Kaarelan ratsutalli

Heppatyty11

Millainen talli tämä Malminkartanon Kaarelan ratsutalli on? Onko opetus hyvän tasoista ja hevoset? Millainen talli henki on?

36

4857

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lempitalli

      mä oon ratsastanut täällä pian 2 vuotta ja aivan huippu talli! tallille tulossa maneesi ja opetus on hyvän tasoista! opettaja osaa opettaa tasapuolisesti este sekä koulu puolella ja hevoset ovat taitavia ja kilttejä. Tallihenki on super ja kaikki auttaaa ja ottaaa hyvin vastaan

    • ratsuboy

      Tallin pitäjät ovat aivan sekaisin. En suosittele.

      • Heppatyty11

        Millä tavalla sekaisin? Selvennätkö vielä?


      • Jfkfbfbdnkf

        Ei minun mielestä 🤔


      • Anonyymi

        Opettele yhdyssanat ja kommentoi sitten.


    • Heppatyty11

      Lisää kommentteja kaivataan!

      • snakilqb

        tykkään tosi paljon tästä tallista ja kun minä alotin siellä niin oli heti reippaita tallityttöjä vastassa auttamassa (hoitajia?)
        todella mukavat ja reippaat hevoset sekä opteus on laadukasta. myös enemmän ratsastaneille on kuulemma mahdollisuus kisata ihan ulkopuolisissa ja tallin sisällä järjestetään myös kisoja jossa on puomiluokasta 70cm luokkaan asti


    • StadinC

      Onko totta, että (pitkien) chapsien käyttäminen on siellä kielletty? Kuulemma "hevosten kyljet kuluvat"...Talvella ja kylmillä ilmoilla käytän aina pitkiä chapseja ratsastushousujen päällä jolloin pärjään pelkillä lyhyillä kalsareilla vielä pikkupakkasella. Enkä suostu ratsastamaan ilman niitä ja palelemaan. ;-)

      • iidejee

        ei ole tämä totta! saa mennä pitkillä chapseilla ja moni siellä niillä ratsastaa


      • Anonyymi

        Suosittelen! Hevosista pidetään todella hyvin huolta, mukavia tallityttöjä jotka auttavat ja kiva ridaopettaja. Hyvät puitteet ja maneesia rakennetaan. Tunneilla max 6 ratsukkoa, löytyy paljon eri tasoisille ratsastajille ryhmiä. Itse olen siellä aina ratsastanut chapseilla/ saappaanvarsilla.


      • Anonyymi

        Nahkachapseja saa käyttää, mutta ei mokkachapseja. Juuri siitä syystä että ne saattavat hiertää joidenkin hevosten kylkiä.


    • Anonyymi

      Kiva talli. Opetus suht laadukasta ja kivoja hevosia joskin niitä myydään erittäin usein ja ratsut vaihtelevat monesti. Hevosilla nahkariimut, luonnonharjat ja este sekä koulusatulat ja uudet anatomisesti muotoillut suitset. Maneesiin pääsee ratsastamaan. Ainoa huono puoli, että esteryhmät eivät etene kauheasti ja kehitys ei ole kovin vauhdikasta. Samat ratsastajat junnaavat samalla tasolla.

      • Anonyymi

        karseet hinnat vaik ei oo koulutetut opet


    • Anonyymi

      Hevosista pidetään TODELLA hyvää huolta. Kuitenkin omaan makuuni opetus voisi olla parempaa nykyisillä hinnoilla ja ryhmäkoon ollessa vain max 6 ratsukkoa. Istuntaan pitäisi kiinnittää enemmän huomiota. Lisäksi koen että osa hevosista ei ole välttämättä niin sopivia ratsastuskouluun. Hevosmäärän ollessa suht pieni minusta useamman hevosen pitäisi olla sellainen jolla moni kykenee menemään (myös kavaletti/ristikko/puomitunneilla). Miinus se että hevosmäärä on suht pieni hevoskokoiselle ratsastajalle, ei ole paljon valinnanvaraa.

      • Anonyymi

        samaa mieltä tämän kommentin kanssa, heppojen hoidossa ei tosiaankaan mitään valittamista, mutta olen saanut jopa parempaa opetusta muualla vaikka olisi ollut 8 ratsukkoakin samalla tunnilla. ja hevosia tosiaan aika vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        samaa mieltä tämän kommentin kanssa, heppojen hoidossa ei tosiaankaan mitään valittamista, mutta olen saanut jopa parempaa opetusta muualla vaikka olisi ollut 8 ratsukkoakin samalla tunnilla. ja hevosia tosiaan aika vähän.

        oudosti kesken kauden muuttui SRL:n hyväksymästä ratsastuskoulusta jäsentalliksi. Kriteerit ei täyty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oudosti kesken kauden muuttui SRL:n hyväksymästä ratsastuskoulusta jäsentalliksi. Kriteerit ei täyty?

        Taitaa olla liiton speksit muuttuneet. Kaikki tallit ovat nykyisin jäsentalleja. Siis ne jotka ovat jäseniä. Mä olen tyytyväinen ratsastaja: hyviä hevosia, joista pidetään tosi hyvää huolta. Opetus myös hyvää ja yksilöllistä. Ja viime aikoina olen käynyt mm. Peikillä (kallista, ahdasta ja ainakin viimeksi surkeaa opetusta) sekä Poni-Haassa (ahdasta ja jotenkin apaattisia hevosia).


    • Anonyymi

      Helsingin kallein ratsastuskoulu, alkeisjatkokurssin tunnit pitäisi kestää 30min. Harvoin tunnit ovat edes 20min pituisia.
      Hevoset hyvin hoidettuja, opetus on vaihtelevalla tasolla.

    • Anonyymi

      Joo, opetus on aika vaihtelevaa. Ei yhtään koulutettua ratsastuksenopettajaa. Samoin hevosten taso vaihtelee paljon. Tai taso on hyvä, mutta osa on tosi herkkiä ja helposti kuumuvia. Henki on kyllä hyvä ja ihmiset pääosin tosi mukavia.

      • Anonyymi

        Missä toi on siis ne tallit


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat teettää kaikki työt asiakkailla?

        Mahdatkohan puhua totta?

        Hevostallissa/ratsastuskoulussa on aika paljon työtä ja sanot että he teettävät nämä työt asiakkailla? Kuka siellä opettaa jos tämä on totta? Tuskimpa asiakkaat ovat hevosia aamulla hoitamassa tai ruokkimassa.

        Tarkoitatkohan nyt hoitajia, jotka hoitavat hevosia iltapäivisin ja auttavat ratsastajia?


    • Anonyymi

      Tää talli on aivan upea ja paras talli millä olen käynyt! Alotin tällä tallilla reilu vuosi sitten ja ihmiset ovat todella ystävällisiä ja mukavia. Hevoset Kaarelassa ovat kilttejä ja turvallisia opetusmestareita. Olen oppinut tällä tallilla todella paljon! Hevoset ja turvallisuus tallilla on etusijalla ja alusta asti opetetaan arvostamaan hevosta ja tekemään yhteistytötä heppojen kanssa. Tallilla on myös hyvä fiilis ja kaikki otetaan porukkaan mukaan! Suosittelen lämpimästi edes kokeilemaan Kaarelan Ratsutallia!

    • Anonyymi

      Jaa. Mun miestä taas aika moni poni ja heppa on aika hankala hoitaa. Puree ja luimii yms. Ja tunneilla oli melko sekavaa myös, hepat pelästyy herkästi ja ottaa jotai lähtöjä. Käyn muualla nykysin. Paljon kivempaa ja turvallisempaa.

    • Anonyymi

      Ratsastin Kaarelassa vähän aikaa, mutta lopetin, koska hevoset eivät olleet kauhean kilttejä. Näykkivät koko ajan ja kavioita otettaessa koittivat potkaista... hevoset myös säikkyivät erittäin herkästi. Opetuksesta pakko antaa plussaa. Opetus siis hyvää ja ratsastuksenopettajat keskittyvät ratsastajiin . Eikä esim. puhelimeen. Pieni talli.

    • Anonyymi

      Tallilla on iloinen ja hyvä ilmapiiri. Opetus on erittäin hyvää! Esteitä ei paljon hypitä, mutta laukataan paljon. :) Osaa poneista on pikkasen hankalampia hoitaa, mutta ne ovat söpöjä ja ihania silti, eikä ne satuttaisi hoitajaa tahallaan. Hevosista minulla ei ole kokemusta.
      Yksi miinus tallissa on se, että hevoset säikkyvät herkästi ja ottavat jotain ihan ihme "lähtöjä".
      Valitettavasti noiden säikkymisien takia lopetin tuolla tallilla käymisen, ja kadun sitä. Ikävöin noita ihania poneja. <3 Toivottavasti voisin taas käydä tuolla ratsastamassa!🥰🐎🐴

      • Anonyymi

        Ketkä ponit siellä säikkyvät ja millaisissa tilanteissa? Ulkona vai maneesissa? Kokemattomammalla ratsastajalla vai ihan kokeneella?
        Oletko muuttanut pois vai miksi et voi siellä enää käydä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä ponit siellä säikkyvät ja millaisissa tilanteissa? Ulkona vai maneesissa? Kokemattomammalla ratsastajalla vai ihan kokeneella?
        Oletko muuttanut pois vai miksi et voi siellä enää käydä?

        Suurin osa poneista säikkyy etenkin maneesissa ja myös kokeneilla ratsastajilla olen nähnyt hevosten villiintymisiä... ja hevoset säikkyivät, jos kuului pienikin ääni. (Ainakin omalla kohdallani.😅)

        Muutin kauemmaksi, mutta vanhempani eivät tykänneet tästä kyseisestä tallista ollenkaan, joka oli myös yksi syy ratsastuksen lopettamiseen tuolla kyseisellä tallilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa poneista säikkyy etenkin maneesissa ja myös kokeneilla ratsastajilla olen nähnyt hevosten villiintymisiä... ja hevoset säikkyivät, jos kuului pienikin ääni. (Ainakin omalla kohdallani.😅)

        Muutin kauemmaksi, mutta vanhempani eivät tykänneet tästä kyseisestä tallista ollenkaan, joka oli myös yksi syy ratsastuksen lopettamiseen tuolla kyseisellä tallilla.

        Tiedätkö, miksi vanhempasi eivät tallista tykänneet? Voi olla, että jos ponit ja hevoset ovet menneet valtaosan elämästään ulkona, niin maneesissa äänet pelottavat, koska eivät ole tottuneet niihin. Ulkona äänet hukkuu tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, miksi vanhempasi eivät tallista tykänneet? Voi olla, että jos ponit ja hevoset ovet menneet valtaosan elämästään ulkona, niin maneesissa äänet pelottavat, koska eivät ole tottuneet niihin. Ulkona äänet hukkuu tuuleen.

        Varsinkin äitini mielestä en kehittynyt tuolla tallilla niin hyvin ja isäni kuunteli häntä. En tiedä muuta syytä miksi he eivät tallista pitäneet.🤷🏼‍♀️


    • Anonyymi

      Huono talli!👎🏻👎🏻👎🏻

    • Anonyymi

      Opetushevoset erikoisia, taso tosi vaihteleva ja hevosia tulee ja menee koko ajan. Samoin opetuksen taso vaihtelee, homma ei juuri etene. Eli samoja juttuja junnataan kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Ilmapiiri myös vähän jännä. Ehkä tää sopii perusteiden opetteluun, jos on reipas ja rohkea. Kallista, lisäksi rästiminen todella vaikeaa.

      • Anonyymi

        Jep!


      • Anonyymi

        Just näin!


    • Anonyymi

      Koti, ja turva❤️.

    • Anonyymi

      Hyvä opetus! Kivat ponit! ❤️🐎

    • Anonyymi

      Kivat tallin omistajat💖! Ihanat ponit❤️. Hyvä opetus🤗.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe