Tarkkailu jakso 3

Mätähallinto

Aktiivi kyykytys jatkuu.
-vallitsevan mielivallan vastatoiminnan taka nyt taas työkyvyttömyys. Eläke hakemukset vetämään.
Kansa äänestää näin!!!

65

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokoomuslandia

      Kuun loppuun tke. hakemus
      Ja aina vaalikauden loppuun asti....

      • KokoomusSimputtaa

        Juuuuu nyt äänestetään tke kautta aktiivi simputusta vastaan. !!


      • Mätähallinto

        Kokoomus Kepu simputus on HelvetillistäTouhua herjasmistq.
        Ja vas vihreä super naivismin tuhoaa maan.


      • Palkkapula
        Mätähallinto kirjoitti:

        Kokoomus Kepu simputus on HelvetillistäTouhua herjasmistq.
        Ja vas vihreä super naivismin tuhoaa maan.

        Aktiivi malli on aitoa simputus, ja mielivaltaa!!
        Olisi aktiivi kyykytysen sijaan tarvittu maatalouden tukipaketin kaltainen apu, massa työttömyyden hoitoon, ja työttömien elintason nostoon.
        Työttömillä kun on ollut jo niin monta kuivaa kesää!!


      • Palkastapulaa
        Palkkapula kirjoitti:

        Aktiivi malli on aitoa simputus, ja mielivaltaa!!
        Olisi aktiivi kyykytysen sijaan tarvittu maatalouden tukipaketin kaltainen apu, massa työttömyyden hoitoon, ja työttömien elintason nostoon.
        Työttömillä kun on ollut jo niin monta kuivaa kesää!!

        Samaa mieltä.
        Työttömille hetii kato korvausta. Palkka katoon.
        Ja omistamattomuuden tuki, vaikka hehtaari tuen sijalle.
        Tukea Tarvitaan myös investointiin ruuan ostoon.


    • jakae

      Minä en mihinkään töihin mene, koska sitten en voisi kaiken päivää juopotella ja loispummia ja sitä paitsi pitäähän juopollakin olla joku harrastus, että pysyy mieli virkeänä kun painaa pitkää päivää suomi24:n palstoilla ja mikä olisikaan sopivampi harrastus kuin pontikan keittely.

      Pitääkin ens kuukauden sossuhakemuksessa hakea harkinnanvaraista toimeentulotukea easystilleriin, kun ei tuohon muuten ole varaa loispummityöttömällä.

      • Ahneudenkuvaa

        Minä en mihinkään töihin mene, vaan nostan Ek ja MTK tukia, vero alea, jopa en maksa sähköveroa!! Ja nyt lisää vaikeus tukea huudan, jotta ei omaa rahaa tarvi käyttää bisnekseen...
        Ja me pakolais turistit lepäämme kela lomilla Suomessa, lopun ikää,, ilmaiset kela lomat!
        Asuntokeinottelijat ne saavat verovaroista suurta tukea keinotteluun jne jne

        Nyt haenkin lisää myös ek MTK tukea kun on kiva saada lisää ilmaista rahaa.
        Omistamisesta tulee palkita!!
        Ja tietysti lisää pakolaisturisteja,. Tulonsiirtoja keinotteluun ja korruptioon, Niin keinottelu kukoistaa verovaroin..


      • RikkaidenKeinotteluTuet

        Omistamista ja kaikenlaista keinottelua tuetaan.
        Keinottelua tuetaan verovaroin!!
        Esim asumistuki miljardit. Korruptio pakolais turismi miljardit. Kannattavien yritysten tuet, vero alet. Maan omistamisen tuet, jopa sähköverkon ale,,,, jne jne,,,


      • RikkaidenKeinotteluTuet
        RikkaidenKeinotteluTuet kirjoitti:

        Omistamista ja kaikenlaista keinottelua tuetaan.
        Keinottelua tuetaan verovaroin!!
        Esim asumistuki miljardit. Korruptio pakolais turismi miljardit. Kannattavien yritysten tuet, vero alet. Maan omistamisen tuet, jopa sähköverkon ale,,,, jne jne,,,

        Sähkövero ale,. Huom!


    • Palkkapula

      Nyt iski tke hakemus kiireehet,.
      Jo joutui aktiivi kyykytys aktiivi tarkkailu jakso.
      Täytyy torjua ahne pyhä Kokoomus Kepu ukko.

      • Ahneudensynti

        Kokoomus Kepu ukko tuo vanha Vainooja!!
        Syvällä ahneudessa kuin sika, ideologisesti ahneuden synnissä rypee Kepu kokoomus rahjus. Vanha vainooja.

        Syvän Naivismin typeryydessä melskaa vas vihreä tietämätön tolvana.
        Uhka kaikelle on tämä vas vihreä naivismin toiminta, naivi muka hyvää tarkoittavat kulttuuri marxisti. Ymmärtämätön täti ja heppuli.

        Massa Työttömyys ja rehellinen tulonjako on ollu korjaamatta, hoitamatta jo 28v.


      • analysoijienanalysoija

        Näin kertoi psykologien analysointia suorittava, sekä toimitusjohtajien mielenterveyttä pohdiskeleva /sivutoimena toimiva valtionhallinnon yliprofessori (työpaikka kansainväliset bisneskoneet)


      • Kokoomuslandia
        Ahneudensynti kirjoitti:

        Kokoomus Kepu ukko tuo vanha Vainooja!!
        Syvällä ahneudessa kuin sika, ideologisesti ahneuden synnissä rypee Kepu kokoomus rahjus. Vanha vainooja.

        Syvän Naivismin typeryydessä melskaa vas vihreä tietämätön tolvana.
        Uhka kaikelle on tämä vas vihreä naivismin toiminta, naivi muka hyvää tarkoittavat kulttuuri marxisti. Ymmärtämätön täti ja heppuli.

        Massa Työttömyys ja rehellinen tulonjako on ollu korjaamatta, hoitamatta jo 28v.

        Ahneuden synti, markkinatalous ahneus synti, HelvetillistäTouhua ja menoa,, omaa kansaa raiskataan, perspannaan, kokoomus pervot raiskaa omaa kansaa.


    • Mies59v

      Laitoin tke hakemuksen taas,
      Aktiivimalli on tällaista

      • PalkkapulaSuomi

        Sama juttu, taas hakemus laitettu. Aktiivi mallin mukaisesti.


    • ElantoLewis

      Jospa tulee pidätettäessä häät, peruutettua kaikki hautaustoimet samaan syssyyn. Mutta aktiivisesti vaan anomukset likoon.

      • Kepuahneusmaa

        Jos liikaa pidättelee Suomisuoli täyttyy ja tulee isopaska. Kuten kokoomuslandia.


    • Virkailijalässy

      Seuraava kurssi on "ROIKOTTAMISKURSSI" joka on tarkoitettu työttömälle tai työttömyysuhan alaiselle. Kaikki on tervetulleita kuuntelemaan joutavaa lässyttämistä jokapäiväisestä työelämästä. Vetäjänä on kyllästyneet kotirouvat tai muuten ikävystyneet lässyttäjät.
      Nauru on vapaa kursseilla. Kurssin pituus 18-tuntia joka täyttää aktiivimallin pakkokeinon.

    • asenteetmuutettava

      kuntouttavasta työtoiminnasta työtön saa suurinta mahdollista palkkaa: työkokemusta

      sillä työ itsessään on se palkka

    • MätäSuomi

      Tänään laitoin tke hakemuksen
      Tämä on aktiivi kyykytysen torjuntaa.
      Ja Odottelen vaaleja, jotta voin äänestää aktiivi kyykyttäjiä vastaan.

      • kirjatutkirjeetvain

        Työpaikkahakemuksen tekemisessä ja sen vastaanottamisen todentamisessa on ainoa luotettava keino kirjalliset käsin kirjoitetut kirjeet, mitään sähköistä tunnistautumista, ei edes sähköpostia voi luotettavasti käyttää, kuten aktiivimalli 2.0 ehdottaa, eli postin kautta kirjattuina kirjeinä ainoastaan on luotettavaa toimittaa perille työpaikka -hakemuksia ja niihin vastauksia.

        Muuten kaikki käyttävät internet-robotteja, eivät hakemukset eivätkä vastaukset ole muuten luotettavia.


      • TuristiJuokkoontummaan

        Tke hakemus hakemus kaavakkelle, ja palautus kelaan.
        Ja varatkas aikaa, kun kelat on täynnä matu lomailijoita hakemassa loma rahoja ja loma etuja.


      • näinvoisitoimiakin

        Työnantajan, jolle hakemus on lähetetty kuuluu myös vastata henkilökohtaisesti kirjatulla kirjeenä postin kautta.


      • pomo532

        Mä en vastaa mitään!
        Mä en edes avaa mitään vitu kirjeitä!


      • IhanUusJuttu
        näinvoisitoimiakin kirjoitti:

        Työnantajan, jolle hakemus on lähetetty kuuluu myös vastata henkilökohtaisesti kirjatulla kirjeenä postin kautta.

        Mitä?

        Onko joku joskus saanut työpaikkahakemukseen vastauksen?


      • Palkkapula
        IhanUusJuttu kirjoitti:

        Mitä?

        Onko joku joskus saanut työpaikkahakemukseen vastauksen?

        Itsellä Tänä vuonna noin 70 kpl hakemuksia,. Ja Ei yhtään vastausta.... joten Työttömyys jatkuu kun ei ole palkka töitä...


      • ToinenTodellisuusSuomi
        Palkkapula kirjoitti:

        Itsellä Tänä vuonna noin 70 kpl hakemuksia,. Ja Ei yhtään vastausta.... joten Työttömyys jatkuu kun ei ole palkka töitä...

        Minä en kehtaa enää lähetellä turhia hakemuksia, kun niihin ei edes vastata.
        Minkäs teet kun palkka töitä ei ole eikä löydy.
        Viihteenä Voi vaan kuunnella poliittisia juttuja ja valtamedia törkeää valehtelua.
        Suomi elää tiedotus kuplassa.


      • Talousmalli
        ToinenTodellisuusSuomi kirjoitti:

        Minä en kehtaa enää lähetellä turhia hakemuksia, kun niihin ei edes vastata.
        Minkäs teet kun palkka töitä ei ole eikä löydy.
        Viihteenä Voi vaan kuunnella poliittisia juttuja ja valtamedia törkeää valehtelua.
        Suomi elää tiedotus kuplassa.

        Politiikka jauhaa, ja asiat ollu hoitamatta jo 1990 L alusta asti.
        Työttömyys siis on osa talouselämän että.
        Työttömyyttä ylläpidetään.


      • Tulonjakomalli
        Talousmalli kirjoitti:

        Politiikka jauhaa, ja asiat ollu hoitamatta jo 1990 L alusta asti.
        Työttömyys siis on osa talouselämän että.
        Työttömyyttä ylläpidetään.

        Noin on.
        Työttömyys on pysyvä osa systeemiä.
        Kun kaikille ei jaeta elintasoa, niin tällöin osa saa enemmän.
        Sisäinen devalvaatio ja kokoomus tulonjako.


      • 1234567890-
        IhanUusJuttu kirjoitti:

        Mitä?

        Onko joku joskus saanut työpaikkahakemukseen vastauksen?

        Mä saan lähes aina vastauksen työhakemukseen että ei kiitos mutta kiitos hakemuksesta.

        Eli:

        Sinua ei tällä kertaa valittu työtehtävän.

        Aina toisin ei saa mitään vastausta.

        Joskus töitäkin saanut mutta sitten jäänyt töttömäksi monesta eri syistä vaikka olisi ollut vakituinenkin työpaikka.


    • SuomiKongo

      Huh huijjaa,, tulipa taas askaroitua,, ja tke. Hakemus tänään kelaan.
      Siellä kela toimistossa oli kuin tsadisssa, pimeältä Suomi kongolta vaikutti, Lukuisat Abdullahitkin oli kela palkkaa siellä hakemassa.

    • psykogejaanalysoin

      Tuli mieleen unessa hassu juttu kun että jotkut raavaat miehet askartelevat paperisia nukkeja, sellaisia mitä joskus tuli muropaketeissa, sellaisia sakseilla leikattavia nukkeja, joille voi laittaa vaatteita... sakseilla erilaisia vaatteita hitsaritkin :D

      hahhah kerrassaan, siinäpä leikkaillaan sitten nukeille kartongista erilaisia vaatteita :D

      Tietysti ohjelmoijalle tällainen toisten analysointi ja yleensäkin yhteiskunnan analysointi on aika hauskaa, mutta että laittaa sentään raksatyöläisiä tekemään pahvinukkeja...

      • ohjaaja66

        Ja se on ihan oikein!


      • SuuriKyykytysNautinto
        ohjaaja66 kirjoitti:

        Ja se on ihan oikein!

        Kapo alistaa, kapo nauttii..


      • korruptio-suomi-

        Siinähän vain yritetään nöyryyttämällä saada ihminen hermostumaan ja samalla toivotaan että henkilö ei tule paikalle niin saadaan karenssi aikaiseksi, mistään muustahan ei ole kyse kuin nöyryyttämisestä ja karenssin hakemisesta.

        Siinä teille työttömän auttamista vuonna 2018.
        Elämme suuressa valheessa, ei tämä ole mikään Suomi enää, tämä on fasismia, paska maa ja vieläkin paskempi kansa. Pthyi!


    • SuomiNälkäpäivät

      Samalla asialla tänään. Aktiivimalli vuoksi tke hakemus vetämään.
      Siihen hakemukseen pitäisi olla lääkärintodistus, mutta kun ei pitkään työttömänä olleella ole enää varaa terv.keskus ja lääkäri maksuihin.
      Köyhä palkaton on köyhä.
      Lääkäri maksuun menisi noin viikon ruokarahat!
      Joten en aio nälkiintyä lääkäri maksun vuoksi.

      • yrhplö

        sossyu maxaa


      • EriTilanteita
        yrhplö kirjoitti:

        sossyu maxaa

        Ei Sossu kaikille maksa.... Esim jos jotain vaikka käyttökelvoton omaisuudeksi katsottavaa, josta ei pääse eroon...tms..


      • Hmmhmm
        EriTilanteita kirjoitti:

        Ei Sossu kaikille maksa.... Esim jos jotain vaikka käyttökelvoton omaisuudeksi katsottavaa, josta ei pääse eroon...tms..

        Ei maksa ei... 5 vuotta ollut rantatontti myynnissä minne oli tarkoitus saunamökki rakentaa ennen kuin jäin työttömäksi. Antaisin vittu ilmaiseksi pois et pääsisin saamaan toimeentulotukea mutta laki kieltää alihintaan myyymisen tällä hetkellä jo hinta huomattavasti alhaisempi kuin kiinteistönvälittäjän hinta-arvio tontista ja millä sen itse ostin. Ei vain kela myönnä toimeentulotukea kun omistan sellaista mistä on vain kuluja tiemaksun myötä.


      • peniss

        Älä nyt kuule valehtele.


    • Työvoimareservissä

      Mullakin on tke hakemus vetämässä.
      Aitoa Aktiivimallia tämä.
      Olen 59v ikäinen vuoden lopulla, ja tällä iällä palkkatöitä ei saa.
      Olen terve, työkykyinen, ja palkatonta työ pelleilyä, yms pakko kuntoutusta en tarvitse.
      Eläkkeelle en pääse.
      Tässä tilanteessa, kun palkka töihin en pääse,. Niin olen selvästi työkyvytön.
      Olen tyhjäkäynti tilanteessa.
      Ja moni muukin ikäiseni on...

      • Mies58v

        Totta puhut. Olen täysin samassa tilanteessa.


      • PalkkapulaaOn
        Mies58v kirjoitti:

        Totta puhut. Olen täysin samassa tilanteessa.

        Oma tilanne myös sama.
        Ei kelpaa ammattitaito.
        Ei löydy palkkaa.
        Ei pääse eläkkeelle.
        Vain aktiivi kyykytysellä uhkaillaan....


      • OsaamisenTuhlaus
        PalkkapulaaOn kirjoitti:

        Oma tilanne myös sama.
        Ei kelpaa ammattitaito.
        Ei löydy palkkaa.
        Ei pääse eläkkeelle.
        Vain aktiivi kyykytysellä uhkaillaan....

        Niin paljon menee ammattitaitoa kokemusta ja koulutusta hukkaan,. Kun läkkäämpi väestö ei enää kelpaa palkkatöihin


      • Ihmisetheitteillä
        OsaamisenTuhlaus kirjoitti:

        Niin paljon menee ammattitaitoa kokemusta ja koulutusta hukkaan,. Kun läkkäämpi väestö ei enää kelpaa palkkatöihin

        Noin on.
        Itse olen 59v.
        Työmarkkinoilla Olen kuin ilmaa. En kelpaa palkka töihin.
        Mutta terveys on hyvä, tietoja on, koulutusta on. Jne.
        Olisi varmaan useampi työvuosi mahdollinen.
        Mutta työttömänä olen, ja en pääse eläkkeelle..
        Näyttää vahvasti siltä, että tässä työttömyydessä olen köyhänä siihen pieneen eläkkeeseen asti.
        Ja tämä sama tilanne on monella tuntemallani ikäiselläni ihmisellä.
        Ollaan köyhiä odottelemassa minimi eläkettä!!
        Tämä tilanne lienee vakuutusyhtiöiden etu ja poliittis-vakuutus mafian tahtotila?


      • Ulkonakulutuksesta

        Sama tilanne täällä.
        Liikaa ikää, ja ei kelpaa työmarkkinoille.
        Rehellistä palkkatyötä ei löydy.
        Ja kyllä menisi aika hyvin näinkin, jos vain eläkkeen saisi.
        Mutta työttömyysturvalla pitää kituuttaa.
        Ei voi ruuan lisäksi juuri mitään hankkia tai kuluttaa.
        Jonkinlainen työttömyys avovankila tämä tilanne on


      • PalkastapulaaOn
        Ulkonakulutuksesta kirjoitti:

        Sama tilanne täällä.
        Liikaa ikää, ja ei kelpaa työmarkkinoille.
        Rehellistä palkkatyötä ei löydy.
        Ja kyllä menisi aika hyvin näinkin, jos vain eläkkeen saisi.
        Mutta työttömyysturvalla pitää kituuttaa.
        Ei voi ruuan lisäksi juuri mitään hankkia tai kuluttaa.
        Jonkinlainen työttömyys avovankila tämä tilanne on

        Köyhyys avovankilassa täälläkin.
        Kumma maa kun säälittä tuhlaa hyvää työvoimaa.


    • PalkkapulaaVakavaa

      Ovat nopeuttaneet käsittelyaikoja.
      Haluavat ihmiset nyt nopeesti aktiivimalli kyykytysessä uhreiksi.

      Huvittavaa oli että ilmoittivat vak.yhtiön kautta että b lausunto puuttuu,, ja erityisesti ilmoittivat ettei vak.yhtiö osallistu lääkäri kustannuksiin b lausunnon hankkimiseksi !!
      Joten jää taas köyhällä lääkäriin menemättä kun ei ole varaa terv.kesk. ja lääkäri maksuihin.
      Sitä ihminen priorisoi vähät rahat ja mieluummin syö itse eikä maksa lääkäreille.

      • Ahnekuspääkokoomus

        Olisiko ollu niin vähän tke hakemuksia?
        Tai tosiaan tehostamalla toimia, niin ei voisi vältellä tke hakemuksella kuspää kokoomus Kepu aktiivi kyykytystä?
        Nyt vaan sitten useampi tke hakemus, ja aina uusi sisään kun vanha tulee bumerangina takaisin.
        Näin sitä aktivoidaan kansaa.


      • Bergenbelsen
        Ahnekuspääkokoomus kirjoitti:

        Olisiko ollu niin vähän tke hakemuksia?
        Tai tosiaan tehostamalla toimia, niin ei voisi vältellä tke hakemuksella kuspää kokoomus Kepu aktiivi kyykytystä?
        Nyt vaan sitten useampi tke hakemus, ja aina uusi sisään kun vanha tulee bumerangina takaisin.
        Näin sitä aktivoidaan kansaa.

        Aktivoidun äänestämään kyykyttäjilä vastaan.


      • osaamispulaSeis
        Bergenbelsen kirjoitti:

        Aktivoidun äänestämään kyykyttäjilä vastaan.

        samoin,,, kyvyttömät ja ahneet pois eduskunnasta ja hallituksesta.


    • Antti_Hirvi

      Valitus kielteisestä päätöksestä muutoksenhakulautakuntaan, käsittely kestää noin vuoden.
      https://www.samu.fi/
      http://www.telk.fi/fi-FI

      • AktiiviKyykytyksenUhri

        Voi tehdä noinkin, tosin kun tke hakemus on hylätty, niin silloin aktiivimalli kyykytys laukeaa.
        Ja haet tuota valituksen käsittelyä sen vuoden,, ja olet aktiivi kyykytys mallissa, menetät 4,6% pois työttömyysturvastasi.
        Joten kannattaa vaan tehdä uusi hakemus, tällöin aktiivi kyykytys malli ei koske sinua.


      • Kokoomuszimbabwe
        AktiiviKyykytyksenUhri kirjoitti:

        Voi tehdä noinkin, tosin kun tke hakemus on hylätty, niin silloin aktiivimalli kyykytys laukeaa.
        Ja haet tuota valituksen käsittelyä sen vuoden,, ja olet aktiivi kyykytys mallissa, menetät 4,6% pois työttömyysturvastasi.
        Joten kannattaa vaan tehdä uusi hakemus, tällöin aktiivi kyykytys malli ei koske sinua.

        Noin on. Uutta hakemusta vaan aktiivimalli putkeen!


      • SelvästTyökyvytön

        Laitoin just uuden tke hakemuksen.
        Olen selvästi työkyvytön, koska en pääse palkkatyöhön.
        Edes hakemuksiin ei vastata.
        Olen siis työkyvytön kun töitä palkalla en saa.


      • Mies59v
        SelvästTyökyvytön kirjoitti:

        Laitoin just uuden tke hakemuksen.
        Olen selvästi työkyvytön, koska en pääse palkkatyöhön.
        Edes hakemuksiin ei vastata.
        Olen siis työkyvytön kun töitä palkalla en saa.

        Samoja kokemuksia on, en kelpaa työmarkkinoille.
        Turha on hakea töitä, ei vastata hakemuksiin, jne.
        Kun ei kelpaa, niin ei kelpaa.
        Selvästi olen siis minäkin kelpaamaton ja siten olen aidosti työkyvytön.


    • Ttt8

      Kolme kertaa hakenut jo tke:tä ja ei oo kertaakaan napsahtanut tuo leikkuri.

      • Työtänköyhä

        Samat kolme hakemusta olen jo tehny.
        Nyt tuli jo nopeesti hylkäys. Ja nyt eikun uutta hakemusta sisään.
        Itsellä ei ole varaa mennä lääkäriin hakemaan b todistusta, niin tulee aina hylky hakemukseen.


    • HölmöläisTarina

      Ei tätä todeksi uskoisi!!
      Me työttömät köyhät haemme aktiivi simputettuina tke.
      Vakuutus kapot laittaa hylkäys päätöksiä.
      Hallitus istuu korkeilla paikoilla ja tekee simputus päätöksiä.
      Ollaan kaikki puuhastelemaan, ilman järjen häivää.

    • AktiiviSimputuksenMaa

      Taas uusi hakemus sisään.
      Aktiivi simputuksen aika on kiireistä !!

      • Pessimisti

        Aivan oikein...Jos on jo kertaalleen käytettyjä B-todistuksia,ne voi myös laittaa uudelle kierrokselle,omia sepustuksia voi sopivasti vaihdella että saaa vähän väriä hakemukseen-


    • EusuomiKebhitysmaa

      Voi hakea ilman b todistusta myös.
      Tosin hakemus hylätään, mutta silti aktiivi simputus hakemuksen ajalta ei toteudu.
      Monella työttömällä ei ole varaa mennä lääkäriin. Lääkäri ja terve.kesk maksut ovat köyhälle suuria.
      Köyhä mieluummin syö kuin maksaa maksuja.
      Köyhälle elämä on aitoa kehitysmaa meininkiä Suomessa !!!

      Vain elintaso pakolais turistit saavat kaiken ilmaiseksi, huom!!

      • Nipa80

        Tuohan on aktiivimallin tarkoitus sellaiset työttömät nalkkiin jotka ei saa toimeentulotukea. Kyllä täysin pennittömälle KELA/toimeentulotuki kustantaa menot lääkäriin. Itse jouduin auton myymään kun en muuten olisi toimeentulotukea saanut. No olikin täysin turha mikä isältä jäi perinnöksi. Nyt onneksi ei ole enää sellaista omaisuutta mikä estää toimeentulotuen saamisen ja ei tarvitse enää kituutella.


      • gfhgfjhjkfkj
        Nipa80 kirjoitti:

        Tuohan on aktiivimallin tarkoitus sellaiset työttömät nalkkiin jotka ei saa toimeentulotukea. Kyllä täysin pennittömälle KELA/toimeentulotuki kustantaa menot lääkäriin. Itse jouduin auton myymään kun en muuten olisi toimeentulotukea saanut. No olikin täysin turha mikä isältä jäi perinnöksi. Nyt onneksi ei ole enää sellaista omaisuutta mikä estää toimeentulotuen saamisen ja ei tarvitse enää kituutella.

        Hyvä pointti. Noinhan se varmaan on. Omistamisoikeus viedään työttömältä, koska toimeentulotukea saadakseen pitää myydä tai antaa pois suunnilleen kaikki - ja saaduilla (arvioiduilla) tuloilla sitten on elettävä pitkään, ennen kuin alkaa ehkä saada toimeentulotukea. Kuitenkin oman auton käyttö on huomattavasti halvempaa kuin taksin, jos lähin kauppakin on kymmenien kilometrien päässä, ja jos postipaketitkin joutuu hakemaan naapurikaupungista. Ja siellä omassa hatarassa mökissä asuminen tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin samaisen köyhän asuttaminen jonkin asuntosijoittajan vuokra-asuntoon asumistuella. Jos asumistuet poistettaisiin kokonaan, vuokrien olisi p a k k o tulla alas.

        Toimeentuloa varten täytyy myös esittää pankkitilinsä ja selvittää asumisolosuhteensa ja suhteensa. Kun varmaan piankin työttömyys ja köyhyys määritellään joko sairaudeksi, vammaksi, asennevammaksi tai rikokseksi, uhrit on helpompi saada nalkkiin, jos he kitkuttelevat jo toimeentulotuella.


      • Uuhh

        Vuokrat ehkä tulisivat alas mutta ei tarpeeksi nopeasti. Lisäksi vuokranantajille riittäisi vain periksiantamattomuus olla laskematta vuokria niin heidän vuokriinsa politikot suostuisivat. Jossain ihmisten on asuttava Tiedän nytkin jo useamman vuokran-antajan jotka ovat osakeasuntojaan pitäneen tyhjillään parhaillaan puolikin vuotta. Työssä käyvälle ei ole iso raha pitää asuntoa tyhjillään kun yhtiövastike 100-300e/kk. Tietysti rahaa menettää mutta ei niin paljon, etteikö asuntoa pystyisi jonkun aikaa tyhjillään pitämään jotta heidän vuokriinsa suostuttaisiin. Parasta politiikkaa olisi tukea köyhien ihmisten mahdollisuutta ostaa asunnot tai rakentaa huomattavasti enemmän edullisia kaupungin vuokra-asuntoja. Pitkässä juoksussa siinä voittaisivat kaikki paitsi sijoitusasunnon omistavat. Mutta onhan tuota kieltämättä huvittava seurata kuinka kauan vuokrat ja asumistuet oystyvät nousemaan. Kohta täällä Suomessakin edullistenkin tuotteiden hinnat pyörivät 5-10 numeroisissa luvuissa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe