Saisiko tästä aikaan asiallista keskustelua.
Olen miehenä saanut huomata, että on joko mahdotonta tai äärimmäisen harvinaista, että saisin vastakaikua naiselta, josta minä olisin kiinnostunut.
Olen jo puolitoista vuotta hakannut päätäni seinään näiden naisten kanssa saaden jatkuvasti kaveripakkeja "olet kiva mutta.." "oli mukava tutustua mutta.." "tunnut enemmän kaverilta", että kai sitä on pakko alkaa tiputtamaan rimaa, mutta minkä ominaisuuksien suhteen?
Onko jollain kokemusta siitä, että pitkän aikaa ei tärpännyt mutta kun yritit toisenlaisia henkilöitä niin parisuhde olikin mahdollinen? Mistä joustit ja mistä et joustaisi?
Riman alentaminen
67
1013
Vastaukset
Olen antanut pakit todella kauniille naisille. En voisi ikinä laskea rimaani, sillä jos nainen ei olisi kaikella tapaa viehättävä niin hän lähtisi samoin tein kaverilistalle.
- lempeä_herätys
Älä laske rimaa. Nosta sitä, varsinkin käyttäytymisen suhteen. Minua auttoi aikanaan tällainen ratkaisu.
- naisten.vakio.lausahdus
"Ota vanhempi, ota yh etc."
- riman.paikka
Nuo ovat tehokkaita keinoja päästä parisuhteeseen Mutta onko se sen arvoista?
Itsellä ainakin aika vankkoja kriteerejä on olleet että nainen on nuorempi iältään ja hänellä ei ole lapsia entuudestaan.. Haluaisin omia lapsia eli siitä syystä.
Joskus kuulee ihan naistenkin suusta että "sitten 35 ikävuoden jälkeen miehen ulkonäön tai statuksen merkitys laski" mutta tuon ymmärtää hyvin että miksi juuri 35v naisen kriteerit laskivat.. - kysäisempä
riman.paikka kirjoitti:
Nuo ovat tehokkaita keinoja päästä parisuhteeseen Mutta onko se sen arvoista?
Itsellä ainakin aika vankkoja kriteerejä on olleet että nainen on nuorempi iältään ja hänellä ei ole lapsia entuudestaan.. Haluaisin omia lapsia eli siitä syystä.
Joskus kuulee ihan naistenkin suusta että "sitten 35 ikävuoden jälkeen miehen ulkonäön tai statuksen merkitys laski" mutta tuon ymmärtää hyvin että miksi juuri 35v naisen kriteerit laskivat..Oletko itse yksinhuoltajaäidin poika?
Tuli vain mieleen, että yleensä isättöminä kasvaneista pojista kasvaa sellaisia "kaveripoikia". Heiltä on puuttunut miehen malli, eikä heidän olemuksensa ole riittävän miehekäs vedotakseen naisiin seksuaalisesti. - Nainen39vee
Itse asiassa yh:n kriteerit eivät ole niin alhaalla kuin palstalla tunnutaan kuvittelevan. Kun naisella on lapsia, nämä ovat hänelle sen verran tärkeitä, että suurin osa kyllä tavallistakin tarkempi siitä, millaisen ihmisen kanssa varsinkaan pysyvämpi suhde aloitetaan. Ja esim. jonkun yhteen muuttamisen kanssa on suurempi kynnys kuin jos ei lapsia olisi. Yksinhuoltajalla ei myöskään ole välttämättä aikaa juosta turhilla treffeillä, joten hän ehkä panostaa vain niihin oikeasti kiinnostaviin ja saattaa jättää väliin sellaisiakin "en nyt tiedä, voishan tuota katsoa" -tapauksia, joita sinkkuna olisi saattanut tulla tapaamaankin.
Ja kaikilla yksinhuoltajilla ei suinkaan ole vaikeuksia saada seuraa. Palstalla tuntuu ihmisillä olevan kokemusta jostain toimeentulotuella elävistä teiniäideistä tai vähän huonokuntoisista lähiömutseista, mutta kaikkihan eivät kuulu näihin kategorioihin. Kivannäköisen, fiksun ja mukavan, yli kolmekymppisen naisen, jolla on elämässä asiat kunnossa, ei välttämättä ollenkaan ole vaikea löytää miestä, vaikka lapsia olisikin. Se on sitten eri asia, löytyykö sopivaa miestä, missä tullaan taas siihen, että juuri näillä yh-äideillä on ne kriteeritkin korkealla, ja halutaan sitä keskinäistä kemiaa ja persoonien yhteensopimista, ei suinkaan olla valmiit ottamaan ketä tahansa vain suhteen takia. - reilumeininki
Nainen39vee kirjoitti:
Itse asiassa yh:n kriteerit eivät ole niin alhaalla kuin palstalla tunnutaan kuvittelevan. Kun naisella on lapsia, nämä ovat hänelle sen verran tärkeitä, että suurin osa kyllä tavallistakin tarkempi siitä, millaisen ihmisen kanssa varsinkaan pysyvämpi suhde aloitetaan. Ja esim. jonkun yhteen muuttamisen kanssa on suurempi kynnys kuin jos ei lapsia olisi. Yksinhuoltajalla ei myöskään ole välttämättä aikaa juosta turhilla treffeillä, joten hän ehkä panostaa vain niihin oikeasti kiinnostaviin ja saattaa jättää väliin sellaisiakin "en nyt tiedä, voishan tuota katsoa" -tapauksia, joita sinkkuna olisi saattanut tulla tapaamaankin.
Ja kaikilla yksinhuoltajilla ei suinkaan ole vaikeuksia saada seuraa. Palstalla tuntuu ihmisillä olevan kokemusta jostain toimeentulotuella elävistä teiniäideistä tai vähän huonokuntoisista lähiömutseista, mutta kaikkihan eivät kuulu näihin kategorioihin. Kivannäköisen, fiksun ja mukavan, yli kolmekymppisen naisen, jolla on elämässä asiat kunnossa, ei välttämättä ollenkaan ole vaikea löytää miestä, vaikka lapsia olisikin. Se on sitten eri asia, löytyykö sopivaa miestä, missä tullaan taas siihen, että juuri näillä yh-äideillä on ne kriteeritkin korkealla, ja halutaan sitä keskinäistä kemiaa ja persoonien yhteensopimista, ei suinkaan olla valmiit ottamaan ketä tahansa vain suhteen takia.Todellisuus on toinen. Yh-äitejä on hihoissa kiinni pilvin pimein.
- totuus.siinä
reilumeininki kirjoitti:
Todellisuus on toinen. Yh-äitejä on hihoissa kiinni pilvin pimein.
Totta puhut.
- mnmnmnmnmnmnmn
Nainen39vee kirjoitti:
Ja kaikilla yksinhuoltajilla ei suinkaan ole vaikeuksia saada seuraa. Palstalla tuntuu ihmisillä olevan kokemusta jostain toimeentulotuella elävistä teiniäideistä tai vähän huonokuntoisista lähiömutseista, mutta kaikkihan eivät kuulu näihin kategorioihin. Kivannäköisen, fiksun ja mukavan, yli kolmekymppisen naisen, jolla on elämässä asiat kunnossa, ei välttämättä ollenkaan ole vaikea löytää miestä, vaikka lapsia olisikin. Se on sitten eri asia, löytyykö sopivaa miestä, missä tullaan taas siihen, että juuri näillä yh-äideillä on ne kriteeritkin korkealla, ja halutaan sitä keskinäistä kemiaa ja persoonien yhteensopimista, ei suinkaan olla valmiit ottamaan ketä tahansa vain suhteen takia.Mitä itse olen miehenä huomannut ja naisia tunnen niin yhärit eivät ainakaan kotiinsa raahaa samalla lailla kuin sinkut, ja monilla on suurikin kynnys näyttää mitään ukkoa lapsilleen. Ja tosiaan se kun on päässyt edellisestä ukosta eroon ja saanut oman rauhan niin ei välttämättä halua ketään toista notkumaan nurkkiinsa.
Palstan ätmeillä tuntuu olevan se että itse pitäisi olla palvottava ja palveltava, jos naisella on lapsia niin heidän kanssaa ätmi sitten tuntisi kilpailevansa huomiosta.
- iloinenpiereskelijä
Elämäni suurin yksittäinen moka oli riman alentaminen. Ei kannata.
Lopputulos on karmea, jos suhde kestäisi pidempään, kuten minulla viisi vuotta.
Nykyään onnellinen sinkku :) - Totuus-
Mies joka ei saa naisia ei voi alentaa rimaa koska ei saisi edes rumaa naista koska rumat naiset haluaa komean top 10 miehen. Se on monesti nähty.
Niinkö?
Noh tietenki makunsa kullakin.. mua ei ainakaan kiinnosta nämä top10 miehet.
Tuollaiset ei saa sukkiani pyörimään.- Totuus-
AinaNorsu kirjoitti:
Niinkö?
Tuollaiset ei saa sukkiani pyörimään.Mutta et sinä rumista miehistäkään ole kiinnostunut koska muuten olisit jo naimisissa?
- mkjhn
Totuus- kirjoitti:
Mutta et sinä rumista miehistäkään ole kiinnostunut koska muuten olisit jo naimisissa?
Eiväthän rumatkaan miehet lihavista naisista huoli. Se on niin monesti lukenut tällä palstalla rumien miesten kirjoittamana.
Totuus- kirjoitti:
Mutta et sinä rumista miehistäkään ole kiinnostunut koska muuten olisit jo naimisissa?
Naimisissa en ole senkään takia koska olen luonteeltani arka ja hyvin harvoin joku mies saa sukkani pyörimään.
Myös seurustellut väärän ihmisen kanssa joka sitten jättikin minut.
Olkoot sitten nörtti tai ruma mikälie olen kiinnostunut mikäli luonteeltaan oikeanlainen.AinaNorsu kirjoitti:
Niinkö?
Tuollaiset ei saa sukkiani pyörimään.Tottakai ne saa...Ottaisit hyvin mielellään omaa tasoasi korkeammalla olevan miehen, mutta jos olet nimimerkkisi mukainen ihminen, niin sinun realismisi on sitä, että sinulla ei ole mitään mahkuja sellaiseen mieheen...Nyt annoit ikäänkuin sellaisen viestin, että sinä olisit se joka antaa sellaiselle tasokkaalle miehelle pakit...Tasokas mies hakee tasokasta naista, joten ei sulla riitä eväät sellaiseen, sikäli jos nelikymppinen lihava ihminen olet.
CamelBoots kirjoitti:
Tottakai ne saa...Ottaisit hyvin mielellään omaa tasoasi korkeammalla olevan miehen, mutta jos olet nimimerkkisi mukainen ihminen, niin sinun realismisi on sitä, että sinulla ei ole mitään mahkuja sellaiseen mieheen...Nyt annoit ikäänkuin sellaisen viestin, että sinä olisit se joka antaa sellaiselle tasokkaalle miehelle pakit...Tasokas mies hakee tasokasta naista, joten ei sulla riitä eväät sellaiseen, sikäli jos nelikymppinen lihava ihminen olet.
En ole 40
20-30 siltä haarukalta.
Mitäpä tämä top10 mies minussa näkisi? kysynpä vain.
Itse annan pakit jos on törkeä ihminen.
Olisko hyvä olla suhteessa top10 miehen kans jolla huono luonne?
Mä en näe siinä mitään järkeä.- Totuus-
mkjhn kirjoitti:
Eiväthän rumatkaan miehet lihavista naisista huoli. Se on niin monesti lukenut tällä palstalla rumien miesten kirjoittamana.
Kyllä varmaan huolii mutta naiset ei anna mahdollisuutta.
- mkjhn
Totuus- kirjoitti:
Kyllä varmaan huolii mutta naiset ei anna mahdollisuutta.
Omien tekstiensä mukaan eivät huoli.
AinaNorsu kirjoitti:
En ole 40
20-30 siltä haarukalta.
Mitäpä tämä top10 mies minussa näkisi? kysynpä vain.
Itse annan pakit jos on törkeä ihminen.
Olisko hyvä olla suhteessa top10 miehen kans jolla huono luonne?
Mä en näe siinä mitään järkeä.Okei..Sekoitin sinut siihen toiseen uuteen nikkiin, joka oli yli nelikymppinen..
Eihän tuo sun kuva pahalta näytä, eikä tuon kuvan perusteella osaisi ennustaa, että olis kovin paljo ylipainoakaan, mutta toki on nettitreffeillä tullut todettua, että naisen kasvokuvaan ei ole luottamista..
Eli näin pikaisesti arvioiden sanoisin, että sinun tasoasi ulkoisella puolella laskee sekä ylipaino, että lyhyt pituutesi...Puoltoista metrii(152) on kumminki melko vähän ja useimmilla miehillä se minimitoive taitaa olla siellä 157-160cm nurkilla.
Kyllä luonne pitää olla miellyttävä sekä miehellä, että naisella...Eihän sitä muuten voi kiinostua vakavissaan.CamelBoots kirjoitti:
Okei..Sekoitin sinut siihen toiseen uuteen nikkiin, joka oli yli nelikymppinen..
Eihän tuo sun kuva pahalta näytä, eikä tuon kuvan perusteella osaisi ennustaa, että olis kovin paljo ylipainoakaan, mutta toki on nettitreffeillä tullut todettua, että naisen kasvokuvaan ei ole luottamista..
Eli näin pikaisesti arvioiden sanoisin, että sinun tasoasi ulkoisella puolella laskee sekä ylipaino, että lyhyt pituutesi...Puoltoista metrii(152) on kumminki melko vähän ja useimmilla miehillä se minimitoive taitaa olla siellä 157-160cm nurkilla.
Kyllä luonne pitää olla miellyttävä sekä miehellä, että naisella...Eihän sitä muuten voi kiinostua vakavissaan.Kuva ei tosiaankaa kerro kaikkea mitä pitää sisällään.
Niin no sai munkin entinen kaveri aviomiehen ja se on 149cm.
Itselläni ei vain ole oikein kiire mihinkään.
Tuskinpa kaikki miehet välittää minkä pituinen on kun kiinnostuu toisesta sehän on lähinnä toive ;)AinaNorsu kirjoitti:
Naimisissa en ole senkään takia koska olen luonteeltani arka ja hyvin harvoin joku mies saa sukkani pyörimään.
Myös seurustellut väärän ihmisen kanssa joka sitten jättikin minut.
Olkoot sitten nörtti tai ruma mikälie olen kiinnostunut mikäli luonteeltaan oikeanlainen.Et kovin aralta vaikuta. Arka ei välttämättä koskaan rekisteröisi nimimerkkiä saati kirjoittelisi tänne jossa joka toinen syödään elävältä.
Jiimen kirjoitti:
Et kovin aralta vaikuta. Arka ei välttämättä koskaan rekisteröisi nimimerkkiä saati kirjoittelisi tänne jossa joka toinen syödään elävältä.
Niin no netissä on helppo olla erilainen?:)
''Nimettömänä'' helppo huudella :PAinaNorsu kirjoitti:
Kuva ei tosiaankaa kerro kaikkea mitä pitää sisällään.
Niin no sai munkin entinen kaveri aviomiehen ja se on 149cm.
Itselläni ei vain ole oikein kiire mihinkään.
Tuskinpa kaikki miehet välittää minkä pituinen on kun kiinnostuu toisesta sehän on lähinnä toive ;)Sanoinkin, että useimmat...Ja jos puhutaan näistä kuvitteellisista ytm- miehistä, niin kyllä se naisen pituus sitten jo merkitsee ja kriteereitä riittää, joita et välttämättä täytä.
Tottahan meillä tässä maassa riittää paljon myöskin lyhyitä miehiä ja sellaiselle 160-165cm miehelle olisit oikeenkin hyvän kokoinen..
VIelä kun saisit elämäntapasi kohdilleen ja painosi sinne thaitytöille ominaiseen 45kg:aan, niin kyllä sinulle mies löydetään.CamelBoots kirjoitti:
Sanoinkin, että useimmat...Ja jos puhutaan näistä kuvitteellisista ytm- miehistä, niin kyllä se naisen pituus sitten jo merkitsee ja kriteereitä riittää, joita et välttämättä täytä.
Tottahan meillä tässä maassa riittää paljon myöskin lyhyitä miehiä ja sellaiselle 160-165cm miehelle olisit oikeenkin hyvän kokoinen..
VIelä kun saisit elämäntapasi kohdilleen ja painosi sinne thaitytöille ominaiseen 45kg:aan, niin kyllä sinulle mies löydetään.Niin no elämäntapani pitäisi muuttua ensiksikin oman terveyden takia eikä vain mitä miehet haluaa,jos ei kelpaa miehelle sellaisena kuin olen nii voi olla varma ettei oo sitten munkaan mieleen. ;)
AinaNorsu kirjoitti:
Niin no elämäntapani pitäisi muuttua ensiksikin oman terveyden takia eikä vain mitä miehet haluaa,jos ei kelpaa miehelle sellaisena kuin olen nii voi olla varma ettei oo sitten munkaan mieleen. ;)
No sinulla vaikuttaa olevan sellaista nuoruuden naiiviutta tuossa ajattelussasi..
Suosittelen ensin lahduttamaan ja vasta sitten etsimään miehen ja miksi näin?:
----> Hoikkana ja timminä sinä saat paljon tasokkaamman miehen ja sinulla on enemmän valinnanvaraa.CamelBoots kirjoitti:
No sinulla vaikuttaa olevan sellaista nuoruuden naiiviutta tuossa ajattelussasi..
Suosittelen ensin lahduttamaan ja vasta sitten etsimään miehen ja miksi näin?:
----> Hoikkana ja timminä sinä saat paljon tasokkaamman miehen ja sinulla on enemmän valinnanvaraa.Omien kokemuksien jälkeen mua juurikaan kiinnosta ulkonäkö vaikka olisiki kuinka thai tytön kokoinen. :p
AinaNorsu kirjoitti:
Niin no elämäntapani pitäisi muuttua ensiksikin oman terveyden takia eikä vain mitä miehet haluaa,jos ei kelpaa miehelle sellaisena kuin olen nii voi olla varma ettei oo sitten munkaan mieleen. ;)
"jos ei kelpaa miehelle sellaisena kuin olen nii voi olla varma ettei oo sitten munkaan mieleen."
.. Jeps.. Pidä tämä.. Camelin Ohjeilla Sulle Käy Kalpaten SusiHukkien kanssa.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
"jos ei kelpaa miehelle sellaisena kuin olen nii voi olla varma ettei oo sitten munkaan mieleen."
.. Jeps.. Pidä tämä.. Camelin Ohjeilla Sulle Käy Kalpaten SusiHukkien kanssa.. ;P.. Noh, Voi käydä muutenkin, jos et ole Tarkkana, kuin Porkkana.. Mut.. TodNäköisyys on ainakin Pienempi.. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Jeps.. Pidä tämä.. Camelin Ohjeilla Sulle Käy Kalpaten SusiHukkien kanssa.. ;POlen miesten suhteen tarkka.en ota ihan kaikkia susihukkia viereeni koska saattavat syödä. ;p
AinaNorsu kirjoitti:
Olen miesten suhteen tarkka.en ota ihan kaikkia susihukkia viereeni koska saattavat syödä. ;p
.. Hyvä Niin.. =)
"Niin no elämäntapani pitäisi muuttua ensiksikin oman terveyden takia eikä vain mitä miehet haluaa"
.. Tääkin on ihan hyvä AjatusMalli.. Ja Sopivan Kumppanin kanssa voitte pitää vaikka yhdessä toisistanne ja kunnostanne&terveydestänne huolen.. PosiTiivisellä Vireellä Kannustaen ja toisianne Tukien, eikä Hampaat Irvessä ja Negistellen jne.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Hyvä Niin.. =)
"Niin no elämäntapani pitäisi muuttua ensiksikin oman terveyden takia eikä vain mitä miehet haluaa"
.. Tääkin on ihan hyvä AjatusMalli.. Ja Sopivan Kumppanin kanssa voitte pitää vaikka yhdessä toisistanne ja kunnostanne&terveydestänne huolen.. PosiTiivisellä Vireellä Kannustaen ja toisianne Tukien, eikä Hampaat Irvessä ja Negistellen jne.. ;PSepä :P
Toisen tuki auttaa aika paljon jos sitä vain saa :DAinaNorsu kirjoitti:
Sepä :P
Toisen tuki auttaa aika paljon jos sitä vain saa :D.. Jeps.. Oikeit&Aitoja JoutsenLuonteita (Altruistisia jne.) on Molemmissa SukuPuolissa Loppujen lopuksi Oikeasti Aikast vähän IhmisApinoiden KokoNaisMäärästä.. ;P
.. Jos itse olet sellainen, niin Toivon koko Syrämestäni, että SamanMoisen VastinParin kohtaat ja että onnistut välttämään ne MuunLaiset mahdollisimman Pienin SulkaVaurioin.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Jeps.. Oikeit&Aitoja JoutsenLuonteita (Altruistisia jne.) on Molemmissa SukuPuolissa Loppujen lopuksi Oikeasti Aikast vähän IhmisApinoiden KokoNaisMäärästä.. ;P
.. Jos itse olet sellainen, niin Toivon koko Syrämestäni, että SamanMoisen VastinParin kohtaat ja että onnistut välttämään ne MuunLaiset mahdollisimman Pienin SulkaVaurioin.. ;POlipas erikoisesti sanottu,pisti miettimään xD
AinaNorsu kirjoitti:
Olipas erikoisesti sanottu,pisti miettimään xD
.. VertausKuvat on Vain Yksi "Paheistani".. Tosin Lähinnä Vain Palstalla.. ;D
.. Vai mitä Sä Tarkootit?.. ;P
Itse en ymmärrä näitä riman alennus juttuja ollenkaan sikäli jos haluaa itselleen sopivan naisen ja häkee kunnollista pidempää parisuhdetta.
Ensinnäkin eihän suhde voi toimia jos ei ole riittävästi yhteistä/ ajatus juokse samaan suuntaan.
Toisekseen kun jokaisella miehellä on se oma naismakunsa ...Itse näen heti päältä ja olemuksesta kuka on ns. omaa tyyppiäni ja sieltä se kemiakin sitten heti tulee automaattisesti siltä osin.
Tuntuisi typerältä sitten näiden faktojen valossa lähteä hakemaan parisuhteeseen jotain sellaista naista joka ei vastaa yhtään sitä omaa naismakuaan.. Voisahan sitä toki elää parisuhteessa kaveripohjaltakin, niin on edes juttukaveri ja voihan sitä pannakkin sellaista kaverityttöä, mutta tuskin koskaan pääsisi siitä tunteesta, että jotain vain puuttuu...
= Tiedä mitä etsit. Tiedä mitä haluat ja mene sitä kohden.- qwertyxxxx
Miksei muka toimisi, eihän parisuhteen edellytys ole kuin olla toisen kanssa. On olemassa lukemattomia pariskuntia kellä ei välttämättä ole mitään muuta yhteistä kuin se yhteiselo.
Helppohan se on kuvitella mitä haluaisi, mutta aivan eri juttu olla realistinen ja ymmärtää mikä olisi hyvä oikeasti. Vai pitäisikö esimerkiksi autoa ostaessaan tavoitella vain sitä fantasioimaansa Ferraria tms. mistä on vain mielikuvia ja sitten kulkea bussilla kun ei volvo kelpaa. - perspektiv
Eli sinun mielestä päihteettömällä miehellä on velvollisuus ottaa itselleen hiv-narkkari vaimoksi, jos ei muuta saa?
Hoitoon -> - 457357357467357373
perspektiv kirjoitti:
Eli sinun mielestä päihteettömällä miehellä on velvollisuus ottaa itselleen hiv-narkkari vaimoksi, jos ei muuta saa?
Hoitoon ->Päihteettömyys on nykyään niin yleistä ettei sen vastakohta ole mikään narkkari.
qwertyxxxx kirjoitti:
Miksei muka toimisi, eihän parisuhteen edellytys ole kuin olla toisen kanssa. On olemassa lukemattomia pariskuntia kellä ei välttämättä ole mitään muuta yhteistä kuin se yhteiselo.
Helppohan se on kuvitella mitä haluaisi, mutta aivan eri juttu olla realistinen ja ymmärtää mikä olisi hyvä oikeasti. Vai pitäisikö esimerkiksi autoa ostaessaan tavoitella vain sitä fantasioimaansa Ferraria tms. mistä on vain mielikuvia ja sitten kulkea bussilla kun ei volvo kelpaa.No se on vähän että mitä sillä "yhteisellä" tarkoitetaan...Esim. harrastuksien ei tarvitse olla samat jne. , mutta esim. jos kaikki asiat on sitten päin vittua elämässä, eli molemmat kuuntelee erilaista musaa, katselee erilaisia elokuvia, sarjoja, syö erilaista ruokaa, arvostaa elämässä erialaisia asioita jne jne, niin kyllähän sillä tekee sitten elämästään helvetin vaikean parisuhteessa, jos nämä jutut ei natsaa vai kuinka?
Sen lisäks pitäisi olla samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat, lapsi tai lapsettomuus toiveet jne jne. Tässä on helvetin paljon muuttujia matkassa ja jos joku luulee, että sen "oikean" löytäminen on helppoa, niin on yksinkertaisesti niin tyhmä ettei tajua koko kysymystä..Eikä sitten tarvitse ihmetellä, jos ei parisuhteet kestä muutamaa vuotta pidempään.
Ihminen jaksaa pari kolme vuotta mukautua vääränlaiseen ihmiseen, mutta sitten se mitta vaan tulee täyteen ja sen on miljoonat eronneet ihmiset kyllä todistaneet sekä itselleen, että kanssaihmisille.- Nainen39vee
qwertyxxxx kirjoitti:
Helppohan se on kuvitella mitä haluaisi, mutta aivan eri juttu olla realistinen ja ymmärtää mikä olisi hyvä oikeasti. Vai pitäisikö esimerkiksi autoa ostaessaan tavoitella vain sitä fantasioimaansa Ferraria tms. mistä on vain mielikuvia ja sitten kulkea bussilla kun ei volvo kelpaa."Miksei muka toimisi, eihän parisuhteen edellytys ole kuin olla toisen kanssa. On olemassa lukemattomia pariskuntia kellä ei välttämättä ole mitään muuta yhteistä kuin se yhteiselo."
Mitä niistä sitten tekee pariskunnan - sekö, että ne asuu yhdessä?
"Helppohan se on kuvitella mitä haluaisi, mutta aivan eri juttu olla realistinen ja ymmärtää mikä olisi hyvä oikeasti. Vai pitäisikö esimerkiksi autoa ostaessaan tavoitella vain sitä fantasioimaansa Ferraria tms. mistä on vain mielikuvia ja sitten kulkea bussilla kun ei volvo kelpaa."
Autoesimerkit ovat näissä vähän huonoja, koska suurimmalle osalle parisuhteen varsinainen merkitys ei ole se, että "kunhan on joku". Tuossa sun autoesimerkissähän pointtinsa on se, että kunhan vaan on auto, jolla pääsee. Mutta parisuhteelta ihmiset yleensä toivovat vähän syvällisempiä ja moniulotteisempia asioita kuin autoltaan - muutenhan sitä voisi olla kenen tahansa kanssa. - perspektiv
457357357467357373 kirjoitti:
Päihteettömyys on nykyään niin yleistä ettei sen vastakohta ole mikään narkkari.
Sä skitsoilit nyt ohi asian. Kukaan e ole puhunut vastakohdista yhtään mitään.
CamelBoots kirjoitti:
No se on vähän että mitä sillä "yhteisellä" tarkoitetaan...Esim. harrastuksien ei tarvitse olla samat jne. , mutta esim. jos kaikki asiat on sitten päin vittua elämässä, eli molemmat kuuntelee erilaista musaa, katselee erilaisia elokuvia, sarjoja, syö erilaista ruokaa, arvostaa elämässä erialaisia asioita jne jne, niin kyllähän sillä tekee sitten elämästään helvetin vaikean parisuhteessa, jos nämä jutut ei natsaa vai kuinka?
Sen lisäks pitäisi olla samanlaiset tulevaisuuden suunnitelmat, lapsi tai lapsettomuus toiveet jne jne. Tässä on helvetin paljon muuttujia matkassa ja jos joku luulee, että sen "oikean" löytäminen on helppoa, niin on yksinkertaisesti niin tyhmä ettei tajua koko kysymystä..Eikä sitten tarvitse ihmetellä, jos ei parisuhteet kestä muutamaa vuotta pidempään.
Ihminen jaksaa pari kolme vuotta mukautua vääränlaiseen ihmiseen, mutta sitten se mitta vaan tulee täyteen ja sen on miljoonat eronneet ihmiset kyllä todistaneet sekä itselleen, että kanssaihmisille.Varmasti on ollut myös miljoonia ihmisiä jotka ovat sopineet yhteen täydellisesti mutta eronneet siltikin.
Jiimen kirjoitti:
Varmasti on ollut myös miljoonia ihmisiä jotka ovat sopineet yhteen täydellisesti mutta eronneet siltikin.
En usko....Ei kukaan eroa mikäli sopii yhteen täydellisesti.
- qwertyxxxx
CamelBoots kirjoitti:
No se on vähän että mitä sillä "yhteisellä" tarkoitetaan...Esim. harrastuksien ei tarvitse olla samat jne. , mutta esim. jos kaikki asiat on sitten päin vittua elämässä, eli molemmat kuuntelee erilaista musaa, katselee erilaisia elokuvia, sarjoja, syö erilaista ruokaa, arvostaa elämässä erialaisia asioita jne jne, niin kyllähän sillä tekee sitten elämästään helvetin vaikean parisuhteessa, jos nämä jutut ei natsaa vai kuinka?
Ihminen jaksaa pari kolme vuotta mukautua vääränlaiseen ihmiseen, mutta sitten se mitta vaan tulee täyteen ja sen on miljoonat eronneet ihmiset kyllä todistaneet sekä itselleen, että kanssaihmisille.Yhtä lailla vastakohdat voivat täydentää, tai hillitä, toisiaan. Musiikin, elokuvien, ruoan yms. suhteen voi löytää jotain uutta toisen vaikutuksesta. Ujo voi vaikkapa rohkaistua, bilehiiri rauhoittua yms. toisen esimerkistä. Toki jos on niin itsepäinen että ei ole valmis kehittymään tai kompromisseihin niin ehkä silloin ei kannata parisuhteessa ollakaan.
qwertyxxxx kirjoitti:
Yhtä lailla vastakohdat voivat täydentää, tai hillitä, toisiaan. Musiikin, elokuvien, ruoan yms. suhteen voi löytää jotain uutta toisen vaikutuksesta. Ujo voi vaikkapa rohkaistua, bilehiiri rauhoittua yms. toisen esimerkistä. Toki jos on niin itsepäinen että ei ole valmis kehittymään tai kompromisseihin niin ehkä silloin ei kannata parisuhteessa ollakaan.
No nuo on kauniita ajatuksia, mutta tahtovat jäädä käytännössä haihatteluksi ja tyhjän puhumiseksi. Täysin erilaiset ihmiset eivät sovi yhteen.
Esim. Erakko henkinen introvertti ei sovi yhteen täysiverisen extrovertin kanssa.
Aikuinen ihminen kyllä jo yleensä tietää millaisesta musasta tai elokuva- tarjonnasta pitää jne...Se mikä on paskaa itselle sinkkuna , niin kyllä se on paskaa myöskin parisuhteessa ollessa.
Kuitenkin todettakoon, että harvemmin kukaan pari täysin samoista asioista pitää..Ainahan parisuhteessa joutuu kompromisseja tekemään, mutta mitä vähemmän, niin sen parempi.- gkhkgkhk
perspektiv kirjoitti:
Hoitoon ->Ferrari-volvo vertaus ei ole yhtäkuin kuin päihteetön---hiv-narkkari. Eipä mennä äärimmäisyyksiin.
Ferrari-Trabant voisi vastata äärimmäistä.. - 768454ik5ty3kjd
CamelBoots kirjoitti:
No nuo on kauniita ajatuksia, mutta tahtovat jäädä käytännössä haihatteluksi ja tyhjän puhumiseksi. Täysin erilaiset ihmiset eivät sovi yhteen.
Esim. Erakko henkinen introvertti ei sovi yhteen täysiverisen extrovertin kanssa.
Aikuinen ihminen kyllä jo yleensä tietää millaisesta musasta tai elokuva- tarjonnasta pitää jne...Se mikä on paskaa itselle sinkkuna , niin kyllä se on paskaa myöskin parisuhteessa ollessa.
Kuitenkin todettakoon, että harvemmin kukaan pari täysin samoista asioista pitää..Ainahan parisuhteessa joutuu kompromisseja tekemään, mutta mitä vähemmän, niin sen parempi.Kyllä sen aikuisen pitäisi pystyä katsomaan elokuvia ja kuuntelemaan musiikkia mistä ei välttämättä kauheasti tykkää, sama pätee muuhunkin tekemiseen. Jos on sellainen että oma mielipide on aina tärkein ja se pitää vaikka valittamalla tai haukkumalla ilmaista niin parempi olla ihan itekseen eikä kiusata muita.
- perspektiv
gkhkgkhk kirjoitti:
Ferrari-volvo vertaus ei ole yhtäkuin kuin päihteetön---hiv-narkkari. Eipä mennä äärimmäisyyksiin.
Ferrari-Trabant voisi vastata äärimmäistä..Se oli esimerkki, että jos kyseessä on päihteetön mies, joka ei löydä itselleen naista, niin jos ajatellaan, että tämä mies ei ole aikaisemmin ollut kiinnostunut päihdeongelmaisista naisista, niin pitäisikö miehen "laskea rimaa" ja alkaa kelpuuttamaan päihdeongelmaiset naiset, jotta saa edes jonkun naisen...
Mielestäni tällainen pohdinta on irrationaalista. 768454ik5ty3kjd kirjoitti:
Kyllä sen aikuisen pitäisi pystyä katsomaan elokuvia ja kuuntelemaan musiikkia mistä ei välttämättä kauheasti tykkää, sama pätee muuhunkin tekemiseen. Jos on sellainen että oma mielipide on aina tärkein ja se pitää vaikka valittamalla tai haukkumalla ilmaista niin parempi olla ihan itekseen eikä kiusata muita.
No minähän jo tuolla aiemmin totesin, että ihmiset jaksavat sen pari vuotta mukautua toisen ihmisen toiveisiin ja sitten alkaakin ne vääränlaiset elokuvat jo vituttamaankin, kun samalla ajalla voisi katsoa jotain itseään kiinostavaakin..
Ja en tiedä mitä tarkoitit tuolla oman mielipiteen esille tuomisella ja haukkumisella..Tai että miten se minuun liittyy.
Ei haukkuminen ja huutaminen kuulu parisuhteeseen. Asioista pitää voida keskustella fiksusti ja eikä se niin voi mennä, että aina toinen päättää..Mieluummin niin, että jos minä valitsen tämän päivän elokuvan, niin kumppani saa valita seuraavalla kerralla. Sitä kutsutaan kumppanin huomioimiseksi..- Nainen39vee
qwertyxxxx kirjoitti:
Yhtä lailla vastakohdat voivat täydentää, tai hillitä, toisiaan. Musiikin, elokuvien, ruoan yms. suhteen voi löytää jotain uutta toisen vaikutuksesta. Ujo voi vaikkapa rohkaistua, bilehiiri rauhoittua yms. toisen esimerkistä. Toki jos on niin itsepäinen että ei ole valmis kehittymään tai kompromisseihin niin ehkä silloin ei kannata parisuhteessa ollakaan.
Vastakohdat voivat täydentää toisiaan JOISSAIN asioissa, mutta silloinkin se edellyttää, että muissa, tärkeämmissä asioissa ollaan riittävän samanlaisia ja samalla aallonpituudella. Kaikkein tärkeimmissä asioissa, kuten arvomaailma, elämänasenne, huumorintaju, ajattelutapa yms. on hyvä olla aika lailla samoilla linjoilla. Kun persoonaltaan sopii muuten hyvin yhteen, on jotkut pienet erot vain piristäviä vivahteita. Mutta vastakohdat eivät täydennä toisiaan silloin, kun ollaan liian erilaisia ja liian vastakkaisia joko tärkeissä asioissa tai sitten ihmissuhteeseen, kanssakäymiseen ja elämäntyyliin liittyen.
- eijeesustelua
perspektiv kirjoitti:
Se oli esimerkki, että jos kyseessä on päihteetön mies, joka ei löydä itselleen naista, niin jos ajatellaan, että tämä mies ei ole aikaisemmin ollut kiinnostunut päihdeongelmaisista naisista, niin pitäisikö miehen "laskea rimaa" ja alkaa kelpuuttamaan päihdeongelmaiset naiset, jotta saa edes jonkun naisen...
Mielestäni tällainen pohdinta on irrationaalista.Suurin osa ei kuitenkaan ole päihdeongelmaisia. Mutta jos sille päihteettömälle olisi ongelma se että toinen ottaisi kohtuudella niin silloin pitäisi enemmänkin miettiä itseään eikä toista.
- 12121212121212
Nainen39vee kirjoitti:
Vastakohdat voivat täydentää toisiaan JOISSAIN asioissa, mutta silloinkin se edellyttää, että muissa, tärkeämmissä asioissa ollaan riittävän samanlaisia ja samalla aallonpituudella. Kaikkein tärkeimmissä asioissa, kuten arvomaailma, elämänasenne, huumorintaju, ajattelutapa yms. on hyvä olla aika lailla samoilla linjoilla. Kun persoonaltaan sopii muuten hyvin yhteen, on jotkut pienet erot vain piristäviä vivahteita. Mutta vastakohdat eivät täydennä toisiaan silloin, kun ollaan liian erilaisia ja liian vastakkaisia joko tärkeissä asioissa tai sitten ihmissuhteeseen, kanssakäymiseen ja elämäntyyliin liittyen.
Mies pitkä, nainen lyhyt -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies pitkä, nainen pitkä -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Mies lihaksikas, nainen siro -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies lihaksikas, nainen lihaksikas -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Mies menestyjä, nainen kodin hengetär -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies menestyjä, nainen menestyjä -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Mies rohkea ja sosiaalinen, nainen ujo -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies rohkea ja sosiaalinen, nainen rohkea ja sosiaalinen -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Mies johtajatyyppi, nainen seuraajatyyppi -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies johtajatyyppi, nainen johtajatyyppi -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Jne. - cbvxcbvzcvbbdfcvbxcbz
12121212121212 kirjoitti:
Mies pitkä, nainen lyhyt -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies pitkä, nainen pitkä -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Mies lihaksikas, nainen siro -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies lihaksikas, nainen lihaksikas -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Mies menestyjä, nainen kodin hengetär -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies menestyjä, nainen menestyjä -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Mies rohkea ja sosiaalinen, nainen ujo -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies rohkea ja sosiaalinen, nainen rohkea ja sosiaalinen -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Mies johtajatyyppi, nainen seuraajatyyppi -> vastakohdat täydentävät toisiaan
Mies johtajatyyppi, nainen johtajatyyppi -> samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä
Jne.Myöskin kaksi samanlaista voi eskaloida tilannetta pahemmaksi, aiheuttaa kateutta tai riitaa koska ollaan ns. samalla hunajakupilla.
cbvxcbvzcvbbdfcvbxcbz kirjoitti:
Myöskin kaksi samanlaista voi eskaloida tilannetta pahemmaksi, aiheuttaa kateutta tai riitaa koska ollaan ns. samalla hunajakupilla.
.. Jeps.. Mut Koskee Vain NarsuMarsuja ymv. Nilviäisiä.. Ja Vaikka Tälläisellä olisikin Itsellään Hyvä Olla Erillaisen kanssa, niin ei se sitä kyllä sille Erillaiselle Ole.. ;P
Riman alentamiseen ei tarvita minkäänlaista tietoista päätöstä. Se suuntaus on geeneissä meillä kaikilla eläimillä, myös ihmisellä. Vaatimustaso laskee ihan huomaamatta, kunnes tullaan realistiselle tasolle. Jos ei tulla, niin jää ikisinkuksi. Pätee sekä miehiin että naisiin.
- raakapeli
rennostiM on siis sosiaalidarwinisti. Sellaiset pitäisi mielestäni tappaa. Heidät on oikeutettua nylkeä elävältä.
- kelvanneetvainseksiin
Naiset ovat nykypäivänä jo pilanneet itsensä kullikarusellissä siihen mennessä kun alkavat tajuta edes jotain realistisesta tasostaan.
- perspektiv
Nämä puheet tästä riman alentamisesta liittyvät todella pinnalliseen maailmankatsomukseen. Mulla ei ole mitään pinnallisia arvoja, joiden perusteella valitsen naisia, eikä näin ollen ole mitään rimaa, mitä voisi alentaa.
Mä en voisi aloittaa parisuhdetta, tai edes tapailua päihdeongelmaisen naisen kanssa. En tule alentamaan rimaani koskaan niin, että aloittaisin suhteen jonkun narkkarin kanssa.
Mä en myöskään halua aloittaa suhdetta yli sata kiloisen naisen kanssa, koska en koe sellaista seksikkääksi. Myöskään kovasti itseäni vanhempien, tai kovasti itseäni nuorempien kanssa en aloita suhdetta. Näissäkään asioissa en voi laskea rimaa.
Älykkyys ja mielenterveystekijät ovat myös asia, missä en voi laskea rimaa. En jaksaisi olla suhteessa heikkoälyisen, mielisairaan, tai persoonallisuushäiriöisen naisen kanssa.
Olen siis mieluummin yksin, kuin lasken rimaani näissä asioissa. - Kasvokemiaa
Ei tarvitse laskea rimaa. Miksi tarvitsisi etsiä mitään tietyn kaltaista. Jos ei "keskitaso" voi olla ihminen "tasokkaan" kanssa. Keskustella ja käyttäytyä tavallisesti ilman oletusta että heti ollaan suhdetta muodostamassa.
Enemmänkin kyse ihmisten ajatusmaailmoiden kohtaamisesta. - 46ikrjsrjsr6srytsr
Siis jos itsellään on rima korkealla niin silloinhan sen toisen pitäisi laskea omaansa, eli haluaako sitten itse olla rimanalittaja.
- mollaamaija
Maut muuttuu ja kehittyy ihan toivottavastikin elämän varrella ja toivottavasti kypsempään suuntaan. Joillakin on kummallinen käsitys jostain valmiista paketista ja ominaisuuskokoelmasta, kun kyse on suhteessa olosta, johon puolet tuo toinen ihminen. Sen olisi hyvä olla yhdessä siedettävä combo mikäli aikoo perhettä perustaa.
- Kaisanoasaa
Kelpuuttaisin heti tämän norsun. Sepä se ei vaan kelpuuta ätmiä.
- Pillujen--asiantuntija
Komea jännämies kelpaa naisille joka on joku seiväshyppääjä tai jääkiekkoilija. Muutenhan kaikki palstan ätmit olisivat parisuhteessa jos kelpaisi naisen tasoinen ätmi.
- 3574488
Rimaa voi laskea mutta ei sitä maahankaan kannata haudata.(=kaikki kelpaa)
- Ulkonäkö-on-kemia
Miesten pitää nostaa rimaa ettei ihan kenen tahansa kanssa ala seurustelee. Pitää olla kaunis fiksu ja mukava nainen jotta suhde onnistuu.
- että.näin
Vain limbossa yritetään riman alitusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934