Syrjäytyneet miehet yleensä ätmiytyvät, kun taas syrjäytyneet naiset tavallisesti alkavat kärsiä yh-sidukkavalas-oireyhtymästä.
Melkein väittäisin, että syrjäytyneillä naisilla menee elämässä paremmin, kun heillä on sentään ne mukulat seurana ja aktiviteetin tuojana ja aika usein myös satunnaisia miessuhteita.
Miesten ja naisten syrjäytyminen erilaista
42
782
Vastaukset
- trollikka
Jessus mikä oivallus! Yh:lla menee hyvin lastensa kanssa, kun on vielä satunnaisia miessuhteita!
Ihan oikeesti, kuvitteleeko AP satunnaisten miessuhteiden jotenkin parantavan naisen elinehtoja tai mielentilaa. Yksin se nainen lastensa kanssa eteenpäin ponnistaa, niistä satunnaisista miessuhteista kyllä täälläkin ollaan kuultu... usein hyvin traumaattisia, jopa hengenvaarallisia.
Ihan turhaan olet kateellinen Yh:lle jostain irtosuhteesta, parisuhde hänellekin olisi tärkeämpi; ihan henkisestikin. Siinä sä olet oikeassa ett yh:lla on aktiviteettia niiden mukulien takia/vuoksi, aina ei varmaan tiedä mihinpäin lentäisi... jotta ehtisi kaiken tehdä mitä pitäisi.
Sen verran olen yh-äitien elämää sivusta seurannut ja merkille pannut ... aivan kaikki "jokerit & vapaakortit" joita heiltä löytyy, verrattuna poikamiehiin!
Jos AP olet poikamies; niin anna palaa, sulla on tublaten enemmän mahdollisuuksia kuin yh-lla.- yhoot.seksihurjia
monasti yh oot on kikkeli haukkoja ja erosivat kun petti tai on ikävä ja ilkeä nainen ja ei yhoot halua suhdetta vaa nauttivat kun miehet vaihtuu ja ovat tindereissä yms hakemassa vain seksiä ja haluavat että miehet vaihtuu ja yhoiden luona käykin miehiä paljon ja lapsista näkee että on yhoiden lapsia ovat ongelma lapsia ja niillä lapsilla paremmin asiat jossa pääsevät isänsä luokse välillä ja äitipuolensa kanssa niin näkevät mitä on perheelämä ja yh nainen vaan paneskelee ja miehet vaihtuu ja jopa kaljottelee ja lapset näkevät sen ja näkevät kun miehet ei arvosta äitiä eikä arvosta kukaan ihminen niin kai se lapsiin jälkensä jättää
- yh.seuralainen
yhoot.seksihurjia kirjoitti:
monasti yh oot on kikkeli haukkoja ja erosivat kun petti tai on ikävä ja ilkeä nainen ja ei yhoot halua suhdetta vaa nauttivat kun miehet vaihtuu ja ovat tindereissä yms hakemassa vain seksiä ja haluavat että miehet vaihtuu ja yhoiden luona käykin miehiä paljon ja lapsista näkee että on yhoiden lapsia ovat ongelma lapsia ja niillä lapsilla paremmin asiat jossa pääsevät isänsä luokse välillä ja äitipuolensa kanssa niin näkevät mitä on perheelämä ja yh nainen vaan paneskelee ja miehet vaihtuu ja jopa kaljottelee ja lapset näkevät sen ja näkevät kun miehet ei arvosta äitiä eikä arvosta kukaan ihminen niin kai se lapsiin jälkensä jättää
ja yleensä yhoilla ei ole raha ongelmia yhteiskunta maksaa ja miehet vaihtuvat maksaa
- kontulan.ketku
yh.seuralainen kirjoitti:
ja yleensä yhoilla ei ole raha ongelmia yhteiskunta maksaa ja miehet vaihtuvat maksaa
...mutta kun se YH lihoo ja turpoaa tarpeeksi, ei sille ole käyttöä muuhun kuin oleskelulupa-automaattina.
- trollikka
Joskus ihmettelen oikeesti, millaisia ihmisiä te oikein tunnette? Onko oikeesti niin ankeaa porukkaa kaikki tuntemanne ihmiset... ja missä olette heihin tutustuneet. Mulla on työkavereina tällä hetkellä 5 yh-äitiä ja 4 heistä tunnen yksityiselämänkin puolelta.
Pitää paikkaansa ett kaupunki on järjestänyt heille melkein jokaiselle kaupungin vuora-asunnot ja vuokratukeakin saavat vähän, se muuten tarkistetaan aina vuosittain.
Yksikään noista naisista ei irtonumero äijiä viihdytä, eikä kotiinsa vieraita miehiä kuljeta... heillä on lapsensa, joita suojelevat.
Pari naisista ainakin seurustelee vakituisesti, heillä on toimiva parisuhde... käsittääkseni, ja ainakin toinen pariskunta aikoo tulevaisuudessa avioitua, kihlautuivat jo talvella.
Mä en todellakaan väitä ettei poikkeuksia saattaisi löytyä, yh-joukostakin... mutt älkää nyt saamari vieköön kaikkia yksinhuoltajia leimatko vastuuntunnottomiksi lähinnä "puli muijiksi".
Tiedoksenne vaan ett sosiaalihuollonpuoleta lastensuojelu kyllä huostaanottaisi lapset, silloin kun holtittomuutta esiintyy!
Jopa niin ett äitiä ei ole uskottu huoltajaksi... isän ja uuden äitipuolen toimesta lapsi kuoli!
Näitä tapauksia tosin on molemmin päin valitettavasti; siis menehtyneiden lasten kannalta!
Mutt jos kyseenalaista holtittomuutta kerta näet... teepä ilmoitus siitä, sääli edes niitä lapsia! - hyvä.nainen.olet
trollikka kirjoitti:
Joskus ihmettelen oikeesti, millaisia ihmisiä te oikein tunnette? Onko oikeesti niin ankeaa porukkaa kaikki tuntemanne ihmiset... ja missä olette heihin tutustuneet. Mulla on työkavereina tällä hetkellä 5 yh-äitiä ja 4 heistä tunnen yksityiselämänkin puolelta.
Pitää paikkaansa ett kaupunki on järjestänyt heille melkein jokaiselle kaupungin vuora-asunnot ja vuokratukeakin saavat vähän, se muuten tarkistetaan aina vuosittain.
Yksikään noista naisista ei irtonumero äijiä viihdytä, eikä kotiinsa vieraita miehiä kuljeta... heillä on lapsensa, joita suojelevat.
Pari naisista ainakin seurustelee vakituisesti, heillä on toimiva parisuhde... käsittääkseni, ja ainakin toinen pariskunta aikoo tulevaisuudessa avioitua, kihlautuivat jo talvella.
Mä en todellakaan väitä ettei poikkeuksia saattaisi löytyä, yh-joukostakin... mutt älkää nyt saamari vieköön kaikkia yksinhuoltajia leimatko vastuuntunnottomiksi lähinnä "puli muijiksi".
Tiedoksenne vaan ett sosiaalihuollonpuoleta lastensuojelu kyllä huostaanottaisi lapset, silloin kun holtittomuutta esiintyy!
Jopa niin ett äitiä ei ole uskottu huoltajaksi... isän ja uuden äitipuolen toimesta lapsi kuoli!
Näitä tapauksia tosin on molemmin päin valitettavasti; siis menehtyneiden lasten kannalta!
Mutt jos kyseenalaista holtittomuutta kerta näet... teepä ilmoitus siitä, sääli edes niitä lapsia!ehkä esittävät sinulle koska olet kunnon nainen niin esittävät sinulle että ovat myöskin kunnon naisia ja ihmisiä mutta oikeasti rafloissa käy usein ja netistä hakee seuraa harva sanoo oon huora ja nautin siitä tietävät että menettää maineensa ja menettää ystävyytensä sinuun mutta oikeasti miksi olet sinkku koska olet vaimo ainesta ja varmasti saisi hyvän kumppanin sinusta
- Nainen39vee
trollikka kirjoitti:
Mutt jos kyseenalaista holtittomuutta kerta näet... teepä ilmoitus siitä, sääli edes niitä lapsia!Tarkoitatteko yh-äideillä totaali-yh:ta, jossa lasten toinen vanhempi ei ole lainkaan lasten elämässä mukana, vai lasketteko mukaan myös ne, joilla on yhteishuoltajuus (riippumatta siitä, kuinka paljon lapsi näkee isäänsä)? Jos yh tarkoittaa tässä yhteydessä kaikkia lasten kanssa asuvia, jotka ovat eronneet tai eivät ole parisuhteessa, niin täytyy sanoa, että tunnen itsekin useampia - mutta iso osa heistä asuu omistusasunnossa. Monellahan on ollut oma asunto jo ennen lastensa isään tutustumista. Minäkin asun omassa asunnossa, tosin lapset asuvat vuoroin minun ja vuoroin isänsä kanssa, mutta ihan ilman ex-miehen rahaa on kyllä tämäkin asunto rahoitettu.
- trollikka
hyvä.nainen.olet kirjoitti:
ehkä esittävät sinulle koska olet kunnon nainen niin esittävät sinulle että ovat myöskin kunnon naisia ja ihmisiä mutta oikeasti rafloissa käy usein ja netistä hakee seuraa harva sanoo oon huora ja nautin siitä tietävät että menettää maineensa ja menettää ystävyytensä sinuun mutta oikeasti miksi olet sinkku koska olet vaimo ainesta ja varmasti saisi hyvän kumppanin sinusta
Ehkä eivät esitä... luitko oikein; 4 heistä tunnen yksityiselämänkin puoleltakin hyvin ... Käydään uimassa, joskus tanssimassa ja kuljetaan mun autollani.... talvisin luistelemassa ja keilaamassa.
Syksyisin kerätään marjoja ja sieniä metsästä... joskus porukallakin jos vapaat sopii yhteen.
...............................................................................................................................................................................................
"Tarkoitatteko yh-äideillä totaali-yh:ta, jossa lasten toinen vanhempi ei ole lainkaan lasten elämässä mukana, vai lasketteko mukaan myös ne, joilla on yhteishuoltajuus."
Sekä... että, molempia yh:ta ...ja tunnen yhden leskenkin; nykyään avioitunut ja pojat ovat ottopoikia, eli kasvatus iskä ottanut pojat omikseen.
Osa asuu kaupungin asunnossa, yks appivanhempien omistamassa asunnossa, ja pariskunta omassaan poikien kanssa. Mä en ymmärrä miten tämän palstan miehillä on noin ankea käsitys naisista.
Minkälaisia KassiAlmoja he tapaavatkaan... ilmeisesti ei sisu riitä tutustua tavallisiin työssä käyviin naisiin, tai sitt ihan piruuttaan kirjoittelevat mitä sylki suuhun tuo!
Suoraan sanottuna mustamaalauksesta luultavasti tällä palstalla on kyse.
- ei.mitään
Työttömällä ätmillä ei ole rahaa eikä pillua
- Ätmi-sinkku
Onhan ätmeillä pleikka, viina, runkku. Niillä pärjää hyvin elämässä.
- karenssilla_
Ei oo varaa edes viinaan
- dftfdss
Kitinän määrästä päätellen ei näytä pärjäävän...
- NainenRuudunTakaa
Naisilla on ystäviä. Eikä ne ystävyyssuhteet tyhjästä synny, vaan siitä että ollaan kiinnostuneita toisista ihmisistä, annetaan sitä henkistä tukea jne.
- Pillujen--asiantuntija
Ätmit syrjäytyy koska ei saa naisilta rakkautta ja nainen syrjäytyy koska ei riitä jännämiehiä kaikille naisille.
- 13d123d12312f3
aika epä-tasa-arvoista. nainen valitsee aina helpoimman reitin joka naurattaa naista. nainen saattaa ola eka jonkun miehen kanssa tiimi, mutta kun näkee helpomman reitin toisen kusipäisenkin miehen kanssa niin nainen luulee tekevänsä viisaasti, ja sitten hän nauraa tuolle kurjalle jonka kanssa oli aiemmin samaa pataa. nainen on loppujen lopuksi helvetin tyhmä elikko.
- minäminäämmä
Mitä sillä nalkuttavalla ämmällä tekee?
Mielummin runkulla ruista ranteeseen kuin pettymys eukko samassa kämpässä kitisemässä.- tosimiespanee
Runkku on luusereille
- Kaisanoasaa
Oon jo syrjässä kaikesta. Pillua en koskaan saa.
- 12121212121212
Syyt miksi naisilla on helpompaa:
- sukupuoliroolit: miehen tulee olla pelastaja, nainen voi olla pelastaja tai pelastettava ("neito pulassa"). Mies ei voi olla pelastettavan roolissa, siksi mies jää yksin kun taas naiselle löytyy lohduttajia
- sosiaalinen status on miehessä itseisarvo. Siksi tässä asiassa rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Nainen on suosittu koska omaa tiettyjä ominaisuuksia, mutta suosio ei kertaudu samalla tavalla kuin miehillä
- sekä miehet että naiset ihailevat alfoja, mikä korostaa heidän valtaansa ätmin kustannuksella. Naisten kateus suosittuja naisia kohtaan puolestaan tasoittaa voimasuhteita naisten puolella Naiset ehkä hyväksyy helpommin tosiasioita yksin olemisestaan, ettei se ole vitsaus jos siitä ei sellaista tee. Eikä noloa ja hävettävää. Yksinkin voi pärjätä oikein hyvin.
Miehille on taakkana kilpailuhyhteiskunnassa se miltä näyttää muiden miesten silmissä. mm. tuo menestyminen, kykeneminen jne. Hyvin pitkälle miesten omissa päissä tämä tiukka asennoituminen. En ole mitään, jos en ole kuten tuo menestynyt ja pärjäävä mies.
Tietää jo siitä, että naisten keskuudessa pärjää paremmin ne miehet, jotka ovat vapaita näistä ikeistä mitä mun kuuluu olla. Ne on mitä ne on ja siksi ne pärjää."Tietää jo siitä, että naisten keskuudessa pärjää paremmin ne miehet, jotka ovat vapaita näistä ikeistä mitä mun kuuluu olla. Ne on mitä ne on ja siksi ne pärjää."
.. Miten Naisten jutut voi ottaa tosissaan, jos/kun ne on TodMonesti niin kaukana Todellisuudesta?.. Varsinkin sellaisissa asioissa, joissa Todellisuus&Totuus on Syystä Tahi Toisesta Naiselle/Naisille EpäMiällyttävää.. ;D
.. Narsustelua Sanon Ma.. Tahallista ja/tai Tahatonta Sellaista.. ;P- trollikka
Hyvin olet kiteyttänyt faktat... siis ne miten yleisesti naiset ajattelevat näistä asioista.
Miehillä se on ainainen keskinäinen näyttämisen halu... mihin perustuu äijien taso keskustelutkin.
Ja ihan turhaa näille on naisnäkökulmaa asioihin selittää... putkiaivoisille pikkupojille.
Käsityskyky heillä ei vaan riitä siihen; ett erisukupuolilla on erinlainen ajattelutapa asioista. - trollikka
NuuskaMuikkune kirjoitti:
"Tietää jo siitä, että naisten keskuudessa pärjää paremmin ne miehet, jotka ovat vapaita näistä ikeistä mitä mun kuuluu olla. Ne on mitä ne on ja siksi ne pärjää."
.. Miten Naisten jutut voi ottaa tosissaan, jos/kun ne on TodMonesti niin kaukana Todellisuudesta?.. Varsinkin sellaisissa asioissa, joissa Todellisuus&Totuus on Syystä Tahi Toisesta Naiselle/Naisille EpäMiällyttävää.. ;D
.. Narsustelua Sanon Ma.. Tahallista ja/tai Tahatonta Sellaista.. ;PMietis nyt tarkkaan mitä LadyZorro oikeesti sanoi. Silloin kun mies ymmärtää naisen ajattelutavan, voi olla ett jotain muutakin yhteisymmärrystä on olemassa.
Jotkut nettikeskustelut esim. isä Laasasen pohjustamat aiheet; 10-tason miehistä... kiinnostaa ainoastaan joitakin miehiä ja ns. kullankaivajia.
Oikeesti Laasanen tekee itse rahaa kyseisillä jutuillaan... ja jotkut huonolla itseluottamuksella varustettut ovat kohderyhmänä. Maksavat tätä laskua, tavalla tai toisella.
Päivänjatkoja.... mulla on sovittu tapaaminen pikapuoliin... heippa! trollikka kirjoitti:
Mietis nyt tarkkaan mitä LadyZorro oikeesti sanoi. Silloin kun mies ymmärtää naisen ajattelutavan, voi olla ett jotain muutakin yhteisymmärrystä on olemassa.
Jotkut nettikeskustelut esim. isä Laasasen pohjustamat aiheet; 10-tason miehistä... kiinnostaa ainoastaan joitakin miehiä ja ns. kullankaivajia.
Oikeesti Laasanen tekee itse rahaa kyseisillä jutuillaan... ja jotkut huonolla itseluottamuksella varustettut ovat kohderyhmänä. Maksavat tätä laskua, tavalla tai toisella.
Päivänjatkoja.... mulla on sovittu tapaaminen pikapuoliin... heippa!.. Mietis Kuule.. Ihan ite Vuan.. ;P
.. Jos/kun SeliSelitykset/Puheet jne. Ei Vastaa Edes (IdeoLogia, Ismi Vapaita jne.) Virallisia Tutkimuksia, eikä kestä Millään Muotoa EmpiiristäTarkastelua&Tutkiskelua, niin kyllä se Nyt Vuan on Niin, että Sellainen on Silkkaa NaisMäröintiä.. Että Tierä Sä(kin) Se!!!.. ;D
.. Hyviä PäivänJatkoja Sulle.. =)trollikka kirjoitti:
Mietis nyt tarkkaan mitä LadyZorro oikeesti sanoi. Silloin kun mies ymmärtää naisen ajattelutavan, voi olla ett jotain muutakin yhteisymmärrystä on olemassa.
Päivänjatkoja.... mulla on sovittu tapaaminen pikapuoliin... heippa!.. Mietis Kuule.. Ihan ite Vuan.. ;P
.. Jos/kun SeliSelitykset/Puheet jne. Ei Vastaa Edes (IdeoLogia, Ismi Vapaita jne.) Virallisia Tutkimuksia, eikä kestä Millään Muotoa EmpiiristäTarkastelua&Tutkiskelua, niin kyllä se Nyt Vuan on Niin, että Sellainen on Silkkaa NaisMäröintiä.. Että Tierä Sä(kin) Se!!!.. ;D
.. Hyviä PäivänJatkoja Sulle.. =)- trollikka
.. Mietis Kuule.. Ihan ite Vuan.. ;P
.. Hyviä PäivänJatkoja Sulle.. =)Voi virallinen tutkimus, kenen tekemä ja kenen maksama? Luotan ainoastaan omaan kokemaani.
Vieläkään en ymmärtänyt.... lähetäs kuule kolmas viesti, vain mulle! ;) =)) trollikka kirjoitti:
Voi virallinen tutkimus, kenen tekemä ja kenen maksama? Luotan ainoastaan omaan kokemaani.
Vieläkään en ymmärtänyt.... lähetäs kuule kolmas viesti, vain mulle! ;) =)).. KotKot Siellä.. KotKot Tiällä.. Siellä Kot.. Tiällä Kot.. Joka Puol KotKot.. HiialaHiiala Hei.. ;D
.. Sokkia(t) ja/tai "Sokkia(t)" Kana(t) ei TosiaAsioita Tunnista/Tunnusta.. Ei Vaikka Mikä Ois.. ;D- trollikka
.. KotKot Siellä.. KotKot Tiällä.. Siellä Kot.. Tiällä Kot.. Joka Puol KotKot.. HiialaHiiala Hei.. ;D
.. Sokkia(t) ja/tai "Sokkia(t)" Kana(t) ei TosiaAsioita Tunnista/Tunnusta.. Ei Vaikka Mikä Ois.. ;DVaikuttaa siltä ett taas meillä on erimielisyyksiä asioista. Mitähän sä teet ammatiksesi? Jossain kanalassa ilmeisesti ja kanalauman kanssa yhteistyössä pyörit... kun tuollainen kotkotus on käynnissä. Vai yritätkö sä kerätä niiden munat salaa... kyllä siitä meteli syntyykin!
Mä sain luvan purkauttaa ja rakennuttaa eteisen jollain rakennusalan ammattilaisella... jonka luvat ja maksut ensin tarkistetaan virallisesti.
Nyt saamani suusanallinen lupa; on vain alkua sille prosessille joka lähti nyt käyntiin.
Ne rakennusluvat tulee muuten mun itseni hakea ja mulla pitää olla urakoitsijan nimi tiedossa. Taloyhtiön hallituksen lupa ja... selitykset siitä mitä muutoksia ollaan tekemässä... jne.
Saan varmaan sen sata kertaa kysellä asioita isännöitsijältä... ai, niin ja "isännöitsijän todistus" myös piti olla niissä papereissa. Muistaakseni isännöitsijä puhui valvovasta rakennusmestaristakin... nythän sillä oli jo yks rakennusmestari mukanaan.
Piru mikä prosessi jos jotain yrittää parantaa asunnon seinien sisällä... rikkomatta paikkoja, ja kaiken lisäksi omassa asunnossaan. Mulla ei ole tarkoitus laajentaa tai rakentaa naapurin puolelle.
Melkein sama jos mun pitäisi soittaa lääkärille; ett saanko mä korjata nyt tämän haisvan kasan hoidokin housuista, muutenhan se polttaa vielä ihon rikki. Ja sitt jäisin odottelemaan lupaa sekä hoito-ohjeita... päättävältä taholta!
Nää on kohtia joissa tekis mieli vetää kurvit suoriksi... ihan selvää pässinlihaa, kunhan remontin hoitaa ammattitaitoinen ihminen... eikä pelkkä harrastelija.
Tässä projektissa minä olen se harrastelija, mutt auta armias jos mua kusetetaan ja mä huomaan sen. Silloin saa rahaa palaa vaikka kokossa... mutt niin palaa närhenmunatkin! trollikka kirjoitti:
Vaikuttaa siltä ett taas meillä on erimielisyyksiä asioista. Mitähän sä teet ammatiksesi? Jossain kanalassa ilmeisesti ja kanalauman kanssa yhteistyössä pyörit... kun tuollainen kotkotus on käynnissä. Vai yritätkö sä kerätä niiden munat salaa... kyllä siitä meteli syntyykin!
Mä sain luvan purkauttaa ja rakennuttaa eteisen jollain rakennusalan ammattilaisella... jonka luvat ja maksut ensin tarkistetaan virallisesti.
Nyt saamani suusanallinen lupa; on vain alkua sille prosessille joka lähti nyt käyntiin.
Ne rakennusluvat tulee muuten mun itseni hakea ja mulla pitää olla urakoitsijan nimi tiedossa. Taloyhtiön hallituksen lupa ja... selitykset siitä mitä muutoksia ollaan tekemässä... jne.
Saan varmaan sen sata kertaa kysellä asioita isännöitsijältä... ai, niin ja "isännöitsijän todistus" myös piti olla niissä papereissa. Muistaakseni isännöitsijä puhui valvovasta rakennusmestaristakin... nythän sillä oli jo yks rakennusmestari mukanaan.
Piru mikä prosessi jos jotain yrittää parantaa asunnon seinien sisällä... rikkomatta paikkoja, ja kaiken lisäksi omassa asunnossaan. Mulla ei ole tarkoitus laajentaa tai rakentaa naapurin puolelle.
Melkein sama jos mun pitäisi soittaa lääkärille; ett saanko mä korjata nyt tämän haisvan kasan hoidokin housuista, muutenhan se polttaa vielä ihon rikki. Ja sitt jäisin odottelemaan lupaa sekä hoito-ohjeita... päättävältä taholta!
Nää on kohtia joissa tekis mieli vetää kurvit suoriksi... ihan selvää pässinlihaa, kunhan remontin hoitaa ammattitaitoinen ihminen... eikä pelkkä harrastelija.
Tässä projektissa minä olen se harrastelija, mutt auta armias jos mua kusetetaan ja mä huomaan sen. Silloin saa rahaa palaa vaikka kokossa... mutt niin palaa närhenmunatkin!.. Kyllä noihin juttuihin on Syynsä.. Ja on niitä "ammattimiehiäkin" aikast PaljonKinKin, jonka suoritteet on mitä.. Syynä Tyhmyys&Yksinkertaisuus ja/tai NarsuMarsuus.. ;P
.. Mut joo.. Toivotaan, että homma sujuis mahdollisimman Jouhevast ja LoppuTulos olisi Laadukas ja sellainen, kuin sen kuuluukin.. ;PSanoisin että paljon riippuu mikä on syrjäytymisprosessin lähtölaukaus. Jos puhutaan eron jälkeisestä syrjäytymisestä niin kokemuksieni mukaan kilpailuhenkisyydellä ei ole juurikaan tekemistä asian kanssa. Mitä kavereiden prosesseja olen seurannut niin syrjäytymisriski on aika suoraan verrannollinen siihen miten eroprosessissa mies kokee itsensä kohdelluksi. Jos ero on moelmpien päätös tai mies kokee että häntä on asiassa kuultu päätettäessä lapsista, elatusmaksuista yms niin näillä kavereilla ei ole ollut mitään ongelmaa jatkaa eteenpäin.
Jos taas vaimo on helmikuun alussa päättänyt että ero tulee toukokuun neljäs ja silloin lyödään laput miehen eteen niin onhan selvä että lähtötilanne ei ole sama. Kaikki kun on jo mielessä mietitty ja viranomaisten kanssa keskusteltu niin toinen poistuu kehästä kädet ylhäällä voittajan elkein samalla kun toinen yrittää päästä kontaleen raahautuakseen pukusuojaan.
Näitä jälkimmäisiä kun on kuunnellut niin yksikään mies ei ole ollut huolissaan siitä että autossa olisi liian vähän tehoja naapuriin pirssiin verrattuna tai mökkilaituri olisi liian lyhyt koska naapuri rakensi uuden. Kyllä ongelmat ovat mallia miten elää tämä pari viikkoa näkemättä lapsia koska oikeus tapaamiseen on vain joka toinen perjantai klo 18.00-sunnuntai klo 16.00. Kyllä se painoarvo vain on ihan muualla kuin siellä kilpailuhenkisyydessä.
Esimerkiksi työttömyyden tai menestymättömyyden vuoksi syrjäytyminen voisin kuvitella olevan hieman erilaista sen vuoksi missäpäin Suomea ollaan. Jos ollaan syrjäseuduilla jossa rakenteellinen työttömyys jyrää samassa suhteessa häviävien palvelujen kanssa niin voisin kuvitella että kilpailua tai kateutta on vähemmän kuin kasvukeskuksissa joissa mahdollisuuksia on enemmän. Lisäksi työt siellä vaativat paremman koulutuksen eli käytännössä peruskoulussa jo pojat karsitaan menestyjiin ja pudonneisiin. Eli siinä mielessä voisin tuon kilpailutilanteen olevan siellä enemmän totta. Tämä toki ihan puhdas arvaus.M184 kirjoitti:
Sanoisin että paljon riippuu mikä on syrjäytymisprosessin lähtölaukaus. Jos puhutaan eron jälkeisestä syrjäytymisestä niin kokemuksieni mukaan kilpailuhenkisyydellä ei ole juurikaan tekemistä asian kanssa. Mitä kavereiden prosesseja olen seurannut niin syrjäytymisriski on aika suoraan verrannollinen siihen miten eroprosessissa mies kokee itsensä kohdelluksi. Jos ero on moelmpien päätös tai mies kokee että häntä on asiassa kuultu päätettäessä lapsista, elatusmaksuista yms niin näillä kavereilla ei ole ollut mitään ongelmaa jatkaa eteenpäin.
Jos taas vaimo on helmikuun alussa päättänyt että ero tulee toukokuun neljäs ja silloin lyödään laput miehen eteen niin onhan selvä että lähtötilanne ei ole sama. Kaikki kun on jo mielessä mietitty ja viranomaisten kanssa keskusteltu niin toinen poistuu kehästä kädet ylhäällä voittajan elkein samalla kun toinen yrittää päästä kontaleen raahautuakseen pukusuojaan.
Näitä jälkimmäisiä kun on kuunnellut niin yksikään mies ei ole ollut huolissaan siitä että autossa olisi liian vähän tehoja naapuriin pirssiin verrattuna tai mökkilaituri olisi liian lyhyt koska naapuri rakensi uuden. Kyllä ongelmat ovat mallia miten elää tämä pari viikkoa näkemättä lapsia koska oikeus tapaamiseen on vain joka toinen perjantai klo 18.00-sunnuntai klo 16.00. Kyllä se painoarvo vain on ihan muualla kuin siellä kilpailuhenkisyydessä.
Esimerkiksi työttömyyden tai menestymättömyyden vuoksi syrjäytyminen voisin kuvitella olevan hieman erilaista sen vuoksi missäpäin Suomea ollaan. Jos ollaan syrjäseuduilla jossa rakenteellinen työttömyys jyrää samassa suhteessa häviävien palvelujen kanssa niin voisin kuvitella että kilpailua tai kateutta on vähemmän kuin kasvukeskuksissa joissa mahdollisuuksia on enemmän. Lisäksi työt siellä vaativat paremman koulutuksen eli käytännössä peruskoulussa jo pojat karsitaan menestyjiin ja pudonneisiin. Eli siinä mielessä voisin tuon kilpailutilanteen olevan siellä enemmän totta. Tämä toki ihan puhdas arvaus.Toki, lähtölaukaus on vaikuttava tekijä. Lähinnä tässä lähestyin palstan lempi teeman kautta eli naiseton ja parisuhteeton ikipoikamies.
Tottahan nuo kertomasi seikat painaa ja vaikuttaa. Erot usein kostautuu miehille raskaammin. Lapset menee äidin mukana, näkee kun näkee. Ja erossa voi tulla isojakin laskuja omaisuuden jakamisesta, elatus yms. maksuja. Ystäväpiirit voi irvistellä, jos ovat olleet yhteisiä. Miehet masentuukin yllättävän usein...enkä sano etteikö olisi perusteita.
Poisluetaan ne isät joita ei sitten ne lapset ikinä ole edes kiinnostaneet.
Niitä tuskin hetkauttaa, ovathan ikikakaroita.
Nuoret elämäänsä rakentavat ja kelkasta pudonneet miehet (mutulla) usein kokee etteivät pärjää jossakin varustelussa kilpakosijoille ja voivat vetäytyä kammarin perimpään nurkkaan erakoitumaan.
Muut miehet ovat se uhka, ei naiset. Naiset taas ovat kiukun kohde, koska tykkäävät elämään " heittäytyvistä" miehistä, miehistä jotka eivät jähmety lähtöviivalle. Ja jotka pääsevät maaliin vaikka kiertoteitse, jos väylällä on tungosta.- ölöjlkjöj
M184 kirjoitti:
Sanoisin että paljon riippuu mikä on syrjäytymisprosessin lähtölaukaus. Jos puhutaan eron jälkeisestä syrjäytymisestä niin kokemuksieni mukaan kilpailuhenkisyydellä ei ole juurikaan tekemistä asian kanssa. Mitä kavereiden prosesseja olen seurannut niin syrjäytymisriski on aika suoraan verrannollinen siihen miten eroprosessissa mies kokee itsensä kohdelluksi. Jos ero on moelmpien päätös tai mies kokee että häntä on asiassa kuultu päätettäessä lapsista, elatusmaksuista yms niin näillä kavereilla ei ole ollut mitään ongelmaa jatkaa eteenpäin.
Esimerkiksi työttömyyden tai menestymättömyyden vuoksi syrjäytyminen voisin kuvitella olevan hieman erilaista sen vuoksi missäpäin Suomea ollaan. Jos ollaan syrjäseuduilla jossa rakenteellinen työttömyys jyrää samassa suhteessa häviävien palvelujen kanssa niin voisin kuvitella että kilpailua tai kateutta on vähemmän kuin kasvukeskuksissa joissa mahdollisuuksia on enemmän. Lisäksi työt siellä vaativat paremman koulutuksen eli käytännössä peruskoulussa jo pojat karsitaan menestyjiin ja pudonneisiin. Eli siinä mielessä voisin tuon kilpailutilanteen olevan siellä enemmän totta. Tämä toki ihan puhdas arvaus.Viisaita ajatuksia.
Toisaalta kaupungeissa rikkaat, keskituloiset ja köyhät asuvat hyvin pitkälti eri alueilla. Ei ole ihan niin suuri häpeä olla työtön alueella, jossa kaikki muutkin ovat työttömiä. LadyZorro kirjoitti:
Toki, lähtölaukaus on vaikuttava tekijä. Lähinnä tässä lähestyin palstan lempi teeman kautta eli naiseton ja parisuhteeton ikipoikamies.
Tottahan nuo kertomasi seikat painaa ja vaikuttaa. Erot usein kostautuu miehille raskaammin. Lapset menee äidin mukana, näkee kun näkee. Ja erossa voi tulla isojakin laskuja omaisuuden jakamisesta, elatus yms. maksuja. Ystäväpiirit voi irvistellä, jos ovat olleet yhteisiä. Miehet masentuukin yllättävän usein...enkä sano etteikö olisi perusteita.
Poisluetaan ne isät joita ei sitten ne lapset ikinä ole edes kiinnostaneet.
Niitä tuskin hetkauttaa, ovathan ikikakaroita.
Nuoret elämäänsä rakentavat ja kelkasta pudonneet miehet (mutulla) usein kokee etteivät pärjää jossakin varustelussa kilpakosijoille ja voivat vetäytyä kammarin perimpään nurkkaan erakoitumaan.
Muut miehet ovat se uhka, ei naiset. Naiset taas ovat kiukun kohde, koska tykkäävät elämään " heittäytyvistä" miehistä, miehistä jotka eivät jähmety lähtöviivalle. Ja jotka pääsevät maaliin vaikka kiertoteitse, jos väylällä on tungosta.Ok. Itse vetelin sitten ihan omissa sfääreissä.
Minä luulen että tuo miesten välinen kilpailutilanne johtuu osittain myös siitä että enää ei tunneta ihmisiä niiden menestystarinoiden takaa. Ennen kun tunnettiin naapurit ja naapurin naapurit tiedettiin että se talo, auto, emäntä ja lapset ei tulleet tosta vaan se on vaatinut ehkä vuosien työn ja jopa tiettyjen asioiden uhraamista. Silloin uhka ja kateus muuttuisi arvostukseksi ja pistää miettimään pystyisinkö minä siihen.
Mitä naisiin tulee niin ihan mutuna veikkaisin että kysessä voi olla muutakin kuin pelkkä miesvalinta. Naisen elämä kun näyttäytyy useimpien miesten silmissä melko ruusuilla tanssimiselta. Toki se että miehet eivät löydä naista ja naiset ilmoittavat etteivät ota niin varmasti tuntuu aika pahalta monesta. Toiselle sukupuolelle tilanne on valintakysymys ja kun siihen lisää perhenäkökulman eli nainen vain hakee siemenet pankista ja perhe on siinä niin kyllä siinä varmasti moni miettii että kumpi on se heikompi sukupuoli.
Jos tämä laajennetaan muualle ympäristöön niin yliopistoissa on iso huoli että tekniikanalan opiskelu ei kiinnosta naisia. Se ei ole huolenaihe että kasvatusalalla epäsuhta on naisten eduksi.
Pelastusalan pääsykokeita pitäisi helpottaa jotta naisia saadaan sinne enemmän. Pääkaupunkiseudulla lastentarhojen henkilökunnan palkkojen muuttaminen, metoo:sta puhumattakaan saavat runsaasti palstatilaa ja huomiota.
Miesten kamppanjat ovat jääneet aika vaisuiksi. Enkä oikein tiedä mistä se johtuu ja kenen oikeasti pitäisi näitä ongelmia räväkämmin eteen nostaa. Jotenkin tuntuu hassulta että naiset alkaisivat näitä tekemään mutta jotenkin tuntuu että miehet ovat näihin vähän arkoja koska luullaan että se sitten on naisten ongelmista ja palstatilasta pois. Kuitenkin tämä epäsuhta asioiden painoarvoissa varmaan saa aikaan kaunaa ja kateutta naisia kohtaan.Komppaan, niin että pomppaan...
Minusta tuossa on kyse siitä kuuluisasta toksisesta maskuliinisuudesta. Miehen pitää olla sitä ja tätä... Ja paljolti miehet rakentaa sitä kuvaa juuri itse päässään ja kokevat niin keskenään. Toki täytyy sanoa, että osa naisista komppaa myös sitä, mutta veikkaan, että tämä on suurimmaksi osakseen miesten keksintöä.
Tietty haastaisin toksisuuden karkoitustalkoisiin monet poikalapsien äitit....ne on muutes aikamoisen tärkeitä ihmisiä poikien elämässä.... Ja tietysti kyllä isätkin esimerkillään.... sinne lauteille ei saa pakottaa ottamaan "miesten löylyjä" tai itkua ei saa jarrutella "ei isot pojat vollaa"-sanonnoilla... Pikkuaskelin kohti vähemmän toksista roolittomuutta.
- totenkopfverbände
Tää koko termi "syrjäytyminen" ja se, miten sitä käytetään, on muodostunut hyvin sosiaalidarwinistiseksi. Nykyään, kun puhutaan syrjäytymisestä, etenkin nuorten miesten syrjäytymisestä, esitetään, että olisi olemassa joku joukko miehiä, jotka olisivat sosiaalisesti eristäytyneitä, joilla ei olisi sosiaalisia suhteita, jotka eivät olisi työelämässä ja, jotka ennen kaikkea eivät koskaan ole saaneet pillua. Lisäksi tähän ryhmään liitetään sana "mielenterveysongelmat".
Tältä pohjalta sitten nähdään ylimmän virkamiestason esityksiä siitä, että pillua saamattomat miehet olisivat jokin uhka Suomelle.
Tässä muodostuu sellainen kuva, että olisi olemassa jokin tällainen pahuutta ja heikkoutta symboloiva ryhmä, joka edustaa myös uhkaa hyville ihmisille. Tällainen pahuuden ja heikkouden samaistaminen toisiinsa ja, että nähdään, että vastapainona näille olisi olemassa jokin hyvyyttä ja vahvuutta edustava ihmisryhmä, on klassista yhteiskuntatason splittingiä. Tällainen samanlainen asetelma oli mm. Saksan kansallissosialismissa, missä heikkoutta ja pahuutta edustavat juutalaiset päätettiin kaasuttaa hyvyyttä ja vahvuutta edustavien germaanisten saksalaisten pelastamiseksi.
Keskeinen osa Saksan kansallissosialismia oli sosiaalidarwinismi. Tämän päivän Suomessa sosiaalidarwinismi liittyy markkinaliberalismiin. Markkinaliberalismin pohjalta meille on kehittynyt mm. tämä Laasasen tasoluokitusjärjestelmä ja meillä on alettu näkemään eri elämänalueilla "huonosti pärjänneet", etenkin miehet, vastaavanlaisena ryhmänä, minä juutalaiset koettiin Natsi-Saksassa.
Mun kokemus siitä, mitä syrjäytyminen tarkoittaa, on varsin erilainen. Perinteinen "syrjäytynyt" siten, miten termiä 80-luvulla käytettiin, tarkoitti työtöntä, usein viinaan menevää henkilöä, joka eli tavallaan yhteiskunnan ulkopuolella. Syrjäytyneitä olivat siis mm. nämä "rantojen miehet", eli puliukot. Tällaisilla miehillähän oli kuitenkin aika usein jossain vaiheessa elämäänsä parisuhde. He olivat kuitenkin saattaneet juoda itsensä ulos kodistaan...
Joskus 90-luvun aikana myös yksinäisistä alettiin puhumaan "syrjäytyneinä". Termin merkitys alkoi sekoittumaan, koska oli ihmisiä, jotka olivat hyvin integroituneet yhteiskuntaan, mutta heillä ei ollut ystäviä. Tällaisia saattoivat olla mm. hyvin uraorientoituneet ihmiset. Nyt ryhmä "syrjäytyneet" alkoikin pitämään sisällään sekä puliukkoja, että tietokonenörttejä.
Jostain 2000-2010-lukujen vaihteesta asti pinnalle on alkanut nousemaan myös miesten "pillun puute" ja tätä ollaan alettu yhdistämään termiin "syrjäytyneet".
Kouluampumisten vanavedessä syrjäytyneisiin alettiin yhdistämään uhkaa... Nyt meillä onkin tässä 2010-luvulla ollut tällainen mielikuvituksellinen ryhmä, jonka väitetään edustavan sekä yhteiskunnallista syrjäytymistä, sosiaalista syrjäytymistä, että seksuaalista syrjäytymistä. En kiellä, etteikö tällaisia ihmisiä olisi olemassa, mutta eiköhän olisi kuitenkin aika alkaa luopumaan koko termin "syrjäytyneet" käytöstä ennen, kuin täysin harmittomia ihmisiä aletaan kaasuttamaan.
Pidän todellisena uhkana Suomelle sitä, että Hetemäen ja Orpon kaltaiset kusipäät kehittelevät tällaisia rakennelmia joistain monipuolista heikkoutta edustavista ryhmistä siihen tyyliin, että jos et saa pillua, tai jos olet työtön, tai jos sulla ei ole kavereita, niin kuulut tähän ryhmään, joka edustaa uhkaa ja, joka on vastuussa kaikesta pahasta aina talouslamaa myöten.
Jos me sitten mietitään sellaista ihmistä, joka sekä elää vilkasta sosiaalista elämää, on aktviinen seksuaalisesti ja on hyvin integroitunut yhteiskuntaan, niin onko tämä nyt sitten jokin sellainen oikeanlaisen ihmisen malli, jota tulisi tavoitella ja, jonka määreet pitäisi kyetä täyttämään, että ansaitsee elää? Toivoisi kysymykseen vastauksia sekä palstaöyhöttäjiltä, että herroilta Hetemäki ja Orpo. - totenkopfverbände
Tää koko termi "syrjäytyminen" ja se, miten sitä käytetään, on muodostunut hyvin sosiaalidarwinistiseksi. Nykyään, kun puhutaan syrjäytymisestä, etenkin nuorten miesten syrjäytymisestä, esitetään, että olisi olemassa joku joukko miehiä, jotka olisivat sosiaalisesti eristäytyneitä, joilla ei olisi sosiaalisia suhteita, jotka eivät olisi työelämässä ja, jotka ennen kaikkea eivät koskaan ole saaneet pillua. Lisäksi tähän ryhmään liitetään sana "mielenterveysongelmat".
Tältä pohjalta sitten nähdään ylimmän virkamiestason esityksiä siitä, että pillua saamattomat miehet olisivat jokin uhka Suomelle.
Tässä muodostuu sellainen kuva, että olisi olemassa jokin tällainen pahuutta ja heikkoutta symboloiva ryhmä, joka edustaa myös uhkaa hyville ihmisille. Tällainen pahuuden ja heikkouden samaistaminen toisiinsa ja, että nähdään, että vastapainona näille olisi olemassa jokin hyvyyttä ja vahvuutta edustava ihmisryhmä, on klassista yhteiskuntatason splittingiä. Tällainen samanlainen asetelma oli mm. Saksan kansallissosialismissa, missä heikkoutta ja pahuutta edustavat juutalaiset päätettiin kaasuttaa hyvyyttä ja vahvuutta edustavien germaanisten saksalaisten pelastamiseksi.
Keskeinen osa Saksan kansallissosialismia oli sosiaalidarwinismi. Tämän päivän Suomessa sosiaalidarwinismi liittyy markkinaliberalismiin. Markkinaliberalismin pohjalta meille on kehittynyt mm. tämä Laasasen tasoluokitusjärjestelmä ja meillä on alettu näkemään eri elämänalueilla "huonosti pärjänneet", etenkin miehet, vastaavanlaisena ryhmänä, minä juutalaiset koettiin Natsi-Saksassa.
Mun kokemus siitä, mitä syrjäytyminen tarkoittaa, on varsin erilainen. Perinteinen "syrjäytynyt" siten, miten termiä 80-luvulla käytettiin, tarkoitti työtöntä, usein viinaan menevää henkilöä, joka eli tavallaan yhteiskunnan ulkopuolella. Syrjäytyneitä olivat siis mm. nämä "rantojen miehet", eli puliukot. Tällaisilla miehillähän oli kuitenkin aika usein jossain vaiheessa elämäänsä parisuhde. He olivat kuitenkin saattaneet juoda itsensä ulos kodistaan...
Joskus 90-luvun aikana myös yksinäisistä alettiin puhumaan "syrjäytyneinä". Termin merkitys alkoi sekoittumaan, koska oli ihmisiä, jotka olivat hyvin integroituneet yhteiskuntaan, mutta heillä ei ollut ystäviä. Tällaisia saattoivat olla mm. hyvin uraorientoituneet ihmiset. Nyt ryhmä "syrjäytyneet" alkoikin pitämään sisällään sekä puliukkoja, että tietokonenörttejä.
Jostain 2000-2010-lukujen vaihteesta asti pinnalle on alkanut nousemaan myös miesten "pillun puute" ja tätä ollaan alettu yhdistämään termiin "syrjäytyneet".
Kouluampumisten vanavedessä syrjäytyneisiin alettiin yhdistämään uhkaa... Nyt meillä onkin tässä 2010-luvulla ollut tällainen mielikuvituksellinen ryhmä, jonka väitetään edustavan sekä yhteiskunnallista syrjäytymistä, sosiaalista syrjäytymistä, että seksuaalista syrjäytymistä. En kiellä, etteikö tällaisia ihmisiä olisi olemassa, mutta eiköhän olisi kuitenkin aika alkaa luopumaan koko termin "syrjäytyneet" käytöstä ennen, kuin täysin harmittomia ihmisiä aletaan kaasuttamaan.
Pidän todellisena uhkana Suomelle sitä, että Hetemäen ja Orpon kaltaiset kusipäät kehittelevät tällaisia rakennelmia joistain monipuolista heikkoutta edustavista ryhmistä siihen tyyliin, että jos et saa pillua, tai jos olet työtön, tai jos sulla ei ole kavereita, niin kuulut tähän ryhmään, joka edustaa uhkaa ja, joka on vastuussa kaikesta pahasta aina talouslamaa myöten.
Jos me sitten mietitään sellaista ihmistä, joka sekä elää vilkasta sosiaalista elämää, on aktviinen seksuaalisesti ja on hyvin integroitunut yhteiskuntaan, niin onko tämä nyt sitten jokin sellainen oikeanlaisen ihmisen malli, jota tulisi tavoitella ja, jonka määreet pitäisi kyetä täyttämään, että ansaitsee elää? Toivoisi kysymykseen vastauksia sekä palstaöyhöttäjiltä, että herroilta Hetemäki ja Orpo. - Olensyrjäytynyt
Mitä tarkoittaa ätmi?
Nykyään pitäisi syrjäytyä kulutushysteriasta jottei kulutettaisi neljän maapallolisen verran ja tuhottaisi elinympäristöä kokonaan.
Nämä pellet miehet voisivat suksia kuuseen tai kuolla sukupuuttoon jotka esinneellistävät ja arvottavat naisen ulkonäön mukaan. Miksi sitten käyvät paneskelemassa tehtaillen lapsia joista eivät ota vastuuta.
Kun ulkonäkökeskeisyys väistyy niin ihminen alkaa näkemään ilman silmälappuja ihmisen eikä sen kuorta ja kaikilta se ei onnistu koskaan.
Ulkonäkö, nuoruus on katoavaista ja katoaa kuin pieru saharaan mutta vittumainen luonne ei katoa koskaan ja sitten onkin myöhäistä suhdetta enään saada keneenkään.
Nuorena ja tyhmänä ei tajua mitä kaikkia ongelmia vanhetessa sitä tuleekaan ja ylipaino siitä on pienin haitta. Kaduttaa sitten myöhemmin kun nuorena oli niin ankara ja tyhmä.
Ihanaa on sitten kun ei tarvitse yksin elää ja lapsethan lähtevät maailmalle, ne eivät jää mutta se ruma vanha puoliso jää ainakin jos ei ole liian ronkeli ollut ja yhdessä käydään ikäkramppeja lävitse.
Kaikki käyvät ikäkriisejä lävitse ja parisuhteessa aikuisen ihmisen kanssa kouluttaa eniten kuin lasten kanssa eläminen ei kehitä ihmistä ollenkaan sosiaalisuuteen vaikka niin kuvitellaan. Lapsia vain hoivataan ja ollaan auktoriteettina niille.
Pitkässä parisuhteessa eläneet ihmiset ovat ihan erilaisia kuin ne jotka ei ole suhdetta muuhun kuin omiin lapsiinsa. Aikuista ihmistä ei manipuloida ja ohjata niin kuin omia lapsiaan helposti.
Yksin elävä äitini häpäisee ja manipuloi minua vieläkin eikä siedä lihavuutta. Sen teatteria sai seurata koko lapsuuden ajan kun se näytteli jotain ihan muuta kuin oli. Ihmeellisiä äijiä se löysi jotka eivät kenellekkään muille kelvanneet äitien helmoista aikamies poikamiehiä. Olin kamala ongelma kakara kun en hyväksynyt sen pano miehiä. Häpesin kun toisilla oli normaalit perheet ja meillä vieras kävi mies kun hotellissa pesemässä ja paneskelemassa aikansa kunhan kyllästyi ja uusi tuli taas tilalle.
Mitään normaalia parisuhdemallia en saanut kotoa ja oli helvetin vaikeaa lähteä niistä oloista kun oli syrjäytynyt jo syntyessään epänormaaleille vanhemmille. Hilkulla oli etten olisi alkanut jatkamaan samaa sukupolvien mallia syrjäytyneisyyttä. Isä oli juoppo ja äitini esitti rikasta ja laittoi lapsensa töihin tienaamaan alaikäisenä.
Se ei ole ihan oma valinta kenellekkä syntyy tässä maailmassa ja voi olla jo valmiiksi syrjäytynyt ja siitä pois taisteleminen voi olla kovaa elämää. Sukupolvien samaa mallia on kaikkein helpoin tie jatkaa mutta sen lopettamiseksi tarvitaankin ihan toista tahtoa, jumalattoman voimakasta! Syrjäytyminen suvusta pitää kestää jos suvun mallin aikoo lopettaa omalta osaltaan.- kasvava.ongelma
"Olin kamala ongelma kakara kun en hyväksynyt sen pano miehiä. Häpesin kun toisilla oli normaalit perheet ja meillä vieras kävi mies kun hotellissa pesemässä ja paneskelemassa aikansa kunhan kyllästyi ja uusi tuli taas tilalle."
- syrjis
Nykyään pitäisi syrjäytyä kulutushysteriasta jottei kulutettaisi neljän maapallolisen verran ja tuhottaisi elinympäristöä kokonaan.
Nämä pellet naiset voisivat suksia kuuseen tai kuolla sukupuuttoon jotka esinneellistävät ja arvottavat miehen ulkonäön ja/tai statuksen ja/tai resurssien mukaan. Miksi sitten käyvät paneskelemassa tehtaillen lapsia joista eivät ota vastuuta.
Kun pinnallisuudet väistyy niin ihminen alkaa näkemään ilman silmälappuja ihmisen eikä sen kuorta ja kaikilta se ei onnistu koskaan.
Ulkonäkö, nuoruus, statukset ja resurssit on katoavaista ja katoaa kuin pieru saharaan mutta vittumainen luonne ei katoa koskaan ja sitten onkin myöhäistä suhdetta enään saada keneenkään.
Nuorena ja tyhmänä ei tajua mitä kaikkia ongelmia vanhetessa sitä tuleekaan. Kaduttaa sitten myöhemmin kun nuorena oli niin ankara ja tyhmä. - Sinkkumies--
Väkisin sitä syrjäytyy kaikesta kun tästä maasta ei töitäkään saa. 5 vuotta olen hakenut, ei voi tienata rahaa ja jos ei tienaa rahaa ei saa suhteita luotua. Jonkun paskaduunin voi saada ilman palkkaa ja sellaista duunia en aio tehdä. Sentään 15 vuoden kokemuksella ei enää töitä saa.
- 867oi476o37o3e7oe
Jotenkin kumma oletus että syrjäytynyt nainen olisi yhäri, ja eiköhän syrjäytyneissä miehissä sitten ole alkoholisteja ja läskejä. Itse luulen että me miehet olemme "paremmassa" asemassa koska usein meillä on jotain muita mielenkiinnon aiheita kuten vaikka se pleikkari yms. kun taas naiset lukevat seiskaa ja tuijottavat salkkareita.
- 30vv
Ainakaan minä en ole yhäri enkä läski. En halua lisääntyä. Olen nainen (sukupuolirooleista taas en tiedä). Tietenkin jos porsisi kunnon pesueen niin yhteiskunta ei luokittelisi enää syrjäytyneeksi ja maksaisi koko meuhkaavasta revohkasta muhkeat tuet. Mutta voi sitä tauotonta mökää, sotkemista ja kaikkea oheisongelmaa. Ei kiitos. Ennemmin omien harrastusten ja mielenkiinnonkohteiden parissa. Seksisuhteet eivät mua kiinnosta, ainut asia mikä kiinnostaa on se että joku välittää. Sekin lienee tosin täysin turha toive.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841672
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88898- 8862
- 54862
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56849Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58793Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189779Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80735Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41730Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172720