Saako nainen olla oma itsensä miehen kanssa?

sorjamarja

kaikissa mieheniskuohjeissa sanotaan, että miehet tykkää kun nainen on sitä sun tätä, vahva, itsevarma, aktiivinen, iloinen ja hyväntuulinen, kannustava, hauska... totta kai toiselle pitää olla kiva ja kohtelias ja huomaavainen se on selvä. Mutta saako nainen olla oma, todellinen itsensä? Meneekö miehellä mielenkiinto naiseen, jos hän tuo esille epävarmuutensa? Sen, että on vaikkapa tyytymätön ulkonäköönsä? Saako kertoa, että toisinaan pelkää että mies jättää? Vai saako tämän kertominen miehen välittömästi jättämään naisen? Minusta tuntuu todella suurelta puutteelta läheisessä ihmissuhteessa, jos ei saa olla rehellinen, totuudellinen oma itsensä. Totuus tekee vapaaksi. Toki mitään jatkuvaa kielteisyyttä ja valitusta en puolusta. Mutta eikö mies ole naisen tuki ja turva, jolle saa pelkonsa ja murheensa kertoa? Myös tyytymättömyyden itseensä? Olen kyllä tavallaan itseeni luottavainen, mutta se ei perustu mulla ulkonäölle. Voin hyvin myöntää itselleni että minä nyt satuin saamaan tällaisen tavallisen näköisen naaman (jonka kyllä saa nätiksikin) eikä se vähennä itseluottamustani ollenkaan. Minusta ihminen voi hyväksyä itsensä ihan muulta pohjalta kuin ulkonäön pohjalta, joka loppuviimeksi on aika aivoton juttu, koska jokainen tajuaa ettei kukaan ole vaikuttanut omiin kasvonpiirteisiinsä millään tavalla, niin että suorastaan hiukan kanamaista pitää itseään synnynnäisten piirteittensä pohjalta jonain erityisenä tyyppinä. (Vaikka pakko myöntää että kyllä se omaakin itseluottamusta lisää jos on mennyt ulkonäkö joku päivä ihan nappiin.)

Mutta. Ei ollut nyt kyse ulkonäöstä, otin sen vaan kpuheeksi kun niin monesti miesteniskuvinkeissä korostetaan juuri näitä ominaisuuksia naisella, itseluottamusta ja sitä kuinka sen puute on miehelle hillitön turn off. Ja naisella itseluottamuksella on tietty suhde ulkonäköön. Eli ehkä miehen kanssa ollessa munkin kohdalla on ulkonäöllä merkityksensä itseluottamukselle, varsinkin jos tietää että sillä on merkitystä miehelle, hän on sen esim. selvästi tuonut ilmi. Ja on itse joku erityismakee tyyppi.

Silti pääkysymys otsikossa. Saako nainen olla miehen seurassa oma itsensä, voiko se vedota mieheen positiivisesti, vai vetoaako enemmän horjumaton itsevarmuus?

1

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähän osaan kommentoida vain omasta puolestani. Kokemuksesta tiedän, etten kykenisi teeskentelemään muuta kuin olen. En ole niin hyvä näyttelijä, enkä kykenisin pitämään teatteria yllä. Ennen pitkää sellainen temppuilu kääntyisi vitsiksi ja menisi huumorin puolelle. Olen vaan aidosti oma itseni. Se riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe