Hei, alkaa niin sanotusti v!tuttaa tämä eteläsuomen kaupunkielämä rauhattomuudellaan vaikka "vain" 15the asukkaan kaupungissa "elänkin". Nuorin poika on kohta aikuinen ja muuttaa omilleen ja olisi mahdollisuus muuttaa muualle ja ajattelin aluksi, että maalle samalla paikkakunnalla (lapsia ei saanut maalle kun keskustaelämään tottuneet siksi sitiasumista nyt) mutta nyt on kokoajan vahvistunut ajatus että kauas hevon helev€tiin sittenkin tältä sisäsiittoiselta kaupungilta. Lapissa olen kalastellut ja metsästellyt ja luonto kiehtoo. Pärjään 50m2 mökissä tai pienessä omakotitalossa ja velkaa ei pahemmin tarvitse ottaa jos nykyisen myyn ja uusi koti ehdoton max. 150 000e. Millä te arvon lappilaiset elätte ? Olen itse pienyrittäjänä tehnyt myyntihommia, maahantuontia jne. ja tehdashommia yms. mutta yrittäjänä ehkä ei enää jaksaisi. Kelpaisi kassaneidin työt, huoltsikan työt, tehdastyöt, kiinteistönhoitotyöt jne kunhan saisi bruttona ainakin 2500e jotta eläisi. En ole rikas ja pärjään kohtuudella .. Olen siis mies 45v. ja olisi tarkoitus jättää tämä kerpeleen kaupunkimelu mahd pian unholaan .. pärjään vaikka töihin olisi 50km ja lähimpään naapuriin 100km.. ihmisiä en kaipaa ympärilleni muutakuin työaikana, silloinkaan ei pakko mutta työkaverit ei ahdista vaan jopa hyvä plussa .. mutta vapaa aikana ei tarvitsis Jeesus kauppiaiden ovella kulkia ja kuunnella mopojen ja bemaripoikien kumenpolttoa ja nukkua korvatulpat päässä ... lapissa ajellessa olen miettinyt millä ihmiset täällä elää eli mitä teette työksenne ? Minä en pelkää pakkasta tai kuumuutta, kunto on kova vaikka itse sanonkin ja ruumiillinen työ kelpaa kuin myös vaikka myymälätyöntekijän hommat.
Työt lapissa ja asuminen/eläminen ?
8
248
Vastaukset
- Lapinukko
Töitä tekevälle löytyy, tervetuloa ihmisten ilmoille.
- Nbvhy
Noista palkkavaateista saat kyllä tinkiä, jos et aio kahta työtä tehdä. Ei kassaneiti tms saa lähimainkaan noin paljon.
Mutta mitäpä Sinä rahalla teet, kun ei täällä ole juuri kauppojakaan, missä tuhlata. - kaupunkilaispoika
Ala poromieheksi,niin mutta kun hekin päristelee kelkoillaan kannikoissa yötä päivää, että kuntta vaan lentää.Vaikea keksiä mitään mielekästä työtä,sori
- Eletty-on
No samoja töitä täältä löytyy kuin muualtakin. Autonkuljettajia , kaivostyöntekijöitä, eri yrityksiin työllistyy mm.autokorjaamot, kaupanala, kiinteistötyöt...jos ei ole ronkeli niin työtä pelkäämätön sitä saa
- Anonyymi
Tornion panimoa ei kannata unohtaa. Valvira on jopa kateellinen Tornion menestykselle:
https://www.stara.fi/2020/08/16/tornio-distillery-palkittiin-jo-kuudetta-kertaa-valvira-yrittaa-salata-suomalaismenestyksen/?utm_source=suomi24.fi&utm_medium=recommendation_widget
- cxzderre
Kaivoksille vaan töihin!Paikalliset on no jaa järeltään jälkeen jääneitä!Kunhan saadaan jäämeren rata voi olla et sivistys tulee tännekin!Naisia täällä ei ole lähteneet etelään! Poro julleja on alkoholistuneita ja köntsät pöksyissä!Vessa paperia ei oo kirjastossa!
- Anonyymi
Eikös Sevettijärvellä etsitä porotilalle jatkajaa?Asiakkaita myöten kaikki kuulema valmiina...
- Anonyymi
Kiinnostaako alottajaa Uusi Suomen juttu, että Lappi menossa kuulemma konkurssiin kohtapian, ellei muutosta matkailun suhteen tule?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171062124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2272215Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232033Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11437Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491144- 721140
- 1751011
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959