitää itse etsiä apua ja selvittää ongelmansa.

      Kyllä se siitä!
      Olet järkevä kun olet ottanut asian hoitaaksesi.
      Åpua löytyy!

      Hän on kuitenkin äitisi, jota et voi jättää.
      Sinulla on myös isä.

      Selvittäkää yhdessä ongelmat, isäsi saa auttaa asiassa!

      • omaäitiei

        Miksi ei äitiä voi jättää, ei äiditkään saa käyttäytyä ihan miten vaan...Minä olen ihan äskettäin päättänyt ottaa etäisyyttä omaan äitiin koska mun äiti ei tee muut kuin haukkuu mua ja mun miestä ja sitä ei jaksa kuunnella. On moni joka on laittanut välit poikki omaan äitiin, ei se että on äiti oikeuta sanomaan tai käyttäytymään ihan miten vaan. Jos ei mikään muu auta niin minä olen itse valmis pistämään välit poikki omaan äitiin, toivon ettei niin mene mutta jos muu ei auta niin se on se viimeinen.


    • niin.se.on

      Kyllä välit äidin kanssa on katkaistava, jos kuorma käy liian suureksi. Näyttää siltä, että on jo käynyt. Vaikka kukaan ei viime kädessä ole itseään tehnyt, eikä siis ole syyllinen huonoon laatuunsa, täytyy muilla kuitenkin olla oikeus karttaa levotonta sukulaistaan itseään säästääkseen.

      • omaäitiei

        Niinpä, jos ei muu auta niin välit poikki, ei se äiti saa tehdä tai sanoa mitä vaan vaan sen takia että hän on äiti. Ei lapsilla tarvitse olla huono olo.


    • keskustelkaajonkunkanssa

      Ei oo pakko katkaista, voi vähentää yhteydenpitoa ja keskustella yhdessä ulkopuolisen kanssa.

      Ne on luonnolliset siteet.

      Kun ymmärtää mistä johtuu, niin tietää.
      Kyllä sillä isälläkin on osuus asiaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe