Vätys ottaa päähän

Luumuunkyllästynyt

Sanon nyt näin suoraan. Saatana!
Rupee otetaan päähän kun läski vaan lusmuilee. Työpaikka on muuten hyvä (koneistamo) , ollut täällä jo vuoden. Palkka on ok, työtehtävät kiinnostavia eikä mitenkään raskaita. Näin helteiden aikaankin lämpötila 24. Mutta silti tää yks possu istuu päivät pitkät tuulettimen alla. Ei haittaisi niin paljoo jos olis vaan yks kolmestakymmenestä, mutta kun meitä on vaan kaks tekijää vuorossa. Johto tietää asiasta eikä tee mitään. Perkele! Löytyykö pirkanmaalta töitä? Vaikka lekaharkkojen kantamista. Olisin valmis vaihtaan.

29

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exsankari

      No mikä työnsankari oikein luulet olevasi? Ota rennosti, niin muutkin ottavat.

    • mielipide-------

      Pomojen lipo ja ruskeakieli valittaa, syö samalla kaveria pois töistä, ei ihme että ihmiset vihaavat työelämää yli kaiken.

    • KeskityOmaanTyöhösi

      Anna sen digiohjattavan ohjelmoitavan automaattisorvin tehdä työtä. Miksi toisen duunarin tuuletin sapettaa sinua. Miksi vihaat työkaveriasi jos hän ei ole sinun rakas kloonisi. Työstökone tekee kyllä kuuliaisesti lastua istuit tai seisoit. Se työstökone on verstaan ylivoimaisin duunari. Kone tekee duunit. Siksi teitä onkin vuorossa vain kaksi eikä sataa. Vai onko teillä siellä hikipajalla vanhanajan albanialaiset manuaalisorvit ja työstökoneet käytössä. Pitääkö koko ajan pyörittää kampea ja säätää käsipelillä syöttöä. En usko. Vaihda duunia. Ei sinusta kuitenkaan ole harkkojen kantajaksi tai betonin kärrääjäksi ulkohommiin. Mariset ja kiroilet aivan liikaa. Joudut konfliktiin pian jonkun toisen "possun" kanssa. Onko sinun paha olla. Muista juoda vettä näin heltheellä niin pääsi pysyy terveissä ajatuksissa.

    • Todellisuudessa

      se rennosti ottava tyyppi saa paljon enemmän aikaan kuin sinä itse. Kyttäilisit vähemmän/kanteisit muista ja keskittyisit enemmän työntekoon.

    • laiskaduunari

      Näin moni eli kaikki vastaajat puolustelevat lusmuilijaa! Mä en. lusmu syö sen ainoan työt tekevän motivaation. Tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen työnjohto tarkkailee mitä kukin tekee ja varoittaa ja erottaa sitten tarvittaessa huonon työntekijän. Suurin ongelma Suomessa on ongelmiin puuttumattomat esimiehet.

      • Näinköhän_

        Käytät työaikasi keskustelupalstoilla muiden haukkumiseen? Mahdat olla tehokas työntekijä.


      • T7gififog

        Tasa-arvoinen ja oikeudenmukainen työnjohto no huh huh. Taidat olla työnjohtaja.


    • lusmuilesinäkin

      Työnsankari taas vauhdissa. Miksi huolehdit asioista mitkä eivät sinulle kuuluu?

      Niin kuin sanoit, asia kuuluu työnjohtajalle ja jos et ole työnjohtaja, niin älä puutu toisten tekemisiin. Jos taas olet työnjohtaja, niin tämä on vähän väärä foorumi puuttua alaisten toimintaan.

    • sorvillahommiin

      Työnnä sorvi vätyksen @@nukseen.

    • ahkeranpuoliso

      Ahkeria työntekijöitä rasittavat eniten heitä hyväksikäyttävät työ"kaverit". Osaltaan tämäkin keskustelu antaa huonon (touudenmukaisen) kuvan työelämästä. Tätä Suomi tänään on, yhä harvempi on kunnollinen työntekijä ja yhä useampi palkannauttija ilman työmoraalia.

      • Kyllästynyt

        Olen tehnyt saman huomion työelämästä.


      • Kateusko_

        Tottakai, koska tarkoituksena on palkata mahdollisimman huonoja työntekijöitä. Ne parhaimmat jäävät kortistoon loppuelämäksi. Parhaimpien halutaan muuttavan ulkomaille, eikös niin?

        Silti, hyvät työntekijät eivät työaikana kirjoittele keskustelupalstoilla (perätöntä?) skeidaa työkavereista tai kenestäkään muusta henkilöstä. Vain kateellinen vätys itse nuokkuu työaikana kirjoittamassa täyttää skeidaa. Joko itsellä mielenterveysongelmia tai maksettua kirjoittelua taustalla.


      • äläarvostelemuita

        Eiköhän suuri osa ihmisistä suhtaudu työhönsä vastuullisesti. Heillä on hyvä työmoraali. Itse olen ollut pahimman sortin työnarkomaani. Aina työssä ja ponnistelemassa. Onneksi olen ikuinen yksineläjä. Kukaan nainen ei olisi kestänyt elämää kanssani. Työnteko vain mielessä. Se on ollut täysin oma valintani. Jonkin sortin kahjous. ADHD? En syytä omasta työnarkomania valinnastani toisia. Työnantajan ei ole edes tarvinnut maksaa minulle kummoistakaan palkkaa tai nostaa minua pomoksi. On ajatellut että minun palkkani on työnilo itsessänsä. Käärinyt hyödyt minusta oman liivinsä taskuun. Sellaista se on. Tiedän useammankin työnarkomaanin, joiden vaimot on jättäneet hullun työmiehensä.

        Ahkera on kyllä käsitteenä ristiriitainen. Se viittaa ihmiseen jolla ei ole omaa tahtoa. "oletpas sinä ahkera". Tekee mitä muut pyytävät. Ottaa toistenkin työt tyhmyyttänsä aina ja joka kerta tehtäväksi. On jopa tahdoton hyväksikäytettävä. On ahkera mutta omat työt jäävät tekemättä.

        Firmoihin ei enää juurikaan palkata ahkeria kuuliaisia nöyriä lapasia, vaan enempikin ajattelevia fiksuja ihmisiä, jotka koettavat saada työt tehdyksi nopeasti ja laadukkaasti ilman turhaa aikaa kuluttavaa "ahkeraa" huhkimista. Jos on tarve tuulettimelle niin fiksu hankkii sellaisen itsellensä, jos se helpottaa työntekoa. Fiksu ja menestyvä ei halveksi tai syytä toisia vätykseksi. Sellainen ajattelu on syövyttävää myrkkyä omalle mielenterveydelle. Fiksu keskittää tarmonsa siihen että oma ryhti on suorassa eikä puutu toisten ihmisten ryhtivikoihin. Työ ei maailmasta tekemällä lopu vaikka kuinka hulluna huhkisi. Olen sen itse jo oppinut. Ikää on riittävästi.


      • HöpöHöpö_
        äläarvostelemuita kirjoitti:

        Eiköhän suuri osa ihmisistä suhtaudu työhönsä vastuullisesti. Heillä on hyvä työmoraali. Itse olen ollut pahimman sortin työnarkomaani. Aina työssä ja ponnistelemassa. Onneksi olen ikuinen yksineläjä. Kukaan nainen ei olisi kestänyt elämää kanssani. Työnteko vain mielessä. Se on ollut täysin oma valintani. Jonkin sortin kahjous. ADHD? En syytä omasta työnarkomania valinnastani toisia. Työnantajan ei ole edes tarvinnut maksaa minulle kummoistakaan palkkaa tai nostaa minua pomoksi. On ajatellut että minun palkkani on työnilo itsessänsä. Käärinyt hyödyt minusta oman liivinsä taskuun. Sellaista se on. Tiedän useammankin työnarkomaanin, joiden vaimot on jättäneet hullun työmiehensä.

        Ahkera on kyllä käsitteenä ristiriitainen. Se viittaa ihmiseen jolla ei ole omaa tahtoa. "oletpas sinä ahkera". Tekee mitä muut pyytävät. Ottaa toistenkin työt tyhmyyttänsä aina ja joka kerta tehtäväksi. On jopa tahdoton hyväksikäytettävä. On ahkera mutta omat työt jäävät tekemättä.

        Firmoihin ei enää juurikaan palkata ahkeria kuuliaisia nöyriä lapasia, vaan enempikin ajattelevia fiksuja ihmisiä, jotka koettavat saada työt tehdyksi nopeasti ja laadukkaasti ilman turhaa aikaa kuluttavaa "ahkeraa" huhkimista. Jos on tarve tuulettimelle niin fiksu hankkii sellaisen itsellensä, jos se helpottaa työntekoa. Fiksu ja menestyvä ei halveksi tai syytä toisia vätykseksi. Sellainen ajattelu on syövyttävää myrkkyä omalle mielenterveydelle. Fiksu keskittää tarmonsa siihen että oma ryhti on suorassa eikä puutu toisten ihmisten ryhtivikoihin. Työ ei maailmasta tekemällä lopu vaikka kuinka hulluna huhkisi. Olen sen itse jo oppinut. Ikää on riittävästi.

        Höpö höpö. Firmoihin ei palkata ahkeria, mutta ei myöskään päteviä eikä tehokkaita vaan sopivia. Itselle sopivia. Sopivuus tässä voi tarkoittaa samanhenkisyyttä, samaa puoluetaustaa, samaa sukupuolta, samaa seksuaalisuutta, samankaltaista lahkolaisuutta, omaa kaveria, omaa sukulaista, omaa salarakasta tai sitten joku on voinut painostaa tai lahjoa, että palkkaa tuo töihin. Useimmiten palkkaamisesta saadaan jonkinlainen rahallinen hyöty joko välillisesti, tiskin alta tai suoraan. Jäljelle jäävissä saadaan jokin poliittinen tai seksuaalinen hyöty. Kukaan ei ole kiinnostunut palkkaamaan sellaista, josta ei saa sopivaa hyötyä (itselle), vaikka kuinka hyvä työntekijä olisi. Hyvä ja taidokas työntekijä myös luo paljon kateutta ympärilleen varsinkin niissä lahjattomissa ja laiskoissa työntekijöissä. Hyvin usein työnantaja palkkaa sen lahjattomamman ja laiskemman, pysyypähän talossa kauemmin, ei huomaa ympärillä tapahtuvia filunkia ja kuka nyt itseään fiksumpaa palkkaisi, ei kukaan. Vain pomo, joka on suoraan tulosvastuussa palkkaisi itseään etevämpiä ja kenties fiksumpia. Moni työpaikka ei ole sidoksissa millään tavoin tulokseen, joten tehokkaita ei tarvitse palkata, palkkaukset menevät omille kavereille tai poliittisin nimityksin. Työpaikalla, jossa tapahtuu miljoonaluokan välistävetoja ja petoksia, ei luonnollisesti keskivertoa älykkäämpää, tehokkaampaa tms. palkata IKINÄ.


      • enolerobottiii
        äläarvostelemuita kirjoitti:

        Eiköhän suuri osa ihmisistä suhtaudu työhönsä vastuullisesti. Heillä on hyvä työmoraali. Itse olen ollut pahimman sortin työnarkomaani. Aina työssä ja ponnistelemassa. Onneksi olen ikuinen yksineläjä. Kukaan nainen ei olisi kestänyt elämää kanssani. Työnteko vain mielessä. Se on ollut täysin oma valintani. Jonkin sortin kahjous. ADHD? En syytä omasta työnarkomania valinnastani toisia. Työnantajan ei ole edes tarvinnut maksaa minulle kummoistakaan palkkaa tai nostaa minua pomoksi. On ajatellut että minun palkkani on työnilo itsessänsä. Käärinyt hyödyt minusta oman liivinsä taskuun. Sellaista se on. Tiedän useammankin työnarkomaanin, joiden vaimot on jättäneet hullun työmiehensä.

        Ahkera on kyllä käsitteenä ristiriitainen. Se viittaa ihmiseen jolla ei ole omaa tahtoa. "oletpas sinä ahkera". Tekee mitä muut pyytävät. Ottaa toistenkin työt tyhmyyttänsä aina ja joka kerta tehtäväksi. On jopa tahdoton hyväksikäytettävä. On ahkera mutta omat työt jäävät tekemättä.

        Firmoihin ei enää juurikaan palkata ahkeria kuuliaisia nöyriä lapasia, vaan enempikin ajattelevia fiksuja ihmisiä, jotka koettavat saada työt tehdyksi nopeasti ja laadukkaasti ilman turhaa aikaa kuluttavaa "ahkeraa" huhkimista. Jos on tarve tuulettimelle niin fiksu hankkii sellaisen itsellensä, jos se helpottaa työntekoa. Fiksu ja menestyvä ei halveksi tai syytä toisia vätykseksi. Sellainen ajattelu on syövyttävää myrkkyä omalle mielenterveydelle. Fiksu keskittää tarmonsa siihen että oma ryhti on suorassa eikä puutu toisten ihmisten ryhtivikoihin. Työ ei maailmasta tekemällä lopu vaikka kuinka hulluna huhkisi. Olen sen itse jo oppinut. Ikää on riittävästi.

        Suuri osa ei suhtaudu vastuullisesti, mutta hyvä jos sinulla on parrempi kokemus. Muutama rosenttikin näitä lusmuilijoita riittää pilaamaan työilmapiirin ja tuloksen. Mikä olisikaan työlisyys jos olisi vielä yleisesti korkea työmoraali kilpailuetunamme.


    • TotuusLieneeSe

      että työpaikoilla on niitä lusmuja, jotka eivät tee käytännössä mitään, mutta mielestäni yhtä pahoja ovat ne työntekijät, jotka kantelevat muista. Työnjohtajan tehtävä on ojentaa ja vahtia työntekijöitä, ei toisten työntekijöiden.

      Poikkeuksena mainittakoon asetelma, jossa tehdään parina töitä, silloin voi kyllä hyvin viedä asian eteenpäin.

      • ahkeranpuoliso

        Juu mutta lusmuilijoita on tässä työnjohtoportaassakin eli ei viititä puuttua väärintekijöihin, työaikansa väärentäjiin, työajalla omia asioita hoitaviin, ruoka-ja kahvitaukojaan venyttäviin jne. Syy on arvoitus mut laiskuus se pahin syy, työpaikka esimiehenä kun on sukulaissuhteilla saatu. Tämän kirjoittaja ei ole työelämässä mutta puolisoparka on ja ahkerana kärsii tavattomasti nuista hyväksikäyttäjä työ"kavereista" joilla ei ole mitään häpeän tunnetta tekemisistään ja siis pomo ei halua puuttua tilanteeseen ja jopa väärentää kehityspalaverit jättämällä ongelmat kirjaamatta, eli ylempi johto pidetään tietmättömänä alaisten toimista. Työilmapiiri on arvattavasti huonohko ja poissaoloja on valtavasti, paitsi tällä ahkeralla joka pitää firman kurapalkalla toiminnassa.


      • komppanianvääpeli
        ahkeranpuoliso kirjoitti:

        Juu mutta lusmuilijoita on tässä työnjohtoportaassakin eli ei viititä puuttua väärintekijöihin, työaikansa väärentäjiin, työajalla omia asioita hoitaviin, ruoka-ja kahvitaukojaan venyttäviin jne. Syy on arvoitus mut laiskuus se pahin syy, työpaikka esimiehenä kun on sukulaissuhteilla saatu. Tämän kirjoittaja ei ole työelämässä mutta puolisoparka on ja ahkerana kärsii tavattomasti nuista hyväksikäyttäjä työ"kavereista" joilla ei ole mitään häpeän tunnetta tekemisistään ja siis pomo ei halua puuttua tilanteeseen ja jopa väärentää kehityspalaverit jättämällä ongelmat kirjaamatta, eli ylempi johto pidetään tietmättömänä alaisten toimista. Työilmapiiri on arvattavasti huonohko ja poissaoloja on valtavasti, paitsi tällä ahkeralla joka pitää firman kurapalkalla toiminnassa.

        Ja tietenkin uskot miehesi (vaimosi?) kotona kertomat väritetyt kärsimysjutut, vaikket ole paikan päällä seuraamassa tilanteita. Vai onko sinulla miehesi työpaikkaan oikein virallinen kuvallinen kulkulupa. Miestäsi (vaimoasi) et kaiketi koskaan näekään, kun hän on siellä työpaikalla alvariinsa aamusta iltaan sorvia ja klapisirkkeliä pyörittämässä. Ilman kesälomia ja vapaita viikonloppuja. Kun muut eivät tee yhtään mitään vaan vätystelevät, ilveilevät ja istuvat kaffella tuntikaupalla. Tiedetään. Tiedetään. Firma kaatuisi ilman miehesi urhoollisia ponnisteluja. Niinpä niin.

        Sanot lopultakin sille ukkoraasullesi tiukasti kotona hernesoppaa perheen kanssa lusikoidessanne. : "Kuulehan rakas Perttiseni. Kasva jo aikuiseksi mieheksi. Olet sentään jo 40 vuotias. Älä ole aina tuollainen hiirulainen ja toisten tallattava surkea lattiamatto. Lopeta ukkoseni satujen kertominen ja pidä oikeuksistasi kiinni. Ole mies äläkä nahjus. Huomenna vaadit ukkoseni itsellesi palkankorotukset tai firma menee kanttuvei uhkavaatimuksella". Todennäköisesti "Pertti" ukollasi ei siihen kuitenkaan löydy tarvittavaa sisulatausta, kun on hiireksi kädestäsi oppinut. Tuskin hän muita työpaikkoja ja firmoja osaa edes uskaltaa hakeakaan. Ellet sinä anna erillistä määräystä ja komentoa.


      • TyöelämänYleisiäOngelmia
        ahkeranpuoliso kirjoitti:

        Juu mutta lusmuilijoita on tässä työnjohtoportaassakin eli ei viititä puuttua väärintekijöihin, työaikansa väärentäjiin, työajalla omia asioita hoitaviin, ruoka-ja kahvitaukojaan venyttäviin jne. Syy on arvoitus mut laiskuus se pahin syy, työpaikka esimiehenä kun on sukulaissuhteilla saatu. Tämän kirjoittaja ei ole työelämässä mutta puolisoparka on ja ahkerana kärsii tavattomasti nuista hyväksikäyttäjä työ"kavereista" joilla ei ole mitään häpeän tunnetta tekemisistään ja siis pomo ei halua puuttua tilanteeseen ja jopa väärentää kehityspalaverit jättämällä ongelmat kirjaamatta, eli ylempi johto pidetään tietmättömänä alaisten toimista. Työilmapiiri on arvattavasti huonohko ja poissaoloja on valtavasti, paitsi tällä ahkeralla joka pitää firman kurapalkalla toiminnassa.

        Hei, ahkeranpuoliso.

        Olin itse tuotantotyössä ja yliahkera ja tunnollinen työntekijä. Siitä saa joidenkin vihat niskoilleen. Sitten vaihdoin opiskelun kautta alaa ja nykyään olen toimistotöissä. Toimistotöissä ja johtoportaassa "lusmuilua" tietenkin ilmenee enemmän, koska työnkuva on täysin erilainen ja työn tavoitteetkin on erilaiset. Voi mennä jopa kokonaisia päiviä että ei saada mitään aikaiseksi, jos hommia ei ole. Eihän sitä näe päältäpäin, että miettiikö syvällisesti jotain tuloksen nostatusmenetelmää vai tekeekö yhtään mitään. Kahvitauoilla ollaan niin kauan kuin huvittaa, eli yleensä vähintään 20 min, mutta toki netissä surffailua voi jatkaa sitten tietokoneella. On olemassa ihmisiä joilla ei ole mitään häpeän tunnetta ja jotka pyrkivät nostamaan egoaan tallomalla muita. Mitä tahansa saatetaan suusta laukoa, jonka ei kuvittelisi olevan mitenkään edes mahdollista, että joku olisi niin tyhmä ja ilkeä. Ainoa tapa pysyä selväjärkisenä tuntuukin välillä olevan ettei katso ketään, eikä ajattele edes itseään, vaan pysyttelee jonkinlaisessa neutraalissa ajatuksettomassa ja unenomaisessakin mielentilassa. Eli "laput silmillä." Alempi johto välittää lähinnä omasta kukkarostaan joka on ylemmän johtajan taskut. Työnantajan tavoitteena on myös pitää työntekijä vähinmmäiskustannuksin töissä. Paskapuheilla pyritään esim. tuhoamaan pois lähdössä olevan työntekijän usko omiin kykyihinsä pärjätä firman ulkopuolella. Jos alkaa kyselemään kaikilta lupaa tekemisilleen tässä Maailmassa, niin ei saa kohta tehdä yhtään mitään. Pitää luottaa vain omaan päähänsä ja kuunnella vain niiden neuvoja, jotka ovat siinä tilanteessa mihin itse haluat päätyä. Muille on suljettava korvat.


    • AsenneKohdillaan

      Onkohan se lusmu joku 9€ orja?

      Mallia muille.

      Saavu ajoissa. Se riittää.

      Ajoissa töihin. Ajoissa kotiin.

    • AlaaVaihtanut

      Eräs entinen tehtaanjohtaja kerran sanoi minulle että parhaiten työelämässä etenee se joka saa pomon tuntemaan olonsa hyväksi.

      • sukulaati

        Slurps...miksi muuten kieles on ruskea...no siksi kun pojat antaa pajalla mulle suklaata aina kun tulen ulos pomon kopista. No eikös se kerro jotain...no joo pojat varmaan tykkää musta... niin varmaan heh hee.


    • Rupea seläntakana kieroilemaan. Kyörää se lusmuilija pois sieltä. Käytä kaikki olemassaolevat keinot sen tyypin kiusaamiseen. Nuole pomon persettä jne. Ennenkaikkea tee se niin vittumausella tavalla kun pystyt! Hauku netissä tee kaikkesi.

      • lusmuilkaahan

        Tuolla tavalla "kyörää" itsensä ulos työpaikalta. Työpaikkakiusaaminen ja syrjintä on rikos, samoin kuin netissä haukkuminen (kunnianloukkaus).

        Jos näihin rikoksiin syyllistyt niin työnantaja päättää työsuhteesi välittömästi. Muussa tapauksessa työnantajakin on osallinen näihin rikoksiin ja joutuu oikeudelliseen vastuuseen.


      • lusmuileen

        lusmuilkaahan, mikä on siis neuvosi? Lusmuilla kuten muutkin vai?


      • lusmuilkaahan
        lusmuileen kirjoitti:

        lusmuilkaahan, mikä on siis neuvosi? Lusmuilla kuten muutkin vai?

        Neuvo on se, että älä kyttää tai puutu toisten asioihin. Hoida omat työsi ja anna toisten hoitaa omansa.

        Näin kaikkien elämä on helpompaa.


    • gfhghsdfhgfhg

      Tolla asenteella saa viel burnoutin joku pievä.. kandee varoo

      • Kuka saa burnoutin. Ketä pitäs varoo? Mitä pievä tarkottaa. Väkivaltaset ihmiset laitetaan vankilaan. Ei niitä pidä pelätä. Sitä ne haluaa. Pitäskö tässä kusi sukassa pelätä tatuoitua nuorukaista joka ajaa harley davidsonilla ja haluaa väkivaltaseen jengiin.


    • Toi8

      Pidä vaan huoli, että saat sen verran enemmän palkkaa kuin teet enemmän työtä lusmuilijaan verrattuna. Jos ei onnistu, niin sitten vähennät oman työpanoksesi lusmuilijan tasolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe