Työntekijän suosimista

Uj2

Olin pienessä toimistossa töissä, jossa työskenteli myös vakituinen pidempiaikainen työntekijä ja työnantaja. Pidin kyllä työstäni siellä tosi paljon. Työnantaja oli kerran viikossa paikalla terveyssyistä johtuen. Aina hän keskusteli vakituisen työntekijän kanssa työhuoneessaan seinän takana kahden työasioista ja jos sain jotain tietää niin olin viimeinen jolle tieto meni. Suurimman osan ajasta siellä olin kuin ilmaa. Se toinen työntekijä sai kaikki kehut nenän edestä, koulutusta ja tietenkin parhaat työsuhde edut bonuksia palkan lisäksi yms. Hän oli työnantajan kanssa kuin parhaat kaverit. Alussa hän oli minulle tosi ystävällinen ja mukava. Yritin tietenkin ylläpitää sitä hyvää ilmapiiriä, mutta se ei pysynyt kauan hyvänä. Olin ainoa, jota hän kohteli tosi kylmäkiskoisesti ja töykeästi. Tilanne muuttui pian jatkuvaksi kiusaamiseksi ja epäasialliseksi kohteluksi. Olin työpaikalla asian kanssa ihan yksin enkä voinut kertoa edes työnantajalle, kun se tilanne oli tosi hankala. Sitä ei ollut edes koskaan mitään puhetta miten toimia siinä tilanteessa. Yritin monta kertaa kertoa kiusaajalle olostani eikä hän kuunnellut, nauroi vaan päälle ja jatkoi samaa käytöstä. Eristämistä, mykkäkoulua, paheksuvia ilmeitä, ahdistavaa kyttää mistä. Kuulemma samantyylinen pukeutuminen oli huono juttu ja sekin, kun kampaukseni oli samanlainen. Siis, että muka matkin häntä koko ajan. Itse asiassa yritin vaan olla asiallisen ja ammattimaisen näköinen työpaikalla. Sekin, että kävin väärään aikaan vessassa muka haittasi työntekoa kauheasti, kun siis kävin välillä samaan aikaan kuin hän. Jatkuvasta kiusaamisesta ja muusta mitä siihen liityi seurasi se, että masennuin. Koskaan en kokenut, että minua ja työtäni olisi siellä arvostettu. Jäi sellainen hyväksikäytetty olo, varsinkin kun sinne palkattiin tilalleni uusi työntekijä sen jälkeen kun lopetin ja hän on edelleen siellä töissä vakituisesti. Työtodistuksessa lukee vaikka mitä hyvää kun se on lakisääteinen juttu, että pitää antaa hyvä kuva työntekijästä. Kiusaajani on edelleen taustalla elämässäni kummitelemassa lähestymiskiellon muodossa. Ei tunnu yhtään kivalta, että joku kehtaa mennä kertomaan selän takana lokaa toisesta ja vaan mustamaalaa viatonta henkilöä.

9

1403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko muita kokemuksia?

    • jäisellainenkuva

      Siis onko se kiusaaja vielä jälkeenpäinkin pyrkinyt kiusaamaan sinua esim. juoruilun ja mustamaalaamisen muodossa?

    • pullahiiri

      Aloittelijalla on ollut vaikea työpaikka ja ymmärrän, että siintä masentuu. Tyypillistä työpaikka kiusaamista ja tuntuu, että aika lapsellista kiusaamista on toista kohtaan ollut.
      Mullakin on ollut tuota ja olen ns. ollut kiltti työntekijä ja sitten saa ihan mistä vaan aina sanomista ym.
      Vaikka tein työni hyvin mutta se vaan ärsyttää aina joissakin työntekijöissä.
      Toivotaan, että saat vielä kivan paikan ja mulla alkaa olla ikää sen verran, että neljän vuoden päästä eläkkeelle.

    • sixteen

      Työntekijä sai vakipaikan FYYSISELLÄ JA HENKISELLÄ VÄKIVALLALLA
      Yrityksistä huolimatta ei hyvin tehdystä työstäni löytynyt huomautettavaa,
      Käyttäydyin aina ystävällisesti ja asiallisesti.
      Olin erehtynyt kertomaan lihas sairaudestani esimiehelleni, joka kertoi asiasta
      suosikki pyrkyrilleen. Ulkopuolinen ei voi tietää siitä , eikä työssäni ollut siitä
      mitään haittaa.
      Esimiehellä on ehdoton vaitiola velvollisuus asiassa , ja terveydenhoita alalla
      hän on hyvin tietoinen siitä. TÄMÄ ON RASKAUTTAVAA, erityisesti kun hän kirjoitti
      myös tehneensä näin , jonka sitten kyllä sitten kielsi.
      Tämä suosikki pyrkyri käytti tätä häikäilemättä hyväseen.
      Hän aloitti asiattoman simputtamisen , nöyryyttämisen, solvaamisen.
      Hänen mielestään vajaat ovat vain elättejä, jotka rohmuavat
      etuja , ja laiskana sängyssä makaavat. Heitä täällä ei tarvita.

      Tein kolminkertaisen työmäärän aikaisempaa verrattuna,

      TÄMÄ SYRJIVÄÄ KIUSAAMISTA

      Asiaan puuttui henkilokunnan lääkäri , työsuojelupäälikkö.
      Mutta turhaan,
      Esimies ja ylempi esimies antoivat tälle täyden hyväksyntänsä ,myöskin johtoporras
      VASTUUNSA MUKAISESTI PUUTUMATTA.asiaan
      Pyrkyri oli esimiesten hyvä ystävä , kuuluivat myös samaan seurakuntaan.

      Olin juuri lopettassa työtäni, OLIMME KAHDEN vielä työpaikalla pyrkyrin
      kanssa. Hän huomasi hyvän tilanteen . Hän hyökkäsi agressiivisesti ,fyysisesti
      päällekäyvän uhkaavasti, ja solvaten minua syrjivästi.
      Pyysin häntä lopettamaan .Kysyin onko työssäni, käytösessäni jotain huomautettavaa.
      Hän ei vastannut. Hän alkoi potkimaan työpöytääni paiskomaan tavaroitani.
      Tilanne oli fyysisesti uhkaava. Pakenin työpaikalta.

      Näin pyrkyri sai vakipaikan.

      Näin syrjivä kiusaaminen on hyväksyttyä .Itseään hyväksi työnantajaksi mainoistavalla.

      • MiksetVienytAsiaa

        liiton kautta eteenpäin? Tuossahan on tapahtunut monta asiaa, jotka ovat ihan selkeitä esimiehen rikkomuksia ja aseman väärinkäytöksiä, jotka johtaisivat esimiehen potkuihin.


      • kukkalaatikko

        Kiitos ymmärtämyksestäsi.ja myötätunnosta.Tuli hyvä mieli.
        Asia oli vaikeaa. Yritin viedä eteenpäin .Luottamusnainen ylemmän esimiehen hyvä ystävä.
        Vähätteli vain asiaa, ei ollut tavoitettavissa ei aikaa.minulle.
        Työnantajan mielistelijä, pian saikin näiden suhteiden avulla ylennyksen tehtävissä
        Luottamusnainen tehtävässään omaa etuaan ajava pyrkyri pomojen ystävä.
        Viedä asiaa eteenpäin ei ollut voimavaroja ja rahaa.
        Vaikka aikaa on kulunut, näen vieläkin fyysisesti uhkaavasta tilanteesta painajaisia.
        Työnantajallani suuri lakiyksikkö. Ja rahaa vuosien oikeuskäytäntöihin.
        Liittoni korvaa vain tiettyyn rahasummaan asti.
        Mistä rahat oikeuden saamiseen


      • MiksetVienytAsiaa
        kukkalaatikko kirjoitti:

        Kiitos ymmärtämyksestäsi.ja myötätunnosta.Tuli hyvä mieli.
        Asia oli vaikeaa. Yritin viedä eteenpäin .Luottamusnainen ylemmän esimiehen hyvä ystävä.
        Vähätteli vain asiaa, ei ollut tavoitettavissa ei aikaa.minulle.
        Työnantajan mielistelijä, pian saikin näiden suhteiden avulla ylennyksen tehtävissä
        Luottamusnainen tehtävässään omaa etuaan ajava pyrkyri pomojen ystävä.
        Viedä asiaa eteenpäin ei ollut voimavaroja ja rahaa.
        Vaikka aikaa on kulunut, näen vieläkin fyysisesti uhkaavasta tilanteesta painajaisia.
        Työnantajallani suuri lakiyksikkö. Ja rahaa vuosien oikeuskäytäntöihin.
        Liittoni korvaa vain tiettyyn rahasummaan asti.
        Mistä rahat oikeuden saamiseen

        Näin se taitaa ikävä kyllä useimmissa tapauksissa mennä, kiusattu joutuu lähtemään pois. Eikä kukaan ota asiaa hoitaakseen, vaikka aihetta olisi.

        Hienoa, että olet kuitenkin selvinnyt tapauksesta.


    • Jripngdjjoo

      Joo, on ! Mua kiusataan töissäni tosi paljon. Myös ne ns. ohjaajat ovat kiusaajia. He eivät ole edes ammattilaisia. Yks muija vahtaa mua lähes koko ajan. Sillä on inhottavia tapoja, kuten esim. poskiensa imeminen ja nolon tekotukkansa haisteleminen ja lisäksi vielä kuuluu älytöntä ininää silloin. Se on narsisti ja tympeä. Sitä lellitään selvästi, vaikka se kielletään. Ja on niin olevinaan.... Ne ns ohjaajat eivät tietenkään näe prinsessassa mitään pahaa koskaan. Lisäksi se on yleensä myöhässä, eikä edes siihen puututa. Sitä myös suositaan selvästi. Aina äänessä, ei ole edes minuuttia prinsessa hiljaa.

    • Koettuon

      Ulkoasiainhallinto:
      Periaatteissa sanotaan ulkomaille menosta, että kun on jossain 'hardship' paikassa, on paremmat mahdollisuudet muuallekin.
      Käytännössä jotkut eivät pääse muualle, vaikka ovat useissa tällaisissa paikoissa. Jotkut taas pääsevät muuallekin, tarvitsematta
      kulkea hardship paikoissa.
      On tuossa yhteisössä paljon muutakin epätasa-arvoa ja syrjintää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe