Ylityökiellot tulevat kalliiksi kaikille

ayeiisänmaanasialla

Ylityökiellot tulevat kalliiksi jäsenille, kun syntyy tulonmenetyksiä. Se tulee kalliiksi yrityksille, kun toimitusvarmuus heikkenee ja asiakkaiden usko heikkenee varsinkin ulkomaisten asiakkaiden osalta, kun on vaihtoehtoja. Se tulee kalliiksi yksityishenkilöille, kun hoitoa jää saamatta ja saikut jatkuvat. Se tulee kalliiksi liitoille, kun eroaminen lisääntyy. Kaikki jäsenet eivät ole yhtä hikipinkoja ay-kiihkoilijoita, että pitäisi liittyä poliittiseen työtaisteluun. Miksi, kun asia on hyvä eikä huono? Kyllä pienillä yrityksilläkin pitää olla oikeus pitää yt-neuvotteluja. Vai haluaako SAK, että määräaikaiset sopimukset lisäntyvät ja työsuhteen alun harjoittelujakson pituus nostetaan 24 kuukauteen? Vuoden koeaika ihan ok? Eihän sitä ole rajattu lailla? Kyllä keinot keksitään, kun on pakko. Ay-pomot ovat suurimpia työttömyyden aiheuttajia Suomessa. Hallitus on onnistunut työllisyyspolitiikassa ja kymmenet tuhannet ovat päässeet töihin. Se tarkoittaa, että tuloerot ovat pienentyneet ja monen itsetunto on korkealla. Leuka ei ole enää painuksissa rintalastaan. Mitä vikaa siinä on herra Riku Aalto?

13

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kettukolossaan

      No pipilähän voi perua ne irtisanomisen helpotukset ja ylityökiellot loppuu.

    • Älyhoi

      Joopa, olen jo aikoja sitten vaihtanut loimaan liittoon ja näin säätän joka vuosi 1400 e ihka puhtaana käteen.
      Meidän perheellä ei ole varaa lakkoilla. Asuntovelkaa on ja sitä ei rinteen möhökäleet verottomista ansioistaan maksa. rikukin sai kivat korotukset. Kissalla aukee silmät aika pian, duunarilla se voi kestää kymmeniä vuosia

      • velatonduunari

        Aika hyvin kiteytit nykyisen ongelman. Nimittäin ylivelkaantumisen.

        Ylivelkaantuneiden työläisten on pakko nuolla työnantajan p*rsettä joka käänteessä, koska pelko pomon suosion ja työpaikan menettämisestä on liian suuri.

        Tämä vaan kääntyy ajan kanssa itseään vastaan. Kun liitot menettävät valtansa, alkaa työmarkkinoilla täydellien reformi ja säännöt sanelee työnantajapuoli. Enimmäinen askel on jo nähty ja se on KIKY, eli talkootöitä 1800-luvun malliin. Seuraavaksi vuorossa on varmaankin ne ylityökorvaukset. Mutta eihän se ylivelkaantunutta haitaa. Pääasia, että on kieli pomon p'rseessä ja saa olla töissä.


      • Valintojenmaailma
        velatonduunari kirjoitti:

        Aika hyvin kiteytit nykyisen ongelman. Nimittäin ylivelkaantumisen.

        Ylivelkaantuneiden työläisten on pakko nuolla työnantajan p*rsettä joka käänteessä, koska pelko pomon suosion ja työpaikan menettämisestä on liian suuri.

        Tämä vaan kääntyy ajan kanssa itseään vastaan. Kun liitot menettävät valtansa, alkaa työmarkkinoilla täydellien reformi ja säännöt sanelee työnantajapuoli. Enimmäinen askel on jo nähty ja se on KIKY, eli talkootöitä 1800-luvun malliin. Seuraavaksi vuorossa on varmaankin ne ylityökorvaukset. Mutta eihän se ylivelkaantunutta haitaa. Pääasia, että on kieli pomon p'rseessä ja saa olla töissä.

        Ylivelkaantuminen on usein itse valittu ongelma. On osattava mitoittaa menot omiin tuloihin. Kaikilla vain ei ole siihen ymmärrystä. Halut ja tarpeet ja himot ylittävät järjen äänen. Itse olen 60v . Monasti olen elämäni varrella ollut työttömänä ja myöskin töitä tehnyt rivakkaasti kun on tarjolla ollut. Velkaa ei ole ollenkaan ja sijoitettu varallisuus varsin huomattava. Omaisuuteni olen työpalkoistani säästänyt ja sijoittanut. En ole koskaan velkaa ottanut. Välillä olen muitakin jelpannut takaisin pyytämättä. Velka on ollut minulle kirosana. Sen ymmärsin jo pikkupoikana. Työläiskodin kasvatti. Vähän siis punikki. Ammattiliittoon olen kuulunut aina. Solidaarisuudesta. Huonokin liitto on parempi kuin ei liittoa ollenkaan. Valintojahan nämä ovat.


    • eilistyötäei

      Ei "tervejärkiset" tee ylitöitä koskaan kun on paljon työttömiä, ensin työttömille työtä ja sen jälkeen vasta niitä ylitöitä.
      Meille esi-isät on taistelleet 8 tuntisen työpäivän ja 40 tuntisen työviikon. Kyllä sillä palkalla joka tulee kuuluu elää suomessa.
      Loimaan kassa ei ole liitto, onko vielä joku niin tietämtön tästä?.
      Työelämässä ollessa oli vuosi kun sain 2 täyttä tilä muissa tileissä oli aina jokunen lakko päivä tai ainakin puoli päivää, ja hyvin tulin silti toimeen

      • PieniPiruVasempaan

        Läheskään kaikkien työkyky ja osaaminen ei ole sitä luokkaa, että sillä elättää viisihenkisen perheen Helsingin keskustan arvotalossa.


    • Ahneudenkuvaa

      Miksi ylitöitä ei anneta työttömille? Miksi vain osa kansaa saa tuloa ja työtä?

      • PieniPiruVasempaan

        Samasta syytä miksi työttömät ovat työttömiä.
        Joko heillä ei ole osaamista, halua tai asuvat liian kaukana.

        Miksi et tiedä noin triviaalia asiaa, oletko kovin nuori tai muuten vailla koulutusta?


    • en_tekisi

      Mikäli täytyy teetättää ylityötä, on firman rektytoinnissa jotain vialla;)

    • älkää.kusettako

      Taas tuo sama vanha itkuvirsi kun työntekijät koettavat pitää puoliaan. Nuo tekosyyt on jo ennestään todettu paikkansapitämättömäksi.

    • kovennettava.otteita

      eipä näytä tulevan vielä riittävän kalliiksi että kannattaisi vetää lakiehdotus pois, eiköhän tässä vielä yleislakkokin nähdä...

    • Muistariittää

      Minä olen tehnyt ylitöitä yli 40 vuoden työhistorian aikana 84 tuntia. Ja sen päälle 2 viikonloppua joista sain 44 tuntia vapaata. Katson että en ole vienyt työttömien työpaikkaa. Ollut lomautettuna 3 viikkoa, ja lakossa yhtäjaksoisesti 7 viikkoa.
      Ja kymmeniä lyhyitä pistelakoja.

      • VastausLöytyyVasemmalta

        Ei ne ylityöt välttmättä ole työttömältä pois.

        Esim. vuorotyössä ne ylityöt olvat yleensä tilanteessa, jossa vuoro on esim. sairaustapauksen johdosta vajaamiehityksellä, ja ylitöillä sitten paikataan vajausta. Se ei ole kirjaimellisesti ylityötä , vaikka siksi se mielletäänkin. Yleensä ylitöillä tarkoitetaan, että työpäivää jatketaan tekemättä jääneiden töiden tekemiseen työpäivän jälkeen tai vapaapäivänä, ei vajauksen täyttämisellä normaali vuorossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe