Olen miettinyt muutaman kuukauden mitä sinkkuus on. Mitä se sit on? En oikein tiedä.
Sinkkuus on ollut itselläni henkistä kasvua yksinäisyyteen kun takana on pitkä parisuhde/parisuhteita.
Toisaalta yksinäisyydessäkään ei ole mitään vikaa mutta pitkässä aikavälissä sinkkuus rupeaa muuttumaan kiroukseksi. Ei siihen auta yhden yön jutut, vakkaripanot tai exän satunnaiset höyläämiset. Liian paljon aikaa miettiä parisuhdetta, rakastamista, lämpöä ja aivan pelkkää halimista.
Tästä ehkä saa kuvan että kärsisin asian kanssa, ei, en ainakaan vielä. Kyllä aion etsiä rinnalleni kumppanin, olen vaan ehkä liian vaativa ja nirso kun en ole sitä löytänyt. Ehkä tämän loppusyksyn nautin kuitenkin omasta ajastani. Tulevan talven kylmyyteen varaudutaan villasukilla ja punaviinillä, kevääseen optimismilla ja rennolla otteella.
Mutta, eipä tuo kesä vielä ole loppunutkaan, ehkäpä terassillakin tarkenee vielä viinilasin ottaa.
Mitä sinkkuus on?
21
321
Vastaukset
- 4646543
Sinkkuus on sitä että ei ole parisuhteessa.
- Rumahcätmi
Naisten kylmyys miehiä kohtaan on suomessa ihan hirveen korkealla.
- Jotainpositiivista
Ei jännämiehiä kohtaan sentään
- kaivat.omaa.hautaasi
Jotainpositiivista kirjoitti:
Ei jännämiehiä kohtaan sentään
Juuri tuossa näkyy miehen kylmyys ja asenteellisuus. Jokainen mies on jollain lailla ilkeä jännämies niinkuin kommentistasi voi lukea. Eipä ole hinkua parisuhteeseen. Sinkkuna ollessa mies ei pahoita mieltäni ja muutenkin mielenrauha on taattu. Parisuhde ei voita koskaan sinkkuutta.
- JossainMuualla
Miettinyt?
Oletko nyt ihan varma? - naiset.tyhmiä
Naisen yksinkertaisuudella ei ole mitään rajaa
- äidistäsikin
Pysy erossa naisista.
- 3456677
Ei ap. kertonut olevansa nainen
- selvä_tapaus
3456677 kirjoitti:
Ei ap. kertonut olevansa nainen
Ai ei vai? Vain nainen voi kirjoittaa tällaista:
"Kyllä aion etsiä rinnalleni kumppanin, olen vaan ehkä liian vaativa ja nirso kun en ole sitä löytänyt. Ehkä tämän loppusyksyn nautin kuitenkin omasta ajastani. Tulevan talven kylmyyteen varaudutaan villasukilla ja punaviinillä, kevääseen optimismilla ja rennolla otteella." selvä_tapaus kirjoitti:
Ai ei vai? Vain nainen voi kirjoittaa tällaista:
"Kyllä aion etsiä rinnalleni kumppanin, olen vaan ehkä liian vaativa ja nirso kun en ole sitä löytänyt. Ehkä tämän loppusyksyn nautin kuitenkin omasta ajastani. Tulevan talven kylmyyteen varaudutaan villasukilla ja punaviinillä, kevääseen optimismilla ja rennolla otteella."Servattu :-D
- omakokemus
Ikisinkkuus miehenä on ainakin häpeää, voit olla ihan muutoin kunnollinen ihminen eli käyt töissä, ei rikosrekisteriä ja luottotiedot kunnossa esimerkiksi, mutta olet sinkkuutesi vuoksi pilkan kohde. Tästä seuraa eristäytyneisyys ja ystäväpiirin pienentyminen.
- kokemukseni
Minua ei niinkään ole pilkattu, mutta homoksi on moni epäillyt, mikä tuntuu pahalta.
- viisvee
helponpi hypätä lennosta uuteen suhteeseen kun olla vuosia sinkkuna elämän tapakin muodostuu uudellaiseksi,
- Tahvo53
Sinkkuus on sitä että ottaa täyden vastuun itsestään...simppeliä eikö vaan
- Unelmamies-
Sinkkuus on pinnallisten ihmisten olotila, ainakin naisilla.
- eiuuttalänsirintamalla
Vai taas ukko lähti.
- Toivossa
Sinkkuus on itsensä rakastamista, muttei itserakkautta. Että antaa aikaa itselleen, kehittyy ihmisenä. Sinkut kasvaa myös henkisesti enemmän, koska joutuu/saa määrätä kaiken elämässään. Rahat pitää riittää, kotityöt tehdään itsekseen, aikataulut saa/pitää päättää itse, on pakko opetella tietty yksinäisyys/itsenäisyys... Olen viisi vuotta ollut sinkkuna melkein 20vuotisen liiton jälkeen. Harkitsen suhdetta, jos eteen tulee kiinnostava mies. Ero teki niin kipeää, etten ihan heti ole valmis suhteeseen. Toistaiseksi näin on hyvä, mutta haaveilen kyllä vielä omasta rakkaasta. Siitä, että on joku jakamassa elämää, hyväksyisi minut omana itsenäni ja kasvaisi yhdessä yhteen vielä kerran.
- sellaistaseon
Se tulee vastaan kun selviää totuus parisuhteesta. Varsinkin kun tulee kyse naimisiinmenosta niin erityisesti silloin kun muistuttaa etukäteen puhutusta avioehdosta. Tämän jälkeen on sinkku.
Sinkku opettelee yksinelämistä. - methaania
Sinkussa on selvästi jotain vikaa jos ei se kelpaa parisuhteeseen kenenkään kanssa. Sinkkuna olevalla kaikki on suurempaa: vaatimukset, uskomukset, tietämys, ongelmat ja oma aika. Ja sinkulla on sitä aikaa märehtiä kaikkia näitä.
- viisvee
sitähän sinkuksi jäätyään ihmetteli kun varatut ovat aktiivisempiä kuin sinkut seuran hakuun, mutta kun tisekin vuosia jo sinkkuna huomaa olevansa samanlainen oleskelia,
Minä olen ollut pitkään sinkku. Ei se kuitenkaan kirous ole. Ei kukaan ole liian vaativa tai nirso... Sille on varmaan syynsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186229Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631593992Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503325Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4762812Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2761823Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341486- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1631327Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141283