Mies haluaa luopua koirista

Huolestunut

Olen ottanut 2 koiraa ennen seurusteluaikojamme. Koirat ovat terveitä ja todella rauhallisia. Karvaa toki lähtee ja hellyydenkipeitä ja huomionhakuisia ovat. Eivät kuitenkaan hauku tai metelöi sisällä. Koirat eivät ole sohvilla eikä lähellä makuuhuonetta, päivisin usein pihalla viihtyvät. Meillä on omakotitalo. Ongelmallista on koirien herkkävatsaisuus, vatsat menee herkästi ripulille kun saavat normaalita poikkeavaa ruokaa, tämä toki kiristää mieheni hermoja. Nyt meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja mieheni on yhtäkkiä alkanut vaatimaan että luopuisin koirista. Sain jopa kuukauden aikaa miettiä mitä teen koirilleni. Mitä ihmettä. Tein selväksi, että jos koirat lähtee lähden minäkin. Toki koirien hoitaminen on haastavampaa kun on lapsi, mutta onko tosi että miehet ajattelee näin?! Suhteemme on nyt aika solmussa ja tämä tuo turhaa stressiä mitä en nyt raskaana ollessa todellakaan toivoisi. Kumpi meistä on väärässä??

12

490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirat tuo turvaa mutta kaikki rodut ei kuulu lapsiperheisiin. Nyt miehesi testaa sinua ja kannattaakin olla kovana ja kertoa oma rehellinen mielipide, että tuo on väärin.

    • rajansakaikella

      ...mutta onko tosi että ....miehet.... ajattelee näin... Voi hel***ti, mitä yleistystä! Miehet!! Sulla on siinä tasan yksi mies joka ajattelee noin!

      Kysymykseesi kumpi teistä on väärässä. Ei kumpikaan, yhtä idiootteja olette molemmat.
      Kait te nyt olette asuneet yhdessä useamman vuoden jo ennen tätä raskauttasi. Luulisi että
      miehen vastenmielisyys koiriasi kohtaan on tullut esiin jo aika päivää sitten.

      • Huolestunut

        Yleistin koska sinkkuna ollessani omistamani 2 koiraa oli tapaamieni miesten mielestä aina ongelma, rotu ei ollut heille mieleinen tai ne olisi pitänyt laittaa ulkokoiriksi.


    • fjowijfowhofug

      Ei koirista voi luopua. Koirat ovat perheenjäseniä ja mussukoita. Miehesi on helpompi tulla toimeen yksinään, joten vaakakuppi kallistuu koirien eduksi.
      Jos itselläni olisi tuo tilanne, tekisin täysin selväksi että koirat poistuvat vain luonnollisen kuolemansa kautta, ja niillä kun ei niitä elinvuosia muutenkaan ole paljon. Mies voi mennä sitten omilleen siksi aikaa kunnes koirista aika jättää.
      Koirien hylätyksi tulemisen tunne on koirille paha, koska ne eivät ymmärrä mihin rakas perhe yhtäkkiä poistui.
      Miehesi on helpompi asia ymmärtää ja mennä ulkopuolelle odottamaan.
      Mahdollisesti miehen voisi heittää kokonaan mäkeen.

    • Onko miehelläsi jokin järkevä perustelu koirista luopumiseksi? Pelkääkö hän lapsen turvallisuuden puolesta.

      On aika paljon hyviä syitä miksi lapsiperheessä kannattaisi olla koira.

      Ehkä voitte katsoa miten arki koirien kanssa lähtee sujumaan. Itse jouduin lopettamaan oman koirani, koska en pystynyt täysin luottamaan siihen lapsen kanssa. Toisaalta itse olen kasvanut 15 ensimmäistä vuottani koiran kanssa (Rottweiler) .

    • Koiramami

      Paskaa se ipanakin vaippoihin ja sitä voi tursuta vaikka potkarien niskasta ulos. Pitäskö sitten ipanakin antaa pois...
      Koirat on sulle tärkeitä, harrastus, henkireikä. Jos äijäs rakastaa sua niin ei laita valitsemaan.
      Älä anna periksi. Huolehdi koirien vatsoista syöttämällä vain sopivaa ruokaa. Soveltakaa käytäntöä.
      Mä en kattelis äijää joka ei mun koirista tykkää. Onneksi M tykkää 💕 on kuvia hänen facessakin.

    • koiramies444

      Olen koiraihminen ja koira on minulle rakas. Jos joku ikinä koskaan laittaisi minut valitsemaan koiran tai jonkun muun välillä, niin en hetkeäkään miettisi valintaani, se on ollut alusta asti selvä, että koira elää hyvän elämän luonani lopuun asti ja piste. Vedähän vaan tiukasti arvomaailmasi viivat ja osoita, että on asioita, joita ei muuteta.

    • Huolestunut

      Kiitos vastauksistanne! Ei hätää, asia selvitetty miehen kanssa. Koirista ei luovuta, elleivät käyttäydy uhkaavasti lasta kohtaan jota en kyllä usko. Tämä miehen mielen muuttuminen johtui riidasta joka sitten kärjistyi tähän asiaan, saatiin samana päivänä sovittua asia.

      • onneateille

        Et voi tietää etukäteen miten koirat käyttäytyvät vauvaa kohtaan sitten kun lapsi on syntynyt, sitä kannattaa seurata. Mutta hyvä että saitte riidan sovituksi. Omakotitalossa asuessa on korien hoito helpompaa, kuun niitä ei tarvitse aina lähteä viemään kauemmas lenkille. Se helpottaa varsinkin silloin kun vauva on pieni.


    • 6513201

      On ihan ymmärrettävää miehen tilanne jos hän pelkää että hänen tulee hoitaa koiria enemmän kun sinä et pysty, sillä koirathan on sinun koiria ei miehen. Ja toinen asia. Muista että myös mies on raskaana. Kyllä raskautesi ja vauvan tulo vaikuttaa mieheenkin. Voi olla että hällä on lievä pöpökammo koirista kun hän ajattelee pientä vauvaa. (mun mies ei koskaan ennen eikä sen jälken ole kattonu päiväyksiä elintarvikkeista, mutta joka minun raskauden aikana hällä oli ihan pakkomielle tarkistaa päiväykset jääkaapista aina ennen syöntiä. (neuvolassa silloin kertoivat että kyllä mieheen vaikuttaa vauvan tulo. Kehen mitenkin).
      Kannattaa keskustella ja miettiä miksi hän haluaa eroon koirista.

    • NäinMeilläkin

      Jos väkisin haluaa tehdä vauva-ajasta vielä entistäkin vaikeampaa niin voihan siihen sotkea päälle vielä koirienkin hoidot ja ulkoilutukset.

    • Eläinlääkärille

      Vie tuo mies lopetettavaksi, hullu mikä hullu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe