Kihelmöinti parranajon jälkeen

Jaakkolei

Parranajon jälkeen jonkin verran kihelmöi leuanalusta. Olisikohan saatavilla halvahkolla jotain ainetta, joka ihoa rauhoittaisi, niin etttei kihelmöisi.

Ei mulla ole mitään partaa sinänsä vastaan, mutta haluan pitää itseni pulisonkeja lukuun ottamatta parrattomana, koska ilman partaakin näytän ikäistäni vanhemmalta ja parta vielä vanhentaa.

6

530

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkokpl

pfb

• kkkokpl

Semmoinen roll-on.

• tesco_PRO

Tesco Pro Formula aftershave balsami maksaa Prismassa 3€. Siinä on aktiiviaineina allantoiini (lievittää ihoärsytystä, kutinaa ja ihon punaisuutta), pantenoli (nopeuttaa paranemista), sekä witch hazel-, aloe- ja kamomillauutteet jotka myös lievittävät tehokkaasti ihoärsytystä, sekä e-vitamiinia ja runsaasti humektantteja. Ei sisällä parabeeneja.

• Gonna

Vanhaan vastausta, mutta pistetään ny kuitenkin.

Mikäli parranajon jälkeen on kihelmöintiä jatai ärsytystä, suosittelisin ensin hoitamaan syitä tähän. Eli mitä parranajosaippuaa / geeliä / vaahtoa / creamia käytössä? Itse kokeilin piruuttani parranajovaahtoa tölkistä käytettyäni itsevaahdotettavia jo vuosien ajan, ja ajon jälkeen naama punainen ja ärtynyt kuin prkl.

Jos ei halua suuria muutoksia tehdä, voisin laittaa suositteluun alunan, jolla naama sivellään parranajon jälkeen. Desinfioi ja sulkee ihohuokoset tehokkaasti. Jos kovin ärtynyt iho, niin hiukka saattaa kirvellä, mutta tuota kestää yleensä vain hetken. Muutaman min päästä vielä huuhtelu ja balsami tai ihan perusrasva naamaan ja menoksi.

• Desinfiointi_tarpeetonta

Koko naamaa ei kannata desinfioida. Jos partaa ajaessa tulee haava, voi käyttää kertakäyttöisiä neo-amisept puhdistuslappuja haavan desinfiointiin.

Jos haavoja ei tule, desinfiointiaineet ja alunat ovat täysin turhia. Itse olen nyt muutaman kuukauden ajan käyttänyt parranajon jälkeen esse sensitive voidetta (joka siis sisältää prebiootteja, probiootteja ja PH 4,5), eli olen lisännyt iholle hyödyllisiä bakteereja, jonka seurauksena iho on paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin.
        Alunakivet ja after-shave splashit tekevät juuri päinvastaisen, eli tappavat iholta siellä luonnostaan olevat myönteiset bakteerit ja nostavat PH:n liian korkeaksi joka tekee naamasta hyvän kasvualustan haitallisille bakteereille ja infektioille.

• Anonyymi

1. Kunnon höylä tai veitsi. Ei mitään moniterähirvityksiä vaan safety razor. Veitsistä suosittelen shavettea.

2. Kunnon vaahto. Rainbow tölkkipaska on paskaa. Pitää olla saippua ja suti. Ei maska paljoa ja partuliikkeen halvimmat toimii.

2. Alunakivi. Se ainoa oikea tapa rauhoittaa ihoa. Hiero naamaan höyläämisen jälkeen. Desinfioi haavatkin samalla.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      58
      2187
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      8
      1417
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      80
      1408
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1133
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      69
      1000
    Aihe