Parranajon jälkeen jonkin verran kihelmöi leuanalusta. Olisikohan saatavilla halvahkolla jotain ainetta, joka ihoa rauhoittaisi, niin etttei kihelmöisi.
Ei mulla ole mitään partaa sinänsä vastaan, mutta haluan pitää itseni pulisonkeja lukuun ottamatta parrattomana, koska ilman partaakin näytän ikäistäni vanhemmalta ja parta vielä vanhentaa.
Kihelmöinti parranajon jälkeen
6
318
Vastaukset
- kkkokpl
pfb
- kkkokpl
Semmoinen roll-on.
- tesco_PRO
Tesco Pro Formula aftershave balsami maksaa Prismassa 3€. Siinä on aktiiviaineina allantoiini (lievittää ihoärsytystä, kutinaa ja ihon punaisuutta), pantenoli (nopeuttaa paranemista), sekä witch hazel-, aloe- ja kamomillauutteet jotka myös lievittävät tehokkaasti ihoärsytystä, sekä e-vitamiinia ja runsaasti humektantteja. Ei sisällä parabeeneja.
- Gonna
Vanhaan vastausta, mutta pistetään ny kuitenkin.
Mikäli parranajon jälkeen on kihelmöintiä jatai ärsytystä, suosittelisin ensin hoitamaan syitä tähän. Eli mitä parranajosaippuaa / geeliä / vaahtoa / creamia käytössä? Itse kokeilin piruuttani parranajovaahtoa tölkistä käytettyäni itsevaahdotettavia jo vuosien ajan, ja ajon jälkeen naama punainen ja ärtynyt kuin prkl.
Jos ei halua suuria muutoksia tehdä, voisin laittaa suositteluun alunan, jolla naama sivellään parranajon jälkeen. Desinfioi ja sulkee ihohuokoset tehokkaasti. Jos kovin ärtynyt iho, niin hiukka saattaa kirvellä, mutta tuota kestää yleensä vain hetken. Muutaman min päästä vielä huuhtelu ja balsami tai ihan perusrasva naamaan ja menoksi.- Desinfiointi_tarpeetonta
Koko naamaa ei kannata desinfioida. Jos partaa ajaessa tulee haava, voi käyttää kertakäyttöisiä neo-amisept puhdistuslappuja haavan desinfiointiin.
Jos haavoja ei tule, desinfiointiaineet ja alunat ovat täysin turhia. Itse olen nyt muutaman kuukauden ajan käyttänyt parranajon jälkeen esse sensitive voidetta (joka siis sisältää prebiootteja, probiootteja ja PH 4,5), eli olen lisännyt iholle hyödyllisiä bakteereja, jonka seurauksena iho on paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin.
Alunakivet ja after-shave splashit tekevät juuri päinvastaisen, eli tappavat iholta siellä luonnostaan olevat myönteiset bakteerit ja nostavat PH:n liian korkeaksi joka tekee naamasta hyvän kasvualustan haitallisille bakteereille ja infektioille.
- Anonyymi
1. Kunnon höylä tai veitsi. Ei mitään moniterähirvityksiä vaan safety razor. Veitsistä suosittelen shavettea.
2. Kunnon vaahto. Rainbow tölkkipaska on paskaa. Pitää olla saippua ja suti. Ei maska paljoa ja partuliikkeen halvimmat toimii.
2. Alunakivi. Se ainoa oikea tapa rauhoittaa ihoa. Hiero naamaan höyläämisen jälkeen. Desinfioi haavatkin samalla.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379