Miksei 9e pakkokuntoutettavat ryhdy lakkoon

Lakko

Kun ilmaistöitä tuntuu löytyvän pitkäaikaistyöttömille, niin ihmettelen ettei tällaiseen pakotetut ryhdy lakkoon ja vaadi tilalle kunnon palkkaa ja työtä. Pelkkää tilastojen puhdistusta ja viis välitetään näistä ilmaistöihin uhkailulla pakotetuista ihmisistä. He menettävät kaiken ellei suostu orjuutettaviksi ilmaiseksi TYÖTÄ tekemään mutta palkalla ei. Tämä on hulluutta hirmuvaltaa ja narsistista touhua työttömiä kohtaan. Miten tämä on mahdollista muka hyvinvointivaltiossa?

18

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariPeloton

      9 euron pakkokuntoutettavien pitäisi ensin organisoitua ja järjestäytyä. Jos ei organisoidu eikä järjestäydy niin homma on yhtä tyhjän kanssa. Tarvitaan PuuhaPete ja PuuhaMinna. Ritari Peloton. Toistaiseksi seillaisia voimakkaita valovoimaisia PuuhaPetejä eikä PuuMinnoja ei ole Suomenmaasta löytynyt. 9 euron ihmiset ovat huhanhajan ripoteltuna ympäri Suomea tietämättä toisistansa yhtään mitään. Yksin tuskailevat ja voivottelevat kovaa elämänkohtaloansa. Saavat pataansa koko ajan.

    • työ_kuntouttaa

      Ei ole kohtuutonta, että työtöntä velvoitetaan ottamaan työtä vastaan ja osallistumaan koulutukseen, joka parantaa hänen työnsaantimahdollisuuksiaan.

      • Mol.fi

        On onni jos pääsee koulutukseen ja saa työtä mitä osaa ja pystyy tekemään se on selvä! On myös monia tilanteita jossa koulutus tai tarjottu/haettu työpaikka ei paranna asiakkaan asemaa, silloin asiasta tulee pattitilanne kaikille koska väärä henkilö väärässä paikassa väärään aikaan. Se on tuhlausta. Kuinka pattitilanteeseen ajautunut henkilö sitten saatetaan siihen parantavaan tilanteeseen.


    • TyötäTalkoilla

      Suomalaiset ovat nöyrää orjakansaa. Päähänpotkittavia lampaita.

    • aye

      TE-toimisto on musertanut ahdingossa olevien heikoimpien ihmisten itsetunnon. Pitää vaan jaksaa taistella orjuuttavia virkanilkkejä vastaan vaikka pullon voimalla!

    • Kokoomuslandia

      Olin pakko tilanteessa kuntouttavassa pelleilyssä 3kk.
      ( En muuten saanut te mielivalta karenssia poikki.).
      Tässä pakko yhteiskuntapalvelussa. Siis kuntouttavassa, tuhlasin aikaa oleskelemalla, kuten muutkin terveet työkykyiset ihmiset siellä..
      Kaikki olisi menty palkka töihin jos niitä olisi!!!! Mutta kun ei ole.
      Me kelpaamattomat Oltiin, juotiin kahvia,,, oltiin pois tilastoista,,, oltiin kulutettiin aikaa,,, siis lusittiin kuntouttavaa !!!

      • Mätäsysteemi

        Sama kokemus,,.
        Tuhlattiin aikaa ja välteltiin karenssia.
        Turhauttavaa ja joutsen oppii olemaan
        Joka päivä piti tuntilista täyttää ja listat toimitettiin eteenpäin.
        Hallinto toimi ja tilastot oli kunnossa!
        Kai monella byrokraattilla oli PalkkaTöitäkin hallinnossa ??


    • PieniPiruVasempaan

      Ei ole pakko ilmoittautua työkkäriin, jos ei halua noudattaa sääntöjä.
      Korvaus ei ole vastikkeetonta rahaa.
      Miten täällä vieläkin on niitä, jotka kuvittelevat, että työttömyyskorvauksen eteen ei tarvitsisi tehdä mitään?

      • kuspäät

        Kokoomus trolli haistppa se pitkä wee.


    • Omavalinta

      Kuntouttava on aina vapaaehtoista.

    • agitaattori964

      Voi kuule, voin kertoa sinulle omakohtaisen kokemukseni täällä pienessä kylässä, jossa aloin ideoida "lakko"-mahdollisuutta. Olin juuri joutunut työttömäksi ja minulle ehdotettiin 9euron orjan hommia. Sanottiin TE-toimistosta, että menepä ensin tutustumaan ja katsomaan mitä siellä on. Minä menin. Olipa todella flegmaattista ja passiivista porukkaa. Kutoivat mattoja tuppisuina ja piirtelivät jotakin paperille. Yritin kysellä, että miten viihtyvät jne. Naureskelivat kysymykselleni ja hetken kuluttua alkoivat sitten kertoa asioita. Muutamat olivat kokeneet väkivallan uhkaa toisten työttömien taholta, joidenkin työnohjaajien omavaltaista käytöstä ym. ym. Mutta ehdotukseeni järjestäytymisestä ja orjatyöstä kieltäytymiseen suhtautuivat nuivasti. Kukaan ei innostunut. Porukat on NIIN nujerrettuja!

      • hoitoonohjaus

        He tekivät juuri sitä mitä heidät on ohjeistettu ja määrätty tekemään. Se on se työtarjonta ja opastus ja kuntoutus juuri sitä näkemääsi kuntouttavaa auvoisuutta. Et maininnut ollenkaan muttereiden ja pulttien pussittamisesta, Se vasta onkin ihmistä suuresti kehittävää ja voimauttavaa touhua. Vaan pian olet itsekin samanlainen kun siellä muutaman viikon puuhailet TE-lähetteellä. Höpöttelet vaan että onhan kiva kun näkee ihmisiä ja saa sisältöä elämäänsä ja oppii tarpeellisia taitoja. Toisaalta samanlaista se touhu on nykyänsä oikeassa työelämässäkin. Tuijotellaan pöydän reunalla säteilevää ja hehkuvaa ruutua päivästä ja kuukaudesta toiseen. Sitä työksi sanotaan. Entisaikaan jos olisi koko päivän tuijotellut pöydän reunaa olisi lähetetty pikavauhtia mielisairaalaan saamaan hoitoa.


      • agitaattori964

        No minä kerroin TE-toimiston henkiölle mielipiteeni sen käynnin jälkeen, mutta häntä olikin jo työpajan ohjaaja ohjeistanut, ettei ottaisi minua sinne "häiriköimään".


      • ffgdhdj
        agitaattori964 kirjoitti:

        No minä kerroin TE-toimiston henkiölle mielipiteeni sen käynnin jälkeen, mutta häntä olikin jo työpajan ohjaaja ohjeistanut, ettei ottaisi minua sinne "häiriköimään".

        Hienoa! Sinun kaltaisiasi tarvitaan lisää. Itse olisin valmis ottamaan osaa johonkin, mutta en tunne kykeneväni järjestämään sellaista. Onko sinulla taitoja, vai vain halua ottaa osaa, kuten minulla? Niitä priimusmoottoreita taitaa olla harvassa. Mihinkään työttömien puolueeseen en liittyisi, koska en tarkoita olla aina työtön. Sen pitäisi olla ryhmä, joka kohentaa suomalaisten yhteistoimintaa, ei jälleen kerran lajittele, leimaa ja erottele.


      • Miljardööri

        Kannattaa paskantaa työneuvojan suuhun.


      • agitaattori964
        ffgdhdj kirjoitti:

        Hienoa! Sinun kaltaisiasi tarvitaan lisää. Itse olisin valmis ottamaan osaa johonkin, mutta en tunne kykeneväni järjestämään sellaista. Onko sinulla taitoja, vai vain halua ottaa osaa, kuten minulla? Niitä priimusmoottoreita taitaa olla harvassa. Mihinkään työttömien puolueeseen en liittyisi, koska en tarkoita olla aina työtön. Sen pitäisi olla ryhmä, joka kohentaa suomalaisten yhteistoimintaa, ei jälleen kerran lajittele, leimaa ja erottele.

        Minun sosiaalisilla taidoilla ei onnistu ryhmähengen luominen. Tuon kuvailemani episodin noloin vaihe oli se, kun muut työttömät kertoivat kylillä että olin käynyt toimintakeskuksessa "elvistelemässä".

        Minä tulkitsen asian niin, että porukat on joko nujerrettu täysin tai sitten he ... jotenkin vaikea uskoa, että he kuitenkin rakastaisivat työpajassa puuhastelua. Työnohjaaja sanoi minulle, että kaikki tykkäävät käydä siellä, koska "siellä on kivoja kavereita". Voihan se olla totta, että kivojen kavereiden takia sinne jaksetaan raahautua, mutta ei se ole minun paikkani. Olen liian kapinallinen, ja henkilökohtaista arvokkuuttani en uhraa nöyristelyyn.


      • Anonyymi
        agitaattori964 kirjoitti:

        Minun sosiaalisilla taidoilla ei onnistu ryhmähengen luominen. Tuon kuvailemani episodin noloin vaihe oli se, kun muut työttömät kertoivat kylillä että olin käynyt toimintakeskuksessa "elvistelemässä".

        Minä tulkitsen asian niin, että porukat on joko nujerrettu täysin tai sitten he ... jotenkin vaikea uskoa, että he kuitenkin rakastaisivat työpajassa puuhastelua. Työnohjaaja sanoi minulle, että kaikki tykkäävät käydä siellä, koska "siellä on kivoja kavereita". Voihan se olla totta, että kivojen kavereiden takia sinne jaksetaan raahautua, mutta ei se ole minun paikkani. Olen liian kapinallinen, ja henkilökohtaista arvokkuuttani en uhraa nöyristelyyn.

        sinun messiaan ura katkesi heti ! kyvyt ei riittäneet. olisi pitänyt tehdä niitä ihmetekoja....
        ja me monet työttömä ollaan nähty riittämiin eri messiaita.. ja puheita ja vääryyttä....


    • Anonyymi

      hyvin sanottu

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe