Jumala saatanan talutusnuorassa?

VoiHerraJessusPerkele

Mikä pakottaa Jumalan tekemään pahaa? Mikä sääntö edellyttää sellaista? Vai käskeekö saatana Jumalaa niin mahtavasti, ettei Jumala voi kuin totella kiltisti?

Siitä, että Jumala on pahaa tehnyt, on keskusteltu aiemmin mm. seuraavaa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15306209/kiusaava-puolustaja

3:38 Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä?
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=vali 3&kirjat=kr

27

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka on oikeutettu määrittelemään pahan?

    • Jumala.on.orja

      Jumala on avuton lammas. Sallii kaiken pahan ja pahuuden. Ei puutu, ei tee mitään. Paska jumala. Saatanalla on valta voima ja tahto.

    • 12____13

      > Mikä pakottaa Jumalan tekemään pahaa?

      Jumala ei tee pahaa.

      • Ei pahaa eikä hyvää, kun olemattomuuttaan ei mihinkään pysty.

        Saatanalla sama tilanne.


      • 12____13
        he-ma kirjoitti:

        Ei pahaa eikä hyvää, kun olemattomuuttaan ei mihinkään pysty.

        Saatanalla sama tilanne.

        > Ei pahaa eikä hyvää, kun olemattomuuttaan ei mihinkään pysty.

        Jumala on antanut elämän ja viisauden, mielestäni se on hyvä.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Ei pahaa eikä hyvää, kun olemattomuuttaan ei mihinkään pysty.

        Jumala on antanut elämän ja viisauden, mielestäni se on hyvä.

        Isälläsi ja äidilläsi ei siis ollut mitään tekemistä elämäsi alun kanssa?

        Eikäs sinun tarvinnut koulujakaan käydä? Lasken tässä kouluksi myös apukoulun.


      • VoiHerraJessusPerkele

        Jumala on nimenomaan pahaa tehnyt, kuten aloitusviestissä viitattiin, ja lisäksi esim. tässä:

        Raamatun mukaan Jumala tekee pahan:
        http://sv.bibelsite.com/multi/isaiah/45-7.htm
        "ilman minua ette voi mitään tehdä."
        http://sv.bibelsite.com/multi/john/15-5.htm
        Jobin kirjassa Job syytti Jumalaa, ja lopulta Jumala myönsi tehneensä vääryyttä/pahaa Jobille.

        Siitä, että Jumala on kaiken pahan tehnyt:

        JESAJA 45:7 Finnish: Bible (1776)
        Minä joka teen valkeuden ja luon pimeyden, minä joka annan rauhan ja luon pahan; minä olen Herra, joka kaikki nämät teen.

        Room 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

        Jos ei tuo ole pahan tekemistä, niin mikä sitten? Myös Jeesuksen puheissa, jos ymmärretään se Jumalan puheeksi, korostuu, että mitään - edes syntiä - ei ole tehty ilman Häntä.

        Johanneksen evankeliumi:
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Job
        42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

        Job syytti Jumalaa, että Jumala oli tehnyt hänelle vääryyttä. Toisaalta oikea syytös, jos tarkoitetaan, ettei ihminen ollut riesaa ansainnut. Toisaalta tietysti väärä syytös, jos ihmisellä ei ole mitään oikeutta mihinkään. Mutta miksi Jumala sitten ylipäätään ollenkaan elämää kellekään ihmiselle tuputtaisi, jos toimii kuin kusipää sadisti. Mitä hyvää siinä on? Mitä pyhää, vanhurskasta, kiitettävää?


      • VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Jumala on nimenomaan pahaa tehnyt, kuten aloitusviestissä viitattiin, ja lisäksi esim. tässä:

        Raamatun mukaan Jumala tekee pahan:
        http://sv.bibelsite.com/multi/isaiah/45-7.htm
        "ilman minua ette voi mitään tehdä."
        http://sv.bibelsite.com/multi/john/15-5.htm
        Jobin kirjassa Job syytti Jumalaa, ja lopulta Jumala myönsi tehneensä vääryyttä/pahaa Jobille.

        Siitä, että Jumala on kaiken pahan tehnyt:

        JESAJA 45:7 Finnish: Bible (1776)
        Minä joka teen valkeuden ja luon pimeyden, minä joka annan rauhan ja luon pahan; minä olen Herra, joka kaikki nämät teen.

        Room 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

        Jos ei tuo ole pahan tekemistä, niin mikä sitten? Myös Jeesuksen puheissa, jos ymmärretään se Jumalan puheeksi, korostuu, että mitään - edes syntiä - ei ole tehty ilman Häntä.

        Johanneksen evankeliumi:
        15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

        Job
        42:7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.

        Job syytti Jumalaa, että Jumala oli tehnyt hänelle vääryyttä. Toisaalta oikea syytös, jos tarkoitetaan, ettei ihminen ollut riesaa ansainnut. Toisaalta tietysti väärä syytös, jos ihmisellä ei ole mitään oikeutta mihinkään. Mutta miksi Jumala sitten ylipäätään ollenkaan elämää kellekään ihmiselle tuputtaisi, jos toimii kuin kusipää sadisti. Mitä hyvää siinä on? Mitä pyhää, vanhurskasta, kiitettävää?

        Sinä ehkä sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä moittii? Kuka voi vastustaa hänen tahtoaan?" Niinpä niin, ihminen, mikä sinä olet väittämään Jumalaa vastaan? Ei kai tehty sano tekijälleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" Room 9:19-20


      • VoiHerraJessusPerkele
        EJKR kirjoitti:

        Sinä ehkä sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä moittii? Kuka voi vastustaa hänen tahtoaan?" Niinpä niin, ihminen, mikä sinä olet väittämään Jumalaa vastaan? Ei kai tehty sano tekijälleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" Room 9:19-20

        Ymmärrätkö sinä liittyykö mainitsemasi Raamatun kohta mihinkään, mistä mainitsin edellä: Jumalan hyvyys on erittäin kyseenalaista. Tuo mainitsemasi kohta ei selitä esim. sitä, miksi Jumala järjesti kärsimystä Jobille, ilman Jobin syytä. Job uskoi Jumalan voivan tehdä parempaa. Mutta Jumala näytti valitsevan tehdä vääryyttä. Miksi? Perkeleellinen luonto piti tulla esille?


      • VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Ymmärrätkö sinä liittyykö mainitsemasi Raamatun kohta mihinkään, mistä mainitsin edellä: Jumalan hyvyys on erittäin kyseenalaista. Tuo mainitsemasi kohta ei selitä esim. sitä, miksi Jumala järjesti kärsimystä Jobille, ilman Jobin syytä. Job uskoi Jumalan voivan tehdä parempaa. Mutta Jumala näytti valitsevan tehdä vääryyttä. Miksi? Perkeleellinen luonto piti tulla esille?

        Jumalan työ on kesken. Se, mikä nyt ihmissilmin vaikuttaa pahalta, voi osoittautua työn kaikkien osien valmistuttua toisenlaiselta. On ennenaikaista lausua lopullisia arvioita.


      • VoiHerraJessusPerkele
        EJKR kirjoitti:

        Jumalan työ on kesken. Se, mikä nyt ihmissilmin vaikuttaa pahalta, voi osoittautua työn kaikkien osien valmistuttua toisenlaiselta. On ennenaikaista lausua lopullisia arvioita.

        Minusta vaikuttaa, että Jumalan sanakirja on erilainen kuin ihmisten. Raamatussa kun puhutaan hyvästä, ihmiset luulevat sen tarkoittavan jotain hyvää heille: terveyttä, menestystä, hyvinvointia, jne. Mutta Jumala jos on sodassa ihmisiä vastaan, ehkä sitten hänen sanakirjassaan hyvän tekeminen tarkoittaa, että Jumala rääkkää ihmisiä, kuten rääkkäsi Jobia?
        Tosin Uusi testamentti selittelee hurskaasti, että nyt kun ihmis-Jeesuksen elämää on viettänyt, voi nyt Jumala sitten auttaa kiusattuja. Eikö voinut vielä Jobin aikana? Ja mitä Jumala nyt sitten on tehnyt kiusattujen ihmisten auttamiseksi viimeiset 1980 vuotta- miten auttoi juutalaisia polttouuneissa?

        Hebrealaiskirje:
        2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kiusattuja&kirjat=kr

        Jaakobin kirje:
        1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kiusattavissa&kirjat=kr

        - Mitä tarkoittaa, että Jumala ei ole pahan kiusattavissa? Sitäkö ettei paha kiusaa häntä, koska hän rakastaa sitä, ja tekee sitä erittäin mielellään? Koska Jeesus on hänen rakas poikansa, johon hän on mielistynyt: synniksi tehty ja aina sama?

        Matteuksen evankeliumi:
        3:17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."
        2.Korinttolaiskirje:
        5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        Hebrealaiskirje:
        13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.


      • 12____13
        he-ma kirjoitti:

        Isälläsi ja äidilläsi ei siis ollut mitään tekemistä elämäsi alun kanssa?

        Eikäs sinun tarvinnut koulujakaan käydä? Lasken tässä kouluksi myös apukoulun.

        > Isälläsi ja äidilläsi ei siis ollut mitään tekemistä elämäsi alun kanssa?

        Ihminen ei anna elämää. Ihminen saattaa hedelmöittää jo elossa olevan solun, toisella elävällä solulla ja nataa elämän jatkua.


    • kysynpävaa

      Koko ihmiskunta on nyt mukana Kristuksen ja saatanan välisessä suuressa taistelussa, joka koskee Jumalan luonnetta, hänen lakiaan ja hänen ylivaltaansa maailmankaikkeudessa. Tämä taistelu sai alkunsa taivaassa, kun luodusta olennosta, jolle oli annettu valinnan vapaus, itsekorotuksen kautta tuli saatana, Jumalan vastustaja, joka johti osan enkeleistä kapinaan. Hän toi kapinahengen tähän maailmaan . Syntiinlankeemuksen seurauksena oli Jumalan kuvan turmeltuminen ihmisessä.
      Kaikki luodut tarkkailevat tätä maailmaa, josta tuli koko maailmankaikkeutta koskevan ristiriidan näyttämö. Siinä lopullisesti osoitetaan, että rakkauden Jumala on oikeassa ja että häneen kohdistetut syytökset ovat vääriä.

      • VoiHerraJessusPerkele

        Mistä sinä ammensit noita tarinoita "enkelien johtamisesta kapinaan" tai "Jumalan kuvan turmeltumisesta ihmisessä"? Ihminen on edelleen, syntisenäkin, ja varsinkin silloin, kuvaa Jumalasta.
        Tuo enkelien johtaminen kapinaan voidaan ajatella aivan toisin: gnostilainen mainitsema Jumalan kipinä ihmisissä, syntiinlankeemuksessa kuollut henki, vastaa tarinan "enkeleitä", jotka joutuivat alennustilaan, ja Jeesus/Jumala oli Aatamissa joka lankesi, eli häntä nimitetään tarinassa perkeleeksi (vrt. Matt 25, Jumala ihmisissä jossain muodossa). Raamatussa mikä puhuu näistä kapinoista mitään kovin tarkasti?

        Mitä tekemistä Jumalalla on rakkauden kanssa? Rakastiko Jeesus ihmisiä, joita ajoi pois temppelistä? Tai ihmisiä, joille puhui kyykäärmeen sikiöt, olette isästä perkeleestä?


    • on-naseeton-sivari-vain

      Kol. 2:15 Hän riisui aseet hallituksilta
      ja valloilta
      ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
      hän sai heistä hänen [Jeesuksen] kauttaan voiton riemun.

      1Moos. 3:15 Ja minä panen vainon [saatana] sinun
      ja vaimon välille
      ja sinun siemenesi
      ja hänen [Jeesuksen] siemenensä välille;
      se [Jeesus ] on polkeva rikki sinun pääsi,
      ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

      Luuk. 11:22 Mutta kun häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä
      ja voittaa hänet,
      ottaa hän [Jeesus] häneltä kaikki aseet,
      joihin hän luotti,
      ja jakaa häneltä riistämänsä saaliin.

      Joh. 12:31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse;
      nyt tämän maailman ruhtinas [saatana] pitää heitettämän ulos.

      • VoiHerraJessusPerkele

        >> Joh. 12:31 Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse;
        nyt tämän maailman ruhtinas [saatana] pitää heitettämän ulos. <<

        Jeesushan itse sen tiesi, kaksinaisen luontonsa kanssa, mihin Tuonelaan heitettäväksi oli menossa.


    • VoiHerraJessusPerkele

      Radiossa oli Jussi Parviaisen selitystä. Mainittiin mm. Jobin kirjaa ja armoa. Mielestäni on turha sotkea armon käsitettä ollenkaan mihinkään Jobin kohtaloihin. Mitä tekemistä sillä on armon kanssa? Synneistä tai niiden seurauksista vapahtamisen kanssa?

      Kirja kun todistaa Jobin olleen syytön ja kärsineen syyttömästi. Tosin Pietarin kirjeissä puhutaan, kuin olisi erinomaista armon saamista joutua kärsimään vainoa syyttömästi. Jumala vaikuttaa surkealta raukalta, joka kiusaa ihmisiä ja valehtelee niin paljon kuin ehtii. Ilmiselvä perkele. Miksei tämä ole ilmiselvää kaikille muille?

      • kysynpävaa

        Kysyisin sinulta Oletko lukenut Raamatun läpi ?


      • VoiHerraJessusPerkele
        kysynpävaa kirjoitti:

        Kysyisin sinulta Oletko lukenut Raamatun läpi ?

        Että olenko minä lukenut Raamattua? Näkyykö sinulla sianpaskaa hampaiden raoissa, kun hymyilet?

        Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        1.Johanneksen kirje:
        5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

        - Johtopäätös: maailma on pahan vallassa, koska paha Jeesus vallitsee. Jeesuksen ihmisroolista on selitetty, ettei syyllistynyt synnin tekemiseen, mutta voidaan esittää ainakin kaksi tarkennusta tai vastalausetta:

        1) Jeesuksen synnittömyys ei tarkoita, että olisi aina vain hyvää tehnyt - edes ihmisenä. Esimerkkinä viikunapuun kiroaminen, ihmisten ajaminen temppelistä, räyhääminen: kyykäärmeen sikiöt, te olette isästä perkeleestä. Mielettömät kiusaavat opit, että heittäkää pois ruumiinosianne, jotta pyhiksi tulisitte, tms.

        2) Jeesuksen ihmisroolin synnittömyys ei todista, että Jumala olisi pelkkä hyvän tekijä, tai hyvän tekijä ollenkaan.


      • kysynpävaa
        VoiHerraJessusPerkele kirjoitti:

        Että olenko minä lukenut Raamattua? Näkyykö sinulla sianpaskaa hampaiden raoissa, kun hymyilet?

        Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        1.Johanneksen kirje:
        5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

        - Johtopäätös: maailma on pahan vallassa, koska paha Jeesus vallitsee. Jeesuksen ihmisroolista on selitetty, ettei syyllistynyt synnin tekemiseen, mutta voidaan esittää ainakin kaksi tarkennusta tai vastalausetta:

        1) Jeesuksen synnittömyys ei tarkoita, että olisi aina vain hyvää tehnyt - edes ihmisenä. Esimerkkinä viikunapuun kiroaminen, ihmisten ajaminen temppelistä, räyhääminen: kyykäärmeen sikiöt, te olette isästä perkeleestä. Mielettömät kiusaavat opit, että heittäkää pois ruumiinosianne, jotta pyhiksi tulisitte, tms.

        2) Jeesuksen ihmisroolin synnittömyys ei todista, että Jumala olisi pelkkä hyvän tekijä, tai hyvän tekijä ollenkaan.

        Kysyisin sinulta saanko rukoilla sinun puolesta ?


      • VoiHerraJessusPerkele
        kysynpävaa kirjoitti:

        Kysyisin sinulta saanko rukoilla sinun puolesta ?

        Oletan, että saatanan älykääpiöt tekopyhät eivät osaa rukoilla Raamatun mukaisesti. Teillä on tapana rukoilla tuntemattomien puolesta omien kuvitelmienne mukaan, ja siinä syyllistyä väärän todistuksen lausumiseen lähimmäisestä. Toinen tekopyhien tapa on rukoilla maaginen rukous, että ihminen tekisi tai kokisi jotain.


    • Aloituksen otsikko on jossakin määrin oikein.
      Dionysios Areiopagita, joka ilmeisesti oli se, jonka apostoli Paavali kehui käyneen Kolmannessa taivaassa ja Paratiisissa toi mukanaan enkelihierarkian.

      Serafimit esim. Krihna
      Kerubit esim. Jehova-Nissi ja Jehovan-Jire
      Valtaistuimet esim. Mooses ja Saatana
      Herrudet esim. Jeesus ja Allah
      Vallat esim. JEhova
      Voimat esim. Pyhä Henki
      Hallitukset esim. Suomen hallitus tai Yhdysvaltojen tai Yritysten hallitukset
      Arkkienkelit esim. Mikael ja Gabriel
      Enkelit esim. ????

    • VoiHerraJessusPerkele
    • VoiHerraJessusPerkele
    • kysynpävaa

      Voisitko sinä rukoilla jonkun puolesta `?

      • VoiHerraJessusPerkele

        Miksi kuulostaa kuin jauhaisit pastaa? Keskustelun aiheen asemesta?

        Matt 6:5 Ja kuin rukoilet, niin ei sinun pidä oleman niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellänsä seisovat ja rukoilevat synagogissa ja kujain kulmissa, että he ihmisiltä nähtäisiin. Totisesti sanon minä teille: he ovat saaneet palkkansa.

        - Tekopyhien julkiset rukoukset ovat merkkiä ulkokultaisuudesta /tekopyhyydestä.


    • mielipiteilijä

      Eiköhän ne ihmiset tee pahaa? Kun ovat syntiin vajonneet. Jo kauan sitten. Kuolemassa on vapautus ja ehkäpä uudelleen syntyminen on totta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1693
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1180
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      947
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      69
      829
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      135
      809
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      40
      775
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      768
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      684
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      309
      649
    Aihe