Kiire,kiire,kiire

Konsta122

Kiire,kiire,kiire.Toisilla on jatkuva kiire.Se ei lopu kun aina on kiire.

111

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakumies671

      On se jännä että jos haluan ajaa esim. 15 minuuttia nopeammin kotiin kuin mitä teidentukkojen perässä minulla menisi aikaa päivän edestakaisiin työmatkoihin niin monella on jo todella älykäs kysymys mielessä että mihin sulla on niin kiire, mihin sen vartin talletat.
      Jos näille samaisille teidentukoille määrättäisiin 15 min. Pidempi päivittäinen työaika ilman palkkaa, ajattelisko ne silloinkin että mitä nyt vartista, eihän sillä mitään muutenkaan tee?

      • Ei, vaan 30 minuttia. Useimmat meistä ajavat työmatkan kaksi kertaa päivässä.

        Itsehän tosin voitan vain viitisen minuttia päivässä ajellen ripeästi. Mutta jos meitä ripeästi ajavia olisi vähemmän, tappio olisi kammottavasti suurempi. Vatulointi liikenteessä kertautuu. Kun valoista pääsee vihreillä läpi 10 autoa rauhallisesti ajellen ja 30 autoa ripeästi ajaen, voi vain kuvitella kuinka pitkä jono siihen kertyy tunnissa taakse ja kauanko sen purkamiseen menee kun autoja alkaa vihdoin mennä enemmän läpi kuin muualta on tulossa. Tai siis olisi, jos vatuloijat keskittyisivät vain yhteen risteykseen.


      • Lex_Rotta
        TheRat kirjoitti:

        Ei, vaan 30 minuttia. Useimmat meistä ajavat työmatkan kaksi kertaa päivässä.

        Itsehän tosin voitan vain viitisen minuttia päivässä ajellen ripeästi. Mutta jos meitä ripeästi ajavia olisi vähemmän, tappio olisi kammottavasti suurempi. Vatulointi liikenteessä kertautuu. Kun valoista pääsee vihreillä läpi 10 autoa rauhallisesti ajellen ja 30 autoa ripeästi ajaen, voi vain kuvitella kuinka pitkä jono siihen kertyy tunnissa taakse ja kauanko sen purkamiseen menee kun autoja alkaa vihdoin mennä enemmän läpi kuin muualta on tulossa. Tai siis olisi, jos vatuloijat keskittyisivät vain yhteen risteykseen.

        Niin, Rotallahan on se laatikko tai pussi johon hän päivittäin kerää ripeästi ajamalla voittamansa minuutit ja kaivaa ne minuutit esiin tarvittaessa ja tekee niistä ylimääräisiä vuorokausia vuoteen. On se näppärä kaveri tämä Rotta. ; )


      • Lex_Rotta kirjoitti:

        Niin, Rotallahan on se laatikko tai pussi johon hän päivittäin kerää ripeästi ajamalla voittamansa minuutit ja kaivaa ne minuutit esiin tarvittaessa ja tekee niistä ylimääräisiä vuorokausia vuoteen. On se näppärä kaveri tämä Rotta. ; )

        Ja sinua ei haittaa tehdä puoli tuntia päivässä palkatonta työtä.

        Olemme me outoja tyyppejä.


      • Eiseturhaaole

        Rotalle se tietää puoli tuntia lisää trollausaikaa päivässä.
        Vaikuttavaa!


      • valtavatsäästöt

        Muuta työmaan läheisyyteen, niin säästyy entistä enemmän aikaa.


      • Se viisi minuuttia menee mukavasti liikennevaloissa odottaessa. Eli se siitä hyödystä. Mieluummin kulutan se ajan turvallisempaan ajamiseen


    • FitunIdiootit

      Vitut niillä mihinkään oikeasti kiire ole. Ovat vain niin vitun tyhmiä, etteivät osaa lähteä ajoissa. Ja onhan näitä muitakin selityksiä, kuten ääretön narsismi.

    • Kiire aina on jonnekin
      eikä mihinkään
      tiedäthän sen itsekin
      ...

      • Konsta122

        Tiedän kyllä. Huvittaa vain kun pää punaisena yritetään ohi ja sitten ollaan liikennevaloissa edessä. Kyllä monet on oikesti tyhmiä tuolla liikenteessä.


    • muut.pitää.huomioida

      Eihän siitä haittaa ole, jos ajavat sääntöjen mukaan ja huomioivat muut.

      Eri asia sitten on, jos ajavat sääntöjä rikkoen ja muita haitaten. Sellaiselle ajamiselle ei ole kukaan vielä antanut hyviä perusteluja.

    • ihmettelenvuan

      Nykyään ajelen nautiskellen 5km alle nopeusrajotusten ja katselen onnessani ohiajvia ja puskurissa roikkujia.

      • Kiittivaa

        Just tuollaisten homojen takia liikenne ei toimi!


      • Konsta122

        Ajan ainakin itse esim.60km/h alueella 70km/h (mittarivirhe huomioitu). Silti noita sekopäitä riittää. Ohitse täytyy vaan mennä. Sitten ollaan liikennevaloissa edessä.


      • kallelaiva
        Kiittivaa kirjoitti:

        Just tuollaisten homojen takia liikenne ei toimi!

        Ala-arvoinen sinun avuton ja mitään sanomaton kommenttisi. Amis jätkät tuollaisia homostelu sanoja käyttää. Sinun ja kaltaistesi homottelu johtuu sanavaraston köyhyydestä. Onhan tuo nähty, kun sitä vittua ja homoa käytetään puheikielessä kuin kirosanaa, jolla vain omaa avuttomuuttaan koitetaan pönkittää.
        Mitä tulee kiireeseen, niin turha kiire pois. Kiire ei ole kunniaksi. Parempi mennä hitaasti ja varman päälle


      • kirjoituksesi.kertoo
        kallelaiva kirjoitti:

        Ala-arvoinen sinun avuton ja mitään sanomaton kommenttisi. Amis jätkät tuollaisia homostelu sanoja käyttää. Sinun ja kaltaistesi homottelu johtuu sanavaraston köyhyydestä. Onhan tuo nähty, kun sitä vittua ja homoa käytetään puheikielessä kuin kirosanaa, jolla vain omaa avuttomuuttaan koitetaan pönkittää.
        Mitä tulee kiireeseen, niin turha kiire pois. Kiire ei ole kunniaksi. Parempi mennä hitaasti ja varman päälle

        Sinun äidinkielesi ei ole suomi.


      • roikkujabmwaudikos
        Kiittivaa kirjoitti:

        Just tuollaisten homojen takia liikenne ei toimi!

        Aivan olet homo perässä......


      • maileri589
        Konsta122 kirjoitti:

        Ajan ainakin itse esim.60km/h alueella 70km/h (mittarivirhe huomioitu). Silti noita sekopäitä riittää. Ohitse täytyy vaan mennä. Sitten ollaan liikennevaloissa edessä.

        Konsta122

        Toisin sanoen ajat fiksuna autoilijana pientä ylinopeutta. Jos joku muu haluaa ajaa vähän isompaa ylinopeutta, hän onkin sekopää vai? Millä oikeudella katsot voivasi arvostella jotakuta muuta ylinopeutta ajavaa, jos itsekin ajat ylinopeutta?

        Minua ei lainkaan häiritse, että joku haluaa ajaa lujempaa. Eivät he yleensä haittaa omaa etenemistäni, vaan menevät menojaan. Alle rajoituksen ajavat haittaavat enemmänkin, mutta jokaisella on toki oikeus valita nopeutensa.


    • iiisibiiisi

      Kiirettään valittava ihminen on kuin epäpuhtaasti palava moottori – ääntä lähtee, savu nousee mutta tehokkuudesta ei ole tietoakaan. Kiire sekoitetaan erheellisesti ahkeruuteen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä korkean työmoraalin, tuloksellisuuden ja hyvän laadun kanssa. Jatkuva kiire on merkki siitä, että ihminen tai työyhteisö on viritetty väärin: tehtäviä on liikaa, ne jakaantuvat epätasaisesti tai aikaa käytetään tarpeettomiin asioihin...

      jatkuu >> https://www.uusimaa.fi/blogi/259884-kiire-on-tyhmyyden-ystava

      • FitunIdiootit

        Juuri noin se on. Tämä lause on lempparini tuossa blogissa:
        "Kiireistä ihmistä pelätään häiritä – vaikka tällä olisi kiire tehdä vääriä asioita."

        Mikäli sinulla on kiire liikenteessä, teet juuri niitä vääriä asioita. Ja niitä vääriä asioita tehdään varmasti jopa ilman kiirettäkin. Jatkuvan kiireen yhdistäminen tyhmyyteen on sekin enemmmän kuin totta. Ilman tyhmyyttä ei ole kiirettä ja päin vastoin.

        Kiireen poistaminen ei tosin poista tyhmyyttä, joten mahdottomuuksiin sekään temppu ei pysty.


    • Viisaskomies

      Vaikka liikenteen tukoilla varmaan nyt kiehahtaa niin väännän vielä rautalangasta.

      Esimerkki.
      Lähden kotoa 6.40. Olen töissä 7.30 teiden tukkojen perässä ajaen.
      Lähden töistä 16.00 olen kotona 17.50 teiden tukkojen perässä ajaen.
      Olen siis ehtinyt töihin.

      Vaihtoehto.
      Lähden töihin taas 6.40. Olen töissä 7.20 ajaen suurinta sallittua aina kun on tilaisuus.
      Lähden kotiin vasta 16.10 ja olen silti kotona 17.50 kuten teidentukkojen perässä ajaen vanhalla tyylillä.
      Olen ollut siis ihan yhtäkauan työn takia liikkeellä mutta työaikapankissani on 20 min. Säästössä.
      Jos otan näin kertyneet liukumat ulos saan helposti 3 ylimääräistä lomaviikkoa vuodessa.

      Jokainen tekee miten haluaa, mutta minä pidän mieluummin 3 ylimääräistä lomaviikkoa jokavuosi kuin että kulutan sen ajan turhaan tiellä hidastellen ja samalla hidastaen muidenkin etenemistä.

      Sitä ei pidä pelätä jos vähän ennen liikennevaloja ohitettu on perässäsi liikennevaloissa. Valoista lähtöasetelma on oikea kun nopeampi on edessä, kyllä se hitaampi jälkeen jää sitten valojen jälkeen, ellei sitten ole kiukusta puskurissasi kiinni. Sekin on hyvä sillä silloin on yksi teidentukko vähemmän liikenteessä.

      Jos tätäkään esimerkkiä joku ei tajua, niin turha on häntä yrittää saadakaan ymmärtämään.

      • ajattelesvähän

        Aivan. Tientukkoa ei saa ymmärtämään ajatuksenjuoksuasi.

        Hän torjuu näkemyksesi välittömästi. Aivan niin kuin sinäkin teet, jos joku pyytää sinua ajattelemaan sinun ajotapasi puutteita ja mielekkyyttä.


      • AmmatinvalintaKysymys

        Minä puolestani lähden töihin noin. klo. 05.00. Olen työpaikallani noin klo 05.30. Työaikani alkaa kuitenkin vasta klo 06.00, mutta lähdenkin aina tuon verran ajoissa, jos vaikka liikenteessä on jotakin tukkeutumista, ettei pääsekään normaalilla vauhdilla etenemään. Kun aikaa sitten vielä kuitenkin on, ja sitä jää ennen töiden aloittamista, niin keittelenkin porukoille kahvit valmiiksi, jotka tulevat minua myöhemmin. Työaikani päättyy klo 14.30. Ajelen kotiin vaikka traktorin perässä sen 30 km, mikä minulla on työpaikalta kotiin. En saa nopeasta kotiintulosta, enkä töihin menosta mitään ylimääräistä mihinkään aikapankkiin, joten ihan sama, kuinka paljon minulta aikaa kuluu sekä töihin, että kotimatkaani. Ylimääräistä lomaa sen sijaan saan niin halutessani tehtyä itselleni vuodessa vaikka kaksi kuukautta pelkillä ylitöillä. Jos tätäkään esimerkkiä joku ei tajua, niin turha on häntä yrittää saadakaan ymmärtämään.


      • pakumies671
        AmmatinvalintaKysymys kirjoitti:

        Minä puolestani lähden töihin noin. klo. 05.00. Olen työpaikallani noin klo 05.30. Työaikani alkaa kuitenkin vasta klo 06.00, mutta lähdenkin aina tuon verran ajoissa, jos vaikka liikenteessä on jotakin tukkeutumista, ettei pääsekään normaalilla vauhdilla etenemään. Kun aikaa sitten vielä kuitenkin on, ja sitä jää ennen töiden aloittamista, niin keittelenkin porukoille kahvit valmiiksi, jotka tulevat minua myöhemmin. Työaikani päättyy klo 14.30. Ajelen kotiin vaikka traktorin perässä sen 30 km, mikä minulla on työpaikalta kotiin. En saa nopeasta kotiintulosta, enkä töihin menosta mitään ylimääräistä mihinkään aikapankkiin, joten ihan sama, kuinka paljon minulta aikaa kuluu sekä töihin, että kotimatkaani. Ylimääräistä lomaa sen sijaan saan niin halutessani tehtyä itselleni vuodessa vaikka kaksi kuukautta pelkillä ylitöillä. Jos tätäkään esimerkkiä joku ei tajua, niin turha on häntä yrittää saadakaan ymmärtämään.

        Vielä kun jätät sen tirhan kotiinajon kokonaan väliin, voit vielä illalla siivotakin työpaikan ja valmistaa aamulla monipuolisen aamiaisen koko porukalle.

        Ymmärrän kyllä jos joku ei kotona viihdy enempää kuin on pakko, mutta suurin osa viihtyy kai sentään.


      • Viisaskomies
        ajattelesvähän kirjoitti:

        Aivan. Tientukkoa ei saa ymmärtämään ajatuksenjuoksuasi.

        Hän torjuu näkemyksesi välittömästi. Aivan niin kuin sinäkin teet, jos joku pyytää sinua ajattelemaan sinun ajotapasi puutteita ja mielekkyyttä.

        Tarkoitatko että on mielekkäämpää nysvätä liikenteessä kuin käyttää se nysväämiseen kulunut aika ylimääräisen loman kerryttämiseen?
        Minä ainakin perustelin ajotapani.


      • AmmatinvalintaKysymys
        pakumies671 kirjoitti:

        Vielä kun jätät sen tirhan kotiinajon kokonaan väliin, voit vielä illalla siivotakin työpaikan ja valmistaa aamulla monipuolisen aamiaisen koko porukalle.

        Ymmärrän kyllä jos joku ei kotona viihdy enempää kuin on pakko, mutta suurin osa viihtyy kai sentään.

        No eihän tässä ole mistään kotona viihtymisestä kyse, ääliö!!!


      • huomioi_tämä

        Ei siinä mitään jos haluaa päästä nopeasti kotia, mutta asiat pitää kuitenkin tehdä sääntöjen puitteissa. Moni rikkoo säätöjä ja rajoituksia päästäkseen nopeammin perille ja se taas ei ole oikein.


      • FitunIdiootit

        Aja seuraavan kerran kunnon ylinopeutta, niin saat sinne aikapankkiisi vielä enemmän minuutteja, joita voit sitten poltella lomilla.


      • dippadaa

        Yhtä asiaa tuossa "viisaskomies"-kirjoittajan jutussa en ymmärtänyt. Miksi ajaa jotakin kiertotietä kotiin? Siis kotimatkaan käyttää tunnin ja neljäkymmentä minuuttia, töihin kuluu aikaa vain neljäkymmentä minuuttia.


      • kullankallis
        AmmatinvalintaKysymys kirjoitti:

        No eihän tässä ole mistään kotona viihtymisestä kyse, ääliö!!!

        Miksi sitten nysväät joka päivä töissä ylimääräiset puoli tuntia ilman palkkaa?


      • AmmatinvalintaKysymys
        kullankallis kirjoitti:

        Miksi sitten nysväät joka päivä töissä ylimääräiset puoli tuntia ilman palkkaa?

        Tuo, mitä sinä kutsut nysväämiseksi, on juuri sitä kiireetöntä elämää, josta sinulla ei selvästikään näytä olevan mitään käsitystä. Sinä taatusti painat pää punaisena paikasta toiseen hirveällä stressillä aamusta iltaan, ja aiheutat koheltamisellasi vain mielipahaa muissa ihmisissä. Se mitä teen tuon puolituntia työpaikalla ennen töiden alkua, on mm. se, että vaihtelen työvaatteet päälle ILMAN kiirettä, ja keittelen kahvit työporukalle. Sinulla ei taatusti ole työkavereita, ja uskon vakaasti, ettei kyllä mitään muitakaan kavereita.


      • dippadaa kirjoitti:

        Yhtä asiaa tuossa "viisaskomies"-kirjoittajan jutussa en ymmärtänyt. Miksi ajaa jotakin kiertotietä kotiin? Siis kotimatkaan käyttää tunnin ja neljäkymmentä minuuttia, töihin kuluu aikaa vain neljäkymmentä minuuttia.

        Sellaista se on täällä ihmisten ilmoilla, missä on välillä melkein ruuhkiakin...

        Itse olen ratkaisuut ruuhka-ongelmat menemällä töihin vasta yhdeksän jälkeen ja lähtemällä vastaavasti kotiin ennen kolmea. Tämäkin on osa ripeää ajamista, keskinopeus työmatkalla luokkaa tuplaantuu kun jättää pahimmat ruuhkat ajamatta. Samalla toki kulutus laskee merkittävästi, eli kyseessä on tuplasäästö.


    • MiksiPitäisiJumittaa

      Ehkä ei ole kiire, mutta ei halua tunata liikenteessä ja kuluttaa turhaan aikaa siihen? Outoa?

      • sssssssssssss

        Ja sillä verukkeella rikkoa lakia ajamalla ylinopeutta ?


      • pakumies671
        sssssssssssss kirjoitti:

        Ja sillä verukkeella rikkoa lakia ajamalla ylinopeutta ?

        Onko täällä joku puhunut ylinopeudella ajamisesta vai kuuletko vain ääniä joita muut ei kuule. Suurinta sallittua ja reippaasti valoista, se on hyvä.


      • HakeuduHoitoon
        pakumies671 kirjoitti:

        Onko täällä joku puhunut ylinopeudella ajamisesta vai kuuletko vain ääniä joita muut ei kuule. Suurinta sallittua ja reippaasti valoista, se on hyvä.

        Jos täällä joku niitä ääniä kuulee, niin sinunlaisesi idiootti, jos kuka. Ainakin noista edellisistä vastauksistasi päätellen....


      • qwwww
        pakumies671 kirjoitti:

        Onko täällä joku puhunut ylinopeudella ajamisesta vai kuuletko vain ääniä joita muut ei kuule. Suurinta sallittua ja reippaasti valoista, se on hyvä.

        Mennään 100 vuotta taakse päin niin silloin kenelläkään ei ollut kiire.


      • Konsta122
        pakumies671 kirjoitti:

        Onko täällä joku puhunut ylinopeudella ajamisesta vai kuuletko vain ääniä joita muut ei kuule. Suurinta sallittua ja reippaasti valoista, se on hyvä.

        Kiireessä sitä ylinopeutta juuri ajetaan.


      • Konsta122
        pakumies671 kirjoitti:

        Onko täällä joku puhunut ylinopeudella ajamisesta vai kuuletko vain ääniä joita muut ei kuule. Suurinta sallittua ja reippaasti valoista, se on hyvä.

        Muutama kommentti ylöspäin niin juuri puhuttiin ylinopeudesta. Et taida lukea kaikkia.
        10.9.2018 18:45 kirjotti


      • Konsta122 kirjoitti:

        Muutama kommentti ylöspäin niin juuri puhuttiin ylinopeudesta. Et taida lukea kaikkia.
        10.9.2018 18:45 kirjotti

        Se oli vastaus johonkin toiseen viestiin. Tässä kyseisessä ketjussa ei ole puhuttu ylinopeuksista vielä mitään.


    • tupeltajatBussikyytiin

      Ei tarvitse olla kiire tai muutakaan syytä etteikö voisi ajaa suurinta sallittua jolloin liikenne sujuisi taatusti paremmin ja ohittamisen tarve vähenisi oleellisesti. sitten kun nuo teittemme tulpat alkavat ajaa kuten pitää, niin minä lopetan ylinopeudet ja turhat ohitukset, en ennen sitä.

      • Millainen on turha ohitus? Tyhmän tai vaarallisen ohituksen minä vielä ymmärrän, mutta turhaa ohitusta en ole vielä nähnyt...


      • näitä.löytyy
        TheRat kirjoitti:

        Millainen on turha ohitus? Tyhmän tai vaarallisen ohituksen minä vielä ymmärrän, mutta turhaa ohitusta en ole vielä nähnyt...

        Ne on nämä "omien normiensa" mukaan "viisaasti" ajavat jotka on lanseeranneet tämän käsitteen turha ohitus,
        Sillä tarkoittavat niiden kuskien heistä tekemiä ohituksia jotka suurinta sallittua ajaen ja muutenkin turvallisissa paikoissa heidätohittavat.


      • ffeeeee
        TheRat kirjoitti:

        Millainen on turha ohitus? Tyhmän tai vaarallisen ohituksen minä vielä ymmärrän, mutta turhaa ohitusta en ole vielä nähnyt...

        No voi hyvänen aika ROTTA. Vaikka tälläinen turha ohitus
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000379160.html


      • qwwww
        TheRat kirjoitti:

        Millainen on turha ohitus? Tyhmän tai vaarallisen ohituksen minä vielä ymmärrän, mutta turhaa ohitusta en ole vielä nähnyt...

        Kyllä mää oon nähnyt aika usein turhia ohituksia.Ensinnäkin keltaisilla sulkuviivoilla. Vauhtia varmaan 130km/H. Tiellä 80 km/h rajoitus. Monen monta kertaa olen nähnyt. Juu ja itse ajoin suurinta sallittua nopeutta..Mittarivirhe huomioitu.


      • eimenejakeluun
        TheRat kirjoitti:

        Millainen on turha ohitus? Tyhmän tai vaarallisen ohituksen minä vielä ymmärrän, mutta turhaa ohitusta en ole vielä nähnyt...

        Minä en ymmärrä niitäkään. En ymmärrä miksi joku tekisi tyhmän tai vaarallisen ohituksen.


      • ffeeeee kirjoitti:

        No voi hyvänen aika ROTTA. Vaikka tälläinen turha ohitus
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000379160.html

        Miten tuo on turha? Tyhmä, vaarallinen, jne. Kyllä. Turha?

        Ohitus on turha lähinnä, jos ohittaja ei aja nopeammin kuin ohitettava. Mutta mitenkäs sitten päädytään siihen ohitustilanteeseen? Hmm...


      • qwwww kirjoitti:

        Kyllä mää oon nähnyt aika usein turhia ohituksia.Ensinnäkin keltaisilla sulkuviivoilla. Vauhtia varmaan 130km/H. Tiellä 80 km/h rajoitus. Monen monta kertaa olen nähnyt. Juu ja itse ajoin suurinta sallittua nopeutta..Mittarivirhe huomioitu.

        Tuohan ei ollut missään nimesäs turha. Nopeuseroa oli 50 km/h. Ajattele mitä olisi sinullekin käynyt, jos olisi pamauttanut persauksiin tuolla nopeuserolla!

        Juu, tyhmä ohitus varmaan, kun on keltaista viivaa ja kaikkea. Ylinopeuttakin oli sen verran, että saattoi olla hölmön puolella.

        Mutta mikä ihme tuosta *turhan* tekee. Vai onko sinulla joku ihan oma sanakirja?


      • qwwww

        TURHA, HULLU IDIOOTTI OHITUS,. KELPAAKO VASTAUS ??


      • nimenomaanturha
        TheRat kirjoitti:

        Miten tuo on turha? Tyhmä, vaarallinen, jne. Kyllä. Turha?

        Ohitus on turha lähinnä, jos ohittaja ei aja nopeammin kuin ohitettava. Mutta mitenkäs sitten päädytään siihen ohitustilanteeseen? Hmm...

        turha = Tulokseton, hyödytön, hukkaan mennyt, tarpeeton, asiaton, merkityksetön, arvoton, mitätön, joutava, tyhjänpäiväinen, aiheeton, perusteeton, perätön, luuloteltu, kuviteltu.

        Lähde: https://www.suomisanakirja.fi/turha

        Meni tuossa kyllä hyvä ohitus hukkaan kun lopputulosi oli mitä oli. Turha ohitus siis kyseessä.


      • nimenomaanturha kirjoitti:

        turha = Tulokseton, hyödytön, hukkaan mennyt, tarpeeton, asiaton, merkityksetön, arvoton, mitätön, joutava, tyhjänpäiväinen, aiheeton, perusteeton, perätön, luuloteltu, kuviteltu.

        Lähde: https://www.suomisanakirja.fi/turha

        Meni tuossa kyllä hyvä ohitus hukkaan kun lopputulosi oli mitä oli. Turha ohitus siis kyseessä.

        Tuolla periaatteella koko henkilön elämä oli turha, kun meni tuossa hukkaan.


      • sssssssssssss

        Kyllä Rotta on nyt väärässä. Silloin on turha ohitus jos siittä ei ole mitään hyötyä. Ollaan liikenne valoissa peräkkäin. Turha mikä turha. Kotona yhtä aikaa.Eli ohitus oli turha.


      • sssssssssssss kirjoitti:

        Kyllä Rotta on nyt väärässä. Silloin on turha ohitus jos siittä ei ole mitään hyötyä. Ollaan liikenne valoissa peräkkäin. Turha mikä turha. Kotona yhtä aikaa.Eli ohitus oli turha.

        > Silloin on turha ohitus jos siittä ei ole mitään hyötyä. Ollaan liikenne valoissa peräkkäin.

        No mutta tuossahan siitä ohituksesta on hyötyä, kun oletettavasti nopeampi on edessä. Ei välttämättä hirveästi, mutta hyöty se on pienikin hyöty. Lisäksi jos tuo oli niissä liikennevaloissa odottamassa merkittävästi ennen sinua, niin operaation keskimääräinen hyöty on suurempi, sattumalta täsmälleen sen mittainen, minkä verran ennen sinua tuo liikennevaloissa oli.


      • olet.hieman.väärässä
        TheRat kirjoitti:

        Tuolla periaatteella koko henkilön elämä oli turha, kun meni tuossa hukkaan.

        Noin voi ajatella vain, jos tuo ohitus oli kyseisen ihmisen koko elämä. Epäilen sitä.


      • elämän...realiteetit

        Oli rajoitukset mitä tahansa, niin aina löytyy niitä joiden on päästävä ajamaan muita nopeampaa. Oman edun tavoittelu on heillä aina mielessä ja muut ovat tiellä/esteitä. Valitettavasti näin on.

        Ideaalitilanne olisi, jos jokainen ajaisi sitä suurinta sallittua maksiminopeutta, mutta seassa on kuitenkin "heikkotasoisempia" kuskeja jotka eivät uskalla tai kykene siihen. Se nyt vaan on näin ja tulee aina olemaan ja tämän kanssa on tultava toimeen vaikka miten potuttaisi.


      • olet.hieman.väärässä kirjoitti:

        Noin voi ajatella vain, jos tuo ohitus oli kyseisen ihmisen koko elämä. Epäilen sitä.

        Miten niin?

        Ihminen oli ohittamassa törmätessään, joten ohitus oli turha? Ihan vastaavasti ihminen oli elämässä törmätessään, joten elämä oli turha?

        Ei se, että jossain epäonnistuu, tee siitä turhaa. Ohitukselle saattoi olla hemmetin hyvä tarve, esimerkiksi halu kulkea edellämenijää nopeammin...


      • olet.hieman.väärässä
        TheRat kirjoitti:

        Miten niin?

        Ihminen oli ohittamassa törmätessään, joten ohitus oli turha? Ihan vastaavasti ihminen oli elämässä törmätessään, joten elämä oli turha?

        Ei se, että jossain epäonnistuu, tee siitä turhaa. Ohitukselle saattoi olla hemmetin hyvä tarve, esimerkiksi halu kulkea edellämenijää nopeammin...

        Siten niin, että uskon tuon ihmisen eläneen jo ennen ohitustakin.


      • olet.hieman.väärässä kirjoitti:

        Siten niin, että uskon tuon ihmisen eläneen jo ennen ohitustakin.

        Mutta eihän ohitus häntä tappanut, vaan kolarointi. Hän eli ennen kolaria ja ohitti ennen kolaria.


      • olet.hieman.väärässä
        TheRat kirjoitti:

        Mutta eihän ohitus häntä tappanut, vaan kolarointi. Hän eli ennen kolaria ja ohitti ennen kolaria.

        En ole sanonut ohituksen tappaneen häntä.


      • rollepolle
        elämän...realiteetit kirjoitti:

        Oli rajoitukset mitä tahansa, niin aina löytyy niitä joiden on päästävä ajamaan muita nopeampaa. Oman edun tavoittelu on heillä aina mielessä ja muut ovat tiellä/esteitä. Valitettavasti näin on.

        Ideaalitilanne olisi, jos jokainen ajaisi sitä suurinta sallittua maksiminopeutta, mutta seassa on kuitenkin "heikkotasoisempia" kuskeja jotka eivät uskalla tai kykene siihen. Se nyt vaan on näin ja tulee aina olemaan ja tämän kanssa on tultava toimeen vaikka miten potuttaisi.

        Erittäin hyvin ja tyhjentävästi sanottu. Kiitos tästä viisauden sanasta


    • järkiKäteenJaVautia

      Ei se välttämättä ole kiirettä jos haluaa olla ajatteleva ihminen ja ajatella että muutkin ansaitsevat että liikenne sujuu suunnitellusti ja ilman turhaa ajankuluttamista, sillä jollaoin voi olla oikeasti kiire ja turha liikenteen jarrutteleminen lisää vain raivoa ja lisää onnettomuusriskiä. Olihan taannoin liikenneproffan tutkimus jonka tuloksen oli, että lievä ylinopeus lisää turvallisuutta, sillä silloin kuljettaja on vireänä ja mukana liikenteessä intensiivisesti, eikä vain torku nuutuneen jonossa hölmöilemässä.
      Nuo nykyiset nopeusrajoitukset on jo nyt liian alhaiset ja kenelläkään ei pitäisi olla nykyautolla vaikeaa ajaa sitä.

      • huomattu

        "Nuo nykyiset nopeusrajoitukset on jo nyt liian alhaiset ja kenelläkään ei pitäisi olla nykyautolla vaikeaa ajaa sitä."
        Ei pitäisi olla ei, mutta joillekin vaan tuntuu olevan.
        Kun näitä palstoja seuraa niin huomaa, että ne joille se on vaikeaa, vetävät hernettä nenään ja saavat naurettavuuksiin menevän itku potku raivarin niitä kohtaan joille se ei ole vaikeaa.


      • mutta.onko.huomioitu
        huomattu kirjoitti:

        "Nuo nykyiset nopeusrajoitukset on jo nyt liian alhaiset ja kenelläkään ei pitäisi olla nykyautolla vaikeaa ajaa sitä."
        Ei pitäisi olla ei, mutta joillekin vaan tuntuu olevan.
        Kun näitä palstoja seuraa niin huomaa, että ne joille se on vaikeaa, vetävät hernettä nenään ja saavat naurettavuuksiin menevän itku potku raivarin niitä kohtaan joille se ei ole vaikeaa.

        Ei auton suorituskyvyllä välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa. On esim. arkoja ihmisiä (vaikkapa kortin juuri saaneet), jotka eivät uskalla ajaa maksiminopeutta, vaikka alla olisi minkälainen menopeli tahansa. Toinen ryhmä on vanhukset. Heitä tulee jatkuvasti liikenteeseen ikääntymisen myötä lisää ja lisää.


      • huomattu
        mutta.onko.huomioitu kirjoitti:

        Ei auton suorituskyvyllä välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa. On esim. arkoja ihmisiä (vaikkapa kortin juuri saaneet), jotka eivät uskalla ajaa maksiminopeutta, vaikka alla olisi minkälainen menopeli tahansa. Toinen ryhmä on vanhukset. Heitä tulee jatkuvasti liikenteeseen ikääntymisen myötä lisää ja lisää.

        No tuskimpa tuossa mitään auton suorituskykyä tarkoitetaan.
        Noista nuorista sen verran, että heitä ani harvoin, jos koskaan, voidaan "syyttää" reilusti alle, jo muutenkin alimitoitettujen rajoitusten, mukaan ajamisesta.
        Usein voisi sanoa, että jopa päinvastoin.

        Vaikka vanhusten määrä liikenteessä lisääntyy, niin sekään ei tarkoita sitä, että ajo-ja huomiokykynsä vakavasta alenemasta kärsivät "ikä-ihmiset" olisi ajokyisiä, jotka voisi/saisi vakavasti liikennnettä haitata/häiritä.
        Lyhyesti, jos/kun ei pysty nykyisten- alimitoitettujen- nopeuksin mukaan ajamaan niin on aihetta kysyä, mikä muu sitä nopeutta tärkeämpi asia, jää näiltä kuskeilta huomaamatta.


      • pakumies671
        huomattu kirjoitti:

        No tuskimpa tuossa mitään auton suorituskykyä tarkoitetaan.
        Noista nuorista sen verran, että heitä ani harvoin, jos koskaan, voidaan "syyttää" reilusti alle, jo muutenkin alimitoitettujen rajoitusten, mukaan ajamisesta.
        Usein voisi sanoa, että jopa päinvastoin.

        Vaikka vanhusten määrä liikenteessä lisääntyy, niin sekään ei tarkoita sitä, että ajo-ja huomiokykynsä vakavasta alenemasta kärsivät "ikä-ihmiset" olisi ajokyisiä, jotka voisi/saisi vakavasti liikennnettä haitata/häiritä.
        Lyhyesti, jos/kun ei pysty nykyisten- alimitoitettujen- nopeuksin mukaan ajamaan niin on aihetta kysyä, mikä muu sitä nopeutta tärkeämpi asia, jää näiltä kuskeilta huomaamatta.

        Puhut asiasta josta halutaan yleisesti vaieta. Monilla kun on sellainen ajatus että kyvyiltään rattijuopon tasolle taantuneilla vanhuksillakin on oikeus ajaa.


      • cvbnm
        huomattu kirjoitti:

        No tuskimpa tuossa mitään auton suorituskykyä tarkoitetaan.
        Noista nuorista sen verran, että heitä ani harvoin, jos koskaan, voidaan "syyttää" reilusti alle, jo muutenkin alimitoitettujen rajoitusten, mukaan ajamisesta.
        Usein voisi sanoa, että jopa päinvastoin.

        Vaikka vanhusten määrä liikenteessä lisääntyy, niin sekään ei tarkoita sitä, että ajo-ja huomiokykynsä vakavasta alenemasta kärsivät "ikä-ihmiset" olisi ajokyisiä, jotka voisi/saisi vakavasti liikennnettä haitata/häiritä.
        Lyhyesti, jos/kun ei pysty nykyisten- alimitoitettujen- nopeuksin mukaan ajamaan niin on aihetta kysyä, mikä muu sitä nopeutta tärkeämpi asia, jää näiltä kuskeilta huomaamatta.

        Millä tavoin rajoitukset on alimitoitettu?


      • pakumies671
        cvbnm kirjoitti:

        Millä tavoin rajoitukset on alimitoitettu?

        Ehkä ne ei sinusta tunnu alimitoitetuilta, terveille selvinpäin ajaville joilla on reaktio- ja huomiokyky kunnossa, on nopeusrajoitukset alimitoitettuja lukuunottamatta paria päivää vuodessa kun on oikeasti huono ajokeli.


      • cvbnm
        pakumies671 kirjoitti:

        Ehkä ne ei sinusta tunnu alimitoitetuilta, terveille selvinpäin ajaville joilla on reaktio- ja huomiokyky kunnossa, on nopeusrajoitukset alimitoitettuja lukuunottamatta paria päivää vuodessa kun on oikeasti huono ajokeli.

        Et vastauksesta päätellen ymmärtänyt kysymystä. Ehkä tuo nimimerkki "huomattu" on fiksumpi ja osaa vastata.


      • huomattu
        cvbnm kirjoitti:

        Millä tavoin rajoitukset on alimitoitettu?

        Mielestäni siten, että nykyiset rajoituksen on laadittu sen teoriittisesti(ei siis käytännössä mitenkään mahdollisen)ajateltavissa olevan heikoimman lenkin mukaan jota(rajoitusta) on vielä alennettu vähintään 10-20km/h .
        Joten lopputulema on se, että jos ei nykyisten rajoitusten mukaisissa nopeuksissa ole kykenevä liikkumistaan riittävässä määrin havainnoimaan, niin niissä havainnointikyvyissä on sen verran vakavia puutteita, että ajo-oikeuskaan ei pitäisi olla mahdollinen.


      • tulivainmieleen
        huomattu kirjoitti:

        Mielestäni siten, että nykyiset rajoituksen on laadittu sen teoriittisesti(ei siis käytännössä mitenkään mahdollisen)ajateltavissa olevan heikoimman lenkin mukaan jota(rajoitusta) on vielä alennettu vähintään 10-20km/h .
        Joten lopputulema on se, että jos ei nykyisten rajoitusten mukaisissa nopeuksissa ole kykenevä liikkumistaan riittävässä määrin havainnoimaan, niin niissä havainnointikyvyissä on sen verran vakavia puutteita, että ajo-oikeuskaan ei pitäisi olla mahdollinen.

        Tänään oli Tampereen suunnalla (kehätiellä) useamman auton ketjukolari. Ei mielestäni pitäisi olla mahdollista jos nykyiset nopeudet ovat alimitoittettuja.


      • cvbnm
        huomattu kirjoitti:

        Mielestäni siten, että nykyiset rajoituksen on laadittu sen teoriittisesti(ei siis käytännössä mitenkään mahdollisen)ajateltavissa olevan heikoimman lenkin mukaan jota(rajoitusta) on vielä alennettu vähintään 10-20km/h .
        Joten lopputulema on se, että jos ei nykyisten rajoitusten mukaisissa nopeuksissa ole kykenevä liikkumistaan riittävässä määrin havainnoimaan, niin niissä havainnointikyvyissä on sen verran vakavia puutteita, että ajo-oikeuskaan ei pitäisi olla mahdollinen.

        Luulo vai tieto?


      • huomattu
        tulivainmieleen kirjoitti:

        Tänään oli Tampereen suunnalla (kehätiellä) useamman auton ketjukolari. Ei mielestäni pitäisi olla mahdollista jos nykyiset nopeudet ovat alimitoittettuja.

        Joten, kuten huomaat, kolareita sattuu vaikka ne nopeusrajoitukset on reilusti alimitoitettuja.
        Alimitoitetut rajoitukset ei valitettavasti poista kolarien mahdollisuutta.


      • huomattu
        cvbnm kirjoitti:

        Luulo vai tieto?

        Mielestäni.


      • on_vaikutusta-merkitystä
        huomattu kirjoitti:

        Joten, kuten huomaat, kolareita sattuu vaikka ne nopeusrajoitukset on reilusti alimitoitettuja.
        Alimitoitetut rajoitukset ei valitettavasti poista kolarien mahdollisuutta.

        Olet väärässä. Onnettomuudet korreloivat nopeuksiin ja usein eroihin nopeuksissa.


      • cvbnm
        huomattu kirjoitti:

        Mielestäni.

        Niin arvelinkin, koska kirjoituksesi ei sisällä totuutta.


      • huomattu
        on_vaikutusta-merkitystä kirjoitti:

        Olet väärässä. Onnettomuudet korreloivat nopeuksiin ja usein eroihin nopeuksissa.

        Ei juurikaan nopeuksiin. Nopeuseroikin kyllä. Jotka usemmiten aiheutaa tarpeettomasti, syystä tai toisesta, hidastelevat.


      • huomattu
        cvbnm kirjoitti:

        Niin arvelinkin, koska kirjoituksesi ei sisällä totuutta.

        Mistä tiedät ettei?


      • cvbnm
        huomattu kirjoitti:

        Mistä tiedät ettei?

        Rajoitusten määrittelylle on ihan kirjalliset ohjeet ja periaatteet. Sinä et sitä tiennyt.


      • mieti-vielä-asiaa
        huomattu kirjoitti:

        Ei juurikaan nopeuksiin. Nopeuseroikin kyllä. Jotka usemmiten aiheutaa tarpeettomasti, syystä tai toisesta, hidastelevat.

        Vai ettei nopeudella olisi vaikutusta lopputulokseen. Heheheheee. Melkein olit hauska, mutta vain melkein.

        Ihan vain sellainenkin asia, että jos joku ajaa suurinta sallittua ja joku toinen ylinopeutta, niin ylinopeutta ajavat aiheuttaa sen eron nopeuksissa omalla lain vastaisella toiminnallaan. Valittu nopeus vaikuttaa tilanteessa nopeuseron syntymiseen, eli se nopeus vaikuttaa siis myös.


    • ALMEERA

      Vain köyhillä on kiire , varsinkin henkisesti ja psyykisesti .

      • SamaaMieltä

        No osuitpa naulan kantaan! Vaurailla ei ole mitään syytä kiirehtiä mihinkään.


    • pakumies671

      Selvinpäin ja muutenkin ajokunnossa olevilla ei ole mitään halua/ tarvetta ajaa suurinta sallittua hitaammin, ei edes poliisin tai peltipoliisin nähdessään. Senverran alakanttiin on rajoitukset laitettu.

      • ppfffftpierruu

        Saati nopeammin.


    • aihe_oli_kiire

      Tein tänä aamuna testin. Ajoin 15 km moottoritieosuuden tismalleen suurinta sallittua nopeutta (vakkari päällä). Minut ohitti yli parikymmentä autoa. Itse ohitin kolme autoa. Jokainen voi päätellä tästä sitten jotain.

      • Viisaskomies

        Missä päin ajelet. Täällä Varsinais-Suomessa esim. Turusta lähtiessä Helsingin moottoritien alussa 80 alueella suurin osa menee ohi, mutta kun rajoitus muuttuu 120 nopeudeksi, suurin osa niistä ohimenneistä ajaakin huomattavaa alinopeutta.

        Mutta asiaan.
        Kun mainitsemasi ylinopeus- ja alinopeuskuskit ajavat tiellä jossa on 1 ajokaista suuntaansa, kummat on ongelmana eli pystyykö ylinopeuskuski pakottamaan muutkin ajamaan ylinopeutta vai voiko alinopeuskuski pakottaa muutkin ajamaan alinopeutta.
        Tätä kun mietit niin tajuat kummat on nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta ajavalle haitaksi.


      • ffeeeee

        Oon huomannut että Varsinais-Suomessa ajetaan rauhallisemmin. Mutta kun tuut Tampereelle esim.Kuljun moottoritielle niin meno on aika hurja moottoritiellä. Samoin Hesassa.


      • syytä_huomioida
        Viisaskomies kirjoitti:

        Missä päin ajelet. Täällä Varsinais-Suomessa esim. Turusta lähtiessä Helsingin moottoritien alussa 80 alueella suurin osa menee ohi, mutta kun rajoitus muuttuu 120 nopeudeksi, suurin osa niistä ohimenneistä ajaakin huomattavaa alinopeutta.

        Mutta asiaan.
        Kun mainitsemasi ylinopeus- ja alinopeuskuskit ajavat tiellä jossa on 1 ajokaista suuntaansa, kummat on ongelmana eli pystyykö ylinopeuskuski pakottamaan muutkin ajamaan ylinopeutta vai voiko alinopeuskuski pakottaa muutkin ajamaan alinopeutta.
        Tätä kun mietit niin tajuat kummat on nopeusrajoituksen osoittamaa nopeutta ajavalle haitaksi.

        Alinopeutta ei ole mitenkään määritelty. Kuskilla voi olla ihan pätevä syy valitsemalleen tilannenopeudelle, joka on lain mukaan jonkin alhaisen määrittelemättömän "ei häiritsevän" nopeuden ja suurimman sallitun nopeuden välitä.


      • järki.käteen
        syytä_huomioida kirjoitti:

        Alinopeutta ei ole mitenkään määritelty. Kuskilla voi olla ihan pätevä syy valitsemalleen tilannenopeudelle, joka on lain mukaan jonkin alhaisen määrittelemättömän "ei häiritsevän" nopeuden ja suurimman sallitun nopeuden välitä.

        Olet ajo- ja huomiokyvytön sekä rattijuopon tasolle vajonnut kuski, joka et kykene ajamaan liikenteen virrassa, vaan aiheutat vaaara tilanteita nysväämiselläsi


      • huomio.huomio
        järki.käteen kirjoitti:

        Olet ajo- ja huomiokyvytön sekä rattijuopon tasolle vajonnut kuski, joka et kykene ajamaan liikenteen virrassa, vaan aiheutat vaaara tilanteita nysväämiselläsi

        Olet totaalisesti väärässä. Onnettomuudet aiheuttaa aina se, joka törmää ensin toisen autoon . Vaaratilanne on sen niskoilla, joka meinaa ajaa toisen perään tai holtittomalla ohittelullaan aiheuttaa äkkijarrutuksia ja vastaantuleva liikenne joutuu ojaan ajamaan. Liikenne virta ei koskaan ole stabiili, eli häiriötön ja harmoninen, vaan siellä hidastellaan, panikoidaan, ohitellaan holtittomasti , ajetaan puskuri puskurissa kiinni, sääilmiöistä puhumattakaan, joka sekään ei toimi ymmärtämättömälle, eli sellaisille, jotka vähentäisivät nopeutta. Liikenne virtaan mahtuu rekkoja, joiden nopeus ei ole henkilö biilien tasolla, eli liikennevirta hidastuu ja ohi halajavien hermot kiristyy, kun eivät pääse pitkään aikaan ohitse vastaan tulevan virran vuoksi.
        Liikennevirrassa varsinkin juhlapyhien ruuhka-aikoihin pitää sopeutua hitaampaan menoon ja pysytellä muiden takana, eikä aiheuttaa vaaratilanteita päättömillä ohituksilla.


    • Surul_lista

      Ei sille voi mitään. Jos on syntynyt vartin myöhässä, sitä ei elämänsä aikana ikinä saa kiinni.

      Jotkut jaksavat sinnikkäästi yrittää, mutta tuhoon tuomittu tehtävä...

    • väistetääntörmäten

      Tuollainen samaan suuntaan toista väistäminen aiheuttaa monesti kolareita :D
      - Kuten formuloissakin monesti, kumpikin väistää toista, mutta samaan suuntaan väistävät ja tulee törmäys :D

    • OssiRonk

      Ei mitään sympatiaa kaahareille. Se olis hieno homma jos tekisivät jonkun ratkaisevan virheen ja ajaisivat päin vaikka betoni seinää Voitas juhlia ja nauraa. Kenenkään ei kannata auttamaan mennä. Se on juhlan paikka kun yksi kiireinen usein audi, bmw tai muun usein urheilumallisen auton kuljettajan päivä päättyy. Loppuu se jatkuva kiire. Hyvä on jos vammautuu kaikkein paras jos kuolis.

    • Rätyq

      Kaahareita on liikaa ainakin Tampereella.

      • myös.muualla

        Osaamattoman mielestä niitä aivan joka paikassa.


      • pääkiinni
        myös.muualla kirjoitti:

        Osaamattoman mielestä niitä aivan joka paikassa.

        Ole hiljaa ja opettele ajamaan homo!!


      • Rätyq
        myös.muualla kirjoitti:

        Osaamattoman mielestä niitä aivan joka paikassa.

        Olen ammattikuski Linja-autonkuljettaja ja tiedän mistä puhun. Todella törkeää liikennekäytöstä näen Mansessa joka päivä.


    • pakumies671

      Rattijuopon tasolle taantuneiden vanhuskuskien mielestä jokainen suurinta sallittua ajavakin on kaahari.

      • ri-ri-ri

        kaahari, kiilari, raiskari, laulari, postinkantari, ledenjakari, asentari, korjari, nuohori...


      • tipparellu

        > Rattijuopon tasolle taantuneiden vanhuskuskien mielestä jokainen suurinta sallittua ajavakin on kaahari. <
        - Suurinta sallittua osoittava liikennemerkki ei tarkoita sitä, että sinun pitää ehdottomasti ajaa aina ja joka tilanteessa , kelissä ja olosuhteissa juuri tätä nopeutta. EI, se ei todellakaan sitä tarkoita, vaan jokainen valitsee sen nopeuden, jonka katsoo olevan itselleen sopivan. Suurinta sallittua nopeutta ei tarvitse ajaa muiden mieliksi ja muiden tarpeiden mukaan, vaan ainoastaan omien. Entäpäs sitten, kun tullaan tietyömaan vaikutusalueelle, jossa on rajoitus 30, 40, tai 50 km/h. Näitä ei monikaan noudata, koska hermot eivät kestä ajaa noin hitaasti. Tietyömaan miehet kertovat monesti, kuinka kaahataan täysillä ja saa syystäkin pelätä henki kultansa puolesta. Vai ei muka kaahareita ole olemassa. Onhan niitä, sen todistaa ne lukemattomat ylinopeus sakot, joita tehtailevat juuri nämä vauhdin hurman kiihotuksen orjat. He, jotka ajavat muita hitaammin, eivät ole taantuneita, vaan se johtuu siitä, kun heillä on jo tämä leikki-ikä mennyt ohi ja halu on ajaa varmaan päälle.


      • yritetään.ymmärtää
        tipparellu kirjoitti:

        > Rattijuopon tasolle taantuneiden vanhuskuskien mielestä jokainen suurinta sallittua ajavakin on kaahari. <
        - Suurinta sallittua osoittava liikennemerkki ei tarkoita sitä, että sinun pitää ehdottomasti ajaa aina ja joka tilanteessa , kelissä ja olosuhteissa juuri tätä nopeutta. EI, se ei todellakaan sitä tarkoita, vaan jokainen valitsee sen nopeuden, jonka katsoo olevan itselleen sopivan. Suurinta sallittua nopeutta ei tarvitse ajaa muiden mieliksi ja muiden tarpeiden mukaan, vaan ainoastaan omien. Entäpäs sitten, kun tullaan tietyömaan vaikutusalueelle, jossa on rajoitus 30, 40, tai 50 km/h. Näitä ei monikaan noudata, koska hermot eivät kestä ajaa noin hitaasti. Tietyömaan miehet kertovat monesti, kuinka kaahataan täysillä ja saa syystäkin pelätä henki kultansa puolesta. Vai ei muka kaahareita ole olemassa. Onhan niitä, sen todistaa ne lukemattomat ylinopeus sakot, joita tehtailevat juuri nämä vauhdin hurman kiihotuksen orjat. He, jotka ajavat muita hitaammin, eivät ole taantuneita, vaan se johtuu siitä, kun heillä on jo tämä leikki-ikä mennyt ohi ja halu on ajaa varmaan päälle.

        Ei kaahaaminen aina johdu henkisestä leikki-iästä, vaikka se monessa tapauksessa juurisyy onkin. Etenkin työmatkaliikenteen kaaharit kaahaavat siksi, että ovat myöhässä ja kohta pomo suuttuu. Niitä sanotaan juoksupojiksi ja -tytöiksi, ja valitettavasti niiden toiminta on samanlaista hutilointia ja sohlaamista muuallakin kuin liikenteessä.


      • Taidat-olla-oikeassa
        yritetään.ymmärtää kirjoitti:

        Ei kaahaaminen aina johdu henkisestä leikki-iästä, vaikka se monessa tapauksessa juurisyy onkin. Etenkin työmatkaliikenteen kaaharit kaahaavat siksi, että ovat myöhässä ja kohta pomo suuttuu. Niitä sanotaan juoksupojiksi ja -tytöiksi, ja valitettavasti niiden toiminta on samanlaista hutilointia ja sohlaamista muuallakin kuin liikenteessä.

        Kiire on tyhmyyden ystävä. Kiirettä valittava ihminen on kuin epäpuhtaasti palava moottori, eli ääntä lähtee, savu nousee mutta tehokkuudesta ei ole tietoakaan. Kiire sekoitetaan erheellisesti ahkeruuteen, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä korkean työmoraalin, tuloksellisuuden ja hyvän laadun kanssa. Suurimmat tyhmyydet tehdäänkin silloin, kun pitäisi olla hetki tekemättä yhtään mitään mutta kuvitellaan, että nyt on kauhea kiire.


      • tunnusta.tosiasiat
        tipparellu kirjoitti:

        > Rattijuopon tasolle taantuneiden vanhuskuskien mielestä jokainen suurinta sallittua ajavakin on kaahari. <
        - Suurinta sallittua osoittava liikennemerkki ei tarkoita sitä, että sinun pitää ehdottomasti ajaa aina ja joka tilanteessa , kelissä ja olosuhteissa juuri tätä nopeutta. EI, se ei todellakaan sitä tarkoita, vaan jokainen valitsee sen nopeuden, jonka katsoo olevan itselleen sopivan. Suurinta sallittua nopeutta ei tarvitse ajaa muiden mieliksi ja muiden tarpeiden mukaan, vaan ainoastaan omien. Entäpäs sitten, kun tullaan tietyömaan vaikutusalueelle, jossa on rajoitus 30, 40, tai 50 km/h. Näitä ei monikaan noudata, koska hermot eivät kestä ajaa noin hitaasti. Tietyömaan miehet kertovat monesti, kuinka kaahataan täysillä ja saa syystäkin pelätä henki kultansa puolesta. Vai ei muka kaahareita ole olemassa. Onhan niitä, sen todistaa ne lukemattomat ylinopeus sakot, joita tehtailevat juuri nämä vauhdin hurman kiihotuksen orjat. He, jotka ajavat muita hitaammin, eivät ole taantuneita, vaan se johtuu siitä, kun heillä on jo tämä leikki-ikä mennyt ohi ja halu on ajaa varmaan päälle.

        " He, jotka ajavat muita hitaammin, eivät ole taantuneita, vaan se johtuu siitä, kun heillä on jo tämä leikki-ikä mennyt ohi ja halu on ajaa varmaan päälle."
        Et viitsis noin läpinäkyvästi valehdella.
        Kyllä se hitammin ajaminen vain ja ainoastaan siitä ajo, reaktio-ja huomiokyvyn reippaasta alenemasta johtuu, ei mistään naurettavasta selittelystä, mukamas "varman päälle ajamisesta".


      • wqwqq

        He haluavat maksaa "vapaahetoista" ylinopeusveroa. Odottavat vain että tutka tulee kuvioon mukaan että saavat laskun siitä. Siksi ajavat joka päivä ylinopeutta ja odottelevat että koska onni osuu kohdalleen.


      • Savinen
        tunnusta.tosiasiat kirjoitti:

        " He, jotka ajavat muita hitaammin, eivät ole taantuneita, vaan se johtuu siitä, kun heillä on jo tämä leikki-ikä mennyt ohi ja halu on ajaa varmaan päälle."
        Et viitsis noin läpinäkyvästi valehdella.
        Kyllä se hitammin ajaminen vain ja ainoastaan siitä ajo, reaktio-ja huomiokyvyn reippaasta alenemasta johtuu, ei mistään naurettavasta selittelystä, mukamas "varman päälle ajamisesta".

        Jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan on viisautta eikä johdu mistään huomiokyvyn alenemisesta.
        Oli siinäkin todella tyhmä väite.


      • Anonyymi
        Savinen kirjoitti:

        Jos ajaa nopeusrajoitusten mukaan on viisautta eikä johdu mistään huomiokyvyn alenemisesta.
        Oli siinäkin todella tyhmä väite.

        Eihän kukaan nopeusrajoitusten mukaan ajavia ole mistään huomiokyvyn alenemasta ole epäillyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan nopeusrajoitusten mukaan ajavia ole mistään huomiokyvyn alenemasta ole epäillyt.

        Nimimerkkitunnusta.tosiasiat
        16.4.2019 18:55 vähän ylempänä niin kirjoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkkitunnusta.tosiasiat
        16.4.2019 18:55 vähän ylempänä niin kirjoitti.

        Kyseinen kirjoittaja on trolli, joka on erikoistunut muiden kirjoittajien solvaamiseen. Tyyliin tunnistaa helposti. Suosittelen olemaan reagoimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkkitunnusta.tosiasiat
        16.4.2019 18:55 vähän ylempänä niin kirjoitti.

        Koitas ottaa silmä käteen ja luettu ymmärtäen miettiä mitä siinä oikein sanottiinkaan.


    • Savinen

      Tampereella välähtää todella usein peltipoliisin kamerat. Hitaat, hiljaiset hämäläiset ovat jossakin nopeitakin.

    • MikkiksenKeisari

      Mulla on kiire Alkoon. Pitää olla ovella ennen aamuyheksää, Korson Alkoon on jonoo. Sitte Lippuviina 0,5 huiviin siinä parkkiksella autossa jo, kiireesti kotiin Mikkikseen avaamaan sepalus ja toinen Lippuviina 0,5. Käsitöitä, naapurin härnäämistä, parvekkeelta kusemista, Pläk Sapattia täysillä. Sitte voikin taas viettää rauhallista työttömän ruokatuntia kotioloissa.
      Kiire tulee vaan sillon, kun ajan posliineja karkuun kohti Mikkolanpuistoa, mut ne tuntee mut. Vievät mun Skodan, mut korttii ei saa kun se on jo niillä.
      Ei tuu stressii.

      Jatkakaa turhaa hermoiluanne.

    • Anonyymi

      Jos aloittajalla ei ole kiire niin menköön kävellen.
      Ai niin, eihän se halua kun siellä ei saa laahustamalla jarruteltua niiden menoa jotka ei halua madella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe