Työt lapissa ja asuminen/eläminen ?

VäsynytKaupunkiin

Hei, alkaa niin sanotusti v!tuttaa tämä eteläsuomen kaupunkielämä rauhattomuudellaan vaikka "vain" 15the asukkaan kaupungissa "elänkin". Nuorin poika on kohta aikuinen ja muuttaa omilleen ja olisi mahdollisuus muuttaa muualle ja ajattelin aluksi, että maalle samalla paikkakunnalla (lapsia ei saanut maalle kun keskustaelämään tottuneet siksi sitiasumista nyt) mutta nyt on kokoajan vahvistunut ajatus että kauas hevon helev€tiin sittenkin tältä sisäsiittoiselta kaupungilta. Lapissa olen kalastellut ja metsästellyt ja luonto kiehtoo. Pärjään 50m2 mökissä tai pienessä omakotitalossa ja velkaa ei pahemmin tarvitse ottaa jos nykyisen myyn ja uusi koti ehdoton max. 150 000e. Millä te arvon lappilaiset elätte ? Olen itse pienyrittäjänä tehnyt myyntihommia, maahantuontia jne. ja tehdashommia yms. mutta yrittäjänä ehkä ei enää jaksaisi. Kelpaisi kassaneidin työt, huoltsikan työt, tehdastyöt, kiinteistönhoitotyöt jne kunhan saisi bruttona ainakin 2500e jotta eläisi. En ole rikas ja pärjään kohtuudella .. Olen siis mies 45v. ja olisi tarkoitus jättää tämä kerpeleen kaupunkimelu mahd pian unholaan .. pärjään vaikka töihin olisi 50km ja lähimpään naapuriin 100km.. ihmisiä en kaipaa ympärilleni muutakuin työaikana, silloinkaan ei pakko mutta työkaverit ei ahdista vaan jopa hyvä plussa .. mutta vapaa aikana ei tarvitsis Jeesus kauppiaiden ovella kulkia ja kuunnella mopojen ja bemaripoikien kumenpolttoa ja nukkua korvatulpat päässä ... lapissa ajellessa olen miettinyt millä ihmiset täällä elää eli mitä teette työksenne ? Minä en pelkää pakkasta tai kuumuutta, kunto on kova vaikka itse sanonkin ja ruumiillinen työ kelpaa kuin myös vaikka myymälätyöntekijän hommat.

8

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapinukko

      Töitä tekevälle löytyy, tervetuloa ihmisten ilmoille.

    • Nbvhy

      Noista palkkavaateista saat kyllä tinkiä, jos et aio kahta työtä tehdä. Ei kassaneiti tms saa lähimainkaan noin paljon.
      Mutta mitäpä Sinä rahalla teet, kun ei täällä ole juuri kauppojakaan, missä tuhlata.

    • kaupunkilaispoika

      Ala poromieheksi,niin mutta kun hekin päristelee kelkoillaan kannikoissa yötä päivää, että kuntta vaan lentää.Vaikea keksiä mitään mielekästä työtä,sori

    • Eletty-on

      No samoja töitä täältä löytyy kuin muualtakin. Autonkuljettajia , kaivostyöntekijöitä, eri yrityksiin työllistyy mm.autokorjaamot, kaupanala, kiinteistötyöt...jos ei ole ronkeli niin työtä pelkäämätön sitä saa

    • cxzderre

      Kaivoksille vaan töihin!Paikalliset on no jaa järeltään jälkeen jääneitä!Kunhan saadaan jäämeren rata voi olla et sivistys tulee tännekin!Naisia täällä ei ole lähteneet etelään! Poro julleja on alkoholistuneita ja köntsät pöksyissä!Vessa paperia ei oo kirjastossa!

    • Anonyymi

      Eikös Sevettijärvellä etsitä porotilalle jatkajaa?Asiakkaita myöten kaikki kuulema valmiina...

    • Anonyymi

      Kiinnostaako alottajaa Uusi Suomen juttu, että Lappi menossa kuulemma konkurssiin kohtapian, ellei muutosta matkailun suhteen tule?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe