Fellah mengu
Flamencon tanssija käänsi sulkaviuhkansa kasvojen eteen ja musiikki taukosi hetkeksi.
Viiniköynnöslehdon keskeltä esiin astui mies, jonka iho oli Andalusian auringon paahtama. Paidan pari ylintä nappia auki, hihat rullalle käärittyinä, mies kannatteli rottinkista rypälekoria.
Silmän mustuaiset kuin kuuluisa Petit Syrah, hän katseli naista, käveli tämän eteen ja siirsi naisen otsalta hiuskiehkuran tämän korvan taakse.
Viinitilan isäntä napsautti sormiaan ilmassa kuuluvasti, ja musiikki tansseineen jatkui. Muurien suojassa iloinen puheensorina, kaskaiden siritys ja viinilasien kilinä muuttuivat yhtenäiseksi mytyksi.
André oli unohtanut päivän raskaat työnsä katsoessaan Emilié'tä ja tämän valloittavaa, tuulen sotkemaa, merilevämäistä tukkaa. Jalotammista riippuvien värilyhtyjen alla mies oli tehnyt päätöksensä. Sitä ennen oli kuitenkin tämä ilta, joka oli elettävä läpi.
André otti rottinkikoristaan pienen sinimustan, vahakuorisen rypäleen, ja kuin vaivihkaa hän asetti sen Emilié'n solisluulle, kuljettaen kaulankaarelle, aina ylös niskaan asti ja siitä leukalinjaa pitkin naisen ahavoituneille huulille.
Emilié värisi kuin koiperhonen vaikka ilma oli Marokon punaisista tuulista kitkerän kuuma. Mies tiesi, kuinka nainen saadaan hämmentyneeseen tilaan. Kuin viimeiseksi vahvistukseksi, André etsi vastausta Emilié'n kasvoilta.
Elokuu sadonkorjuineen oli koittanut Genalguaciliin, tuohon valkoiseen kylään.
Petit Syrah
15
269
Vastaukset 15
- oukkei_
Ihan jees.
Kyllä kyllä, Pönttis osaa kirjoittaa..
misspönttöuuni kirjoitti:
Mikäs ukkeli sitä sinä olet ku noin tuttavallisesti kutsuu hän?
Tuntematon. En tunne.Humppaa
https://www.youtube.com/watch?v=UNms6T3Rf5I
Uh...menköön nyt kun André mainittu
:D- Totuus-
misspönttöuuni kirjoitti:
Mikäs ukkeli sitä sinä olet ku noin tuttavallisesti kutsuu hän?
Tuntematon. En tunne.Se on aivopiereskelijä Pertti Spede Onanias Palstamäki.
Totuus- kirjoitti:
Se on aivopiereskelijä Pertti Spede Onanias Palstamäki.
Ei tuo ole Ananias?
Ei. En usko.misspönttöuuni kirjoitti:
Ei tuo ole Ananias?
Ei. En usko.On se tosi, Ananias Palstamäki tässä.
Olen silti myös Poliisinpoika, ja oikeastaan nykyisin vain Poliisinpoika.Poliisinpoika kirjoitti:
On se tosi, Ananias Palstamäki tässä.
Olen silti myös Poliisinpoika, ja oikeastaan nykyisin vain Poliisinpoika.No oletko sinä rontti muka Ananias.
Parit kommentit tuolta luin, taidat olla..
Ei saa veivata koko ajan. Pitäs kulkea sillä ristimänimellä..misspönttöuuni kirjoitti:
No oletko sinä rontti muka Ananias.
Parit kommentit tuolta luin, taidat olla..
Ei saa veivata koko ajan. Pitäs kulkea sillä ristimänimellä..Olin Poliisinpoika paljon ennen Ananias Palstamäkeä.
Ei minusta erehdy vaikka kirjoittelisin millä nikillä, tapani kirjoittaa on aika uniikki.
Pakko ihailla kirjoitustaitoasi, hallitset sen halutessasi aika suvereenisti.Poliisinpoika kirjoitti:
Olin Poliisinpoika paljon ennen Ananias Palstamäkeä.
Ei minusta erehdy vaikka kirjoittelisin millä nikillä, tapani kirjoittaa on aika uniikki.
Pakko ihailla kirjoitustaitoasi, hallitset sen halutessasi aika suvereenisti.No ei erehdy ei, kyllä sinut tunnistaa.
Sadonkorjuu lähestyy täälläkin
Niistä sipuleista vielä.
Kun kysyit. Ne tavallaan itse pompsahtivat ylös. Kun oli niin kuumaa ja kuivaa. Sitten vain naatista kiinni ja liiteriin. Vähän niin kuin etuajassa tyrkkääntyivät maanpinnalle..tästä kesästä se johtui.misspönttöuuni kirjoitti:
Niistä sipuleista vielä.
Kun kysyit. Ne tavallaan itse pompsahtivat ylös. Kun oli niin kuumaa ja kuivaa. Sitten vain naatista kiinni ja liiteriin. Vähän niin kuin etuajassa tyrkkääntyivät maanpinnalle..tästä kesästä se johtui.Onko tuossa jotain kaksimielistä? Tuli ainakin mieleen omat kaksikieliset juttuni mieleen :D
pujotteIija kirjoitti:
Onko tuossa jotain kaksimielistä? Tuli ainakin mieleen omat kaksikieliset juttuni mieleen :D
No ei! (pakko nauraa)
Sanoin tosissani. Tällä kertaa.
Ne pomppasivat oikeasti. Ensin vasen kylki, sitten oikea. Plop! Koko sipuli oli maanpinnalla :D
Hah..misspönttöuuni kirjoitti:
No ei! (pakko nauraa)
Sanoin tosissani. Tällä kertaa.
Ne pomppasivat oikeasti. Ensin vasen kylki, sitten oikea. Plop! Koko sipuli oli maanpinnalla :D
Hah..Uskotaan uskotaan, vaikka tuo naatista kiinni ja liiteriin kuulostaakin aika mielenkiintoiselta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39675
- 95667
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32599Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38547Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63516- 34515
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 63491
- 68479