Huone numero yhdeksän

Paperinvalkea yö. Valkea pilleri ja taivaan valkea valojuova. Viiruja seinillä, katossa. Helikopterin lapojen hakkaava ääni. Huutoa. Katson kauempaa; minä en ole enää siinä. Ihmisiä ympärillä. Ihmisiä valkoisissa takeissaan.

Miksi niin kiire, en pysty ymmärtämään. Tässä on pehmeä olla. Vesi tippuu hiuslatvoista. Kosketuksia otsalle ja poskelle. Joku tarttuu hartioista kiinni, ravistaa ja yrittää pitää tämän maailman puolella. Minulla on vain kylmä ja kaikki on kovin valkeaa. Kiinni tarttuneita käsiä en tunne, mutta näen. Vilahduksia elämästä ja jostakin muusta, joka on minulle vierasta.

Se, mikä asuu sisällä, pakenee kauimmaiseen nurkkaan kuin raskassiipinen lintu. Verhoja vedetään eteen. Hälytysääni taustalla kertoo, että aamuun on liian monta tuntia, liian pitkä matka yhdelle ihmiselle. Kuka tulee maaliin? Suonet ovat kipeitä sillä niitä avataan. Valkea väki etsii porttia elämään, he tahtovat pois punaisen, kirkuvan summerin.

Antakaa minun silmien olla kiinni. Antakaa minun olla. Kiivas kipu vie tajun. On epäinhimillistä kestää se silmät auki.

Happi ja desinfiointiaine polttavat hengityksessä raakana. Minne minä kuulun? Häilyn rajalla, jota ei ole nimetty. Kukaan ei tiedä, missä minä olen, en itsekään. Tällä alueella ei ole sopimuksia. Tänne tullaan yksi kerrallaan. Riisuttuna.

Valkeiden ääriviivojen yö. Kartat piirretään nyt karikkomerkkeineen uusiksi sillä osuma on jo tullut. Joku kutsuu, tule, tule, laske irti jo, lähdetään. Toinen ääni sanoo, älä nukahda, älä ummista silmiä. Hengitä. Vedä ilmaa. Yritä. Yritä kerran vielä.

Hän, joka piti lujasti kädestä kiinni, kaikki pitkät, pimeät tunnit, hän piti ihmisen hengissä.

Ja aamulla minä itkin. Ihmiset huoneessa itkivät. Elämä oli yhä,
elämä tulvi itkussa.

31

519

Äänestä

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sini.silmäinen

Hyvää ja levollista yötä. Kaikesta huolimatta.
      Sammutan yölampun valon...

• Huussinrakentaja

Vasarankopse kaikuu vastarannan kallioitten ja tämän rannan kallioiden välillä kuin vastakkaisten pelien kuvat toisissaan pienentyen hiljalleen, mutta mieli sanoo, että ne jäävät kaikumaan sinne iäti.

Mitä kaikkea ääntä mahtaakaan olla jäänyt tuonne erämaakallioiden väliin? Kevään ensimmäiset uinnit vuodelta -68, juhannusörvellykset -79? Hirsirakennuksen asennukset ja työmiesten yskinnät vuodelta -64?

Kuuntelen vasaroinnin äänen kimpoilua hetken, pyyhin otsaa hiestä ja mietin, mutä elämää nämä paksut hongat ovatkaan kuulleet täällä ja mitä onkaan jäänyt kaikumaan kallioiden väliin, alati vainevaksi ääneksi?

Ajatus tuli nopeasti. Kiipesin pienen harmaan mökin katolle, vedin keuhkot täyteen kosteaa järven yllä leijuvaa usvaista ilmaa ja huusin sen mitä jaksoin. Minä tahdon elää!

Siellä se kuuluu vieläkin.

• Ihmisyydenajao

Tämä oli jo paljon parempi, ei mtn tekotaiteellista, väkinäistä yritystä.

• Hih, sinä. Tunnistin. Heti :)

Elämänmakuista kuvausta. Minua piristi. Muuta ei juuri jaksa nyt kuin lukea nettiä, hutera olo. Pidä itsesi terveenä ja hyvää syksyä sinulle!

• Ihmisyydenajao kirjoitti:

Tämä oli jo paljon parempi, ei mtn tekotaiteellista, väkinäistä yritystä.

Minustakin se oli hyvä. Kirjoittaisi vain hänkin jos on aikaa..

Mutta mitä tulee tuohon "väkinäistä yritystä"sanaan, niin sitä elämä voi kyllä joskus olla. Niin väkinäistä, että aina ei omat rahkeet riitä ja saattaa jo välissä uskokin loppua.

• .. Huomasin Toisesta ketjusta, että olitkin Näemmä Oikkein Kunnolla Kipeenä.. Et kai vain ollut niin Hassu, että Rasitit itteäs Kipeenä liiaksi ja siksi sairastuit vielä pahemmin?.. ;P

.. Noh, nyt vain Lepoa ja Rentoutumista, niin Koht oot Taas.. ;P

Jubel - Dancing In The Moonlight (feat. NEIMY)
      https://www.youtube.com/watch?v=tYwBRlgeK9Q

.. Meitin Kans Tanssimas.. =)

• Kyllä. Kova tauti kun ei yksinään ohi mennyt. Keskussairaalaan laittoivat kiireesti ja suonensisäiseen antibioottiin ja lisähappeen. Reilu viikko siellä ja yhdeksän perättäistä päivää 39 asteen kuume. Kamala oli kokemus. Hämärän rajoilla sai hiipiä. Ei mulla koskaan aiemmin tällaista ole ollut, kuumeet on menny kolmessa päivässä ohi. Pahinta oli se ettei ilma kulkenut ja se tukehtumisen tunne, Toipumisaika on pitkä.

Olen miettinyt, että olenko stressannut itseni viime huhtikuusta lähtien niin koville (työ), että keho sanoo seis. Se voi olla sitä ettei jaksa enää parantaa sitten. Nyt tuli pakkopysäytys. Elämälle pitäisi tehdä jotain, ihan kokonaan suunnanmuutos. Pistäähän nämä miettimään.

Mutta Nuuska-ihana. Sieltä tuli niin elinvoimainen ja iloinen kappale :)
        Tanssitaan yhdessä mutta ei kovaa (mä pitelen seinistä kiinni). :)

(hymy)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Kyllä. Kova tauti kun ei yksinään ohi mennyt. Keskussairaalaan laittoivat kiireesti ja suonensisäiseen antibioottiin ja lisähappeen. Reilu viikko siellä ja yhdeksän perättäistä päivää 39 asteen kuume. Kamala oli kokemus. Hämärän rajoilla sai hiipiä. Ei mulla koskaan aiemmin tällaista ole ollut, kuumeet on menny kolmessa päivässä ohi. Pahinta oli se ettei ilma kulkenut ja se tukehtumisen tunne, Toipumisaika on pitkä.

Olen miettinyt, että olenko stressannut itseni viime huhtikuusta lähtien niin koville (työ), että keho sanoo seis. Se voi olla sitä ettei jaksa enää parantaa sitten. Nyt tuli pakkopysäytys. Elämälle pitäisi tehdä jotain, ihan kokonaan suunnanmuutos. Pistäähän nämä miettimään.

Mutta Nuuska-ihana. Sieltä tuli niin elinvoimainen ja iloinen kappale :)
        Tanssitaan yhdessä mutta ei kovaa (mä pitelen seinistä kiinni). :)

(hymy)

.. Ei tartte pitää Seinistä kiinni.. Kyllä Mä Tuen.. Hellästi.. =)

.. Jeps.. Varpisti ei ole ollut mukava kokemus.. Mut.. Hyvä juttu, jos/kun alat Kuuntelemaan tarkemmin, mitä PsykoFyysinen Kokonaisuutesi Yrittää Sulle Viestiä.. =)

.. LadyZorroa tuli Just hieman "läpsittyä" samasta Asiasta.. Jospas menis Paremmin Perille ennen kuin Käy TodHuonosti.. Joskus on Vuan Pakko "koventaa" otetta, jos ei Hyvällä Mee Peril, niin sitten.. ;D

.. Pyörässä jos Pyörii mis ei oo Jarruja tai niitä ei ole Opetellut&Oppinut Käyttämään, niin Huonost Käy.. Ennemmin tai Myöhemmin.. ;P

Robin Schulz - Sunset (Original Mix)
        https://www.youtube.com/watch?v=QDS0wRloIG8

.. ParanemisEnergiaa Sinne.. PussiKaupalla.. =)

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Jeps.. Varpisti ei ole ollut mukava kokemus.. Mut.. Hyvä juttu, jos/kun alat Kuuntelemaan tarkemmin, mitä PsykoFyysinen Kokonaisuutesi Yrittää Sulle Viestiä.. =)

.. LadyZorroa tuli Just hieman "läpsittyä" samasta Asiasta.. Jospas menis Paremmin Perille ennen kuin Käy TodHuonosti.. Joskus on Vuan Pakko "koventaa" otetta, jos ei Hyvällä Mee Peril, niin sitten.. ;D

.. Pyörässä jos Pyörii mis ei oo Jarruja tai niitä ei ole Opetellut&Oppinut Käyttämään, niin Huonost Käy.. Ennemmin tai Myöhemmin.. ;P

Oikeassahan olet. Jossakin ne rajat on vastassa. Ihmisellä on vaan monesti niin kaikkivoipainen olo, että minähän pystyn ja ei tässä mihinkään nuukahdeta. Se on meillä niin, että monesti heikkous nähdään häpeänä ja viimeiseen asti yritetään kunnes paareilla kannetaan. (mikä LZ:lla on? pitää käydä lukemassa).

Kiitos energiasta Nuuska. *halii*

Saa pitää hellästi kiinni ettei kumahda
        https://www.youtube.com/watch?v=xkvlz7GnD6o

mikäpä se tanssin iloa veisi, ei mikkään :)

Lady Zorrolla, niinkuin minullakin on kroonisia sairauksia, ne ei lähde pois tosta noin vaan,osa on elinikäisiä kässäätkö? Tsemppaamiset tai nuhtelut ei oikein auta..Kun me tullaan sairaaksi, se on vähän toinen juttu kun keho on jo tulehdustilassa muiden juttujen takia. Mä en esim saisi enää saada yhtään keukokuumetta,on mulla ollut sairaalabakteerikin joten mun täytyy elää vähän erakkona,varsinkin epidemia aikoina,voi kuolo korjata todellakin,pumppukin on väsähtänyt näiden vuosien aikana,voi sanoa poks: p Mä olen todella huolissani ladystä, sen oireet on pahentunu huomattavasti..

• peppupupu kirjoitti:

Lady Zorrolla, niinkuin minullakin on kroonisia sairauksia, ne ei lähde pois tosta noin vaan,osa on elinikäisiä kässäätkö? Tsemppaamiset tai nuhtelut ei oikein auta..Kun me tullaan sairaaksi, se on vähän toinen juttu kun keho on jo tulehdustilassa muiden juttujen takia. Mä en esim saisi enää saada yhtään keukokuumetta,on mulla ollut sairaalabakteerikin joten mun täytyy elää vähän erakkona,varsinkin epidemia aikoina,voi kuolo korjata todellakin,pumppukin on väsähtänyt näiden vuosien aikana,voi sanoa poks: p Mä olen todella huolissani ladystä, sen oireet on pahentunu huomattavasti..

Oi voi...kaikki terveyden romahtamiset ovat pahoja. Missä ketjussa LZ kertoo voinnista?
        Kyllä mä uskon, että jos on perussairauksia, kauhkokuume on kohtalokas kun ei perustervekään meinaa selvitä vaikka minkä tekisivät. Onpa huolestuttavia uutisia siellä...

Oi voi...kaikki terveyden romahtamiset ovat pahoja. Missä ketjussa LZ kertoo voinnista?
        Kyllä mä uskon, että jos on perussairauksia, kauhkokuume on kohtalokas kun ei perustervekään meinaa selvitä vaikka minkä tekisivät. Onpa huolestuttavia uutisia siellä...

joops,no hätä..Mua vaan ärsytti ton yhden tölväsy leidille. Me kuullaan samanlaista sköndee koko ajan,silloin kun sulla on kroonisia sairauksia,vielä parempaa,autoimmuunisairauksia mitkään "niskasta kiinniottamiset" ja pikku lepuuttelut ei auta. Ja kun sama paska toistuu ens kuussa..Leidillä on saatanan kovia kipuja, mulla myös pari viikkoa joka kuukaus. On yrjötty,on pyörrytty ja sama rundi uudestaan. Lääkärit ei paljoa tee mitään,meinaan terveyskeskuslääkärit. Ei anneta edes kunnon kipulääkkeitä helposti. Tiettyjä testejä ei edes tehdä enää,pitäis mennä yksityiselle. joo,köyhänä varmaan mennään..Mä just odotan isompia testauksia,toivon ettei siellä ole mitään syöpiä tai kasvaimia. Mulla pelkästään tässä homekampässä asuminen vuosia vei mun terveyden:/ Keuhko-ongelmat on eka mikä alkaa näissä luukuissa,ihan tiedoksi vaan..jos on paljon keuhko tulehduksia,saattaa olla home..
        Mitkäs ne keskustelut olikaan,samperin aivosumu-pää ^_^ https://keskustelu.suomi24.fi/t/15398659/palstalaisten-kayttamia-hauskoja-sanojasanontoja täs oli yksi. oli toinenkin mut nyt ei muista haha:D

Oikeassahan olet. Jossakin ne rajat on vastassa. Ihmisellä on vaan monesti niin kaikkivoipainen olo, että minähän pystyn ja ei tässä mihinkään nuukahdeta. Se on meillä niin, että monesti heikkous nähdään häpeänä ja viimeiseen asti yritetään kunnes paareilla kannetaan. (mikä LZ:lla on? pitää käydä lukemassa).

Kiitos energiasta Nuuska. *halii*

Saa pitää hellästi kiinni ettei kumahda
        https://www.youtube.com/watch?v=xkvlz7GnD6o

mikäpä se tanssin iloa veisi, ei mikkään :)

.. JaaHans.. Pönttis olis Aistikkaan Tanssahtelun Tarpeessa.. Aikast "Vaarallinen" Laji.. Voi "pahimmillaan" Ihan Hjuumaantua.. Piästä Varpaisiin.. ;D

.. Peppis laittoikin tuon Linkin Jo.. Voi olla, että asiaa on käsitelty muuallakin.. ;P

• peppupupu kirjoitti:

joops,no hätä..Mua vaan ärsytti ton yhden tölväsy leidille. Me kuullaan samanlaista sköndee koko ajan,silloin kun sulla on kroonisia sairauksia,vielä parempaa,autoimmuunisairauksia mitkään "niskasta kiinniottamiset" ja pikku lepuuttelut ei auta. Ja kun sama paska toistuu ens kuussa..Leidillä on saatanan kovia kipuja, mulla myös pari viikkoa joka kuukaus. On yrjötty,on pyörrytty ja sama rundi uudestaan. Lääkärit ei paljoa tee mitään,meinaan terveyskeskuslääkärit. Ei anneta edes kunnon kipulääkkeitä helposti. Tiettyjä testejä ei edes tehdä enää,pitäis mennä yksityiselle. joo,köyhänä varmaan mennään..Mä just odotan isompia testauksia,toivon ettei siellä ole mitään syöpiä tai kasvaimia. Mulla pelkästään tässä homekampässä asuminen vuosia vei mun terveyden:/ Keuhko-ongelmat on eka mikä alkaa näissä luukuissa,ihan tiedoksi vaan..jos on paljon keuhko tulehduksia,saattaa olla home..
        Mitkäs ne keskustelut olikaan,samperin aivosumu-pää ^_^ https://keskustelu.suomi24.fi/t/15398659/palstalaisten-kayttamia-hauskoja-sanojasanontoja täs oli yksi. oli toinenkin mut nyt ei muista haha:D

Joo, onneksi olen suhteellisen vähän sairastanut, mutta kyllä tuolla sairaalan rattaissa pyörivien on pidettävä koko ajan puolensa, sä olet vaan yksi potilasnumero siellä. Jos et pidä ääntä ja kiinni oikeuksista, niin kyllä lyttyynkin voi mennä tai et saa sitä kaikkea, mikä sinulle kuuluisi. Mutta kun eihän silloin juuri niitä voimia ole. Sen takia läheissuhteetkin ois tärkeitä, että joku "oma ihminen" katsoo vähän, mitä tapahtuu kun itse et kykene.

Parempaa vointia sinullekin. Pitää illan mittaan käydä lueskelemassa, mitä te olette keskustelleet. Mua vähän huippaa niin ei jaksa nettiäkään kun puolella silmällä katsella...Ja ei sais istua paikallaan veritulppariskin takia kun viikko meni sängyssä pitkällään.

Pidä puolesi tutkimusten ja hoitojen suhteen äläkä ensimmäisenä usko, mitä siellä sanotaan. Pitää vaatia ja olla tiukkana. Kyseenalaistaa.

• peppupupu kirjoitti:

"nuhtelut ei oikein auta."

.. Ei Auta Ei, jos/kun Ei KuunteleKuuntele ja/tai "Unohtaa/Unohtelee" jatkuvasti Kuullut Asiat ja/tai Ei Oikeasti Sisäistä niitä.. Syystä tai Toisesta.. ;P

"Mua vaan ärsytti ton yhden tölväsy leidille.. "niskasta kiinniottamiset" ja pikku lepuuttelut ei auta."

.. Älä Sä(kään) Muuttele Mun Sanojani tai Keksi niistä ihan Omia JohtoPäätöksiä ja SeliSelityksiä.. ;P

.. Ainakaan Mä En ole Mitään Tuollaisia Juttuja SeliSelitellyt.. Ettäs Tiiät!!!.. ;P

.. JaaHans.. Pönttis olis Aistikkaan Tanssahtelun Tarpeessa.. Aikast "Vaarallinen" Laji.. Voi "pahimmillaan" Ihan Hjuumaantua.. Piästä Varpaisiin.. ;D

.. Peppis laittoikin tuon Linkin Jo.. Voi olla, että asiaa on käsitelty muuallakin.. ;P

Kyllä mä vähän jo aistikkuutta tarviin... :)
        Oletko kuullut, että kosketus parantaa, nii.. :)

Kyllä mä vähän jo aistikkuutta tarviin... :)
        Oletko kuullut, että kosketus parantaa, nii.. :)

.. Niin.. Mut.. Voihan sen(kin) "Tarpeen/Tunteen" yrittää Sulloa PandoranLippaaseen ja Yrittää Parhaansa Mukaan pitää sen(kin) pois Mielestä?.. ;D

.. Jos niin Ei Tee, niin sehän Veijari Tiirikoi Aikast Hätäseen MonenMonet Kamunsa Lippaasta Vapaaks.. ;D.. Eli Kaikki Tuollaiset Veijarit Vain Lippaaseen Lukkojen Taaks.. Eipähän ala Kiusaamaan.. Niih.. ;D

.. Niin.. "Kosketus".. Hmmm.. Laitetaas Se(kin) Tunne/Ajatus Äkkiä sinne Laatikkoon.. Takas.. ;D

.. Niin.. Mut.. Voihan sen(kin) "Tarpeen/Tunteen" yrittää Sulloa PandoranLippaaseen ja Yrittää Parhaansa Mukaan pitää sen(kin) pois Mielestä?.. ;D

.. Jos niin Ei Tee, niin sehän Veijari Tiirikoi Aikast Hätäseen MonenMonet Kamunsa Lippaasta Vapaaks.. ;D.. Eli Kaikki Tuollaiset Veijarit Vain Lippaaseen Lukkojen Taaks.. Eipähän ala Kiusaamaan.. Niih.. ;D

.. Niin.. "Kosketus".. Hmmm.. Laitetaas Se(kin) Tunne/Ajatus Äkkiä sinne Laatikkoon.. Takas.. ;D

Nuuska höpsö murmeli. Noh laitetaan.

(ojentaa oman avaimensa Nuuskalle, vartioi sinä sitä)

:D

"nuhtelut ei oikein auta."

.. Ei Auta Ei, jos/kun Ei KuunteleKuuntele ja/tai "Unohtaa/Unohtelee" jatkuvasti Kuullut Asiat ja/tai Ei Oikeasti Sisäistä niitä.. Syystä tai Toisesta.. ;P

"Mua vaan ärsytti ton yhden tölväsy leidille.. "niskasta kiinniottamiset" ja pikku lepuuttelut ei auta."

.. Älä Sä(kään) Muuttele Mun Sanojani tai Keksi niistä ihan Omia JohtoPäätöksiä ja SeliSelityksiä.. ;P

.. Ainakaan Mä En ole Mitään Tuollaisia Juttuja SeliSelitellyt.. Ettäs Tiiät!!!.. ;P

.. Tähän voisin Vielä Lisätä, että.. Se nyt Vuan on Niin, että LZ "ajautuu" jatkuvasti Suorittamiseen ja Stressaamiseen.. PääOsin, just Suorittamisen Seurauksena.. ;P

.. Peesailu&Myötäily ja Tiettyjen asioiden Sivuuttaminen (Ettei Vuan Loukkaa tjmv.) Ei ole Oikeaa Välittämistä.. Varsinkaan, jos/kun Tälläisistä Asioista on Kyse.. Vuan jotain Ihan Muuta.. ;P

.. Ennemmin Toisen Hetkellinen tai Vaikka PidempiAikainen Kiukku&Viha jne., kuin se, että Et edes Yritä Tehrä Mithää jne.. ;P

.. Mielistely jne. Tälläisissä(kin) Tilanteissa on Yleensä Lähes 100% Itsekkyydestä Kumpuavaa ja Sen Väittäminen joksikin Muuksi on Vain Itsekästä ItsePetostelua.. ;P

Nuuska höpsö murmeli. Noh laitetaan.

(ojentaa oman avaimensa Nuuskalle, vartioi sinä sitä)

:D

.. Hmmm.. *Pohdiskelee.. Tovin, jos Toisenkin..*.. Kiitos Kunniasta.. Mut.. Ei Taira olla Hyvä Idea, Jos kuitenkin Sun Polulles Tupsahtaa jotain Sellaista, mistä Jossukin Laulaa.. Ja Sit kaikki Menee Mönkään, kun Avain Onkin Mulla ja Mä en ole Syystä tai Toisesta Tavoitettavissa.. ;P

.. Noh, Mä Piilotan sen Sellaiseen Paikkaan, josta Sen Löyrät, jos/kun Oikein HaluamallaHaluat.. Tehrääks Nii?.. ;P

.. Hmmm.. *Pohdiskelee.. Tovin, jos Toisenkin..*.. Kiitos Kunniasta.. Mut.. Ei Taira olla Hyvä Idea, Jos kuitenkin Sun Polulles Tupsahtaa jotain Sellaista, mistä Jossukin Laulaa.. Ja Sit kaikki Menee Mönkään, kun Avain Onkin Mulla ja Mä en ole Syystä tai Toisesta Tavoitettavissa.. ;P

.. Noh, Mä Piilotan sen Sellaiseen Paikkaan, josta Sen Löyrät, jos/kun Oikein HaluamallaHaluat.. Tehrääks Nii?.. ;P

Tehään niin...
        älä sitten säikähdä kun kaivan naama mullassa sun kukkapenkilläs :D, äläkä laita hirveen syvälle.

https://www.youtube.com/watch?v=A1Ec26-h0Tk

Meri kuohuu, hyvät aallot silittää, vie pahan pois...kuuntele :)

• hömpsönpömpsön

oi kuinka ihana trollitrio siinä, aawww

• hömpsönpömpsön kirjoitti:

Tuo lause oli sen merkki, että nyt tarvitaan vähän leuanalusrapsutusta...tulehan tänne...kyllä mie tiiän ; )

Et sinä huomiotta jää. Oot vaan ollu niin ikävissäs...

(virne)

• hömpsönpömpsön kirjoitti:

.. Miks Sä Ittestäs ja Perheestäs tähän Kommentoit?.. ;P

Tehään niin...
        älä sitten säikähdä kun kaivan naama mullassa sun kukkapenkilläs :D, äläkä laita hirveen syvälle.

https://www.youtube.com/watch?v=A1Ec26-h0Tk

Meri kuohuu, hyvät aallot silittää, vie pahan pois...kuuntele :)

.. TiirikointiVeisu.. ;D.. Nyt Ne Sun Veijarit taitaa olla jo Karussa.. ;D

.. Enkä Mä sitä nyt Tieteskään Omalla Pihalle Kätke.. Vuan Sun Miälen Sopukoihin.. Pitäis Khyl Varmaan ensin saara noi Veijarit Lukkojen Taa.. Ne kun on AikaMoisia Hakoja löytämään Avaimen Mistä Tahansa.. ;D

• hourulaan_käy_ties

Paperinvalkea yö. Valkea pilleri ja - aivan sekaisin...

• Älä tule lähelle ettei tartu "houruamiset" :D

• Misspönttis teki vahvan paluun, tervetuloa takaisin kuoleman porteilta. Älä ny sitten liikaa reuho ettet joudu takas, ota rauhassa :) Mutta se täytyy sanoo että toi sun avausteksti, se on nyt h..in hyvä, siks kirjotin että vahvan paluun. Joskus sun aiemmissa suhtauduin vähän kriittisesti runsaisiin kielimielikuviin, tähän ne sopi kuin nenä päähän. Tämä oli kova veto mutta älä ny sen takia ala enempi sairasteleen :D

• Hahah, päivää hyvä herra. Tässähän sitä taas köpötellään. Älä kehu ettei vitaalinesteet mene vääriin paikkoihin :D

Ei, mutta juu. Mukavaa olla hengissä (siitä ilosta ihan vähän halin sinuakin). :) Päivä kerrallaan, enhän mä pääse edes rappuja ylös kun oikea keuhko vinkuu ku tuuli hormissa.

Hahah, päivää hyvä herra. Tässähän sitä taas köpötellään. Älä kehu ettei vitaalinesteet mene vääriin paikkoihin :D

Ei, mutta juu. Mukavaa olla hengissä (siitä ilosta ihan vähän halin sinuakin). :) Päivä kerrallaan, enhän mä pääse edes rappuja ylös kun oikea keuhko vinkuu ku tuuli hormissa.

No niin eilkä tarviikaan missään rappusissa vielä könytä, otat ihan iisisti vaan. Tuolla välimerkittömen ketjussa höpisit remonttitarpeista, ota joku kylätalkkari vaikka ennenko ite alat riehuun, saahan ne sitten kotitaluvähennyksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      104
      715
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      675
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      609
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      598
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      557
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      50
      519
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      516
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      515
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63