Räjähdysmäisesti nuorilla naisilla...
Haavainen paksunsuolen tulehdus ja crohnin tauti..
Tutkijat pohtivat vielä syytä, mutta eipä tuota syytä ole vaikea keksiä kun tiedetään, että nuorten naisten keskuudessa kasvis ja vege ruokavalio on vallannut alaa ja suosiota.
Kasvisruokavaliolla suoliston bakteeri kanta muuttuu merkittävästi...!
--Ei pitäisi lähteä keksimään pyörää uudelleen. Toimiva ruokavalio on jo keksitty ja te jotka kuvittelette, että perinteitä ja tuhansien vuosien takaisia evoluution tuomaa mukautumista tietynlaiseen ruokavalioon voisi lähteä noin vain sörkkimään toiseen suuntaan, niin veikkaampa, että se edestä löytyy ennemmin tai myöhemmin.
Suolistosairaudet lisääntyneet
73
2479
Vastaukset
- NäinOn
Todellinen syy: anaaliseksi.
- 123d123d123f
ei ole peräpäätä tarkoitettu venytettäväksi liikaa. ulostaessa tilanne on eri, koska uloste on yleensä pehmeää eikä jää pitkäksi aikaa venyttämään perä-aukkoa. lisäksi seksissä peräpäähän menee sinne kuulumattomia bakteereja jotka pesiytyy.
- viisvee
itsellä tuo todettiin 22vuotta sitten, osittain perintö tekijät vaikuttaa sitten pitkässä ressissä tauti aktivoituu ärtyneeksi suoleksi, naapurilla ja työ kaverilla on sama tauti, ensinmäistä kertaa kuulin sitä seksi taudiksi,
- lihavihatipunen
Kaikki ne, joilla tiedän noita sairauksia olevan, ovat ainakin sairauden puhjetessa olleet "sekasyöjiä".
Vegaanien uloste on hyvin kysyttyä ulosteensiirroissa.
Joten höpsistä sano.- Glmooria
Lisäaineet, light-juomat ym. Ei kiva, jos joudutaan laittaa avanne.
Se on ne vege ruokavaliot..
Perus vegaanihan aina ruikuttaa huippauksesta, vatsakivuista jne.
Sitä se teettää kun yrittää lihansyöjälle vääntää pelkkiä ituja.Totta kirjoitat, kyllä ihminen on kehittynyt sekasyöjäksi vuosimiljooninen kuluessa. Noista kuitenkin tuo haavainen paksusuoli varmaan tulee naisille kun ne ottaa jännämiehiä kakkoseen, tiefä mitä bakteereja siinä pääsee siirtymään. Aisuri sitten aikanaan saa pidätyskyvyttömän tulehduspesäkkeen.
- trollikka
No joo, olen sitä mieltä ett moni asia on vaikuttanut ja tämä on ainoastaan mielipide, eikä perustu mihinkään tutkimukseen. Nykyiset prosessoidut elintarvikkeet, kuten nyt esim. makkarat ja kanamakkara, kalkkunan siivut, ym. Markariinit, Becelit ym. "hyvin terveelliset" tuotteet kuuluvat ihan samaan ryhmään.
Nykyiset leivät ja makeat pullat sisältävät niin paljon kaikenlaisia leivän paranteita ja säilöntä aineita. Eikä sokerikaan ole enää pullissa sokeria, makeutukseen käytetään halvempia aineita. Sahramia ei pullakranssiin lisätä... iik, kallista kyllä leipomoteollisuus käyttää kemiallisia väriaineita ja säiöntä aineita, voi tuskin on pullassa voita... markariinia ja öljyä... jne.
Ostetaan liikaa valmista ruokaa kaupasta ja lämmitetään mikrossa... syödään sipsejä ja naksuja ym. täyttä huu-haata! Juodaan limsoja ja panimoteollisuuden olueita... arvatkaas vaan mitä kaikkea ne sisältävät...
Terveellisempää on syödä läskisoosia ja perunia, kuin ostaa janssoninkiusausta kaupasta ja lämmittää se mikrossa. Näin se vaan menee. Terveellisten margariinien sijaan suosittelen levittämään ohuen kerroksen aitoa suomalaista voita! Jos sille leivälle ett muuta laita ylähuulen lisäksi, voiaina JOSKUS levittää sitä reiluumminkin jos se sinulle maistuu!
Suurin osa niin sanotuista kevyttuotteista joutaisi kaatopaikalle, koska ne on jo pilattu ties millä aineella... ja osa niistä jopa lihottaa!
Tieteellistä näyttöä ei ole, siis oikeaa tieteellistä tutkimusta... mutt tekeillä on, tämä anaaliseksi, joka on vallannut "markkinoita" on tosiaankin osasyyllisenä paksusuolen haavaumiin, ainakin osaan niistä.
Jostain syystä jotkut "tahot" mainostaa sitä ehkäisynä raskauteen; sekään ei ole 100%: sti toimivaa ja sukupuolitauteja se ei ainakaan hillitse, päin vastoin ne leviävät juuri niin!
Homojen keskuudessahan aids nimen omaan levisi juuri näin ja samoin se leviää myös heteroiden kesken. Ja ihan omalukunsa on vielä ns. bi-sukupuoliset henkilöt.
Joten jos harrastatte vapaata seksiä sik-sakkina... käyttäkää luojan tähden sitä KORTSUA, vaikkei sekään 100%:sen varma ehkäisykeino ole!
Konnalle sanoisin ettei vekaaniruokavalio ole syynä crohnin tautiin... siihen syyt ovat moninaisemmat... kuten just prosesoitu ruoka ja elämäntapojen ristiriitaisuus... epäilevät myös vuorotyötä ja ruokailuiden epäsäännllisyytä, allergioita jne... mitä mä nyt sattumalta joiltai olen kuullut... hajanaisia puheita!
Syön itse lihaa... mutt senkin pitäisi olla tasapainossa silleen ettei syö liikaa punaista lihaa,
mieluummin sitt riistaa ja kalaa... sekä niitä vihanneksia ja juureksia. Ja suomalaisia metsämarjoja... taydentäen kotimaisilla puutarhamarjoilla!
Tämä tästä saarnasta... terveisiä ex-PUA:lle; tästähän joskus riideltiin, silloin kun käytit tuota nikkeäsi! trollikka kirjoitti:
No joo, olen sitä mieltä ett moni asia on vaikuttanut ja tämä on ainoastaan mielipide, eikä perustu mihinkään tutkimukseen. Nykyiset prosessoidut elintarvikkeet, kuten nyt esim. makkarat ja kanamakkara, kalkkunan siivut, ym. Markariinit, Becelit ym. "hyvin terveelliset" tuotteet kuuluvat ihan samaan ryhmään.
Nykyiset leivät ja makeat pullat sisältävät niin paljon kaikenlaisia leivän paranteita ja säilöntä aineita. Eikä sokerikaan ole enää pullissa sokeria, makeutukseen käytetään halvempia aineita. Sahramia ei pullakranssiin lisätä... iik, kallista kyllä leipomoteollisuus käyttää kemiallisia väriaineita ja säiöntä aineita, voi tuskin on pullassa voita... markariinia ja öljyä... jne.
Ostetaan liikaa valmista ruokaa kaupasta ja lämmitetään mikrossa... syödään sipsejä ja naksuja ym. täyttä huu-haata! Juodaan limsoja ja panimoteollisuuden olueita... arvatkaas vaan mitä kaikkea ne sisältävät...
Terveellisempää on syödä läskisoosia ja perunia, kuin ostaa janssoninkiusausta kaupasta ja lämmittää se mikrossa. Näin se vaan menee. Terveellisten margariinien sijaan suosittelen levittämään ohuen kerroksen aitoa suomalaista voita! Jos sille leivälle ett muuta laita ylähuulen lisäksi, voiaina JOSKUS levittää sitä reiluumminkin jos se sinulle maistuu!
Suurin osa niin sanotuista kevyttuotteista joutaisi kaatopaikalle, koska ne on jo pilattu ties millä aineella... ja osa niistä jopa lihottaa!
Tieteellistä näyttöä ei ole, siis oikeaa tieteellistä tutkimusta... mutt tekeillä on, tämä anaaliseksi, joka on vallannut "markkinoita" on tosiaankin osasyyllisenä paksusuolen haavaumiin, ainakin osaan niistä.
Jostain syystä jotkut "tahot" mainostaa sitä ehkäisynä raskauteen; sekään ei ole 100%: sti toimivaa ja sukupuolitauteja se ei ainakaan hillitse, päin vastoin ne leviävät juuri niin!
Homojen keskuudessahan aids nimen omaan levisi juuri näin ja samoin se leviää myös heteroiden kesken. Ja ihan omalukunsa on vielä ns. bi-sukupuoliset henkilöt.
Joten jos harrastatte vapaata seksiä sik-sakkina... käyttäkää luojan tähden sitä KORTSUA, vaikkei sekään 100%:sen varma ehkäisykeino ole!
Konnalle sanoisin ettei vekaaniruokavalio ole syynä crohnin tautiin... siihen syyt ovat moninaisemmat... kuten just prosesoitu ruoka ja elämäntapojen ristiriitaisuus... epäilevät myös vuorotyötä ja ruokailuiden epäsäännllisyytä, allergioita jne... mitä mä nyt sattumalta joiltai olen kuullut... hajanaisia puheita!
Syön itse lihaa... mutt senkin pitäisi olla tasapainossa silleen ettei syö liikaa punaista lihaa,
mieluummin sitt riistaa ja kalaa... sekä niitä vihanneksia ja juureksia. Ja suomalaisia metsämarjoja... taydentäen kotimaisilla puutarhamarjoilla!
Tämä tästä saarnasta... terveisiä ex-PUA:lle; tästähän joskus riideltiin, silloin kun käytit tuota nikkeäsi!Juu, samaa mieltä. Ni itse syön leivän päällä ingmariinia yleensä tai jotain vastaavaa ihan vaan siksi kun helpompi levittää, voita sitten paistamiseen, pannariin jne. mutta tosiaan oikea läskissoosi & perunat on kyllä ihan h..in hyvää, kyllä siina valmisjanssoni jää toiseksi.
Ex-pua heitto ei varmaan ollu mulle? veikkaan ettei ole ollut paljon palstalla katoamisensa jälkeen, olis kirjoitustyylistä kyllä tunnistettu jos olis ollut.- trollikka
Harmaaritari kirjoitti:
Juu, samaa mieltä. Ni itse syön leivän päällä ingmariinia yleensä tai jotain vastaavaa ihan vaan siksi kun helpompi levittää, voita sitten paistamiseen, pannariin jne. mutta tosiaan oikea läskissoosi & perunat on kyllä ihan h..in hyvää, kyllä siina valmisjanssoni jää toiseksi.
Ex-pua heitto ei varmaan ollu mulle? veikkaan ettei ole ollut paljon palstalla katoamisensa jälkeen, olis kirjoitustyylistä kyllä tunnistettu jos olis ollut.No, ei tosiaankaan ollut sulle toi ex-PUA heitto, tai sitten mä olen ihan ulalla jo. Olen kuitenkin 100 varma ett ex-PUA:n tyyli muuttui ja vedättää muita... ihan toista roolia esittää nykyään.
Eipä ole mun asiani... niin kauan kun mä saan olla rauhassa!
Leivoin äsken 120 sämpylää... juureen leivottuja, 24h nousseet kylmiössä. Nyt nousevat vielä ½-tuntia ja sitten mä paistan ne, tuoretta leipää aamuksi! Ilman lisäaineita; säilöntään ja makua antamaan ainoastaan hienonnettua merisuolaa... ja hunajaa, jonka taikina käyttää noustessaan. - 817364
Katkeraa, niin katkeraa.
- Justpäinvastoin
Paitsi että lihansyönti nimenomaan saattaa lisätä sairastumisriskiä.
Läheiselläni (mies) on haavainen paksusuolentulehdus, joten on tullut perehdyttyä jonkin verran asiaan. - viisvee
lääkärit eivät tiedä mistä suolistosairaudet joutuu tarkalleen mutta sen ovat myöntäneet että kehitys maissa ei suolisto tautia tunneta.
- Nicinnapin
Esiintyvyys
Haavaista paksusuolentulehdusta esiintyy eniten Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Suomessa haavaista paksunsuolentulehdusta sairastaa noin 30 000 potilasta. Vuosittain ilmenee noin 25 uutta tapausta 100 000 asukasta kohti. Haavaista paksusuolen tulehdusta voi esiintyä sekä miehillä että naisilla missä iässä tahansa, mutta tavallisimmin tauti todetaan 15–35-vuotiailla. Viime vuosina haavainen paksusuolentulehdus on yleistynyt voimakkaasti myös lapsilla.
Syyt
Paksusuolen tulehduksen syitä ei tunneta tarkasti. Viimeaikaisten tutkimuksen perusteella kuitenkin tiedetään, että sairauden puhkeamiseen vaikuttaa useat eri tekijät.
Geneettinen alttius. Tutkimukset ovat osoittaneet selkeän perinnöllisen alttiuden sairastua tulehdukselliseen suolistosairauteen, erityisesti Crohnin tautiin. Haavainen paksusuolentulehdus ei kuitenkaan ole perinnöllinen sairaus, eli se ei periydy automaattisesti vanhemmalta lapselle.
Immuunijärjestelmä. Haavaista paksusuolentulehdusta sairastavilla henkilöillä on usein taustalla tapahtumia, joissa immuunijärjestelmä on torjunut paksusuolen bakteeristoa liian voimakkaasti.
Elämäntilanne. Psyykkisillä tekijöillä, kuten stressillä, ei ole todettu olevan osuutta sairauden syntyyn. Psyykkisillä tekijöillä näyttää kuitenkin olevan vaikutusta sairauden kulkuun ja oireiden ilmaantumiseen.
Suoliston mikrobisto, ympäristö- ja ravintotekijät. On osoitettu, että eräillä bakteereilla ja viruksilla saattaa olla yhteys sairauden pahenemisvaiheeseen. Tulehduksellisten suolistosairauksien voimakas lisääntyminen on liitetty muutoksiin elämäntavoissa ja ruokavaliossa.
Tupakointi. Tupakointi lisää merkittävästi riskiä sairastua Crohnin tautiin ja pahentaa taudinkulkua. Sairastumista haavaiseen paksunsuolentulehdukseen tupakointi näyttää vähentävän. Tästä huolimatta tupakanpolton lopettamista suositellaan.- EdesUnissa
Katsoin joskus ohjelman jossa asialla todettiin olevan yhteys myös ihmisen puhtaamman ruuan kanssa. Siinä oli todettu että aiemmin kun ihmiset saivat ruuasta loisia, ne auttoivat suolistoa pysymään ilman haavautumia. Vieläkin jonkun haka-madon (anteeksi totaalinen läkketieteen tuntemattomuuteni) sanotaan olevan paras lääke haaveutuneisiin suolistoihin.
Omituista. Mutta se oli ihan vakava asia ohjelma josta tästä kuulin.
Olipas tyhmä avaus jopa tämän palstan mittapuulla.
- Vitunsuvakki
Aina älykkäämpi kuin sinä, vajakki!
- vitunmutuilijat
Vitunsuvakki kirjoitti:
Aina älykkäämpi kuin sinä, vajakki!
Täysin tyhmä aloitus koska aloittaja heittää mutulla. Väittää alempana että kasvikset ei voi olla terveellisiä koska ne ei hälle maistu.
- aivotverillä
Suolisto on ihmisen toiset aivot. Että miettikääpä.
- EdesUnissa
Tuo nyt on ehdottomasti valhetta. Meillä miehillä suolisto ei vuoda verta sillä veri on aina aivoissa. Joko päässä tai peniksessä, sen mukaan kummilla aivoilla tulee ajatelleeksi.
Tässä vedettiin keskusteluun kaikenmaailman margariinit ja lisäaineet, mutta kun nyt on tilanne se, että nimenomaan naisilla tuo tauti on alkanut yleistymään.. Sitä on naisilla tuplasti miehiin nähden. Joten nuo esiin nostetut asiat eivät täten päde.
Itse en edes pidä kasviksia millään tavalla terveys tuotteina...Ne voivat olla vihreitä ja parhaimmillaan näyttää kivalta, mutta siihen ne kasviksien terveysvaikutukset sitten jäävätkin.
Itseasiassa jokainen vihannes lautanen pitää sisällään riskin ruokamyrkytyksestä.
Väittäisin, että 99% ruokamyrkytyksistä tuleekin juurikin vihanneksista.
-Voitte kuvitella sellaisen suuren apekuorman kasviksia, jossa kaikenmailman hiiret ja hyönteiset kusevat ja paskovat sinne rehujen sekaan ennen kuin päätyvät pakkaamoon...Ei se nopea pesu niitä täysin puhdista ennen kuin pakkaavat ne nätteihin rasioihin. Ei olekkaan tavatonta löytää vaikkapa hiirenraatoa vihannes pakkauksestaan. Pilaantuminen muutenkin käy nopeasti ja kaikki päätyy elimistöön sellaisenaan kun ei niitä keitetä.
Minulle kasvikset eivät maistu ja se minkä suuhunsa tuntee, et tää ei ole ihmisen ravintoa, niin sen minä olen tavannut suosiolla uskoa. Minulla ei olekkaan koskaan eläissäni ollut ruokamyrkytyksiä kun taasen näillä vegeihmisillä niitä on tämän tästä.
Nyt viimeisenä poklomina keksivät pakkosyöttää kasviksia varusmiehille...Suunittelevat olikohan yhtä vai kahta kahta vihannes päivää viikkoon.....Jussi Niinistö oli aivan oikeassa kun sanoi, että se tarkoittaa käytännössä kahta pizza päivää viikkoon varusmiehille, koska ne joille ei maistu niin ei maistu.
Omastakin puolesta voisin sanoa, että se tarkoittaisi juurikin sitä pizza päivää..
-->Toisin sanoen siinäkin mennään vain perse edellä puuhun ei mitään muuta.Senkus syöt mitä lystäät..
Mitä taas armeijan kasvispäiviin tulee, niin se on puppua. "Armeijassa on tarjolla joka päivä neljä ateriaa: aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. 28 ateriaa viikossa, joista kaksi päätettiin tarjoilla lihattomana. Ei edes vegaanisena. Eli armeijaan ei tule yhtä ainutta kasvisruokapäivää. Mediat kaivoivat möykän esiin lisäämällä jokaiseen otsikkoon "pakollinen kasvisruokapäivä" ja "vain kasvisruokaa". Hävetköön klikkihuoraamistaan."- flowersreally
Wwuwuw kirjoitti:
Senkus syöt mitä lystäät..
Mitä taas armeijan kasvispäiviin tulee, niin se on puppua. "Armeijassa on tarjolla joka päivä neljä ateriaa: aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. 28 ateriaa viikossa, joista kaksi päätettiin tarjoilla lihattomana. Ei edes vegaanisena. Eli armeijaan ei tule yhtä ainutta kasvisruokapäivää. Mediat kaivoivat möykän esiin lisäämällä jokaiseen otsikkoon "pakollinen kasvisruokapäivä" ja "vain kasvisruokaa". Hävetköön klikkihuoraamistaan."Klikkihuoraus on hetkemme suurin pandemia, mistä lie aloittajakin sen saanut. Tehtaillaan mitä lie paskaa klikkien toivossa.
Oli miten oli, rasittavaa kun pandemiavapaita tekstejä ja yksilöitä on yhä vaikeampi löytää. - ihanoikeastii
Et ole selkeästikään mikään ravitsemusasiantuntija, lääkäri tai vastaava. Kannattaa ottaa ensin selvää asioista ennen kuin mutulla alkaa heittää tänne...
Miehillä joidenkin lähteiden mukaan yleisempää tuo haavainen paksusuolentulehdus. Itsellänikin on "major" ongelmia suolistoni kanssa, kumpaakaan noista ei ole todettu. Verta ei suolistani näkyvästi ainakaan tihku...
Mutta joku tulehdus sielläkin jyllää, koska vaivat on kroonisia ja hankalia. Ihmettelen kuitenkin joitakin heittoja ketjussa, kuten peppuseksi. Homma jota en harrasta lainkaan, ei ole peräpän kautta bakteerikantaa kiusattu. Ja vegeä musta ei saa millään, tykkään liikaa lihapullista, kananmunista, kanasta ja kalasta.
Joten näistä ei syyllistä kyllä löydy mun vaivoihin. Prosessoitu ruoka on ainoa järkeenkäypä ja vatsaa ärsyttävät tuotteet, sipuli, kaalit, hiivat, rasva, käristetty, makeutusaineet jne.Kahvi ja alkoholi on rasvan ja makeutusaineiden ohessa kaikista pahimmat vatsan pilaajat, ainakin mulla aiheuttaa helvetillisiä oireita. Ja asap eli välittömästi kun päätyy ruoansulatukseen kurkusta alas..eli vatsaan saakka. Ei mee tuntia, kun jo on helvetin kipeä noiden jälkeen.
- trollikka
No, niin. Takerruit nyt siihen peppuseksiin... se on vain yks pieni mahdollisuus ja yleensä silloin proktiitti, eli haavaumat ovat aivan peräaukon tuntumassa.
Totaalinen koliitti on silloin kun se on koko paksusuolen käsittävä tulehdus. Laaja-alainen koliitti, kun suunnilleen puolet paksusuolesta on tulehtunut. Ja vasemmanpuoleinen koliitti kun pienemmällä alueella "peräsuolen aukon" jälkeen esiintyy haavaista tulehdusta. Ei ihan tieteellistä textiä, mutt toivon ett ymmärrät sepustukseni... sullahan on koulutusta alalta muistaakseni.
Eli jo käsitteissä prokliitti ja koliitti on selvät erot... missä päin se tulehdus on.
Syytä siihen tulehdukseen ei kuitenkaan noilla sanoilla ole edes yritetty selventää, syy prokliittiinkin on useita ja vain yks on peppuseksi... ilman asianmukaisia liukasteita! trollikka kirjoitti:
No, niin. Takerruit nyt siihen peppuseksiin... se on vain yks pieni mahdollisuus ja yleensä silloin proktiitti, eli haavaumat ovat aivan peräaukon tuntumassa.
Totaalinen koliitti on silloin kun se on koko paksusuolen käsittävä tulehdus. Laaja-alainen koliitti, kun suunnilleen puolet paksusuolesta on tulehtunut. Ja vasemmanpuoleinen koliitti kun pienemmällä alueella "peräsuolen aukon" jälkeen esiintyy haavaista tulehdusta. Ei ihan tieteellistä textiä, mutt toivon ett ymmärrät sepustukseni... sullahan on koulutusta alalta muistaakseni.
Eli jo käsitteissä prokliitti ja koliitti on selvät erot... missä päin se tulehdus on.
Syytä siihen tulehdukseen ei kuitenkaan noilla sanoilla ole edes yritetty selventää, syy prokliittiinkin on useita ja vain yks on peppuseksi... ilman asianmukaisia liukasteita!Jotenkin tuntuu, että suolisto ongelmat tulee ravinnosta pää osin ja ehkäpä jopa astianpesuaine jäämistä yms. kemikaaleista mitä suun kautta saattaa suolistoon päästä.
Tuo peppuseksi tarttui, kun kuulostaa niin ällöttävälle, heh. ☺️- trollikka
LadyZorro kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että suolisto ongelmat tulee ravinnosta pää osin ja ehkäpä jopa astianpesuaine jäämistä yms. kemikaaleista mitä suun kautta saattaa suolistoon päästä.
Tuo peppuseksi tarttui, kun kuulostaa niin ällöttävälle, heh. ☺️Niin, joo. Arvaas vaan miltä tuntuu hoitaa 18 vuotiasta potilasta; peräsuolen esiin luiskahduksen vuoksi... Rectal prolapsi, niinpä hänenkin oli pakko käydä leikkaussalin kautta... eihän se muuten enää sisällä pysynyt. Pilettäneet... ja tytöt ns. "aineissa", yhdelle sitt käynyt hiukan huonommin.
Kyllä siinä teki mieli itsenikin itkeä; pelkästä myötätunnosta!
Ja sitt jotkut pöljät vielä sanoo ett se on tätä päivää... ja kuuluu normaaliin sukupuolielämään!
Kyllä se on niin ett, jos jollain on vatsa niin kovalla ett ulostaminen saa peräsuolen luiskahtamaan ulos... niin useimmiten silloin on verisuoni jo katkennut päästä, ponnistaessa jöötiä ulos!
Kun se suoli on suunniteltu vain yhdensuuntaiseen liikenteeseen, kaiken lisäksi uloste on huomattavasti pehmeämpää useinmiten... mitä jäykistynyt siitin!
Lerppu on lerppu, eikä sitä pysty tunkemaan anaaliin, oli lääkärin kommentti kyseisestä asiasta. trollikka kirjoitti:
Niin, joo. Arvaas vaan miltä tuntuu hoitaa 18 vuotiasta potilasta; peräsuolen esiin luiskahduksen vuoksi... Rectal prolapsi, niinpä hänenkin oli pakko käydä leikkaussalin kautta... eihän se muuten enää sisällä pysynyt. Pilettäneet... ja tytöt ns. "aineissa", yhdelle sitt käynyt hiukan huonommin.
Kyllä siinä teki mieli itsenikin itkeä; pelkästä myötätunnosta!
Ja sitt jotkut pöljät vielä sanoo ett se on tätä päivää... ja kuuluu normaaliin sukupuolielämään!
Kyllä se on niin ett, jos jollain on vatsa niin kovalla ett ulostaminen saa peräsuolen luiskahtamaan ulos... niin useimmiten silloin on verisuoni jo katkennut päästä, ponnistaessa jöötiä ulos!
Kun se suoli on suunniteltu vain yhdensuuntaiseen liikenteeseen, kaiken lisäksi uloste on huomattavasti pehmeämpää useinmiten... mitä jäykistynyt siitin!
Lerppu on lerppu, eikä sitä pysty tunkemaan anaaliin, oli lääkärin kommentti kyseisestä asiasta.Heh, vakava homma. Naurattaa silti vähän. Emmä ymmärrä, kuinka kakkareiän tyrkkäämisestäkin ( paskan tyrkkimistä ylämäkeen)saa joku mielihyvää. Yleensä se mielihyvä tulee, kun saa laskea ulospäin ja kuorma kevenee.
Mutta omahan on jokaisen persiinsä. :D
Me ollaan vähän vanhanaikaisia? :D- trollikka
LadyZorro kirjoitti:
Heh, vakava homma. Naurattaa silti vähän. Emmä ymmärrä, kuinka kakkareiän tyrkkäämisestäkin ( paskan tyrkkimistä ylämäkeen)saa joku mielihyvää. Yleensä se mielihyvä tulee, kun saa laskea ulospäin ja kuorma kevenee.
Mutta omahan on jokaisen persiinsä. :D
Me ollaan vähän vanhanaikaisia? :DAi, vähän. Munsta joskus tuntuu ett elän väärällä aikakaudella. Jotkut suhtautuu minuun kuin vähämieliseen... koska ei mun kylkeeni noin vaan iskeydytä, mä tarvitsen aikaa tutustua toiseen ihmiseen.
Tutussa porukassa kun olen ja tiedän ett toiset kunnioittaa mun rajojani, yksityisyyttäni; niin joskus sitt olen yltynyt sanaileen tai kujeileen. Siis varomatta millaisen vaikutelman mä annan jollekin täysin vieraalle sivulliselle ehkä... jonka kanssa en ole edes oikeastaan mitenkään tekemisissä.
Siitä se sitten vasta soppa saattaa syntyä... kun se tuntematon kuvittelee mun ainoastaan esittävän vaikeasti tavoiteltavaa... kun mua ei kiinnosta hypätä sänkyyn hänen ehdotuksestaan!
No kaikesta oppii... mä vetäydyn nykyään aika äkkiä syrjään, ettei virhe arvioita synny!
Sorry, vähän kestää nää vastaukset... teen omppusosetta ain välillä! trollikka kirjoitti:
Ai, vähän. Munsta joskus tuntuu ett elän väärällä aikakaudella. Jotkut suhtautuu minuun kuin vähämieliseen... koska ei mun kylkeeni noin vaan iskeydytä, mä tarvitsen aikaa tutustua toiseen ihmiseen.
Tutussa porukassa kun olen ja tiedän ett toiset kunnioittaa mun rajojani, yksityisyyttäni; niin joskus sitt olen yltynyt sanaileen tai kujeileen. Siis varomatta millaisen vaikutelman mä annan jollekin täysin vieraalle sivulliselle ehkä... jonka kanssa en ole edes oikeastaan mitenkään tekemisissä.
Siitä se sitten vasta soppa saattaa syntyä... kun se tuntematon kuvittelee mun ainoastaan esittävän vaikeasti tavoiteltavaa... kun mua ei kiinnosta hypätä sänkyyn hänen ehdotuksestaan!
No kaikesta oppii... mä vetäydyn nykyään aika äkkiä syrjään, ettei virhe arvioita synny!
Sorry, vähän kestää nää vastaukset... teen omppusosetta ain välillä!Ei haittaa vastauksien hitaus, itsekin olin juuri kirjautumassa ulos. Kun huomasin, että aaa vastaus tullut johokin ketjuun. :)
Joo, mulla on vähän samoja "oikkuja", ihmistä tarvii tuntea paremmin, kun terve moro ja hei. Semmoset sänkyyn loikkimiset tuosta vaan on aika ajatuksena jo vastenmielisiä. Kun ei ne kuulu omaan luonteeseen eikä tunne mitään vetoa semmoseen sängyn kautta tutustumiseen. Onneksi saa olla semmonen, kun on.
Tarttet miehen, joka ymmärtää sun luonnettasi eikä ole hosuheikki. :)- trollikka
LadyZorro kirjoitti:
Ei haittaa vastauksien hitaus, itsekin olin juuri kirjautumassa ulos. Kun huomasin, että aaa vastaus tullut johokin ketjuun. :)
Joo, mulla on vähän samoja "oikkuja", ihmistä tarvii tuntea paremmin, kun terve moro ja hei. Semmoset sänkyyn loikkimiset tuosta vaan on aika ajatuksena jo vastenmielisiä. Kun ei ne kuulu omaan luonteeseen eikä tunne mitään vetoa semmoseen sängyn kautta tutustumiseen. Onneksi saa olla semmonen, kun on.
Tarttet miehen, joka ymmärtää sun luonnettasi eikä ole hosuheikki. :)Sukupuuttoon kuollut laji, epäilen! =))
trollikka kirjoitti:
Sukupuuttoon kuollut laji, epäilen! =))
Jos ei tyystin kuollut sukupuuttoon, mutta hankalasti löydettävissä. 😃
- mansikkakakkua
LadyZorro kirjoitti:
Jos ei tyystin kuollut sukupuuttoon, mutta hankalasti löydettävissä. 😃
Haluaisin tutkia suolesi.
- trollikka
mansikkakakkua kirjoitti:
Haluaisin tutkia suolesi.
Ja minä haluaisin tutkia sun pääsi... vaikka se taitaa olla umpiluuta!
Yks helppo kysymys:,,,,Mitä hupia sä saat trollailusta, jonkun toisen nimiin?
- JohnnyTang
Suolisto ongelmat juontuvat ns " normi ruuasta" ja antibiooteista.
Normi ruoka sisältää torjunta-aineita , esim RoundUp ja monia muita, riittää että hyvin pieniä määriä kertyy ruokaan , kun ihmiset syövät näitä ruokia vuositolkulla ja kenties myös antibiiootteja on Suolisto riekaleina, hyvät bakteerit kuolee ja pahat bakteerit valtaa tilan, syntyy krooninen tulehdus ja haavojakin ja jopa verta vuotava suolisto.
https://www.beyondpesticides.org/assets/media/documents/lawn/factsheets/30health.pdf
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201805172200950512_ul.shtml
RoundUP jo yksistään on helvetillinen myrkky, sitten vielä ne kymmenet muut esim Fluori peräiset kasvinsuojeluaineet http://fluoridealert.org/researchers/pesticide/
Kannattaa vaihtaa luomu ruokaan, ottaa erittäin suuria määriä hyviä bakteereita ja tehdä detoxia että saa noita myrkkyjä pois.Hyvää dataa siitä, että kyse on juurikin siitä suoliston bakteerikannan muuttumisesta ja myöskin näistä kasvinsuojeluaineista mikä sitten kulkeutuu elimistöön..
Ei tarvitse olla edes varsinainen vege ihminen..Juurikin nuoret naiset syövät paljon kasviksia nykypäivänä.
Muutenkin tämä kasvisten/salaattien mussutus on järjetöntä, koska sen yhden salaattilautasen voi korvata vaikkapa lasilla vettä ja yhdellä porkkanalla.....Niin vähän siinä ateriassa on yhtään mitään. Se on pelkkää vettä ja kaikki ne vitamiinit tai hievenaineet mitä te niistä kasviksista saatte, niin ne samat vitamiinit saadaan kyllä kaikesta oikeastakin ihmisen ruoasta..
Perunaa, porkkanaa, punajuurta ....Nämäkin ovat kasviksia, joskin juureksia..Näitä minäkin syön normaalin ruuan lisukkeina ja nämä ovat terveellisiä, lisäks kun ruokavalio pitää sisällään paljon erilaisia hedelmiä, niin voidaankin kysyä, että mihinkä helvettiiin me tarvitsemme vihreitä kasviksia ns. terveelliseen ruokaympyrään? Ei mihinkään....Niissä ei ole yhtään mitään ravintoa, tai mitään mitä me tarvitsisimme ja ovat vain ja ainoastaan vakava terveysriski ihmiselle!- heidaaa
CamelBoots kirjoitti:
Hyvää dataa siitä, että kyse on juurikin siitä suoliston bakteerikannan muuttumisesta ja myöskin näistä kasvinsuojeluaineista mikä sitten kulkeutuu elimistöön..
Ei tarvitse olla edes varsinainen vege ihminen..Juurikin nuoret naiset syövät paljon kasviksia nykypäivänä.
Muutenkin tämä kasvisten/salaattien mussutus on järjetöntä, koska sen yhden salaattilautasen voi korvata vaikkapa lasilla vettä ja yhdellä porkkanalla.....Niin vähän siinä ateriassa on yhtään mitään. Se on pelkkää vettä ja kaikki ne vitamiinit tai hievenaineet mitä te niistä kasviksista saatte, niin ne samat vitamiinit saadaan kyllä kaikesta oikeastakin ihmisen ruoasta..
Perunaa, porkkanaa, punajuurta ....Nämäkin ovat kasviksia, joskin juureksia..Näitä minäkin syön normaalin ruuan lisukkeina ja nämä ovat terveellisiä, lisäks kun ruokavalio pitää sisällään paljon erilaisia hedelmiä, niin voidaankin kysyä, että mihinkä helvettiiin me tarvitsemme vihreitä kasviksia ns. terveelliseen ruokaympyrään? Ei mihinkään....Niissä ei ole yhtään mitään ravintoa, tai mitään mitä me tarvitsisimme ja ovat vain ja ainoastaan vakava terveysriski ihmiselle!"Muutenkin tämä kasvisten/salaattien mussutus on järjetöntä, koska sen yhden salaattilautasen voi korvata vaikkapa lasilla vettä ja yhdellä porkkanalla.....Niin vähän siinä ateriassa on yhtään mitään. "
Siis kasviksissahan on paljon vitamiineja ja kivennäisaineita, antioksidantteja ja ties mitä.
- kallistaON
maitohappobakteereja ja gefilus piimää välil juo, eikö se korjaa suolistoja??
Kirjoituksesi on täyttä pa*kaa ilman faktapohjaa.
Reagtiosi on ymmärrettävä, koska sehän on sama kuin jos sanon uskovaiselle, että jumalaa ei ole olemassa....Tosiasiassa uskontokin on ihmiskunnan primitiivisimpiä ja typerimpiä keksintöjä kautta aikain.
CamelBoots kirjoitti:
Reagtiosi on ymmärrettävä, koska sehän on sama kuin jos sanon uskovaiselle, että jumalaa ei ole olemassa....Tosiasiassa uskontokin on ihmiskunnan primitiivisimpiä ja typerimpiä keksintöjä kautta aikain.
Käännät asian nyt päälaelleen jos teet tuollaisen väitteen, että suolistosairauksien lisääntyminen johtuii kasvisruokavaliosta, pitäisi sinulla olla jotakin järkevää esittää sen väitteen tueksi.
Lihansyönti on muuten tuplaantunut 70-luvulta...
En tiedä muuta lähdettä tuhon naisten osuuden "räjähdysmäiseen kasvuun" kuin iltalehden.
Ja muutenkin suolistosairauksien hoitoon kehotetaan välttämään punaista lihaa ja lisäämään kasvisten syöntiä.- EnSyöMuutaKuinKotiRuokaa
Arvaahan sen kun muijat syö hummusta ja muuta paskaa ja ravintolaruokaa niin suoli menee pilalle.
Ja luulitteko että ravintolaruoka on puhdasta? EI OLE. Ravintolassa on niin kiire, että aina ruokaa eksyy likaa, bakteereita ja kemikaaleja...esim. joku tyhmä apulainen pyyhkii terästason emäksellä tai hapolla eikä huuhtele..!!
Kundi käy paskall ja siitä tarjoilemaan tai laskemaan olutta pyyhkien sormet lasin huulipintaan...!
Lattialle joka on kloraatilla puhdistettu tipahtaa otin ja se nostetaan vaan heti ja aletaan kääntelemään lihaa...!
Tarjoilija suihkuttaa hiuslakkaa tai tekee ruokaa käsillä, joilla on kosketellut autokorjaamorasvaista miesystävää...!- trollikka
Voi pyhä yksinkertaisuus...ravintola ruokaa; kotona minäkin sitä hummusta syön ja teen sen ihan itse. Mulla kun on sellainen tekniikan ihme kuin sauvasekoitin. Valkosipulia, suolaa, kikherneitä purkillinen, sitruunaa, mustaa pippuria, öljyä ja vettä tulee hanasta, ainakin meillä. Ai niin meinas kurkuma unohtua tästä! Katso netistä ohjetta... niin helppoa ett osaat varmaan sinäkin tehdä... ja käy leivälle hyvin vaikka voin asemasta ajoittain.
- valintani
No suolistosyöpää taas on punaisen lihan syöjillä.
- valintani
Kasvisvoittoinen taas suojaa siltä ja muistaakseni lievittää myös kehon tulehdusta. Ja tää perustuu tutkimuksiin, ei mutuun.
Itsellä todettiin IBS 20 vuotta sitten. Suvussa on paljon suolisto/vatsasairauksia ja vehnää käytetään paljon. Mulla ei toi häirinnyt pitkään aikaan mutta muutama vuosi sitten alkoi tapahtua,nykyään niin paljon kipuja että miettii onkohan muuta mutta kun pirulaiset ei oikein tutki täällä,julkisella puolella..Stressi on mun mahan ykkös tappaja.
- suolistoraikas
hiivatuotteet suolistosta pois turvottaa
Esimerkiksi tuo omega6 kasviksista saatava rasvahappo on hyvin ongelmallinen kyseistä ruokavaliota noudattavilla mm. avokadoissa ja pähkinöissä tätä on kystä kyllin.....Omega 6 rasvahappo on yksi tulehdusta aiheuttava tekijä suolistossa..
esim. Kalan omega-3-rasvan suhde kasvirasvan omega-6-rasvoihin on vege ihmisillä usein vääristynyt ja se näkyy masentuneiden ihmisten ja syöpäpotilaiden veressä!
Miehillä omega 6 on yhdistetty mm eturauhassyöpään!Linolihapon(omega6) runsas saanti on väestötutkimuksien systemoidun katsauksen mukaan haavaisen paksusuolen tulehduksen ja Crohnin taudin riskitekijä....
- autatko
Kiinnostaa tuo omega-6:n ja suoliston tulehduksen yhteys. Annatko jotain linkkiä tutkimuksiin?
- sfasfsdfsd
Oon kuullut että tuo omega-3 ja omega-6 suhde on vääristynyt enimmällä osalla, ihmiset saa liikaa omega-6.
autatko kirjoitti:
Kiinnostaa tuo omega-6:n ja suoliston tulehduksen yhteys. Annatko jotain linkkiä tutkimuksiin?
Tässä asiallista tietoa..
https://sydan.fi/asiantuntija-vastaa/omega-6-ja-tulehdusautatko kirjoitti:
Tässä esim. hyvä esimerkki erään naisen ruokavaliosta:
-Oon löytäny mun lempikasviksen eli avokadon ja en juuri syö päivän aikana mitään muuta kuin niitä. Syön niitä ehkä about 1,2kg päivässä (paino kuorineen ja kivineen). Sen lisäksi saatan syödä pari omenaa ja sit joko leivän juuston kanssa tai annos normiruokaa kuten kanakastike ja riisi. Juon lisäksi kahvia maidon kanssa muutaman kupin. Kuolenko tähän ruokavalioon kovinkin pian-
Salaatin kastikkeissakin helvetisti omega 6
Tonnikalan oljyissä jne...
Meidän esi-isillä omega 3 /omega 6 suhde oli jotain 1/1
Kun nyky vegeihmisillä jossain 1/ 10CamelBoots kirjoitti:
-Oon löytäny mun lempikasviksen eli avokadon ja en juuri syö päivän aikana mitään muuta kuin niitä. Syön niitä ehkä about 1,2kg päivässä (paino kuorineen ja kivineen). Sen lisäksi saatan syödä pari omenaa ja sit joko leivän juuston kanssa tai annos normiruokaa kuten kanakastike ja riisi. Juon lisäksi kahvia maidon kanssa muutaman kupin. Kuolenko tähän ruokavalioon kovinkin pian-
Kun nyky vegeihmisillä jossain 1/ 10Sitten kun nuo rasvahapot on saatu perseelleen kaiken muun ohella, niin tähän kun ynnätään vielä kasvinsuojeluaineet ja antibioottien turha käyttö, niin mitä muuta voi odottaa kuin suoliston joka on kuin hiekkapaperia.
Esim. Lehtikaali ja salaatit on juurikin siellä myrkyllisimpien tuotteiden alkupäässä kasvinsuojeluaineiden osalta...Samoin omena ja banaani.
Myöskin avokadoviljelmillä kasvinsuojeluaineet lienee arkipäivää ja tätä tuotetta vedetään sitten kilokaupalla viikkotasolla nassuun......
Kasvisöljyistä Oliiviöljy on vähiten haitallisin..- trollikka
CamelBoots kirjoitti:
Sitten kun nuo rasvahapot on saatu perseelleen kaiken muun ohella, niin tähän kun ynnätään vielä kasvinsuojeluaineet ja antibioottien turha käyttö, niin mitä muuta voi odottaa kuin suoliston joka on kuin hiekkapaperia.
Esim. Lehtikaali ja salaatit on juurikin siellä myrkyllisimpien tuotteiden alkupäässä kasvinsuojeluaineiden osalta...Samoin omena ja banaani.
Myöskin avokadoviljelmillä kasvinsuojeluaineet lienee arkipäivää ja tätä tuotetta vedetään sitten kilokaupalla viikkotasolla nassuun......
Kasvisöljyistä Oliiviöljy on vähiten haitallisin..Monella meistä on ihan oma pieni maaplätti, missä voi ihan itse kasvattaa; salaattia tai vaikka lehtikaaliaa, punakaatia , kyssäkaalia ja vaikka mitä. Eikä kasvinsuojelu myrkkyä ole mikään pakkoa käyttää. Voi käyttää harsoja suojaamaan kaalit toukilta ja kaalimaan ympärille ripottaa hiekkaa/tuhkaa sitä ei etanatkaan uhmaa. Hiekainentuhka on etanan hiekkapaperia!
Sen hiekkaisen tuhkan voi syksyllä möyhiä maahan ja käy maanparannusaineena ja ravinteena.
Konstit kuule on monet, omaan käyttöön viljelevillä!
Nokkosesta voi käyttämällä kannellisessa ämpärissä; valmistaa myös itse torjunta aineen kirvoille... on myrkytön ja samalla myös lannoitus aineena käy. Ei sitäkään kyllä pidä holvata kasvimaalle, mutt ensiapuna se menettelee, jos tuholaisilla ei koko kasvimaa ole vielä vallattu.
Luomu on silloin luomua, kun sen itse kasvattaa.. eikä se ole pelkästään mikään mainoslause! CamelBoots kirjoitti:
Sitten kun nuo rasvahapot on saatu perseelleen kaiken muun ohella, niin tähän kun ynnätään vielä kasvinsuojeluaineet ja antibioottien turha käyttö, niin mitä muuta voi odottaa kuin suoliston joka on kuin hiekkapaperia.
Kasvisöljyistä Oliiviöljy on vähiten haitallisin..Itse asiassa luin just eilen rypsiöljyn ja oliiviöljyn vertailua..
https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/rypsi_on_oljyista_terveellisin
Ja tässä vielä vaikutuksista suolistoon..
https://www.terve.fi/artikkelit/voiko-rypsioljy-olla-haitallista-terveydelle-otimme-selvaa- linkkit
CamelBoots kirjoitti:
Kun nyky vegeihmisillä jossain 1/ 10On se muillakin kun vegeihmisillä pielessä toi suhde. Lue wuwuwun linkki, siinä mainitaan tutkimustuloksista.
Oletko sä muuten joku lihakauppias, kun yrität vääntää mustaa valkoiseksi?
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/krooniset-suolistosairaudet-yleistyneet-selvasti-mieluummin-otan-taman-kuin-syovan/770621/
"– Kaikkialla länsimaissa taudin syyksi on arveltu maaperäkontaktien vähenemistä, kaupungistumista sekä hygieniatason nousua.
Myös ruokavaliolla on osuutensa: esimerkiksi runsas punaisen lihan syönti lisää sairastumisriskiä."Sivulla näkyvästä reunapaikka.fistä lainaus..
"Tiettyjen tekijöiden on todettu suurentavan riskiä sairastua tulehdukselliseen suolistosairauteen. Tällaisia ovat mm. runsas antibioottien käyttö lapsena, tupakointi (Crohnin tauti), runsas eläinproteiinien käyttö ja runsas linolihapon saanti (haavainen paksusuolitulehdus) sekä runsas makeisten ja sokerin käyttö (Crohnin tauti). Myös suojaavia tekijöitä on havaittu, kuten mm. yli 6 kuukautta kestänyt rintaruokinta, umpilisäkkeen poisto ennen 30. ikävuotta (haavainen paksusuolitulehdus) ja runsas kuitujen käyttö."
Linolihaposta, eli omega-6 rasvahaposta..
"Linolihappoa on paljon broilerissa, sianlihassa, kasvislevitteissä ja rypsiöljyssä”.
"Suomen linolihapon saanti maailmanlaajuisesti alle keskitason"
https://www.pronutritionist.net/2017/11/linolihappo-rypsioljy-crohnin-tauti-ja-haavainen-koliitti/Yrittäisit jo ymmärtää, että lihaa on syöty tuhansia vuosia....Nyt kun alettu viherpiipertämään, niin sitämukaa nämä vaivat ovat yleistymään päin..
En ole lihakauppias, eikä sillä lihallakaan tarvitse itseään halki mättää...Kaikki makrot pitää löytyä ruokavaliosta optimaalisessa suhteessa ja syödä monipuolisesti..Ei lihaakaan tarvitse liikaa syödä.
Lihan osalta itse en kovin paljon syö ns. Isoja kokolihapihvejä...Suosin kanaa, joka on selkeästi kevyempi ruoansulatukselle..
Toki jauhelihaakin menee viikoittain.
Minulla vatsavaivat ovat äärimmäinen harvinaisuus, joten teen lie jotain oikein ruokavalion osalta...- sfdfsdf
CamelBoots kirjoitti:
Yrittäisit jo ymmärtää, että lihaa on syöty tuhansia vuosia....Nyt kun alettu viherpiipertämään, niin sitämukaa nämä vaivat ovat yleistymään päin..
En ole lihakauppias, eikä sillä lihallakaan tarvitse itseään halki mättää...Kaikki makrot pitää löytyä ruokavaliosta optimaalisessa suhteessa ja syödä monipuolisesti..Ei lihaakaan tarvitse liikaa syödä.
Lihan osalta itse en kovin paljon syö ns. Isoja kokolihapihvejä...Suosin kanaa, joka on selkeästi kevyempi ruoansulatukselle..
Minulla vatsavaivat ovat äärimmäinen harvinaisuus, joten teen lie jotain oikein ruokavalion osalta...Myös kasviksia on syöty yhtä kauan.
CamelBoots kirjoitti:
Yrittäisit jo ymmärtää, että lihaa on syöty tuhansia vuosia....Nyt kun alettu viherpiipertämään, niin sitämukaa nämä vaivat ovat yleistymään päin..
Minulla vatsavaivat ovat äärimmäinen harvinaisuus, joten teen lie jotain oikein ruokavalion osalta...Joka tapauksessa sun aloitus on höpötystä.
Lihaa ei kyllä ikinä ole syöty niin paljon kuin nykyään. Niinistökin syö lihaa vain kerran viikossa, enkä nyt tarkoita Jussia, joka varmaan vaati puurolautasellensakin kinkkusiivuja..Wwuwuw kirjoitti:
Joka tapauksessa sun aloitus on höpötystä.
Lihaa ei kyllä ikinä ole syöty niin paljon kuin nykyään. Niinistökin syö lihaa vain kerran viikossa, enkä nyt tarkoita Jussia, joka varmaan vaati puurolautasellensakin kinkkusiivuja..Naisten lihansyönti on kylläkin viimevuosina vähentynyt, samalla kun kasviksien syönti on lisääntynyt ja kun tämä aloituskin koski nimenomaan sitä, että juurikin nuorilla NAISILLA tuo vaiva on nyt räjähtämässä käsiin. Miehillä se ei ole vastaavissa määrin lisääntynyt koska miehissä tuo pipertäminen ei ole siinä määrin yleistä ku naisilla...
Sinä olet kuin uskovainen joka ei millään ymmärrä, et jumalaa ei ole olemassakaan..
Sinä olet luonut itsellesi toisenlaisen uskonnon.
Olet tyypillinen ihminen, joka ei kykene hahmottamaan isoja kokonaisuuksia...Luet vain yksittäisiä tutkimuksia jostain yhdestä ravintoaineesta tajuamatta, että kyse on isosta kokonaisuudesta, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen....
Se mikä on terveellinen ravintoaine sopivissa määrin ei olekkaan enään terveellinen ylen määrin syötynä......Wwuwuw kirjoitti:
Joka tapauksessa sun aloitus on höpötystä.
Lihaa ei kyllä ikinä ole syöty niin paljon kuin nykyään. Niinistökin syö lihaa vain kerran viikossa, enkä nyt tarkoita Jussia, joka varmaan vaati puurolautasellensakin kinkkusiivuja..Naisten lihansyönti on kylläkin viimevuosina vähentynyt, samalla kun kasviksien syönti on lisääntynyt ja kun tämä aloituskin koski nimenomaan sitä, että juurikin nuorilla NAISILLA tuo vaiva on nyt räjähtämässä käsiin. Miehillä se ei ole vastaavissa määrin lisääntynyt koska miehissä tuo pipertäminen ei ole siinä määrin yleistä ku naisilla...
Sinä olet kuin uskovainen joka ei millään ymmärrä, et jumalaa ei ole olemassakaan..
Olet tyypillinen ihminen, joka ei kykene hahmottamaan isoja kokonaisuuksia...Luet vain yksittäisiä tutkimuksia jostain yhdestä ravintoaineesta tajuamatta, että kyse on isosta kokonaisuudesta, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen....
Se mikä on terveellinen ravintoaine sopivissa määrin ei olekkaan enään terveellinen ylen määrin syötynä......CamelBoots kirjoitti:
Naisten lihansyönti on kylläkin viimevuosina vähentynyt, samalla kun kasviksien syönti on lisääntynyt ja kun tämä aloituskin koski nimenomaan sitä, että juurikin nuorilla NAISILLA tuo vaiva on nyt räjähtämässä käsiin. Miehillä se ei ole vastaavissa määrin lisääntynyt koska miehissä tuo pipertäminen ei ole siinä määrin yleistä ku naisilla...
Se mikä on terveellinen ravintoaine sopivissa määrin ei olekkaan enään terveellinen ylen määrin syötynä......Tyypillistä " jäätelön syönti lisää hukkumiskuolemia" -höpötystä.
CamelBoots kirjoitti:
Naisten lihansyönti on kylläkin viimevuosina vähentynyt, samalla kun kasviksien syönti on lisääntynyt ja kun tämä aloituskin koski nimenomaan sitä, että juurikin nuorilla NAISILLA tuo vaiva on nyt räjähtämässä käsiin. Miehillä se ei ole vastaavissa määrin lisääntynyt koska miehissä tuo pipertäminen ei ole siinä määrin yleistä ku naisilla...
Se mikä on terveellinen ravintoaine sopivissa määrin ei olekkaan enään terveellinen ylen määrin syötynä......Tyypillistä " jäätelön syönti lisää hukkumiskuolemia" -höpötystä.
- mutua
CamelBoots kirjoitti:
Se mikä on terveellinen ravintoaine sopivissa määrin ei olekkaan enään terveellinen ylen määrin syötynä......Mutta kun useissa tutkimuksissa kasvisten on todettu hillitsevän tulehdustiloja, kasvisruokavalio on terveelinen. Vähän on ristiriidassa toi mutus nytte.
mutua kirjoitti:
Mutta kun useissa tutkimuksissa kasvisten on todettu hillitsevän tulehdustiloja, kasvisruokavalio on terveelinen. Vähän on ristiriidassa toi mutus nytte.
Miesmäröintiä..
Viis faktoista, kun pitää vain olla olevinaan oikeassa.
Tuli lähinnä hevosen paksunsuolen kiertymä mieleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662159
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142122- 1091592
- 1261523
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4691321- 811091
- 54941
- 49901
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234824Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa359815