Uusi aloitus; narsismipalstan ongelmista.

Ja_pitäisi

Ja pitäisi saada tehdä uusia aloituksia, ilman että eräs sotkee niitä.
Sen ei sitten niin väliä jos jäävät vähille kommentoinneille tai peräti ilman.
Muillakin vähän keskustelua käyvillä palstoilla on näkyvissa aloituksia joiden pävämäärät vanhoja.
Näin pitäisi voida olla täälläkin. Ei ole mikään syy tuhota ketjuja, että niissä ei ole muita vastauksia tai on vastauksia vain vähän.
Ja ilman muuta on selvää, että nostoja ei saisi tuhota.

224

2359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllästynyt

      Älä hulluja yllytä.

    • En_ensin

      En ensin pitänyt ajatuksesta, että tulee kirjautumispakko. Mielestäni nimenomaan narsismipalstalle sellainen ei sovi. Oman lisänsä on antanut nimenomaan tälle palstalle jotkut välihuomautukset, jotka ehkä ehtojen narisistien käsialaa... Toimineet ikäänkuin vahvistaen sitä näkemystä mikä heistä on.

      Mutta nämä viimeaikaiset vaikeudet nyt viimeistään muuttaneet minunkin näkemykseni, kun keskustelu estynyt jo lähes kokonaan.

      Että toivottavasti ratkaisu on toimiva.

      • Jaa, en ole kuullutkaan moisesta kirjautumispakosta.

        Tiedä sitten muuttaako se mitään, kun netissä ny kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa, oli ny sit sininen, punainen tai ns. puskanikki ja miten senki sit estää jos joku haluaa rekisteröidä itselleen montakin nimmaria


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa, en ole kuullutkaan moisesta kirjautumispakosta.

        Tiedä sitten muuttaako se mitään, kun netissä ny kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa, oli ny sit sininen, punainen tai ns. puskanikki ja miten senki sit estää jos joku haluaa rekisteröidä itselleen montakin nimmaria

        Tai onhan nytkin kirjautumispakko, ainakin mun pitää kirjautua tänne tulles joka kerta. Oliko kyse ny kuitenkin nimimerkin rekisteröimispakosta vai onko nykyään niin, et ilman rekisteröimätöntä nimmaria ei tarvitse ees kirjautua, tehä niitä yhteenlaskutoimituksia?


      • Niin_en
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa, en ole kuullutkaan moisesta kirjautumispakosta.

        Tiedä sitten muuttaako se mitään, kun netissä ny kuka tahansa voi sanoa olevansa mitä tahansa, oli ny sit sininen, punainen tai ns. puskanikki ja miten senki sit estää jos joku haluaa rekisteröidä itselleen montakin nimmaria

        Niin en tiedä, voiko samalla e-mail palautusella ainakaan tehdä useampia.
        Käsittääkseni keskusteluihin ja esim. treffipalstalle ainakakin voi tehdä omansa.
        Toivottavasti poistaa ainakin tuon yhden ongelman.
        En tiedä sitten miten suhtautua jos ei poista.

        En nyt itsekään löydä mitään asiaan viittaavaa infoa mistään, muistaakseni asia mainittiin jossain kyselyssä missä toivottiin mielipiteitä uudistuksiin. Mainittiin ihan toteutumana, joka jo tiedettiin...


      • Niin_en kirjoitti:

        Niin en tiedä, voiko samalla e-mail palautusella ainakaan tehdä useampia.
        Käsittääkseni keskusteluihin ja esim. treffipalstalle ainakakin voi tehdä omansa.
        Toivottavasti poistaa ainakin tuon yhden ongelman.
        En tiedä sitten miten suhtautua jos ei poista.

        En nyt itsekään löydä mitään asiaan viittaavaa infoa mistään, muistaakseni asia mainittiin jossain kyselyssä missä toivottiin mielipiteitä uudistuksiin. Mainittiin ihan toteutumana, joka jo tiedettiin...

        No ainakin sillä silloisella tuntemallani tyypillä oli aikoinaan parikin eri nimistä profiilia treffipalstalla.

        En tiedä nykyään kun en ole aikoihin käyny. Ilm on jollain tavalla tikentunu ku ei pääse sillain profiileja selaamaan kuin takavuosina


      • Ihan_totta
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Tai onhan nytkin kirjautumispakko, ainakin mun pitää kirjautua tänne tulles joka kerta. Oliko kyse ny kuitenkin nimimerkin rekisteröimispakosta vai onko nykyään niin, et ilman rekisteröimätöntä nimmaria ei tarvitse ees kirjautua, tehä niitä yhteenlaskutoimituksia?

        Ihan totta vai?
        Mulla joskus ollut rekisteröity nikki mutta kone antanut vaihtoehdon haluaako kirjoittaa kirjautuneena tai kirjautumattomana...
        Enpä nyt osaa sanoa varmaksi olisko ollut kyse rekisteröitymisestä vai kirjautumsesta...
        Mutta sitten nähdään viimeistään kun se astuu voimaan...
        Ai jaa, nyt ymmärrän mitä tarkoitat. ei kai tuota kirjautumiseksi sanota, tuota robottia... mikä tuon nimi on... tuon robotin?

        Kai se juttu on rekisteröityminen eikä sitten enää voisi kirjoittaa kuin rekiteröitymällä, sillä omalla nikillä.


      • Aina_löytyy
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No ainakin sillä silloisella tuntemallani tyypillä oli aikoinaan parikin eri nimistä profiilia treffipalstalla.

        En tiedä nykyään kun en ole aikoihin käyny. Ilm on jollain tavalla tikentunu ku ei pääse sillain profiileja selaamaan kuin takavuosina

        Aina löytyy tietynlaisia velhoja...toivon kuitenkin että tämä yksi ei ole mikään velho...
        Ai mikset pääse selaamaan?
        Löytyy kaikki kommentit kun klikkaat nikkiä.


      • Nyt_pakko

        Nyt pakko sanoa, että ihan heti ei löydy mistään keskusteluista yhtään rekattua nikkiä... muuta kuin sun ylt.
        Sulla varmaan sellaiset asetukset että ei näykään sun tiedoissa mitään. Ihan taannoin velä oli jollain koko keskusteluhirstoria kun katsoin. Se riippuu miten itse halunnut laittaa.


      • Siis_menee

        Siis menee näin:
        Pitää olla rekisteröitynyt, ja kirjautuminen tapahtuu omalla rekisteröidyllä nimimerkillä.
        Eli voi siis kirjoittaa ainoastaan rekisteröityneenä ja kirjautuneena.


      • Nyt_pakko kirjoitti:

        Nyt pakko sanoa, että ihan heti ei löydy mistään keskusteluista yhtään rekattua nikkiä... muuta kuin sun ylt.
        Sulla varmaan sellaiset asetukset että ei näykään sun tiedoissa mitään. Ihan taannoin velä oli jollain koko keskusteluhirstoria kun katsoin. Se riippuu miten itse halunnut laittaa.

        Joo ei mulla siinä profiilis mitään esittelyä ole ja jossain vaihees tosiaan hokasin, et keskusteluhistorian voi piilottaa.

        Aattelin, et josko se ettei mun kommentit olis niin heti löydettävis hillitsisi hieman joidenkin seuraamista ja kommenttieni lukemista kun niistä sitte pahoittaa mielensä

        Toki mut helposti löytää muiden joukosta , mut joutuu ny kuitenkin jonkin verran skrollaileen esim. noita poiun kymmeniä kommentteja. Et siitä sit voi päätellä, et on itse halunnu lukea, että tavallaan se vastuu on lukijan jos lukee veemäisen yhteenlaskutoimituksen kommentteja ja pahoittaa niistä mielensä.

        Mut pääpointtina ny mulla on se ettei kukaan ny voi yrittää esiintyä minuna. Toki ehkä joku voi osata joskus senkin systemin murtaa, mut siittä sit voi jo vastuuttaa tätä suomi 24:ää/Alleria tai kenen omistukses tää ny sit onkaan.


      • voihannenä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Joo ei mulla siinä profiilis mitään esittelyä ole ja jossain vaihees tosiaan hokasin, et keskusteluhistorian voi piilottaa.

        Aattelin, et josko se ettei mun kommentit olis niin heti löydettävis hillitsisi hieman joidenkin seuraamista ja kommenttieni lukemista kun niistä sitte pahoittaa mielensä

        Toki mut helposti löytää muiden joukosta , mut joutuu ny kuitenkin jonkin verran skrollaileen esim. noita poiun kymmeniä kommentteja. Et siitä sit voi päätellä, et on itse halunnu lukea, että tavallaan se vastuu on lukijan jos lukee veemäisen yhteenlaskutoimituksen kommentteja ja pahoittaa niistä mielensä.

        Mut pääpointtina ny mulla on se ettei kukaan ny voi yrittää esiintyä minuna. Toki ehkä joku voi osata joskus senkin systemin murtaa, mut siittä sit voi jo vastuuttaa tätä suomi 24:ää/Alleria tai kenen omistukses tää ny sit onkaan.

        Wau, ajattelit siis, että juuri sinusta oltaisiin erityisen kiinnostuneita ja täällä nimenomaisesti kirjoitellaan vain lähinnä sen vuoksi, että olet palstalla. Eiköhän täällä etsitä niistä keskusteluista sitä jonkinlaista asianripettä tai sitä, että joku toinen on ollut samanlaisessa tilanteessa ja miten on siitä selvinnyt narsistinsa kanssa.

        Mitä tulee tuntemukseesi, että joku esiintyisi sinuna, niin oletko koskaan ajatellut, että jos jollakin toisella on ihan samalainen tilanne kuin sinulla ja täällä siitä kertoo. Sitten käy niin, että niitä liikaa lukee ja se mielikuvitus tekee tepposet, alkaa kuvitella kaikenlaista. Sitten käy niin, että jos täti onkin setä ja setä onkin täti ja sitä rataa.


      • voihannenä kirjoitti:

        Wau, ajattelit siis, että juuri sinusta oltaisiin erityisen kiinnostuneita ja täällä nimenomaisesti kirjoitellaan vain lähinnä sen vuoksi, että olet palstalla. Eiköhän täällä etsitä niistä keskusteluista sitä jonkinlaista asianripettä tai sitä, että joku toinen on ollut samanlaisessa tilanteessa ja miten on siitä selvinnyt narsistinsa kanssa.

        Mitä tulee tuntemukseesi, että joku esiintyisi sinuna, niin oletko koskaan ajatellut, että jos jollakin toisella on ihan samalainen tilanne kuin sinulla ja täällä siitä kertoo. Sitten käy niin, että niitä liikaa lukee ja se mielikuvitus tekee tepposet, alkaa kuvitella kaikenlaista. Sitten käy niin, että jos täti onkin setä ja setä onkin täti ja sitä rataa.

        "Mitä tulee tuntemukseesi, että joku esiintyisi sinuna, "

        Se ei ole tuntemus vaan niin on käynyt ihan todellisuudessa ja näkyvästi, että joku yritti aikoinaan esiintyä täällä minuna/kirjoitti minun nimissäni sen jälkeen kun kerroin silloiselle kanssakeskustelijalleni lähteväni töihin.

        Ihan sen huomasivat muutkin silloiset täällä olijat, oli jo keskusteluakin siitä, et tää ei ny varmaankaan ole yltti


      • voihannenä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mitä tulee tuntemukseesi, että joku esiintyisi sinuna, "

        Se ei ole tuntemus vaan niin on käynyt ihan todellisuudessa ja näkyvästi, että joku yritti aikoinaan esiintyä täällä minuna/kirjoitti minun nimissäni sen jälkeen kun kerroin silloiselle kanssakeskustelijalleni lähteväni töihin.

        Ihan sen huomasivat muutkin silloiset täällä olijat, oli jo keskusteluakin siitä, et tää ei ny varmaankaan ole yltti

        Puolustivatko silloiset sitten sinua ja tukivat rinnallasi?


      • voihannenä kirjoitti:

        Puolustivatko silloiset sitten sinua ja tukivat rinnallasi?

        No silloiset muut kirjoittajat tosiaan olivat epäilleet kohta, ettei se ko. kommentti ollut minun kirjoittamani ja toivat palstallakin epäilyksensä julki

        Siitä on jo niin kauan aikaa, etten ny tarkalleen muista mitä siitä puhuttiin, kun iltavuorosta kotiutessani ilmiannoin ko. viestin ja ylläpito poisti sen ja siihen liittyvät kommentit.

        Ko. minuna esiintyvä henkilö loi kyllä vielä jonkun tukinikin itselleen, joku Riitta jotain?, joka esiintyi jonkinlaisena keskustelupalstojen tutkijana ja oli kuulemma päätynyt siihen tulokseen, että minä olen työpaikkakiusaaja ?

        Toki kun kerroin olleeni yhteydessä nettipoliisiin niin ko. tutkija poistui palstalta samantien ja sen verran kun asiaa pengoin niin ko. tutkija ei ollut edes esiintynyt missään muualla, et tutkimus kohdistui sitte vain minuun

        Itselläni kyllä tuo silloinen episodi on tallessa kopioituna spostissa, silloin olin vielä niin vihreäkin tällä palstalla, et säikähdinkin tosi paljon.

        Olin tosiaan yhteydessä netin kautta myös nettipoliisiin, jonka tulkinnan mukaan kyse oli tavallaan identitetti varkaudesta ja ohjeisti sitten jatkoa varten ottamaan uudelleen yhteyttä jos tilanne jatkuu. Myös yhden silloisen rekisteröidyllä nimmarilla kirjoittavan henkilön kanssa keskustelin spostitse asiasta.

        Tää ny vaan ihan tähän, et kyse on tosi tapahtumasta, siitä on ns. mustaa valkoisella ja selitys myös sille, miksi minulla on tää rekisteröity nimimerkki

        Mutta joo, kummallinen episodi ja mieluusti toki haluaisi tietää miksi moinen jälkeenpäin ajateltuna hyvin lapsellinen ja typerä yritys, kun hetikohtahan muutkin huomanneet etten se ollut minä

        Mutta joo kaikenlaistahan täällä on ja on ollut


      • Ziesus
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No silloiset muut kirjoittajat tosiaan olivat epäilleet kohta, ettei se ko. kommentti ollut minun kirjoittamani ja toivat palstallakin epäilyksensä julki

        Siitä on jo niin kauan aikaa, etten ny tarkalleen muista mitä siitä puhuttiin, kun iltavuorosta kotiutessani ilmiannoin ko. viestin ja ylläpito poisti sen ja siihen liittyvät kommentit.

        Ko. minuna esiintyvä henkilö loi kyllä vielä jonkun tukinikin itselleen, joku Riitta jotain?, joka esiintyi jonkinlaisena keskustelupalstojen tutkijana ja oli kuulemma päätynyt siihen tulokseen, että minä olen työpaikkakiusaaja ?

        Toki kun kerroin olleeni yhteydessä nettipoliisiin niin ko. tutkija poistui palstalta samantien ja sen verran kun asiaa pengoin niin ko. tutkija ei ollut edes esiintynyt missään muualla, et tutkimus kohdistui sitte vain minuun

        Itselläni kyllä tuo silloinen episodi on tallessa kopioituna spostissa, silloin olin vielä niin vihreäkin tällä palstalla, et säikähdinkin tosi paljon.

        Olin tosiaan yhteydessä netin kautta myös nettipoliisiin, jonka tulkinnan mukaan kyse oli tavallaan identitetti varkaudesta ja ohjeisti sitten jatkoa varten ottamaan uudelleen yhteyttä jos tilanne jatkuu. Myös yhden silloisen rekisteröidyllä nimmarilla kirjoittavan henkilön kanssa keskustelin spostitse asiasta.

        Tää ny vaan ihan tähän, et kyse on tosi tapahtumasta, siitä on ns. mustaa valkoisella ja selitys myös sille, miksi minulla on tää rekisteröity nimimerkki

        Mutta joo, kummallinen episodi ja mieluusti toki haluaisi tietää miksi moinen jälkeenpäin ajateltuna hyvin lapsellinen ja typerä yritys, kun hetikohtahan muutkin huomanneet etten se ollut minä

        Mutta joo kaikenlaistahan täällä on ja on ollut

        Ziesus miten olet vakava, ihan oikeasti, aivan äärettömän vakava...
        Mistä sinusta kertoo että olet aivan kaaauhean äärettömän vakava?
        Jäykkä ja vakava.
        Täällä palstalla on ollut kaikenlaista kurittomuutta ja syyttelyä niin kauvan kuin minä muistan. Nykyään enää haahuilua enimmäkseen.
        Minun olisi vaikea elää ihan täysin tummassa tosikkomaalimassa. Tietenkin asiat pitää ottaa asioina ja tärkeät asiat eritoten... en sitä, mutta... tämä palsta ja kaikki mitä tähän liittyy...

        Silloin kun minä tulin tänne palstalle kirjoittelemaan, minua alkoi eräs kirjoittelija miltei heti kättelyssä syyttämään narsistiksi... Eikä kai tuo syytteleminen ole vieläkään loppu...
        En ole osannut koskaan suhtautua tuohon kirjoittajaan täysin vakavasti, koska se syyttely... jotenkin kummallista... Pitäisikö sellaiseen suhtautua vakavasti sinun mielestäsi?


      • Löytäjä
        Ziesus kirjoitti:

        Ziesus miten olet vakava, ihan oikeasti, aivan äärettömän vakava...
        Mistä sinusta kertoo että olet aivan kaaauhean äärettömän vakava?
        Jäykkä ja vakava.
        Täällä palstalla on ollut kaikenlaista kurittomuutta ja syyttelyä niin kauvan kuin minä muistan. Nykyään enää haahuilua enimmäkseen.
        Minun olisi vaikea elää ihan täysin tummassa tosikkomaalimassa. Tietenkin asiat pitää ottaa asioina ja tärkeät asiat eritoten... en sitä, mutta... tämä palsta ja kaikki mitä tähän liittyy...

        Silloin kun minä tulin tänne palstalle kirjoittelemaan, minua alkoi eräs kirjoittelija miltei heti kättelyssä syyttämään narsistiksi... Eikä kai tuo syytteleminen ole vieläkään loppu...
        En ole osannut koskaan suhtautua tuohon kirjoittajaan täysin vakavasti, koska se syyttely... jotenkin kummallista... Pitäisikö sellaiseen suhtautua vakavasti sinun mielestäsi?

        Joku kenellä ongelmat niin äärettömän syvällä ja niin monia ongelmia. Pääsee vihdoinkin iskemään kun on ennen ollut itse iskettynä maahan. Tuntemattomia anonyymejä. Ei todistuksia omista provosoinneista. Hakee identiteettiään.


      • poiuytrdfgh

        Muistan kun joskus kauan sitten luin muoto- ja väri-ihmisistä.
        Mielestäni Yhteenlaskutoimitus on muotoihminen ja minä väri-ihminen, niin yhtenevää käsitystä ei synny.


      • poiuytrdfgh

      • poiuytrdfgh

      • poiuytrdfgh

        Väitän, että mulle aiheutu sellaisia huonoja tunnealueiden aktivoitumisia kehooni soitellessani luureihin, että mun neurologiset vaivat koko ajan vaikeutui. Siitä kaikki kritiikkini.

        Tuossa tieteellinen perusteluni:
        http://www.pnas.org/content/111/2/646


      • poiuytrdfgh

        Mä selitinkin jollein että aina kun soitan luureihin, niin ihan kuin hermostossani syttyisi joku lamppu niinkuin "diung, diung, diung" ja aktivoituisi aina vain oahemmin. Joku vastasi: "No siltä se vaikuttaa".
        En oikein tarkalleen sillon hahmottanut mistä oli kyse. Nyt kun katson tuota karttaa noista kehoista, niin tuota aktivoitumista sen on tarvinnut olla siten että se vaikeutti koko ajan yhä enemmän neutraaliin normaaliin hermostotilaan pääsemistä hermostivauriossani,


      • JustStop
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mä selitinkin jollein että aina kun soitan luureihin, niin ihan kuin hermostossani syttyisi joku lamppu niinkuin "diung, diung, diung" ja aktivoituisi aina vain oahemmin. Joku vastasi: "No siltä se vaikuttaa".
        En oikein tarkalleen sillon hahmottanut mistä oli kyse. Nyt kun katson tuota karttaa noista kehoista, niin tuota aktivoitumista sen on tarvinnut olla siten että se vaikeutti koko ajan yhä enemmän neutraaliin normaaliin hermostotilaan pääsemistä hermostivauriossani,

        🛑
        P, Älä etene tässä.


      • poiuytrdfgh

        Mikä tässä on ongelma ?
        Olen mielestäni tehnyt melkein "tutkimusta"


      • Bercele
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mikä tässä on ongelma ?
        Olen mielestäni tehnyt melkein "tutkimusta"

        Voi hefetti!!!
        Mene tekemään sitä muualle, ihan oikeasti.
        ET JUMANCAUTA TUKI NYT ENÄÄ KAIKKIA KESKUSTELUJA.
        Jos asianomaiset ei vastaa tai jatka, niin sitten niin, mutta sinä et näitä enää tuki.
        PISTE.


      • Lainaan
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No silloiset muut kirjoittajat tosiaan olivat epäilleet kohta, ettei se ko. kommentti ollut minun kirjoittamani ja toivat palstallakin epäilyksensä julki

        Siitä on jo niin kauan aikaa, etten ny tarkalleen muista mitä siitä puhuttiin, kun iltavuorosta kotiutessani ilmiannoin ko. viestin ja ylläpito poisti sen ja siihen liittyvät kommentit.

        Ko. minuna esiintyvä henkilö loi kyllä vielä jonkun tukinikin itselleen, joku Riitta jotain?, joka esiintyi jonkinlaisena keskustelupalstojen tutkijana ja oli kuulemma päätynyt siihen tulokseen, että minä olen työpaikkakiusaaja ?

        Toki kun kerroin olleeni yhteydessä nettipoliisiin niin ko. tutkija poistui palstalta samantien ja sen verran kun asiaa pengoin niin ko. tutkija ei ollut edes esiintynyt missään muualla, et tutkimus kohdistui sitte vain minuun

        Itselläni kyllä tuo silloinen episodi on tallessa kopioituna spostissa, silloin olin vielä niin vihreäkin tällä palstalla, et säikähdinkin tosi paljon.

        Olin tosiaan yhteydessä netin kautta myös nettipoliisiin, jonka tulkinnan mukaan kyse oli tavallaan identitetti varkaudesta ja ohjeisti sitten jatkoa varten ottamaan uudelleen yhteyttä jos tilanne jatkuu. Myös yhden silloisen rekisteröidyllä nimmarilla kirjoittavan henkilön kanssa keskustelin spostitse asiasta.

        Tää ny vaan ihan tähän, et kyse on tosi tapahtumasta, siitä on ns. mustaa valkoisella ja selitys myös sille, miksi minulla on tää rekisteröity nimimerkki

        Mutta joo, kummallinen episodi ja mieluusti toki haluaisi tietää miksi moinen jälkeenpäin ajateltuna hyvin lapsellinen ja typerä yritys, kun hetikohtahan muutkin huomanneet etten se ollut minä

        Mutta joo kaikenlaistahan täällä on ja on ollut

        Lainaan tässä nyt paria artikkelia, kun en itse asioita osaa tuon paremmin kuvata, ainkaan vielä...
        Toivottavasti lainaus ei ole liian pitkä, kun poistajarobotti on ainakin jossain kohtaa poistanut liian pitkät pelkkiin lainauksiin perustuvat kommentit. Omaa kirjoitusta pitäisi siis myös olla...

        https://www.talouselama.fi/uutiset/asiantuntija-opastaa-luovuuteen-kaiken-pahuuden-ydin-on-liika-vakavuus-ja-tiukkuus/eaa926a7-9a18-3a37-81bf-2cf8d6a3ac76
        "Gilliganin mukaan luova tila on mielen herkkupiste akselilla, jonka toisessa ääripäässä on loputtomien mahdollisuuksien kaaos, toisessa ääripäässä yksi ainoa valinta kuin betoniseinä."
        https://yle.fi/uutiset/3-6543792
        "Liiallisen itsekriittisyyden vastapainoksi tulisi löytää elämään positiivisia ja mukavia asioita. Pikkutarkoille ja itsekriittisille lapsille suositellaan iloa ja leikkiä, koska se on vakavuuden ja itsekriittisyyden vastakohta."


      • poiuytrdfgh

        Mun suuri tekstimäärä johtuu vähän tuontyyppisestä tilasta. Sillä ei ole tarkoitusta vahongoittaa tai häiritä ketään. Mä vain olen...ja teksti pulppuaa. Ei mulla oikeastaan edes ole siinä sen kummampaa pyrkimystä mihinkään, kuten esim . jonkun nettipalsta kaappaamiseen.
        Osa ihmisistä kokee niin, valitettavasti molempien osapuolien kannalta.
        Tämä nyt on näin. Osa ihmisista suuttuu mulle kertakaikkiaan tästä ominaisuudesta. Osa suhtautuu siihen suvaitsevaisesti ja välillä kokee sen antoisaksikin.


      • poiuytrdfgh

        En ole kovin sopusoinnussa vesielementin kanssa mikä on ongelmani, mutta silti tuli mieleen että se on mielenkiitoista kuinka vesi on tavallaan eräältä osin kiveä voimakkaampaa, niin että se voi ikäänkuin sulattaa kiveä.


      • poiuytrdfgh

        En nyt jatka enempää ettei noiden joidenkin hermot ratkea.


      • Bercele
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mun suuri tekstimäärä johtuu vähän tuontyyppisestä tilasta. Sillä ei ole tarkoitusta vahongoittaa tai häiritä ketään. Mä vain olen...ja teksti pulppuaa. Ei mulla oikeastaan edes ole siinä sen kummampaa pyrkimystä mihinkään, kuten esim . jonkun nettipalsta kaappaamiseen.
        Osa ihmisistä kokee niin, valitettavasti molempien osapuolien kannalta.
        Tämä nyt on näin. Osa ihmisista suuttuu mulle kertakaikkiaan tästä ominaisuudesta. Osa suhtautuu siihen suvaitsevaisesti ja välillä kokee sen antoisaksikin.

        Voi Saasta,
        tasan 3 kommenttia liikaa.


      • Ziesus kirjoitti:

        Ziesus miten olet vakava, ihan oikeasti, aivan äärettömän vakava...
        Mistä sinusta kertoo että olet aivan kaaauhean äärettömän vakava?
        Jäykkä ja vakava.
        Täällä palstalla on ollut kaikenlaista kurittomuutta ja syyttelyä niin kauvan kuin minä muistan. Nykyään enää haahuilua enimmäkseen.
        Minun olisi vaikea elää ihan täysin tummassa tosikkomaalimassa. Tietenkin asiat pitää ottaa asioina ja tärkeät asiat eritoten... en sitä, mutta... tämä palsta ja kaikki mitä tähän liittyy...

        Silloin kun minä tulin tänne palstalle kirjoittelemaan, minua alkoi eräs kirjoittelija miltei heti kättelyssä syyttämään narsistiksi... Eikä kai tuo syytteleminen ole vieläkään loppu...
        En ole osannut koskaan suhtautua tuohon kirjoittajaan täysin vakavasti, koska se syyttely... jotenkin kummallista... Pitäisikö sellaiseen suhtautua vakavasti sinun mielestäsi?

        Jaa no ei siihen ny sen kummemmin vakavuutta liittynyt, kunhan ny kerroin kysyjälle, mistä oli/on kysymys kun hän epäili että minulle olisi mielikuvitus tehnyt tepposet.

        Ei sen kummempaa, kuin kappale/elettyä elämää tällä palstalla.

        Mitä taas tulee muuten persoonaani, niin kyllä joo, itsekritiikki ja syyllisyys on kyllä ollut aikoinaan liiallista, mutta onneksi ikä tuo armollisuutta myös itseä kohtaan ja paremmin ymmärtää, että itsekukin pitää huolta/kantaa vastuun omasta hyvinvoinnistaan.

        Tosiaan iloa ja hauskuutta on tullut enemmän elämään, ehkä siitä syystäkin kuin muutenkin kun elämän/taloudellinen tilanne on helpottunut, kun muistissa on toki vielä rankat yksinhuoltaja ajatkin

        Usko tai älä minun sanotaan usein olevan hauskaa seuraa ja työpaikan nuoretkin pitävät minusta ja nauravat minun "vakavalla" naamalla lausimilleni "viisauksillekkin". Jonkinlainen diplomikin siitä aiheesta koristaa pukukaapin ovea.

        Mitä tulee luovuuuteen, sellaiseksikin minua sanotaan. Minulla vaan se ei liity erityisesti mihinkään taiteellisuuteen, vaikka nuorempana tuli jotain pöytälaatikkoonkin kirjoiteltua ja minusta piti tulla isona kirjailija.

        Mun luovuus tulee esiin arjen asioissa ns. ongelman ratkaisuihin liittyen. Asia jonka myös muut ovat huomanneet ja usein kääntyvät puoleeni, että olisko sulla mitään ajatusta miten tämän vois tehdä. Toki siinä jutellessa voi usein käydä niinkin, että kysyjälle itselleen syttyy lamppu, että näin mä teenkin.

        Etten minä ny kaikin ajoin niin vakava tyyppi ole, kuhan ny tosiaan kerroin kun epäiltiin et olisin kuvitellut jonkun esiintyneen minuna.

        Aikoinaanhan tällä palstallakin oli ns. "ilonpitoa" ja leikinlaskuakin, mut sitäkin sit paheksuttiin. Et oli ny niin tain näin, niin aina jonkun mielestä väärinpäin.


      • Aika
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa no ei siihen ny sen kummemmin vakavuutta liittynyt, kunhan ny kerroin kysyjälle, mistä oli/on kysymys kun hän epäili että minulle olisi mielikuvitus tehnyt tepposet.

        Ei sen kummempaa, kuin kappale/elettyä elämää tällä palstalla.

        Mitä taas tulee muuten persoonaani, niin kyllä joo, itsekritiikki ja syyllisyys on kyllä ollut aikoinaan liiallista, mutta onneksi ikä tuo armollisuutta myös itseä kohtaan ja paremmin ymmärtää, että itsekukin pitää huolta/kantaa vastuun omasta hyvinvoinnistaan.

        Tosiaan iloa ja hauskuutta on tullut enemmän elämään, ehkä siitä syystäkin kuin muutenkin kun elämän/taloudellinen tilanne on helpottunut, kun muistissa on toki vielä rankat yksinhuoltaja ajatkin

        Usko tai älä minun sanotaan usein olevan hauskaa seuraa ja työpaikan nuoretkin pitävät minusta ja nauravat minun "vakavalla" naamalla lausimilleni "viisauksillekkin". Jonkinlainen diplomikin siitä aiheesta koristaa pukukaapin ovea.

        Mitä tulee luovuuuteen, sellaiseksikin minua sanotaan. Minulla vaan se ei liity erityisesti mihinkään taiteellisuuteen, vaikka nuorempana tuli jotain pöytälaatikkoonkin kirjoiteltua ja minusta piti tulla isona kirjailija.

        Mun luovuus tulee esiin arjen asioissa ns. ongelman ratkaisuihin liittyen. Asia jonka myös muut ovat huomanneet ja usein kääntyvät puoleeni, että olisko sulla mitään ajatusta miten tämän vois tehdä. Toki siinä jutellessa voi usein käydä niinkin, että kysyjälle itselleen syttyy lamppu, että näin mä teenkin.

        Etten minä ny kaikin ajoin niin vakava tyyppi ole, kuhan ny tosiaan kerroin kun epäiltiin et olisin kuvitellut jonkun esiintyneen minuna.

        Aikoinaanhan tällä palstallakin oli ns. "ilonpitoa" ja leikinlaskuakin, mut sitäkin sit paheksuttiin. Et oli ny niin tain näin, niin aina jonkun mielestä väärinpäin.

        Aika usein liian tiukka taloudellinen tilanne kahlitsee luovuutta, koska se pistää ihmisen pohtimaan vain välttämättömimpiä joista niistäkin selviäminen tuntuu raskaalta jos joutuu tinkimään välttämättömästäkin. Epäilemättä vaikuttaa mielentilaan. Hyvä jos nyt on helpottanut.
        Itselläni joskus kausia elämässä kun vähän liian tiukkaa ollut... ja ehkä epävarmuutta työstä pahimpina aikoina. Ei soisi kenellekään sellaista. Nyt minullakin työ aika paljon varmempi kuin aiemmin.
        Varmaan on sitä paheksumistakin ollut, mutta ehkä se on juuri sellaista hallitsemisyritystä, johon ei kannattaisi alistua.
        Se mistä minä en ehkä ole pitänyt, on jonkilainen liialliselta tuntunut liittoutuminen, joka ei salli uusia kirjoittajia, jopa sulkee nämä "ulos".
        Minä henkilökohtaisesti en ole ymmärtänyt, että vaikka itse olenkin jo melkoisesti syventynyt tähän aiheeseen, niin minusta se ei tee minusta sillä tavoin parempaa ihmistä että ei voisi keskustella uusien uhrien kanssa.
        Minulle tämä palsta ei ole koskaan ollut kaverien etsintää, vaan asiani kanssa olen vain ollut liikkeellä.
        Ymmärrän toki itsekin erittäin sosiaalisena ihmisenä ryhmäytymisen, että en sillä. Ja sainhan noilta aiemmilta kirjoittelijoilta paljon arvokasta näkemystä. Minä kun, toisin kuin eräät, ymmärrän lukea kirjoituksia laajemmin kuin vain niitä jotka on suoraan minulle suunnattu.
        Myöskin minua hiertäneissä vaikeissa kohdissa kirjoitteluuni otettiin kyllä kantaa erittäin hyvällä näkemyksellä ja luovasti.


    • lopetanheti

      Kun anonyymit ei käy.
      Täällä keskustellaan niin syvästi
      joidenkin elämästä, että niitä
      ei tarvitse kenenkään tunnistaa.
      Tämä on joillekin terapiaa!

      • Tämä_ei

        Tämä ei vain joidenkin tiettyjen yksityinen palsta, jolloin kirjoittamisoikeus pitäisi olla kaikilla jotka aiheesta haluavat kirjoittaa... Anonyymius ei ole enää onnistunut, kun häirikköjä on niin paljon, että palstat tuhoutuvat väkisinkin.
        Kirjoittelurauha on pahasti häiritty.
        Tältäkään palstalta ei enää löydä kommentteja joihin haluaisi vastata, kun on tupattu niin armottoman täyteen jonkun yksityistä terapiaa...
        Olen itse täydellisesti ollut ihan näihin aikoihin asti anonyymiyden kannalla, nyt vain on ollut pakko todeta, että sitä käytetään niin karkeasti väärin, että se ei vain enää toimi.
        Yläpeukku rekisteröitymiselle.
        Tätä on kokeiltu ja on osoittautunut nyt (kuinka kauvan suomi24 on ollut olemassa) toimimattomaksi enää.
        Joidenkin röyhkeys on käynyt liian suuriin lukemiin.


    • poiuytrdfgh

      Lopetan palstalla joka tapauksessa koska lopetan osallistumisen kaikkeen missä esiintyy aggressiivista tunne-energiaa.

      • poiuytrdfgh

        Suunnittelen merkittävää asennemuutosta, joten suunnitelmaani sopii hyvin tämän palstakirjoittamisen päättäminen. Tavallaan kirjoituksen lopputulokseen olen jo päätynyt.
        Tämä oli tämmöinen elämän pätkä.


      • 41neurologistavaivaa

        Poiju se ei huomaa olevansa passiivisagressiivinen noissa kommenteissaan. Asenteessa on kaiken aikaa negatiivinen.


      • poiuytrdfgh

        Negatiivisuus on ihan itsessäsi ja omaa projektiotasi,. Tiedän erittäin hyvin etten ole aktiivisessa enkä passiivisessa tunnetilassa kirjoittaessani näitä, vaan tämä kumpuaa enemmänkin lempeästä rakkaudesta, tuntee lukija sitä tai ei.


      • poiuytrdfgh

        Korjaan. En ole aktiivisesti enkä passiivisesti aggressiivisessa tunnetilassa kirjoittaessani näitä. Ja se on 100% varma fakta, joten tuon aggression täytyy olla jonkinlainen projektio, sillä se on lempeä tunnetila, josta tämä kumpuaa minulla.


      • poiuytrdfgh

        Olen negatiivinen kaikkea aggressiivisuutta kohtaan, mutta en aggressiivisesti.


      • poiuytrdfgh

        Tätähän minä ihmettelin luureissakin, että mistä heille tulee ne ajatukset vihaisuudesta ja katkeruudesta, vaikka jopa ääneni on iloisen suuntaisesti valoisa ja suht lempeä yleensä.


      • poiuytrdfgh

      • poiuytrdfgh

        Aina kun tuo kappale tulee radiosta m ulle tulee inspis tanssia....


      • katkeratsanat
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tätähän minä ihmettelin luureissakin, että mistä heille tulee ne ajatukset vihaisuudesta ja katkeruudesta, vaikka jopa ääneni on iloisen suuntaisesti valoisa ja suht lempeä yleensä.

        Se agressiivisuutesi tulee esille sanoissasi. Siihen ei äänensävy ja iloisuutesi vaikuta mitään tuodessasi ajatuksiasi esille.


      • VoiFiddu
        katkeratsanat kirjoitti:

        Se agressiivisuutesi tulee esille sanoissasi. Siihen ei äänensävy ja iloisuutesi vaikuta mitään tuodessasi ajatuksiasi esille.

        Agressiivisuus tulee esiin myös teoissa. Tukkii tahallaan kaikki keskustelut ja ketjut.
        Neuvoisin että tuon kanssa turha keskustella asiasta, johtaa vain vuosien jankuttamiseen. Kääntelee mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi. Ainoa päämäärä saada täyttää tämä palsta omilla jorinoillaan.


      • poiuytrdfgh
        katkeratsanat kirjoitti:

        Se agressiivisuutesi tulee esille sanoissasi. Siihen ei äänensävy ja iloisuutesi vaikuta mitään tuodessasi ajatuksiasi esille.

        No lainatkaapas tähän alle minun kirjoittamiani aggressisivia sanoja tai lauseita jostakin viesteistäni ???!!
        Jos ei niitä ilmesty tuohon suoria lainauksia, en ota tosissani koko juttua ollenkaan.


      • poiuytrdfgh

        Ymmärrän että jotkut henkilöt kokevat suuren tekstimäärään hyökkäävänä, vaikka sisältö olisi pelkkää rakkautta. Kuitenkaan suuri tekstimäärä ei johdu aggressiivisuudesta, vaan mun aivot vaan koko aika tuottaa vauhdilla tekstiä täysin tunnetilastani riippumatta...,


      • tiivistetystisanoen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ymmärrän että jotkut henkilöt kokevat suuren tekstimäärään hyökkäävänä, vaikka sisältö olisi pelkkää rakkautta. Kuitenkaan suuri tekstimäärä ei johdu aggressiivisuudesta, vaan mun aivot vaan koko aika tuottaa vauhdilla tekstiä täysin tunnetilastani riippumatta...,

        Ei se sun agressiivisuutesi ole sitä loputonta höpötyksen määrää, vaan esim. nimittelysi määrätyistä henkilöistä ja tahoista.


      • Bercele
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ymmärrän että jotkut henkilöt kokevat suuren tekstimäärään hyökkäävänä, vaikka sisältö olisi pelkkää rakkautta. Kuitenkaan suuri tekstimäärä ei johdu aggressiivisuudesta, vaan mun aivot vaan koko aika tuottaa vauhdilla tekstiä täysin tunnetilastani riippumatta...,

        Sillä ei ole hölkäsen väliä, mitä se loputon höpötys nyt tässä yhteydessä on.
        Lopeta nyt tämän keskustelupalstan tukkiminen.


      • Bercele
        tiivistetystisanoen kirjoitti:

        Ei se sun agressiivisuutesi ole sitä loputonta höpötyksen määrää, vaan esim. nimittelysi määrätyistä henkilöistä ja tahoista.

        Noinkin ilman muuta on.
        Mutta pyydän nyt että Sinä teet uuden aloituksen omaan aiheeseesi.
        Tuo yksiyisten tahojen haukkuminen ei sinänsä liity narsismipalstan onglemiin muilta kuin niiltä kohdin että samainen mollaaminen täyttää keskustelun kuin keskustelun.
        Sinä varmaan nyt ymmärsit jo syyn miksi pyydän sinua tekemään oman aloituksen.
        Tämä kyseinen P kun täyttää nopeasti ketjun kuin ketjun 500 kommenttia ja kukaan muu ei enää asioitaan niistä löydä.
        Pleace<3


      • tiivistetystisanoen
        Bercele kirjoitti:

        Noinkin ilman muuta on.
        Mutta pyydän nyt että Sinä teet uuden aloituksen omaan aiheeseesi.
        Tuo yksiyisten tahojen haukkuminen ei sinänsä liity narsismipalstan onglemiin muilta kuin niiltä kohdin että samainen mollaaminen täyttää keskustelun kuin keskustelun.
        Sinä varmaan nyt ymmärsit jo syyn miksi pyydän sinua tekemään oman aloituksen.
        Tämä kyseinen P kun täyttää nopeasti ketjun kuin ketjun 500 kommenttia ja kukaan muu ei enää asioitaan niistä löydä.
        Pleace<3

        Vastasin poiun pyyntöön esimerkistä hänen agressiivisistä kirjoituksistaan. Tämän poiun jatkuviin loputtomiin höpötyksiin ei voi vaikuttaa, vastasi hänelle, tai ei. Se ei ole todellakaan tiedossani ketkä tähän ketjuun saavat vastailla ja onko tässä omattava jotain erikoistietoja keskustelussa.


      • Bercele
        tiivistetystisanoen kirjoitti:

        Vastasin poiun pyyntöön esimerkistä hänen agressiivisistä kirjoituksistaan. Tämän poiun jatkuviin loputtomiin höpötyksiin ei voi vaikuttaa, vastasi hänelle, tai ei. Se ei ole todellakaan tiedossani ketkä tähän ketjuun saavat vastailla ja onko tässä omattava jotain erikoistietoja keskustelussa.

        On vain sinun mielipiteesi että ei voi vaikuttaa. Minä aion nyt vaikuttaa. Piste.


      • poiuytrdfgh

        No sovitaan niin että vaikutit ja minä poistun, mutta missään ei ole lainausta minun tekstistäni siitä miten minä jotakin tahoa aggressiivisesti olen mollannut. Joten sitä en usko ja pidän valeväitteenä.


      • poiuytrdfgh

        Mun taidetta oltiin noin neljältä eri suunalta laittamassa roskalaatikkoon,
        onko se edes ihan normaalia ?
        Miksi kun olin nuori ja maalasin lapsellisemmin sain aina kehuja ?


    • happigoulaki

      No eiköhän tämä ole poiun ja minune menoa bai bai...

      • poiuytrdfgh

        Oot ilmeisesti palstakaveri. Nyt meidän tulee opetella elämään ilman tätä palstaa oletan. Tosiaan kaikkea hyvää sulle !


      • M-M
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Oot ilmeisesti palstakaveri. Nyt meidän tulee opetella elämään ilman tätä palstaa oletan. Tosiaan kaikkea hyvää sulle !

        "poiuytrdfgh" Olet aivan ihana "Hupsukka"!:-) Tulin tänne varta vasten kurkkaamaan,
        että voit hyvin. Kyllä voit!
        Yritin lukea englannin linkkiäsi, mutta en jaksanut.
        Sinulla on mahtava aivokapasiteetti. Älä välitä tavallisista pulliaisista!
        He eivät kykene seuraamaan sinua! Olet kuin elohopeaa.
        Otapa sitä kiinni!
        Halit sinulle - oi! vilahdit jo muualllee!


      • poiuytrdfgh

        No tulin kurkkaamaan . En ole ihan varma että kuka mahdat olla. :)
        No joka tapauksessa kiitos.
        Hassua on että kun puolihalvaantuneena kävin joitakin vuosia sitten lääkärissä niin siinäkin kunnossa lääkäri oli kirjoittanut papereihin että potilas on puhelias ja eloisa. Niin jos sitten se on tosiaan jotain sisäistä elohopeaa.

        Kaikkea hyvää sinulle !


      • Chitti
        M-M kirjoitti:

        "poiuytrdfgh" Olet aivan ihana "Hupsukka"!:-) Tulin tänne varta vasten kurkkaamaan,
        että voit hyvin. Kyllä voit!
        Yritin lukea englannin linkkiäsi, mutta en jaksanut.
        Sinulla on mahtava aivokapasiteetti. Älä välitä tavallisista pulliaisista!
        He eivät kykene seuraamaan sinua! Olet kuin elohopeaa.
        Otapa sitä kiinni!
        Halit sinulle - oi! vilahdit jo muualllee!

        Sinulla viimein mahdollisuus voittaa. Olet kiinni palstan tuhoamisen kahvassa lujemmin kuin kukaan aiemmista yrittäjistä.


      • poiuytrdfgh

        Nyt muuten tuntuu että on narsistin ja psykopaatin kanssa muotoutunut semmonen että välillä ollaan pikkusen tekemisissä mutta sitten sen vaistoaa kaikki että on vetäydyttävä ja pysyttävä aivan erossa. ..kunnes esim. narsistin tulee ikävä että on kiltimpi sitten kun muuten hänelle ei puhuta mitään.


      • M-M
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Nyt muuten tuntuu että on narsistin ja psykopaatin kanssa muotoutunut semmonen että välillä ollaan pikkusen tekemisissä mutta sitten sen vaistoaa kaikki että on vetäydyttävä ja pysyttävä aivan erossa. ..kunnes esim. narsistin tulee ikävä että on kiltimpi sitten kun muuten hänelle ei puhuta mitään.

        "poiuytrdfgh", Luin oman ketjusi vähän aikaa sitten. Rakkauden lähettämisestä.
        Jatka vain rakastamista ja ennen kaikkea itsesi arvostamista! Olet lahjakas!
        Yhteiskunta vain ei voi aina löytää sopivaa käytöä erikoisille lahjakkuuksille.
        Nykyisin ne ADHD:lla "siunatut" ovat kovaa tavaraa markkinoilla.
        Minulla on useamman kirjoittamia kirjoja - kuten Karolinisen sairaalan lääkärin.

        Mitä siihen rakkauteen tulee, niin olen todennut omassa elämässäni:
        minä voin rakastaa esim pikkusiskoani, mutta hän pitää itseään minua parempana,
        eikä alennu osoittamaan vastakaikua.
        Tulisiko minun silloin sulkea omat lämpimät tunteeni - elää kuin jääkaappi?
        En halua häiritä häntä, mutta voin lähettää hänelle lämpimiä ajatuksia!
        Rakkauden kokeminen rikastuttaa omaa elämää, antaa rauhaa sieluun.

        Jatka vain taulujesi maalailua, ajatuksesi purkailua - ihanasti "pulisten".
        Minulle olet kuin metsälähde, johon männyt ja kukat kuvastuu.
        Samoin sinuunkin kuvastuu ympäristösi.
        Siksi toivon sinun valitsevan sen seurasi niin tarkkaan kuin mahdollista :-)


      • Chitti
        M-M kirjoitti:

        "poiuytrdfgh", Luin oman ketjusi vähän aikaa sitten. Rakkauden lähettämisestä.
        Jatka vain rakastamista ja ennen kaikkea itsesi arvostamista! Olet lahjakas!
        Yhteiskunta vain ei voi aina löytää sopivaa käytöä erikoisille lahjakkuuksille.
        Nykyisin ne ADHD:lla "siunatut" ovat kovaa tavaraa markkinoilla.
        Minulla on useamman kirjoittamia kirjoja - kuten Karolinisen sairaalan lääkärin.

        Mitä siihen rakkauteen tulee, niin olen todennut omassa elämässäni:
        minä voin rakastaa esim pikkusiskoani, mutta hän pitää itseään minua parempana,
        eikä alennu osoittamaan vastakaikua.
        Tulisiko minun silloin sulkea omat lämpimät tunteeni - elää kuin jääkaappi?
        En halua häiritä häntä, mutta voin lähettää hänelle lämpimiä ajatuksia!
        Rakkauden kokeminen rikastuttaa omaa elämää, antaa rauhaa sieluun.

        Jatka vain taulujesi maalailua, ajatuksesi purkailua - ihanasti "pulisten".
        Minulle olet kuin metsälähde, johon männyt ja kukat kuvastuu.
        Samoin sinuunkin kuvastuu ympäristösi.
        Siksi toivon sinun valitsevan sen seurasi niin tarkkaan kuin mahdollista :-)

        "Jatka vain taulujesi maalailua, ajatuksesi purkailua - ihanasti "pulisten"."
        Millä oikeudella yrität saada hänet tukkimaan palstan pulinallaan?
        Mene sinä kuule määttääseesi ja pysy siellä.


      • M-M
        Chitti kirjoitti:

        "Jatka vain taulujesi maalailua, ajatuksesi purkailua - ihanasti "pulisten"."
        Millä oikeudella yrität saada hänet tukkimaan palstan pulinallaan?
        Mene sinä kuule määttääseesi ja pysy siellä.

        On se kumma, ettei eetteriin mahdu hiukan harmitonta puhetta!
        Mikä ihme teitä vaivaa? Älkää lukeko meidän "metsän-menninkäisten" kirjoituksia!
        On se kumma, ettette tajua ohittaa kaksia nimmareita!


      • Chitti
        M-M kirjoitti:

        On se kumma, ettei eetteriin mahdu hiukan harmitonta puhetta!
        Mikä ihme teitä vaivaa? Älkää lukeko meidän "metsän-menninkäisten" kirjoituksia!
        On se kumma, ettette tajua ohittaa kaksia nimmareita!

        Ei pysy poissa tukkimasta kaikkia ketjuja.
        Tiedät sen hyvin ja yrität yllyttää sitä.


      • M-M
        Chitti kirjoitti:

        Ei pysy poissa tukkimasta kaikkia ketjuja.
        Tiedät sen hyvin ja yrität yllyttää sitä.

        Olet valinnut itellesi oikean nimmarin! "Shit happen!"
        Chitistä tosiaan koostut! Avaa oma foorumisi!
        Sinäkö olet täällä oikeutettu tuomari valitsemaan
        kuka kirjoittaa ja mitä!?
        Kuule, olen suomalainen TAIKOVA MENNINKÄINEN MÄTTÄÄLLÄ!


      • M-M
        M-M kirjoitti:

        Olet valinnut itellesi oikean nimmarin! "Shit happen!"
        Chitistä tosiaan koostut! Avaa oma foorumisi!
        Sinäkö olet täällä oikeutettu tuomari valitsemaan
        kuka kirjoittaa ja mitä!?
        Kuule, olen suomalainen TAIKOVA MENNINKÄINEN MÄTTÄÄLLÄ!

        No, en aio taikoa sinua sammakoksi!
        Ajattelin taikoa sinulle vähän avarakatseista myötätuntoa!
        Meitä elää monenlaista kääpiötä Suomen metsissä.
        Sinä olet yksi omahyväinen tiukkapipo.
        Onko mami unohtanut sokerin puolukoista lettujesi päällä?


      • poiuytrdfgh
        M-M kirjoitti:

        "poiuytrdfgh", Luin oman ketjusi vähän aikaa sitten. Rakkauden lähettämisestä.
        Jatka vain rakastamista ja ennen kaikkea itsesi arvostamista! Olet lahjakas!
        Yhteiskunta vain ei voi aina löytää sopivaa käytöä erikoisille lahjakkuuksille.
        Nykyisin ne ADHD:lla "siunatut" ovat kovaa tavaraa markkinoilla.
        Minulla on useamman kirjoittamia kirjoja - kuten Karolinisen sairaalan lääkärin.

        Mitä siihen rakkauteen tulee, niin olen todennut omassa elämässäni:
        minä voin rakastaa esim pikkusiskoani, mutta hän pitää itseään minua parempana,
        eikä alennu osoittamaan vastakaikua.
        Tulisiko minun silloin sulkea omat lämpimät tunteeni - elää kuin jääkaappi?
        En halua häiritä häntä, mutta voin lähettää hänelle lämpimiä ajatuksia!
        Rakkauden kokeminen rikastuttaa omaa elämää, antaa rauhaa sieluun.

        Jatka vain taulujesi maalailua, ajatuksesi purkailua - ihanasti "pulisten".
        Minulle olet kuin metsälähde, johon männyt ja kukat kuvastuu.
        Samoin sinuunkin kuvastuu ympäristösi.
        Siksi toivon sinun valitsevan sen seurasi niin tarkkaan kuin mahdollista :-)

        Kiitos todella koskettavasta kirjoituksesta,
        Kukakohan sinä nyt oletkaan.
        Kokemukseni on hyvin samankaltainen.
        Narsismissa on se erikoinen juttu, että henkilö ilmeisesti kokee itsensä olevan rakastettavuuden yläpuolella, joten he eivät suostu vastaanottamaan rakkautta ja vaativat rakastavaa ihmistä jäätymään. Minä koen, että tuo on koko narsismin ydin,
        Asia käännetään niin, että on muka todella huono ihminen, ja kelvoton, jos ei jäädy.
        Minä aluksi yritin sitä jäätymistä sitten mieliksi, mutta tuloksen oman hyvinvoinnin ym. kannalta olivat todella huonot, joten tulin siihen johtopäätökseen , että rakkauden pitää antaa kasvaa vaikka ihmiset sitten katsoisivat tuota rakastajaa kieroon ikäänkuin nolona tyyppinä. Ja kun se on just se häpeä mitä narsistit kai pelkää. Niin mä oon ajatellut että vastakohta olis tämmönen että rakastaa vaan vaikka olis kuinka nolo.


      • poiuytrdfgh
        M-M kirjoitti:

        Olet valinnut itellesi oikean nimmarin! "Shit happen!"
        Chitistä tosiaan koostut! Avaa oma foorumisi!
        Sinäkö olet täällä oikeutettu tuomari valitsemaan
        kuka kirjoittaa ja mitä!?
        Kuule, olen suomalainen TAIKOVA MENNINKÄINEN MÄTTÄÄLLÄ!

        Wow...kuulosta hyvälle !


      • poiuytrdfgh

        Tarkoitan tuota suomalainen taikova menninkäinen mättäällä.... kuulostaa hyvälle !


      • poiuytrdfgh

        Jotenkin siinä ilmenee suomalaisuus hohdokkaasti.


      • poiuytrdfgh
        M-M kirjoitti:

        No, en aio taikoa sinua sammakoksi!
        Ajattelin taikoa sinulle vähän avarakatseista myötätuntoa!
        Meitä elää monenlaista kääpiötä Suomen metsissä.
        Sinä olet yksi omahyväinen tiukkapipo.
        Onko mami unohtanut sokerin puolukoista lettujesi päällä?

        Tää oli jo kuin jostain menninkäissatukirjasta...
        näen edessäni menninkäismetsän


      • poiuytrdfgh

        Se heijastui heti tajuntaani...
        kirkas vihreä ...näen menninkäisen mättäällä ...monta menninkäistä...erilaisia pipoja....ihan kuin ne olisi oikeasti...


      • poiuytrdfgh

        Kerron mielenkiintoisen asian...tämä palstan ilmiö ilmenee monilla muillakin elämäni alueilla. Osa ihmisistä tulee sanomaan minulle ikäänkuin : "Stop, sitä reittiä et jatka" ja osa ilmaantuu ikäänkuin sanomaan, että "Ai miksi ei saisi ?"
        Taiteenikin kanssa käy vähän niin. Joku sanoo: "Taiteesi ei kelpaa mihinkään !"
        ja seuraavassa käänteessä se kelpaa jonnekin hyvinkin....


      • poiuytrdfgh

        Joka puolella on mörköjä ja taikovia menninkäisiä-----


      • poiuytrdfgh

        Tosin olen miettinyt sellaista, että aina ei tulla ajatelleksi sitä että shittikin voi olla kasvua edistävää ravinnetta mm. puille. Joten siitä voisi päätellä että shittiäkin tarvitaan. Ja sillähän on jopa rahallista arvoa kun sitä myydään kaupassa mm kanankakan muodossa.,


      • M-M
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tosin olen miettinyt sellaista, että aina ei tulla ajatelleksi sitä että shittikin voi olla kasvua edistävää ravinnetta mm. puille. Joten siitä voisi päätellä että shittiäkin tarvitaan. Ja sillähän on jopa rahallista arvoa kun sitä myydään kaupassa mm kanankakan muodossa.,

        Aivan oikein, "poiuytrfgh"! Chit oli ravintona tälle meidänkin yhteiselle vuodatuksellemme!
        Ilman hänen taisteluaan lopettamiseksi emme olisi alkaneet ajatuksen_vaihtoon.
        (Chitt, onkohan "ajatuksenvaihto" yhdyssana? Tuntuu paremmalta niin;-D)

        Tästä taas voi vetää senkin toteamuksen, että taistelu pahaa vastaan saa sen vain voimistumaan. Parasta vain keskittyä hyvään, inhimillisyyteen, huomaavaisuuteen.

        Kaikki suuretkin taiteilijat ovat harjoitelleet ennen tunnustetuksi tulemistaan.
        Eikä meillä ole toisten tuunnustuksen saaminen pääasia.
        Taide on ajatusten ilmaisua eri muodoin.

        Löysin kiinnostavan kirjan, joka käsittelee maalausten kuvailevan ihmisen sisäistä maailmaa. Kristina Wennergren: "Tolka bilder".
        Kuvailee värejä, muotoja ja muuta kiinnostavaa. Kun sanat loppuvat kuvailemaan.
        Maalausterapia on yksi tunnustetuista terapiamudoista.
        Sitä voi paljon paremmin maalailtuaan, musisoituaan, kirjoitettuaan, käsitöiden jälkeen...

        Jatketaan me vain harmittomina "elämänfilosofeina" ja
        läheteään lämpöä "Chitillekin" ;-)


      • poiuytfdfgh

        Olen todella samaa mieltä.

        Ja minulle kävi juuri toisessakin asiassa niin, että ideani tietyllä tavalla mitätöijä intoutti minua vahvistamaan sitä ja ikäänkuin testaamaan sen paikkansapitävyyttä. Tuo olisi voinut jäädä tekemättä ilman häntä. Ja se olisi ollut surullista, sillä tulokseni olivat varsin onnistuneita. Ja tänään olen eräästä asiasta iloinen.
        Se on tosi jännä kuinka möröt ja menninkäiset seisovat rintarinnan sanoen, että tuo on shittiä , eikun kukkia, ei kun shittä, ei kun kukkia, ei kun shittiä ei kun kukkia...


      • poiuytrdfgh

        Ja jos nyt vähän kehaisen niin vaikuttaa siltä , että useat ihmisistä jotka minun taiteestani pitävät ovat sellaisia yleisestiottaen sosiaalisesti fiksuina pidettyjä sivistyneitä ihmisiä.


      • poiuytrdfgh

        Ja jos mulla vaan olisi rahaa pääsisin esittämään taidettani useisiinkin semmoisiin ikäänkuin omaa sosiaaliluokkaani korkeampitasoisen näköisiin paikkoihin,.


      • poiuytrdfgh

        Tuo saattaa olla se seikka johon jotkut reagoivat tyyliin: Stop, sä et mene sinne sä olet shittiä köyhäläinen !


      • poiuytrdfgh

        “To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to"

        Kahlil Gibran


      • poiuytrdfgh

        Joka tapauksessa olen yhä vahvemmin alannut epäilemään, että on olemassa semmonen ilmiö, että jos jotkut kauheen korostuneesti ja voimallisesti mitätöi ja sanoo täydeksi roskaksi jne.
        silloin voi olla syytä alata epäilemään, että on tehnyt jotakin onnistunutta.


      • M-M
        poiuytfdfgh kirjoitti:

        Olen todella samaa mieltä.

        Ja minulle kävi juuri toisessakin asiassa niin, että ideani tietyllä tavalla mitätöijä intoutti minua vahvistamaan sitä ja ikäänkuin testaamaan sen paikkansapitävyyttä. Tuo olisi voinut jäädä tekemättä ilman häntä. Ja se olisi ollut surullista, sillä tulokseni olivat varsin onnistuneita. Ja tänään olen eräästä asiasta iloinen.
        Se on tosi jännä kuinka möröt ja menninkäiset seisovat rintarinnan sanoen, että tuo on shittiä , eikun kukkia, ei kun shittä, ei kun kukkia, ei kun shittiä ei kun kukkia...

        Chitt hävisi kuin vesipisara auringonpaisteessa mättäälle.
        Meni kai ravinnoksi kukkien juurille. ;-D

        Me metsän menninkäiset nautimme elämän lahjasta ja
        niistä kyvyistä ja mahdollisuuksista, joita haltijattaret
        meille antoivat seisoessaan kehtomme vieressä. ;-)

        Emme voi olla joku chitt tai X, kun se paikka on jo täytetty.
        Yritämme olla vain parasta mahdollista itseämme.

        Eikö ole ihanaa, kun raikas syksy tuli ja saa ponnistella tuulessakin?
        Aurinko ja sade vuorottelee tiheään tahtiin.
        Vähän kuin minun mielialani.

        Pidäthän nyt itsestäsi hyvää huolta ja lipun korkealla?
        Narsisseja on parasta rakastaa mahdollisimman kaukaa.
        Katsos, kun se on hengen vaarallista.

        Enemmän pelkään narsistin tuhoavan hyvää sielussani
        kuin henkeni menetystä.
        En jaksa elää itseni kanssa, kun tulen sellaiseksi
        narsistin muovaamaksi Hirviöksi!

        Voi hyvin ja tiedä: sinulla on suuri tupa sydämessäni :-)


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joka tapauksessa olen yhä vahvemmin alannut epäilemään, että on olemassa semmonen ilmiö, että jos jotkut kauheen korostuneesti ja voimallisesti mitätöi ja sanoo täydeksi roskaksi jne.
        silloin voi olla syytä alata epäilemään, että on tehnyt jotakin onnistunutta.

        No just joo. Tapa se on tuokin puolustella puheitaan.


      • poiuytrdfgh

        Mun taidetta oltiin noin neljältä eri suunalta laittamassa roskalaatikkoon,
        onko se edes ihan normaalia ?
        Miksi kun olin nuori ja maalasin lapsellisemmin sain aina kehuja ?
        (sorry tää teksti meni eka väärään paikkaan)


      • poiuytfdfgh
        M-M kirjoitti:

        Chitt hävisi kuin vesipisara auringonpaisteessa mättäälle.
        Meni kai ravinnoksi kukkien juurille. ;-D

        Me metsän menninkäiset nautimme elämän lahjasta ja
        niistä kyvyistä ja mahdollisuuksista, joita haltijattaret
        meille antoivat seisoessaan kehtomme vieressä. ;-)

        Emme voi olla joku chitt tai X, kun se paikka on jo täytetty.
        Yritämme olla vain parasta mahdollista itseämme.

        Eikö ole ihanaa, kun raikas syksy tuli ja saa ponnistella tuulessakin?
        Aurinko ja sade vuorottelee tiheään tahtiin.
        Vähän kuin minun mielialani.

        Pidäthän nyt itsestäsi hyvää huolta ja lipun korkealla?
        Narsisseja on parasta rakastaa mahdollisimman kaukaa.
        Katsos, kun se on hengen vaarallista.

        Enemmän pelkään narsistin tuhoavan hyvää sielussani
        kuin henkeni menetystä.
        En jaksa elää itseni kanssa, kun tulen sellaiseksi
        narsistin muovaamaksi Hirviöksi!

        Voi hyvin ja tiedä: sinulla on suuri tupa sydämessäni :-)

        Sä tosiaan kirjoitat melkein kuin mun kaksoissielu.
        Mun mielestä paras mahdollinen vertaus narsistille todellakin on narsissi. Kaunis ja niin erityisen myrkyllinen. Mutta niiden kevyellä tuoksaisulla voi olla hyvä vaikutus. Sen lähemmäs ei pidä mennä. Ja tavallaan sen tuoksaisun verran on hyvä olla narsismia itsessämmekin...,niin kauan kuin se tuoksuu hyvälle mutta ei vielä ole myrkyllistä kenellekään-


      • poiuytfdfgh

        Omasta narsissin tuoksustaan ei kannata luopua 100% vaikka muut haukkuisi narsistiksi, koska jos heidän mielikseen siitä luovut kokonaan, sen jälkeen he alkaa väittämään että haiset shitille.

        poiuytrerin viisauksista koottu


      • poiuytrdfgh

        Näin laitetaan narsissiparfyymia:

        Empäs olekaan shittiä, vaan elegantti taiteilija !


      • poiuytrdfgh

        Näin sanotaan narssisöljystä että se pienin annoksin lievittää stressiä ja jännitystä ja rauhoittaa hermostoa, mutta suuremoina annoksina aiheuttaa pahoinvointia päänsärkyä ja oksentamista.

        Tuo voi valitettevasti tapahtua joillein myös suuresta tekstimäärästä, joka pienenä annoksena olisi voinut tehdä hyvää


      • poiuytrdfgh

        Jos on jollain oma ilmaisu tukossa muiden ilmaisu voi tuntua tukkivalle, mutta jos saa sen oman ilmaisun auki, voi antaa muiden pulputtaa itsekseen...


      • poiuytfdfgh

        Mutta noin ajatuksen tasolla...anteeksi mutta muutamasta filosofian kirjan luvusta saa enenmmän kuin 50 ihmisen puheista. Filosofia ajatusten selkeyttäjänä on kyllä ihan toista luokkaa.


      • poiuytrdfgh

        Yks juttu mua todella ärsyttää isässäni.
        Mulle ei osoiteta mitään ymmärtämystä, mutta jos joku muu osoittaa tai sanoo että olen oikeassa jossain asiassa, niin mun isä vastaa töykeen ylimielisesti että hän on asian tiennyt aina. En usko että on kunnolla tienny kun ei ole tietämystään mitenkään ilmaissut.


      • poiuytrdfgh

        Yhtä asiaa en myöskään ymmärrä millään ihmisten auktoriteettiuskosta. Olen huomannut että moni mieluummin uskoo alempaa auktoriteettia kuin vielä ylempää.
        Niin miksi sitten sitä keskimmäistäkään auktoriteettia pitää sitten uskoa enemmän kuin esim. mua ?
        Mun mielestä jos mua ylempää auktoriteettia pitää uskoa ennen mua, niin sitten on loogista uskoa vielä enemmän vielä ylempää auktoriteettia ennen sitä keskimmäistä.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Yks juttu mua todella ärsyttää isässäni.
        Mulle ei osoiteta mitään ymmärtämystä, mutta jos joku muu osoittaa tai sanoo että olen oikeassa jossain asiassa, niin mun isä vastaa töykeen ylimielisesti että hän on asian tiennyt aina. En usko että on kunnolla tienny kun ei ole tietämystään mitenkään ilmaissut.

        Kumpiko se isäsi on näissä höpinöissäsi, narsisti, vai se psykopaatti?


      • poiuytrdfgh

        Narsisti. ...pehmonarsisti...
        Mun isän narsismin jopa jotkut huomaa, joten se ei oo semmosta ovelaa...koska hän on mun näkemyjseni mukaan älyllinen Asperger narsisti, kun Aspergerominauudet ilmeisesti hänellä aiheuttaa empatiakyvyttömyyttä. silleen ettei hän jaksa ajatella muuta kuin itseään. Hän on aina ollut semmonen, yks minuuttikaan kuunnella kenenkään muun asiaa tekee hänelle tiukkaa, Nyt on turhaa tulla sanomaan että mä olisin semmonen monologini takia, koska koko nuoruuteni olin toisten ongelmien kuuntelija kuin puhelinpäivystäjä ja silloin varsin suosittu,...mutta kun päädyin kiusatuksi kuvio muuttui...


      • poiuytrdfgh

        Minä todellakin osaan kuunnella toista ihmistä. Voisi harkita semmosta kokeilua, että tuutte täälä sovitulla vuorolla mun empaattisesti kuunneltaviksi, mutta siis sillon teidän pitää selittää juuri minulle ja omaa ongelmaanne toivoen näkemyksiäni OMAAN asiaanne.

        Pitäskö mun laittaa tänne semmonen ku "Poiuytresdfgin päivystys" ?


      • poiuytrdfgh

        Semmonen että varaatte tähän chattipäivystysajan jollon tuutte selittämään OMAN ongelmanne minulle ?


      • poiuytrdfgh

        Itseasiassa ihmiset on aina tykänneet minusta enemmän auktoriteettinsa kuin alaisensa roolissa.
        Mö olen silleen kiva auktoriteettina, etten käyttäydy ylämäisesti. Alaisena minusta ei tykätä, koska en käyttäydy alaismaisesti joiltain osin.


      • poiuytrdfgh

        Aina kun olen ollut tehtävässä, jossa minulla on ollut lievä auktoriteettiasema palaute on ollut 99% positiivista. Autettavana minusta ei pidetä.


      • poiuytrdfgh

        Mut kun mä en pääse helposti itselleni sopivalle paikalle koska en ole ylioppilas


      • poiuytrdfgh

        “You are a slave to him whom you love because you love him.
        And a slave to him who loves you because he loves you.”'
        'Kahlil Gibran

        Olen miettinyt tuota, Miksi Gibran on sanonut noin, vaikka toisaalla kirjoittaa juuri siitä ettei rakkaus omista kuin itsensä.


      • Chitti

        Päätit sitten repiä itsestäs taas kunnolla tähänkin ketjuun...
        😫


      • M-M
        Chitti kirjoitti:

        Päätit sitten repiä itsestäs taas kunnolla tähänkin ketjuun...
        😫

        Voi, pikku-Chitti-rukkaa! Miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hypätä jonkun nimmarin yli?
        Minä väistän mukavasti yhdellä silmäyksellä kommentit joita en halua nähdä.

        Jos minulla olisi aikaa, niin pulputtelisin "poijun" kanssa monista asioista.
        Olen saanut parhaat, hyväntahtoiset naurut hänen kanssaan.
        Hän on älykä, monipuolinen, rikastuttava, elämänmyönteinen...
        Hänen vanhemmillaan on täytynyt olla molemmat kädet täynnä sellaisen rasavillin kanssa.
        Moni muukaan ei kykene seuraamaan hänen jatuksen juoksuaan.

        Antakaa hänen olla rauhassa ilman ilkeilyä ja mielen pahoittamista!


      • 41neuroligistavaivaa
        M-M kirjoitti:

        Voi, pikku-Chitti-rukkaa! Miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hypätä jonkun nimmarin yli?
        Minä väistän mukavasti yhdellä silmäyksellä kommentit joita en halua nähdä.

        Jos minulla olisi aikaa, niin pulputtelisin "poijun" kanssa monista asioista.
        Olen saanut parhaat, hyväntahtoiset naurut hänen kanssaan.
        Hän on älykä, monipuolinen, rikastuttava, elämänmyönteinen...
        Hänen vanhemmillaan on täytynyt olla molemmat kädet täynnä sellaisen rasavillin kanssa.
        Moni muukaan ei kykene seuraamaan hänen jatuksen juoksuaan.

        Antakaa hänen olla rauhassa ilman ilkeilyä ja mielen pahoittamista!

        Tämä pulputtelija poiu on tehnyt oman auttavan aloituksen, jossa voitte keskenänne pulputella muiden häiritsemättä. Selaile hiukan taaksepäin sivuja, niin löytyy tämä elämääsi rikastuttava ihmetapaus.


      • poiuytrdfgh
        M-M kirjoitti:

        Voi, pikku-Chitti-rukkaa! Miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hypätä jonkun nimmarin yli?
        Minä väistän mukavasti yhdellä silmäyksellä kommentit joita en halua nähdä.

        Jos minulla olisi aikaa, niin pulputtelisin "poijun" kanssa monista asioista.
        Olen saanut parhaat, hyväntahtoiset naurut hänen kanssaan.
        Hän on älykä, monipuolinen, rikastuttava, elämänmyönteinen...
        Hänen vanhemmillaan on täytynyt olla molemmat kädet täynnä sellaisen rasavillin kanssa.
        Moni muukaan ei kykene seuraamaan hänen jatuksen juoksuaan.

        Antakaa hänen olla rauhassa ilman ilkeilyä ja mielen pahoittamista!

        Yksi pieni korjaus.
        Minä olin lapsena lähes 100% hyväkäytöksinen kuin aikuinen. joten vanhemmillani ei ollut minusta minkäänlaista vaivaa ja siitä minua on ikäänkuin kiitettykin. Isäni muistaa ilkuisesti kertoa jostakin yhdestä kerrasta kun olimme jossain tilaisuudessa ja olin hieman jotain kitissyt ja isäni oli nipistänyt minua ja olin kailottanut kovaan ääneen, että "Isi nipisti !" Ja kuinka noloa se oli. Mutta tuo on ainoa kerta kai sitten.


      • poiuytrdfgh

        Olin lapsesta asti sellainen että viihdyin itsekseni leikkien omia mielikuvitusleikkejäni, minulla ei ollut uhmaikää lainkaan, eikä edes tyypillistä murrosikää. Olen ollut lapsesta asto ajattelijaluonne.


      • poiuytrdfgh

        Eli siis mielenkiintoisesti minä en ollut rasavilli, vaan luokan kiltti priimustyttö. mutta kyllä sitten leikin mielelläni intiaania ja olin siitä sitten joku semmoinen intiaaniritari mitä olin nähnyt lännenfilmeissä-


      • poiuytrdfgh

        Sain joskus nuorena hauskoja kommentteja ajattelustani kuten: "Wow nyt mä arvostan sua, pikkutyttö ajattelee kuin miekkataistelija !!!"


      • poiuytrdfgh

        Se on aina ollut niin: Toiset pitävät siitä. toiset eivät voi sietää ilmiön lievästi epäsovinnaista luonnetta


      • poiuytrdfgh

        Mietin juuri tänään että yhdessä vaiheessa lopetin aivojen käytön koska pelkäsin sen olevan epänaisellista. Nyt koettuani aivovaurion olen päättänyt kehittää aivojani välittämättä siitä mikäli se tekee minusta epänaisellisen, koska en todellakaan aio jättää ilmiöisen tutkisisen nautintoa vain tutkijoille ja asiantuntijoille ja tulen tekemään omia analyysejani ja diagnoosejani jatkossakin,


      • poiuytrdfgh

        Siis itseäni koskevat ilmiöt tutkin itse. Esim. en diagnosoi muita psykopaatteja ja narsisteja kuin vanhempani. Voin mä ehkä mielessäni, mutta muita en sano ääneen.


      • poiuytrdfgh

        Tämä on minun elämäntapani ollut jo kohta 50 vuotta ja tulee olemaan lopun ikääni.


      • poiuytrdfgh

        Ehkä sitten joku kokee sen "aggressiiviseksi" että periksiantamattomasti kannatan terävää aivojen käyttöä, mikä on ollut hyvin vaikeaa aivovauriossa.


      • poiuytrdfgh

        Mua äklöttää ohjeet "lukea jotain kevyempää". Voin pahoin liian kevyestä luettavasta.


      • poiuytrdfgh

        Aina se on ollut minun kohtalo, että vaikka kuinka painavaakin tekstiä latelisin, se tulkitaan usein höpötykseksi koska sen tuottaa kouluttamaton pienikokoinen nainen. Ja sitten kun alan tivata perusteluja joilla väitteitäni yritetään kumota, niin niitäpä ei löydykään ja vastapuoli alkaa raukkamaisesti käyttää argumentointivirheitä, jotka joku muu hyväksyy.


      • poiuytrdfgh

        Tuo toistuu monenlaisissa erilaisissa kysymyksissä elämässäni eri muodoissa.


      • poiuytrdfgh

        Tuo on ollut minun yleisin sosiaalinen ongelmani ennen aivovauriota


      • M-M
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tuo on ollut minun yleisin sosiaalinen ongelmani ennen aivovauriota

        Voi, Kulta-Pieni -"p-h"! Jos minulla olisi enemmän aikaa, niin vaihtaisin ajatuksia kanssasi!
        Olet niin älykkäästi hauska, piristävä - sinulla ei ole koskaan mitään mautonta, ala-arvoista.
        Löydät vain uusia vinkkeleita tylsistäkin asioista.
        Itsellänikin älynystyrät säkenöi oikosulkuun asti lukiessani juttujasi.

        Minäkin olin 16-vuotiaana kiltti, tottelevainen apupiika kotona.
        Juoksin kouluun oppiakseni uusia asioita. Uteliaisuus siivitti.
        Se tuntuu jatkuvan vieläkin.

        Hauska juttu tuo: "Isi nipisti!" ;-D


      • M-M
        41neuroligistavaivaa kirjoitti:

        Tämä pulputtelija poiu on tehnyt oman auttavan aloituksen, jossa voitte keskenänne pulputella muiden häiritsemättä. Selaile hiukan taaksepäin sivuja, niin löytyy tämä elämääsi rikastuttava ihmetapaus.

        Kiitos hyvästä neuvostasi! Tässä on vain sellainen tunnettu juttu, että
        yksin pulputellessaan sitä alkaa "syödä omia aivojaan".
        Eli niitä virikkeitä saa toisilta.
        Oletteko koskaan ajtellut, että "p-h" arvostaisi seuraanne ja
        haluaa vain ahkeroida oman kortensa yhteiseen kekoon?
        Kävin eilen lukemassa "p-n"-päivystystä, mutta en jaksanut vastata.
        Kaikki työt kasaantuvat niskaan. En ehdi edes lepäämään.


      • 41neurologistavaivaa
        M-M kirjoitti:

        Kiitos hyvästä neuvostasi! Tässä on vain sellainen tunnettu juttu, että
        yksin pulputellessaan sitä alkaa "syödä omia aivojaan".
        Eli niitä virikkeitä saa toisilta.
        Oletteko koskaan ajtellut, että "p-h" arvostaisi seuraanne ja
        haluaa vain ahkeroida oman kortensa yhteiseen kekoon?
        Kävin eilen lukemassa "p-n"-päivystystä, mutta en jaksanut vastata.
        Kaikki työt kasaantuvat niskaan. En ehdi edes lepäämään.

        Kas kun jaksat tähän ketjuun vastata, mutta et poiun ketjuun, jossa voisitte pulputella keskenänne ja rikastuttaa mielipiteillänne toisianne. Poiun esim. tähän ketjuun kirjoitetut kommentit ainoastaan ärsyttävät muita, koska ovat hänen höpötyksiää jotka eivät kuulu edes ketjun aihepiiriin.


      • HappyChitti
        M-M kirjoitti:

        Voi, pikku-Chitti-rukkaa! Miksi sinulle tuottaa vaikeuksia hypätä jonkun nimmarin yli?
        Minä väistän mukavasti yhdellä silmäyksellä kommentit joita en halua nähdä.

        Jos minulla olisi aikaa, niin pulputtelisin "poijun" kanssa monista asioista.
        Olen saanut parhaat, hyväntahtoiset naurut hänen kanssaan.
        Hän on älykä, monipuolinen, rikastuttava, elämänmyönteinen...
        Hänen vanhemmillaan on täytynyt olla molemmat kädet täynnä sellaisen rasavillin kanssa.
        Moni muukaan ei kykene seuraamaan hänen jatuksen juoksuaan.

        Antakaa hänen olla rauhassa ilman ilkeilyä ja mielen pahoittamista!

        Voi kuule niin minustakin... Aiiiiivvaaan ääärettömäään IHKU! Wow-wow--wow-wow miiteen ihanaa pulinaaa... a-a-a-...
        💯💯💯💯💯


      • HappyChitti2

        Ja minusta, niin säkenöivän älykässsss... Ai-ai-ai!!
        Tunnen suorastaan kylpeväni ilossa lukiessani tuota ihanaaa p....a..
        🛀😄🛀😄🛀😄🛀


      • Chitti

        No hei vaan kavertit!
        Muistakaan kuitekin varautua, kohta sataa kaatamalla sitä p.....a....
        ⛱️⛱️⛱️

        ♠️♠️
        ♣️♣️♣️
        Ihan sitä itseään...


      • M-M
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        “You are a slave to him whom you love because you love him.
        And a slave to him who loves you because he loves you.”'
        'Kahlil Gibran

        Olen miettinyt tuota, Miksi Gibran on sanonut noin, vaikka toisaalla kirjoittaa juuri siitä ettei rakkaus omista kuin itsensä.

        Minäkin löysin K.G.:n runot nourena ja kirjoitin niitä vihreällä musteella kirjaani.
        Nyt on varaa e-kirjoihin ja cd:n kuunnella. Kirjakin yläkerrassa.

        "Rakkaus" on sellainen kummajainen. Suomen kielessä köyhästi käännetty.
        Kraikkalaisilla esim. oli useampia käännöksiä vaihdellen vivahteita.
        Oli perheen kesken, ystävyyksien, periaatteellin huomaavaisuus lähimmäiseen...
        Erosta ei kai tarvitse tulkita ;-D

        Tiedäthän, miten joku sana voi kattaa useampia merkityksiä.
        Erään venäläisen toteamus kielestämme:
        "Soomen kieli hoono kieli: aurinko paistaa, kuu paistaa, läski paistaa..."

        Mitä tän "rakkauteen" tulee, niin koen sen enmmän riippuvaisuutena,
        pelkona jäädä yksin eikä tulla toimeen, takertumisena. Enpä tiedä.
        Minulle itsenäisyyden menetys parisuhteessa on kuin tulla elävänä haudatuksi.

        Englantia olen harjoitellut lähinnä terveyskirjoja lukemalla.
        Siis sanavarastoni perustuu yrteistä ja terapeuttisista hoito-sanonnoista.


      • WCchitti

        No hyi nyt sinua.
        Käyttäisit edes vessaa...
        🚽


      • chittiB
        M-M kirjoitti:

        Minäkin löysin K.G.:n runot nourena ja kirjoitin niitä vihreällä musteella kirjaani.
        Nyt on varaa e-kirjoihin ja cd:n kuunnella. Kirjakin yläkerrassa.

        "Rakkaus" on sellainen kummajainen. Suomen kielessä köyhästi käännetty.
        Kraikkalaisilla esim. oli useampia käännöksiä vaihdellen vivahteita.
        Oli perheen kesken, ystävyyksien, periaatteellin huomaavaisuus lähimmäiseen...
        Erosta ei kai tarvitse tulkita ;-D

        Tiedäthän, miten joku sana voi kattaa useampia merkityksiä.
        Erään venäläisen toteamus kielestämme:
        "Soomen kieli hoono kieli: aurinko paistaa, kuu paistaa, läski paistaa..."

        Mitä tän "rakkauteen" tulee, niin koen sen enmmän riippuvaisuutena,
        pelkona jäädä yksin eikä tulla toimeen, takertumisena. Enpä tiedä.
        Minulle itsenäisyyden menetys parisuhteessa on kuin tulla elävänä haudatuksi.

        Englantia olen harjoitellut lähinnä terveyskirjoja lukemalla.
        Siis sanavarastoni perustuu yrteistä ja terapeuttisista hoito-sanonnoista.

        Aahaahaa, ihanaa...
        Kuule kun minun isoisäni velipuoli joka kuoli nuorena oli luultavasti narsisti, niin minulla nyt tällainen tarve, hihii, jotkut puhuvat säheltämisestä, mutta uskon itse olevani siunattu palstakirjoittajan taidoilla,


      • chittiB

        Niin ja nyt tuli koneeseenkin


      • M-M
        Chitti kirjoitti:

        No hei vaan kavertit!
        Muistakaan kuitekin varautua, kohta sataa kaatamalla sitä p.....a....
        ⛱️⛱️⛱️

        ♠️♠️
        ♣️♣️♣️
        Ihan sitä itseään...

        Ja nyt olette saaneet toisen samanmoisen niskaanne!
        Siirryn nyt "p.n" omiin aloituksiin, että voitte hengähtää.
        Tässä oli vain "p-n" hyviä ideoita, joihin vastailin.

        No, olettepa tulleet puhtaiksi ja
        vatsanne on saanut nauru-hierontaa.
        Kullannuput!


      • poiuytrdfgh

        Menen jo ihan sanattomaksi :)


      • chittiB

        joku vika, ei


      • chittiB

        anna kirjoittaa paria


      • ChittiB
        chittiB kirjoitti:

        anna kirjoittaa paria

        sanaa enempää...


      • Tuuulihaukka
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aina se on ollut minun kohtalo, että vaikka kuinka painavaakin tekstiä latelisin, se tulkitaan usein höpötykseksi koska sen tuottaa kouluttamaton pienikokoinen nainen. Ja sitten kun alan tivata perusteluja joilla väitteitäni yritetään kumota, niin niitäpä ei löydykään ja vastapuoli alkaa raukkamaisesti käyttää argumentointivirheitä, jotka joku muu hyväksyy.

        No hyvin tuntuu itsensä kehuminen onnistuvan. Koitapa oikeen haukkua ittees.


    • niinpäniin

      Mun mielestä ongelma ei ole "se tietty nikki" vaan se, että täältä on oikeat ihmiset vaiennettu jo aikoja sitten ja sen ovat tehneet narsistit joiden harrastuksena on löytää uusia narsisteja diagnosoidakseen. Et ihan vaan on haettu uusia uhreja ja kaikki entiset ovat narsisteja. Raamatussa näitä ihmisiä mainitaan kymmenessä käskyssäkin, en muista miten, mutta siinä puhutaan huorimuksista. Ja älä vilkuile toisen omaisuuteen,työntekijään puolisoon yms. Mutta narsisti senkun vaan etsii sitä parempaa ja tiettekö mitä, niillä on aivan hirveesti usein seksuaalisairauksiakin. Eli täällä keskustellaan aivan vääristä asioista. Joka ei ole millään tasoa rakentavaa. Se alkaisi jos oikein olisi kertomalla, mitä narsistista itse on tehnyt useille uhreilleen, vain sen myötä voisi jokin siellä itsessä ja ongelmissa muuttua. Muuten junnaa ikuisesti paikoillaan ja hakee uusia kohteita vain.

    • Chitti

      Ylläpito ei näy myöskään ainakaan tänään poistavan psykoosi-ihmisen kirjoituksia, jotka eivät kuulu palstan sisältöön ja ovat agressiivisen loukkaavia.

      • Chitti

        Tyypillistä, sillä minuutilla kun olin täällä valittamassa, oli poistanut muutaman. Kahdesta vielä taistelen. Monta kertaa saa ilmiantaa ennenkuin lähtee.


    • Huhuu

      Huhuu! Onko täällä ketään?
      Ehkä tänään ei tarvitse siivota...
      Kuinkahan monta päivää menee näin?
      En usko että pysyy siistinä pitkään.
      Sekamelska tapaa saada keskustelijatkin häipymään.
      Siis ne keskustelijat jotka haluaisivat keskustella narsismista...

      Oli tuossa taas kerran hetki kun näytti että palstalla voisi keskustella narsismista, mutta pieleen meni. Hyvin epäuskoinen olen asian suhteen enää.

      • "Huhuu! Onko täällä ketään?"

        No minä täällä tulin vilkaisemaan ja olen kanssasi samaa mieltä.

        Tästä narsismi palstasta on tullut poiun palsta jos ei poiu itse puhu itsestään, niin sitte puhutaan poiusta tai kommentoidaan poiua (kuten ny minäkin tässä)

        Tämmöksesi tää palsta ny on näköjään menny ja tuskin asialle on mitään tehtävissä, kun ei tuo Suomi24/Aller ny niin välitä mitä näille palstoille kirjoitellaan/pysytäänkö aiheessa vai ei

        Ohan tuossa ilmianto systeemissä toki kyllä kohta jossa voi valittaa siitäkin, ettei viesti liity aiheeseen.

        Mutta tosiaan varmaan enimmät keskustelijat ovat häipyneet ja jos joku tänne eksyy, niin saattaa kovinkin ihmetellä et mikä tää tämmönen poiu palsta on

        Itse en hevin usko, et tää palsta enää mihinkään elpyy.

        Tuollahan on toki aihe alueena persoonallisuushäiriöt, et narsisti aiheiset keskustelut kuuluu senkin otsakkeen piiriin. Aika hiljainen palsta se on näyttänyt kyl olevan

        Et voishan joku joka haluaa keskustella narsismista kokeilla miten narsismi aiheinen keskustelu siellä lähtis käyntiin. Toisaalta onhan noita keskustelualustoja jos jonkinlaisia joissa aina silloin tällöin keskustellaan narsismista. (esim. eri lehtien)

        Et mikä estää tekemistä keskustelun avauksia niihinkin.

        Sitte toki on niitä valvotumpia, esin Narsistien uhrien tuki ry.n ja kaiketi se Eroon narsistista sivustokin on voimisssaan. En tiedä mut luulen

        Et onhan noita vaihtoehtoja


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Huhuu! Onko täällä ketään?"

        No minä täällä tulin vilkaisemaan ja olen kanssasi samaa mieltä.

        Tästä narsismi palstasta on tullut poiun palsta jos ei poiu itse puhu itsestään, niin sitte puhutaan poiusta tai kommentoidaan poiua (kuten ny minäkin tässä)

        Tämmöksesi tää palsta ny on näköjään menny ja tuskin asialle on mitään tehtävissä, kun ei tuo Suomi24/Aller ny niin välitä mitä näille palstoille kirjoitellaan/pysytäänkö aiheessa vai ei

        Ohan tuossa ilmianto systeemissä toki kyllä kohta jossa voi valittaa siitäkin, ettei viesti liity aiheeseen.

        Mutta tosiaan varmaan enimmät keskustelijat ovat häipyneet ja jos joku tänne eksyy, niin saattaa kovinkin ihmetellä et mikä tää tämmönen poiu palsta on

        Itse en hevin usko, et tää palsta enää mihinkään elpyy.

        Tuollahan on toki aihe alueena persoonallisuushäiriöt, et narsisti aiheiset keskustelut kuuluu senkin otsakkeen piiriin. Aika hiljainen palsta se on näyttänyt kyl olevan

        Et voishan joku joka haluaa keskustella narsismista kokeilla miten narsismi aiheinen keskustelu siellä lähtis käyntiin. Toisaalta onhan noita keskustelualustoja jos jonkinlaisia joissa aina silloin tällöin keskustellaan narsismista. (esim. eri lehtien)

        Et mikä estää tekemistä keskustelun avauksia niihinkin.

        Sitte toki on niitä valvotumpia, esin Narsistien uhrien tuki ry.n ja kaiketi se Eroon narsistista sivustokin on voimisssaan. En tiedä mut luulen

        Et onhan noita vaihtoehtoja

        LIsään vielä, ettei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.

        Munkin on tullu täällä vietettyä vuosien mittaan tovi jos toinenkin, joskus ihan liikaakin.

        Ny kun täällä ei ole sillain keskustelua, niin näytön äärellä istuskelu on vähentyny ja olen alkanut enemmän taas lukemaan.

        Mut tosiaan jos kuitenkin on tarvetta keskustella narsismista niin onhan niitä muitakin vaihtoehtoja.

        Muutenkin kun tosiaan sitä toista/toisen ihmisen käyttäymistä ei voi muttaa varsinkaan jos ja kun hän itse ei koe siihen tarvetta/näe itsessään/omassa toiminnassaan mitään vikaa.

        Niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää muuttaa omaa toimintaansa, etsiä niitä vaihtoehtoja. Esim. tässä tapauksessa miten ja mistä löytäisin paikan missä voisin keskustella narsismista.


      • Ilmianto_vaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        LIsään vielä, ettei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.

        Munkin on tullu täällä vietettyä vuosien mittaan tovi jos toinenkin, joskus ihan liikaakin.

        Ny kun täällä ei ole sillain keskustelua, niin näytön äärellä istuskelu on vähentyny ja olen alkanut enemmän taas lukemaan.

        Mut tosiaan jos kuitenkin on tarvetta keskustella narsismista niin onhan niitä muitakin vaihtoehtoja.

        Muutenkin kun tosiaan sitä toista/toisen ihmisen käyttäymistä ei voi muttaa varsinkaan jos ja kun hän itse ei koe siihen tarvetta/näe itsessään/omassa toiminnassaan mitään vikaa.

        Niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää muuttaa omaa toimintaansa, etsiä niitä vaihtoehtoja. Esim. tässä tapauksessa miten ja mistä löytäisin paikan missä voisin keskustella narsismista.

        "Ohan tuossa ilmianto systeemissä toki kyllä kohta jossa voi valittaa siitäkin, ettei viesti liity aiheeseen."
        Ilmianto vaatii että keskustelut pitäisi jonkun lukea, että voisi sitten niistä sanoa ettei liity aiheeseen... Olisi hirmuinen urakka... Sitten kyseinen tapaus vain alkaisi useammin mainitsemaan että vanhempansa ovat narsisteja, jonka muistaa nytkin aika säännöllisesti tehdä.

        Suoraan sanoen, en ole minäkään enää niin kiinnostunut tästä aiheesta, että viitseisin mennä vartavasten-palstoille.. Minun tapauksenihan (se narsisti) on jo sillätavoin karkoitettu että se saa käyttää todella paljon mielikuvitusta että pääsee tervehdysetäisyydelle.. Jossain liikenteessä tapahtunut toisinaan.

        Sen verran ylläpidän omaa muistiani asiassa, että käyn täällä ja sillointällöin ettei asia unohdu. Teen sitten itse näitä aloiituksia, jos ei ole muuta.
        Kyseinen p... vetää aina kanssaan jonkun vähän samanhenkisen tukemaan kirjoitteluaan jossa sitten hehkuttavat toisiaan... Tämä viimeinen nyt näyte siitä että aina löytyy joku. Ei tuosta pääse.

        Mutta elämää eteenpäin. Luen myös ja paljon muuta hobbya joista työ ei vähäisin.
        Joskus olisi vain kiva tukea narsisteista kärsiviä eteenpäin, satunnaisesti kun aikaa löytyy, tämä palsta olisi sellaiseen sopiva. Mutta nyt siis tuhottu mahdollisuus...

        Hyvää päivänjatkoa sinulle.


      • Ilmianto_vaa kirjoitti:

        "Ohan tuossa ilmianto systeemissä toki kyllä kohta jossa voi valittaa siitäkin, ettei viesti liity aiheeseen."
        Ilmianto vaatii että keskustelut pitäisi jonkun lukea, että voisi sitten niistä sanoa ettei liity aiheeseen... Olisi hirmuinen urakka... Sitten kyseinen tapaus vain alkaisi useammin mainitsemaan että vanhempansa ovat narsisteja, jonka muistaa nytkin aika säännöllisesti tehdä.

        Suoraan sanoen, en ole minäkään enää niin kiinnostunut tästä aiheesta, että viitseisin mennä vartavasten-palstoille.. Minun tapauksenihan (se narsisti) on jo sillätavoin karkoitettu että se saa käyttää todella paljon mielikuvitusta että pääsee tervehdysetäisyydelle.. Jossain liikenteessä tapahtunut toisinaan.

        Sen verran ylläpidän omaa muistiani asiassa, että käyn täällä ja sillointällöin ettei asia unohdu. Teen sitten itse näitä aloiituksia, jos ei ole muuta.
        Kyseinen p... vetää aina kanssaan jonkun vähän samanhenkisen tukemaan kirjoitteluaan jossa sitten hehkuttavat toisiaan... Tämä viimeinen nyt näyte siitä että aina löytyy joku. Ei tuosta pääse.

        Mutta elämää eteenpäin. Luen myös ja paljon muuta hobbya joista työ ei vähäisin.
        Joskus olisi vain kiva tukea narsisteista kärsiviä eteenpäin, satunnaisesti kun aikaa löytyy, tämä palsta olisi sellaiseen sopiva. Mutta nyt siis tuhottu mahdollisuus...

        Hyvää päivänjatkoa sinulle.

        "Kyseinen p... vetää aina kanssaan jonkun vähän samanhenkisen tukemaan kirjoitteluaan jossa sitten hehkuttavat toisiaan"

        No tää viimeinen vaikuttaa ihan fiksulta ja lämminhenkiseltä.

        Mitä narsisteihin tulee. Niin ehkä aihe on vähän niinku pois muodistakin, ei enää niin kiinnostavaa kuin takavuosia, kun oli enemmänkin otsikoissa.

        Sitte taas kuka jaksaa loputtomiin jauhaa päivästä toiseen ainakaan vuosien takaisia juttuja. Se jos joku kertoo siitä et jostain syystä jumittunut elämään menneisyydessä.


      • poiuytrdfgh

        Kansainvälisesti ajatellen en usko narsismiaiheen olevan menossa pois muodista vaan vasta enemmänkin tulossa muotiin.


      • poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kansainvälisesti ajatellen en usko narsismiaiheen olevan menossa pois muodista vaan vasta enemmänkin tulossa muotiin.

        No ehkä se kiinnostus aiheeseen sitte taas lisääntyy täälläkin. Nykyään kun juttuja yms. on aiheesta vähemmässä määrin kuin joitain vuosia sitten, että on hiipunut on siittä


      • poiuytrdfgh

        Että narsismiongelma olisi hiipunut on liian hyvää ollakseen totta...


      • poiuytrdfgh kirjoitti:

        Että narsismiongelma olisi hiipunut on liian hyvää ollakseen totta...

        En sanonut, että narsismiongelma olisi hiipumassa vaan kommentoin, että aiheen kiinnostavuus on hiipunut muutaman vuoden takaisesta.

        Siitä ei puhuta, eikä kirjoiteta tällä hetkellä niin paljon kuin jokunen vuosi sitten

        Mitä tulee uuteen ystävääsi tällä palstalla. Hän aikuttaa ymmärtävän sinua, olevan sinun puolellasi. Ota vaarin hänen sanoistaan.


      • poiuytrdfgh

        E i tarvii neuvoo


      • Kappasta vaan joku kuitenkin otti kuitenkin neuvostani vaarin ja käytti tuota mainitsemaani ilmianto kohtaa ja kaikki tän aamuiset kirjoitukset on näköjään poistettu.

        No ehkä olis voinu poistataa vaik koko ketjun.


      • Kysynpä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Kappasta vaan joku kuitenkin otti kuitenkin neuvostani vaarin ja käytti tuota mainitsemaani ilmianto kohtaa ja kaikki tän aamuiset kirjoitukset on näköjään poistettu.

        No ehkä olis voinu poistataa vaik koko ketjun.

        Kysynpä nyt vuorostani, kun olen tämän ketjun aloittanut, että mitä siinä joka poistettiin?


      • Kysynpä kirjoitti:

        Kysynpä nyt vuorostani, kun olen tämän ketjun aloittanut, että mitä siinä joka poistettiin?

        En tiedä tarkalleen,

        Niissä mitä minä ny ehdin näkemään/tai ne jotka näkyvät mulla noissa historiatiedoissa jotka ovat minun kommenttiini vastanneet ei mun mielestä ny ollu mitään erityistä

        Poistetuissa oli useampia poiun kommentteja, yhteen kommentoin, kun hän antoi ymmärtää, että häntä kadehdittaisiin niiden palstakaverien vuoksi.

        Sitten tuo toisaalla mainittu nimerkki nasaalinen toi esiin sitä samaa pettämishommaa kuten aina ja asiasisältö näkyy tuos toises ketjus mihin sitte oli asiansa laittanu.

        Muusta en tiedä, että kommentoiko vielä joku muukin, kun en ihan ny koko aikaa tässä koneella päivystä. Mutta tosiaan tosiaan poistettiin niin minun kuin poiun, ja nasaalisen tämän aamuiset kommentit.


      • Taidettiin
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En tiedä tarkalleen,

        Niissä mitä minä ny ehdin näkemään/tai ne jotka näkyvät mulla noissa historiatiedoissa jotka ovat minun kommenttiini vastanneet ei mun mielestä ny ollu mitään erityistä

        Poistetuissa oli useampia poiun kommentteja, yhteen kommentoin, kun hän antoi ymmärtää, että häntä kadehdittaisiin niiden palstakaverien vuoksi.

        Sitten tuo toisaalla mainittu nimerkki nasaalinen toi esiin sitä samaa pettämishommaa kuten aina ja asiasisältö näkyy tuos toises ketjus mihin sitte oli asiansa laittanu.

        Muusta en tiedä, että kommentoiko vielä joku muukin, kun en ihan ny koko aikaa tässä koneella päivystä. Mutta tosiaan tosiaan poistettiin niin minun kuin poiun, ja nasaalisen tämän aamuiset kommentit.

        Taidettiin poistaa myös tuon "uuden" kaunosieluisen kommentti ja minun vastaukseni, jossa toivoin kyseiselle p... lle joitain toisenlaisia apuja...


      • Taidettiin kirjoitti:

        Taidettiin poistaa myös tuon "uuden" kaunosieluisen kommentti ja minun vastaukseni, jossa toivoin kyseiselle p... lle joitain toisenlaisia apuja...

        Niin, en muista nähneeni, eikä ne näy mun "historias" ku ei ollu mulle osoitettu


      • einytnimimerkkiätässä
        Kysynpä kirjoitti:

        Kysynpä nyt vuorostani, kun olen tämän ketjun aloittanut, että mitä siinä joka poistettiin?

        Siis en tosiaan jaksa kytätä, mutta jos yhteenlaskutoimitus väittää, että nasaalinen -nimimerkin kommentti poistettiin, niin voin kyllä kertoa, että kyseessä oli yksi kommentti, jossa toin esiin ajatusta siitä, että onhan se mahdollista, jos on pahuutta suvussa, olkoon vaikka alkoholismia, niin jonkin sortin alttius sitä vaan on. Ja kun tulee tarpeeksi vanhaksi ja näkee elämää myös kotikylänsä ulkopuolella, niin silmät avautuu kyllä kaikelle. Ilmeisesti on sopimatonta näin kirjoittaa.


      • En_ota
        einytnimimerkkiätässä kirjoitti:

        Siis en tosiaan jaksa kytätä, mutta jos yhteenlaskutoimitus väittää, että nasaalinen -nimimerkin kommentti poistettiin, niin voin kyllä kertoa, että kyseessä oli yksi kommentti, jossa toin esiin ajatusta siitä, että onhan se mahdollista, jos on pahuutta suvussa, olkoon vaikka alkoholismia, niin jonkin sortin alttius sitä vaan on. Ja kun tulee tarpeeksi vanhaksi ja näkee elämää myös kotikylänsä ulkopuolella, niin silmät avautuu kyllä kaikelle. Ilmeisesti on sopimatonta näin kirjoittaa.

        En ota kantaa mitä on poistettu muuta kuin oman vuorosanani muistan. Joskus ylläpito poistaa koko köntän, vähän kuin syöpää leikattaisiin, vähän siitä ympäriltä myös...
        Uskoisin nyt kuitenkin, että jos ketjussa oli sitä p...n purkausta taas niin se onkin hyvä poistaa...

        Mutta kyllä sellainen kumma yksilöön käyvä riipiminenkin on hyvä poistaa, vars. jos jatkunut jo vuosia.


      • pienimielipide
        En_ota kirjoitti:

        En ota kantaa mitä on poistettu muuta kuin oman vuorosanani muistan. Joskus ylläpito poistaa koko köntän, vähän kuin syöpää leikattaisiin, vähän siitä ympäriltä myös...
        Uskoisin nyt kuitenkin, että jos ketjussa oli sitä p...n purkausta taas niin se onkin hyvä poistaa...

        Mutta kyllä sellainen kumma yksilöön käyvä riipiminenkin on hyvä poistaa, vars. jos jatkunut jo vuosia.

        Sehän se onkin jännä juttu, että jokainen meistä jättää jäljen toiseen ihmiseen, niinkuin nyt vaikka täällä kirjoittelijat keskenään. Ehkä ennemminkin siellä oikeaas elämässä, missä kuvakin on mukana, mutta voi kai jäljen jättää kasvottomana kirjoittelijanakin, minusta ainakin tuntuu siltä.


      • einytnimimerkkiätässä kirjoitti:

        Siis en tosiaan jaksa kytätä, mutta jos yhteenlaskutoimitus väittää, että nasaalinen -nimimerkin kommentti poistettiin, niin voin kyllä kertoa, että kyseessä oli yksi kommentti, jossa toin esiin ajatusta siitä, että onhan se mahdollista, jos on pahuutta suvussa, olkoon vaikka alkoholismia, niin jonkin sortin alttius sitä vaan on. Ja kun tulee tarpeeksi vanhaksi ja näkee elämää myös kotikylänsä ulkopuolella, niin silmät avautuu kyllä kaikelle. Ilmeisesti on sopimatonta näin kirjoittaa.

        En minäkään ny sen kummemmin kyttää, enkä väitä kuhan totesin olemassa olevan tosiasian, että myös nimimerkin nasaalinen kommentti poistettiin, jonka hän sitten samantien laittoi tuohon toiseen ketjuun.

        Mulla kun tää rekisteröity nimimerkki ilmoittaa jos joku on vastannut kommenttiini.

        Siitä ilmoituksesta kun klikkaan niin pääsen lukemaan ko. kommentin ilman et mun pitää plarata kaikki kommentit. Toki poistetut kommentit ei näy kokonaan vaan, ilmoituksessa lukee sit vaan nimimerkki joka on vastannut ja ensimmäinen lause ja aika jolloin kommentti on laitettu. Palstalla näkyvät kommentit toki näkyvät sit kokonaan ilmoitushistoriaskin

        Tuohon ja aloittajan aiheeseen liittyen niin tosiaan näen ilmoituksesta , jos joku on vastannut kommenttiini. Kerrankin oli et oon edellisen käyntini jälkeen saanut 27 vastausta kommenttiini, joo ilostuin, et ahas, kommenntini sai aikaan keskustelua. Mitä vielä ne kaikki oli poiulta höpinää luureista ja epäeettisistä ihmisistä. . Onneksi siinä on sellainenkin toiminto kuin merkitse kaikki luetuksi vaikka ei ole lukenutkaan.

        Mutta joo, kyllähän täällä ny jotkut tarinat ja kirjoittajat jää mieleen, varsisnkin jos heissä on jotain poikeuksellista. Tai että he yleensä kommentoivat minun postauksiani aina samalla sävyllä, samat asiat hieman eri sanoin vain, kuten toi nasaalinenkin viittaa aina siihen menneeseen suhteeseeni.

        Iät ja ajat pohtinu tuota nasaalistakin, et mikä merkitys silläkin on, et sitä pitää julki tuoda.
        Tiedä sit onko se joku tunniste. Aikoinaan mun piti googlettaakin ko. sana mitä se tarkoittaa.

        Itse ny olen kohdannut kaksi henkilöä joita vois sanoa nasaali ääniseksi. Toinen on nyk. kiinteistön, missä asun isännöitsijä (miespuolinen) ja toinen on sivusta kuultu puhetapa ravintolassa, mutta ko. naista en henk. koht. tunne.

        Mutta joo tää on tämmöstä. Itsekullakin saattaa olla menneisyydessä yhtä sun toista, mutta onneksi elämä tarjoaa niitä korjaavia kokemuksia ja tehdyistä virheistä ja vaikeistakin kokemuksista voi oppia jotain myös itsestään.

        Nasaalisenkin sopisi jo päästää irti, kun siittä mun suhteestani taitaa olla seitsemisen vuotta. Sitä en toki tiedä jatkuuko se härkkiminen hänen avioliitossaan/häiritseekö ko. nainen vieläkin, et siittä johtuen on vereslihalla ja huiskii kaunaansa ja katkeruuttaan sinne ja tänne.

        Tämmöstä ny tähän tuli kohtaan.


      • Kas_kii

        Kas, kiitos😃
        Yritinkin etsiä tuollaista foorumia mutta en löytänyt, nyt se on tuossa.


    • Jatkan

      Jatkan tässä kommentointia toisen ketjun keskustelunkulkuun. Minusta ei ole kiva että sotketaan aloitus ihan muuhun juttuun,,,, aina!
      "No olen sen verran jo ikäihminen, että ei ennen vielä suhteessa ollessa kerrottu yleisesti sen kumppanin/suhteen ikävistä puolista/käyttäytymisestä vaan ulospäin oltiin hyvinkin tyyniä. Jollekkin hyvin läheiselle ihmiselle saatettiin kertoa ja itkeä tirauttaakin."
      Niin kun minulla sellainen muistikuva että olisimme suurinpiirtein samoissa vuosissa, että ihan en iän piikkiin vielä laittaisi eksymistä aiheesta...
      Eli kyse oli narsistin tunkeutumisesta kyseisen aloittajan elämään.
      Pakko nyt todeta se sama uudestaan, minkä olen jo aiemminkin todennut, että et näemmä enää ollenkaan muista minkälainen venkula narsisti on edes. Juttelet muina naisina normaaleista parisuhteista kun palstan aihe on siis narsismi ja aloittaja kertoi sellaisen tulleen elämäänsä... Tai kysyi voisiko hänen seuransa olla narsisti, tai onko piirteet narsistisia...
      🕳️Avaruuden mustaan aukkoonko katosi nytkin taas palstan aihe.

      • Tuohon

        "siinäsullevastaus

        1.10.2018 10:45

        Aivan pakottava tarve tuoda esiin totuus, jota ei ääneen sanota, joka on siis vastaus kysymykseesi : "Että mihin toi aloittaja on lumoutunut? missä se prinssi on?"
        Vastaus: prinssi on housuissa. Perustelu: nautinto, joka on arjesta puuttunut jo pitkään, ehkä monia vuosia. Ja nyt sitä saa, ehkä pelkällä soitolla tai viestilla nautintoa, kun tarve on ja saa lapsen pois jaloista. Ja niin kiima sekoitti pään, jota virheellisesti rakkaudeksi luullaan. "

        Tuohon:
        No joo, varmaan se prinssi on housuissakin, mutta ihan ei selitä, kun se samainen prinssi on kaikkien muidenkin housuissa, periaatteessa. (En nyt tiedä mitä housuja tarkoittaa, miehenkö kalsareita vai mitä..)
        Mutta ja vielä kerran mutta, ei se ihan riitä.
        Useat narsistit ovat todella hurmaavia... Vaikea myöntää tietenkin joidenkin että noin on, se on se kilpailu siinäkin...
        Sitten tulee se aika kun narsisti alkaa sitä karvastoaan näyttämään. Hurmaava muuttuu toisinaan jopa surmaavaksi, ollakseni runollinen. Ainakin henkistä väkivaltaa tulee kuvioon.

        Minusta on jotenkin väärin, että kiima saa rauhassa sekoittaa pään silloin kun kyseessä kunnon kumppani, jonka karvasto pitää. Mutta sitten uhrille tulee lisäpilkkaa kun rakkauden kohde osoittautuu narsistiksi.
        On moraalisesti väärin tuomita uhria ja pikata häntä.

        Mutta en myöskään käsitä aivan pakottavaa tarvetta vääntää asiasta... Mistä se pakoittava tarve tulee?


      • "Juttelet muina naisina normaaleista parisuhteista kun palstan aihe on siis narsismi ja aloittaja kertoi sellaisen tulleen elämäänsä... "

        No mistäs sä tiedät et aloittajan kumppani on nimenomaan narsisti, kun aloittajakaan ei tänne tullessaan käsittääkseni tiennyt

        Ajatteletko, että sinä tunnet ko. ihmisen paremmin ja siitä syystä koet et sun tehtäväs on nimetä aloittajan kumppani narsistiksi.

        Voihan aloittaja itsekin olla, sen verran pitkän vikaluettelon hän esitti kumppanistaan ja selvästi kävi ilmi ettei hän ole tyytyväinen kumppaniinsa. Samoin toki ei toinenkaan osapuoli ole tyytyväinen aloittajaan.

        Ei näistä tiedä, kun ei ole kuin vain sen toisen osapuolen kertomus

        No oli kuin oli, niin outoa se mun mielestä on kun rakastunut ihminen on tyytymätön rakkautensa kohteeseen, jo heti suhteen alkumetreillä , kun suhde ei ilm. vielä on ihan seurustelu/tapailu asteella

        Kummallinen tarina mun mielestä, kun molemmat arvostelee toistansa jo heti suhteen alkumetreillä. Ainakaan rakastumisesta/rakkaudesta ei ole kyse.


      • noinkin
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Juttelet muina naisina normaaleista parisuhteista kun palstan aihe on siis narsismi ja aloittaja kertoi sellaisen tulleen elämäänsä... "

        No mistäs sä tiedät et aloittajan kumppani on nimenomaan narsisti, kun aloittajakaan ei tänne tullessaan käsittääkseni tiennyt

        Ajatteletko, että sinä tunnet ko. ihmisen paremmin ja siitä syystä koet et sun tehtäväs on nimetä aloittajan kumppani narsistiksi.

        Voihan aloittaja itsekin olla, sen verran pitkän vikaluettelon hän esitti kumppanistaan ja selvästi kävi ilmi ettei hän ole tyytyväinen kumppaniinsa. Samoin toki ei toinenkaan osapuoli ole tyytyväinen aloittajaan.

        Ei näistä tiedä, kun ei ole kuin vain sen toisen osapuolen kertomus

        No oli kuin oli, niin outoa se mun mielestä on kun rakastunut ihminen on tyytymätön rakkautensa kohteeseen, jo heti suhteen alkumetreillä , kun suhde ei ilm. vielä on ihan seurustelu/tapailu asteella

        Kummallinen tarina mun mielestä, kun molemmat arvostelee toistansa jo heti suhteen alkumetreillä. Ainakaan rakastumisesta/rakkaudesta ei ole kyse.

        Eroaako jotenkin omasta tapailusuhteestasi sitten? Niinpä niin, vain toisen osapuolen kertomus, kuinka usein me uskommekaan niihin satuihin ja tarinoihin. Aina, jos mahdollista kannattaa kysyä sen hiljaisenkin tarina, niin ei tule höpläytetyksi.


      • Vastauksena
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Juttelet muina naisina normaaleista parisuhteista kun palstan aihe on siis narsismi ja aloittaja kertoi sellaisen tulleen elämäänsä... "

        No mistäs sä tiedät et aloittajan kumppani on nimenomaan narsisti, kun aloittajakaan ei tänne tullessaan käsittääkseni tiennyt

        Ajatteletko, että sinä tunnet ko. ihmisen paremmin ja siitä syystä koet et sun tehtäväs on nimetä aloittajan kumppani narsistiksi.

        Voihan aloittaja itsekin olla, sen verran pitkän vikaluettelon hän esitti kumppanistaan ja selvästi kävi ilmi ettei hän ole tyytyväinen kumppaniinsa. Samoin toki ei toinenkaan osapuoli ole tyytyväinen aloittajaan.

        Ei näistä tiedä, kun ei ole kuin vain sen toisen osapuolen kertomus

        No oli kuin oli, niin outoa se mun mielestä on kun rakastunut ihminen on tyytymätön rakkautensa kohteeseen, jo heti suhteen alkumetreillä , kun suhde ei ilm. vielä on ihan seurustelu/tapailu asteella

        Kummallinen tarina mun mielestä, kun molemmat arvostelee toistansa jo heti suhteen alkumetreillä. Ainakaan rakastumisesta/rakkaudesta ei ole kyse.

        Vastauksena kysymykseesi että mistä tiedän että uhrin kumppani on narsisti... Niin en tiedäkään, mutta et malttanut lukea kommenttiani loppuun. Samassa kommentissa jatkoin näin:
        " Juttelet muina naisina normaaleista parisuhteista kun palstan aihe on siis narsismi ja aloittaja kertoi sellaisen tulleen elämäänsä... Tai kysyi voisiko hänen seuransa olla narsisti, tai onko piirteet narsistisia..."

        "Ajatteletko, että sinä tunnet ko. ihmisen paremmin ja siitä syystä koet et sun tehtäväs on nimetä aloittajan kumppani narsistiksi. "
        Mitä tulee tähän kysymykseesi niin minusta kysymys vain pelkästään outo enkä ymmärrä mitä tarkoitat sillä.

        "Ei näistä tiedä, kun ei ole kuin vain sen toisen osapuolen kertomus"
        Miksi ihmeessä käyt tällä palstalla ikinä, kun et ole mihinkään kertomukseen tyytyväinen? Et hyväksy mitään juttuja etkä usko mitään... Mitä hiddoa siis teet täällä?

        "Kummallinen tarina mun mielestä,"
        Minusta sinun kommenttisi on kummallinen... Tietenkin tarina on kummallinen... kuinkas muuten. Mitä muuta se yleensä voisi olla?

        On jotain kummallista siinä, että kirjoittelet täällä ja otat kantaa vaikka olet aiheen jo kokonaan jättänyt unholaan etkä yhtään ole enää käryllä narsismista. Koskaan et ole ihan täysin oivaltanutkaan näitä.

        Mitä tulee suhteen pituuteen ja asumismuotoon, en ole kanssasi samaa mieltä siitä, että vuodet ja yhdessä asuminen auttaisivat automaatisti tuntemaan ketään.... Tai päinvastoin kuukausien suhde eri ja eri osoitteet takaisivat sen että ei voi toista tuntea...
        -Kummastakin kokemusta. Minulle täysin vieraana pysyi mies jonka kanssa asuin kymmenen vuotta... Kaikkein vierain kaikista kohtaamistani, emme lähentyneet ikinä.


      • noinkin kirjoitti:

        Eroaako jotenkin omasta tapailusuhteestasi sitten? Niinpä niin, vain toisen osapuolen kertomus, kuinka usein me uskommekaan niihin satuihin ja tarinoihin. Aina, jos mahdollista kannattaa kysyä sen hiljaisenkin tarina, niin ei tule höpläytetyksi.

        No siltä osin eroaa, ettei kumpikaan ollut sillain rakastunut, et siittä suhteesta olis odotettu syntyvän mitään sen kummempaa.

        Suhde ny oli sellainen kuin oli sovitusti ja tosiaan päättyi sitte minun aloitteestani, kun lopussa alkoi sitä ajoittain p'skaa tulla ja käsitin sen tyypin kuviot, et oikeesti uutta naista pukkas kuvioon meidän entisten lisäksi.

        Tänne palstalle sitte tulin joitain kuukausia jälkeenpäin, kun järkytyksestä selvittyäni itekseni ensin pähkäilin et mistä mahdollisesti vois olla kyse, kun se loppu ja tyypiltä kuultu lause, jäi kaivelemaan

        Et hain selitystä lauseelle "ku mä oon mikä mä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin, joista ei ole mitään hyötyä" Jolloin törmäsi tähän narsimi aiheeseen asioiden samankaltaisuuden vuoksi.

        Samoin asiaa vielä tarkennettiin sillä golf menninkäinen vitsillä, että haluttiin sieltä puolelta kyllä tehdä hyvin selväksi, et tulin totaalisesti huijatuksi. Kun joskus oli ollut puhetta et jos suhde/tapaamiset syystä tai toisesta päätyy niin ollaan ystäviä kuitenkin.

        Mut tosiaan kyllä ne pari ekaa vuotta oli sitä pusipusi oot ihana aikaa. Vasta viimeisenä vuotena alkoi tulla sit kaikkea outoa ja kummallista.

        Osin varmaan saattoi johtua siittäkin kun se uus nainenkin oli tullu kuvioon.
        Et sillä varmaan alkoi olla sovittelemista kun ei kenestäkään kuitenkaan ollut valmis luopumaan. Kertomansa mukaan kun joutui viä eksänsä seksin tarpeistakin huolehtimaan.

        Et kyllä mä ny kummastelen tätä tapausta jos ihan alkumetreillä arvostellaan toista puolin ja toisin.


      • himmeetäon
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No siltä osin eroaa, ettei kumpikaan ollut sillain rakastunut, et siittä suhteesta olis odotettu syntyvän mitään sen kummempaa.

        Suhde ny oli sellainen kuin oli sovitusti ja tosiaan päättyi sitte minun aloitteestani, kun lopussa alkoi sitä ajoittain p'skaa tulla ja käsitin sen tyypin kuviot, et oikeesti uutta naista pukkas kuvioon meidän entisten lisäksi.

        Tänne palstalle sitte tulin joitain kuukausia jälkeenpäin, kun järkytyksestä selvittyäni itekseni ensin pähkäilin et mistä mahdollisesti vois olla kyse, kun se loppu ja tyypiltä kuultu lause, jäi kaivelemaan

        Et hain selitystä lauseelle "ku mä oon mikä mä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin, joista ei ole mitään hyötyä" Jolloin törmäsi tähän narsimi aiheeseen asioiden samankaltaisuuden vuoksi.

        Samoin asiaa vielä tarkennettiin sillä golf menninkäinen vitsillä, että haluttiin sieltä puolelta kyllä tehdä hyvin selväksi, et tulin totaalisesti huijatuksi. Kun joskus oli ollut puhetta et jos suhde/tapaamiset syystä tai toisesta päätyy niin ollaan ystäviä kuitenkin.

        Mut tosiaan kyllä ne pari ekaa vuotta oli sitä pusipusi oot ihana aikaa. Vasta viimeisenä vuotena alkoi tulla sit kaikkea outoa ja kummallista.

        Osin varmaan saattoi johtua siittäkin kun se uus nainenkin oli tullu kuvioon.
        Et sillä varmaan alkoi olla sovittelemista kun ei kenestäkään kuitenkaan ollut valmis luopumaan. Kertomansa mukaan kun joutui viä eksänsä seksin tarpeistakin huolehtimaan.

        Et kyllä mä ny kummastelen tätä tapausta jos ihan alkumetreillä arvostellaan toista puolin ja toisin.

        Aikas pehmeetä, ettei olis vaan asunu ns. exänsä kanssa, et sillai himmeeltä tuntuu...


      • Et_siis
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No siltä osin eroaa, ettei kumpikaan ollut sillain rakastunut, et siittä suhteesta olis odotettu syntyvän mitään sen kummempaa.

        Suhde ny oli sellainen kuin oli sovitusti ja tosiaan päättyi sitte minun aloitteestani, kun lopussa alkoi sitä ajoittain p'skaa tulla ja käsitin sen tyypin kuviot, et oikeesti uutta naista pukkas kuvioon meidän entisten lisäksi.

        Tänne palstalle sitte tulin joitain kuukausia jälkeenpäin, kun järkytyksestä selvittyäni itekseni ensin pähkäilin et mistä mahdollisesti vois olla kyse, kun se loppu ja tyypiltä kuultu lause, jäi kaivelemaan

        Et hain selitystä lauseelle "ku mä oon mikä mä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin, joista ei ole mitään hyötyä" Jolloin törmäsi tähän narsimi aiheeseen asioiden samankaltaisuuden vuoksi.

        Samoin asiaa vielä tarkennettiin sillä golf menninkäinen vitsillä, että haluttiin sieltä puolelta kyllä tehdä hyvin selväksi, et tulin totaalisesti huijatuksi. Kun joskus oli ollut puhetta et jos suhde/tapaamiset syystä tai toisesta päätyy niin ollaan ystäviä kuitenkin.

        Mut tosiaan kyllä ne pari ekaa vuotta oli sitä pusipusi oot ihana aikaa. Vasta viimeisenä vuotena alkoi tulla sit kaikkea outoa ja kummallista.

        Osin varmaan saattoi johtua siittäkin kun se uus nainenkin oli tullu kuvioon.
        Et sillä varmaan alkoi olla sovittelemista kun ei kenestäkään kuitenkaan ollut valmis luopumaan. Kertomansa mukaan kun joutui viä eksänsä seksin tarpeistakin huolehtimaan.

        Et kyllä mä ny kummastelen tätä tapausta jos ihan alkumetreillä arvostellaan toista puolin ja toisin.

        "Et kyllä mä ny kummastelen tätä tapausta jos ihan alkumetreillä arvostellaan toista puolin ja toisin."
        Et siis muista että narsistille tyypillistä on nopea sitouttaminen. Avioon pyrkiminen parin kuukauden kuluttua ei ole mitenkään harvinaista kun on narsistista kyse.
        Minulla meni puoli vuotta narsistini kanssa kun alkoi purkamaan pettymystään impulsiivisina ryöppyinä, joka impulsiivisuus siis yksi narsismin oire.

        Narsisteilla on tyypillisesti monia uhreja samaan aikaan pyörityksessä. Uhreilla eri rooleja. Tuo kyseinen aloitus on voinut päätyä tilanteeseen jossa hänestä tullut narsistin höyrypainekattilan venttiili... Siis hänen kauttaan narsistin paineet purkautuvat.

        Minä koin myös aikoinaan periodissamme että päädyin tuollaiseen höyryventtiilin rooliin, kun narsisti kävi kamppailua toisaalla päästäkseen kannattavampaan ja varmempaan kohteeseen käsiksi petyttyään siihen, että minun omaisuuteni ei ollutkaan niin suuri kun hän kuvitteli/tai näki että ei päässyt siihen käsiksi??


      • Et_siis kirjoitti:

        "Et kyllä mä ny kummastelen tätä tapausta jos ihan alkumetreillä arvostellaan toista puolin ja toisin."
        Et siis muista että narsistille tyypillistä on nopea sitouttaminen. Avioon pyrkiminen parin kuukauden kuluttua ei ole mitenkään harvinaista kun on narsistista kyse.
        Minulla meni puoli vuotta narsistini kanssa kun alkoi purkamaan pettymystään impulsiivisina ryöppyinä, joka impulsiivisuus siis yksi narsismin oire.

        Narsisteilla on tyypillisesti monia uhreja samaan aikaan pyörityksessä. Uhreilla eri rooleja. Tuo kyseinen aloitus on voinut päätyä tilanteeseen jossa hänestä tullut narsistin höyrypainekattilan venttiili... Siis hänen kauttaan narsistin paineet purkautuvat.

        Minä koin myös aikoinaan periodissamme että päädyin tuollaiseen höyryventtiilin rooliin, kun narsisti kävi kamppailua toisaalla päästäkseen kannattavampaan ja varmempaan kohteeseen käsiksi petyttyään siihen, että minun omaisuuteni ei ollutkaan niin suuri kun hän kuvitteli/tai näki että ei päässyt siihen käsiksi??

        "Et siis muista että narsistille tyypillistä on nopea sitouttaminen. Avioon pyrkiminen parin kuukauden kuluttua ei ole mitenkään harvinaista kun on narsistista kyse."

        No tässä ko. aloittajan tapauksessa ny tuskin sellaisesta on kyse.

        En usko narsistinkaan luulevan et toinen osapuoli ny intopinkeenä odottaa hääkelloja kun käytös on tuollaista "käytös minua kohtaan on muuttunut hirveäksi, ikäänkuin minussa olisi kaikki viat ja minua pitäisi suorastaan kouluttaa kun en osaa käyttäytyä."

        Lainaus aloittajan teksistä toisaalta, kun keskustelu ny jostain syystä siirtyikin tähän ketjuun. iLmeisesti sinne haluttiin vaan tietynlaisia kommentteja/joku halus varata aloituksen itselleen

        Toisaalta myöskään aloittaja ei ole tyytyväinen suhteeseensa/kumppaniinsa, et tosiaan aika erikoista noin alkuun, kun suhde on vasta seurustelu/tapailuasteella.

        Ja toki lapsen kannalta on parempi et pysyisikin niin, ettei samaan huusholliin muuta ihminen joka ei tule toimeen lapsen kanssa, lisättynä sillä et aikuiset riitelisivät ja arvostelisivat jatkuvasti toisiaan

        No kerroit ny tuos omastasi, pitäsköhän sun ny vinkata tosta höytyventtiilinä toimisesta tolle aloittajalle. Voi olla niinkin, ettei se edes osaa ajatella, et kuvioissa saattaa olla muitakin naisia.

        Tätä pitkää ketjua otsikolla narsismipalstan ongelmia ny tuskin monikaan lähtee lukemaan


      • Olisin_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Et siis muista että narsistille tyypillistä on nopea sitouttaminen. Avioon pyrkiminen parin kuukauden kuluttua ei ole mitenkään harvinaista kun on narsistista kyse."

        No tässä ko. aloittajan tapauksessa ny tuskin sellaisesta on kyse.

        En usko narsistinkaan luulevan et toinen osapuoli ny intopinkeenä odottaa hääkelloja kun käytös on tuollaista "käytös minua kohtaan on muuttunut hirveäksi, ikäänkuin minussa olisi kaikki viat ja minua pitäisi suorastaan kouluttaa kun en osaa käyttäytyä."

        Lainaus aloittajan teksistä toisaalta, kun keskustelu ny jostain syystä siirtyikin tähän ketjuun. iLmeisesti sinne haluttiin vaan tietynlaisia kommentteja/joku halus varata aloituksen itselleen

        Toisaalta myöskään aloittaja ei ole tyytyväinen suhteeseensa/kumppaniinsa, et tosiaan aika erikoista noin alkuun, kun suhde on vasta seurustelu/tapailuasteella.

        Ja toki lapsen kannalta on parempi et pysyisikin niin, ettei samaan huusholliin muuta ihminen joka ei tule toimeen lapsen kanssa, lisättynä sillä et aikuiset riitelisivät ja arvostelisivat jatkuvasti toisiaan

        No kerroit ny tuos omastasi, pitäsköhän sun ny vinkata tosta höytyventtiilinä toimisesta tolle aloittajalle. Voi olla niinkin, ettei se edes osaa ajatella, et kuvioissa saattaa olla muitakin naisia.

        Tätä pitkää ketjua otsikolla narsismipalstan ongelmia ny tuskin monikaan lähtee lukemaan

        "Lainaus aloittajan teksistä toisaalta, kun keskustelu ny jostain syystä siirtyikin tähän ketjuun. iLmeisesti sinne haluttiin vaan tietynlaisia kommentteja/joku halus varata aloituksen itselleen"
        Olisin halunnut keskustella aloittajan kanssa pidempään, kuten monen muunkin, mutta kun jotkut muut alkavat tylyttää, keskustelu siirtyy liian kauvas aiheesta kun mukaan tulee kirjoittajia jotka eivät ole kiinnostuneita/ole tietoisia narsismiaiheesta ja siitä, minkälaista soppaa noissa tyypillisesti syntyy. Aloitus ihan tyypillinen narsistisuhdesoppa.
        Minusta vain erittäin epäeettistä ja moraalitonta sotkea tuollainen aloitus. Ainakaan minä en halua suin surminkaan sotkea sitä. Olen itse ollut samantyyppisessä tilanteessa.

        Mielestäni tämä jatko sisältää melkein pelkkää palstan tyypillistä ongelmaa, joka ei ikäänkuin pysy enää ollenkaan aloituksessa, vaan siirtyy ihan muihin sfääreihin.


      • Mutta_teen
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Et siis muista että narsistille tyypillistä on nopea sitouttaminen. Avioon pyrkiminen parin kuukauden kuluttua ei ole mitenkään harvinaista kun on narsistista kyse."

        No tässä ko. aloittajan tapauksessa ny tuskin sellaisesta on kyse.

        En usko narsistinkaan luulevan et toinen osapuoli ny intopinkeenä odottaa hääkelloja kun käytös on tuollaista "käytös minua kohtaan on muuttunut hirveäksi, ikäänkuin minussa olisi kaikki viat ja minua pitäisi suorastaan kouluttaa kun en osaa käyttäytyä."

        Lainaus aloittajan teksistä toisaalta, kun keskustelu ny jostain syystä siirtyikin tähän ketjuun. iLmeisesti sinne haluttiin vaan tietynlaisia kommentteja/joku halus varata aloituksen itselleen

        Toisaalta myöskään aloittaja ei ole tyytyväinen suhteeseensa/kumppaniinsa, et tosiaan aika erikoista noin alkuun, kun suhde on vasta seurustelu/tapailuasteella.

        Ja toki lapsen kannalta on parempi et pysyisikin niin, ettei samaan huusholliin muuta ihminen joka ei tule toimeen lapsen kanssa, lisättynä sillä et aikuiset riitelisivät ja arvostelisivat jatkuvasti toisiaan

        No kerroit ny tuos omastasi, pitäsköhän sun ny vinkata tosta höytyventtiilinä toimisesta tolle aloittajalle. Voi olla niinkin, ettei se edes osaa ajatella, et kuvioissa saattaa olla muitakin naisia.

        Tätä pitkää ketjua otsikolla narsismipalstan ongelmia ny tuskin monikaan lähtee lukemaan

        Mutta teen kuten toivoit eli laitan tuosta aiheesta siihen ketjuun, jos aloittaja nyt yleensä siihen enää täällä tahtoo palata.
        Alun erittelystä tosiaan voi ajatella, että ihan sekaisin rakkaudesta ei ehkä ole/ole ollutkaan...


      • Lisään_

        Lisään vielä sen verran, että aika voimakkaat tunteet täytyy olla kun tuollaisen kanssa on, vaikka tosiaan on jo osannut eritellä nuo seikat...


      • "Alun erittelystä tosiaan voi ajatella, että ihan sekaisin rakkaudesta ei ehkä ole/ole ollutkaan"

        Yleensä kun ihminen on rakastunut, hän näkee kumppaninsa enimmäkseen positiivisessa valossa. Pelkkä kumppanin ajatteleminenkin tuo hymyn huulille.

        Että aloittajan tapauksessa ny tuskin on kyse mistään rakkauden huumasta, kun noin paljon huonoja puolia näkee kumppanistaan. Liekö se huuma ollut sit sen nettiseurustelun aikana ennen tapaamista

        Ettei sen todellisen kumppanin tapaaminen tuokkaan hymyä huulille vaan luo enemmänkin tarpeen listata mitä kaikkea huonoa siinä kumppanissa on.

        Että aloittajan tapauksessa päälimmäisenä tunteena lienee pettymys molempien osalta , toinen ei ollutkaan sitä mitä odotti ja kuvitteli puolin ja toisin.

        Tai jostain syystä on vaan ajauduttu tuommoseen suhteeseen, kun ei parempaakaan ole näköpiirissä


      • Tarkoitin
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No siltä osin eroaa, ettei kumpikaan ollut sillain rakastunut, et siittä suhteesta olis odotettu syntyvän mitään sen kummempaa.

        Suhde ny oli sellainen kuin oli sovitusti ja tosiaan päättyi sitte minun aloitteestani, kun lopussa alkoi sitä ajoittain p'skaa tulla ja käsitin sen tyypin kuviot, et oikeesti uutta naista pukkas kuvioon meidän entisten lisäksi.

        Tänne palstalle sitte tulin joitain kuukausia jälkeenpäin, kun järkytyksestä selvittyäni itekseni ensin pähkäilin et mistä mahdollisesti vois olla kyse, kun se loppu ja tyypiltä kuultu lause, jäi kaivelemaan

        Et hain selitystä lauseelle "ku mä oon mikä mä oon, niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin, joista ei ole mitään hyötyä" Jolloin törmäsi tähän narsimi aiheeseen asioiden samankaltaisuuden vuoksi.

        Samoin asiaa vielä tarkennettiin sillä golf menninkäinen vitsillä, että haluttiin sieltä puolelta kyllä tehdä hyvin selväksi, et tulin totaalisesti huijatuksi. Kun joskus oli ollut puhetta et jos suhde/tapaamiset syystä tai toisesta päätyy niin ollaan ystäviä kuitenkin.

        Mut tosiaan kyllä ne pari ekaa vuotta oli sitä pusipusi oot ihana aikaa. Vasta viimeisenä vuotena alkoi tulla sit kaikkea outoa ja kummallista.

        Osin varmaan saattoi johtua siittäkin kun se uus nainenkin oli tullu kuvioon.
        Et sillä varmaan alkoi olla sovittelemista kun ei kenestäkään kuitenkaan ollut valmis luopumaan. Kertomansa mukaan kun joutui viä eksänsä seksin tarpeistakin huolehtimaan.

        Et kyllä mä ny kummastelen tätä tapausta jos ihan alkumetreillä arvostellaan toista puolin ja toisin.

        "Et kyllä mä ny kummastelen tätä tapausta jos ihan alkumetreillä arvostellaan toista puolin ja toisin. "
        Tarkoitin kirjoituksellani nopeasta sitoutujattajasta sitä, että yleensäkin nopea käänteissään, nopeat toimet puoleen ja toiseen. Eikö tuo sinun tapauksesi ennemminkin ole kummallinen, kun noin pitkään turhaa pusuttamista? IIman tunteita... Kelmeä tunteeton hyväksikäyttäjä pusuttaa kaksi vuotta peräkkäin samaa naista josta tarinan mukaan ei edes hyötynyt mitään...

        "Ettei sen todellisen kumppanin tapaaminen tuokkaan hymyä huulille vaan luo enemmänkin tarpeen listata mitä kaikkea huonoa siinä kumppanissa on."
        Minua kummeksuttaa miksi ihmeessä kummastelet ja mitä. Siis aloittajahan kirjoitti aloituksensa narsismipalstalle, jolloin tapaus ihan lähtökohtaisesti poikkeava... Se on siis tiedossa että tapaus poikkeava... Niin ei kai sitä enää kuulu toistella saati kummeksua että on poikkeava...
        MItä sinä kummeksut tuossa? Sitkö että ei ole normaali?

        Huomaatko että kummeksut narsismipalstalla että aloituksen kuvaama suhde ei ole normaali? Voisiko joku kirjoittaa tänne suhteesteesta joka on normaali? Siis tehdä aloituksen jossa kertoisi ja kuvailisi suhdetta joka on normaali??????

        Jokin on kummallista nyt, toden totta..


      • Tavallaan
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Alun erittelystä tosiaan voi ajatella, että ihan sekaisin rakkaudesta ei ehkä ole/ole ollutkaan"

        Yleensä kun ihminen on rakastunut, hän näkee kumppaninsa enimmäkseen positiivisessa valossa. Pelkkä kumppanin ajatteleminenkin tuo hymyn huulille.

        Että aloittajan tapauksessa ny tuskin on kyse mistään rakkauden huumasta, kun noin paljon huonoja puolia näkee kumppanistaan. Liekö se huuma ollut sit sen nettiseurustelun aikana ennen tapaamista

        Ettei sen todellisen kumppanin tapaaminen tuokkaan hymyä huulille vaan luo enemmänkin tarpeen listata mitä kaikkea huonoa siinä kumppanissa on.

        Että aloittajan tapauksessa päälimmäisenä tunteena lienee pettymys molempien osalta , toinen ei ollutkaan sitä mitä odotti ja kuvitteli puolin ja toisin.

        Tai jostain syystä on vaan ajauduttu tuommoseen suhteeseen, kun ei parempaakaan ole näköpiirissä

        Tavallaan minustakin jotain kummallista on aloituksessa. Ehkä siinä että analyysi on noin pitkällä ja kuitenkin sitten kysyy että voisiko olla narsismia tms.
        Mutta jotenkin ehkä sivuseikkana pidin, koska täällä nyt aina se ajatus helposti tulee mieleen että aloitus trolli.
        Nyt lähes samanaikaisesti tullut myös se vanha tuttavamme ämmättelijä. Olen ilmiantanut kaikki ämmätykset. Toivottavasti poisto toimii...


      • teotjavastuu
        Tavallaan kirjoitti:

        Tavallaan minustakin jotain kummallista on aloituksessa. Ehkä siinä että analyysi on noin pitkällä ja kuitenkin sitten kysyy että voisiko olla narsismia tms.
        Mutta jotenkin ehkä sivuseikkana pidin, koska täällä nyt aina se ajatus helposti tulee mieleen että aloitus trolli.
        Nyt lähes samanaikaisesti tullut myös se vanha tuttavamme ämmättelijä. Olen ilmiantanut kaikki ämmätykset. Toivottavasti poisto toimii...

        Olen itse ämmä, joka ei ymmärrä sitä, että jos täällä on tarkoitus saada keskustelua aikaan kiperistäkin aiheista, niin poistotekniikka on silloin huono tekniikka. Hyvä keskustelu syntyy juuri siitä, että ollaan erimieltä asioista. Harvoin hyvää keskustelua syntyy, kun ollaan samaa mieltä, se kun voi olla vain hymistelyä.

        Olkoonpa aloitus siis trolli tai kolli, niin mitä siitä. Itsekin kuulun sellaiseen ihmislajiin, että olen jo päässäni asioita ja ongelmia käsitellyt melko valmiiksi ennen kuin puhun niistä. Tämän totesikin minulle perheasiantuntija, jonka luona yksin kävin useasti minua koskettaneessa uskottomuustapauksessa, jossa kolmas osapuoli oli hyvinkin narsistinen käytökseltään. Oli minullekin lähetellyt myöhäisenä ajankohtana viestejä ensin mielistelyviestin ja kun en heti reagoinut (puhelin äänettömällä jo nukkumassa siihen aikaan), niin kipakampaa settiä alkoi tulla. Aamulla sitten luinne kaikki ja ajttelin, että olisiko nyt mopo sitten karannut käsistä ja katsoin parhaaksi olla vastaamatta, etten vaan vahingossakaan provosoi häntä yhtään enempää.

        Ihmettelet yhteenlaskutoimituksen suhdetta, olen käsittänyt, että se oli sovittuseksisuhde, jossa toinen ei enää tajunnut sopimusta, vaan alkoi kuvittelemaan jotakin muuta, että olisiko siksi siitä tullut tuollainen epäselvä keitos. Ehkä muistan täysin väärin, mutta tulin lukeneeksi aikoinaan, että alkoi pelaaminen siitä, kuinka pitkälle toinen on valmis menemään. Että siihen nähden se, ettei ole ne ruusunpunaiset silmälasit silmillä, vaan jopa arvostelee lainausmerkeissä eli pohtii vastinkappaleensa vikoja ja niiden kanssa pärjäämistä tulevaisuudessa, ei liene kovin tuomittavaa. Sehän voisi olla vaikka realismia ja kertoa siitä, että on jalatmaassa tyyppinen, eikä mikään hattarapää. Ja mikä on narsismia ja mikä on vaan luonteen vaikeutta, ken lopulta senkin tietää? Kun on kai nyt selvää, että jos ahdistaa ihan normaalia tarpeeksi nurkkaan, niin jotenkin sieltä jossain vaiheessa silmille tulee, kun katkeamispiste on saavutettu. Todellinen narsimi on taas oikeasti jotain todella pelottavaa ja ahdistavaa, jossa toinen on täysin toisen vankina ja todellisen narsistin kynsissä kaikki kokevat sen saman kohtalon.


      • Olet_siis
        teotjavastuu kirjoitti:

        Olen itse ämmä, joka ei ymmärrä sitä, että jos täällä on tarkoitus saada keskustelua aikaan kiperistäkin aiheista, niin poistotekniikka on silloin huono tekniikka. Hyvä keskustelu syntyy juuri siitä, että ollaan erimieltä asioista. Harvoin hyvää keskustelua syntyy, kun ollaan samaa mieltä, se kun voi olla vain hymistelyä.

        Olkoonpa aloitus siis trolli tai kolli, niin mitä siitä. Itsekin kuulun sellaiseen ihmislajiin, että olen jo päässäni asioita ja ongelmia käsitellyt melko valmiiksi ennen kuin puhun niistä. Tämän totesikin minulle perheasiantuntija, jonka luona yksin kävin useasti minua koskettaneessa uskottomuustapauksessa, jossa kolmas osapuoli oli hyvinkin narsistinen käytökseltään. Oli minullekin lähetellyt myöhäisenä ajankohtana viestejä ensin mielistelyviestin ja kun en heti reagoinut (puhelin äänettömällä jo nukkumassa siihen aikaan), niin kipakampaa settiä alkoi tulla. Aamulla sitten luinne kaikki ja ajttelin, että olisiko nyt mopo sitten karannut käsistä ja katsoin parhaaksi olla vastaamatta, etten vaan vahingossakaan provosoi häntä yhtään enempää.

        Ihmettelet yhteenlaskutoimituksen suhdetta, olen käsittänyt, että se oli sovittuseksisuhde, jossa toinen ei enää tajunnut sopimusta, vaan alkoi kuvittelemaan jotakin muuta, että olisiko siksi siitä tullut tuollainen epäselvä keitos. Ehkä muistan täysin väärin, mutta tulin lukeneeksi aikoinaan, että alkoi pelaaminen siitä, kuinka pitkälle toinen on valmis menemään. Että siihen nähden se, ettei ole ne ruusunpunaiset silmälasit silmillä, vaan jopa arvostelee lainausmerkeissä eli pohtii vastinkappaleensa vikoja ja niiden kanssa pärjäämistä tulevaisuudessa, ei liene kovin tuomittavaa. Sehän voisi olla vaikka realismia ja kertoa siitä, että on jalatmaassa tyyppinen, eikä mikään hattarapää. Ja mikä on narsismia ja mikä on vaan luonteen vaikeutta, ken lopulta senkin tietää? Kun on kai nyt selvää, että jos ahdistaa ihan normaalia tarpeeksi nurkkaan, niin jotenkin sieltä jossain vaiheessa silmille tulee, kun katkeamispiste on saavutettu. Todellinen narsimi on taas oikeasti jotain todella pelottavaa ja ahdistavaa, jossa toinen on täysin toisen vankina ja todellisen narsistin kynsissä kaikki kokevat sen saman kohtalon.

        Olet siis "äxxä", tiedät sovitteluseksistä, keillä on keillä ei ja hattarapäätkin ovat tuttuja.
        Uskokoon ken tahtoo.


      • En_halua
        teotjavastuu kirjoitti:

        Olen itse ämmä, joka ei ymmärrä sitä, että jos täällä on tarkoitus saada keskustelua aikaan kiperistäkin aiheista, niin poistotekniikka on silloin huono tekniikka. Hyvä keskustelu syntyy juuri siitä, että ollaan erimieltä asioista. Harvoin hyvää keskustelua syntyy, kun ollaan samaa mieltä, se kun voi olla vain hymistelyä.

        Olkoonpa aloitus siis trolli tai kolli, niin mitä siitä. Itsekin kuulun sellaiseen ihmislajiin, että olen jo päässäni asioita ja ongelmia käsitellyt melko valmiiksi ennen kuin puhun niistä. Tämän totesikin minulle perheasiantuntija, jonka luona yksin kävin useasti minua koskettaneessa uskottomuustapauksessa, jossa kolmas osapuoli oli hyvinkin narsistinen käytökseltään. Oli minullekin lähetellyt myöhäisenä ajankohtana viestejä ensin mielistelyviestin ja kun en heti reagoinut (puhelin äänettömällä jo nukkumassa siihen aikaan), niin kipakampaa settiä alkoi tulla. Aamulla sitten luinne kaikki ja ajttelin, että olisiko nyt mopo sitten karannut käsistä ja katsoin parhaaksi olla vastaamatta, etten vaan vahingossakaan provosoi häntä yhtään enempää.

        Ihmettelet yhteenlaskutoimituksen suhdetta, olen käsittänyt, että se oli sovittuseksisuhde, jossa toinen ei enää tajunnut sopimusta, vaan alkoi kuvittelemaan jotakin muuta, että olisiko siksi siitä tullut tuollainen epäselvä keitos. Ehkä muistan täysin väärin, mutta tulin lukeneeksi aikoinaan, että alkoi pelaaminen siitä, kuinka pitkälle toinen on valmis menemään. Että siihen nähden se, ettei ole ne ruusunpunaiset silmälasit silmillä, vaan jopa arvostelee lainausmerkeissä eli pohtii vastinkappaleensa vikoja ja niiden kanssa pärjäämistä tulevaisuudessa, ei liene kovin tuomittavaa. Sehän voisi olla vaikka realismia ja kertoa siitä, että on jalatmaassa tyyppinen, eikä mikään hattarapää. Ja mikä on narsismia ja mikä on vaan luonteen vaikeutta, ken lopulta senkin tietää? Kun on kai nyt selvää, että jos ahdistaa ihan normaalia tarpeeksi nurkkaan, niin jotenkin sieltä jossain vaiheessa silmille tulee, kun katkeamispiste on saavutettu. Todellinen narsimi on taas oikeasti jotain todella pelottavaa ja ahdistavaa, jossa toinen on täysin toisen vankina ja todellisen narsistin kynsissä kaikki kokevat sen saman kohtalon.

        "Hyvä keskustelu syntyy juuri siitä, että ollaan erimieltä asioista."
        En halua palstalle keskustelua aiheesta kuka on "axxä" tai hattarapää.


      • Ja_teks
        teotjavastuu kirjoitti:

        Olen itse ämmä, joka ei ymmärrä sitä, että jos täällä on tarkoitus saada keskustelua aikaan kiperistäkin aiheista, niin poistotekniikka on silloin huono tekniikka. Hyvä keskustelu syntyy juuri siitä, että ollaan erimieltä asioista. Harvoin hyvää keskustelua syntyy, kun ollaan samaa mieltä, se kun voi olla vain hymistelyä.

        Olkoonpa aloitus siis trolli tai kolli, niin mitä siitä. Itsekin kuulun sellaiseen ihmislajiin, että olen jo päässäni asioita ja ongelmia käsitellyt melko valmiiksi ennen kuin puhun niistä. Tämän totesikin minulle perheasiantuntija, jonka luona yksin kävin useasti minua koskettaneessa uskottomuustapauksessa, jossa kolmas osapuoli oli hyvinkin narsistinen käytökseltään. Oli minullekin lähetellyt myöhäisenä ajankohtana viestejä ensin mielistelyviestin ja kun en heti reagoinut (puhelin äänettömällä jo nukkumassa siihen aikaan), niin kipakampaa settiä alkoi tulla. Aamulla sitten luinne kaikki ja ajttelin, että olisiko nyt mopo sitten karannut käsistä ja katsoin parhaaksi olla vastaamatta, etten vaan vahingossakaan provosoi häntä yhtään enempää.

        Ihmettelet yhteenlaskutoimituksen suhdetta, olen käsittänyt, että se oli sovittuseksisuhde, jossa toinen ei enää tajunnut sopimusta, vaan alkoi kuvittelemaan jotakin muuta, että olisiko siksi siitä tullut tuollainen epäselvä keitos. Ehkä muistan täysin väärin, mutta tulin lukeneeksi aikoinaan, että alkoi pelaaminen siitä, kuinka pitkälle toinen on valmis menemään. Että siihen nähden se, ettei ole ne ruusunpunaiset silmälasit silmillä, vaan jopa arvostelee lainausmerkeissä eli pohtii vastinkappaleensa vikoja ja niiden kanssa pärjäämistä tulevaisuudessa, ei liene kovin tuomittavaa. Sehän voisi olla vaikka realismia ja kertoa siitä, että on jalatmaassa tyyppinen, eikä mikään hattarapää. Ja mikä on narsismia ja mikä on vaan luonteen vaikeutta, ken lopulta senkin tietää? Kun on kai nyt selvää, että jos ahdistaa ihan normaalia tarpeeksi nurkkaan, niin jotenkin sieltä jossain vaiheessa silmille tulee, kun katkeamispiste on saavutettu. Todellinen narsimi on taas oikeasti jotain todella pelottavaa ja ahdistavaa, jossa toinen on täysin toisen vankina ja todellisen narsistin kynsissä kaikki kokevat sen saman kohtalon.

        Ja tekstisi sinetöi sen arveluni, että sinä olet tehnyt kyseisen keskustelun alla olevan aloituksen...
        🅾️


      • Tarkoitin kirjoitti:

        "Et kyllä mä ny kummastelen tätä tapausta jos ihan alkumetreillä arvostellaan toista puolin ja toisin. "
        Tarkoitin kirjoituksellani nopeasta sitoutujattajasta sitä, että yleensäkin nopea käänteissään, nopeat toimet puoleen ja toiseen. Eikö tuo sinun tapauksesi ennemminkin ole kummallinen, kun noin pitkään turhaa pusuttamista? IIman tunteita... Kelmeä tunteeton hyväksikäyttäjä pusuttaa kaksi vuotta peräkkäin samaa naista josta tarinan mukaan ei edes hyötynyt mitään...

        "Ettei sen todellisen kumppanin tapaaminen tuokkaan hymyä huulille vaan luo enemmänkin tarpeen listata mitä kaikkea huonoa siinä kumppanissa on."
        Minua kummeksuttaa miksi ihmeessä kummastelet ja mitä. Siis aloittajahan kirjoitti aloituksensa narsismipalstalle, jolloin tapaus ihan lähtökohtaisesti poikkeava... Se on siis tiedossa että tapaus poikkeava... Niin ei kai sitä enää kuulu toistella saati kummeksua että on poikkeava...
        MItä sinä kummeksut tuossa? Sitkö että ei ole normaali?

        Huomaatko että kummeksut narsismipalstalla että aloituksen kuvaama suhde ei ole normaali? Voisiko joku kirjoittaa tänne suhteesteesta joka on normaali? Siis tehdä aloituksen jossa kertoisi ja kuvailisi suhdetta joka on normaali??????

        Jokin on kummallista nyt, toden totta..

        "Eikö tuo sinun tapauksesi ennemminkin ole kummallinen, kun noin pitkään turhaa pusuttamista? IIman tunteita.."

        Jaa eikös tuo ole taas tyypillistä narstille, toki hänkin teeskenteli pitävänsä minusta, kehui minun olevan hauskaa seuraa, oli iloinen, nauravainen aina tavatessa. Kehui joskus jopa kauniiksi.

        Tuo kaikki kääntyi sitten päälaelleen sitten sen jälkeen kun ilmoitin, etten enää halua tapailla häntä.

        Mitä tulee tuohon

        "Ihmettelet yhteenlaskutoimituksen suhdetta, olen käsittänyt, että se oli sovittuseksisuhde, jossa toinen ei enää tajunnut sopimusta, vaan alkoi kuvittelemaan jotakin muuta, että olisiko siksi siitä tullut tuollainen epäselvä keitos."

        Niin en usko sen toisen osapuolen kuvittelleen mitään muuta kuin ehkä niin et olen käytettävissä niin kauan kuin hän haluaa

        Mutta joo, ehkä oli keksitty aloitus. Mitään poikkeavaa en siinä kylläkään nähnyt, samantapaisia aloituksia on ollut ennenkin.

        Sekin kyllä kummastuttaa kun siitäkin ollaan niin herkillä, et kuka saa mitenkäkin kommentoida yms. et täytyy vallan keskustella eri ketjussakin, eri otsikon alla,

        Mut ehkä jonkun mielestä aloitus sit oli niin erityinen, et piti yrittää varjella, ettei kukaan erimielinen vaan tule kommentoimaan.


      • enoleäxxä
        Ja_teks kirjoitti:

        Ja tekstisi sinetöi sen arveluni, että sinä olet tehnyt kyseisen keskustelun alla olevan aloituksen...
        🅾️

        Uskokaa ja luulkaa ihan mitä tahdotte, sehän se tuntuu olevan nykyisin ainoa tarkastelunäkökulma täällä.


      • enoleäxxä kirjoitti:

        Uskokaa ja luulkaa ihan mitä tahdotte, sehän se tuntuu olevan nykyisin ainoa tarkastelunäkökulma täällä.

        No kuhan ny kummastellaan vaan.

        Täällä on niin paljon sellaista mihin todellisessa elämässä ei törmää, et selittää tuon kummastelun.


      • No_se
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Eikö tuo sinun tapauksesi ennemminkin ole kummallinen, kun noin pitkään turhaa pusuttamista? IIman tunteita.."

        Jaa eikös tuo ole taas tyypillistä narstille, toki hänkin teeskenteli pitävänsä minusta, kehui minun olevan hauskaa seuraa, oli iloinen, nauravainen aina tavatessa. Kehui joskus jopa kauniiksi.

        Tuo kaikki kääntyi sitten päälaelleen sitten sen jälkeen kun ilmoitin, etten enää halua tapailla häntä.

        Mitä tulee tuohon

        "Ihmettelet yhteenlaskutoimituksen suhdetta, olen käsittänyt, että se oli sovittuseksisuhde, jossa toinen ei enää tajunnut sopimusta, vaan alkoi kuvittelemaan jotakin muuta, että olisiko siksi siitä tullut tuollainen epäselvä keitos."

        Niin en usko sen toisen osapuolen kuvittelleen mitään muuta kuin ehkä niin et olen käytettävissä niin kauan kuin hän haluaa

        Mutta joo, ehkä oli keksitty aloitus. Mitään poikkeavaa en siinä kylläkään nähnyt, samantapaisia aloituksia on ollut ennenkin.

        Sekin kyllä kummastuttaa kun siitäkin ollaan niin herkillä, et kuka saa mitenkäkin kommentoida yms. et täytyy vallan keskustella eri ketjussakin, eri otsikon alla,

        Mut ehkä jonkun mielestä aloitus sit oli niin erityinen, et piti yrittää varjella, ettei kukaan erimielinen vaan tule kommentoimaan.

        "Sekin kyllä kummastuttaa kun siitäkin ollaan niin herkillä, et kuka saa mitenkäkin kommentoida yms. et täytyy vallan keskustella eri ketjussakin, eri otsikon alla,

        Mut ehkä jonkun mielestä aloitus sit oli niin erityinen, et piti yrittää varjella, ettei kukaan erimielinen vaan tule kommentoimaan."

        No se minun "vika" että pyysin jatkoa tänne.
        Ihan siksi kun aina, ihan melkein aina, aikuisten oikeasti, niin keskustelu menee muuhun kuin aloituksen ilmoittaan varsinaiseen ongelmaan...
        Kun tällä samalla perusteella toivon (saahan toivoa, saahan?) että se yksi sekoittaja jättäisi vähän rauhaan tätä palstaa sottaamisestaan...

        No myönnän kyllä että itsekin olen joskus sotkenut aloituksia/aloituksen? väittämällä näitä trolleiksi. Nyt en tehnyt niin vaikka taisi oikesti olla trolli...? Tiedä sitten.
        Palstapelle Ämmättelijä tuntuisi ilmestyneen tyypilliseen tapaansa tuon tyypillisen aloituksen perään...


      • No_se kirjoitti:

        "Sekin kyllä kummastuttaa kun siitäkin ollaan niin herkillä, et kuka saa mitenkäkin kommentoida yms. et täytyy vallan keskustella eri ketjussakin, eri otsikon alla,

        Mut ehkä jonkun mielestä aloitus sit oli niin erityinen, et piti yrittää varjella, ettei kukaan erimielinen vaan tule kommentoimaan."

        No se minun "vika" että pyysin jatkoa tänne.
        Ihan siksi kun aina, ihan melkein aina, aikuisten oikeasti, niin keskustelu menee muuhun kuin aloituksen ilmoittaan varsinaiseen ongelmaan...
        Kun tällä samalla perusteella toivon (saahan toivoa, saahan?) että se yksi sekoittaja jättäisi vähän rauhaan tätä palstaa sottaamisestaan...

        No myönnän kyllä että itsekin olen joskus sotkenut aloituksia/aloituksen? väittämällä näitä trolleiksi. Nyt en tehnyt niin vaikka taisi oikesti olla trolli...? Tiedä sitten.
        Palstapelle Ämmättelijä tuntuisi ilmestyneen tyypilliseen tapaansa tuon tyypillisen aloituksen perään...

        "Ihan siksi kun aina, ihan melkein aina, aikuisten oikeasti, niin keskustelu menee muuhun kuin aloituksen ilmoittaan varsinaiseen ongelmaan."

        Niin aloittajan ongelma lienee ollut sen miesystävän käyttätyminen ja ilm. jotkut haluaa sitten keskustella "siittä miehestä/siittä mahdollisesta narsistista"

        Kun taas itseäni useinkin kiinnostaa enemmänkin se henkilö joka kirjoittaa, että mikä on esim. hänen motiivinsa olla kyseisen miehen kanssa.

        Okei taidettiin sinä aloituksess jossain sivulauseessa mainita rakastuminen, mutta kun kirjoittajan mukaan ongelmia oli heti suhteen alussa, niin kehen/millaisen ihmiseen hän sitten on rakastunut

        Tuohonko,

        "minulla on suhde mieheen josta paljastunut seuraavaa: pahoitti mielensä suhteen alussa mikäli en voinut vastata puhelimeen tai viesteihin heti, päivien mykkäkoulu jos olen tehnyt hänen mielestään jotain vääryyttä tai en ole pystynyt täyttämään hänen toiveitaan, syyttelee valehtelijaksi ja epäilee tarkoitusperiäni ilman ymmärrettävää painavaa syytä, ei tule toimeen lapseni kanssa ja väittää kasvatuksessa olevan vikaa ja lapseni käytös on kuulemma huonoa, puhuu että en ole ansainnut hänen vierailuaan milloin mistäkin syystä (erimielisyyksiä) ja ei silloin vastaa yhteydenottoihin, puhuu vääristyneesti minun sanomisistani ja kuvittelee tietävänsä millainen ihminen olen (negatiivisesti) enkä tunnista itseäni yhtään näistä puheista"

        Tää on aikas hengästyttävä litania, yhteen putkeen laitettuna kuvaus suhteen alusta, että kyllä kummastuttaa jos het alkuun on tuommosta niin kehen/mihin hän on rakastunut

        Toki hän jatkaa vielä, että on muutakin, minkä voi lukea siittä aloituksesta.

        Että kummallinen stoori on ja pyynnöstäsi ny siirryin tänne, etten häiritse jos joku ny on kiinnostunut keskustelemaan nimenomaan aloittajan miesystävästä/siittä mahdollisesta narsistista


      • Niinkuin
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ihan siksi kun aina, ihan melkein aina, aikuisten oikeasti, niin keskustelu menee muuhun kuin aloituksen ilmoittaan varsinaiseen ongelmaan."

        Niin aloittajan ongelma lienee ollut sen miesystävän käyttätyminen ja ilm. jotkut haluaa sitten keskustella "siittä miehestä/siittä mahdollisesta narsistista"

        Kun taas itseäni useinkin kiinnostaa enemmänkin se henkilö joka kirjoittaa, että mikä on esim. hänen motiivinsa olla kyseisen miehen kanssa.

        Okei taidettiin sinä aloituksess jossain sivulauseessa mainita rakastuminen, mutta kun kirjoittajan mukaan ongelmia oli heti suhteen alussa, niin kehen/millaisen ihmiseen hän sitten on rakastunut

        Tuohonko,

        "minulla on suhde mieheen josta paljastunut seuraavaa: pahoitti mielensä suhteen alussa mikäli en voinut vastata puhelimeen tai viesteihin heti, päivien mykkäkoulu jos olen tehnyt hänen mielestään jotain vääryyttä tai en ole pystynyt täyttämään hänen toiveitaan, syyttelee valehtelijaksi ja epäilee tarkoitusperiäni ilman ymmärrettävää painavaa syytä, ei tule toimeen lapseni kanssa ja väittää kasvatuksessa olevan vikaa ja lapseni käytös on kuulemma huonoa, puhuu että en ole ansainnut hänen vierailuaan milloin mistäkin syystä (erimielisyyksiä) ja ei silloin vastaa yhteydenottoihin, puhuu vääristyneesti minun sanomisistani ja kuvittelee tietävänsä millainen ihminen olen (negatiivisesti) enkä tunnista itseäni yhtään näistä puheista"

        Tää on aikas hengästyttävä litania, yhteen putkeen laitettuna kuvaus suhteen alusta, että kyllä kummastuttaa jos het alkuun on tuommosta niin kehen/mihin hän on rakastunut

        Toki hän jatkaa vielä, että on muutakin, minkä voi lukea siittä aloituksesta.

        Että kummallinen stoori on ja pyynnöstäsi ny siirryin tänne, etten häiritse jos joku ny on kiinnostunut keskustelemaan nimenomaan aloittajan miesystävästä/siittä mahdollisesta narsistista

        Niinkuin jo sanoinkin, olen sillä mielellä että kyseinen aloitus oli Ämmättelijän tekemä.
        Jos tuo nyt kuitenkin olisi ollut todellinen, niin siltä pohjalta sitten toinen juttu kokonaan.

        "Tää on aikas hengästyttävä litania, yhteen putkeen laitettuna kuvaus suhteen alusta, että kyllä kummastuttaa jos het alkuun on tuommosta niin kehen/mihin hän on rakastunut"
        Jos joku nyt kaikesta epätodennäköisyydestä huolimatta olisi pystynyt vielä rakastuneena moiseen perkauseen, niin eikö melkoisen hengästyttävää olisi myös samaan syssyyn todeta, että -eikun ai! minustahan tämä kaikki johtuukin-

        Tietenkin me kaikki olemme yleensä sen asian ohjaimissa kiinni keitä esim. kotiimme päästämme. Mutta rakastuneena ja jonkinlaiseen loukkuun joutuneena saattaa mennä tovi ennekuin saa kunnon otteen asioihin. Varsinkin kun narsistit, jos kyse sellaisista, kykenevät haistamaan jonkinlaisen ahdingon johon tapaa iskeä kiinni.
        Että minulla sellainen havina, että heti ei kannata iskeä ikäänkuin asian sydänjuurille... Voi tulla rytmihäiriöitä vain.... Ja jää silti näkökentän ulkopuolelle mitä tapahtui.


      • Niinkuin kirjoitti:

        Niinkuin jo sanoinkin, olen sillä mielellä että kyseinen aloitus oli Ämmättelijän tekemä.
        Jos tuo nyt kuitenkin olisi ollut todellinen, niin siltä pohjalta sitten toinen juttu kokonaan.

        "Tää on aikas hengästyttävä litania, yhteen putkeen laitettuna kuvaus suhteen alusta, että kyllä kummastuttaa jos het alkuun on tuommosta niin kehen/mihin hän on rakastunut"
        Jos joku nyt kaikesta epätodennäköisyydestä huolimatta olisi pystynyt vielä rakastuneena moiseen perkauseen, niin eikö melkoisen hengästyttävää olisi myös samaan syssyyn todeta, että -eikun ai! minustahan tämä kaikki johtuukin-

        Tietenkin me kaikki olemme yleensä sen asian ohjaimissa kiinni keitä esim. kotiimme päästämme. Mutta rakastuneena ja jonkinlaiseen loukkuun joutuneena saattaa mennä tovi ennekuin saa kunnon otteen asioihin. Varsinkin kun narsistit, jos kyse sellaisista, kykenevät haistamaan jonkinlaisen ahdingon johon tapaa iskeä kiinni.
        Että minulla sellainen havina, että heti ei kannata iskeä ikäänkuin asian sydänjuurille... Voi tulla rytmihäiriöitä vain.... Ja jää silti näkökentän ulkopuolelle mitä tapahtui.

        Niin ettäkö sinun mielestäsi tuo ko. Ämmittelijä on joko nainen tai naisena esiintyvä mies, joka tekee aloituksia joissa haukkuu miehiä tai miestä, ko aloitus käsitti vain yhden miehen.

        No ehdin jo kommentoida toisaalla etten ny kauheasti ole huomannu palstalla miesvihaa esiintyvän. Enimmäkseenhän täällä on puhuttu pitkän aikaa äideistä ja lapsiuhreista.

        Mutta no tuli ny selitys tuohonkin, ämmittelijä on joko nainen tai mies joka esiintyy naisena ja tekee miehiä mollaavia juttuja, että saa syytellä niistä naisia

        Menikös ny oikein.

        No joo, on tää täällä ny niin kummllista, et ota noista ny selvää


      • Noin
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin ettäkö sinun mielestäsi tuo ko. Ämmittelijä on joko nainen tai naisena esiintyvä mies, joka tekee aloituksia joissa haukkuu miehiä tai miestä, ko aloitus käsitti vain yhden miehen.

        No ehdin jo kommentoida toisaalla etten ny kauheasti ole huomannu palstalla miesvihaa esiintyvän. Enimmäkseenhän täällä on puhuttu pitkän aikaa äideistä ja lapsiuhreista.

        Mutta no tuli ny selitys tuohonkin, ämmittelijä on joko nainen tai mies joka esiintyy naisena ja tekee miehiä mollaavia juttuja, että saa syytellä niistä naisia

        Menikös ny oikein.

        No joo, on tää täällä ny niin kummllista, et ota noista ny selvää

        "Mutta no tuli ny selitys tuohonkin, ämmittelijä on joko nainen tai mies joka esiintyy naisena ja tekee miehiä mollaavia juttuja, että saa syytellä niistä naisia"
        Noin uumoilen. Tuntuu nyt piinaavan palstaa jostain syystä tosissaan. Rumia kirjoituksia.
        Mikä lie karvaturriainen jossain tunturin kupeessa lörppii rojua tms.


      • Noin kirjoitti:

        "Mutta no tuli ny selitys tuohonkin, ämmittelijä on joko nainen tai mies joka esiintyy naisena ja tekee miehiä mollaavia juttuja, että saa syytellä niistä naisia"
        Noin uumoilen. Tuntuu nyt piinaavan palstaa jostain syystä tosissaan. Rumia kirjoituksia.
        Mikä lie karvaturriainen jossain tunturin kupeessa lörppii rojua tms.

        "Mikä lie karvaturriainen jossain tunturin kupeessa lörppii rojua tms."

        Ai semmonenko, mitäs tiedät?


      • Ai_mistäkö
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mikä lie karvaturriainen jossain tunturin kupeessa lörppii rojua tms."

        Ai semmonenko, mitäs tiedät?

        Ai mistäkö tiedän? Kun meilläpäin ei ainakaan tuommoisia ole näkynyt. Voidaanhan tuota palloitella... Jospa joku sieltä tunturiseudulta osaa sanoa onko siellä tuommoisia jossain lymyssä. Jos ei ole siellä niin missä se sitten voisi olla ja minkämoinen?


      • Ai_mistäkö kirjoitti:

        Ai mistäkö tiedän? Kun meilläpäin ei ainakaan tuommoisia ole näkynyt. Voidaanhan tuota palloitella... Jospa joku sieltä tunturiseudulta osaa sanoa onko siellä tuommoisia jossain lymyssä. Jos ei ole siellä niin missä se sitten voisi olla ja minkämoinen?

        No joo, kunhan mietin, et mistähän ihmisille noi mielleyhtymät tulee.
        Onko niiden taustalla jotain omakohtaista.


      • Eikä_tuo
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No joo, kunhan mietin, et mistähän ihmisille noi mielleyhtymät tulee.
        Onko niiden taustalla jotain omakohtaista.

        Eikä tuo mitenkään voi olla selvinpäin.
        Jokin putki päällä.
        Katkeruus ihan maksimissaan.


      • Eikä_tuo kirjoitti:

        Eikä tuo mitenkään voi olla selvinpäin.
        Jokin putki päällä.
        Katkeruus ihan maksimissaan.

        No katkeruutta varmaan, elämä ei ole kohdellut hyvin, on mahdollisesti saanut pahasti siipensä jonkun naisen/miehen taholta ja muutenkaan ei ilm. kaikki muukaan ole hyvin, kun tuntuu, et katkera vähän kaikille/kaikelle

        Mutta onhan tää ny outoa, et alkuperäisenä palstalle tuli naispuolinen kirjoittaj , jolla oli ongelmia seurustelukumppaninsa kanssa, mutta jostain kumman syystä ny parin päivän aikana ko. nainen on muuttunutkin sitte karvaturri ämmittelijäksi joka lörppii rojua jossain tunturin kupeessa

        Mutta jos ny on noin, niin ämmittelijäksi kutsuttu on sama kuin sen ko. aloituksen tehnyt ihminen, niin hänhän ny sitte haukkuu sekä miehiä, että naisia.

        Eihän tämmöstä muuttumista varmaan voi tapahtua missään muualla kuin täällä narsismipalstalla. Ja sit vielä ihmetellään, miksi ainakin minä suhtaudun epäilevästi ainakin alkuun lähes kaikkeen.

        Kirjoittajia/kävijöitähän täällä on vähän, et tässähän ny sitte tuli samalla sinun toimestasi todistettua, et jotkut esiintyvät monenlaisina, ensin naisena joka haukkuu miehiä, sitte ämmittelijänä joka haukkuu naisia, karvaturri ja juoppokin vielä
        Että on sitä yhdellä ihmisellä monta roolia


      • jepjepss
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No katkeruutta varmaan, elämä ei ole kohdellut hyvin, on mahdollisesti saanut pahasti siipensä jonkun naisen/miehen taholta ja muutenkaan ei ilm. kaikki muukaan ole hyvin, kun tuntuu, et katkera vähän kaikille/kaikelle

        Mutta onhan tää ny outoa, et alkuperäisenä palstalle tuli naispuolinen kirjoittaj , jolla oli ongelmia seurustelukumppaninsa kanssa, mutta jostain kumman syystä ny parin päivän aikana ko. nainen on muuttunutkin sitte karvaturri ämmittelijäksi joka lörppii rojua jossain tunturin kupeessa

        Mutta jos ny on noin, niin ämmittelijäksi kutsuttu on sama kuin sen ko. aloituksen tehnyt ihminen, niin hänhän ny sitte haukkuu sekä miehiä, että naisia.

        Eihän tämmöstä muuttumista varmaan voi tapahtua missään muualla kuin täällä narsismipalstalla. Ja sit vielä ihmetellään, miksi ainakin minä suhtaudun epäilevästi ainakin alkuun lähes kaikkeen.

        Kirjoittajia/kävijöitähän täällä on vähän, et tässähän ny sitte tuli samalla sinun toimestasi todistettua, et jotkut esiintyvät monenlaisina, ensin naisena joka haukkuu miehiä, sitte ämmittelijänä joka haukkuu naisia, karvaturri ja juoppokin vielä
        Että on sitä yhdellä ihmisellä monta roolia

        Kannattaa googlata aloituksen kirjoituksesta osia jos on jo jostain muualta kopioitu, kerran yksi trollinainen veti koko keskusteluketjun itseksenään eri nimimerkeilläpä jopa ja loppuun vielä miehen nimimerkillä, kailotti kovaan ääneen muiden olevan keittiöpsykologeja ja jos ei leikitty hänen säännöillään ja koettu hänen vedättämänään mustasukkaisuuden tunteita ja lueteltu miltäpaikkakunnilta mitäkin miestä ollaan tavattu ja kuinka sama mies hoitelee useita naisia, niin oltiin tunkeuduttu väärään ketjuun. Hiukan toki säälitti, kun hänen piti itselleen vastata muka kanssa saman miehen kanssa treffanneena toisena hahmona. Sitten leikisti uteli itseltään, että mistä kaupungista tämä ja tämä mies vaikuttaa.Valitettavasti siis juuri tämäkin keskustelu löytyi vuosia aikaisemmin kirjoitettuna historiasta. Hän oli pelkkä kopioija.

        Kyseinen nainen siis itse lähtee seuraamaan valikoimiaan kohteita oikeaan elämään "muka kaverina". Seurailee joitain vakinimimerkkejä käyttäviä ihmisiä ja heidän kirjoituksiaan pitkin palstoja ja jos löytää jotain kivaa ajankulua, niin lähtee vainoamaan kohdettaan. Eikä siis toimi yksin ja voi jopa olla, että on yhteisiä nikkejä joita sitten kaveritkin voi "tuurata", "työnantajansa" ei kuitenkaan ole maksanut korvauksia uhreilleen hänen vainotessaan "keittiöpsykologeja asiantuntemuksellaan". "ja se ainakin oli keittiöpsykologi jos ei ollut läpikäynyt näitä jakoerkkejä eri paikkakunnilta ja heitä tunnistanut".

        Ei tänne juuri kukaan kirjoita,ennenkö valvira putsaa "näitä ammattilaisten mielenterveysongelmia työvuorolistoiltaan". Ehkä siitä on hyvä jatkaa, kun ensin selvitetään en poliisien ongelmat oikeusteitse sitten siirrytään tälläisiin "täteihin" ja käsitellään heidän vihansa samaa sukupuolta kohtaan ja pakkomielteensä ahdistella vieraita ihmisiä. Missään nimessä tälläisiä tätipätejä ei saa pistää "ammatti-ihmisiksi toisten naisten parisuhteita manipuloimaan. Johan ei enää löytyisi yhtäkään ehjää perhettä, vaan kaikki pitää tuhota sairalollisessa, käsittelemättömässä naisvihassaan. Kyllä siihen varmaan myös miesviha tarvitaan, kun ei ole halua auttaa vain taito saada ihmisiä perumaan parisuhteitaan ja saada taas lisää ilman toista vanhempaa eläviä lapsia jotka sitten kätevästi masentuvat ja sitten kaupitellaan lapsillekin masennuslääkkeitä. Tälläinen toimintakaava viittaa lapsiin ja toisten perheisiin kohdistuvaksi järjestäytyneeksi rikollisuudeksi. Ehkäpä poliisi selvittää tämän rikoshaaran seuraavaksi, saisi siinä samalla omia kasvojaan putsattua.


      • jepjepss kirjoitti:

        Kannattaa googlata aloituksen kirjoituksesta osia jos on jo jostain muualta kopioitu, kerran yksi trollinainen veti koko keskusteluketjun itseksenään eri nimimerkeilläpä jopa ja loppuun vielä miehen nimimerkillä, kailotti kovaan ääneen muiden olevan keittiöpsykologeja ja jos ei leikitty hänen säännöillään ja koettu hänen vedättämänään mustasukkaisuuden tunteita ja lueteltu miltäpaikkakunnilta mitäkin miestä ollaan tavattu ja kuinka sama mies hoitelee useita naisia, niin oltiin tunkeuduttu väärään ketjuun. Hiukan toki säälitti, kun hänen piti itselleen vastata muka kanssa saman miehen kanssa treffanneena toisena hahmona. Sitten leikisti uteli itseltään, että mistä kaupungista tämä ja tämä mies vaikuttaa.Valitettavasti siis juuri tämäkin keskustelu löytyi vuosia aikaisemmin kirjoitettuna historiasta. Hän oli pelkkä kopioija.

        Kyseinen nainen siis itse lähtee seuraamaan valikoimiaan kohteita oikeaan elämään "muka kaverina". Seurailee joitain vakinimimerkkejä käyttäviä ihmisiä ja heidän kirjoituksiaan pitkin palstoja ja jos löytää jotain kivaa ajankulua, niin lähtee vainoamaan kohdettaan. Eikä siis toimi yksin ja voi jopa olla, että on yhteisiä nikkejä joita sitten kaveritkin voi "tuurata", "työnantajansa" ei kuitenkaan ole maksanut korvauksia uhreilleen hänen vainotessaan "keittiöpsykologeja asiantuntemuksellaan". "ja se ainakin oli keittiöpsykologi jos ei ollut läpikäynyt näitä jakoerkkejä eri paikkakunnilta ja heitä tunnistanut".

        Ei tänne juuri kukaan kirjoita,ennenkö valvira putsaa "näitä ammattilaisten mielenterveysongelmia työvuorolistoiltaan". Ehkä siitä on hyvä jatkaa, kun ensin selvitetään en poliisien ongelmat oikeusteitse sitten siirrytään tälläisiin "täteihin" ja käsitellään heidän vihansa samaa sukupuolta kohtaan ja pakkomielteensä ahdistella vieraita ihmisiä. Missään nimessä tälläisiä tätipätejä ei saa pistää "ammatti-ihmisiksi toisten naisten parisuhteita manipuloimaan. Johan ei enää löytyisi yhtäkään ehjää perhettä, vaan kaikki pitää tuhota sairalollisessa, käsittelemättömässä naisvihassaan. Kyllä siihen varmaan myös miesviha tarvitaan, kun ei ole halua auttaa vain taito saada ihmisiä perumaan parisuhteitaan ja saada taas lisää ilman toista vanhempaa eläviä lapsia jotka sitten kätevästi masentuvat ja sitten kaupitellaan lapsillekin masennuslääkkeitä. Tälläinen toimintakaava viittaa lapsiin ja toisten perheisiin kohdistuvaksi järjestäytyneeksi rikollisuudeksi. Ehkäpä poliisi selvittää tämän rikoshaaran seuraavaksi, saisi siinä samalla omia kasvojaan putsattua.

        Palaan viä tuohon pidempään kommenttisi, jos ny sit olet sama kuin lyhyemmän kommentin kirjoittaja.(naurattaa)

        Mut joo muistan kun tulin tänne palstalle niin joku kommentoi et mäkin oon saanu jonkun stalkkerin perääni. Asia jota kummeksuin kovasti , en ees tienny mitä stalkkeri tarkoittaa ja kummastelin kovasti miks mukamas joku mua seurais

        No jossain vaihees sit kun en ollu viä rekistöröitynyt niin joku yritti esiintyä minuna.

        Silloin kans vähän googlettelin ja tosiaan löysin itseni yhteenlaskutoimitus löytyi joiltain muistakin palstoilta, en ny kaikkia muista mutta jääny mieleen et mm. mormooni palstalta.

        Et tuli sitte selitys sillekkin miksi mun väitettiin kirjoittavan siellä ja täällä

        Aikas paljon muakin on tosiaan ahdisteltu tällä palstalla, jopa aloituksia tyyliin "kaikki jotka haluavat yhteenlaskutoimituksen poistuvan palstalta kirjoittakaan tähän" yms.

        Myös sitä ilmenee aina ajoittain et tullaan yhtäkkiä "nokkimaan" ohi aiheen. Yleensä vedetään se mun vuosien takainen kyseenalainen suhde esiin. Mikä kummastuttaa minua, et miten jonkun täsin ventovieraan ihmisen suhdekuviot pysyy muistissa vuosikaudet

        Kun ny kerran narsistipalstalla ollaan, niin jokaisen luulis tietävän, et niillä on usein monia suhteita jopa päällekkäin. Ettei se mun juttu mitenkään ainutlaatuinen ole. Kuinkahan moni mahtaa olla myös ns. yksi joukosta, mut tiedä sit eivätkö he tiedä vaiko eivätkö halua vaan olla tietävinään.

        Et viitteitä tosiaan on siitäkin, että myös naiset vihaavat muita naisia, ehkä sit tuosta edellä mainitusta syystä. Jos joku mies on/on ollut uskoton niin syy on aina naisen on tullu täysin selväksi. Ihan spostiakin on aikoinaan tullu asian tiimoilta.

        Nää ny näitä mun omia kokemuksia tästä aiheesta. En ny tosin väitä olevani/olleeni itsekään mikään täysin puhtoinen pulmunen, mokattua on tosiaan tullu ja oppirahat maksettua.


      • liikaakokenut
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Palaan viä tuohon pidempään kommenttisi, jos ny sit olet sama kuin lyhyemmän kommentin kirjoittaja.(naurattaa)

        Mut joo muistan kun tulin tänne palstalle niin joku kommentoi et mäkin oon saanu jonkun stalkkerin perääni. Asia jota kummeksuin kovasti , en ees tienny mitä stalkkeri tarkoittaa ja kummastelin kovasti miks mukamas joku mua seurais

        No jossain vaihees sit kun en ollu viä rekistöröitynyt niin joku yritti esiintyä minuna.

        Silloin kans vähän googlettelin ja tosiaan löysin itseni yhteenlaskutoimitus löytyi joiltain muistakin palstoilta, en ny kaikkia muista mutta jääny mieleen et mm. mormooni palstalta.

        Et tuli sitte selitys sillekkin miksi mun väitettiin kirjoittavan siellä ja täällä

        Aikas paljon muakin on tosiaan ahdisteltu tällä palstalla, jopa aloituksia tyyliin "kaikki jotka haluavat yhteenlaskutoimituksen poistuvan palstalta kirjoittakaan tähän" yms.

        Myös sitä ilmenee aina ajoittain et tullaan yhtäkkiä "nokkimaan" ohi aiheen. Yleensä vedetään se mun vuosien takainen kyseenalainen suhde esiin. Mikä kummastuttaa minua, et miten jonkun täsin ventovieraan ihmisen suhdekuviot pysyy muistissa vuosikaudet

        Kun ny kerran narsistipalstalla ollaan, niin jokaisen luulis tietävän, et niillä on usein monia suhteita jopa päällekkäin. Ettei se mun juttu mitenkään ainutlaatuinen ole. Kuinkahan moni mahtaa olla myös ns. yksi joukosta, mut tiedä sit eivätkö he tiedä vaiko eivätkö halua vaan olla tietävinään.

        Et viitteitä tosiaan on siitäkin, että myös naiset vihaavat muita naisia, ehkä sit tuosta edellä mainitusta syystä. Jos joku mies on/on ollut uskoton niin syy on aina naisen on tullu täysin selväksi. Ihan spostiakin on aikoinaan tullu asian tiimoilta.

        Nää ny näitä mun omia kokemuksia tästä aiheesta. En ny tosin väitä olevani/olleeni itsekään mikään täysin puhtoinen pulmunen, mokattua on tosiaan tullu ja oppirahat maksettua.

        Harva meistä ihan puhdas pulmunen onkaan.

        Haluan hieman jatkaa tuosta toiseksi viimeisestä kappaleestasi, että myös naiset vihaavat toisia naisia, näet tai kirjoitit siihen vain yhden näkökulman, ehkä itseäsi lähinnä olevan. Itse olen vähän niinkuin tiskin toiselta puolelta, siltä puolelta, jolla yksikään ei tahtoisi olla. Ja haluan siis tuoda esiin myös senlaatuisen naisvihan, jota olen itse havainnut eli koska minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään. Miksi tuokaan saisi olla onnellinen suhteessaan, kun en itsekään kyennyt. Vielä eräs näkäkulma lisää on se, että lähes jokainen nainen neuvoi minua heti eroamaan, haukkumaan mieheni paskaksi ja viemään toisen rahat ruokomaksuilla. Ja sitten sysäät aina lapset ukolle viikoksi , niin saat hurvittelu viikon ja silloin kaadat miestä kuin metsää. Ehkä hiukan tahallani kirjoitin kärjistetysti, mutta rivien välistä tuo oli ohjeistus. Uskomattominta sorkintaa naisilta on kuintenkin se, että kun eivät saa ukkomiestä eroamaan, niin ei muuta kuin nuoremman polven kimppuun.


      • liikaakokenut kirjoitti:

        Harva meistä ihan puhdas pulmunen onkaan.

        Haluan hieman jatkaa tuosta toiseksi viimeisestä kappaleestasi, että myös naiset vihaavat toisia naisia, näet tai kirjoitit siihen vain yhden näkökulman, ehkä itseäsi lähinnä olevan. Itse olen vähän niinkuin tiskin toiselta puolelta, siltä puolelta, jolla yksikään ei tahtoisi olla. Ja haluan siis tuoda esiin myös senlaatuisen naisvihan, jota olen itse havainnut eli koska minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään. Miksi tuokaan saisi olla onnellinen suhteessaan, kun en itsekään kyennyt. Vielä eräs näkäkulma lisää on se, että lähes jokainen nainen neuvoi minua heti eroamaan, haukkumaan mieheni paskaksi ja viemään toisen rahat ruokomaksuilla. Ja sitten sysäät aina lapset ukolle viikoksi , niin saat hurvittelu viikon ja silloin kaadat miestä kuin metsää. Ehkä hiukan tahallani kirjoitin kärjistetysti, mutta rivien välistä tuo oli ohjeistus. Uskomattominta sorkintaa naisilta on kuintenkin se, että kun eivät saa ukkomiestä eroamaan, niin ei muuta kuin nuoremman polven kimppuun.

        Niin tunnen myös joitain naisia, jotka tekevät noin kuten sinuakin neuvottiin, rahat pois ja kaikenlainen syyttely miestä kohtaan ja jotkut yrittävät kääntää vielä lapsetkin isäänsä vastaan ja kaikin keinoin pyrkivät sabotoimaan isän ja lasten tapaamisia.

        Että onhan noita surullisia tarinoita maailma pullollaan tuostakin aiheesta, uskottomuus. On toki onnelliakin tarinoita, hairahtuminen on anteeksiannettu ja jatkettu elämää

        Minun onnekseni oltiin kuitenkin molemmat jo sen verran ikäihmisiä, hän vielä vanhempi kuin minä ,et kummankin lapset jo omillaan, lapsenlapsiakin jo kummallakin ja tosiaan sillä miehellä kyllä seurustelukumppanikin, vielä vähän vanhempi kuin se tyyppi.

        Mutta eivät asuneet yhdessä ja kuulemma ko. nainen tiesi sen tyypin nettirakkauksista. Mitä kyllä jälkeepäin epäilin, kun kyseli multakin neuvoa miten kertoa pettäneeensä ,kun se uusi nainen minun ja muiden lisäksi tuli kuvioon. Siinä vaiheessa sitten minä poistuin siitä kuvioista, järki alkoi toimia, kun alkoi olla jo liikaa naisia.

        Tuota viimeistä kommenttiasi en ihan ymmärtänyt, ettäkö alkavat häiritä nuorempaa polvea vai miten. Kuullostaa kyllä aika sairaalta.

        Mitä tulee tuohon

        "haluan siis tuoda esiin myös senlaatuisen naisvihan, jota olen itse havainnut eli koska minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään"

        Niin joiltain osin ymmärrän tuon, mutta et nyt kuitenkaan voi syytellä kaikkia maailman naisia siitä, että miehesi petti sinua. Jokin rooli ja vastuu tapahtuneesta on kyllä sillä miehelläkin


      • liikaakokenut
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin tunnen myös joitain naisia, jotka tekevät noin kuten sinuakin neuvottiin, rahat pois ja kaikenlainen syyttely miestä kohtaan ja jotkut yrittävät kääntää vielä lapsetkin isäänsä vastaan ja kaikin keinoin pyrkivät sabotoimaan isän ja lasten tapaamisia.

        Että onhan noita surullisia tarinoita maailma pullollaan tuostakin aiheesta, uskottomuus. On toki onnelliakin tarinoita, hairahtuminen on anteeksiannettu ja jatkettu elämää

        Minun onnekseni oltiin kuitenkin molemmat jo sen verran ikäihmisiä, hän vielä vanhempi kuin minä ,et kummankin lapset jo omillaan, lapsenlapsiakin jo kummallakin ja tosiaan sillä miehellä kyllä seurustelukumppanikin, vielä vähän vanhempi kuin se tyyppi.

        Mutta eivät asuneet yhdessä ja kuulemma ko. nainen tiesi sen tyypin nettirakkauksista. Mitä kyllä jälkeepäin epäilin, kun kyseli multakin neuvoa miten kertoa pettäneeensä ,kun se uusi nainen minun ja muiden lisäksi tuli kuvioon. Siinä vaiheessa sitten minä poistuin siitä kuvioista, järki alkoi toimia, kun alkoi olla jo liikaa naisia.

        Tuota viimeistä kommenttiasi en ihan ymmärtänyt, ettäkö alkavat häiritä nuorempaa polvea vai miten. Kuullostaa kyllä aika sairaalta.

        Mitä tulee tuohon

        "haluan siis tuoda esiin myös senlaatuisen naisvihan, jota olen itse havainnut eli koska minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään"

        Niin joiltain osin ymmärrän tuon, mutta et nyt kuitenkaan voi syytellä kaikkia maailman naisia siitä, että miehesi petti sinua. Jokin rooli ja vastuu tapahtuneesta on kyllä sillä miehelläkin

        Miksi väännät sanoja suuhuni? Kuvitteletko tosiaan, että syyttäisin kaikkia maailman naisia? En tosiaankaan syytä, kun se syy oli ihan miehen oman pään sisällä ja sille ei nyt voinut mitään ne maailman naiset yhtä vähän kuin minäkään. Koetko ehkä ahdistavana, että itseäsi kohdeltaisiin yksin syyllisenä siihen, että miehellä oli kaikki maailman naiset ympärillään?

        Sairaaltahan se kuulostaa, mutta on totta, että ukkomieheltä pakit saatuaan, sitä jokin tietyn tyyppinen naismalli iskeekin kyntensä sitten junioriin, ilmeisesti kiusa se on pienikin kiusa. Ehkä olet kuullut niistä puumanaisista, jotka jopa aika röyhkeästi ovat nuorempien kimpussa.


      • liikaakokenut kirjoitti:

        Miksi väännät sanoja suuhuni? Kuvitteletko tosiaan, että syyttäisin kaikkia maailman naisia? En tosiaankaan syytä, kun se syy oli ihan miehen oman pään sisällä ja sille ei nyt voinut mitään ne maailman naiset yhtä vähän kuin minäkään. Koetko ehkä ahdistavana, että itseäsi kohdeltaisiin yksin syyllisenä siihen, että miehellä oli kaikki maailman naiset ympärillään?

        Sairaaltahan se kuulostaa, mutta on totta, että ukkomieheltä pakit saatuaan, sitä jokin tietyn tyyppinen naismalli iskeekin kyntensä sitten junioriin, ilmeisesti kiusa se on pienikin kiusa. Ehkä olet kuullut niistä puumanaisista, jotka jopa aika röyhkeästi ovat nuorempien kimpussa.

        "Miksi väännät sanoja suuhuni? "

        Niin luin uudestaan ja ymmärsin ilmeisesti väärin, luulin että puhuit itsestäsi, pahoitteluni

        Mitä tulee siihen menneeseen suhteseeni, niin sen suhteen olen sujut, kuhan ny vaan toin esiin, et tällä palstalla tuodaan hyvinkin esille, et se toinen nainen on syyllinen jos mies pettää, ts. naisvihaa esiintyy.

        Johtunee varmaan siittä, että jos kumppani on narsisti niin hän tod. näköisesti saattaa pettää, kuuluu narsismin luonteeseen. Kyllästyvät helposti yhteen ja samaan, ettei se syy ole aina naisen. Toki on sit niitä tyhmiä naisia jotka lankeaa moiseen suhteeseen, kuten minäkin aikoinaan. Toki pelkästään uskottomuus ei tee kenestäkään narsistia.

        Mitä tulee mainitsemaasi junioriin ja puumanaisiin, niin kyllä kuullostaa sairaalta, et jos ei lasten isää saa, niin yrittää iskeä sit isän pojan.

        Kyllähän täs vuosien mittaan naisten käytöskin on paljon muuttunut, eikä välttämättä hyvään suuntaan. Muutenkin mun mielestä tää maailma on nykyään jotenkin yliseksualisoitunut, jopa jotkut ala-asteikäiset kuulemma käy pornosivuilla.


      • Kuulostat
        liikaakokenut kirjoitti:

        Harva meistä ihan puhdas pulmunen onkaan.

        Haluan hieman jatkaa tuosta toiseksi viimeisestä kappaleestasi, että myös naiset vihaavat toisia naisia, näet tai kirjoitit siihen vain yhden näkökulman, ehkä itseäsi lähinnä olevan. Itse olen vähän niinkuin tiskin toiselta puolelta, siltä puolelta, jolla yksikään ei tahtoisi olla. Ja haluan siis tuoda esiin myös senlaatuisen naisvihan, jota olen itse havainnut eli koska minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään. Miksi tuokaan saisi olla onnellinen suhteessaan, kun en itsekään kyennyt. Vielä eräs näkäkulma lisää on se, että lähes jokainen nainen neuvoi minua heti eroamaan, haukkumaan mieheni paskaksi ja viemään toisen rahat ruokomaksuilla. Ja sitten sysäät aina lapset ukolle viikoksi , niin saat hurvittelu viikon ja silloin kaadat miestä kuin metsää. Ehkä hiukan tahallani kirjoitin kärjistetysti, mutta rivien välistä tuo oli ohjeistus. Uskomattominta sorkintaa naisilta on kuintenkin se, että kun eivät saa ukkomiestä eroamaan, niin ei muuta kuin nuoremman polven kimppuun.

        "minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään. Miksi tuokaan saisi olla onnellinen suhteessaan, kun en itsekään kyennyt."
        Kuulostat vähän turhan kroisilta naiseksi... Joten epäilen sinun olevan provomies, itse Ämmittelijä. Tunnen aika paljon muita naisia itseni lisäksi, ja sinä kaikkein kroisein kaikista.

        Mutta toimintatapa kyllä on joillain tuollainen. Olen toki kuullut.
        Minua oudoksuttaa se, että tunnu pitätävän itseäsi missään arvossa erottuasikaan. Katsot vain että kunhan elimesi tuppaat paikalle tarpeeksi usein, homma hoituu ja saat ikäänkuin tuhoa aikaiseksi... Vaikka kaikki toiminta onkin ala-arvoista samankaltaisessa seurassa.

        Kas kun fiksuimmat miehet eivät hypää kenen kanssa tahansa, jota joukkoa -kuka tahansa- sinä edustat. Olet massasielu pahimmasta päästä.

        Tai sitten se Ämmittelijä.
        Minun korvaani särähtää.

        Jään odottamaan kiukunpuuskaasi jonka tavallisesti pykkäät vastusta kohdatessasi, vähän kuin hätäpascan...


      • Kuulostat kirjoitti:

        "minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään. Miksi tuokaan saisi olla onnellinen suhteessaan, kun en itsekään kyennyt."
        Kuulostat vähän turhan kroisilta naiseksi... Joten epäilen sinun olevan provomies, itse Ämmittelijä. Tunnen aika paljon muita naisia itseni lisäksi, ja sinä kaikkein kroisein kaikista.

        Mutta toimintatapa kyllä on joillain tuollainen. Olen toki kuullut.
        Minua oudoksuttaa se, että tunnu pitätävän itseäsi missään arvossa erottuasikaan. Katsot vain että kunhan elimesi tuppaat paikalle tarpeeksi usein, homma hoituu ja saat ikäänkuin tuhoa aikaiseksi... Vaikka kaikki toiminta onkin ala-arvoista samankaltaisessa seurassa.

        Kas kun fiksuimmat miehet eivät hypää kenen kanssa tahansa, jota joukkoa -kuka tahansa- sinä edustat. Olet massasielu pahimmasta päästä.

        Tai sitten se Ämmittelijä.
        Minun korvaani särähtää.

        Jään odottamaan kiukunpuuskaasi jonka tavallisesti pykkäät vastusta kohdatessasi, vähän kuin hätäpascan...

        Niin, menipäs taas oudoksi, ettäkö nykyään lähestulkoon kaikki täällä on Ämmittelijän "kynästä" lähtöisin

        Aikas roisia kyl on sunkin juttus, elimineen ja kuka tahansa, ala-arvoisessa seurassa mitätöintineen.


      • Kannattaako
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, menipäs taas oudoksi, ettäkö nykyään lähestulkoon kaikki täällä on Ämmittelijän "kynästä" lähtöisin

        Aikas roisia kyl on sunkin juttus, elimineen ja kuka tahansa, ala-arvoisessa seurassa mitätöintineen.

        Kannattaako kahvikuppi pitää kätösessöä ja pikkurilli ojentuneena kun olohuoneessa on dinosaurus..
        Ei tarvitse ohjata minua kirjoittelussa, minulla hyvä ja tarvittaessa naseva ulosanti.
        En ole koskaan pelännyt näyttää tunteitani.


      • Kannattaako kirjoitti:

        Kannattaako kahvikuppi pitää kätösessöä ja pikkurilli ojentuneena kun olohuoneessa on dinosaurus..
        Ei tarvitse ohjata minua kirjoittelussa, minulla hyvä ja tarvittaessa naseva ulosanti.
        En ole koskaan pelännyt näyttää tunteitani.

        "Ei tarvitse ohjata minua kirjoittelussa, minulla hyvä ja tarvittaessa naseva ulosanti."

        No kuhan ilmaisin mielipiteeni myös sun juttujes kroisuudesta, tein samaa kuin sinäkin ed. kirjoittajaa kohtaan. Ei sen kummempaa.

        Nykyään tää palsta vaikuttaa kyl mun mielestä omituisten otusten kerholta, mut kai se on tarkoituskin, jutuis ei oo päätä eikä häntää


      • Pidät
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ei tarvitse ohjata minua kirjoittelussa, minulla hyvä ja tarvittaessa naseva ulosanti."

        No kuhan ilmaisin mielipiteeni myös sun juttujes kroisuudesta, tein samaa kuin sinäkin ed. kirjoittajaa kohtaan. Ei sen kummempaa.

        Nykyään tää palsta vaikuttaa kyl mun mielestä omituisten otusten kerholta, mut kai se on tarkoituskin, jutuis ei oo päätä eikä häntää

        Pidät itse siitä huolen että psyys sellaisena.


      • liikaakokenut
        Kuulostat kirjoitti:

        "minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään. Miksi tuokaan saisi olla onnellinen suhteessaan, kun en itsekään kyennyt."
        Kuulostat vähän turhan kroisilta naiseksi... Joten epäilen sinun olevan provomies, itse Ämmittelijä. Tunnen aika paljon muita naisia itseni lisäksi, ja sinä kaikkein kroisein kaikista.

        Mutta toimintatapa kyllä on joillain tuollainen. Olen toki kuullut.
        Minua oudoksuttaa se, että tunnu pitätävän itseäsi missään arvossa erottuasikaan. Katsot vain että kunhan elimesi tuppaat paikalle tarpeeksi usein, homma hoituu ja saat ikäänkuin tuhoa aikaiseksi... Vaikka kaikki toiminta onkin ala-arvoista samankaltaisessa seurassa.

        Kas kun fiksuimmat miehet eivät hypää kenen kanssa tahansa, jota joukkoa -kuka tahansa- sinä edustat. Olet massasielu pahimmasta päästä.

        Tai sitten se Ämmittelijä.
        Minun korvaani särähtää.

        Jään odottamaan kiukunpuuskaasi jonka tavallisesti pykkäät vastusta kohdatessasi, vähän kuin hätäpascan...

        Ikävää lukea oman mielikuvituksesi tuotteita, joilla ei ole päätä eikä häntää.

        Tässä sinulle sitä hätäpascaa, kuten itse tuon sanan kirjoitit:

        Valitettavasti olen nainen ja kovia kokenut monella eri rintamalla, että sikäli täytyy tuottaa suuri pettymys, kun en ole ämmittelijä, enkä liioin mies. En vaan ymmärrä, että mitä kuvittelet, kun puhut elimestäni tai mihin sitä käytän, osoitit nyt itse olevasi jotain omituista; alle arvosteluasteikon. Arvostan itseäni ja sitä lähipiiriä, jossa elän ja en hyppää miehissä, jos oikein ymmärsin nyt kirjoitustasi. Minulla on tiukat periaatteet ja moraali ja siksi onkin tuntunut rankalta seurata siskojen elämää ja käyttäytymistä, aivan samoin kuin miehienkin käyttäytymistä näinä markkina-aikoina. Naisena on oltava nykyisin jonkin verran kroisi, että saa äänensä kuuluviin, mutta joku roti siinäkin pitää säilyttää.


      • jepjepss
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Palaan viä tuohon pidempään kommenttisi, jos ny sit olet sama kuin lyhyemmän kommentin kirjoittaja.(naurattaa)

        Mut joo muistan kun tulin tänne palstalle niin joku kommentoi et mäkin oon saanu jonkun stalkkerin perääni. Asia jota kummeksuin kovasti , en ees tienny mitä stalkkeri tarkoittaa ja kummastelin kovasti miks mukamas joku mua seurais

        No jossain vaihees sit kun en ollu viä rekistöröitynyt niin joku yritti esiintyä minuna.

        Silloin kans vähän googlettelin ja tosiaan löysin itseni yhteenlaskutoimitus löytyi joiltain muistakin palstoilta, en ny kaikkia muista mutta jääny mieleen et mm. mormooni palstalta.

        Et tuli sitte selitys sillekkin miksi mun väitettiin kirjoittavan siellä ja täällä

        Aikas paljon muakin on tosiaan ahdisteltu tällä palstalla, jopa aloituksia tyyliin "kaikki jotka haluavat yhteenlaskutoimituksen poistuvan palstalta kirjoittakaan tähän" yms.

        Myös sitä ilmenee aina ajoittain et tullaan yhtäkkiä "nokkimaan" ohi aiheen. Yleensä vedetään se mun vuosien takainen kyseenalainen suhde esiin. Mikä kummastuttaa minua, et miten jonkun täsin ventovieraan ihmisen suhdekuviot pysyy muistissa vuosikaudet

        Kun ny kerran narsistipalstalla ollaan, niin jokaisen luulis tietävän, et niillä on usein monia suhteita jopa päällekkäin. Ettei se mun juttu mitenkään ainutlaatuinen ole. Kuinkahan moni mahtaa olla myös ns. yksi joukosta, mut tiedä sit eivätkö he tiedä vaiko eivätkö halua vaan olla tietävinään.

        Et viitteitä tosiaan on siitäkin, että myös naiset vihaavat muita naisia, ehkä sit tuosta edellä mainitusta syystä. Jos joku mies on/on ollut uskoton niin syy on aina naisen on tullu täysin selväksi. Ihan spostiakin on aikoinaan tullu asian tiimoilta.

        Nää ny näitä mun omia kokemuksia tästä aiheesta. En ny tosin väitä olevani/olleeni itsekään mikään täysin puhtoinen pulmunen, mokattua on tosiaan tullu ja oppirahat maksettua.

        Eikun eivät olleetkaan nämä viestit poistuneet,turhia höpöttelin, hei en minä eikä kukaan muukaan kykene sanomaan mitään vieraan ihmisen entisestä parisuhteesta. Itseasiassa psykiatrian toimissa usein vedätetään kohdetta itse ratkaisemaan asia väärällä tavalla itselleen haitallisesti tietenkin. Sillä mikä tahansa se ongelma on ollutkaan, niin se joka tapauksessa seuraa jokaisella itsellä mukana niin kauan, että selkiintyy tai siis löytyy se ymmärrys. Ja jos ollaan jo erottu, niin on tosi harmi, kun ei selkiinny yhdessä vaan sitä ikävää ollaan sitten jo usealle uudelle kohteelle tarjottu ja samanaikaisestihan se uusi kohde ei tule kuulluksi vaan toisen rakentaman näytelmän kohteeksi.

        Itseasiassa uskon, että moraalikäsitys on meille edesmenneet ajattelijat rakentaneet ymmärryksestä ihan siksi, että se on hyväksi meille seuraajille. Olen tätä pohtinut aiheena ihan muussakin "kehityksessä". Sillä kehitys on ollut vain sitä, että asioita on alettu tekemään fuskaten ja myytävät tuotteetkin ovat olleen aina heikommanlaiset. Seuraava sukupolvi siis luulee kehittäneen asioita vaikka tosiasiassa ovat vain tuhonneet jonkin hyvintoimivan tuotteen tai asian. Todellisuudessa he eivät siis ole tehneet yhtään mitään vaan elvistelleet pilalle jonkun toisen ihmisen toimivan tuotteen. Eli käytännössä eivät ole tehneet mitään mullistavaa. Tuhoava sukupolvi josta seuraava vain lisää tyhmistyy kenties.

        Ehkä narsismi on ollutkin juuri sitä millä nämä entiset loistavat keksijät on saatu mollattua, jotta joku "fiksumpi" on vain saanut tuhota kaiken ylimielisyydessään. Lapsinarsisti on halunnut olla parempi kuin itse keksijä. Ja vanhempi on ajatellut mitä on ajatellut lastansa kannustaakseen.


      • Aiemmin
        liikaakokenut kirjoitti:

        Ikävää lukea oman mielikuvituksesi tuotteita, joilla ei ole päätä eikä häntää.

        Tässä sinulle sitä hätäpascaa, kuten itse tuon sanan kirjoitit:

        Valitettavasti olen nainen ja kovia kokenut monella eri rintamalla, että sikäli täytyy tuottaa suuri pettymys, kun en ole ämmittelijä, enkä liioin mies. En vaan ymmärrä, että mitä kuvittelet, kun puhut elimestäni tai mihin sitä käytän, osoitit nyt itse olevasi jotain omituista; alle arvosteluasteikon. Arvostan itseäni ja sitä lähipiiriä, jossa elän ja en hyppää miehissä, jos oikein ymmärsin nyt kirjoitustasi. Minulla on tiukat periaatteet ja moraali ja siksi onkin tuntunut rankalta seurata siskojen elämää ja käyttäytymistä, aivan samoin kuin miehienkin käyttäytymistä näinä markkina-aikoina. Naisena on oltava nykyisin jonkin verran kroisi, että saa äänensä kuuluviin, mutta joku roti siinäkin pitää säilyttää.

        Aiemmin kirjoittamaasi:
        "Itse olen vähän niinkuin tiskin toiselta puolelta, siltä puolelta, jolla yksikään ei tahtoisi olla. Ja haluan siis tuoda esiin myös senlaatuisen naisvihan, jota olen itse havainnut eli koska minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään. Miksi tuokaan saisi olla onnellinen suhteessaan, kun en itsekään kyennyt. "

        Ja nimenomaan seuraava lause:
        "eli koska minustakin tuli yksinhuoltaja ja joku härkki suhteessani, niin panen vihassani asian kiertämään."

        Täällä joskus kirjotetaan jotenkin väärin, se on niin pienestä kiinni. Sitä sattuu...


      • Nuo_kaksi
        jepjepss kirjoitti:

        Eikun eivät olleetkaan nämä viestit poistuneet,turhia höpöttelin, hei en minä eikä kukaan muukaan kykene sanomaan mitään vieraan ihmisen entisestä parisuhteesta. Itseasiassa psykiatrian toimissa usein vedätetään kohdetta itse ratkaisemaan asia väärällä tavalla itselleen haitallisesti tietenkin. Sillä mikä tahansa se ongelma on ollutkaan, niin se joka tapauksessa seuraa jokaisella itsellä mukana niin kauan, että selkiintyy tai siis löytyy se ymmärrys. Ja jos ollaan jo erottu, niin on tosi harmi, kun ei selkiinny yhdessä vaan sitä ikävää ollaan sitten jo usealle uudelle kohteelle tarjottu ja samanaikaisestihan se uusi kohde ei tule kuulluksi vaan toisen rakentaman näytelmän kohteeksi.

        Itseasiassa uskon, että moraalikäsitys on meille edesmenneet ajattelijat rakentaneet ymmärryksestä ihan siksi, että se on hyväksi meille seuraajille. Olen tätä pohtinut aiheena ihan muussakin "kehityksessä". Sillä kehitys on ollut vain sitä, että asioita on alettu tekemään fuskaten ja myytävät tuotteetkin ovat olleen aina heikommanlaiset. Seuraava sukupolvi siis luulee kehittäneen asioita vaikka tosiasiassa ovat vain tuhonneet jonkin hyvintoimivan tuotteen tai asian. Todellisuudessa he eivät siis ole tehneet yhtään mitään vaan elvistelleet pilalle jonkun toisen ihmisen toimivan tuotteen. Eli käytännössä eivät ole tehneet mitään mullistavaa. Tuhoava sukupolvi josta seuraava vain lisää tyhmistyy kenties.

        Ehkä narsismi on ollutkin juuri sitä millä nämä entiset loistavat keksijät on saatu mollattua, jotta joku "fiksumpi" on vain saanut tuhota kaiken ylimielisyydessään. Lapsinarsisti on halunnut olla parempi kuin itse keksijä. Ja vanhempi on ajatellut mitä on ajatellut lastansa kannustaakseen.

        " en minä eikä kukaan muukaan kykene sanomaan mitään vieraan ihmisen entisestä parisuhteesta. Itseasiassa psykiatrian toimissa usein vedätetään kohdetta itse ratkaisemaan asia väärällä tavalla itselleen haitallisesti tietenkin."
        Nuo kaksi lausetta kumoavat toisensa. Vai pitäisikö psykiatrian mielestäsi tietää parisuhteesi ja viedä sinut "oikeaan" ratkaisuun.


    • jepjepss

      Josta tuleepi mieleeni tämän aloituksen ajatus ja siinäpä hyvinkin tulee olo, että onko kirjoittajia vain yksi jotka kirjottavat "sotkijana" vai onko kyseessä kuitenkin tämä kuuluisa sarkasmijengi jotka pitävät hauskaa yhdellä nimimerkillä keskenään kivasti kisaillen. Ihan vain välistä vastataan samalla nimimerkillä samalle aivankuin vastauksena toiselle kirjoittajalle.

      No eipä minua haittaa, kun en seuraakkaan muutakuin sivusilmällä. Etsin aivan muita seikkoja täältä.

      • "Ihan vain välistä vastataan samalla nimimerkillä samalle aivankuin vastauksena toiselle kirjoittajalle"

        No tuotakin on huomattu tapahtuvan ja sitä vähän niinku hämmentyy, et ai jaa, se olikin semmonen tapaus, vaik alkuun luuli muuta

        Mutta joo, mä oon sillain tosikko , etten anna itselleni lupaa kirjoitella kuin tällä samalla nimmarilla, vaik monesti olis kyllä tehny mieli. Taustalla ajatus siittä, etten täälläkin sano mitään sellaista jota en uskaltaisi sanoa kasvotustenkin.


      • jepjepss
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ihan vain välistä vastataan samalla nimimerkillä samalle aivankuin vastauksena toiselle kirjoittajalle"

        No tuotakin on huomattu tapahtuvan ja sitä vähän niinku hämmentyy, et ai jaa, se olikin semmonen tapaus, vaik alkuun luuli muuta

        Mutta joo, mä oon sillain tosikko , etten anna itselleni lupaa kirjoitella kuin tällä samalla nimmarilla, vaik monesti olis kyllä tehny mieli. Taustalla ajatus siittä, etten täälläkin sano mitään sellaista jota en uskaltaisi sanoa kasvotustenkin.

        Katoppa vastauksenne olivatkin hävinneet, tykkäsin niistä, sillä täällä harvoin on mitään normaalia ajattelua. Ainoastaan tota kirjanoppineiden ja fariseusten hömppää johon viskellään vierasperäisiä käsitteitä joilla saadaan todellinen asia häivytettyä. Ja se olisi kyllä hyvä aiheenakin vaikkakin varmaan hyvin arka se naisten toisiaan kohtaan harrastama narsismi.

        Olenkin täällä vaan niinkauan kunnes ne naisia suvaitsemattomasti oikeaan elämään seuraavat naiset saadaan asianmukaisesti hoitoon tai vastuuseen oikeuden kanssa teoistaan. Ja toki maksamaan korvauksia psykiatrian nimissä tapahtuvaan sairalolliseen vainoamiseen uhreillensa. Ja heillä toki siis on narsismia toimissaan mukana myös, sillä eivät olleet osanneet olla parisuhteessa vaan on lähdetty uusia uhreja mollaamaan. Ja jos nyt ymmärsin oikein, niin sitä oltiin käyty porukalla ainakin osa heistä hinkkaamassa eteläsuomen kuppiloissa järjestelmällisesti jo vuosikymmeniä satoja ja taas satoja uhreja. Jossain vaiheessa oltiin yhä tiiviimmin verkostoitu keskenään, mitä ilmeisemmin internetti oli tämän mahdollistanut.

        Mutta siis teiltä tuli todella hienoja kommentteja joihin aioin palata oikein ajatuksen kanssa, kunhan olisi aikaa.Rehellisesti en minäkään ihan kaikkia seikkoja ymmärtänyt, mut ei aina tarvitse, riittää, että toinen on saanut kirjoittaa ajatuksensa asiasta tänne, Jos saan sanoa, niin hieman suvaitsematonta poistoa heteromaisestikin ajattelevia ja keskustelevia ihmisiä kohtaan. Mut sitä aihetta juuri itsekseni tällä palstalla olenkin pohtinut, sillä huomaan kyllä täällä olevan ainakin kaksi supernarsistia taustalla ajatuksineen joidenka toimintatapa ei pitäisi kuulua internettiin vieraisiin ihmisiin kohdistuvana "piippiip solvauksena tai jotain" vaan ihan omaa kumppania kohtaan tapahtuvana toimintana. Sellaisia narsisteja jotka aina hakevat uusia kohteita ja mitään aitoa heidän esiintymisensä ei enää ole vaan enää ainoastaan näyttelemistä toisia vedättääkseen. Näytelmärooleja. Klovneja. Ehkä näyttelijän koko elämä on ollut juuri sitä, ei mitään aitoa kohtaktia toiseen ihmiseen vaan pelkkää sisäänrakennettua narsistista näytelmää ja kun ei tehoa yhteen niin samaan aikaan haetaan niitä uusia uhreja useista samaan aikaan roikkumaan..

        Mutta kiitos hyvistä kommenteista.

        Kuhan jatkan seuraamista, suurimmaksi osaksi ihan kommentoimatta.


      • hoitoonohjaus

        "Olenkin täällä vaan niinkauan kunnes ne naisia suvaitsemattomasti oikeaan elämään seuraavat naiset saadaan asianmukaisesti hoitoon tai vastuuseen oikeuden kanssa teoistaan. Ja toki maksamaan korvauksia psykiatrian nimissä tapahtuvaan sairalolliseen vainoamiseen uhreillensa. Ja heillä toki siis on narsismia toim"
        Kipeää.
        Terveysasemalle nyt oisi kannattavaa mennä käymään. Kerrot siellä tuosta niin ehkä ne tarttuvat asiaan ja lähtevät noita vainoajia tavoittamaan.


      • jepjepss
        hoitoonohjaus kirjoitti:

        "Olenkin täällä vaan niinkauan kunnes ne naisia suvaitsemattomasti oikeaan elämään seuraavat naiset saadaan asianmukaisesti hoitoon tai vastuuseen oikeuden kanssa teoistaan. Ja toki maksamaan korvauksia psykiatrian nimissä tapahtuvaan sairalolliseen vainoamiseen uhreillensa. Ja heillä toki siis on narsismia toim"
        Kipeää.
        Terveysasemalle nyt oisi kannattavaa mennä käymään. Kerrot siellä tuosta niin ehkä ne tarttuvat asiaan ja lähtevät noita vainoajia tavoittamaan.

        Itseasiassa olen jo jutellutkin ja asia on jo jonkinverran yleisemmässä tiedossa. Kysehän on siis seksuaalirikollisista jotka eivät ole onnistuneet parisuhteissaan. Ja harhamaailmoissaan leikkivät fariseusleikkejään ahdistellen omiin mielenterveysongelmiinsa kuulumattomia.


    • PalstaÄhkyä

      Palstalla joku ähkyy tavantakaa jos esimerkkitapauksena on joku jolla miehen nimi, vaikka tapauksen sukupuolta ei olisikaan tutkittu todellisesti. Nykytiedon mukaanhan ihminen voi kuulemma olla todellisesti toista sukupuolta kuin ulkoiset merkit näyttävät.
      Ähkyjän pitäisi itse hankkia itselleen jokin muu keino olla mies kuin toistella asiaa tällä palstalla. Asiassa näkyy olevan joku ongelma.

      • Sulla_paha_olla

        Se on kuules niin, että sulla on selkeätä miesvihaa kirjoituksissasi.
        Voiko enmpää narsistinen olla kuin sinä noissa kirjoituksissasi? Voiko katkeruus enään enempää paistaa? Ehkä terapia voisi sinua auttaa...mieliala-lääkitys kenties?


      • Mistä_olet
        Sulla_paha_olla kirjoitti:

        Se on kuules niin, että sulla on selkeätä miesvihaa kirjoituksissasi.
        Voiko enmpää narsistinen olla kuin sinä noissa kirjoituksissasi? Voiko katkeruus enään enempää paistaa? Ehkä terapia voisi sinua auttaa...mieliala-lääkitys kenties?

        Mistä olet perinyt säkenöivän älysi?


      • Jepjeppi

        Jos nyt ymmärsin sen mitä sanoit samalla tavalla, niin olen samanmielinen. Minun kirjoittaminen tyrehtyi tuohon seikkaan. Jos siis luulen kirjoittavani yhden sukupuolen kanssa täällä, niin tulee todellakin huiputettu olo jos sen nimimerkin takana onkin toisen sukupuolen edustaja näyttelemässä toista. Se on minun mielen maailmassa huijaamista ja epärehellisyyttä.

        Joka on johtanut siihen, ettei keskustelua enää ole. Ja minua ei edes kiinnosta tämän enempää spekuloida jonkun valhemaaimassaan elävän toimintaa. Se on hänen itsensä tehtävä,jos on kiinnostava aihe. Tähän ei voi kytkeä mitenkään mies tai nais vihaa. Minun silmissä näkyy valehtelija. Ja yksityisesti saavat toki leikkiä kavereidensa kanssa, mutta julkisesti teko on törkeää.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe