Minä onneton ostin dieselauton pari vuotta sitten ja nyt se tuntuu olevan täysin arvoton.
Dieseliäni ei osta enää kukaan eikä hyvitä mitään
25
713
Vastaukset
- HohhoijaaTaas
Sinä se jaksat aina vaan....
Joku henkilökohtainen katkeruus ja mania sinuun on jostain pesiytynyt. - Kmlöp
Kyllä niitä joku ostaa, kun dieselautojen osuus autokannasta on lievässä nousussa viime aikoina.
Sun ongelmasi lienee, että lähes loppuunajettu pikkudieselisi ei kiinnosta ketään sillä hinnalla mitä yrität siitä saada. Huomaahan, että vastaava bensa-auto on ollut paalissa jo hyvän aikaa. Vaikka diesel on varma ja hyvä ostos, niin se kuitenkin on vain auto eli käyttötavara. Ei sijoituskohde.- Loppujapiste
Ainakin Trafin listalla dieselin myynti on koko ajan paljon pienempi kuin edellisenä kuukautena ja jos tahti jatkuu samana ensi vuoden lopussa ei enää rekisteröidä ainuttakaan dieseliä.
- Murros-edessä
Loppujapiste kirjoitti:
Ainakin Trafin listalla dieselin myynti on koko ajan paljon pienempi kuin edellisenä kuukautena ja jos tahti jatkuu samana ensi vuoden lopussa ei enää rekisteröidä ainuttakaan dieseliä.
Uusien osalta juu. Yhtenä syynä tietenkin se, että pienissä ja halvemmissa autoissa ei enää dieseliä ole edes tarjolla. Se lienee järkevääkin.
Käytettyjä tuodaan ulkomailtakin ja ne ovat lähes poikkeuksetta dieseleitä ja vielä sieltä ’paremmasta’ päästä.
Ihmiset siis haluavat ostaa dieseleitä ja kun niitä kohtuuhinnoin saa ulkomailta, niin sieltä haetaan. Tästä johtuu se, että dieseleiden osuus autokannassa pysyy tai jopa hieman nouseekin.
Katsotaanpa mitä nyt uusi päästömittaustapa tuo tullessaan. Sehän koetrelee kovasti suuripäästöisiä autoja. Poistaako se kokonaan keskikokoiset ja isommat bensa-autot vähitellen markkinoilta? Siinähän sitten voisi käydä niin, että pikkuautot ovat bensamoottorilla ja keskikokoiset ja isommat dieselillä. Se tuntuisikin päästöjen kannalta ihan järkevältä ylimenokaudelta kunnes vaihtoehtoiset sähkö, kaasu tai biodiesel tms tulevat käytännössä käyttökelpoisiksi ja valtaavat markkinat.
- HuolissaanRunoilijaPojas
Aloittaja koittaa purkaa pahaa oloaan ja saada se tarttumaan muihin tyhmillä provoillaan. Voi näitä pudokkaita ja vätyksiä jota roikkuvat päivät ja yöt netissä. Samalla ahkeruudella saisi hankittua itselleen koulutuksn ja pääsisi täihin, niitä on nyt hyvin jaossa, mutta hyvä kausi loppuu joskus ja silloin jos et ole hoitanut itseäsi kuntoon, niin jäät lopullisesti sinne yhteiskunnan rupusakkiin jonka olot ja yläpito vaan huononee vuosi vuodelta. Kannattaisi hieman ajatella ajoissa.
- dsfsdfasdfaf
Katso Trafin rekisteröinnit. Rajua pudostusta joka kuukausi.
- tdiarvonalennusVWskoda
dsfsdfasdfaf kirjoitti:
Katso Trafin rekisteröinnit. Rajua pudostusta joka kuukausi.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.222120
tukholman seudulla dieselautot kielletty ja nyt onneton suomi ostaa niitä
älä maksa liikaa
- seatVWskodaudisamaTDI
saat nyt liki uuden 5000e ja parin vuoden päästä siihen ilmaiseksi katalysaattorin
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saksan-liikenneministeri-dieselskandaalia-ei-rahoiteta-veronmaksajien-kukkarolla/4xTYZmGf - Sakonuhallakieltoon
Diesel kielto tulossa pian.
- arvotippuuVWsaasteTDI
Saksan kokous antaa viitteitä romahtaako dieselin arvo lopullisesti
seuraa ampparit-diesel - Tämäonedessä
Bensa-autoille on tulossa mittavat rajoitukset, koska ilmastonmuutoksen vastatoimet vaativat kasvihuonekaasujen voimakasta rajoittamista. Tästä ei ole mitään epäilyst.
Jo nykyisiin sovittuihin päästörajoihin pääsy on mahdotonta nykyisillä liikenteen kasvihuonepäästöillä, jossa nimenomaan bensa-autojen suuret päästöt ovat yksi keskeinen syy. - sähköviattuleenytVWskoda
Tämäonedessä kirjoitti:
Bensa-autoille on tulossa mittavat rajoitukset, koska ilmastonmuutoksen vastatoimet vaativat kasvihuonekaasujen voimakasta rajoittamista. Tästä ei ole mitään epäilyst.
Jo nykyisiin sovittuihin päästörajoihin pääsy on mahdotonta nykyisillä liikenteen kasvihuonepäästöillä, jossa nimenomaan bensa-autojen suuret päästöt ovat yksi keskeinen syy.https://tekniikanmaailma.fi/bmw-mercedes-benz-porsche-ja-volkswagen-ovat-keskeyttaneet-suuren-osan-lataushybridien-tuotannosta-selityksena-uusi-wltp-paastomittaus/?shared=898749-b633178e-500
Ja VW ei onnistu sähkökään
- remmiAhdin
Viet vaan sen turpokiisselisi suosiolla mitä pikimmin paalaamoon.
- tölsten
Kyllä se vaan on tosi asia, että nyt valtiovalta kurmuuttaa viimesen päälle diesel-autoilijoita. -Bensan ja dieselin hinta on jo sama. Viikon päästä varmaan 95 bensa jo halvempaa. Eipä ole enää mitään järkee maksaa kallista vuosittaista käyttövoimaveroa dieselistä ja siihen ajoneuvovero päälle. Mitähän nämä pernerit vielä keksiikään? -No mutta maailma pelastuu kun ei kohta ole rahvaalla vara autoilla. Pysytään pirtissä perkele.
- OutoaLogiikkaa
Enpä ole huomannut Suomessa valtion erityisesti kohdistaneen toimiaan dieselautoihin. Ei valtio määrää polttoaineen hintaa.
Polttoainehinnoissakin olen täällä pk-seudulla huomannut lievää lähentymistä. Samahintaisuutta en kuitenkaan ole missään vielä huomannut. Enää harvoin hintaero dieselin hyväksi on 20senttiä. Yleisemmin ero liikkuu 10-15 sentin välillä. Pienin eri minkä näin oli 9 senttiä hetken aikaa eräällä läheisellä kylmäasemalla, nyt sielläkin on jo palattu normaalimpaan ja ero oli 12 senttiä dieselin hinnan laskeutuessa. Pieni sekin.
Dieselvero on tosiaan nykyisin perusteeton ja suosii enemmän saastuttavia bensa-autoja. Tässä olet kyllä oikeassa. Kummallista kyllä biopolttoaineillakin ja kaasulla käyvillä autoilla on vastaava vero, mutta bensiinillä ei ole. Eihän tässä ole mitään järkeä nyt niin kovasti esilläolevan ilmastomuutoksenkaan kannalta. Bensa-autohan on pahin päästöjä tuottava auto ja lähes varmasti tämä huomataan, kun ilmastomuutoksen vuoksi toimenpiteitä alkaa liikenteen osalta tulla.
Perinteiset polttomoottorit on kyllä nyt liipasimella lähivuosikymmeninä erityisesti yksityiskäytössä olevien henkilöautojen osalta. Raskaan liikenteen ja muunkin ammattiliikenteen osalta ihan heti ei dieselin korvaavaa löydy. - poliisilletoyotat
OutoaLogiikkaa kirjoitti:
Enpä ole huomannut Suomessa valtion erityisesti kohdistaneen toimiaan dieselautoihin. Ei valtio määrää polttoaineen hintaa.
Polttoainehinnoissakin olen täällä pk-seudulla huomannut lievää lähentymistä. Samahintaisuutta en kuitenkaan ole missään vielä huomannut. Enää harvoin hintaero dieselin hyväksi on 20senttiä. Yleisemmin ero liikkuu 10-15 sentin välillä. Pienin eri minkä näin oli 9 senttiä hetken aikaa eräällä läheisellä kylmäasemalla, nyt sielläkin on jo palattu normaalimpaan ja ero oli 12 senttiä dieselin hinnan laskeutuessa. Pieni sekin.
Dieselvero on tosiaan nykyisin perusteeton ja suosii enemmän saastuttavia bensa-autoja. Tässä olet kyllä oikeassa. Kummallista kyllä biopolttoaineillakin ja kaasulla käyvillä autoilla on vastaava vero, mutta bensiinillä ei ole. Eihän tässä ole mitään järkeä nyt niin kovasti esilläolevan ilmastomuutoksenkaan kannalta. Bensa-autohan on pahin päästöjä tuottava auto ja lähes varmasti tämä huomataan, kun ilmastomuutoksen vuoksi toimenpiteitä alkaa liikenteen osalta tulla.
Perinteiset polttomoottorit on kyllä nyt liipasimella lähivuosikymmeninä erityisesti yksityiskäytössä olevien henkilöautojen osalta. Raskaan liikenteen ja muunkin ammattiliikenteen osalta ihan heti ei dieselin korvaavaa löydy.toyota on ratkaissut ongelman jo 20 vuotta sitten-hybridi
saksa ja VW vaan on kurimuksessa kun heillä ei ole samaa tuotekehitystä olemassa
Suomessa vois viranomaiset ostaa nyt toyotaa esimerkiksi kansalaisille kun VW on sössinyt asiansa poliisilletoyotat kirjoitti:
toyota on ratkaissut ongelman jo 20 vuotta sitten-hybridi
saksa ja VW vaan on kurimuksessa kun heillä ei ole samaa tuotekehitystä olemassa
Suomessa vois viranomaiset ostaa nyt toyotaa esimerkiksi kansalaisille kun VW on sössinyt asiansaLadattava hybridi on ainut järkevä vaihtoehto. Sellaisen voisi hankkiakin, mutta uuden auton hankkiminen ei ole ympäristöteko...
- tölsten
OutoaLogiikkaa kirjoitti:
Enpä ole huomannut Suomessa valtion erityisesti kohdistaneen toimiaan dieselautoihin. Ei valtio määrää polttoaineen hintaa.
Polttoainehinnoissakin olen täällä pk-seudulla huomannut lievää lähentymistä. Samahintaisuutta en kuitenkaan ole missään vielä huomannut. Enää harvoin hintaero dieselin hyväksi on 20senttiä. Yleisemmin ero liikkuu 10-15 sentin välillä. Pienin eri minkä näin oli 9 senttiä hetken aikaa eräällä läheisellä kylmäasemalla, nyt sielläkin on jo palattu normaalimpaan ja ero oli 12 senttiä dieselin hinnan laskeutuessa. Pieni sekin.
Dieselvero on tosiaan nykyisin perusteeton ja suosii enemmän saastuttavia bensa-autoja. Tässä olet kyllä oikeassa. Kummallista kyllä biopolttoaineillakin ja kaasulla käyvillä autoilla on vastaava vero, mutta bensiinillä ei ole. Eihän tässä ole mitään järkeä nyt niin kovasti esilläolevan ilmastomuutoksenkaan kannalta. Bensa-autohan on pahin päästöjä tuottava auto ja lähes varmasti tämä huomataan, kun ilmastomuutoksen vuoksi toimenpiteitä alkaa liikenteen osalta tulla.
Perinteiset polttomoottorit on kyllä nyt liipasimella lähivuosikymmeninä erityisesti yksityiskäytössä olevien henkilöautojen osalta. Raskaan liikenteen ja muunkin ammattiliikenteen osalta ihan heti ei dieselin korvaavaa löydy.Kyllä se vaan valtiovalta omilla päätöksillään, esim. lainsäädännöllisillä ja verotusteknisillä aikaansaannoksillaan vaikuttaa ja ohjailee ihan suoraan myös polttoaineiden hinnan muodostusta.
- Äölkjhmn
tölsten kirjoitti:
Kyllä se vaan valtiovalta omilla päätöksillään, esim. lainsäädännöllisillä ja verotusteknisillä aikaansaannoksillaan vaikuttaa ja ohjailee ihan suoraan myös polttoaineiden hinnan muodostusta.
Kyllä välillisesti verotuksella vaikuttaa, mutta ei suoraan pumppuhintaa ja varsinkaan ei määrää eri bensanmyyjien välisiin kilpailtuihin pumppihintoihin.
Ei myöskään eri polttoaineiden keskinäisiin hintasuhteisiin.
Valtio päättää veroista, jotka toki ovat suurin yksittäinen kustannus polttoaineiden hinnoissa. Verot ovat kaikille polttoainemyyjille samat mutta eri polttoainelaaduille voi olla erilaiset. - tölsten
Äölkjhmn kirjoitti:
Kyllä välillisesti verotuksella vaikuttaa, mutta ei suoraan pumppuhintaa ja varsinkaan ei määrää eri bensanmyyjien välisiin kilpailtuihin pumppihintoihin.
Ei myöskään eri polttoaineiden keskinäisiin hintasuhteisiin.
Valtio päättää veroista, jotka toki ovat suurin yksittäinen kustannus polttoaineiden hinnoissa. Verot ovat kaikille polttoainemyyjille samat mutta eri polttoainelaaduille voi olla erilaiset.Menee kyllä pilkun viilaukseksi jo. Kyllä ihan suoraan veropäätökset vaikuttavat pumppuhintaan samoin kuin öljyn maailman markkinahintakin. Ja eihän meillä ole todellista polttoainemyyjien välistä hintakilpailua olemassakaan. Joku voisi jopa puhua kartellistakin, niin orjallisesti toimijat seuraavat toisiaan (yhteisestä sopimuksestako?) hinnoittelun suhteen.
- Äölkjhmn
tölsten kirjoitti:
Menee kyllä pilkun viilaukseksi jo. Kyllä ihan suoraan veropäätökset vaikuttavat pumppuhintaan samoin kuin öljyn maailman markkinahintakin. Ja eihän meillä ole todellista polttoainemyyjien välistä hintakilpailua olemassakaan. Joku voisi jopa puhua kartellistakin, niin orjallisesti toimijat seuraavat toisiaan (yhteisestä sopimuksestako?) hinnoittelun suhteen.
Voi mennäkin viilaukseksi, mutta kovastipa eri polttoainemyyjillä on eroa pumppuhinnoissa, jopa yli kymmenen senttiäkin samasta aineesta täällä pk-seudulla on tullut nähtyä. Kuitenkin verot ovat samat kaikille polttoainemyyjille.
- Rtujklop
Tämä tiedettiin jo vuosi sitten kesällä!
Kun Saksassa alettiin kieltämään dieselit. Suomi meni perässä korottamalla dieselin hintaa 95 oktaanisen pensan rinnalle, johon vielä diesel vero lasketaan lisää.....
Käytännössä jo kalliimpaa, kuin pensa autolla ajaminen!- seatVWskodaudisamaTDI
Vaan mistä löydät suomessa jo korjatun TDI auton?
- arvotippuuVWsaaste
markkinat toimii niinkuin pitää
tuote todettu huonoksi niin jää myymättä - apuerkki
ostin juuri 50ke diesel nelivedon. mitäs siihen sanot. 400 nm voimaa moottorissa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102830- 1042065
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei431554- 2601398
- 70993
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47911Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77880- 55874
- 44785
Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä
Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to93726