Nostaako naiset päätään?

Naisasiainliikekanta

Pönttöuuni ja Wuppis on alkamassa selkeästi pistämään palstaa kuntoon. Alkaako naisten hiljainen ääni järjen palstalla toiselle tasolle?

108

1042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläkä unohda mua..rupes vähän tympii kun huomas minkälaista spedeilyä täällä oikeastaan on..

• miesten puolelta.

• pupupeppu
        peppupupu kirjoitti:

miesten puolelta.

Siis naisten.

• voirähmä
        peppupupu kirjoitti:

miesten puolelta.

Kerro mitä se spedeily sitten on? Omin sanoin...

• pupupeppu kirjoitti:

Siis naisten.

no no..en tarkoittanut että kaikki miehet ovat tööt täällä:) itse asiassa monet "randomit" ovat olleet oikein järkeviä ja juttu luistaa..Ekan kerran kun olen ollut täällä näin pitkään ja seuraillut,tuli huomattua nihkeitä toimintamalleja..ja pari "henkilöä" yllättivät täysin,ei positiivisessa mielessä. Palstan naiset ovat aitoja,lyön pääni pantiksi.

• 12121212121212

Dissidentin ja pujottelijan jutuissa on paljon huumoria mukana, ei kannata hermostua niistä.

• 12121212121212 kirjoitti:

Dissidentin ja pujottelijan jutuissa on paljon huumoria mukana, ei kannata hermostua niistä.

Ehei, ei heissä mitään vikaa ole,niinkuin ei parissa muussakaan "palsta miehessä" asiallisia miehiä :) Ne on nää pari muuta..mulla nous epäilyjä jo aikasemminkin hmm..

• peppupupu kirjoitti:

Ehei, ei heissä mitään vikaa ole,niinkuin ei parissa muussakaan "palsta miehessä" asiallisia miehiä :) Ne on nää pari muuta..mulla nous epäilyjä jo aikasemminkin hmm..

Tässä lälly peppupupulle. Eikö olekin pojilla upeat hiukset
        https://www.youtube.com/watch?v=mh8MIp2FOhc

• pujotteIija kirjoitti:

Tässä lälly peppupupulle. Eikö olekin pojilla upeat hiukset
        https://www.youtube.com/watch?v=mh8MIp2FOhc

Mä olen katsonut tuota karhu videota,hypnoottista:)
        Ai jai,vanhaa Jovia! Oli se kyllä melekonen mies..Muistan ton tukkatyylin,möyhö fleda:D Jovista tulee mieleen koulu discot ja ne viimeiset hitaat haha Kiitos ihanasta lällystä ^^,

• EdesUnissa

Minun mielestäni tämä palsta on siivoutunut viimeisen vuoden aikana. Se on pitkäjänteistä työtä ja älyttömät ketjut pitää vain jättää huomiotta. Silloin motivaatio niiden kirjoittajilta häviää, kun eivät saakaan huomiota provosoinneillaan.

• Ananias.Palstamäki

"Pönttöuuni ja Wuppis on alkamassa selkeästi pistämään palstaa kuntoon. Alkaako naisten hiljainen ääni järjen palstalla toiselle tasolle?"

Samma på finska?

• huuhainnanen

Niin kyse ei todellakaan ole sinusta... puhuin järjestä... en mistään itsensä kohottamisesta... se on erijuttu.

• Ananias.Palstamäki
        huuhainnanen kirjoitti:

Niin kyse ei todellakaan ole sinusta... puhuin järjestä... en mistään itsensä kohottamisesta... se on erijuttu.

"Alkaako naisten hiljainen ääni järjen palstalla toiselle tasolle?"

Tätä lausetta tarkoitin. Mitä se tarkoittaa?

• jatkamatkaasiohi
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

"Alkaako naisten hiljainen ääni järjen palstalla toiselle tasolle?"

Tätä lausetta tarkoitin. Mitä se tarkoittaa?

Niin, ei koske sinua, niin ei sinun tarvitse tietääkään mitään...

• Ananias.Palstamäki
        jatkamatkaasiohi kirjoitti:

Niin, ei koske sinua, niin ei sinun tarvitse tietääkään mitään...

Käytännössä se ei tarkoita mitään. Sen sijaan että korjaisit lauseen ymmärrettävään muotoon, sinä alat piikittelemään minua. Sitä kutsutaan heikoksi itsetunnoksi.

• Hiljainen?

HILJAINEN?

What..

• NIIN. Mikä hel.etin HILJAINEN?! Kysyn vaan minäkin.

Kyllä luulis kuuluvan.

• havujaperkele
        misspönttöuuni kirjoitti:

NIIN. Mikä hel.etin HILJAINEN?! Kysyn vaan minäkin.

Kyllä luulis kuuluvan.

No sitten ei muuta kuin päitä vadille. Kuka tekee oikein ja kuka väärin.... Sitähän se ääneen sanominen on.

• havujaperkele kirjoitti:

No sitten ei muuta kuin päitä vadille. Kuka tekee oikein ja kuka väärin.... Sitähän se ääneen sanominen on.

Sitä saa, mitä tilaa.

• havujaperkele kirjoitti:

Onhan tässä jo sanottukin jos olet yhtään vaivautunut lukemaan.

• Loppuikointo

Onhan tässä jo sanottukin jos olet yhtään vaivautunut lukemaan.

No kenen päitä siellä vadilla on? Kuka tekee asioita oikein ja kuka ei? Kuka vie mielipiteet sinulta pois ja kuka antaa olla sitä mieltä mitä olet? Onko vaikea sanoa sittenkin ääneen?

• Loppuikointo kirjoitti:

No kenen päitä siellä vadilla on? Kuka tekee asioita oikein ja kuka ei? Kuka vie mielipiteet sinulta pois ja kuka antaa olla sitä mieltä mitä olet? Onko vaikea sanoa sittenkin ääneen?

Minä sanon heti kommentissa kun kohdalla vaan tulee. Siitä sen näet.

• Hihihiiiivalamis

Pöö! Ja hiljaa pitääkin olla, ettei rölli herää...

https://aijaa.com/wLHbQs

Entäs sitten jos se alkaa meuhkaamaan...hyssss...

• Hihihiiiivalamis kirjoitti:

Huussi prkl...

Ootko se sinä? Jotain tuttua.

• Hihihiiiivalamis kirjoitti:

Niin tuossako se nyt on? eikös sielä piätny olla järvinäkymä? eihän tuossa oo minkäänlaista ikkunaa.

• Vauhtiville

Huussi prkl...

Ootko se sinä? Jotain tuttua.

Jep. Kroppa ihan kipee naulaamisesta. 🤪

Täällähän rähinä? Just pääsin töistä ja taas mennään!

Ja niin... onneks pääsit sairaalasta.... otahan silti iisisti.

• Vauhtiville kirjoitti:

Jep. Kroppa ihan kipee naulaamisesta. 🤪

Täällähän rähinä? Just pääsin töistä ja taas mennään!

Ja niin... onneks pääsit sairaalasta.... otahan silti iisisti.

Ihanaa kun joku tuttu...
        Olet tainnut muuttaa tyyliäsi tämän kirjoittelun suhteen, jäikö vanha merkki lopullisesti?

Kuule. Mä oon siitä iloinen. Siitähän tässä tänäänkin on vähän puhuttu, että jokaisen kannattais miettiä...

Niin. Oon ollu sairas ku pieni elukka...ja tuntuu ettei tämä ole vielä ohi, enkä pääse kuin sohvalle ja kurjaan nettiin. Mitä elämää se on. Ihminen on tehty liikkumaan. Rupeaa hitsaamaan kiinni...ei jaksa.

Olipa kiva kun kävit siinä, hyvää loppuviikkoa. Komia oli rakennus, siinä heti näkee kätesä jäljen, antoisaa :)

• timpurinpoika
        Harmaaritari kirjoitti:

Niin tuossako se nyt on? eikös sielä piätny olla järvinäkymä? eihän tuossa oo minkäänlaista ikkunaa.

Joo, no nyt pitäis aukaista ulko-ovi, kun ei se nyt ihan valmis ole. Pitää siihen se ikkuna laittaa oveen. Mutta oli miettiminen, miten saan oven näyttämään...tai siis oikeastaan näkymättömäksi...tuin sen sisältäpäin ja hurauttin moottorisahalla ensin saranankohdat, kinnitin saranat ja ajoin oven irti seinästä...
        Luultavasti siihen tulee lasi sisäpuolelle vaan ja ulkovuoraukseen ajelen kuviosahalla sydämmen muotosen reijän. Siitä saa tirkistellä ulos sitten joskus...

• kuuluisakyökkis

Ihanaa kun joku tuttu...
        Olet tainnut muuttaa tyyliäsi tämän kirjoittelun suhteen, jäikö vanha merkki lopullisesti?

Kuule. Mä oon siitä iloinen. Siitähän tässä tänäänkin on vähän puhuttu, että jokaisen kannattais miettiä...

Niin. Oon ollu sairas ku pieni elukka...ja tuntuu ettei tämä ole vielä ohi, enkä pääse kuin sohvalle ja kurjaan nettiin. Mitä elämää se on. Ihminen on tehty liikkumaan. Rupeaa hitsaamaan kiinni...ei jaksa.

Olipa kiva kun kävit siinä, hyvää loppuviikkoa. Komia oli rakennus, siinä heti näkee kätesä jäljen, antoisaa :)

Ai katsos kun en huomannut tätä...tää on hiukka hankalaa nykyään, kun ei ole mitään "inboksia"! :oD

No mä jätin sen rekkautuneena olemisen ainakin pois repertuaarista. Sen aika oli ja meni... En enää sitä jatka....se vaan nyt tuntui siltä ja toisaalta tää on taas ihan toista...

En silti sano, että tää palstailu olisi huonokaan homma ja rekkautuneena oleminen...Minusta tuntuu, että jokaikinen täällä kirjoitttava etsii jotain elämästään kuitenkin. Vaikka irl:kin on elämää, tarjoaa tämä jotain sellaista, mikä siellä ei ole mahdollista. Ja mikä täällä on hyvää, on se, että sinä kirjoitat tunteistasi muille. Sinusta tuntuu, että tämä ei ole oikein ja tämä vie sinulta ja muilta jotain pois, mutta ihmiset kysyy, että miten sen huomaat ja mistä se tunne tulee? Joudut miettimään itsekin sitä... Vaste tupsahtaa aina jossainvaiheessa eetteriin täällä.

On kurjaa olla kipeänä ja vähän kuin yksin...Mutta toisaalta se on mahdollisuus myös pysähtymiseen... Ihmiset huolestuvat masennuksesta ja huonommista tunnetiloista, mutta toisaalta ne on kaiketi luonnon tapa kertoa jostain, että nyt ei ole kaikki hyvin ja tarvitsee hiukan aikaa tunnustella itseään. Vaikka sitä haluaa jakaa tunteitaan ja ajatuksiaan muille, todellinen vastaus löytyy aina sieltä omasta pääkopasta ja tunteista...

Että vaikka on mieli maassa ja kaikki tuntuu pa.kalle, se on oikeasti vaan hyvä juttu... muutoksen alkupiste... Sinä olet seurannut monen muunkin ihmisen "pysähtymistä" ja kehottanut "huilaamaan". Ei silloin saa itseäänkään ruoskia vauhtiin....ei fyysisesti tai henkisesti...

• kuuluisakyökkis kirjoitti:

Ai katsos kun en huomannut tätä...tää on hiukka hankalaa nykyään, kun ei ole mitään "inboksia"! :oD

No mä jätin sen rekkautuneena olemisen ainakin pois repertuaarista. Sen aika oli ja meni... En enää sitä jatka....se vaan nyt tuntui siltä ja toisaalta tää on taas ihan toista...

En silti sano, että tää palstailu olisi huonokaan homma ja rekkautuneena oleminen...Minusta tuntuu, että jokaikinen täällä kirjoitttava etsii jotain elämästään kuitenkin. Vaikka irl:kin on elämää, tarjoaa tämä jotain sellaista, mikä siellä ei ole mahdollista. Ja mikä täällä on hyvää, on se, että sinä kirjoitat tunteistasi muille. Sinusta tuntuu, että tämä ei ole oikein ja tämä vie sinulta ja muilta jotain pois, mutta ihmiset kysyy, että miten sen huomaat ja mistä se tunne tulee? Joudut miettimään itsekin sitä... Vaste tupsahtaa aina jossainvaiheessa eetteriin täällä.

On kurjaa olla kipeänä ja vähän kuin yksin...Mutta toisaalta se on mahdollisuus myös pysähtymiseen... Ihmiset huolestuvat masennuksesta ja huonommista tunnetiloista, mutta toisaalta ne on kaiketi luonnon tapa kertoa jostain, että nyt ei ole kaikki hyvin ja tarvitsee hiukan aikaa tunnustella itseään. Vaikka sitä haluaa jakaa tunteitaan ja ajatuksiaan muille, todellinen vastaus löytyy aina sieltä omasta pääkopasta ja tunteista...

Että vaikka on mieli maassa ja kaikki tuntuu pa.kalle, se on oikeasti vaan hyvä juttu... muutoksen alkupiste... Sinä olet seurannut monen muunkin ihmisen "pysähtymistä" ja kehottanut "huilaamaan". Ei silloin saa itseäänkään ruoskia vauhtiin....ei fyysisesti tai henkisesti...

Mukava teksti:)

Joo, kyllä täällä tunteita voi purkaa vähän eri lailla. Se kanava on vapaampi, juu. Oon ehkä salaa toivonut, että tulis joku tällanen pakkohidastaminen ja tässä se nyt on. En vaan vielä tiedä, miten se pitää ottaa.

Niin kuin olen sulle aiemmin puhunut, oikeassa elämässä vaatimukset ovat menneet kohtuuttomiksi. Siinä mielessä sairastelu tuli kuin tilaustyönä, että saatiin mut irti siitä kaikesta p.skasta, johon en pysty muuten vaikuttamaan.

Musta tuntuu, että tässä tarviis paljon aikaa ja rauhaa...

Onhan tästä palstasta se ilo ollut, että tutustuin yhteen oikeaan ihmiseen. Se on aika arvokasta. Molemmat tajuaa, mitä oppia on voitu toiselle antaa. Eikö niin. Tiedän, että joku asia on sinustakin tuntunut pahalta kun olen suoraan asioita ladellut, mutta hyvällä olen sen tehnyt ja nyt taidat nähdä sen itsekin..

Kiitos kun tulit sanomaan jotain sillon kun mulla ei ole helppoa...

• Tänään pistetään asioita kuntoon. Tarpeeks kauan oltu hiljaa.

Yleinen leväperäisyys, vetämättömyys ja ryhdittömyys on alkanut syömään.

Ei vaan käy enää.

• EdesUnissa

Leväperäisyyttä esiintyy vain vesistöjen alueella...

• EdesUnissa kirjoitti:

Leväperäisyyttä esiintyy vain vesistöjen alueella...

...ja palstakosteikossa.

• pillujen--asiantuntija

Ätmit pitääkin laittaa ruotuun. Samaa paskaa jauhavat vuodesta toiseen.

• LIIAN monta kertaa puhutaan päälle ja aletaan määrittämään, mitä milloinkin.

Kun mielipide on tulossa, sitä ei tästä eteenpäin estä mikään. En aio kaunistella. Eikä tarvitse muidenkaan naisten.

Turha tulla sönkkäämään muuta.

• you said it sister >: P

• Omia mielipiteitä saa tuoda julki ;D

• 12121212121212
        AinaNorsu kirjoitti:

Omia mielipiteitä saa tuoda julki ;D

Kuka on kieltänyt?

Tämähän on kuin feministien syyskokouksessa. Kova uho oikeuksien saamisesta eeppisen taistelun kautta, kun todellisuudessa miehille asia oli täysin ok alun perinkin.

Kuka on kieltänyt?

Tämähän on kuin feministien syyskokouksessa. Kova uho oikeuksien saamisesta eeppisen taistelun kautta, kun todellisuudessa miehille asia oli täysin ok alun perinkin.

Nyt siellä yritetään lieventää kun on tosi kysymyksessä...

Nainen ei tuohon lankaan mene. Ettäs kehtaat liirumlaarata.

• 12121212121212

Nyt siellä yritetään lieventää kun on tosi kysymyksessä...

Nainen ei tuohon lankaan mene. Ettäs kehtaat liirumlaarata.

Ei tässä mitään lievennellä. Samalla kaavalla mennään kuin ennenkin.

"Me voitimme! Pääsimme mukaan työelämään!"
        "Täh? Olisitte kyllä päässeet mukaan hiilikaivoksiin ja sotakentille, mutta ette ilmeisesti halunneet"
        "Senkin patriarkaatti! Girl power!"

"Me voitimme! Sanoimme suoraan mitä ajattelimme!"
        "Täh? Mehän olemme pitkään pyydelleet josko sanoisitte suoraan mitä ajattelette"

Kuka on kieltänyt?

Jos taistelua ei ole se pitää luoda, kyllähän naiset semmmoisen osaa :D

"Täh? Olisitte kyllä päässeet mukaan hiilikaivoksiin ja sotakentille, mutta ette ilmeisesti halunneet"

"Täh? Mehän olemme pitkään pyydelleet josko sanoisitte suoraan mitä ajattelette"

Sä olet nyt kuutamolla.

• Harmaaritari kirjoitti:

Jos taistelua ei ole se pitää luoda, kyllähän naiset semmmoisen osaa :D

Taas vähätellään. Ihan kuin nauraisit partaasi. Et kyllä vesitä tätä nyt.

• 12121212121212

Sä olet nyt kuutamolla.

En näe missään perusteluja väitteesi tueksi.

En näe missään perusteluja väitteesi tueksi.

Elämässä on muutakin kuin teoria.

Ja kuule, ne kirjat voi tunkea vaikka h.nuriin.

Mikäs sinä olet mitään perusteluja multa vaatimaan? Se riittää, mitä minä sanon. Sisällönlukutaitoa, kiitos.

Ne, jotka ei ymmärrä, niin voi, huisk, se meni sitten ohi.

• 12121212121212

Elämässä on muutakin kuin teoria.

Ja kuule, ne kirjat voi tunkea vaikka h.nuriin.

Mikäs sinä olet mitään perusteluja multa vaatimaan? Se riittää, mitä minä sanon. Sisällönlukutaitoa, kiitos.

Ne, jotka ei ymmärrä, niin voi, huisk, se meni sitten ohi.

Tunnetko tätipönttöuuni sen vanhan suomalaisen sanonnan poliitikoista?

Kannattaisi ehkä harkita kunnallispolitiikkaa. Hyvällä tuurilla kukaan kylän viidestä asukkaasta ei lähtisi vastaehdokkaaksi.

Tunnetko tätipönttöuuni sen vanhan suomalaisen sanonnan poliitikoista?

Kannattaisi ehkä harkita kunnallispolitiikkaa. Hyvällä tuurilla kukaan kylän viidestä asukkaasta ei lähtisi vastaehdokkaaksi.

Älä nimittele kolmikymppistä tädiksi. Olen sulle jo kerran sanonut, setä.

On minua kerran politiikkaan pyydetty, mahdollisesti juuri vastausten takia.

Ai vai sen erään pääministerin sanonnanko "minä juon nyt kahvia". Eli meinasi sitä ettei kiinosta keskustella pätkääkään.

• 12121212121212

Älä nimittele kolmikymppistä tädiksi. Olen sulle jo kerran sanonut, setä.

On minua kerran politiikkaan pyydetty, mahdollisesti juuri vastausten takia.

Ai vai sen erään pääministerin sanonnanko "minä juon nyt kahvia". Eli meinasi sitä ettei kiinosta keskustella pätkääkään.

Yli 35v = nelikymppinen = tätsky.

Ihan turhaa on kiukutella asiasta.

En minäkään kolmekymppisenä suutu jos kutsut minua nuoreksi mieheksi.

Yli 35v = nelikymppinen = tätsky.

Ihan turhaa on kiukutella asiasta.

En minäkään kolmekymppisenä suutu jos kutsut minua nuoreksi mieheksi.

No sinä olet setämies. Keski-ikäinen setämies. Juuh. Olen sinut tasoteorioittanut niin.

Minä olen 38 eli hyyyvin kaukana nelikymppisestä. Mutta eipä mennä semmoseen. Epärelevanttia tänä päivänä.

Mene katsomaan salkkareita niin rauhoitut.

• 12121212121212

No sinä olet setämies. Keski-ikäinen setämies. Juuh. Olen sinut tasoteorioittanut niin.

Minä olen 38 eli hyyyvin kaukana nelikymppisestä. Mutta eipä mennä semmoseen. Epärelevanttia tänä päivänä.

Tiedät hyvin etten katsele roskaohjelmia.

Voin antaa pari kirjasuositusta. Isä Laasasen merkkiteoskin taitaa olla lukematta?

Tiedät hyvin etten katsele roskaohjelmia.

Voin antaa pari kirjasuositusta. Isä Laasasen merkkiteoskin taitaa olla lukematta?

Anna tulla.

• 12121212121212

Anna tulla.

Henry Laasanen: Naisten seksuaalinen valta
        Henry Laasanen, Juho Eerola: Epäneutraali sukupuolikirja
        Neil Strauss: The Game
        Erik von Markovik: The Mystery Method
        Tony Clink: The Layguide
        Esther Vilar: The manipulated man
        Björn Wahlroos: Markkinat ja demokratia
        Björn Wahlroos: Talouden kymmenen tuhoisinta ajatusta
        Benjamin Graham, David Dodd: Security analysis
        Warren Buffett: Berkshire Hathaway letters to shareholders 1965-2012

Aika hauskasti sanottu. :)

Uudet tuulet puhaltaa täällä näköjään. Miss P käynyt kuoleman portilla ja päättänyt ottaa nyt uuden suunnan elämässään, uudenvuodenlupaus etuajassa. :) toivottavasti pitää ettei käy niinkuin uudenv. lupauksille yleensä käy.
        Minä ainakin tykkään enemmän tästä miss p,n uudesta tyylistä.

Henry Laasanen: Naisten seksuaalinen valta
        Henry Laasanen, Juho Eerola: Epäneutraali sukupuolikirja
        Neil Strauss: The Game
        Erik von Markovik: The Mystery Method
        Tony Clink: The Layguide
        Esther Vilar: The manipulated man
        Björn Wahlroos: Markkinat ja demokratia
        Björn Wahlroos: Talouden kymmenen tuhoisinta ajatusta
        Benjamin Graham, David Dodd: Security analysis
        Warren Buffett: Berkshire Hathaway letters to shareholders 1965-2012

Mikä ettei. Paitsi nuo Laasaset. Laasanen ei tiedä sitä, mitä minä tiedän. Kannattais haastatella joskus minuakin. Tulis pikkusen uutta näkökulmaa vanhoihin horinoihin.

• 12121212121212

Mikä ettei. Paitsi nuo Laasaset. Laasanen ei tiedä sitä, mitä minä tiedän. Kannattais haastatella joskus minuakin. Tulis pikkusen uutta näkökulmaa vanhoihin horinoihin.

Toisin päin. Jospa Henryn isällisessä opetuksessa lopettaisit kiukuttelun ja oppisit näkemään asiat uudella tavalla. Sinun iässäsi urautumisen vaara on suuri, siksi on tärkeää pitää mieli virkeänä ja avoimena.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Ei sillä iällä niin väliä. Minäkin tänään ajattelin, että pian yliopistolla opiskelevat 20-vuotiaat ovat tosivanhoja. Pian he ovat 40-vuotiaita ja sitten 60-vuotiaita. Menee muutama hetki ja heitä ei ole ollenkaan. Itse olen jo monta vuotta opiskellut ja huomannut, että jotkut valmistuvat ja sitten heitä ei enää näy. Itse kävin vuodesta 2015 lähtien yhdessä harrastuspiirissä, josta nuoret naiset ovat nyt valmistuneita yliopistosta ja ei heitä enää näy siellä. Kävin tiistaina harrastuspiirissä ja tajusin, että elämässä tämän päivän nuoret ovat pian keski-ikäisiä sekä pian vanhuksi. Toisaalta jos oikein oivaltaa niin siinä ihmiselämässä riittää vuosia. Ei kannata takertua siihen, että nyt olen 20-vuotias tai jotain 30-vuotias, sillä kohta tulee vuosia lisää. Yksi tuttu täällä oli valinnut nimimerkikseen jotain "Nainen_28v.". Sitten hän täytti 29 v., mutta jatkoi vanhalla nimimerkillään. Nyt hän ei ole enää täällä, mutta loppuvuodesta hän täyttää 31 vuotta. Kaksi vuotta sitten täytti 29 v. täällä, mutta nimimerkki hetken säilyi. Älä siis takerru johonkin ikään, sillä ei niillä ole niin väliä. Iällä on lähinnä se, että kovin pitkää ei voi olla vauva tai teini?

Milloinka sairaus helpotti? Olin hetken huolissani sinusta.

Toisin päin. Jospa Henryn isällisessä opetuksessa lopettaisit kiukuttelun ja oppisit näkemään asiat uudella tavalla. Sinun iässäsi urautumisen vaara on suuri, siksi on tärkeää pitää mieli virkeänä ja avoimena.

Usko nyt etten minä kiukuttele. Tänään on ollut vapaa sana. Ota se Laasanen mukaan, tule ite ja mennään kolmistaan kahville. Katsotaan millainen iltapäivä siitä kehkeytyy.

Täällä ois aika paljon mielipidettä.

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Ei sillä iällä niin väliä. Minäkin tänään ajattelin, että pian yliopistolla opiskelevat 20-vuotiaat ovat tosivanhoja. Pian he ovat 40-vuotiaita ja sitten 60-vuotiaita. Menee muutama hetki ja heitä ei ole ollenkaan. Itse olen jo monta vuotta opiskellut ja huomannut, että jotkut valmistuvat ja sitten heitä ei enää näy. Itse kävin vuodesta 2015 lähtien yhdessä harrastuspiirissä, josta nuoret naiset ovat nyt valmistuneita yliopistosta ja ei heitä enää näy siellä. Kävin tiistaina harrastuspiirissä ja tajusin, että elämässä tämän päivän nuoret ovat pian keski-ikäisiä sekä pian vanhuksi. Toisaalta jos oikein oivaltaa niin siinä ihmiselämässä riittää vuosia. Ei kannata takertua siihen, että nyt olen 20-vuotias tai jotain 30-vuotias, sillä kohta tulee vuosia lisää. Yksi tuttu täällä oli valinnut nimimerkikseen jotain "Nainen_28v.". Sitten hän täytti 29 v., mutta jatkoi vanhalla nimimerkillään. Nyt hän ei ole enää täällä, mutta loppuvuodesta hän täyttää 31 vuotta. Kaksi vuotta sitten täytti 29 v. täällä, mutta nimimerkki hetken säilyi. Älä siis takerru johonkin ikään, sillä ei niillä ole niin väliä. Iällä on lähinnä se, että kovin pitkää ei voi olla vauva tai teini?

Milloinka sairaus helpotti? Olin hetken huolissani sinusta.

Olo on puolitoipilas ja sairaalaolot rasittivat. Yhdeksännen päivän jälkeen kuume lopulta laski. Ei oo olo ihan niin kuin ennen. Keuhko ei pelitä niin kuin kuuluisi. Hermostuttaa. Kiitos sinulle kun olet uhrannut ajatusta...

Mua hermostuttaa kun en halua olla muiden armoilla. Voimat pitää saada takaisin.

Olo on puolitoipilas ja sairaalaolot rasittivat. Yhdeksännen päivän jälkeen kuume lopulta laski. Ei oo olo ihan niin kuin ennen. Keuhko ei pelitä niin kuin kuuluisi. Hermostuttaa. Kiitos sinulle kun olet uhrannut ajatusta...

Mua hermostuttaa kun en halua olla muiden armoilla. Voimat pitää saada takaisin.

Aika parantaa. Oliko sinulla keuhkokuume vai mikä flunssa? Kyllä sinä ne voimat saat takaisin! :)

Aika parantaa. Oliko sinulla keuhkokuume vai mikä flunssa? Kyllä sinä ne voimat saat takaisin! :)

Se ensimmäinen.

Se ensimmäinen.

miss, mä sain sellasen käsityksen et sä asut ihan yksin eikö vaan? kun sä menit noin pahaan kuntoon,miten selvisit sinne sairaalaan,taksi,ambulanssi?? mun iänikuisia kammoja,että ei menis ajoissa.

• peppupupu kirjoitti:

miss, mä sain sellasen käsityksen et sä asut ihan yksin eikö vaan? kun sä menit noin pahaan kuntoon,miten selvisit sinne sairaalaan,taksi,ambulanssi?? mun iänikuisia kammoja,että ei menis ajoissa.

Ambulanssi 112. Ei siitä oikein enää rattiinkaan. Ampparipojat hoisi. Tuonnekin pitäs vaan ihmisten uskaltaa soittaa sitten kun rupee hämärtämään, ei se ole mikään häpeä. Mä sanoin, että nyt on oikeasti sellanen tilanne, etten pääse mihinkään.

Ambulanssi 112. Ei siitä oikein enää rattiinkaan. Ampparipojat hoisi. Tuonnekin pitäs vaan ihmisten uskaltaa soittaa sitten kun rupee hämärtämään, ei se ole mikään häpeä. Mä sanoin, että nyt on oikeasti sellanen tilanne, etten pääse mihinkään.

joo,mä vähän aattelinkin..monta kertaa olis varmaan pitäny soittaa se ambulanssi,viimeks oli aikasemmin tän vuoden alussa(karseiden melu ja muiden shittien jälkeen,univelka plus ahdistus) vasen käsi pamahti paskaks,puutu yht äkkiä. se oli outo fiilis,niinkuin se verenpainemittari juttu ylikireellä sun kädessä. musta tuntu et mun vasen käsi räjähtää..sit se painekipu levis keskelle rintaa ja kylmä hiki iski päälle. puristin kännykkää 112 valmiina mut en soittanu. tiedä mikä piru siinä on että en soita..kaipa se kun on toitotettu että turhan takia ei. täällä ne noita spurguja kuskaa niin paljon,sitten jää normaaleja ilman kyytiä..
        mainitsin tosta episodista lääkärille mut ei sanonu mitään,jees..tää luukku viel nistii mut lol. Kun mä kuulen et porukka soittaa ambulanssin ja ei mitään soimausta niin mäkin ehkä sauraavalla kerralla.

Se ensimmäinen.

Mistä saa keuhkokuumeen? Tartuntana vai vilustumisena? En oikein tiedä tautia, minkälainen se on?

Ei muuta kuin voimien parantumista ja parempaa viikonloppua! :) Viikonloppuna törmätään täällä? Kirjoitteletko, kiva nainen?

Mistä saa keuhkokuumeen? Tartuntana vai vilustumisena? En oikein tiedä tautia, minkälainen se on?

Ei muuta kuin voimien parantumista ja parempaa viikonloppua! :) Viikonloppuna törmätään täällä? Kirjoitteletko, kiva nainen?

Kiitos. Kyllä se pisaratartuntana voi alkaa, mutta myös stressi voi aktivoida tietyt bakteerit elimistössä.

Voi olla, että täällä tulee pyörittyä nyt enemmän, koska sairaslomalla ollaan ja muut aktiviteetit sitä myöten vähissä. Hyvää yötä sinne.

• 12121212121212

Kiitos. Kyllä se pisaratartuntana voi alkaa, mutta myös stressi voi aktivoida tietyt bakteerit elimistössä.

Voi olla, että täällä tulee pyörittyä nyt enemmän, koska sairaslomalla ollaan ja muut aktiviteetit sitä myöten vähissä. Hyvää yötä sinne.

No hyvä että paraneminen on käynnissä.

Kannattaa välttää stressiä, keuhkokuume voi olla vaarallinen ikäihmiselle.

• Ananias.Palstamäki

Harmaaritari torppaa naisten vallankumoukselliset haaveet.

• Mikään ei ole haavetta vaan totta.
        Ja mulle ei enää sanota vastaan. Että on tiedossa sitten.

• ihanjoutavaolet

Ja sinä olet olevasi joku pua-mies täällä. Naurettavaa räpiköintiä ja hermoilua, sekoilua ja nimittelyä. Että suksi sinäkin vaan sinne mistä olet tullut.

• Ananias.Palstamäki
        ihanjoutavaolet kirjoitti:

Ja sinä olet olevasi joku pua-mies täällä. Naurettavaa räpiköintiä ja hermoilua, sekoilua ja nimittelyä. Että suksi sinäkin vaan sinne mistä olet tullut.

Mikä pua-mies? Älä naurata minua, minä en ole koskaan yhtynyt noihin pikkukakkosen joutaviin jorinoihin.

• kunhankysäsen

Mikään ei ole haavetta vaan totta.

Entäs jos sanotaan? Tuleeko itkukiukku vai poljetko ihan jalkaa?

• ihanjoutavaolet kirjoitti:

Te ette rupea nyt tappelemaan kun tässä on muutakin.

• kunhankysäsen kirjoitti:

Entäs jos sanotaan? Tuleeko itkukiukku vai poljetko ihan jalkaa?

Kyllä se tullaan huomaamaan. Pitää kestää sitten kans.

• Ananias.Palstamäki

Mikään ei ole haavetta vaan totta.

Mulla on omat mielipiteeni sinusta ja sanomisistasi, mutta jätän ne nyt julkituomatta kun kirjoittelet (tällä hetkellä) periaatteessa asiaa.

• Ananias.Palstamäki kirjoitti:

Mulla on omat mielipiteeni sinusta ja sanomisistasi, mutta jätän ne nyt julkituomatta kun kirjoittelet (tällä hetkellä) periaatteessa asiaa.

Kyllä on parempi niin, koska tällä hetkellä se ei kiinnosta ketään.

Ja sen minkä minä kirjoitan, on aina asiaa.
        Sanoit sitten sinäkin mitä hyvään.

• Ananias.Palstamäki

Kyllä on parempi niin, koska tällä hetkellä se ei kiinnosta ketään.

Ja sen minkä minä kirjoitan, on aina asiaa.
        Sanoit sitten sinäkin mitä hyvään.

Niinpä, minä vaikenen.

Illanjatkoja palstalle.

• jhgtfjhfjj

Kyllä se tullaan huomaamaan. Pitää kestää sitten kans.

Joo, mutta myös sun pitää kestää neg. palaute, jos täällä riehua haluat.

Jännää, kuinka paljon just Suomessa on noita "suoraan sanovia", rääkyviä ämmiä. Vaikea luonne, eikä pirukaan tule noiden kanssa toimeen.

• EdesUnissa
        jhgtfjhfjj kirjoitti:

Jännää, kuinka paljon just Suomessa on noita "suoraan sanovia", rääkyviä ämmiä. Vaikea luonne, eikä pirukaan tule noiden kanssa toimeen.

"Suoraan sanomisen oikeutus" on yleensä alemman sosiaaliluokan perustelu käyttäytyä huonosti. Luultavasti jotkut naiset kokevat olevansa alempaa sosiaaliluokkaa sukupuolivertailussa, ja siksi uskovat että tämä sama oikeutus koskisi heitä automaattisesti.
        Alisteisuudesta nousemisessa kovaäänisesti katsotaan olevan jotain niin jaloa, että se pyhittää keinot. Todellinen maailma toimii kuitenkin edelleen hyvin rauhanomaisesti. Hallitukset ja valtiot vaihtavat valtaa hiljaisesti.

• EdesUnissa kirjoitti:

"Suoraan sanomisen oikeutus" on yleensä alemman sosiaaliluokan perustelu käyttäytyä huonosti. Luultavasti jotkut naiset kokevat olevansa alempaa sosiaaliluokkaa sukupuolivertailussa, ja siksi uskovat että tämä sama oikeutus koskisi heitä automaattisesti.
        Alisteisuudesta nousemisessa kovaäänisesti katsotaan olevan jotain niin jaloa, että se pyhittää keinot. Todellinen maailma toimii kuitenkin edelleen hyvin rauhanomaisesti. Hallitukset ja valtiot vaihtavat valtaa hiljaisesti.

Tyypillistä miehistä vähättelyä. Älä ylennä itseäsi muka hienoilla, lainatuilla jutuillasi. Liian läpinäkyvää. Välillä voi puhua myös omilla ajatuksilla siellä puolellakin.

Jatkossa jätän nämä kyllä huomioimatta.

• jhgtfjhfjj kirjoitti:

Jos nainen sanoo asiansa, se on riehumista. Hyvät näkemykset sulla ja yritäpä vihon viimein rekisteröityä niin keskusteluissa on enemmän jo arvoakin. Muuten on aika nobody-meno,

• viisastelijat

Jos nainen sanoo asiansa, se on riehumista. Hyvät näkemykset sulla ja yritäpä vihon viimein rekisteröityä niin keskusteluissa on enemmän jo arvoakin. Muuten on aika nobody-meno,

"Jos nainen sanoo asiansa, se on riehumista."

Jep, jos nainen sanoo suoraan mielipiteitä jotka ei miehiä miellytä, se kiukuttelee, riehuu, uhoaa ja on hankala akka tai prinsessa, jonka kanssa kukaan ei tule toimeen. V*** että oksettaa.

• Kuulkaas, meissä naisissa on voimaa 👍🙌💪💪💪, Eiks vaan arvon leidit!

• Jostain on lähdettävä liikkeelle. Liian kauan kuunneltu läpätystä.

• Jep jep, kuulin näin 🙌

• Ladyloop8

Siis juurikin näin 😂, kommentti karkas käsistä 😅

• ihantiedoksivuan
        Ladyloop8 kirjoitti:

Siis juurikin näin 😂, kommentti karkas käsistä 😅

LazyZorroko se siellä on vaihtanut nikkiä? Pönttis haluaa sinutkin savustaa ulos, olethan varattu, etkä hänestä kuulu tänne.

• 1212121212121212

ladypoop8 = LadyZorro?

Naisilla on todella paha alemmuuskompleksi miesten kanssa. Siitä johtuu tarve luoda näitä voimaantumis/pep talk-ketjuja.

• ihantiedoksivuan kirjoitti:

LazyZorroko se siellä on vaihtanut nikkiä? Pönttis haluaa sinutkin savustaa ulos, olethan varattu, etkä hänestä kuulu tänne.

Haistapa kuule p. äläkä vääristele sanojani vaan käy lukemassa ketju.

• hyihelkatti
        1212121212121212 kirjoitti:

ladypoop8 = LadyZorro?

Naisilla on todella paha alemmuuskompleksi miesten kanssa. Siitä johtuu tarve luoda näitä voimaantumis/pep talk-ketjuja.

Kyllä sä oot pikkukakkonen niin helkatin nolo piipittäjä...elä väitä olevas mies...

• ihantiedoksivuan kirjoitti:

Hmmm, ei ole ladyzorro. Olen ihan uusi palstalla 😘. Moikka vaan sulle 👋

• vittukohaisee

Mihin meinaatte tätivoimanne tällä kertaa käyttää? Torpaatte taas lapsiin kohdistuvan väkivallan esiintuloa? Vaikenette kuoliaaksi naisten harjoittaman perheväkivallan?

• Kaapura
        hyihelkatti kirjoitti:

Kyllä sä oot pikkukakkonen niin helkatin nolo piipittäjä...elä väitä olevas mies...

Jaa neiti kaappi siellä huutelee. Yritähän nyt pysyä palstalta pois kun kerran lupasit. Opettele vaikka tekemään niitä pashuuseja, tuo sinun laittama kuva tekemästäsi reuhkasta ei kelpaa edes paskomiseen :D

• Tais jännämies konnakettu ne suututtaa tuolla toisessa ketjussa. Niinhän siinä taitaa käydä että jännäketun kolttosista saadaan me kiltit & kunnolliset sitten kärsiä. Jännäkettu saanee aika pian anteeksi mutta meitä syytetään sitten senkin edestä kaikkien jännämiesten synneistä, niinhän tässä maailmassa aina käy. No on se tavallaan hienoa että palstan naiset näyttää vähän särmää kunhan ei läiky sitten liikaa ylitse, ettei käy kuin feministiliikkeelle että hyvistä aikeista muodostui terroristijärjestö.

• Siellä on ainakin yksi jo valpastunut.

Siellä on ainakin yksi jo valpastunut.

Ja siellä varsinkin :D

• Niin makaa kuin petaa..näinhän se vanha sananlasku menee ja jos käyttäydyt kuin pölvästi varaudu siihen että joku ärähtää,jossain välissä. Leikkien (esittämisen) aika on ohi : p
        militantti naistenoikeus-ryhmä..kuulostaa houkuttelevalta, taidan lätkäistä mun camo kuvan takaisin;)

• peppupupu kirjoitti:

Niin makaa kuin petaa..näinhän se vanha sananlasku menee ja jos käyttäydyt kuin pölvästi varaudu siihen että joku ärähtää,jossain välissä. Leikkien (esittämisen) aika on ohi : p
        militantti naistenoikeus-ryhmä..kuulostaa houkuttelevalta, taidan lätkäistä mun camo kuvan takaisin;)

Joo, niinhän se menee, tuossa just on hyvä toi ryhmäkuri että jos jollain läikkyy te palstan naiset sitten otatte kantaa, siinä jäähynapissakin just ois sellanen hyvä että kukaan yksittäinen ei kiusallaan vois bannia antaa mutta jos vaikka viis painaa nappia se ois riittävä osoitus jäähykeikasta. Joo, lätkese vaan jos haluut vaikka täytyy sanoo että tuossa nykysessäkin on puolensa :) Jossain taisit mainita että saatat pitää taukoo kun ei jaksais näitä :( no jos jäät tuu kuitenkin takas sitten kun jaksat, nytkin oot tuonu hyviä kommentteja tänne ja nyt kun oot ollu niin en tiiä onko pelkkää sattumaa mutta minusta tuntuu että palstan naisilla on syntyny keskenään enemmän jutskailua kuin ennemmin. Onhan se vähän pelottavaa meidän miesten kannalta mutta tosi hyvä juttu noin yleensä.

• Kaisanoasaa

Jännämiesten käyttämiä naisia palstalla. Ja vielä saman jännämiehen.

• Mistäs sä sen tiedät,oletkos ollut paikalla? : p

• helmiä_sioille

Siis palstahan on parhaassa mahdollisessa iskussa. Mitä sitä korjaamaan toimivaa...? :D

• No niin minustakin. Vähän kyllä tulee tuosta tämän päivän palstajutut mieleen:

https://www.is.fi/viihde/art-2000005824553.html?ref=rss

"Etenkin kuoritut perunat keräävät kovaa kritiikkiä.

– Ihan kauheaa. Mä en pysty nielaisemaan tätä", tuskailee bikini fitness -morsian Liisa, muiden nyökkäillessä mukana.

– Sitä ei meinannut edes saada kurkusta alas, Enniriina kiteytti ruoan kameroille.

Vaikka ruokaa oli runsaasti, ei se vastannut kenenkään odotuksia.

– Musta tuntui, että mä olisin jossain ABC:llä lounaalla, Liisa kiteytti ruokailukokemuksen."

Ihme narinaa, valmiiseen pöytään pääsevät toisten vaivalla tekemiä eväitä nauttimaan ja vaan narisevat. onkohan naiset yleisestikin noin tyytymättömiä kaikkeen?

• Tolla bikinifitness oliolla pullotti vähän aatamin omenan näköistä juttua ja muutenkin ihan miehekäs naama still kuvissa lol. Nää sukupuolettomat "bikini,skinned rabbit what ever" "missit" vois pitää naamansa kiinni kun oikeat ihmiset puhuu: p

• peppupupu kirjoitti:

Tolla bikinifitness oliolla pullotti vähän aatamin omenan näköistä juttua ja muutenkin ihan miehekäs naama still kuvissa lol. Nää sukupuolettomat "bikini,skinned rabbit what ever" "missit" vois pitää naamansa kiinni kun oikeat ihmiset puhuu: p

Joo, fakta hommassakin Hansu sanoi niistä:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/04/11/fakta-homma-pershygieniaa

Noi on kyllä aika hyviä, innostuin hakeen kun siinä yhdessä ketjussa yybeekö vai säkö se olit joka tuon muisti, niitä taustalla ny katellu, youytubestakin löytyy:

https://www.youtube.com/results?search_query=fakta homma

Aika mainioita pätkiä, hakkaa mennen tullen nykyset mukahauskaa sarjat :D

• Harmaaritari kirjoitti:

Joo, fakta hommassakin Hansu sanoi niistä:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/04/11/fakta-homma-pershygieniaa

Noi on kyllä aika hyviä, innostuin hakeen kun siinä yhdessä ketjussa yybeekö vai säkö se olit joka tuon muisti, niitä taustalla ny katellu, youytubestakin löytyy:

https://www.youtube.com/results?search_query=fakta homma

Aika mainioita pätkiä, hakkaa mennen tullen nykyset mukahauskaa sarjat :D

Ai hitto,sä löysit tän "hygienia" pätkän :D Mä yritin ettiä sitä mut en löytäny..youtubeen on lisätty näitä myös,pitäis ehkä ladata ennen kuin poistetaan;) Mut joo, mullakin oli tarkotuksena ostaa sipsejä perjantaille ja pitää fakta homma maratooni:D
        Hansu oli muuten ihan oikeessa ;D
        Ja mä en enää ikinä voi katsoa Juttaa samalla tavalla,Pirre haha

• peppupupu kirjoitti:

Ai hitto,sä löysit tän "hygienia" pätkän :D Mä yritin ettiä sitä mut en löytäny..youtubeen on lisätty näitä myös,pitäis ehkä ladata ennen kuin poistetaan;) Mut joo, mullakin oli tarkotuksena ostaa sipsejä perjantaille ja pitää fakta homma maratooni:D
        Hansu oli muuten ihan oikeessa ;D
        Ja mä en enää ikinä voi katsoa Juttaa samalla tavalla,Pirre haha

Ei kun vaan, ei oo huonoo viihdettä :D

Joo, sama vika nyt mulla, autokaupan vaalee jätkä on vähän kun se rouvinen:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/04/11/fakta-homma-autokaupassa

• gfdhfd5t54gf

Nämä palstan "kuntoon laittamiset" on ennenkin nähty. Edellisen kerran siitä taisi uhota Palstamäki. Tai en muista tuliko MiesJokaTietääMitäHaluaa uhoamaan samasta häntä ennen vai hänen jälkeen. Jossain vaiheessa muistelen KonnaKetunkin (silloin Eräkettu-nimellä) uhonneen laittavansa ätmit kuriin. Pari naista ei asiaa muuta, sillä ätmiarmeijan sinnikkyttä ei ylitä mikään. Ajan kanssa kaikki kyllästyvät ja antavat periksi - mikä tietysti fiksua onkin, pään seinään hakkaaminen on pidemmän päälle turhaa hommaa.

• parempaan.päin

Palsta on siistiytynyt valtavasti ja ätmikuoro on enää statistin osassa. Varsinainen keskustelu kulkee nykyään ns. asiakeskustelijoiden viemänä ja ätmit vain huutelevat välikommenttia harvakseltaan.

Ätmiketjut eivät kerää kommentteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6654
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3218
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1586
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1523
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1313
    Aihe