Kaasu jumissa----------- jää sähköautojen vyöryyn

1.___-Markkinat

Sähköautoistuminen on totta.

19

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.___-Markkinat
    • 1.___-Markkinat
    • 1.___-Markkinat

      Hyvä !

      • kaha53

        Kun kommentoi itsensä kanssa niin on helppoa olla samaa mieltä.


    • KaasuJumissa

      "Kaasu jumissa"

      Jos kaasu on jumissa täydessä vaudissa niin silloin vakava paikka!!!!

    • 1.___-Markkinat

      Aivan... Kaasuautot on varsin jumissa, kun niitä verrataan sähköautojen myyntiin.

    • VainSeVainOn

      Sähköauto ei ole ekoteko Suomessa. Sähköauto lisää sähkön kulutusta. Suomi ei ole omavarainen sähkön osalta. Noin 30% vuotuisesta energiasta tuodaan Ruotista, Norjasta, Virosta ja Venäjältä.
      Kaikki Venäjältä tuotu sähkö on tuotettu hiili tai kaasulauhdevoimaloissa joiden kokonaishyötysuhde on luokkaa 35%, päästöt kertaluokkaa suuremmat kuin kotimaisilla laitoksilla. Venäjän perusvoima tulee ydin ja vesivoimasta, mutta se ei riitä kattamaan läheskään kaikkea tuotantoa vaan suuri osa tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla.

      Niin kauan kun Suomi ei ole omavarainen ja varsinkin niin kauan kun Suomi ostaa sähköenergiaa Venäjältä sähköautoilu ei ole ympäristöystävällistä eikä ekolookista.

      • Kkffkggkgkgkg

        Niinhän se öljykin polttomoottoriautoihin tuodaan ulkomailta ja fossiilista on sekin.


      • VainSeVainOn

        Kirjoittaja ei vain ole ymmärtänyt perusongelmaa. Suomi ei ole omavarainen sähkötuotannon suhteen ja noin 30% sähköstä tuodaa ulkomailta, Venäjältä tulee hvyin usein noin 500-1000 MW teholla sähköä joka on tuotettu fossiilisilla polttoaineilla huonolla hyötysuhteella suuremmilla päästöillä kuin kotimaassa. Ei pidä ajatella vain mitä me teemme, vaan mihin kaikkeen me vaikutamme. Me tuemme Venäjän fossiilisten polttoaineiden polttamista ja päästöjen lisäämistä meidän yhteiseen ilmakehään.

        Sitten kun Suomi on omavarainen voidaan lisätä sähkönkulutusta, tai ainakin vapaa Venäjän sähköstä.


      • Llffoflflflfl
        VainSeVainOn kirjoitti:

        Kirjoittaja ei vain ole ymmärtänyt perusongelmaa. Suomi ei ole omavarainen sähkötuotannon suhteen ja noin 30% sähköstä tuodaa ulkomailta, Venäjältä tulee hvyin usein noin 500-1000 MW teholla sähköä joka on tuotettu fossiilisilla polttoaineilla huonolla hyötysuhteella suuremmilla päästöillä kuin kotimaassa. Ei pidä ajatella vain mitä me teemme, vaan mihin kaikkeen me vaikutamme. Me tuemme Venäjän fossiilisten polttoaineiden polttamista ja päästöjen lisäämistä meidän yhteiseen ilmakehään.

        Sitten kun Suomi on omavarainen voidaan lisätä sähkönkulutusta, tai ainakin vapaa Venäjän sähköstä.

        Sähköautot pahentavat talvien kysyntäpiikkiä huippupakkasten aikaan. Niinpä tarvitaan paljon lisää voimaloita.


    • molemmille.tilaa.kasvaa

      Sähkö-ja kaasuautot eivät ole jokotai vaan enemmän sekä että. Molemmat ovat vahvassa myötätuulessa omilla vahvuusalueillaan.
      Kaasuauto pitkää matkaa ajaville ja ladattavat kaupungeissa pyöriville.
      Eivät syö juurikaan toistensa markkinoita.

      • qrqewreqw

        "Eivät syö juurikaan toistensa markkinoita."
        No kylläpä syövät. Itse harkitsin kaasuautoa, mutta valitsin pluginin, koska sen voi ladata kotona.


      • eri.juttu
        qrqewreqw kirjoitti:

        "Eivät syö juurikaan toistensa markkinoita."
        No kylläpä syövät. Itse harkitsin kaasuautoa, mutta valitsin pluginin, koska sen voi ladata kotona.

        Lataushybridi ja kaasuauto ovat suurinpiirtein sama asia. Molemmissa on bensakone back-upina.
        Kyseessä oli sähköauton ja kaasuauton erilaisuus. Ei lataushybridit.


      • ouiu
        eri.juttu kirjoitti:

        Lataushybridi ja kaasuauto ovat suurinpiirtein sama asia. Molemmissa on bensakone back-upina.
        Kyseessä oli sähköauton ja kaasuauton erilaisuus. Ei lataushybridit.

        Paitsi, että lataushybridi vaihtuu aikanaan sähköautoon, eikä esim. kaasuautoon.
        Miksikö?
        Siksi, että kotona on mukava tankata.


      • Kaasu.ykkönen.nyt
        ouiu kirjoitti:

        Paitsi, että lataushybridi vaihtuu aikanaan sähköautoon, eikä esim. kaasuautoon.
        Miksikö?
        Siksi, että kotona on mukava tankata.

        Olen Pro-sähköautoilu ja kotilataus on ehdoton plussa.
        Toisaalta tiedän että diggaamiset häviävät aina excelille kun puhutaan kuluttajien valinnoista isommassa mittakaavassa. Tällä hetkellä kaasuautojen hankintahinta polttoainekulut toimintasäde-yhdistelmä on niin paljon parempi kuin sähköauton että se on tavantallaajalle ylivoimainen vaihtoehto.
        C-segmentin sähköauton täytyy irrota 30.000€:lla ennenkuin sellaisella on mitään mahdollisukksia päästä pois marginaalista.
        Tilanne varmaan muuttuu jossain vaiheessa mutta se vie vähintään viisi vuotta, varmaan enemmänkin.


    • kuksina

      Kustannusvertailu:
      Kaasuauto<dieselauto<bensa-auto<sähköhybridi<sähköauto

      En ostaisi sähköautoa ainakaan kustannussyistä.

      • åoipoio

        "Kustannusvertailu:
        Kaasuauto<dieselauto<bensa-auto<sähköhybridi<sähköauto"

        Tuohan riippuu ihan siitä, minkä arvon laittaa kotona lataamiselle. Noista ainoastaan kahta viimeistä voi tankata kotona. Ja lisäksi kaasuautoa pitää tankata kaukana kotoa. Jos kotitankkaukselle ja sille kuinka kaukana kotoa pitää ladata, laittaa yhtään arvoa, niin ketju muuttuu täysin. Toistapäin, itseasiassa. Ja se on kaasuautoilulle kurja juttu.


      • faktat

        Ei se muutu. Toki lasken arvoa kotilatauukselle. Mutta sähköauton ostohinta on posketon, eikä kannata missään vaiheessa. Myönnettäköön että sähköhybridistä karkoitti huono ajettavuus ja ajomelu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe