Tuotteiden ostaminen netistä tai liikkeestä eroaa

trollikka

Siis kysymyksessä tallainen hiukan omituinen käytäntö liikkeiden taholta. Olisi tarkoitus ostaa tilavan kokoinen jääkaappipakastin yhdistelmä, se kun olisi jotenkin kätevä pienenpään että suurempaan tarpeeseen ja laadukaskin vielä, käsittääkseni. Kaappi yhdistelmä yksistään jo maksaa n.2000 €.
EGRUNDIG GQN 1232 X SIDE BY SID
tai kalliinpi vaihtoehto ...2695€
Samsung RF24H French Door 495 litra side by side A energialuokalla

Propleemaksi vaan muodostuu nyt se ett tuote eli jääkaappipakastin toimitetaan ainoastaan ulko-ovelle asti. Sen toimittamisesta pihalle veloitetaan 50€ ja päivä on sovittavissa ja klo aika n.4h tarkkuudella! Lisäksi on mun oma propleemani miten saan sen pihalta sisälle keittiöön asti.
Lähes 2metriä korkea ja lähes metrin levyinen ja saman syvyinen ... pikkasen liian iso yksin siirreltäväksi.

Kotiin kuljetus tarkoittaa pihalle asti, mutt toistaiseksi ainakaan mä en asu pihalla. Tavarantoimittajat eivät ole velvollisia tuomaan sitä kuin pihalle... olisi sovittava heidän kanssaan erikseen sen "kaapinromiskon" sisään kannosta siinä mun rappuun pielessä. Jos ei päästä yhteisymmärrykseen se
"pakettini" jää pihalle... vaikka vesisateeseen, kunnes joku sen vie tai kantaa sisälle.

Onneksi se myyjä taho kertoi tämän kotiinkuljetuksen; tarkoittavan ainoastaan ulko-ovelle asti!

Ilmeisesti ovat kuljettajat huomanneet mainion rahastus bisneksen. Jonkin asteisen kokemuksen sain jo aikaisemmin; Jenkkisängyn kanssa. Se tuotiin myös kotiinkuljetuksena; pihalta ihan tupakeittiööni asti. Olisi kyllä kannettu myös makuuhuoneeseen asti... jos olisin maksanut kummallekin miehelle 50€ käteisenä siinä, ilman kuittia! Ilmoitin heille ett löytävät varmaan tiensä ulos itsekin, ja mitä pikemmin sen parempi! Eli närkästykseni siitä ylimääräisestä satasen pyytämisestä oli hiukan kohtuutonta silloin... mutt jos käytäntö onkin tällainen;

"Sovit sitten niiden kuljettajien kanssa siitä keittiöön asti kuljettamisesta/kantamisesta... ne kohteet kun useinkin vaihtelee, jo tavaroiden painavuuden ja hankalien kulkuyhteyksien takiakin.
On hyvin kohtuullista sopia palveluista erikseen siellä kohteessa, kun miehet itse näkee mistä pitää suoriutua.

Alkaa olla kuin invataksien tilaukset... kyydin hintaa ei aina oikein tiedä varmuudella... kun kuljettajan kanssakin pitää sopia...tai muuten saattaa yllättyä, eikä suinaan iloisesti! Ainoastaan kelataksilla saattaa taksat pysyä kohtuudessa, koska KELA kyllä tarkastelee noita hinnoituksia.
Invataksin käyttö pieneltäkin matkalta, verrattuna tavalliseen taksiin on 20 - 30 € hitaa lisää.

Sipilän markkinatalous on pyörähtänyt hyvin käyntiin... on näet todellakin markkinat!

28

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallinen.jääkaappi

millasen jääkaapin oikein tarttet yksinäsi ja joskus miehesi kanssa eli eikö pienempi ja halvempi käy ja normaali jääkaappi eräässä liikkeessä tarjouksessa bosch 599e tai samsungin jääkaappipakastin 333e senz jenkkikaappi 129e ei ollut muita siinä tarjouslehdessä niin kai sinulle riittää toi 129e kaappikin ja riittää kun löydät miehen niin tosiaan riittää teille kahdelle toi 129e kaappi

• tarvit.oman.miehen

tosiaan näkee että tarvit sen miehen itsellesi niin jos rahaa 2700e ja ostatte 129e jääkaapin niin jäisi rahaa vielä astianpesukoneeseen pesukoneeseen imuriin ja min 65 tuuman tv hen ja uusiin kännyköihin ja taitaa jäädä rahaa vielä ostoksiin jääkaappiin ja pesuaine tarvikkeisiin tai 129e kaappiin ja lopun huonekaluihin yms

• järkeviä.asioita
        tarvit.oman.miehen kirjoitti:

tosiaan näkee että tarvit sen miehen itsellesi niin jos rahaa 2700e ja ostatte 129e jääkaapin niin jäisi rahaa vielä astianpesukoneeseen pesukoneeseen imuriin ja min 65 tuuman tv hen ja uusiin kännyköihin ja taitaa jäädä rahaa vielä ostoksiin jääkaappiin ja pesuaine tarvikkeisiin tai 129e kaappiin ja lopun huonekaluihin yms

ja taitaa jäädä vielä kumipakettiinkin tai toiseenkin rahaa no se on teidän asianne riittääkö pari kumipakettia päivän vai kaksi no pistäkää verhot sitten kiinni ettei naapurit näe sitä menoa ja tosiaan heti mennään liiallisuuksiin kun sinkkunainen yksin päättää niin täytyykö jääkaapin olla isompi kuin talo on mutta jos kaikki muu jo on niin ostaa 2700e sen 129e jääkaapin ja lopuilla suurimman tv een mitä lopuilla saa tai ostaa lopuilla talvea varten traktorin jolla voi tehdä lumitöitä

• Totuus-

Ostin joskus 50 tuuman telkkarin ja kotiinkuljetus olis maksanut sen 50 euroo. No tilasin taxin ja makso puolet vähemmän. Yksin kun asuu eikä ole kavereita kantamassa niin joutuu maksamaan kuljetuksesta. Netistä tilaaminen muutenkin kallista kun piti ostaa yks osa veneeseen niin pelkät kulut olis 8 euroa kun se osa makso 4 euroa.

• Mitä?! Ikinä kuullu tollasesta:O Mullaku sytty jääkaappipakastin viime vuonna(hyvä etten palanu mukana,vieressä kun nukun) niin ostin uuden gigantista,kyllä ne ihan sisälle asti toi ja tsekkas et paketti on ok..Täytyypä olla varovainen noiden liikkeiden kanssa..

• trollikka

Mä en tiedä kuinka laajalle tämä " Turun tauti" on jo levinnyt... mutt en ole ainutlaatuinen tapaus täällä päin maailmaa. Ja tosiaankin ne kuljettajat tosiaan on "käsi pitkänä rahastamassa pimeää tuloa"!
        Ihan oikeesti myyjä ilmoitti jo ett kotiin kuljetus on ainoastaan ULKO-OVELLE ati. Sanoin ett minäpä vielä harkitsen asiaa, jotta tiedän ettei jääkaappi/pakastin ulkoile pihalla, vilustuu vielä!

• Joo, onpas tosiaan keksineet rahastuksen, mulle pari vuotta sitten tuli kyllä gigantista tilattu jk-pakastin ihan sisälle asti mutta mulla onkin helppo tuotava. Voi olla että varmisteleavat sitä ettei tarvitse portaissa roudata tuolla pihaantuonti-säännöllä.

Piti ihan googlata noi. Ite en ottais tuollaista harjattua terästä, perusvalkonen pidemmän päälle saattaa miellyttää enemmän silmää. Tuolla muuten samppa saanu vaan yhden tähden arvioksi mutta oisko sitten vaan v..ssaan laitettu:

https://www.expert.fi/kodinkoneet/kylmalaitteet/side-by-side-ja-kotikylmiot/samsung-rf24h-french-door-495-litra-side/p-217539/

Oot vissin powerilta ostamassa? niillä näky olevan ne molemmat. Mun ehdotus ois että kun tiedät noi mallit mitä haluat niin jos kävisit kysäseen jostain pienemmästä liikkeestä, ne saattais hommata samanlaisen ja sellasilla saattaa olla se kotiintuonti omissa hyppysissä niin että vois sopia että kaupat tulee tällä hinnalla jos tuotte keittiöön asti.

Niin no se vielä pitää mainita että jos tuollasen ison ostaa niin se voi olla siinä mielessä hankala että jos kompura särkyy se on sitten aina korjattava ja joskus 10v. päästä voi olla vaikee saada varaosia (mulla esmes. alle10v. vanhaa perusmallin jk-pakastinta ei kannattanut korjata kun uus laite makso vähemmän). Erilislaitteita vois olla helpompi päivittää/uusia tarvittaessa.

Esmes pakastin:

https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pakastimet/RZ32M71357F/samsung-pakastin-rz32m71357f-ee-teras

Ja samaa sarjaa oleva jääkaappi:

https://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/jaakaapit/RR40M71657F/samsung-jaakaappi-rr40m71657f-ee-teras

Jos jomipkumpi rikkoontuu voi sitten harkita korjatako vai uusiako.

• trollikka

Pirulauta en osta heiltä kummaltakaan! Haetutan vaikka sen Ruotsin tai Norjan puolelta ja maksakoot sitten vaikka vähän enemmänkin... mutt toi rahastus alkaa mennä ryöstön puolelle!

Mulla on vielä niin hyvin muistissa se jenkkisänky, kyllä me kannetaan nää rukopatjat makkariis asti; jos maksat heti 50€ per äijä! Eli röyhkeesti pyysi satasta et sänky olis kannettu makkariin asti.
        Helkarin kallista, 5min. työstä 100 euroa kahisevaa... eikä verottaja edes omiaan saa!

• trollikka kirjoitti:

Pirulauta en osta heiltä kummaltakaan! Haetutan vaikka sen Ruotsin tai Norjan puolelta ja maksakoot sitten vaikka vähän enemmänkin... mutt toi rahastus alkaa mennä ryöstön puolelle!

Mulla on vielä niin hyvin muistissa se jenkkisänky, kyllä me kannetaan nää rukopatjat makkariis asti; jos maksat heti 50€ per äijä! Eli röyhkeesti pyysi satasta et sänky olis kannettu makkariin asti.
        Helkarin kallista, 5min. työstä 100 euroa kahisevaa... eikä verottaja edes omiaan saa!

Joo no eiköhän tuo jörjestyne jollain tapaa. Tekis mieli ehdottaa että juntunen vai mikä se oli ja piharomeohan sen kantas sisälle mutta ymmärrän jos et halua romeolta mitään apua, niin se on varmaan viisainta.

• trollikka
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo no eiköhän tuo jörjestyne jollain tapaa. Tekis mieli ehdottaa että juntunen vai mikä se oli ja piharomeohan sen kantas sisälle mutta ymmärrän jos et halua romeolta mitään apua, niin se on varmaan viisainta.

PihaRomeost ei ole kun pelkkää harmia, mä en huoli siltä minkäänlaista apua. Hiton moinen riippakivi se on muutenkin, tossa naapurissa kun asuu... jos vielä pitäis sitä sietää kiitollisuudesta. EI KÄY!

Pöhköyttäni kysyin veljeltäni jos toisi mulle sellaisen jääkaappi/pakastimen työmatkaltaan. Hyvä ettei tukehtunut siellä toisessa huushollissa, kieltämättä hänellä on kiivas tempperamentti myös! Ei vaan niin usein tule esille, sain sen nyt kuitenkin pintaan ihan yrittämättä. En tiennytkään suomen kielessä olevan niin paljon synonyymeja sanalle; hassu... joka on sieltä lievemmästä päästä sanastoa!

Olisit sä voinut palauttaa munt maanpinnalle, ennen kun mä soitin vanhimmalle veljelleni.
        Sain esitelmän verotuksesta, tullauksesta, ja matkakustannuksista, menetetystä vapaa ajastaan, jos töidensä lomassa ...jääkaappeja traijaa typerälle pikkusystelilleen... joka haluaa säästää euron pari... jne. Puhelu päättyi siihen ett; "är ke le mä ostan sen kaapin sulle, tulee kaikin puolin halvemmaksi kaikille!"
        Ja nyt hän on sulkenut kännynsä. Valitettavasti tavoittelemaanne numeroon ei saada nyt yhteyttä...

Taisin olla vähän harkitsematon kun itsekin olin hiukan kiihtyneessä mielentilassa, hommataan vaikka rajojemme ulkopuolelta... maksoi mitä maksoi. Taitaisi maksaa monta kertaa enemmän ilmeisesti, tuli jotenkin selväksi sekin. No onneks oli vanhin veljeni... sillä luonne palautuu tuonne viilipytyn tasolle; hyvin pian, alku kuohunnan jälkeen. Ilmeisesti olin jälleen tarpeeks lapsellisen typerä, jotta suutui oikein mulle.

Mä vien koiran nyt ulos ja palatessani nappaan Emon mukaani hoivalta... katsovat DVD:tä elokuvaa porukalla siellä ja lupasin noutaa hänet heti kymmenen jälkeen kotiin.
        Heippa! ja kiitoksia kannanotosta... kaikkia viestejä en ole ehtinyt lukea, kun juoksutin noita elokuva ehdotuksia heille kolmeen otteeseen... muutaman kerrallaan klo 20. jälkeen.

• trollikka kirjoitti:

PihaRomeost ei ole kun pelkkää harmia, mä en huoli siltä minkäänlaista apua. Hiton moinen riippakivi se on muutenkin, tossa naapurissa kun asuu... jos vielä pitäis sitä sietää kiitollisuudesta. EI KÄY!

Pöhköyttäni kysyin veljeltäni jos toisi mulle sellaisen jääkaappi/pakastimen työmatkaltaan. Hyvä ettei tukehtunut siellä toisessa huushollissa, kieltämättä hänellä on kiivas tempperamentti myös! Ei vaan niin usein tule esille, sain sen nyt kuitenkin pintaan ihan yrittämättä. En tiennytkään suomen kielessä olevan niin paljon synonyymeja sanalle; hassu... joka on sieltä lievemmästä päästä sanastoa!

Olisit sä voinut palauttaa munt maanpinnalle, ennen kun mä soitin vanhimmalle veljelleni.
        Sain esitelmän verotuksesta, tullauksesta, ja matkakustannuksista, menetetystä vapaa ajastaan, jos töidensä lomassa ...jääkaappeja traijaa typerälle pikkusystelilleen... joka haluaa säästää euron pari... jne. Puhelu päättyi siihen ett; "är ke le mä ostan sen kaapin sulle, tulee kaikin puolin halvemmaksi kaikille!"
        Ja nyt hän on sulkenut kännynsä. Valitettavasti tavoittelemaanne numeroon ei saada nyt yhteyttä...

Taisin olla vähän harkitsematon kun itsekin olin hiukan kiihtyneessä mielentilassa, hommataan vaikka rajojemme ulkopuolelta... maksoi mitä maksoi. Taitaisi maksaa monta kertaa enemmän ilmeisesti, tuli jotenkin selväksi sekin. No onneks oli vanhin veljeni... sillä luonne palautuu tuonne viilipytyn tasolle; hyvin pian, alku kuohunnan jälkeen. Ilmeisesti olin jälleen tarpeeks lapsellisen typerä, jotta suutui oikein mulle.

Mä vien koiran nyt ulos ja palatessani nappaan Emon mukaani hoivalta... katsovat DVD:tä elokuvaa porukalla siellä ja lupasin noutaa hänet heti kymmenen jälkeen kotiin.
        Heippa! ja kiitoksia kannanotosta... kaikkia viestejä en ole ehtinyt lukea, kun juoksutin noita elokuva ehdotuksia heille kolmeen otteeseen... muutaman kerrallaan klo 20. jälkeen.

Joo no en arvannut että olit ihan tosissasi :D varovastihan yritin ehdottaa sitä jonkun pienemmän kodinkoneliikkeen kautta tilaamista, sellasetkin pystyy noita hommaamaan ja usein itse hoitavat kuljetukset ainakin maaseudulla. Heh, tais velipoika tehdä asiansa selväks :D Kai tartuit siihen "mä ostan sen..,," :D Jaa yhtä temperamenttinen, ootte te kyllä aikamoisia mutta hjauskoja juttujahan noista tulee ajan kanssa :D

Juu, ei mittään, mukava on aina kantaa ottaa, voidaan me sivulliset monesti olla väärässäkin kyllä mutta sinähän sitten vaan valkkaat sen vaihtoehdon joka sulle parhaiten sopii.

• trollikka
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo no en arvannut että olit ihan tosissasi :D varovastihan yritin ehdottaa sitä jonkun pienemmän kodinkoneliikkeen kautta tilaamista, sellasetkin pystyy noita hommaamaan ja usein itse hoitavat kuljetukset ainakin maaseudulla. Heh, tais velipoika tehdä asiansa selväks :D Kai tartuit siihen "mä ostan sen..,," :D Jaa yhtä temperamenttinen, ootte te kyllä aikamoisia mutta hjauskoja juttujahan noista tulee ajan kanssa :D

Juu, ei mittään, mukava on aina kantaa ottaa, voidaan me sivulliset monesti olla väärässäkin kyllä mutta sinähän sitten vaan valkkaat sen vaihtoehdon joka sulle parhaiten sopii.

No niin, Koira ulkoilutettu, Emon oon hakenut kotiin, jukurttia syöty ja iltapesut suoritettu. Poju oli pakko harjata kun siitä lähtee ihan tuhottomasti irtonaista karvaa taas ja se pyöri myös tuolla hiekkakentä osuudella itsensä täyteen hiekkaa. Pesen sen huomenna ulkona jos jaksan... joka tapauksessa tällä viikolla.
        Taidan panna sen asunnon vuokralle... pitää kysyä työntekijöiltä oisko joku likoista kiinnostunut kimppakämpästä, sais pitää sen asunnon hallussaan, mutt mä pysyisin siellä kirjoilla kuitenkin.

Siinä ois molemmin puolinen hyöty silloin kysymykses,asunnosta alle 2 km, TurunKauppatorille.
        Kunhan maksaisi sen asunnon sähköt ja yhtiövastikeen ja kaks vesimaksua = 320-350 €/kk käteisenä, mulle. Mä puolestani maksaisin/ hoitaisin ne maksut eteen päin, oikeiden saajien tileille. Ettei verottajan tartte ruveta ihmettelemään parin vuoden suhdettamme, kun se päättyy en minäkään halua enää asua siinä asunnossa! Liikaa muistoja!

• trollikka
        Harmaaritari kirjoitti:

Kävin noutamassa vaatteeni asunnolta, 200 litran kahdenkertaiseen jätesäkkiin yritin laskea pinoissa, säkkiin. Kesä- ja syystakit olivat kahdessa henkarissa, henkareihin päällekkäin "puettuna". Kengät ja saappaat 80 litran muovisaavissa. Ulko-oven vieressä olevista lyhdyistä otin kaksi... mulle tärkeää lyhtyä ja toin ne takaisin Emon ja mun kotiin... parvekkeelle takaisin.
        Sen suurimman 80 cm korkean pihalyhdyn jätin vielä rappujen pieleen ja pienen myrskylyhdyn roikkumaan myös, kun sille sen takorautaisen seinäkoukunkin hommasin... saa jäädä siihen lopullisesti, kuuluu nyt asunnon haltijalle, tai uudelle omistajalle joskus.

Vielä sieltä pitäisi keittiö tarvikkeet, astiat ja kattilat hakea pois. Ruokatarvikkeet jo keräsinkin, paitsi avaamatoman viccypullon ja kolmea keskaria, jotka jätin vielä jääkaappiin. Kertakäyttö mukeja jätin koko putkilon myös... on ainakin juotavaa kun siellä käyn kuitenkin vielä.
        Maksoin myös eteisrempan puusepälle tänään pois. Se tästä kokemuksesta asua puutalossa sitten, yhden yön olen nukkunut siinä asunnossa... uudessa jenkkisängyssäni.

Puhuin asunnon vuokraamisesta tänään päiväkahveilla töissä flikoille... kerroin ett vuokraan asunnon ainoastaan työntekijälleni, en ulkopuoliselle/ulkopuolisille... ett jos jotakuta teistä kiinnostaa vuokrata asuntoani ...niin keskustellaan asiasta ja ehdoista lisää sitt kahdenkesken.
        Mä en maininnut tuota asunnostani pyytämää vuokraa, enkä muitakaan ehtoja... niistä kun sovitaan erikseen.

Ja nyt pitäisi ruveta järjestämään vaatteitani takaisin hyllyihin ja laatikostoihin... eikä yhtään nappais taas tehdä töitä muuttopuuhissa. Mutt ensin kanakeiton lämmitykseen, Emo jo kyselee josko tänään syödään ja mihin aikaan...

Moikka!

• trollikka kirjoitti:

Kävin noutamassa vaatteeni asunnolta, 200 litran kahdenkertaiseen jätesäkkiin yritin laskea pinoissa, säkkiin. Kesä- ja syystakit olivat kahdessa henkarissa, henkareihin päällekkäin "puettuna". Kengät ja saappaat 80 litran muovisaavissa. Ulko-oven vieressä olevista lyhdyistä otin kaksi... mulle tärkeää lyhtyä ja toin ne takaisin Emon ja mun kotiin... parvekkeelle takaisin.
        Sen suurimman 80 cm korkean pihalyhdyn jätin vielä rappujen pieleen ja pienen myrskylyhdyn roikkumaan myös, kun sille sen takorautaisen seinäkoukunkin hommasin... saa jäädä siihen lopullisesti, kuuluu nyt asunnon haltijalle, tai uudelle omistajalle joskus.

Vielä sieltä pitäisi keittiö tarvikkeet, astiat ja kattilat hakea pois. Ruokatarvikkeet jo keräsinkin, paitsi avaamatoman viccypullon ja kolmea keskaria, jotka jätin vielä jääkaappiin. Kertakäyttö mukeja jätin koko putkilon myös... on ainakin juotavaa kun siellä käyn kuitenkin vielä.
        Maksoin myös eteisrempan puusepälle tänään pois. Se tästä kokemuksesta asua puutalossa sitten, yhden yön olen nukkunut siinä asunnossa... uudessa jenkkisängyssäni.

Puhuin asunnon vuokraamisesta tänään päiväkahveilla töissä flikoille... kerroin ett vuokraan asunnon ainoastaan työntekijälleni, en ulkopuoliselle/ulkopuolisille... ett jos jotakuta teistä kiinnostaa vuokrata asuntoani ...niin keskustellaan asiasta ja ehdoista lisää sitt kahdenkesken.
        Mä en maininnut tuota asunnostani pyytämää vuokraa, enkä muitakaan ehtoja... niistä kun sovitaan erikseen.

Ja nyt pitäisi ruveta järjestämään vaatteitani takaisin hyllyihin ja laatikostoihin... eikä yhtään nappais taas tehdä töitä muuttopuuhissa. Mutt ensin kanakeiton lämmitykseen, Emo jo kyselee josko tänään syödään ja mihin aikaan...

Moikka!

Hitto, varmaan vähän haikeet fiilikset kun jouduit taas muuttamaan suunnitelmia :( No onneks sä oot aika luja likka henkisesti niin tästäkin vastoinkäymisestä kyllä selviit varmaan vaikkei nyt varmaan oo fiilikset huipussaan tuon asunnon suhteen. No sitten vaan uusia haasteita kun tuosta luovut myynnin kautta aikanaan, ei varmaan hullumpi suunnitelma se rakentaminen sinne tontille sitten aikanaan, varmaan siihen luvat sitten järjestynee jollain konstilla.

juu no ei varmaan, onni onnettomuudessa ehkä kuitenkin se ettet enempää ehtiny asettumaan sinne uuteen paikkaan niin takasin veto vielä suhteellisen helppoa. Se on moro, palaillaan.

• trollikka

Rauhoittukaa, mä olen pistämässä sen asunnon myyntiin ja mitä paremmin se on varusteltu, se myös menee kaupaksi! Nyt siihen on tehty ne muutamat muutokset... mutt en mä pysty täältä lähtemään ja jättämään Emoa. Faija on kirjautunut täältä ulos... kirjoilla taas mökillään. Mitä järkeä mun on maksaa yhtiövastiketta, vesirahaa, sähkölaskua... asunnosta jossa ei asu kukaan.

En mä nyt ihan P.A ole mutt en kyllä lähes 300€ tyhjästä maksa, se olis tuhlausta ja vuokralaista en sinne ota... saattais olla vielä kalliinpi ratkaisu.
      Vuokralaisen kun pitäisi silloin olla 100%:n fiksu, ettei aiheuta hämminkiä tuossa taloyhtiössä, siellä on jo pari kolme murheen tuojaa.. no, yks on vanhuuttaan ja sairauttaan toisten asukkaden huolena.

Hän on myös yks syy, miks paikka alkaa olla mulle rasitus... siellä mun alkaa olla vaikea kiemurrella, kun mulle ollaan jo suorastaan työntämässä vastuuta hänestä. Faija tai Juntunen oli sitt juorunut naapurille mun ammattini, Mutt homma kuuluu kyllä, sosiaalitoimistolle ja kotiaputoimistolle/kotisairaanhoidolle ja terveydenhuollolle... ei mulle. Mulla on jo virallisesti tarpeeksi monta josta kantaa huolta ja vastuuta, ... enkä ota liftareita enää lastikseni lisää.

Tällä kertaa mä puhallan pelin poikki ennen kuin on edes kunnolla alkanutkaan. Kaiken lisäksi on se PihaRomeo siinä naapurissa, mitä en halua moikata edes pihallakaan. Nyt on ihan perhanan hyvä aika myydä pieni asunto: Pappa eller mamma betalar... opinnot alkoivat vasta ja kaiken lisäksi osaksi jo kalustettuna.Kellarissakin on 2½ mottia pikkottuja puita! Astiat ja vaatteeni ainoastaan raahaan pois.

PS. Mulla on puutarhatonttini... ja sitä en myy! Kun saan rahani puutalo asunnosta, on mulla varaa vaikka rakentaa 100m² talo, mulle ja Emolle sekä Pojulle.

• No joo, saattaa tosiaan tulla vähän voittoakin jos siistinä myy. Harmi kyllä sinällään jos oot joutunu muuttamaan suunnitelmia ja että on tosiaan noin että sulle oltas vastuuta työntämässä muistakin asukkaista siellä, ei sais mennä noin ei mitenkään ja siinä mielessä kyllä komppaan sun ratkasua asiassa.

• LadyZorro kirjoitti:

Nah, tämä linkki piti laittaa..

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/asuminen/asunnon_myynti/

Nappasin viärän...

Hyvä huomio. No kuitenkin vero menee vaan voitosta ja jos trollikalla kaikki mahdolliset kuitit tallessa nehän saa vähentää ensin alta pois niin ei välttämättä mahdoton ole se verokaan sitten.

• Trollikka

• Harmaaritari kirjoitti:

Hyvä huomio. No kuitenkin vero menee vaan voitosta ja jos trollikalla kaikki mahdolliset kuitit tallessa nehän saa vähentää ensin alta pois niin ei välttämättä mahdoton ole se verokaan sitten.

Juu, hyvä huomioida jo ennakkoon ja laskeskella mitä summia mahdollisesti verottajalle myynnistä kilahtaa. Ja mitä jää itselle mahdollisten velkojen poismaksujen jälkeen.

Nuo on joskus aika ikäviä yllätyksiä. 😕

• Trollikka kirjoitti:

Voi hitto! Kiitos ett huomautit... pakko löytää jokin rakaisu.

Eipä mitään, ole hyvä. ☺️

Tuli mieleen laittaa sulle, ettet joudu ikävään yllätys liemeen verottajan kanssa. Pistätpä vuokralle tai myyt, verottaja haluaa rahaa. Pari vuotta on pitkä aika, jos maksaa kuin kuollutta lehmää..mutta sen jälkeen jää tuo verottajan hinkuma myyntivoitto pois.

• LadyZorro kirjoitti:

Eipä mitään, ole hyvä. ☺️

Tuli mieleen laittaa sulle, ettet joudu ikävään yllätys liemeen verottajan kanssa. Pistätpä vuokralle tai myyt, verottaja haluaa rahaa. Pari vuotta on pitkä aika, jos maksaa kuin kuollutta lehmää..mutta sen jälkeen jää tuo verottajan hinkuma myyntivoitto pois.

No huomautan vielä tähän ettei unohdu sekään että pelkkä omistaminen ei riitä, siinä asunnossa pitää itse myös asua se kaksi vuotta, vaikka omistaisi kymmenen vuotta mutta itse asuu muualla verottaja lähestyy myyntivoitosta. En kuitenkaan sitä näkisi ongelmana jos tarvitsee myydä koska se menee vain VOITOSTA ja kaikki remonttikulut ja kiinteät kalustehankinnat kuten myös työpalkat sun muut saa vähentää ensin voitto-osuudesta pois. Taas sitten jos myydessä saa vähemmän kuin mitä itse maksama summa kulut ei sitä veroa mene ollenkaan.

• Harmaaritari kirjoitti:

No huomautan vielä tähän ettei unohdu sekään että pelkkä omistaminen ei riitä, siinä asunnossa pitää itse myös asua se kaksi vuotta, vaikka omistaisi kymmenen vuotta mutta itse asuu muualla verottaja lähestyy myyntivoitosta. En kuitenkaan sitä näkisi ongelmana jos tarvitsee myydä koska se menee vain VOITOSTA ja kaikki remonttikulut ja kiinteät kalustehankinnat kuten myös työpalkat sun muut saa vähentää ensin voitto-osuudesta pois. Taas sitten jos myydessä saa vähemmän kuin mitä itse maksama summa kulut ei sitä veroa mene ollenkaan.

Juu, tuolla se verottajan sivuilla lukee selkeesti miten homma toimii. 👍

• Mä muistelen, että meille kannettiin kodinkoneet sisään asti. Astianpesukone, jääkaappipakastin, mikro, integroitava uuni ja induktio keittotaso..ja pesukone ja kuivausrumpu..juu kyllä ne kannettiin ovesta sisään. K- Raudasta ne taidettiin tilata...

• Kaisanoasaa

Ettekö osaa neuvotella hinnasta ja kotiinkuljetus on aina omalle kotiovelle eli sisään asuntoon asti. Kai siellä on joku työttömien yhdistys josta saa kantoapua ilmaiseksi jos ei kauppias kanna.

• saisi.tosi.ystävän

helpommalla pääsi kun hankkisi miehen itselleen ja sen kanssa kahdestaan touhuaisivat

• trollikka
        saisi.tosi.ystävän kirjoitti:

helpommalla pääsi kun hankkisi miehen itselleen ja sen kanssa kahdestaan touhuaisivat

Jaa ha, ja mitähän sellainen kunnon yksilö tulisi maksamaan, jos sellaisen hankinta listalleni asettaisin? Onkos sulla sen kaupan nimi ja osoite tiedossa, jossa noita ihmemiehiä myydään?

Miten pitkä takuuaika tuolla laatu tuotteella on? Nimittäin mä haluan takuuvarman äijän ja viallisen tuotteen palautan oitis myyjälle takaisin, ja vaadin rahani takaisin ja hyvityksen tuotteen ylläpidosta siltä koeajalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      39
      4558
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2454
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1004
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      975
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      107
      816
    6. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      804
    7. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      750
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      135
      749
    9. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      686
    10. Miksi et usko..

Että oikeasti tykkään susta!? Vähän liikaakin...
      Ikävä
      52
      680
    Aihe