Lisää kysymyksiä ;)

Samaatietä

Onko Suomessa jokin seurakunta tai vastaava, joka ei tunusta Jeesusta Jumalan pojaksi? Jokin muu, kuin perinteiset juutalaiset?
Jos tiedätte, voisiko joku kertoa enemmän.

47

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esimerkiksi Jehovan todistajat. Juuri löysin postilaatikosta kutsun heidän kokoukseensa. Eikä tästä ole kuin viikko kun oltiin mieheni kanssa pihalla korjaamassa pyörää kun tulivat siihen käännyttämään. Mieheni luonnollisesti hätisti heidät pois☺️

      • Samaatietä

        Tiedätkö. onko heidän ns säännöissä kieltoa kuvista? Onko heillä esim alttarikuvaa tms?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Tiedätkö. onko heidän ns säännöissä kieltoa kuvista? Onko heillä esim alttarikuvaa tms?

        En tiedä. Miksi kysyt? Jos joku minua viisaampi tietää..


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        En tiedä. Miksi kysyt? Jos joku minua viisaampi tietää..

        Mietin vain yhtä yhtä juttua. Ei viitsi täällä siittä kaikkea kirjoittaa, ainakaan vielä.
        Sulle henkilökohtaisesti sen voisin kertoa kyllä..


      • [email protected] on mun ainoa, toimiva s-postiossa. Sinne saa vapaasti kirjoittaa. Tai olla kirjoittamatta😎


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        [email protected] on mun ainoa, toimiva s-postiossa. Sinne saa vapaasti kirjoittaa. Tai olla kirjoittamatta😎

        Katsotaan, jos uskallan. Kirjoitin tuon itselleni ylös.
        Kiitos!!😊


    • puheiden.sisältöön

      Lisää kysymyksiä ;)
      esittää aloittaja. Samaatietä 19.8.2018 16:36
      Onko Suomessa jokin seurakunta tai vastaava, joka ei tunusta Jeesusta Jumalan pojaksi? Jokin muu, kuin perinteiset juutalaiset?
      Jos tiedätte, voisiko joku kertoa enemmän.

      Eli aloitus väittää yleisesti, että juutalaiset eivät usko. Siis asia on virheellinen väite.
      Kyllä juutalaisissa on uskovia.
      Eihän Suomessa kaikki ole kristittyjä, eli täälläkin on kaikennäköistä sekakansaa.

      ja sitten
      auroraboreallis 19.8.2018 17:05
      Esimerkiksi Jehovan todistajat. //// leike päättyy.

      taas väärä väittämä. Eli puhutteko te aina, mitä luulette, tai mitä sylki suuhun tuo?
      auroravoreallis. Katso vaikka netistä jahvettilaisten sivuilta.
      Sanotaanko siellä, että Jeesus on Jumalan poika.
      Kyllä, kyllä siellä sanotaan.
      Utelisuuttani selaten, ettet uunota meitä löysin JW.n Vartiotorni - Jehovan valtakunnan julistaja 2012 sivulta keskustelun.
      JEHOVAN TODISTAJAT keskustelevat mielellään Raamatusta toisten kanssa. Onko sinulla mielessäsi jokin raamatullinen kysymys, jota olet pohtinut? Haluaisitko tietää jotain Jehovan todistajien opetuksista tai uskonnollisista tavoista? Jos haluaisit, älä epäröi ottaa asiaa esiin, kun seuraavan kerran tapaat jonkun Jehovan todistajan. Hän keskustelee siitä kanssasi mielihyvin.

      Seuraavassa on tyypillinen keskustelu, jonka joku Jehovan todistaja saattaa käydä tapaamansa ihmisen kanssa. Kuvitellaanpa, että Kirsti-niminen todistaja on tullut käymään naisen luona, jonka nimi on Sari.

      Onko totta, että te ette usko Jeesukseen?
      Sari: Meidän pappi sanoo, että Jehovan todistajat eivät usko Jeesukseen. Onko se totta?
      Kirsti: Voin vakuuttaa, että me uskomme Jeesukseen. Häneen uskominen on välttämätöntä, jotta voisi pelastua.
      Sari: Niin minäkin ajattelen.
      Kirsti: Meillä on siis jotain yhteistä. Minun nimeni on muuten Kirsti. Mikä sinun nimesi on?
      Sari: Olen Sari.

      Kirsti: Oletko koskaan miettinyt, että jos Jehovan todistajat kerran uskovat Jeesukseen, niin miksi monet väittävät muuta?
      Sari: Olen minä sitä joskus ihmetellyt.
      [lyhennetään]
      Kirsti: Lisäksi kun Jeesus nousi vedestä, joku puhui hänelle taivaasta. Huomasitko, mitä tuo joku sanoi?
      Sari: Hän sanoi, että Jeesus oli hänen Poikansa ja että Hän rakasti häntä ja hyväksyi hänet.
      Kirsti: Juuri niin. .... hän käytti sanoja ”Isä” ja ”Poika”, kun hän kuvaili suhdettaan Jumalaan.

      ts. he jahvettilaiset tunnustavat pojan, muttei hänen jumaluuttaan.
      No, miksi näin, sitäkin sopii pohtia, eli se vain on tulkinnallinen näköala.
      Ja tulkinnallisiin alueisiin PH- avaa, kuten sinullekin on paljon avattava tietämättömyytesi tähden.

      • Samaatietä

        Tarkoitin niitä, jotka eivät ole messiaanisia juutalaisis. Ei ollut mitään taka-ajatusta aloituksessa.
        En luule mitään, enkä väitä tietäväni.
        Jos tietäisin, en kysyisi. Kysyn, koska rn tiedä.
        Puhun ja kysyn tosin melko suoraan tottavja tiedän tuon olevan heikkouteni.
        Mutta jotten luulisi mitään niin siksi olen kova kysrlemään.
        Yleensäkkin olen melko suorabihminen, enkä yritä juonitells tai kätkeä jotain muuta kirjoiyuksiini kuin juuri sen mitä kirjoitan.

        Anteeksi, että asetin kysymyksrni huonosti.
        Minäkin olen hyvin tietämätön, jos tietäisin, en kyselisi.
        Voimis sinulle, että jaksat tällaisia tietämättömiä, kuin minä. En ole mikään oppinut.
        Mutta oon rohkeasti ajatrllut että tälläinenvheikompikin voi kirjoittaa niillä lahjoillaan mitä on.
        Siiyähän se avautuu.


      • sanonpahan.tämänkin

        Kun nyt puhuin jahvettilaisista, edellinen vastaan heidän käsitystä ja kerroin heidän tulkinnastaan. Se oli yksi näköala.
        Entä kun epäraamatullisesti raahataan meidän käsityksissä risti kuvataiteilijoiden piirtämän mielikuvan mukaan Jeesuksen harteilla Golgatan pääkallopaikalle.
        Siinä sitä uskoa ja perinneoppia on yltäkyllin ja voi mikä riita siitä syntyy, kun kertoo muuta.
        Jahvettilaiset taas puhuvat "paalusta".
        Kun näitä sopivasti sekoittaa, tuota vanhaa tietoa, päivittää aikaamme, alamme ymmärtämään.
        Tuossa taannoin tuli pääsiäisest dokkari tv.stä. Siinä kerrottiin rististä, sen painosta ja koosta.
        Eli jos hakattu, väkivallalla haavoitettu ihminen pannaan kantamaan ko. ristiä, siitä ei tule mitään. Tuskin sitä tervekään mies kantaa. Eli realiteetti mukaan ja painot, sekä arvot, myös ihmisen fysiikka, niin alkaa järki ymmärtämään.

        Eli tv. dokkari kertoi, että rikollinen kuljetti poikkipuun, eli paalun sinne Golgatan pääkallopaikalle. Eli sen paalun paino ja kuljetus on nyt jo uskottava tapahtuma.
        Ja se yhdistettiin siellä pääkallopaikalla ristinmuotoon.

        Joko hokaatte, että kuinka nämä tulkinnat elävät. Jahvettilaisilla saattaakin olla näköalassa se lähtökohtainen paalu- sana-ajatuksena ok.
        Ja kun se sitten heilläkin nivotaan tuohon olevaan, eli pystytolppaan, niin avot. jokaisella on jotain annettavaa ja järkeenkäypää selitystä ajankohdasta, että Jeesus tulee ristinnaulituksi.
        On paalu ja on pystypuu, on paikka missä ristiinaulitseminen tapahtuu jne.

        Nyt kun täällä savolaiset puhuu ja ovat viisaita otsa punaisena selittäen, niin taitaapi kuulijalla olevan se vastuu. Siksi aureapolliksen jutut on hieman savolaisen juttutuvan tarinaa ja luuloperinteistä maalaustaidetta. Ei kaikkea kannata ottaa vakavasti vaan aivan ite pohtia.
        Näin hokataan, että meillä on perinneopit, on taiteilijoiden luomaa mielikuvaa, ehkä siksi sana hieman evästää, ettei pitäisi tehdä kuvaa - ja selitykset mistä ei tehdä.
        Eli se tulee meille harhaksi.
        Kyllä meillä kirkossa on taidetta, jossa taiteilijat otta punasena on maalannut.
        Sitten ihmisen tekele, tuo ristikin, telotusväline puhujakorokkeeseen, kirkkorakennukseen ja ehkä ns. alttarillekin pystyyn ja sitä palvotaan.
        Miettikääs sitäkin. Risti on minusta erittäin hullutus, minkä ME olemme saaneet aikaiseksi.
        Mutta, se risti ei pelasta, vaan itse tämä sijaisuhri pelastaa.
        Siksi hieman katson kieroon ristinpalvojien seurakuntia.
        Ymmärrän ristin merkityksen ja sen me todella osataan. Edelleen naulataan Jeesusta ristille, kun ei seurata Häntä. Siis rikotaan Jumalantahto. Siinä se meitin ristinpalvonta on.
        Mutta Pyhä Henki näyttääkin minulle tämän sijaiseni ja siksi katsonkin tähän UHRI-karitsaan. Hoksaatteko ajatuksen?

        Eli perinnnneopit ja ajatukset. Sitä ne kirkot ja jahvettilaisillakin on, mutta avarakatseisuutta siihen, että MIKSI näin?!
        Tuskin sitä kannattaa sotakirveitten kanssa piilotella ristin ja paalun takana. Miettii vain ideaalista käsitystä, miksi näin pohditaan ja siinäkin voi nähdä sen inhimillisyyden ahjon, mikä johti mihinkin. Siitä voi sitten laajentaa hoksottimia. Mutta, jättää maailman syrjään ja sen himot, niin kaikki vain paranee.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Tarkoitin niitä, jotka eivät ole messiaanisia juutalaisis. Ei ollut mitään taka-ajatusta aloituksessa.
        En luule mitään, enkä väitä tietäväni.
        Jos tietäisin, en kysyisi. Kysyn, koska rn tiedä.
        Puhun ja kysyn tosin melko suoraan tottavja tiedän tuon olevan heikkouteni.
        Mutta jotten luulisi mitään niin siksi olen kova kysrlemään.
        Yleensäkkin olen melko suorabihminen, enkä yritä juonitells tai kätkeä jotain muuta kirjoiyuksiini kuin juuri sen mitä kirjoitan.

        Anteeksi, että asetin kysymyksrni huonosti.
        Minäkin olen hyvin tietämätön, jos tietäisin, en kyselisi.
        Voimis sinulle, että jaksat tällaisia tietämättömiä, kuin minä. En ole mikään oppinut.
        Mutta oon rohkeasti ajatrllut että tälläinenvheikompikin voi kirjoittaa niillä lahjoillaan mitä on.
        Siiyähän se avautuu.

        En ole juutalaisvastainen. Ihan yleisessä tiedossa, ettei perinteiset tai mikä on oikea nimitus juutalaisille, jotka eivät ole ottaneey Jeesusta vastaan?
        Ehkä käytin tuossa väärää nimikettä.
        Taisi tulla väärinkäsitys, mutta eo se mitään. Keskustelemalla nrkin aukeavat :)


      • Samaatietä
        sanonpahan.tämänkin kirjoitti:

        Kun nyt puhuin jahvettilaisista, edellinen vastaan heidän käsitystä ja kerroin heidän tulkinnastaan. Se oli yksi näköala.
        Entä kun epäraamatullisesti raahataan meidän käsityksissä risti kuvataiteilijoiden piirtämän mielikuvan mukaan Jeesuksen harteilla Golgatan pääkallopaikalle.
        Siinä sitä uskoa ja perinneoppia on yltäkyllin ja voi mikä riita siitä syntyy, kun kertoo muuta.
        Jahvettilaiset taas puhuvat "paalusta".
        Kun näitä sopivasti sekoittaa, tuota vanhaa tietoa, päivittää aikaamme, alamme ymmärtämään.
        Tuossa taannoin tuli pääsiäisest dokkari tv.stä. Siinä kerrottiin rististä, sen painosta ja koosta.
        Eli jos hakattu, väkivallalla haavoitettu ihminen pannaan kantamaan ko. ristiä, siitä ei tule mitään. Tuskin sitä tervekään mies kantaa. Eli realiteetti mukaan ja painot, sekä arvot, myös ihmisen fysiikka, niin alkaa järki ymmärtämään.

        Eli tv. dokkari kertoi, että rikollinen kuljetti poikkipuun, eli paalun sinne Golgatan pääkallopaikalle. Eli sen paalun paino ja kuljetus on nyt jo uskottava tapahtuma.
        Ja se yhdistettiin siellä pääkallopaikalla ristinmuotoon.

        Joko hokaatte, että kuinka nämä tulkinnat elävät. Jahvettilaisilla saattaakin olla näköalassa se lähtökohtainen paalu- sana-ajatuksena ok.
        Ja kun se sitten heilläkin nivotaan tuohon olevaan, eli pystytolppaan, niin avot. jokaisella on jotain annettavaa ja järkeenkäypää selitystä ajankohdasta, että Jeesus tulee ristinnaulituksi.
        On paalu ja on pystypuu, on paikka missä ristiinaulitseminen tapahtuu jne.

        Nyt kun täällä savolaiset puhuu ja ovat viisaita otsa punaisena selittäen, niin taitaapi kuulijalla olevan se vastuu. Siksi aureapolliksen jutut on hieman savolaisen juttutuvan tarinaa ja luuloperinteistä maalaustaidetta. Ei kaikkea kannata ottaa vakavasti vaan aivan ite pohtia.
        Näin hokataan, että meillä on perinneopit, on taiteilijoiden luomaa mielikuvaa, ehkä siksi sana hieman evästää, ettei pitäisi tehdä kuvaa - ja selitykset mistä ei tehdä.
        Eli se tulee meille harhaksi.
        Kyllä meillä kirkossa on taidetta, jossa taiteilijat otta punasena on maalannut.
        Sitten ihmisen tekele, tuo ristikin, telotusväline puhujakorokkeeseen, kirkkorakennukseen ja ehkä ns. alttarillekin pystyyn ja sitä palvotaan.
        Miettikääs sitäkin. Risti on minusta erittäin hullutus, minkä ME olemme saaneet aikaiseksi.
        Mutta, se risti ei pelasta, vaan itse tämä sijaisuhri pelastaa.
        Siksi hieman katson kieroon ristinpalvojien seurakuntia.
        Ymmärrän ristin merkityksen ja sen me todella osataan. Edelleen naulataan Jeesusta ristille, kun ei seurata Häntä. Siis rikotaan Jumalantahto. Siinä se meitin ristinpalvonta on.
        Mutta Pyhä Henki näyttääkin minulle tämän sijaiseni ja siksi katsonkin tähän UHRI-karitsaan. Hoksaatteko ajatuksen?

        Eli perinnnneopit ja ajatukset. Sitä ne kirkot ja jahvettilaisillakin on, mutta avarakatseisuutta siihen, että MIKSI näin?!
        Tuskin sitä kannattaa sotakirveitten kanssa piilotella ristin ja paalun takana. Miettii vain ideaalista käsitystä, miksi näin pohditaan ja siinäkin voi nähdä sen inhimillisyyden ahjon, mikä johti mihinkin. Siitä voi sitten laajentaa hoksottimia. Mutta, jättää maailman syrjään ja sen himot, niin kaikki vain paranee.

        Olisi pitänyt pohjistaa aloitustani paremmin.Huomaan, että olen asettanut sanani ajattelemattomasti ja ehkä antanut väärän kuvan tarkoitusperistäni.

        Herätin vain vadtustusta ja puolustusya,. Olen pahoillani.
        En oikein saanut ajatuksestasi kunnolla kiinni. Mutta ilmeisesti sinusta kuvat ja myös risti eivät ole merkityksellisiä ainakaan, jos oikein ymmärsin.


      • L_S

        Minulla on sellainen mielikuva, että risti on toisaalta tullut mukaan kuvioihin suuremmassa mittakaavassa kristinuskon symboleihin Konstantinus suuren aikoihin, ennen sitä kristityillä taisi olla toistensa tunnistamiseen kalakuvio mukana, eli meniköhän se niin... että toinen piirsi toisen puolen kuvasta ja toinen toisen... vähän kuin "salasana"... jolla tunnistauduttiin, kun johonkin aikaan ei uskallettu sitä uskoa kuoleman pelossa kait kovin suureen ääneen toitottaa, kristitythän elivät vainojen alla, ennen kuin kristinuskosta tuli valtiollinen uskonto...


      • L_S

        En tarkoita, ettäkö ristisymboli olisi toisaalta millään tavalla väärin, mutta silläkin on oma historiansa..

        En ajattele välttämättä että kuvatkaan ovat väärin, mutta itse ymmärrän...että ne ovat vain taiteilijan näkemys luoda jotain kaunista, eikä niihinkään saisi kiinnittyä liikaa uskossaan... minulla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, miltä Jeesus on näyttänyt ulkoisesti tai millaisia pukineita käytti... ehkei valkoinen ole ollut kovin hyvä "väri" vaatetuksessa entisaikaan, jolloin ei ollut edes pesukoneita ja vaatteita ehkä pidettiin enemmän päällä kuin nykyihmiset, ei ehkä ollut kovin monta vaihtovaatekertaaa, sehän likaantuisi värinä helposti, mutta se kuvaa puhtautta ja taiteilija on halunnut esittää Jeesuksen puhtauden ja tuoda sen esiin... en tiedä millaisia vaatteita siihen aikaan käytettiin edes.. ulkoisella olemuksella tuskin on uskon kannalta merkitystä, eikö se sisin ole se mikä merkitsee ja voi kuvastaa jotain kaunista ja hyvää ja puhdasta.


    • Sanon sen minkä Jehovan todistajat ovat sanoneet mulle itse. Eli noin20 vuotta sitten kun keskustelin heidän kanssaan he väittivät Jeesusta enkeliksi. Hieman yllättävää että sivustolla lukee muuta.
      Mä rukoilin että joku tulis juttelemaan mun kanssa hengellisistä asioista ja hetken päästä he oli mun oven takana.

      • Eivätkös he väitä Jeesusta toisaalta arkkienkeli Mikaeliksi, toisaalta Jumalan Pojaksi, joka kuitenkaan itse ei ole Jumala, toisin kuin kristinuskossa opetetaan.


      • L_S

        Koetko, että sinua kiinnostaa vielä nykyäänkin hengelliset asiat? Toivon, että löydät vastauksia, etsimääsi, jos niin on.

        Minä uskon, että Jeesus on vastaus, uskonelämään, se on se tärkein asia kuitenkin, löytää elämälleen tarkoitus.


      • L_S kirjoitti:

        Koetko, että sinua kiinnostaa vielä nykyäänkin hengelliset asiat? Toivon, että löydät vastauksia, etsimääsi, jos niin on.

        Minä uskon, että Jeesus on vastaus, uskonelämään, se on se tärkein asia kuitenkin, löytää elämälleen tarkoitus.

        Kyllä kiinnostaa.. Enhän minä teidän"kunnon uskovaisten" seuraan muutoin hakeutuisikaan😎


      • L_S

        Jotenkin … eihän tuossa ole sarkasmia? :)
        Kunnonuskovaisuus... ei varmaan voi kehua ainakaan tämän allekirjoittaneen meriiteillä.
        Silti, Jeesus on enemmän kuin voisin olla.


      • L_S

        ps. enkä siis millään tavoin koita sinua käännyttää, ei sitä voi toinen ihminen tehdä toiselle.... se on mahdotonta.

        toivon vain sinulle kaikkea hyvää ja jos todella etsit, varmaan sen myös löydät.
        Miten se menee, jossain on aina sateenkaaren pää.


      • Samaatietä
        L_S kirjoitti:

        ps. enkä siis millään tavoin koita sinua käännyttää, ei sitä voi toinen ihminen tehdä toiselle.... se on mahdotonta.

        toivon vain sinulle kaikkea hyvää ja jos todella etsit, varmaan sen myös löydät.
        Miten se menee, jossain on aina sateenkaaren pää.

        Mää oon pitänut Aurooraa ja L, S .ää samsna henkilönä.


      • L_S kirjoitti:

        ps. enkä siis millään tavoin koita sinua käännyttää, ei sitä voi toinen ihminen tehdä toiselle.... se on mahdotonta.

        toivon vain sinulle kaikkea hyvää ja jos todella etsit, varmaan sen myös löydät.
        Miten se menee, jossain on aina sateenkaaren pää.

        Kivoja juttuja sulla LS. Ei siinä ollut mitään sarkasmia. En vain täytä uskovan mittaa.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Mää oon pitänut Aurooraa ja L, S .ää samsna henkilönä.

        Mä ihmettelinkin yhdessä ketjussa kun kirjoitit minulle asiasta josta LS oli sinulle kirjoittanut. No sattuuhan sitä..


      • L_S
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kivoja juttuja sulla LS. Ei siinä ollut mitään sarkasmia. En vain täytä uskovan mittaa.

        Mikä on se uskovan mitta joka pitäisi täyttää? ja voiko ihminen itsessään sitä kuinka paljon täyttää? Voiko eletty elämä opettaa asioita?

        Ehkä on uskovia, jotka sanovat täyttävänsä jonkin mitan, mutta täyttävätkö he?

        En tiedä niistä mukavista jutuista, joskus hävettää nämä palstajutut. Ehkä ilmaisen liian syvällisesti asioita ja tunnen usein jotenkin "haavoittuvaksi" itseni sen kautta.


      • L_S
        Samaatietä kirjoitti:

        Mää oon pitänut Aurooraa ja L, S .ää samsna henkilönä.

        No minkäpä sillekään enää mitään mahtaa, jos niin kävi, sellaista se on elämä.


      • L_S kirjoitti:

        No minkäpä sillekään enää mitään mahtaa, jos niin kävi, sellaista se on elämä.

        Mä oon joskus terapioinut itseäni täällä kirjoittamalla pitkiä stooreja elämästäni ja pyrkinyt saamaan ne jotenkin liikuttavaksi... Heh.. Ei tepsinyt. Kukaan ei halunnut tällä palstalla auttaa, vastauksia ei tullut.
        Yks lisästoori enää vain. Tuo kun kirjoitit että olet syvällinen ja haavoittuva.. Siskoni aikoinaan ehdotti että otan delfiinitatuoinnin nilkkaani koska mä kuulema uin niin syvissä vesissä aina.. Hän jos kuka sen tietää. Tuntui että olen siksi liian erilainen.
        Hän lisäsi että hän ottaisi kolibrin..ehkä me ei siskon kanssa sittenkään niin tunneta.. En ymmärtänyt tätä ajatusta lainkaan.


      • L_S

        Kuuntelen tässä musiikkia juuri.
        Mitä tykkäät evanecsensestä; Hello.

        Syvät vedet ;) tää on kaunis kappale.


      • L_S

        Delfiinit pitävät tuollaisista biiseistä... vai mitä ? ;)
        Mitähän kolibrit kuuntelevat ?


      • L_S kirjoitti:

        Delfiinit pitävät tuollaisista biiseistä... vai mitä ? ;)
        Mitähän kolibrit kuuntelevat ?

        En ikävä kyllä tänään pääse kuuntelemaan kappaletta. Säästän sen 7.9.kun juodaan ja juhlitaan seuraavan kerran. Poikani synttärit ja kahvikutsut ekax. Pitopalvelu tekee kakun 30e yms. Kivaa. Me saadaan silloin mieheni kanssa rahaa silloin.
        Nyt miestäni häiritsee jos kuuntelen musiikkia. Vähän sihijuomaa ottaneena hän oikein toivoo musiikkia.
        Hengellistä musiikkia hän ei kestä silloinkaan. Mutta tuohan ei ollut hengellinen bändi ainakaan. Sanat voi olla hengellisiä.
        Palataan asiaan❤️☺️


      • L_S

        No, eipä se biisi ole niin merkittävä, ei sitä tarvitse säästää mihinkään hetkeen, jos on vaikeuksia kuunnella... ajattelin että voisit tykätä siitä laulusta, ei ole hengellinen bändi... sanat ovat aika hyvät tuossa.

        Onnea synttärisankarille, lapsen juhlat tärkeämmät... en tiedä minkä ikäinen poikasi on.... toivottavasti sentään aikuinen, jos kuviot tuollaiset...

        Palataan asiaan. Rehellisesti sanoen en aina tiedä, miten suhtautuisin viesteihisi ja mitä niihin voisi kommentoida.... joskus kyllä käy näissä kirjoittamisjutuissa muutenkin niin.... mietin, onko ihmiset tosissaan vai.... ehkä minussa vika, kun en ymmärrä näitä juttuja, en tiedä.


      • Sinä olet lukenut kaikki vastaukset mitä olen viesteihini saanut. Tämä palsta on tosi raaka.
        Ja juu:poika täytti 23vuotta. Ja sitä juhlitaan sinä päivänä.
        Mulla on ihan sama:en tiedä mitä teistä ajatella... Luulin että sinulle on tä rkeä löytää ystävällisyyttä palstalta. En hennonut vain laittaa ettei biisisi tullut hyvään hetkeen.


      • L_S

        Kait sinä jotain musiikkia saat kuunnella kotona...? toisaalta voisin ymmärtää, jos hengellinen häiritsee eiuskovaa… en itsekään ehkä kuuntele mielellään mitään hengellistä tai mistä kuulee, että puhutaan uskosta, jos on kuulemassa ihminen, jota se häiritsee sellainen.

        No, ystävällisyys... kunhan se on aitoa.


      • Aurorasarisus
        L_S kirjoitti:

        Kait sinä jotain musiikkia saat kuunnella kotona...? toisaalta voisin ymmärtää, jos hengellinen häiritsee eiuskovaa… en itsekään ehkä kuuntele mielellään mitään hengellistä tai mistä kuulee, että puhutaan uskosta, jos on kuulemassa ihminen, jota se häiritsee sellainen.

        No, ystävällisyys... kunhan se on aitoa.

        Ei mitään musiikkia koska mies tahtoo levätä vapaa-ajallaan. Kahdestaan elellään ja molemmat tykkää rauhasta. Sitten harvoin kun otetaan kuunnellaan kyllä. Kyllä hän sanoman hyväksyy mutta se ei vaan jotenkin sovi silloin kun juodaan vai mitä mieltä olet mieltä? Hengellinen musiikki ja drinksut.. Tulee lähinnä mieleen Johanna Tukiainen.


      • L_S

        Onko tämä myös sitä huumoria, mistä oli toisessa ketjussa puhe? ja miksi Johanna liittyy tähän?


      • L_S

        Menen kanssasi "ihan ulalle" mistä on kyse?


      • Etkö ymmärtänyt? Tarkoitin että hengellisiä kappaleita ei voi humalassa soittaa.ja juuri tahatonta komiikkaa viesteissäni usein on ollut. Paras lopettaa tää keskustelu. Haluat ystävällisyyttä muttet itse ole kovin ystävällinen.


      • L_S

        En tiennyt että loukkasin.... voi olla, etten osaa kanssasi keskustella, olen pahoillani.


    • Kristitty.net

      Suomessa ei ole ainuttakaan kristillistä seurakuntaa, joka kieltäisi Jeesuksen jumaluuden. Ei ainuttakaan.

      • Nämä Jeesuksen jumaluuden kieltäjät unitaarit ja areiolaiset ovat pieni mutta äänekäs ryhmä joilla ei ole mitään omaa seurakuntaa. He ovat yksinäisiä susia ja heidän argumentit on kumottu jo 2000 vuotta sitten.


      • No ei"kristillisiä"minkään jaoittelun mukaan mutta sinun tapasi luokitella taitaa olla aika paljon muita ihmisiä halveksuva.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        No ei"kristillisiä"minkään jaoittelun mukaan mutta sinun tapasi luokitella taitaa olla aika paljon muita ihmisiä halveksuva.

        Kerro missä kohtaa minä olen halveksinut muita. Nämä unitaarit ja areiolaiset ovat täysin harhaoppisia ja heitä tulee vastustaa ankarasti. Se ei ole toisten halveksumista, että sanoo totuuden.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Kerro missä kohtaa minä olen halveksinut muita. Nämä unitaarit ja areiolaiset ovat täysin harhaoppisia ja heitä tulee vastustaa ankarasti. Se ei ole toisten halveksumista, että sanoo totuuden.

        Mitä se sinun vastustamisesi sitten on?


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Mitä se sinun vastustamisesi sitten on?

        Se minun vastustamiseni on sitä, että näytän Raamatusta toteen, että Jeesus on Jumalan poika ja on itse Jumala. Jonka olen tehnyt lukuisia kertoja näissä keskusteluissa.


      • Kristitty.net kirjoitti:

        Se minun vastustamiseni on sitä, että näytän Raamatusta toteen, että Jeesus on Jumalan poika ja on itse Jumala. Jonka olen tehnyt lukuisia kertoja näissä keskusteluissa.

        Eivät opi? Mä olen sen verran niitä keskusteluja seurannut että tiedän vastapuolesi itsepäisyyden ja olen miettinyt miten he kai haluavat olla heidän Jumalansa erityishuomiossa tajuamalla kuinka vain isäjumala on ainoa... En osaa nyt selittää mutta kovapäisiä ja korskeita ovat kun luulevat tietävänsä paremmin kuin miljardit kristityt. Varsinkin tämä Markku Lievonen.. Hirvittävän ylpeä ja kova ns. oikeaoppisuudessaan.


      • tutustu_Raamattuun
        Kristitty.net kirjoitti:

        Se minun vastustamiseni on sitä, että näytän Raamatusta toteen, että Jeesus on Jumalan poika ja on itse Jumala. Jonka olen tehnyt lukuisia kertoja näissä keskusteluissa.

        Kyllä Jeesus itse sanoi: "Minä menen Isäni ja teidän Isänne , minun Jumalani ja teidän Jumalanne luo" Hän kutsui Isäänsä Jumalakseen. Mitähän varten, jos hän itsekin oli Jumala? Ja oliko itse Jumala ollut myös haudassa Jeesuksen kanssa kuolleena? Kuka silloin toimi Jumalana, kun Jeesus oli kuolleena? Jumalastahan sanotaan: "Jolla ainoalla on kuolemattomuus." Jumala kutsui Jeesusta rakkaaksi pojakseen. Ei Jumalaksi.
        Kulkevatko nuo miljardit kristityt kaidalla tiellä, kun sillä kerrotaan vain harvojen vaeltavan? Määrän perusteella eivät.


      • tutustu_Raamattuun kirjoitti:

        Kyllä Jeesus itse sanoi: "Minä menen Isäni ja teidän Isänne , minun Jumalani ja teidän Jumalanne luo" Hän kutsui Isäänsä Jumalakseen. Mitähän varten, jos hän itsekin oli Jumala? Ja oliko itse Jumala ollut myös haudassa Jeesuksen kanssa kuolleena? Kuka silloin toimi Jumalana, kun Jeesus oli kuolleena? Jumalastahan sanotaan: "Jolla ainoalla on kuolemattomuus." Jumala kutsui Jeesusta rakkaaksi pojakseen. Ei Jumalaksi.
        Kulkevatko nuo miljardit kristityt kaidalla tiellä, kun sillä kerrotaan vain harvojen vaeltavan? Määrän perusteella eivät.

        Ja sinäkö sitten koet olevasi niin erityinen että sinut Jumala kyllä pelastaa mutta ei kristittyä tai minua? Tai niitä miljardeja ihmisiä jotka uskovat toisin kuin sinä? Anteeksi pilkallinen sävy mutta moista turhasta ylpeyttä ja hölmöyttä harvoin näkee!
        Just kun kömpelösti yritin kristitylle selvittää miten juuri tuo että unitaristi kuvittelee olevansa erityisesti juuri hän suuren Jumalan suosiossa ja muita parempi. Nokkelasti vääntävät raamattua kieroon siinä heidän taitonsa oikeasti on!


    • Sovinistisika

      Täällä ei siis vissiinniinkaet ja ehkäpä onneksi ei ole veministiseurakuntaa joka sannoo Jeesusta Jumalan tytöksi?

    • Eikiitosjeesus

      Vähintään 95% ihmisistä tietää että mahdollinen Jeesus oli ihan tavallinen kukukumukukun alulle nussima äpäräpoika. Seurakuntien virallinen totuus onkin sitten ihan eri juttu eikä perustu järkeen tai totuuteen vaan tapaan tehdä itsensä merkittäväksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1804
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1334
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      109
      1291
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1095
    5. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1064
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      903
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      837
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      173
      835
    Aihe