Lähtiskö palstanaiset pieneen...

...yksiöön asumaan:

https://www.mtv.fi/viihde/televisio/artikkeli/ensitreffit-heikin-miniyksion-jarjestelyt-ihmetyttavat-vesi-kahvin-keittamiseen-vessasta/7059802#gs.=bqsAR0

Vähän vaikuttaa siltä ettei tuolla Heikillä juuri ole sukanvarressa rahaa suuremmankaan asunnon hankkimiseen ja mitenkähän se meinaa pärjätä naisen kanssa kun se raha mikä sillä ennen meni matkusteluun ja ulkonakäyntiin taatusti menee naiseen jatkossa.

Tuolla sanotaan ettei Heikin uusi vaimo Miina tienannut viime vuonna mitään:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201809052201181879_vd.shtml

Jotenkin syntyy kuva että tuossa on nyt kaksi taivaanrannamaalaria keksinyt mennä naimisiin ja kumpikin kuvittelee että se toinen nostaa elintasoa mutta kun tuleekin laskeva vaikuts mahtaako kestää liitto?

82

892

Vastaukset 82

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihavihatipunen

Ei tarvi lähteä koska mä asun jo yksiössä. Heikin yksiön koko ei käynyt ilmi mutta olen asunut 21 neliöisessä kahden kissan kanssa. Nyt en ihan noin pienessä (ilman kissoja)

• Niin no olisitko sinne 21-neliöiseen ottanut kissojen lisäksi jonkun tuommoisen heikin asumaan? Veikkaan että Miina tulee pettymään asiantuntijoiden suorittamaan miesvalintaan.

• nohöh
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin no olisitko sinne 21-neliöiseen ottanut kissojen lisäksi jonkun tuommoisen heikin asumaan? Veikkaan että Miina tulee pettymään asiantuntijoiden suorittamaan miesvalintaan.

Minkä takia just sinne pienempään kämppään molempien pitää muuttaa?
        Miksei muuteta sen toisen osapuolen isompaan kämppään?

• Mehän asutaan kolmiossa😱
      Köyhyyden takia ei saatu asuntoa

• Teillä on varmaan ahdasta 8 hengen porukalla. Eikö tuon kokoisen porukan jo pitäisi ihan paloturvallisuudenkin takia saada isompi asunto? Kyllä kai siellä mistä asuntoa haette pitäisi osata ajatella vähän henkilömäärää ja neliöitä.

• viisvee

halvin omatalo on talo vaunu noita voi ilmeisesti liittää kaksinkin yhteen, kaksion kokoista uutta virossa tehtyjä saa reiluun 20 tonniin talvi asuttavaa mallia eikä vaunua tarvitse rakennus lupaakaan välttämättä, tisellä on ollut vuoden käytössä ympäri vuoden 20 neliön talovaunu kakkos tupana,

• LadyZorro kirjoitti:

Teillä on varmaan ahdasta 8 hengen porukalla. Eikö tuon kokoisen porukan jo pitäisi ihan paloturvallisuudenkin takia saada isompi asunto? Kyllä kai siellä mistä asuntoa haette pitäisi osata ajatella vähän henkilömäärää ja neliöitä.

Yksityinen ei huolinut köyhiä vaikka luottotiedot kunnossa.

• viisvee kirjoitti:

halvin omatalo on talo vaunu noita voi ilmeisesti liittää kaksinkin yhteen, kaksion kokoista uutta virossa tehtyjä saa reiluun 20 tonniin talvi asuttavaa mallia eikä vaunua tarvitse rakennus lupaakaan välttämättä, tisellä on ollut vuoden käytössä ympäri vuoden 20 neliön talovaunu kakkos tupana,

Itse miettinyt erinlaisia vaihtoehtoja,homepakolainen nääs..joskus on käynyt vaunu mielessä mutta ihmettelen,mihin ihmeeseen sen vaunun saa parkkeerattua pitkäksi aikaa,pitää kuitenkin olla vedet ja sähköt..

• viisvee kirjoitti:

No niin sepän kuulostaa vain väliaikaiselta.

• valtakunta kirjoitti:

No niin sepän kuulostaa vain väliaikaiselta.

missäpäin te asutte valtis,mikä lääni? ja kuinka iso vuokra teillä on..täällä pääkaupunkiseudulla saattaisitte saada isomman kämpän,kerrostalokämpän siis..

• viisvee
        peppupupu kirjoitti:

Itse miettinyt erinlaisia vaihtoehtoja,homepakolainen nääs..joskus on käynyt vaunu mielessä mutta ihmettelen,mihin ihmeeseen sen vaunun saa parkkeerattua pitkäksi aikaa,pitää kuitenkin olla vedet ja sähköt..

noita talo vaunuja on käyttetynä netti karavaani osastolla, kahdet lasit pitää olla jos talvella asuu,toiset asuu leirintä alueella jotkut käyttää hylätyn talon vesi ja sähkö liittymää vaunuun,

• peppupupu kirjoitti:

missäpäin te asutte valtis,mikä lääni? ja kuinka iso vuokra teillä on..täällä pääkaupunkiseudulla saattaisitte saada isomman kämpän,kerrostalokämpän siis..

En ole asuin paikkaa yhtään kertonut ettei tunnisteta mutta en pohjosessa asu. Lapset ei tahdo muuttaa sekä liika juurtunut noi lapset,että ei halua vaihtaa asuinpaikkaa ja hyvä alue sekä turvallinen
        Tässä 1000 kk/ sis vedet

• peppupupu kirjoitti:

No eikö olis fiksumpaa iskeä joku talollinen mies, jonka luo muuttaa asumaan sieltä home kämpästä?
        Ja nuo vaunuhaihattelut on semmottiis heleppoheikkien pummien juttuja..Sen voi unohtaa.

• valtakunta kirjoitti:

En ole asuin paikkaa yhtään kertonut ettei tunnisteta mutta en pohjosessa asu. Lapset ei tahdo muuttaa sekä liika juurtunut noi lapset,että ei halua vaihtaa asuinpaikkaa ja hyvä alue sekä turvallinen
        Tässä 1000 kk/ sis vedet

Joo mä ymmärrän,ei täällä kannatta kertoa paljoa. Mä voin sanoa että olen espoossa,tää on niin iso alue:) mä jotenkin aina ajattelin että säkin olet pohjoisesta:D onko teillä ihan oikea talo/rivari? onhan toikin hinta aika messevä kolmiosta..mun kaveri jolla on 2 lasta asuu ihan hyvässä rivarissa,4 huonetta noin 900e kuussa. Täällä etelässä meinaan isot perheet saa isoja asuntoja helpommin kuin vaikka yksiöitä/kaksiota. Mun toive on muuttaa ihan minne vaan,kunhan pääsee pois,10 vuotta kärsiny tässä kopperossa,samperin meluinen myös..mulla tässä pikku luukussa on vuokra paria kymppiä vaille 700,kaupungin kämppä.

• CamelBoots kirjoitti:

No eikö olis fiksumpaa iskeä joku talollinen mies, jonka luo muuttaa asumaan sieltä home kämpästä?
        Ja nuo vaunuhaihattelut on semmottiis heleppoheikkien pummien juttuja..Sen voi unohtaa.

niin..nii-in,monet sanoneet samaa..se olis nopein ja helpoin tapa. mutta mä olen niin raihnainen nykyään,vähänkö hävettää ^-^ tottakai vuosia tälläsessä kämpässä on tehnyt paljon damagea,ihme että olen vielä hengissä.

mun perheellä oli vaunu ja tuli paljon vietettyä aikaa vaunuillen joten se ei olisi uutta mutta onhan se aika monimutkaista varsinkin yksin hoitaa kaikkea..

• Kyllä tää kerrostalo on.
        Yritettiin 200m kauempaa rivariin 5 huonetta.
        Mutta liian köyhii kun palkka tieto lomakkeelta enemmän näytti kuin asuntohaku kavaakkeelta.

• peppupupu kirjoitti:

Joo mä ymmärrän,ei täällä kannatta kertoa paljoa. Mä voin sanoa että olen espoossa,tää on niin iso alue:) mä jotenkin aina ajattelin että säkin olet pohjoisesta:D onko teillä ihan oikea talo/rivari? onhan toikin hinta aika messevä kolmiosta..mun kaveri jolla on 2 lasta asuu ihan hyvässä rivarissa,4 huonetta noin 900e kuussa. Täällä etelässä meinaan isot perheet saa isoja asuntoja helpommin kuin vaikka yksiöitä/kaksiota. Mun toive on muuttaa ihan minne vaan,kunhan pääsee pois,10 vuotta kärsiny tässä kopperossa,samperin meluinen myös..mulla tässä pikku luukussa on vuokra paria kymppiä vaille 700,kaupungin kämppä.

Sulla on kyllä kova hinta kopperossasi.😣

• viisvee
        CamelBoots kirjoitti:

helppo heikit ampuu näkemättä maalia, on kokemusta kerrostalosta rivitalosta ja ok talosta nyt sitten talovaunu kun ei tarvitse olla naimisissa pankin tai kelan kanssa enää,

• valtakunta kirjoitti:

Sulla on kyllä kova hinta kopperossasi.😣

no on! varsinkin kun on vielä tälläinen terveydentappaja :o mutta nää on kai näitä "halvimpia" täällä,kaupungin kämppiä..on hinnat vähän noussu! nehän rakens tohon vantaalle niitä 15 neliöö/500 e kk kopperoita..

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä tää kerrostalo on.
        Yritettiin 200m kauempaa rivariin 5 huonetta.
        Mutta liian köyhii kun palkka tieto lomakkeelta enemmän näytti kuin asuntohaku kavaakkeelta.

kerrostalo teilläkin. mä VIHAAN kerrostaloja,tuli vähän traumoja lol. eikö siellä sitten kaupungilla ole vaikka niitä rivareita?? täällä on,mutta varmaan sinkku saa isoa kämppää:D yksityiset kannattaa unohtaa jos ei ole kovapalkkaista työtä. niitä kiinnostaa vain raha,aivan sama vaikka hakija olisi täysi renttu mutta töissä. (luottotiedot tarkistetaan. vain työssä käyville jne) sitten itketään kun kämppä pistettiin paskaksi tai kun muuttui juoppoluolaksi viikonloppuisin: p

• viisvee kirjoitti:

helppo heikit ampuu näkemättä maalia, on kokemusta kerrostalosta rivitalosta ja ok talosta nyt sitten talovaunu kun ei tarvitse olla naimisissa pankin tai kelan kanssa enää,

Juu...Se asuntovaunu on sama ku veneen alla asuisi.
        Mielläpäin pojat käy vaunulla festareilla, mutta pidetään itsestään selvänä, että omakotitalossa asutaan. Saa laittaa tulet saunanpesään näin perjantaisin..Itelläki siellä sauna lämpiää..Mites tämä siellä vaunussa onnistuu?
        Itse en ole naimisissa minkään pankin tai kelan kanssa, mutta minähän olenkin työmiehiä, enkä näitä ikuisia "opiskelijoita".....
        Miksi edes ängetä mihinkään slummeihin sinne hesaan ja ylipäätään etelä-suomeen saasteiden keskelle kun täällä pohjosempana on paljo halvempaa ja ilma raikkaampaa.

• viisvee

maku asioita sanoi mäyräkoira kun peetä nuoli, tällä hetkällä on kolme asuntoa mistä valita niin silti vaunussa viihtyy parhaiten saunakin löytyy piha piiristä,

• Mä olen asunut pienessä 20 neliön yksiössä opiskeluaikana tovin aikaa. Kaikki oli yhdessä huoneessa, paitsi pikkuruinen vessa. Ikkunoiden alla oli rivi pöytiä ja matalia kaappeja, toisella seinällä telkkapöytä ja ruokapöytä. Siitä seuraavalla seinällä keittiöyksikkö ja keskellä lattiaa pöytien ja kaappien edessä sänky. Vaatekaapit oli vessaa vastapäätä eteiskujalla. Kuja koska se oli ahdas ja kahden kaapin pituinen putki, josta piti kulkea asuntoon ja pois.

Postit tuli aulassa olevaan hyllyyn asunnon numeron mukaan, ei ollut mitään postiluukkuja ovessa eikä seinissä. Kuka vaan näki sun postisi. :)

• Elämmejänniäaikoja

Mä niin haluan nähdä Miinan naaman kun näkee Heikin ekan kerran:) Nyt on ruma mies kyseessä. Ja kaunis Miina tietenkin olettaa että hänelle kuuluu joku jääkiekkoilija bodari. Suhde ei tule kestämään edes alkua pidemmälle se on varma. Koska Mat.

• heikinnaama

Miina on taviksen näköinen. Heikki olettaa että hänelle kuuluu kaunis hoikka teininainen. Suhde ei kestä koska Mat.

• Nainen39vee

Miksi pitäisi hankkia suurempi asunto? Miksi oletus on, että nainen muuttaa miehen asuntoon? Ensinnäkään ihan aluksi ei kannata muuttaa yhteen lainkaan, mutta sitten kun muutetaan, niin jos naisen asunto on isompi, niin onhan se parempi vaihtoehto. Ja toisaalta kahden yksiön vuokralla maksaa jo ihan kivan kaksion vuokraa.

Itse ottaisin nimenomaan mieluummin vaatimattomasti ja askeettisesti asuvan kuin sellaisen, jolle on kauhean tärkeää hulppeat puitteet ja kalliit huonekalut. Tulisin varmaan paremmin toimeen sen askeettisen kanssa, ellei häntä häiritse se, etten itse ole kauhean askeettinen. Mutta rahani laitan mieluummin johonkin muuhun. Eli mieluummin asun hiukan pienemmässä asunnossa ja ostan halvat huonekalut, jolloin rahaa jää muuhun tekemiseen, kuin että laittaisin kaikki rahat asumiseen ja sisustamiseen. Siinä mielessä minulle on aina sopinut paremmin sellainen kumppani, jolla prioriteetit on mylös vähän tämän suuntaiset.

Ja mitä tulee naisen tuloihin - ei kai se mikään ihme ole, jos opiskelijalla ei ole tuloja? Jos ei rahan takia tarvitse käydä töissä - eli jos pystyy vaikka opintotuilla tai aikuiskoulutustuella yms maksamaan asumisen ja elämisen, niin mitäs pahaa siinä on, että keskittyy opintoihin? Hänellähän on voinut olla myös säästöjä. Ja nyt kuitenkin tekee töitä opintojen ohessa. Ei tuo miltään taivaanrannanmaalarilta kuulosta. Mutta jos kuulostaisi, niin nimenomaan kaksi taivaanrannanmaalaria sopii paremmin yhteen kuin kaksi täysin erilaista ihmistä.

Mutta miksi palstalla nyt suututaan siitäkin, jos joku ei näytä olevan kauheasti rahan perään? Yleensä valitetaan sitä, jos täytyy olla kauhean korkea elintaso, joten miksi nyt sekään ei kelpaa, että joku elää vaatimattomammin? Ihmeen negatiivisia olette!

• mikäkannattamikäei

No harmaaritarilla nyt on aina raha mielessä......................

• 9869876987

Samaa mieltä.

Mies tienaa kuitenkin 26 500e..

Tuo on aika yleinen elämäntapa. Pieni yksiö on lähinnä vaan nukkumista varten -varsinainen elämä on kodin ulkopuolella. Ei huono. Parempi, kuin nolife muhkealla pankkitilillä.

Palstan miehet eivät voi tätä ymmärtää, koska etsivät 5-kymppisinä vielä sitä ensimmäistä tyttöystävää perheen perustamista varten.

Uskon, että vakka on löytänyt kantensa. Ihme, jos noista ei tule oikeasti paria.

• No miksiköhän? no siksi kun ei kaksi ihmistä kamoineen sovi mihinkään pieneen hikikoppiin, se vaan on fakta. Miksei muka pitäisi muuttaa yhteen. No itse näkisin että h..i jos on naimisissa niin sitten sitä pitää asua yhdessä, ainaki kokeilla eikä se tuollaisessa komerossa onnistu.

No minäkinhän olen aika askeettinen ja iohan ookoohan tuo Heikin asunto on yksineläjälle mutta tulee muistaa että tyyppi on halunnut naimisiin ja iohan kohta menee niin luulisi että olisi ainakin jotain asumisjärjestelymuutoksia suunnitellut. Jos häynä kuvittelee että vaimokin sopii komeroon asumaan ei tule pitkäaikainen liitto.

• Harmaaritari kirjoitti:

No miksiköhän? no siksi kun ei kaksi ihmistä kamoineen sovi mihinkään pieneen hikikoppiin, se vaan on fakta. Miksei muka pitäisi muuttaa yhteen. No itse näkisin että h..i jos on naimisissa niin sitten sitä pitää asua yhdessä, ainaki kokeilla eikä se tuollaisessa komerossa onnistu.

No minäkinhän olen aika askeettinen ja iohan ookoohan tuo Heikin asunto on yksineläjälle mutta tulee muistaa että tyyppi on halunnut naimisiin ja iohan kohta menee niin luulisi että olisi ainakin jotain asumisjärjestelymuutoksia suunnitellut. Jos häynä kuvittelee että vaimokin sopii komeroon asumaan ei tule pitkäaikainen liitto.

Heikillä muutenkin vähenee noi reissailut nyt:)

• Nainen39vee
        Harmaaritari kirjoitti:

No miksiköhän? no siksi kun ei kaksi ihmistä kamoineen sovi mihinkään pieneen hikikoppiin, se vaan on fakta. Miksei muka pitäisi muuttaa yhteen. No itse näkisin että h..i jos on naimisissa niin sitten sitä pitää asua yhdessä, ainaki kokeilla eikä se tuollaisessa komerossa onnistu.

"No miksiköhän? no siksi kun ei kaksi ihmistä kamoineen sovi mihinkään pieneen hikikoppiin, se vaan on fakta. Miksei muka pitäisi muuttaa yhteen. No itse näkisin että h..i jos on naimisissa niin sitten sitä pitää asua yhdessä, ainaki kokeilla eikä se tuollaisessa komerossa onnistu."

Tässä ohjelmassahan he kai muuttavat yhteen jotain tyyliin kuukaudeksi tms. Ei kai nyt kukaan jonkun ohjelman takia rupea asuntoaan irtisanomaan. Tuon ohjelman ja yhdessä asumisen osaltahan homma on eräänlainen leikki - toki osallistujat varmaan ihan oikeasti haluavat testata, voisiko oikeasti löytyä kumppani sitä kautta, mutta oikeastihan tuo enemmän on täysin vieraaseen ihmiseen tutustumista kuin edes varsinaista seurustelua. Jos parit kiinnostuvat toisistaan oikeasti, alkaa varsinainen seurustelu sitten kun kamerat poistuvat. Ja avioliittohan tuo on vain ohjelman ja juridiikan osalta - ei siis verrattavissa siihen, että jotkut olisivat oikeasti löytäneet toisensa, tutustuneet, rakastuneet ja todenneet haluavansa jakaa elämänsä yhdessä.

Ja kyllä kuvausten keston ajan ihan hyvin mahtuu vaikka sinne hikiyksiöön - jotain tavaroitahan voi väliaikaisesti viedä pois. Kyllähän kaksi ihmistä mahtuu hotellihuoneeseenkin. Ja sitä paitsi olet väärässä - tiedän paljon pariskuntia, jotka ovat varsinkin nuorempana saattaneet jonkin aikaa asua yksiössä. Tutustumisvaiheessa ja seurustelun alkuaikoina on ihan tavallista asua vielä erikseen - yleensä yhteen muutetaan sitten, kun suhde on sen verran vakiintunut, että tuntuu että se kestää, ja kun tietää oikeasti tykkäävänsä toisesta. Eihän sitä vielä ekoilla treffeillä tiedä, koska vaikka siinä ihastuisikin, niin eri asia se silti on kuin rakastaa toista tuntemisen jälkeen.

"No minäkinhän olen aika askeettinen ja iohan ookoohan tuo Heikin asunto on yksineläjälle mutta tulee muistaa että tyyppi on halunnut naimisiin ja iohan kohta menee niin luulisi että olisi ainakin jotain asumisjärjestelymuutoksia suunnitellut. Jos häynä kuvittelee että vaimokin sopii komeroon asumaan ei tule pitkäaikainen liitto. "

No, mikäli tuosta oikea suhde syntyy, niin asumiskuvioita voi sitten miettiä uudestaan. Normaalistikin ihmiset tekevät niin, että asuvat ensin yhden ihmisen asunnossa ja mikäli haluavat muuttaa toisen kanssa yhteen, sopivat sitten yhdessä, missä ja miten asutaan. Älytön ajatus, että pitäisi hankkia ja maksaa suurempi asunto jo ennen kuin kumppania on olemassakaan.

• koti.on.koti

niin se on sinkkukämppä tai poikamies asunto ja kun muuttavat yhteen niin hankkivat yhteisen asunnon eli kodin eli mihin varaa eli isoon yksiöön tai kaksioon niin se on sitten heidän kotinsa

• ei.koppeja

mutta sitä ihmettelen miksi maksaa alkeellisesta kopista samaa tai enemmän vuokraa kun voisi asua normaalissakin isohkossa yksiössä

• Nainen39vee
        ei.koppeja kirjoitti:

mutta sitä ihmettelen miksi maksaa alkeellisesta kopista samaa tai enemmän vuokraa kun voisi asua normaalissakin isohkossa yksiössä

Joko se "pieni koppi" on sittenkin halvempi, tai sitten siinä on parempi sijainti. Moni asuu mieluummin lähellä keskustaa vaatimattomammin kuin jossain kaukaisessa lähiössä tai naapurikaupungissa isommassa asunnossa.

• raja.kulkee.tässä
        Nainen39vee kirjoitti:

Joko se "pieni koppi" on sittenkin halvempi, tai sitten siinä on parempi sijainti. Moni asuu mieluummin lähellä keskustaa vaatimattomammin kuin jossain kaukaisessa lähiössä tai naapurikaupungissa isommassa asunnossa.

mutta kuka maksaa kopista saman vuokran oli sitten missä tykkää ja joku vuokran antaja laittaa 30 neliöiseen yksiöön kaksi väliseinää eli saa kolme 10 neliön koppia ja yhteinen keittokomero ja yhteisvessan ja jos vuokraisi yhdelle ja saisi esim 500e vuokra rahaa niin nyt saa 1500e ja toiseksi oli missä tykkää niin ei alkeellisesti tarvi asua kuin jossakin 1630 luvulla eli kylppäristä amme pois ja sänky tilalle niin kuka vuokraa kylppärin itselleen ja maksaa siitä 1990e kk ja on vaikka keskellä helsinkiä

• ihme.jankka
        raja.kulkee.tässä kirjoitti:

mutta kuka maksaa kopista saman vuokran oli sitten missä tykkää ja joku vuokran antaja laittaa 30 neliöiseen yksiöön kaksi väliseinää eli saa kolme 10 neliön koppia ja yhteinen keittokomero ja yhteisvessan ja jos vuokraisi yhdelle ja saisi esim 500e vuokra rahaa niin nyt saa 1500e ja toiseksi oli missä tykkää niin ei alkeellisesti tarvi asua kuin jossakin 1630 luvulla eli kylppäristä amme pois ja sänky tilalle niin kuka vuokraa kylppärin itselleen ja maksaa siitä 1990e kk ja on vaikka keskellä helsinkiä

Joku maksaa eikä asia kuulu sulle.

• idiootti.maksaa
        ihme.jankka kirjoitti:

Joku maksaa eikä asia kuulu sulle.

täytyy olla idiootti

• Nainen39vee
        raja.kulkee.tässä kirjoitti:

"mutta kuka maksaa kopista saman vuokran oli sitten missä tykkää ja joku vuokran antaja laittaa 30 neliöiseen yksiöön kaksi väliseinää eli saa kolme 10 neliön koppia ja yhteinen keittokomero ja yhteisvessan ja jos vuokraisi yhdelle ja saisi esim 500e vuokra rahaa niin nyt saa 1500e ja toiseksi oli missä tykkää niin ei alkeellisesti tarvi asua kuin jossakin 1630 luvulla eli kylppäristä amme pois ja sänky tilalle niin kuka vuokraa kylppärin itselleen ja maksaa siitä 1990e kk ja on vaikka keskellä helsinkiä "

No, ihmiset haluavat asumiselta eri asioita. Joku voi tykätä kylpemisestä niin paljon, ettei haittaa vaikka se kylpyamme veisi tilaa. Joku tykkää asua keskustassa eikä viihtyisi jossain kauempana. Joku muu taas tarvitsee enemmän tilaa. Joku tykkää asua yksin, joku kommuunissa.

Mutta 30 neliön asunnosta ei voi mitenkään tehdä kolmea asuntoa - tähän alkaa puuttua joku huoneenvuokrauslaki. Joten älä liioittele. Varmasti kukaan ei maksaisi 500 euroa vuokraa alle 10 neliön kopista, jossa on yhteinen vessa eikä kunnollista ikkunaa. Mutta eipä sellaisessa taida kukaan tässä maassa asuakaan.

• lkjhlkjhlkjl
        Nainen39vee kirjoitti:

Jep. Parempi pienessä yksiössä hyvällä alueella, kuin tilavassa asunnossa paskalähiössä pummien tms. tms. ahdisteltavana.

• Tutulta kuulostaa, mutta toki siitä on aikaa. Poikaystäväni opiskeluasunnossa ei vettä saanut kuin vessasta ja yhteiskeittiö sijaitsi käytävällä. Mikrolla ja kahvinkeittimellä huoneessa pärjäsi myöskin jotenkuten. Kahvimaito oli ikkunalaudalla, paitsi kesäisin se hapantui aika nopsaan :/ Seuraavassa (nykyisessä) suhteessa mies muutti omasta yksiöstään mun vähän isompaan yksiöön.

Miten niin se raha mikä meni matkusteluun ja ulkonakäyntiin, meniskin nyt naiseen? Ihan outo ajatus. Molemmat käyttää omia rahoja ja nainen käyttää omat rahansa myös yhdessä matkusteluun ja yhdessä ulkonäkäyntiin. Tossahan säästää, kun ei tarvita kuin yksi kahvinkeitin, yksi jääkaappi jne. Eihän tuossa ole ennen lisärahantarvetta, kuin jos/kun perhe kasvaa. Silloinkin molemmat rahoittaa tietysti sitä elämää, tarpeen mukaan.

• Niinpä. siitä on aikaa ja nuorena on naisetkin joustavia, pelkkä rakkaus riittää mutta veikkaanpa että kolmekymppiselle miinalle ei teinitouhut kelpaakaan enää.

Siten niin että jos Heikki aikoo jatkossakin matkustella ja käydä ulkona se tarkoittaa tuplamenoa melko usein, vaikka Miina joskus itsensä maksaisikin kyllä naiset näin 2000-luvullakin odottaa että mies kustantaa enemmän ulkona käydessä. Lisäksi näytti jossain Miina etsivän miestä joka tykkää seikkailuista, veikkaan että niihin seikkailuihinkin uppoaa jonkun verran taaloja.

Niinpä. siitä on aikaa ja nuorena on naisetkin joustavia, pelkkä rakkaus riittää mutta veikkaanpa että kolmekymppiselle miinalle ei teinitouhut kelpaakaan enää.

Siten niin että jos Heikki aikoo jatkossakin matkustella ja käydä ulkona se tarkoittaa tuplamenoa melko usein, vaikka Miina joskus itsensä maksaisikin kyllä naiset näin 2000-luvullakin odottaa että mies kustantaa enemmän ulkona käydessä. Lisäksi näytti jossain Miina etsivän miestä joka tykkää seikkailuista, veikkaan että niihin seikkailuihinkin uppoaa jonkun verran taaloja.

Mua vähän hämmästyttää tuo, että luulet että edelleen naiset odottaisi, että mies maksaa. En katsonut tuota ohjelmaa enkä lukenut juuri tuota linkkiä, mutta eikö toinen ollut joku köyhyystutkija tms. ? En usko, että juuri tuolla parilla olisi noin vanhanaikainen käsitys, kun ei meilläkään ollut 90-luvulla. Ei ulkona käymisessä eikä matkustelussa. Itsestäänselvää, että molemmat maksaa omat menonsa ja yhteisistä menoista oman osuuden. Me käydään nykyäänkin kaupassa joskus niin, että molemmilla on omat korit ja omat ostokset ja maksetaan omamme. Ja me ollaan sentään vanha aviopari :D Toki enimmäkseen käydään vuorotellen, ja ostetaan sitten koko perheelle. En osaisi käyttää yhteistä pankkitiliä enkä toisen rahoja tai korttia, never. Kun käydään yhdessä syömässä, niin vuorotellen maksetaan lasku.

Tuo pikkuyksiön omistaja on selvästi valittu ohjelmaan siksi, että siihen saadaan jännitystä ja draamaa. Ja puimista netin keskustelupalstoille. Luulen silti että asiat ratkeaa, jos halua siihen riittävästi löytyy, molemmilta. Sitä en tiedä, löytyykö heiltä. Täytyy tunnustaa, että en ole kyseistä ohjelmaa koskaan katsonut, lukenut vain lööppejä ja keskusteluja.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mua vähän hämmästyttää tuo, että luulet että edelleen naiset odottaisi, että mies maksaa. En katsonut tuota ohjelmaa enkä lukenut juuri tuota linkkiä, mutta eikö toinen ollut joku köyhyystutkija tms. ? En usko, että juuri tuolla parilla olisi noin vanhanaikainen käsitys, kun ei meilläkään ollut 90-luvulla. Ei ulkona käymisessä eikä matkustelussa. Itsestäänselvää, että molemmat maksaa omat menonsa ja yhteisistä menoista oman osuuden. Me käydään nykyäänkin kaupassa joskus niin, että molemmilla on omat korit ja omat ostokset ja maksetaan omamme. Ja me ollaan sentään vanha aviopari :D Toki enimmäkseen käydään vuorotellen, ja ostetaan sitten koko perheelle. En osaisi käyttää yhteistä pankkitiliä enkä toisen rahoja tai korttia, never. Kun käydään yhdessä syömässä, niin vuorotellen maksetaan lasku.

Tuo pikkuyksiön omistaja on selvästi valittu ohjelmaan siksi, että siihen saadaan jännitystä ja draamaa. Ja puimista netin keskustelupalstoille. Luulen silti että asiat ratkeaa, jos halua siihen riittävästi löytyy, molemmilta. Sitä en tiedä, löytyykö heiltä. Täytyy tunnustaa, että en ole kyseistä ohjelmaa koskaan katsonut, lukenut vain lööppejä ja keskusteluja.

No niin minä luulen että kolmikymppisellä sinkkunaisella on erilaiset odotukset kuin alle parikymppisellä. Siinäkin muuten yksi syy miksi miehet pitäåvät nuorista naisista, ne ei ole niin vaativaisia kuin vanhemmat naiset joita elämä on koulinut ottamaan omansa pois. sun miehellä kuvin tuuri kun läysi sut nuorena. Minunkin tutuissa semmoiset jotka olleet ihan teinistä asti yksissä elää noin kuin te oikeasti tasa-arvoisessa suhteessa. Minä vaan en usko että olisi mahdollista päästä samaan jonkun 30 naisen kanssa, se kun on ensin omat rahansa tuhlannut johokin renttuun loppuelämä on sille tasoituksen hakemista ja se hakee sen korkojen kanssa.

No niin minä luulen että kolmikymppisellä sinkkunaisella on erilaiset odotukset kuin alle parikymppisellä. Siinäkin muuten yksi syy miksi miehet pitäåvät nuorista naisista, ne ei ole niin vaativaisia kuin vanhemmat naiset joita elämä on koulinut ottamaan omansa pois. sun miehellä kuvin tuuri kun läysi sut nuorena. Minunkin tutuissa semmoiset jotka olleet ihan teinistä asti yksissä elää noin kuin te oikeasti tasa-arvoisessa suhteessa. Minä vaan en usko että olisi mahdollista päästä samaan jonkun 30 naisen kanssa, se kun on ensin omat rahansa tuhlannut johokin renttuun loppuelämä on sille tasoituksen hakemista ja se hakee sen korkojen kanssa.

Öö, olen itse tavannut kyllä nykyisen mieheni 24-vuotiaana ja hän oli 29v. tuolloin. Mulla oli sitä ennen neljän vuoden suhde sen mustiksen kanssa (josta kerroin toisaalla) 18-22vuotiaana. Ihan samat kuviot raha-asioissa molemmissa suhteissa. Vaikka tuolloin 24v ja 29v molemmat olikin jo työelämässä.

Öö, olen itse tavannut kyllä nykyisen mieheni 24-vuotiaana ja hän oli 29v. tuolloin. Mulla oli sitä ennen neljän vuoden suhde sen mustiksen kanssa (josta kerroin toisaalla) 18-22vuotiaana. Ihan samat kuviot raha-asioissa molemmissa suhteissa. Vaikka tuolloin 24v ja 29v molemmat olikin jo työelämässä.

Hetkinen, se taiskin sitten olla viiden vuoden suhde.. Oon aina ajatellut että neljän :D

Niin, eli olit suhteellisen tahraton vielä tuossa vaiheessa, voitaisiinkon sanoa inhimillisyytesi säilyttänyt mutta jos ajatellaan jotain tindernaista, kymmeniä ellei satoja kaatoja takanaan se odottaa mieheltä asioita ihan eri sfääreissä kuin sinä aikoinaan omalta mieheltäsi. Se on käynyt sadoilla treffeillä joilla useimmiten on mies maksanut, kyllä se vakiinnuttuaankin odottaa että mies maksaa vastaavasti vaikka olisi vakihoito sille.

Niin, eli olit suhteellisen tahraton vielä tuossa vaiheessa, voitaisiinkon sanoa inhimillisyytesi säilyttänyt mutta jos ajatellaan jotain tindernaista, kymmeniä ellei satoja kaatoja takanaan se odottaa mieheltä asioita ihan eri sfääreissä kuin sinä aikoinaan omalta mieheltäsi. Se on käynyt sadoilla treffeillä joilla useimmiten on mies maksanut, kyllä se vakiinnuttuaankin odottaa että mies maksaa vastaavasti vaikka olisi vakihoito sille.

Äh, en usko että kaikki ihmiset (naiset) olisi noin paljon muuttuneet parissakymmenessä vuodessa. Eihän kaikki käytä tinderiä, eikö se ole aika junttiakin ja pinnallista monen mielestä? Mun on vaikea uskoa, että kukaan järkevä sellaista viitsii ainakaan pidempään kokeilla. Joitain tuttuja tiedän, eronneita, jotka on ihan hetken kokeilleet ja todenneet että kamalaa puuhaa. Ja tuo, että mies maksaa, ei tule oikein ketään tuttua mieleen, joka noin olettaisi, siis naisista ainakaan. Ei iki-sinkuista eikä eronneista. Musta ihmiset puhuu ihan eri todellisuuksista täällä, kuin missä itse elän. Ehkä mun tuttavapiiri on sitten niin köyhää ns. humanisti- ja kulttuuriväkeä, että ei ne edes kehtaisi odottaa, että mies maksaa. Kun ne miehet on yhtä köyhiä, ja usein samoilla aloilla.

Äh, en usko että kaikki ihmiset (naiset) olisi noin paljon muuttuneet parissakymmenessä vuodessa. Eihän kaikki käytä tinderiä, eikö se ole aika junttiakin ja pinnallista monen mielestä? Mun on vaikea uskoa, että kukaan järkevä sellaista viitsii ainakaan pidempään kokeilla. Joitain tuttuja tiedän, eronneita, jotka on ihan hetken kokeilleet ja todenneet että kamalaa puuhaa. Ja tuo, että mies maksaa, ei tule oikein ketään tuttua mieleen, joka noin olettaisi, siis naisista ainakaan. Ei iki-sinkuista eikä eronneista. Musta ihmiset puhuu ihan eri todellisuuksista täällä, kuin missä itse elän. Ehkä mun tuttavapiiri on sitten niin köyhää ns. humanisti- ja kulttuuriväkeä, että ei ne edes kehtaisi odottaa, että mies maksaa. Kun ne miehet on yhtä köyhiä, ja usein samoilla aloilla.

On ne, juurikin ratkaiseva taitos on siinä vuosituhannen vaihteessa, naiset muuttuivat. Ja kyllä,. olet oikeassa, tasa-arvoinen 2000-luvun nainen sanoo "miehen ei kuulu maksaa" mutta oikeasti se odottaa sitä silti treffeillä. jos mies ei maksa se on itara ja nuuka, ei jatkoon. Toki nainen tahtoo maksaa vuorostaan, mies tarjoaa ravintolaillallisen ja nainen tarjoaa huoltsikalla kahvit, jotakuinkin siinä suhteessa se menee.

• trollikka

Liki liippas, etten asu pienessä melkein kuin yksiössä.
      Elämä ei aina mene kuin elokuvissa... tai oikeastaan mulla on mennyt kuin toiminta elokuvissa. Yhdestä keissistä kun on just selvinnyt, törmään toiseen tapaukseen, eikä hyvältä näytä tämäkään episodi mun elämässäni.

Mä olen juuttunut paikoilleni ilmeisesti... eikä tästä noin vain lähdetäkkään, ilmeisesti.
      Mutt ihan oikeesti, ei mulla ole valittamista, mulla on oikeasti asiat aikast hyvin, vaikka narisen.
      On asunto, työtä; oikeastaan enemmän mitä jaksan tehdä, ja saan elantoni kyllä tästä ja hiukan jää ylikin, pahan päivän varalle.

Etkös sä ole kuullut minimaallisesta elämästä Harmis, ei tuhlailla turhuuteen rahaa ja aikaakaan. Omistetaan vain se tarpeellinen, eikä enempään ole edes hinkua. Älä ole noin skeptinen asialle.
      Sehän olisi optimitilanne, jos siihen kykenee... sen tietää vain kokeilemalla teoriaa käytännössä.

Mun pitäis tehdä varmaan niitä töitä, joita juuri rutisin olevan vähän liikaakin. Eli se on moron nyt!

• Niin mutta se onkin hivenen eri asia sulla. Et sinäkään ois niin peintä asuntoa suunnitellut jos olisit naimisiin ollut menossa mutta tuo heikki ei käsittääkseni mitään ole maininnut asumisjäårjestelymutoksista, ilmeisesti aikoo elää etäsuhteessa vaimonsa kanssa.

juu, olen kuullut ja itsekin tavallaan vastaavaa harjoitan siten etten ole haalinut liikaa tilaa mutta on mulla sentään kaksio itsellä. Skeptinen olen siksi kun ei tuo Heikki ole mitään suunnitelmia ilmaissut jatkon suhteen. itse jos olisin naimisiin menossa olis varmaan nykyinen asunto myyty/myynnissä ja isompaa hommattaisiin ihan jo siksi että kaksiokin on kahdelle liian ahdas.

• trollikka
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin mutta se onkin hivenen eri asia sulla. Et sinäkään ois niin peintä asuntoa suunnitellut jos olisit naimisiin ollut menossa mutta tuo heikki ei käsittääkseni mitään ole maininnut asumisjäårjestelymutoksista, ilmeisesti aikoo elää etäsuhteessa vaimonsa kanssa.

juu, olen kuullut ja itsekin tavallaan vastaavaa harjoitan siten etten ole haalinut liikaa tilaa mutta on mulla sentään kaksio itsellä. Skeptinen olen siksi kun ei tuo Heikki ole mitään suunnitelmia ilmaissut jatkon suhteen. itse jos olisin naimisiin menossa olis varmaan nykyinen asunto myyty/myynnissä ja isompaa hommattaisiin ihan jo siksi että kaksiokin on kahdelle liian ahdas.

No tuon avioliiton suhteen olen kyllä erittäin skeptinen... mutt asuntoa en alkaisi syyttämään.
        Kyllä syy on jossain muussa kuin asunnossa. Kaksi täysin tuntematonta ihmistä lyöttätytyy yhteen: mitkä edellytykset heillä on saada liittonsa toimimaan, jos kaksi alun alkaen umpirakastunut parikaan ei siinä aina onnistu!

Voi olla; ett jos aviopari asuu eri asunnoissa, voi liitto jotenkin toimiakin, kun toista ei tarvitse koko aikaa ottaa huomioon... siinä arkea pyörittäessään.
        Voi tehdä kuten itselleen parhaiten sopii, nukkua silloin kun väsyttää ja töidenkin puolesta asia käy. Työvuoroja pystyy sopimaan omaan aikatauluunsa sopivia, kunhan jossain välissä huomio sen puolisonsa; edes vähän! Melko vapaata se ajan käyttö silloin vielä ois, toisin kun parisuhteessa.

Niin ett on siinä omat hyvätkin puolensa jos on eri asunnot olemassa, ja vuoroin ns. vierailuilla toistensa luona käyvät. Pikkuhiljaa silloin tutustuisivatkin toisiinsa, eikä äkkirysäyksellä hyntyyt yhteen lyöntiä tapahtuisi... ehkä siitä hiljalleen saattais jotain tulla, tai ainakin hirveältä virheeltä
        olisivat säästyneet. Ei ainakaan jatkuvia muuttokuormia paikasta toiseen ja uuden asunnon hankkimista... kun kaikki ei mennyt piirustusten mukaan.
        Kovin kepeästi vaan tuntuvat ihmiset avioliittoon suhtautuvan!
        ja vielä Läsnäoleva-kohtaaminen Dunderfelt psykologi ja tietokirjailija; ohjaajana. Hahhahhaa!

Päivänjatkoja, sulle!

• trollikka kirjoitti:

No tuon avioliiton suhteen olen kyllä erittäin skeptinen... mutt asuntoa en alkaisi syyttämään.
        Kyllä syy on jossain muussa kuin asunnossa. Kaksi täysin tuntematonta ihmistä lyöttätytyy yhteen: mitkä edellytykset heillä on saada liittonsa toimimaan, jos kaksi alun alkaen umpirakastunut parikaan ei siinä aina onnistu!

Voi olla; ett jos aviopari asuu eri asunnoissa, voi liitto jotenkin toimiakin, kun toista ei tarvitse koko aikaa ottaa huomioon... siinä arkea pyörittäessään.
        Voi tehdä kuten itselleen parhaiten sopii, nukkua silloin kun väsyttää ja töidenkin puolesta asia käy. Työvuoroja pystyy sopimaan omaan aikatauluunsa sopivia, kunhan jossain välissä huomio sen puolisonsa; edes vähän! Melko vapaata se ajan käyttö silloin vielä ois, toisin kun parisuhteessa.

Niin ett on siinä omat hyvätkin puolensa jos on eri asunnot olemassa, ja vuoroin ns. vierailuilla toistensa luona käyvät. Pikkuhiljaa silloin tutustuisivatkin toisiinsa, eikä äkkirysäyksellä hyntyyt yhteen lyöntiä tapahtuisi... ehkä siitä hiljalleen saattais jotain tulla, tai ainakin hirveältä virheeltä
        olisivat säästyneet. Ei ainakaan jatkuvia muuttokuormia paikasta toiseen ja uuden asunnon hankkimista... kun kaikki ei mennyt piirustusten mukaan.
        Kovin kepeästi vaan tuntuvat ihmiset avioliittoon suhtautuvan!
        ja vielä Läsnäoleva-kohtaaminen Dunderfelt psykologi ja tietokirjailija; ohjaajana. Hahhahhaa!

Päivänjatkoja, sulle!

No kyllä minusta asumisen järjestäminen on aika oleellista jos kuitenkin naimisissa ollaan olevinaan. He taitaa asua eri paikkakunnillakin niin väitänpä että isoja liikkeitä on tehtävä jotta tuiosta avioliitto oikeasti syntyisi. Voihan sitä toki seurustella etänä mutta minä luulin että nuo on tosissaan ja nin valmiita avioliittoon kun tuommoiseen menevät että yhteenmuutto melkinpä välttämätön jotta homma etenisi.

Minä sitä olen sen verran skeptinen että vuorovierailut toimii aikansa mutta jos niillä paljonkin vielä välimatkaa se etäännyttää. Onkohan kummallakaan edes omaa autoa? Jos ei niin voi julkisilla kulkeminen alkaa tympimään jossain vaiheessa, varsinkin Miinaa jos ensin jyrää puolen suomen läpi bussilla ja sitten vastassa on heikin hikiyksiö eikä seikkailuista, jotka miina jossain jutussa mainitsi, tietoakaan.

Ju, samaa mieltä että kovin kepeästi, veikkaan ettei noista tule paria pitkään juoksuun. Jossain oli muuten haasttaatelussa menneistä pareista se joku samuel ja....oota....tuossa;

https://www.katsomo.fi/sarja/huomenta-suomi-33001003008/ensitreffit-alttarilla-tiina-ja-samuel-yha-yhdessa-970954

Nuo oli oikeasti tosissaan ja onnistuivat, jotenkin tuntuu että kovin moni noissa eri ohjelmissa ei ole.

• trollikka
        Harmaaritari kirjoitti:

No kyllä minusta asumisen järjestäminen on aika oleellista jos kuitenkin naimisissa ollaan olevinaan. He taitaa asua eri paikkakunnillakin niin väitänpä että isoja liikkeitä on tehtävä jotta tuiosta avioliitto oikeasti syntyisi. Voihan sitä toki seurustella etänä mutta minä luulin että nuo on tosissaan ja nin valmiita avioliittoon kun tuommoiseen menevät että yhteenmuutto melkinpä välttämätön jotta homma etenisi.

Minä sitä olen sen verran skeptinen että vuorovierailut toimii aikansa mutta jos niillä paljonkin vielä välimatkaa se etäännyttää. Onkohan kummallakaan edes omaa autoa? Jos ei niin voi julkisilla kulkeminen alkaa tympimään jossain vaiheessa, varsinkin Miinaa jos ensin jyrää puolen suomen läpi bussilla ja sitten vastassa on heikin hikiyksiö eikä seikkailuista, jotka miina jossain jutussa mainitsi, tietoakaan.

Ju, samaa mieltä että kovin kepeästi, veikkaan ettei noista tule paria pitkään juoksuun. Jossain oli muuten haasttaatelussa menneistä pareista se joku samuel ja....oota....tuossa;

https://www.katsomo.fi/sarja/huomenta-suomi-33001003008/ensitreffit-alttarilla-tiina-ja-samuel-yha-yhdessa-970954

Nuo oli oikeasti tosissaan ja onnistuivat, jotenkin tuntuu että kovin moni noissa eri ohjelmissa ei ole.

Munsta tuntuu ett ottavat sen pelkästään seikkailuna... ja saahan siinä hieman kuuluisuutta, mikä puolestaan voi antaa uusia suhteita... suhteilijoille.

Äläs nyt!=)) Kyllä se hikiyksiö on varsinainen seikkailu, on sen verran askeettinen ett käy melkein erämaa seikkailusta... lähdekin on, jos kahvia haluaa keittää, kun ei ota siitä alimmasta lähteestä sitä vettä! Ei vaiskaan, kyllä sitä tulee karuissakin olosuhteissa toimeen... oikeassa erämaassa.

Pieni yksiö on luxusta; verrattuna teltta majoitukseen raesateessa ja aamuyöllä -2°c, makuupussissa yritin nukkua... palelluin niin ett hampaat kalisi suussa. Revi siitä! On muuten ainoa tuon sortin kokemus, ja majoitus kalaretkilläkin on aina; jossain rakennuksessa! Eikä ikinä enää lokakuussa teltassa ja makuupussissa... jos itse pääsen valitsemaan olosuhteita! Ja saat uskoa ett ruikutin koko rahan edestä surkeuttani, väsymyksestä ja vilusta melko v-mäinen olotila.
        En muista olenko koskaan nauttinut saunasta ja löylyitä niin paljon, kun silloin päästyäni hotellin saunaan lopulta sulattamaan itseäni.

• trollikka kirjoitti:

Munsta tuntuu ett ottavat sen pelkästään seikkailuna... ja saahan siinä hieman kuuluisuutta, mikä puolestaan voi antaa uusia suhteita... suhteilijoille.

Äläs nyt!=)) Kyllä se hikiyksiö on varsinainen seikkailu, on sen verran askeettinen ett käy melkein erämaa seikkailusta... lähdekin on, jos kahvia haluaa keittää, kun ei ota siitä alimmasta lähteestä sitä vettä! Ei vaiskaan, kyllä sitä tulee karuissakin olosuhteissa toimeen... oikeassa erämaassa.

Pieni yksiö on luxusta; verrattuna teltta majoitukseen raesateessa ja aamuyöllä -2°c, makuupussissa yritin nukkua... palelluin niin ett hampaat kalisi suussa. Revi siitä! On muuten ainoa tuon sortin kokemus, ja majoitus kalaretkilläkin on aina; jossain rakennuksessa! Eikä ikinä enää lokakuussa teltassa ja makuupussissa... jos itse pääsen valitsemaan olosuhteita! Ja saat uskoa ett ruikutin koko rahan edestä surkeuttani, väsymyksestä ja vilusta melko v-mäinen olotila.
        En muista olenko koskaan nauttinut saunasta ja löylyitä niin paljon, kun silloin päästyäni hotellin saunaan lopulta sulattamaan itseäni.

Tulee lyhyt seikkailu varmaan. Miina tuolla toivoo löytävänsä:

https://www.mtv.fi/viihde/televisio/artikkeli/miina-etsii-rakkautta-ensitreffit-alttarilla-ohjelmasta-toivoo-loytavansa-kumppanin-joka-pitaa-seikkailuista/7051344#gs.3TneRfU

"Miina toivoo löytävänsä kumppanin, jonka kanssa hän voisi jakaa rakkauden kokea uusia seikkailuja. Miina toivoo tasapainoista suhdetta, joka perustuu kunnioitukseen, avoimuuteen ja luottamukseen. Miina on feministi ja myös valmis puolustamaan näkemyksiään."

Eihän nuo sinällään niin huonoja juttuja ole, paitsi tuo feminismi :D, mutta veikkaanpa että nuop Miinan tarkoittamat seikkailut eivät sijoitu Suomeen vaan ovat vähän laajemmalla alueella, onkohan Heikistä tarjoamaan niitä? Vähän luulen että ei riitä seikkailuksi se että saa täyttää keittää kahvit vessavedellä :D

Joo, ei liian eksoottista ehkä välttämättä tarvitse olla, no voisin kyllä nukkua pakkasessakin ulkona jos kunnon varusteet mutta joo, sitten on kiva jos pääsee sen päälle jonnkein lämpimään.

• omatupajalupa

Olen asunut yksiössä, ei ole edes pitkä aika. Nyt 40 neliön asunto. En ottaisi ketään asumaan kanssani koska ei ole tarvetta parisuhteelle eikä kämppiskään houkuttele. Vaikka kotini olisi 100 neliötä niin en sittenkään. Haluan asua yksin.
      En myöskään menisi kenenkään kotiin asumaan.

• jatkuukomatkustelu

Heikki on varmaan ottanut huomioon kaikki asiat kun on hakenut ohjelmaan. On elänyt poikamies elämää tähän asti mutta parisuhteessa täytyy huomioida toinenkin ihminen. Täytyy osata tehdä kompromisseja jne.
      Heikki on ollut kova matkustelemaan. Mitähän matkoja miehet yleensä tekee...

• matkustusveressä

Miehet ja naiset matkustelee enimmäkseen ihan muita kuin seksimatkoja, mutta tällä palstalla matka tarkoittaa ulkomaanromansseja tai seksin ostamista. itse olen käynyt yli kahdessakymmenessä maassa, enkä koskaan ole harrastanut siellä seksiä paikallisen kanssa. Jos kumppanin kanssa olen ollut liikkeellä, niin hänen kanssaan tietysti. Kaikki kumppanit ovat olleet suomalaisia.

• En todellakaan,vaikka mun homeluukku onkin karmiva ja ahdas,on olevinaan kaksio.Partsi ja pikkuhuone jota ei voi käyttää(liikennemelu kylmä paskanen ilma sisään suoraan vilkkaalta tieltä) vie osan tilasta niin tollaseen kopperoon en enää lähtis. Kahvivesi vessasta,for real? Opiskelijalle varmaan sopiva mutta aikuiselle miehelle..Sehän kyllä sanoikin että on paljon poissa,tartteeko ihmetellä. Ei tollaseen ketään muuta mahdu,hulluksihan siinä tulis..

• Saadaanpa nähdä kuinka kauan se Miina kestää, saattaa kilahtaa jo ensijaksossa.

• kilahtaa
        Harmaaritari kirjoitti:

Saadaanpa nähdä kuinka kauan se Miina kestää, saattaa kilahtaa jo ensijaksossa.

Tai mies kilahtaa kun nainen tuppautuu pieneen yksiöön.

• kilahtaa kirjoitti:

Käytävällekö pitäisi laittaa? sentään vihitty vaimo kyseessä.

• Naisenkämppään
        kilahtaa kirjoitti:

Miksi yleensäkin pitäisi mennä miehen yksiöön, kai sillä naisellakin asunto on.

Saadaanpa nähdä kuinka kauan se Miina kestää, saattaa kilahtaa jo ensijaksossa.

Löydäänkö vetoa?:D Ei tollasta kopperoa kukaan kestä paitsi samanlainen..

• Pillujen--asiantuntija

Tuo muija antaa pakit heikille äkkiä kun näkee missä mies asuu. Siinä on taas asiantuntijat laittaneet osaamisensa peliin, siis ei nuo ole yhtään sopivia toisillee. Jos menee naimisiin niin pitää heti etsiä uusi kämppä ja muuttaa yhteen. Ei se liitto muuten toimi jos ei asu yhdessä. Olisin varmasti löytänyt toisilleen sopivamman parin ohjelmaan kun ne asiantuntijat siinä.

• ukkoantaapakit

Noinko ohjelman käsikirjoitukseen kuuluu? Heti yhteinen kämppä jne.

• ätminelämää

Minä asun 3,5 km keskustasta ja vuokra 363 euroa 34 neliöinen asunto. Ihan sopiva vuokra mulle ja säästää rahaa kun ei ole kallis vuokra. Mutta onhan tuo heikin asunto ihan karmivan surkea, tuskin muija siellä haluaa nukkua ja tulee avioero heti oitis kun näkee tuon luukun.

• Viinamies

Miina jättää heikin heti kun saa tietää ettei heikki juo viinaa. Nainen ei halua tylsää miestä joka keittää kahvia vessassa, todella epähygieenistäkin.

• heikkijättäämiinan

Eiköhän nuo asiat ole otettu huomioon pareja valittaessa.

• heikkijättäämiinan kirjoitti:

Eiköhän nuo asiat ole otettu huomioon pareja valittaessa.

No, nainen toki voi sanoa ettei tuloilla, asemalla ja omaisuudella ole väliä mutta sitten kun oikeasti on sellainen mies tarjolla jolla ei noita ole eikä se ole jännämies ei se varmasti kelpaa. En ihmettelisi jos Miina ilmoittaa erosta heti kun kokonaisuus paljastuu sille, selityksenä on tietysti "erilaiset luonteet" tms. mutta kyllä me kaikki tiedetään mikä siinä sitten oikeasti hiertää.

• jänniä.ovat
        Harmaaritari kirjoitti:

No, nainen toki voi sanoa ettei tuloilla, asemalla ja omaisuudella ole väliä mutta sitten kun oikeasti on sellainen mies tarjolla jolla ei noita ole eikä se ole jännämies ei se varmasti kelpaa. En ihmettelisi jos Miina ilmoittaa erosta heti kun kokonaisuus paljastuu sille, selityksenä on tietysti "erilaiset luonteet" tms. mutta kyllä me kaikki tiedetään mikä siinä sitten oikeasti hiertää.

Nehän on jännämiehiä koska naiset on olleet valitsemassa.
        Miehen tuloilla on väliä koska ainakaan minä en rupeaisi aikuista miestä elättämään. En itsekään ole miehen elätettävänä.

• Eri.pari
        Harmaaritari kirjoitti:

Vaikutti noi aika erilaisilta ihmisiltä. Heikki vaikutti hiljaiselta, hitaalta, mumiseva, ei meinannut puheesta saada selvää. Miina vaikutti rempseältä, iloiselta, puheliaalta. Niin jos tuossa ero tulee, niin varmaan erilaisisuudellakin on osansa.

• Kaisanoasaa

Ei ole heikillä mitään tarjottavaa naiselle. KYllä tuli lyhyt avioliitto. Köyhäkin heikki on ja vaikuttaa myös hidasälyiseltä. Sääliksi käy kun muija antaa tylyt pakit. Ja sitten ne naisen selityksen miksi ei suhde onnistunut, heikki oli ihan kiltti muttei ollut kemiaa koska ei ole jännä.

• Kertaus

Heikki on jännä koska naiset valitsi Heikin.

• Kyllä ne jotkut näyttää olevan vähään tyytyväisiä elämässä..
      Afrikassa asuvat savimajoissa, eikä tule vettä ollenkaan.
      Noh....Poloisia ovat.

• trollikka

Menes kertomaan tuo pakolaisille. Haluavat asua hotellissa, huonesiivooja käy ja eittiöön oma kokki joka osaa tehdä etnisiä ruokia. Ei vanhustentalon tai koulussa tarjoiltava ruoka kelpaa, puhemiehenä toiminut ei syöttäisi sellaista ruokaa edes koiralleen. No , naisille ja ehkä lapsille, mutt ei tosi miehet tuollaista syö!
        No, nämä tosimiehet jättivät naisensa ja lapset kotiin, lähtiessään siellä käytävää sotaa pakoon.
        Tosi miehekästä... sanon! =))

• trollikka kirjoitti:

Menes kertomaan tuo pakolaisille. Haluavat asua hotellissa, huonesiivooja käy ja eittiöön oma kokki joka osaa tehdä etnisiä ruokia. Ei vanhustentalon tai koulussa tarjoiltava ruoka kelpaa, puhemiehenä toiminut ei syöttäisi sellaista ruokaa edes koiralleen. No , naisille ja ehkä lapsille, mutt ei tosi miehet tuollaista syö!
        No, nämä tosimiehet jättivät naisensa ja lapset kotiin, lähtiessään siellä käytävää sotaa pakoon.
        Tosi miehekästä... sanon! =))

Liekkö niillä mitään naisia ja lapsia ole...Todennäköisesti sinkkumiehiä ja käyttivät tilaisuuden hyväkseen kun tarjolla on ilmainen ylöspito...
        Näitä pakolaisiahan ei voi tyhmänä pitää kun ottavat mitä ilman annetaan...Suomen päättäjät ovat tyhmiä.
        Johan tuon pitäisi järjenkin sanoa, että ne ketkä tulee, niin pitäs olla naiset ja lapset..Nyt kelkkovat miehiä sotkemaan jo ennestään epätasapainossa olevaa väestörakennetta(miehiä enemmän kuin naisia)

• trollikka
        CamelBoots kirjoitti:

Liekkö niillä mitään naisia ja lapsia ole...Todennäköisesti sinkkumiehiä ja käyttivät tilaisuuden hyväkseen kun tarjolla on ilmainen ylöspito...
        Näitä pakolaisiahan ei voi tyhmänä pitää kun ottavat mitä ilman annetaan...Suomen päättäjät ovat tyhmiä.
        Johan tuon pitäisi järjenkin sanoa, että ne ketkä tulee, niin pitäs olla naiset ja lapset..Nyt kelkkovat miehiä sotkemaan jo ennestään epätasapainossa olevaa väestörakennetta(miehiä enemmän kuin naisia)

Tiedätkös sä keitä mahtaa olla ne jotka ovat ne tyhmät päättäjät sinne valinneet?
        Ettei vaan ole niin et pata kattilaa soimaa... Virheitä tekevälle sattuu, mutt virheistään pitäisi ottaa oppia. Saattaa olla vaikeaa korjailla tehtyjä mokailuja... yrittää ainakin pitäisi, minimoida vahigot mahdollisimman hyvin ja välttää uusien mokin muodostumista... eli kääntää hieman kelkkaamme.

• trollikka kirjoitti:

Tiedätkös sä keitä mahtaa olla ne jotka ovat ne tyhmät päättäjät sinne valinneet?
        Ettei vaan ole niin et pata kattilaa soimaa... Virheitä tekevälle sattuu, mutt virheistään pitäisi ottaa oppia. Saattaa olla vaikeaa korjailla tehtyjä mokailuja... yrittää ainakin pitäisi, minimoida vahigot mahdollisimman hyvin ja välttää uusien mokin muodostumista... eli kääntää hieman kelkkaamme.

Sitähän se on kun äänestetään kaikesta huolimatta niitä samoja naamoja sinne ja touhu kovenee. Luulis että nää pakkotyö aktiivisotkut ja muut viimeinkin avasi kansalaisten silmät ja järki puhuisi tällä kertaa.

• Meidän lähiössä vaan rakennettii yksiöitä parvellisia ja kaksioita sekä ilman saunaa. Kirosin kyllä että olisi tarvittu ISO asunto. Kauniitahan ne on kun ja just kaksi kerrostalollista ja lisää on vielä ainakin 2 kerros talollista vielä tulossa. Kaiken palvelun läheltä aikuisille ei ole kuin hyvä yhteydet ympärille mutta ei ei toisen tutkinnon koulua. Mutta yhtenäiskoulu juu ihan 200m päässä vois luulla lapsi perheille olisi ollut noissa taloissa isompia tarjolla mutta ei.

Mitä ihmettä ne kuvittelevat?

• Normaalinainen-

En lähtisi asumaan tuollaiseen pieneen asuntoon, en missään nimessä. Vähintään kaksio pitää olla eli noin 55 neliötä. Pitää asunnossa tilaa olla ettei seiniin päin kävele ja kunnon makuuhuone täytyy olla.

• Neitinen37

Tuo tyyppi vaikuttaa aika vaikealta tapaukselta. En varmaan asuisi alle 50 neliön asunnossa jos siellä kaksi pitää asua. Missä on kaikki normaalit miehet jotka asuu normaalinkokoisessa asunnossa. Vessasta otettu vesi , en varmaan joisi sitä kahvia.

• vai-hanasta

Vessanpöntöstä otettuko?
        Hanasta tulee kyllä ihan samaa vettä kun keittiöstä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      217
      2186
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      52
      1312
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1157
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      996
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      891
    6. 72
      822
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      802
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      747
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      730
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      40
      721
    Aihe