Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu, kun kristitty kääntyy ateistiksi?

Hän lopettaa juopottelun.

Hän lopettaa seksin muiden kuin oman aviopuolisonsa knssa.

Hän lopettaa valehtelun ja puhuu pelkästään totta ateistiksi kääntymisen jälkeen.

18

306

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TottaPuhut

No sehän on luonnollista että näin käy. Uskovien moraalittomuushan on puistattavaa. Seksinnälkäiset krisselit ei jätä rauhaan edes lapsia. Vastenmielistä.

Ja näin on ollut ilmeisesti aina. Lukekaapa vaikka "Tuhannen ja Yhden Yön Tarinat" (se sensuroimaton versio). Siinä kristityt ovat säännöllisesti kiimaisia seksihulluja jotka naivat kaikkia sukupuoleen katsomatta aina kun saavat tilaisuuden.

• ”Mitä tapahtuu, kun kristitty kääntyy ateistiksi?”

Ei ateistiksi käännytä. Siihen riittä uskon loppuminen mielikuvitusjumalaan. Oma usko loppui jo alle 10-vuotiaana vaikka kasvoin vanhoillislestadiolaisessa perheessa. Kun ihmisellä on lukutaito, mielenkiintoa ja pääsy luonnontieteellisen tiedon lähteille niin ei siihen jumalille jää tarvetta. Itse ainakin hain selityksiä koululaisen tietokirjoista, joiden rinnalla Raamatun myytit tuntuivat paikkansapitämättömiltä jo ala-asteikäisenä.

”Hän lopettaa juopottelun.

Hän lopettaa seksin muiden kuin oman aviopuolisonsa knssa.

Hän lopettaa valehtelun ja puhuu pelkästään totta ateistiksi kääntymisen jälkeen.”

En juopotellut, eikä minulla ollut puolisoa tai seksipartnereita kun menetin jo lapsena uskoni mielikuvitusjumalaan.

• "Ei ateistiksi käännytä. Siihen riittä uskon loppuminen mielikuvitusjumalaan2

Minä en ole uskova kristitty, enkä ole koskaan uskonut mihinkään mielikuvitusjumalaan. Ennen uskoontuloani kävin kapakoissa ja join viinaa, mutta kun tulin uskoon, alkoholin juominen loppui kuin seinään, enkä ole koskaan katunut uskoon tulemistani.

Olen iloinen, että Jeesus Kristus on sovittanut syntini ja saan olla matkalla kohti iankaikkista elämää Jumalan valtakuntaan.

• Mark5 kirjoitti:

"Ei ateistiksi käännytä. Siihen riittä uskon loppuminen mielikuvitusjumalaan2

Minä en ole uskova kristitty, enkä ole koskaan uskonut mihinkään mielikuvitusjumalaan. Ennen uskoontuloani kävin kapakoissa ja join viinaa, mutta kun tulin uskoon, alkoholin juominen loppui kuin seinään, enkä ole koskaan katunut uskoon tulemistani.

Olen iloinen, että Jeesus Kristus on sovittanut syntini ja saan olla matkalla kohti iankaikkista elämää Jumalan valtakuntaan.

”Ennen uskoontuloani kävin kapakoissa ja join viinaa, mutta kun tulin uskoon, alkoholin juominen loppui kuin seinään, enkä ole koskaan katunut uskoon tulemistani.”

Tulit uskoon siksi, että pääset eroon alkoholin ongelmakäytöstäsi? Eikö se ole kestämätön peruste uskolle? Minä en voisi kuvitellakaan alkavani uskoa esimerkiksi puutarhan perällä majaleviin keijuihin vaikka se toisi minulle joitain hyötyjä esimerkiksi pahoista tavoista eroon pääseminen. Vapaalla tahdolla ihminen voi luopua alkoholin käytöstä eikä siihen tarvita sivutuotteena mielikuvitusjumaluskoa.

• käsitykseni
        Munuaistutkija kirjoitti:

”Ennen uskoontuloani kävin kapakoissa ja join viinaa, mutta kun tulin uskoon, alkoholin juominen loppui kuin seinään, enkä ole koskaan katunut uskoon tulemistani.”

Tulit uskoon siksi, että pääset eroon alkoholin ongelmakäytöstäsi? Eikö se ole kestämätön peruste uskolle? Minä en voisi kuvitellakaan alkavani uskoa esimerkiksi puutarhan perällä majaleviin keijuihin vaikka se toisi minulle joitain hyötyjä esimerkiksi pahoista tavoista eroon pääseminen. Vapaalla tahdolla ihminen voi luopua alkoholin käytöstä eikä siihen tarvita sivutuotteena mielikuvitusjumaluskoa.

"Vapaalla tahdolla ihminen voi luopua alkoholin käytöstä eikä siihen tarvita sivutuotteena mielikuvitusjumaluskoa."

Vapaa tahto on illuusio.

Vapaasta tahdosta tosin on väitelty ja tullaan vänkäämään edelleen. Käsittääkseni älykkäät kuten esim. Baruch Spinoza ja Albert Einstein pitivät vapaata tahtoa höpöjuttuna.

Kunhan joutessani ilmaisen mielipiteeni, asiasta on turha kinata. Mielestäni vaan sanapari "vapaa tahto" ei tarkoita mitään.

• Hehhah
        Munuaistutkija kirjoitti:

<< Tulit uskoon siksi, että pääset eroon alkoholin ongelmakäytöstäsi? Eikö se ole kestämätön peruste uskolle? Minä en voisi kuvitellakaan alkavani uskoa esimerkiksi puutarhan perällä majaleviin keijuihin vaikka se toisi minulle joitain hyötyjä esimerkiksi pahoista tavoista eroon pääseminen. Vapaalla tahdolla ihminen voi luopua alkoholin käytöstä eikä siihen tarvita sivutuotteena mielikuvitusjumaluskoa. >>

Mutta ota huomioon lähtökohdat. Markillekaan ei ole kauhalla annettu. Tosiaan, moni alkoholin ongelmakäyttäjä on kouluttautumaton ja syrjäytynyt alhaisen älykkyyden omaava ihminen, jolle on vielä vaikeampaa päästä eroon kierteestään kuin älykkäämmille, joille tuo oma tahto ja järkeily auttaa (edes jollakin pienellä prosentilla). Sitä en sitten tiedä, mennäänkö tuossa ojasta allikkoon kun tällainen järkijättö alkaa sitten uskoa keijuihin/jumaliin/ufoihin, mutta jokunen tosiaan raitistuu uskomisen seurauksena. Yhtä idioottimaista hänen touhut on, oli sitten kyse viinan juomisesta tai aivan idioottimaisten uskomusten kuvittelemisesta.

• Mark.luuvitonen
        Mark5 kirjoitti:

"Ei ateistiksi käännytä. Siihen riittä uskon loppuminen mielikuvitusjumalaan2

"saan olla matkalla kohti iankaikkista elämää"

Voithan sinä kuvitella niin, mutta aikuisten oikeasti sinä olet menossa krematorioon.

• Munuaistutkija kirjoitti:

"Tulit uskoon siksi, että pääset eroon alkoholin ongelmakäytöstäsi? Eikö se ole kestämätön peruste uskolle?"

Olen samaa mieltä! Se on kestämätön perusta tulla uskoon ja siksi en sen vuoksi tullutkaan uskoon. Tulin uskoon, koska Jumala veti minua Pyhän Henkensä kautta pelastukseen ja sen seurauksena "kaupan päällisiksi" vapauduin alkoholista ja monista muistakin paheista.

" Minä en voisi kuvitellakaan alkavani uskoa esimerkiksi puutarhan perällä majaleviin keijuihin vaikka se toisi minulle joitain hyötyjä esimerkiksi pahoista tavoista eroon pääseminen. Vapaalla tahdolla ihminen voi luopua alkoholin käytöstä eikä siihen tarvita sivutuotteena mielikuvitusjumaluskoa. "

Olen aivan samaa mieltä! En minäkään voisi kuvitella uskovani johonkin keijuihin tai mielikuvitusolentoihin ja siksi uskonkin oikeaan ja todelliseen Jumalaan.

• Onko uskovaisissa yhtäkään joka on elänyt lapsuutensa ja nuoruutensa ilman päihteitä, rikkinäistä lapsuutta josta uskoontulo on hänet pelastanut ? Olen jo 73 vuotias, lapsuuden koti oli uskonnoista vapaata, ei pyhäkouluja, ei kirkossakäyntejä, ei rukoilua, kaikinpuolin tervettä elämää elimme. Jos nyt haluaisin kääntyä uskovaiseksi mitäisikö minun alkaa käyttää päihteitä, viettää epäsosiaalista elämää että voisin tulla uskovaiseksi ? Sanoihan Lutherkin yhdelle ystävälleen "tekisit sinäkin jotain syntiä että Jumalalla olisi jotain anteeksiannettavaa"

• Kristitty

Joko ateistit alatte uskomaan vai pitääkö lyödä turpaan? Minä vihaan pahuutta yli kaiken ja joskus siihen ei auta kuin väkivalta.

• 777777

Joka on aidosti uskossa Jeesukseen kristukseen ja tietää että Jumala on olemassa, se ei käänny ikinä ateistiksi.

• 666.666.666

Sehän on sitten hirmuista itsepetosta koko ikä. Kuinka teikäläiset edes viitsivät vetää itseään niin pahasti retkuun?

• Voin sanoa omasta kokemuksesta, että kyllä kääntyy.

• EiMuuta

Eroaa kirkosta. Ja sitten erottaa lapsensakin kirkossta. Kas näin:
      Maistraatille.
      Otsikoksi Uskonnollisesta yhdyskunnasta eroaminen.
      Erotettavan henkilötiedot.
      Mistä seurakunnasta erotaan.
      Huoltajien allekirjoitukset.
      12-vuotiaan allekirjoitus.
      Kuoreen tai jos vie, ilman kuortakin ottavat vastaan.

• "Eroaa kirkosta. Ja sitten erottaa lapsensakin kirkossta. Kas näin:
        Maistraatille.
        Otsikoksi Uskonnollisesta yhdyskunnasta eroaminen."

Uskosta ei erota eroamalla kirkosta tai uskonnollisesta yhteisöstä. Usko on kokonaan eri asia kuin kirkon tai uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys.

• Oma.on.uskoni
        Mark5 kirjoitti:

"Eroaa kirkosta. Ja sitten erottaa lapsensakin kirkossta. Kas näin:
        Maistraatille.
        Otsikoksi Uskonnollisesta yhdyskunnasta eroaminen."

Uskosta ei erota eroamalla kirkosta tai uskonnollisesta yhteisöstä. Usko on kokonaan eri asia kuin kirkon tai uskonnollisen yhdyskunnan jäsenyys.

Seurakuntaan tyytymätön voi erota ja silti pysyä uskossa. Riittää kun ajattelee ja toimii kuin kristitty eikä pidä muita jumalia. Ateisteillekin tuntuu olevan tärkeintä julistaa omaa uskomattomuuttaan kuin huolehtia omista asioistaan.

• Tänään oli aviisissa maininta, että suomalaisten alkoholin käyttö on ilahduttavasti vähentynyt.
      Samalla voimme katsoa tilastoa, ero kirkosta niin siellä on nähtävissä , että melkoinen joukko on erännut kirkosta.
      Kansalaistemmen kolulutustaso on noussut ja ihmiset käyttäytyvät entistä sivistyneemmin ja eroavat kirkosta.
      Kannattaisi sinunkin lukea muutakin kuin Vartiotornia.

• uskoontullutateisti

Kun ateisti kääntyy fundikseksi niin sitä auvoista tekopyhyyttä riittää kuukaudeksi. Sitten alkaa dokaaminen, vaimon ja lasten hakkaaminen, vieraissa juokseminen ja lopuksi aina vaan kovempien huumeiden käyttö kun ei enää saa Jeesuksesta tarpeeksi kovia kiksejä. Jos tästä kaikesta jää rahaa yli niin ne annetaan katumuspäissään seurakunnalle. Kyllä se perhe pärjää vastedeskin makaroonilla ja tarjoustonnikalalla. Ja tyttöystävällekin pitää ostaa jotain kivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ne katseet, ei niitä

Voi unohtaa. Se, miten molemmat katsoi
      Ikävä
      88
      1425
    2. 105
      1117
    3. Miten jotkut kehtaa aikuisiällä kiusata

Ihmisiä? Eikö se ole aika noloa?
      Ikävä
      163
      1077
    4. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      70
      1045
    5. Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla

Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä
      Maailman menoa
      454
      938
    6. Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta

Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.
      Ikävä
      81
      836
    7. Salassapito ja kunnan hommat

Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h
      Hyrynsalmi
      15
      824
    8. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      112
      800
    9. Milloin mies aloitetaan

Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.
      Ikävä
      39
      689
    10. En enää mies ikävöi sinua niin paljon

Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik
      Ikävä
      58
      648
    Aihe