Pienyritykset työllistäjinä

tätäkö.halutaan

28

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SitäNiittääMitäKylvää

      Aktiivimallihan on 18h per 3 kk. Käytännössähän tuon 18 tuntia voi tehdä yhdessä kuukaudessa tai vaikkapa kahtena tai yhtenä päivänä kolmen kuukauden sisällä ja muut päivät olla työttömänä. Mitä siinä siis valitat. Itsehän hallitus tästä on näin päättänyt.

      • Faktankertoja

        Siinä taas yksi loispummiyrittäjä ulisee. Heh, kesällähän te loispummiyrittäjät aina alkoholisoidutte koska ette kestä työntekijöidenne kesälomia. Heh heh! Syksyn tullen te loispummiyrittäjät aina sitten katoatte vähäksi aikaa työpaikalta koska olette katkolla. Heh heh!


    • VarokaaNäitä

      Minä en enää ikinä mene töihin pieneen perheyritykseen.
      Pomoja kolmessa polvessa. Nuorin nulikka ylimpänä.

      • PieniPiruVasempaan

        Tuo on helppo sanoa koska et ylipäänsä mene ikinä töihin. Sekin on halpa lupaus koska kukaan ei palkkaa tuolla luonteella varustettua ihmistä.
        Ihan turhaan roikut työhön liittyvillä palstoilla, mene harrastusten puolelle.


      • Simppeliä_
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Tuo on helppo sanoa koska et ylipäänsä mene ikinä töihin. Sekin on halpa lupaus koska kukaan ei palkkaa tuolla luonteella varustettua ihmistä.
        Ihan turhaan roikut työhön liittyvillä palstoilla, mene harrastusten puolelle.

        Töihin ei voi mennä jos työnantaja ei ota töihin ja työnantaja ei ota töihin kuin omia sukulaisia.


      • Puuttuvalta
        Simppeliä_ kirjoitti:

        Töihin ei voi mennä jos työnantaja ei ota töihin ja työnantaja ei ota töihin kuin omia sukulaisia.

        renkaaltahan se vaikuttaa eikä yritykseltä. Eikö maailmassa ole muita työnantajia?


    • Kfkfkffkd

      Pienyrittäjän asiakaspalvelu on kanssa semmosta että en jalallani astu kyseisiin paikkoihin enää.

      • PieniPiruVasempaan

        Helppo luvata koska sinua ei päästetä sisälle.


      • MitesOn
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Helppo luvata koska sinua ei päästetä sisälle.

        Kuinkas heillä sitten riittää asiakkaita kun asiakkaita ei päästetä sisälle, asiakaspalvelu on perseestä eikä työntekijöilsi eikä asiakkaiksi kaivata muita kuin omia sukulaisia?

        Miksi muuten itse roikut työpalstalla päivästä toiseen virka-aikoina?


      • PieniPiruVasempaan
        MitesOn kirjoitti:

        Kuinkas heillä sitten riittää asiakkaita kun asiakkaita ei päästetä sisälle, asiakaspalvelu on perseestä eikä työntekijöilsi eikä asiakkaiksi kaivata muita kuin omia sukulaisia?

        Miksi muuten itse roikut työpalstalla päivästä toiseen virka-aikoina?

        Mistä sä tiedät, mikä kenenkin työaika?
        Sä et tiedä muuta kuin milloin sossu on auki, mutta meillä muilla on elämä.

        Asiakkaita riittää ja palvelu on heille hyvää. Pitä vaan tietää kuka panostaa juoksukaljaan ja valikoida asiakkaat sen perusteella. Katso video, niin ymmärrät.


    • FirmanKaataja

      Perheyrityksissä kaikki on niin harmoonista.
      Menee vähän heikosti. Töitä ei oikein ole. Tilauksia ei tule.
      Oma porukka ei nosta palkkaa. Näin pärjätään pahimman yli.
      Et kai siinä nyt pilaa tunnelmaa ja vaadi palkkaasi?
      Vähintään suostut palkattomalle lomalle. Ei sinua voi irtisanoakaan, koska silloin firma saa merkinnän, mikä estää te-toimiston tarjoamien palkattomien orjien saannin!
      Sinähän voit isekkyydessäsi kaataa koko firma.

      • PieniPiruVasempaan

        Jos firmalla menee huonosti, omistaja menettää eniten, jos hyvin, niin omistaja saa eniten.
        Jos olet kateellinen, ryhdy yrittäjäksi.
        Suomi on siitä kiva maa, että kaikki saa tehdä samoja asioita kuin muutkin eli rikastua tai köyhtyä, perustaa yrityksen tai mennä muille töihin.

        Suurin osa valittajista sanoo ettei yrittäjät tajua tai osaa mitään tai ei ainakaan yhtä paljon kuin he itse. Se on hieno homma, jos osaa enemmän kuin sellainen, joka elättää itsensä. Sillä rikastuu ihan varmasti, jos ei pelkää työntekoa - sitä se nimittäin vaatii myös fiksuilta. Tyhmiltä sekään ei riitä.

        Jos osaat paremmin kuin joku, joka tekee rahaa, niin olet varma voittaja.
        Toisaalta voit olla myös pelkuri ja paskanjauhaja, mutta sen näkee siitä aloitatko yrityksen vai et. Jos et aloita, niin jauhat paskaa tai olet pelkuri. Todennäköisesti olet molempia.
        Tervetuloa aikuisten maailmaan, täällä on tilaa :D


      • työnteko.on.tyhmää

        tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä...


      • SäästäkääTyötä
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Jos firmalla menee huonosti, omistaja menettää eniten, jos hyvin, niin omistaja saa eniten.
        Jos olet kateellinen, ryhdy yrittäjäksi.
        Suomi on siitä kiva maa, että kaikki saa tehdä samoja asioita kuin muutkin eli rikastua tai köyhtyä, perustaa yrityksen tai mennä muille töihin.

        Suurin osa valittajista sanoo ettei yrittäjät tajua tai osaa mitään tai ei ainakaan yhtä paljon kuin he itse. Se on hieno homma, jos osaa enemmän kuin sellainen, joka elättää itsensä. Sillä rikastuu ihan varmasti, jos ei pelkää työntekoa - sitä se nimittäin vaatii myös fiksuilta. Tyhmiltä sekään ei riitä.

        Jos osaat paremmin kuin joku, joka tekee rahaa, niin olet varma voittaja.
        Toisaalta voit olla myös pelkuri ja paskanjauhaja, mutta sen näkee siitä aloitatko yrityksen vai et. Jos et aloita, niin jauhat paskaa tai olet pelkuri. Todennäköisesti olet molempia.
        Tervetuloa aikuisten maailmaan, täällä on tilaa :D

        Firma ja bisnekset on kyllä huonosti hoidettu, jos työntekijöille ei löydy töitä.

        Tai sitten työntekijät ovat huhkineet liikaa. Pitää osata säästää töitä. Olla tekevinään.

        Muistakaa: Tuntitöissä ei ole kiire.


      • PieniPiruVasempaan
        työnteko.on.tyhmää kirjoitti:

        tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä...

        Itse asiassa ihan tyhmä ei edes saa töitä. Viisas pääsee vähemmällä ja siksi viisaalle kannattaa maksaa enemmän. Se saa enemmän aikaan koska ei käytä yhteen hommaan niin pitkää aikaa eikä tee turhia asioita.

        Sanonta on kuitenkin siitä huono, että moni tyhmä luulee olevansa viisas, kun ei tee mitään. Sanonnan ajatus piilee siinä, kuinka paljon saa aikaan eikä siinä kuinka vähän tekee.


      • ElämäOpettaa
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Itse asiassa ihan tyhmä ei edes saa töitä. Viisas pääsee vähemmällä ja siksi viisaalle kannattaa maksaa enemmän. Se saa enemmän aikaan koska ei käytä yhteen hommaan niin pitkää aikaa eikä tee turhia asioita.

        Sanonta on kuitenkin siitä huono, että moni tyhmä luulee olevansa viisas, kun ei tee mitään. Sanonnan ajatus piilee siinä, kuinka paljon saa aikaan eikä siinä kuinka vähän tekee.

        Elämänviisauksia
        Töissä ensitöiksi pitää saada kaikki pelit ja vehkeet leviäksi, ikäänkuin valmiustilaan.
        Sitten voi ottaa rennommin.
        Kun pomo tulee paikalle, saa menon näyttämään helposti siltä, kuin olisi ihan tosissaan paiskittu töitä jo pidempäänkin.

        Päivän aluksi pitää myös päräyttää kaikkein kovaäänisimmät vehkeet käyntiin, niin että kaikki tietää: hommissa ollaan. Sitten taas voi ottaa rennosti.


      • PieniPiruVasempaan
        ElämäOpettaa kirjoitti:

        Elämänviisauksia
        Töissä ensitöiksi pitää saada kaikki pelit ja vehkeet leviäksi, ikäänkuin valmiustilaan.
        Sitten voi ottaa rennommin.
        Kun pomo tulee paikalle, saa menon näyttämään helposti siltä, kuin olisi ihan tosissaan paiskittu töitä jo pidempäänkin.

        Päivän aluksi pitää myös päräyttää kaikkein kovaäänisimmät vehkeet käyntiin, niin että kaikki tietää: hommissa ollaan. Sitten taas voi ottaa rennosti.

        Olen tavannut tuollaisia työntekijöitä. Jos ei ymmärrä yrityksen pyörittämisestä mitään, niin voi kuvitella, että sen tarkoitus on täyttää tilaa ja tehdä ääntä. Samat kaverit ovat sitä mieltä, että johdon tehtävä on istua ja juoda kahvia koska se näyttää siltä.

        Se istuva päällikkö kuitenkin seuraa tilauskirjaa, läpimenoaikaa ja laskutusta. Ne ovat vaikeita sanoja. Niihin ei äänellä ja tilankäytöllä ole mitään vaikutusta. Itse itseään fiksuna pitävä metelintuottaja ei ole muiden mielestä kuin metelintuottaja. Työkaveritkaan ei pidä siitä, että yksi lusmuilee ja muut tekevät työt ja kaikki kuitenkin saa saman Tessin mukaisen palkan.


      • Homma_kusee
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Olen tavannut tuollaisia työntekijöitä. Jos ei ymmärrä yrityksen pyörittämisestä mitään, niin voi kuvitella, että sen tarkoitus on täyttää tilaa ja tehdä ääntä. Samat kaverit ovat sitä mieltä, että johdon tehtävä on istua ja juoda kahvia koska se näyttää siltä.

        Se istuva päällikkö kuitenkin seuraa tilauskirjaa, läpimenoaikaa ja laskutusta. Ne ovat vaikeita sanoja. Niihin ei äänellä ja tilankäytöllä ole mitään vaikutusta. Itse itseään fiksuna pitävä metelintuottaja ei ole muiden mielestä kuin metelintuottaja. Työkaveritkaan ei pidä siitä, että yksi lusmuilee ja muut tekevät työt ja kaikki kuitenkin saa saman Tessin mukaisen palkan.

        Minä olen tavannut pomoja, jotka tulevat kellon kanssa selän taakse seisomaan.

        Minä olen tavannut pomoja, jotka tulevat malliksi tekemään vartiksi hommia kellon kanssa. Siihen tahtiin sitten 8 tuntia päivässä viikosta toiseen. Ja tämä tyhmä pomo ei tajua, miksi laskettu urakka kusee. Työntekijät sairastuu. Porukka vaihtuu.

        Tämä tyhmä pomo ei myöskään ymmärrä, miksi nuoret vuokratkaan ei pysy urakassa.


      • PieniPiruVasempaan
        Homma_kusee kirjoitti:

        Minä olen tavannut pomoja, jotka tulevat kellon kanssa selän taakse seisomaan.

        Minä olen tavannut pomoja, jotka tulevat malliksi tekemään vartiksi hommia kellon kanssa. Siihen tahtiin sitten 8 tuntia päivässä viikosta toiseen. Ja tämä tyhmä pomo ei tajua, miksi laskettu urakka kusee. Työntekijät sairastuu. Porukka vaihtuu.

        Tämä tyhmä pomo ei myöskään ymmärrä, miksi nuoret vuokratkaan ei pysy urakassa.

        Sinä olet siis aloittanut kilpaiulevan yrityksen samalla alalla ja menestyt hienosti?
        Jos et, niin se pistää pohtimaan josko kuitenkaan osaat asioita niin hyvin kuin väität.

        Onko teillä töissä niitä työpaikan koiria, jotka myrkyttävät ilman ja pilaavat päivän kaikilta muilta?


      • Yrittäjä_kahvitauolla
        työnteko.on.tyhmää kirjoitti:

        tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä...

        Juuri lueskelin uutisissa että Ruotsi satsaa 17 miljardia rataverkkonsa uudistamiseen. Suomi yhden miljardin.
        Väkilukuun suhteutettuna Suomen satsaus pitäisi olla n. 8 miljardia, mutta kun meillä ei ole tarpeeksi tuottavaa työvoimaa mistä ne verorahat kerätään.
        Sensijaan meillä ei lisätä edes muutamaa sataa miljoonaa, jota pyydettiin, tieverkon paikkailemiseen. Siihenkin tarve olisi miljardeja.
        Vuonna 2017 Suomessa teki 514000 henkilöä ilmaistyötä. Niistä peruspäivärahoista ei paljoa verotuloja kerry. Hukkuu lähinnä hampaankoloon.

        (... aina tulee lisää virtaa kun käyttää taukonsa lukien Suomi24 palstoja ja käkättelee näille jutuille.)


    • Omalla_ajalla

      Varttia etuajassa piti mennä aamulla keittämään kahvia ja teevettä ekalle tauolle.
      Tuosta ei tietenkään maksettu palkkaa, vaikka varti aikaisemmin piti olla töissä. Tuo tarkoitti myös varttia aikaisempaa herätystä.

      15 minuuttia päivässä tekee tunti ja vartti ylitöitä viikossa. Kuukaudessa jo melkein yhden työpäivän verran.

    • HerttanenPerheyritys

      Jäi kertomatta, että vartti omasta ajasta ruokatunnilla menee samoin iltapäiväkahvin keittoon ja tauko-/kahvitilan siivoamiseen.

      Työajan jo päätyttyä keräät omalla ajalla roskat tauko- ja sosiaalitiloista, peset vessan.

      Palkatonta työtä tulee tunti päivässä herttaisessa perheyritykseesä.

      Kahdessa viikossa pitäisi saada jo yksi palkallinen vapaa päivä, mikä ei riitä. Oikeasti kaffen keittämisestä ja siivoamisesta pitäisi maksaa ylityökorvaus. Työnä se tarkoittaisi yhtä palkallista vapaapäivää viikossa.

      Tarkkana näissä.

      • PieniPiruVasempaan

        Voit aina vaihtaa työpaikkaan, jossa vessojen siivouksesta maksetaan tuntipalkkaa. Siivoustyötä löytyy aina noin pätevälle. Se on varmasti myös sinulle sopivampi työympäristö eikä työnantajakaan mitään menetä.

        Kaikki voittaa.


      • MinäNautin
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Voit aina vaihtaa työpaikkaan, jossa vessojen siivouksesta maksetaan tuntipalkkaa. Siivoustyötä löytyy aina noin pätevälle. Se on varmasti myös sinulle sopivampi työympäristö eikä työnantajakaan mitään menetä.

        Kaikki voittaa.

        Oikeassa olet.
        Minä lähdin.
        Nyt siellä on vuokratyöntekijöitä. Joka aamu - melkein - uusi tyyppi. Ei pääse ovesta sisään. Ei löydä pukukoppia. Ei tiedä jääkaappia, mihin eväät jättää. Ei takuulla keitä kahvia eikä teevettä (!).

        Ja haa, ei hajuakaan, mitä tehdään. Ei mitään käsitystä, mitä pitäisi tehdä.

        Siinä pomo keittää kahvit ja siivoaa. Siinä pomo neuvoo, opastaa ja valvoo työtä ja työn laatua päivän pitkän. Pelkää reklamaatiota ja painaa yksin iltavuoroa pysyäkseen urakassa. Aamulla puretaan ja korjataan eilisen virheitä.

        Exelissä näyttää varmaan hyvältä!


      • ksdjfdkjfkjdsjkl
        MinäNautin kirjoitti:

        Oikeassa olet.
        Minä lähdin.
        Nyt siellä on vuokratyöntekijöitä. Joka aamu - melkein - uusi tyyppi. Ei pääse ovesta sisään. Ei löydä pukukoppia. Ei tiedä jääkaappia, mihin eväät jättää. Ei takuulla keitä kahvia eikä teevettä (!).

        Ja haa, ei hajuakaan, mitä tehdään. Ei mitään käsitystä, mitä pitäisi tehdä.

        Siinä pomo keittää kahvit ja siivoaa. Siinä pomo neuvoo, opastaa ja valvoo työtä ja työn laatua päivän pitkän. Pelkää reklamaatiota ja painaa yksin iltavuoroa pysyäkseen urakassa. Aamulla puretaan ja korjataan eilisen virheitä.

        Exelissä näyttää varmaan hyvältä!

        Oikein :) Paskasta työpaikasta pitäisikin nostaa kytkintä herkemmin. Mahtaa entinen työnantajasi miettiä pää kenossa mikä meni vikaan kun vastausta ei löydy excelistä...


      • PieniPiruVasempaan
        MinäNautin kirjoitti:

        Oikeassa olet.
        Minä lähdin.
        Nyt siellä on vuokratyöntekijöitä. Joka aamu - melkein - uusi tyyppi. Ei pääse ovesta sisään. Ei löydä pukukoppia. Ei tiedä jääkaappia, mihin eväät jättää. Ei takuulla keitä kahvia eikä teevettä (!).

        Ja haa, ei hajuakaan, mitä tehdään. Ei mitään käsitystä, mitä pitäisi tehdä.

        Siinä pomo keittää kahvit ja siivoaa. Siinä pomo neuvoo, opastaa ja valvoo työtä ja työn laatua päivän pitkän. Pelkää reklamaatiota ja painaa yksin iltavuoroa pysyäkseen urakassa. Aamulla puretaan ja korjataan eilisen virheitä.

        Exelissä näyttää varmaan hyvältä!

        Et sitten ollutkaan korvaamaton?

        Harva on, hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä.


      • HyväMies_
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

        Et sitten ollutkaan korvaamaton?

        Harva on, hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä.

        Perttu Häkkinen on kuollut.
        Melko mahdoton paikata tuo ruutu.


    • KyllästyinVähättelyyn

      Aktiivimallileikkuri iskee julmimmin yli 50- ja 60- vuotiaisiin.
      Minulla ei ollut nimeä. Olin vain vanha nainen.
      Kun hätä oli päällä. Nuoret eivät tienneet eivätkä osanneet, piti kutsua vanha nainen paikalle auttamaan ja neuvomaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe