Pyhä lehmä
Huoltoseman kahvisoppi on pieni pystybaari karamellin ja tuulilasinpesunesteen värikylläisessä maailmankaikkeudessa, jossa siellä sen matkustajat nojailivat keskusteluihinsa, puolipöytiin ja puisiin tikkuihin, joilla lusikoida vielä sekoittumatonta sekaisin.
Hämmennellä hiljaa viileämmäksi.
Asetuin jonon hännille. Oli muutama asiakas. Olin nähnyt unta. Minulla saattoi olla yllä ennenaikaiset automaattivaihdevuodet; salaperäinen nestevuoto laitteen alla kiusasi. Oloni oli harvinaisen läsnäoleva, mekaaninen. Määräaikaishuolto. Ennenaikainen tarkistus. Osien ja niiden kokonaisuuden tarkistus ja tuomiopuhe, lasku.
Aseman ulkopuolella keskustelin laiteriippuvaisen autoilijan kanssa autoni vanteista. En ennen tätä keskustelua ollut kiinnittänyt niihin mitään huomiota. Minua oli varoitettu laittamasta väärää polttoainetta tankkiin. Virhe olisi peruuttamaton ja katastrofaalinen, lopullinen. Vanteeni olivat erikoiset ja ikkunalasista heijastuva kuva vääristynyt, pimeä ja kasvoton.
Vaihtamalla jalkaa jonossa, loukkaa myyjätärtä. Nahkaistuin hiostaa takapuolta ja selkää, mutta sitä voi ohjata. Kevyesti. On vaikea ajatella niin, että istun pyhän lehmän jäännöksillä ja valitan siitä ilmavirtaan - näkymättömälle todellisuudelle. Audo, se odottaa minua ulkona mittareiden ympäröimänä näyttäen kärsimättömältä, kiivaalta ja ylivoimaisen musertavalta, juuri siksi hankin sellaisen, koska hahmotin sen salatun idean. Minä näen sen, mutta he eivät. Minä kuulen sen leukojen liikkeen ja näen niityn, jolla se seisoo.
Silmät, ne katsovat minua.
(Naurua)
Pyhä lehmä
0
196
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi263554Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi473147Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo592987Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs502957100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522569Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks332138Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522109Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa601942- 451829
- 491627