Uskotko kaiken?

helmiä_sioille

Uskotko kaiken, minkä luet mediasta? Tai uskotko ainoastaan sen, mikä tukee sun omaa ajatusmaailmaasi?

28

596

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaItavakunta

      uskon ukko kultanikin uskoo 🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🏵️🌸🌸🌸🌸🌸🌼🌼🌼💕💕💕💕💕🌼🌼🌼🌼🌼🌸🌸🌸🌸🌸😀😀😀😀😀😀

    • Kaikki mikä ei tue omaa ajatusmaailmaa on luonnollisesti valeuutista, siis lähes kaikki ylen ja muiden valtamedioiden suoltama sonta :)

      • helmiä_sioille

        Luotatko 100%sti omaan ajatusmaailmaasi?

        Minä itse en luota omaani. Aina on olemassa mahdollisuus, että olen väärässä. Ja silloin kun olen väärässä, menen eteenpäin. Eli opin jotain uutta... :)

        Mut mediasta puheenollen, tässä maailmassa ei ole enää muuta kuin valemediaa.


      • helmiä_sioille kirjoitti:

        Luotatko 100%sti omaan ajatusmaailmaasi?

        Minä itse en luota omaani. Aina on olemassa mahdollisuus, että olen väärässä. Ja silloin kun olen väärässä, menen eteenpäin. Eli opin jotain uutta... :)

        Mut mediasta puheenollen, tässä maailmassa ei ole enää muuta kuin valemediaa.

        Toistaiseksi olen onnistunut olemaan 100%.sesti oikeassa, en näe mitään syytä miksen olisi jatkossakin :D

        No joo, tuo kyllä ihan totta. Tänään hesari ihme kyllä tajunnut menneensä liian pitkälle mielten muokkauksessaan niin joutunut perumaan fingerporin:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005836794.html?ref=rss

        Tuostakin ihme kyllä uutiositiin, kuinkahna kauan ne nuo napit onkaan vääriä signaaleja antaneet:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005836827.html?ref=rss


      • helmiä_sioille
        Harmaaritari kirjoitti:

        Toistaiseksi olen onnistunut olemaan 100%.sesti oikeassa, en näe mitään syytä miksen olisi jatkossakin :D

        No joo, tuo kyllä ihan totta. Tänään hesari ihme kyllä tajunnut menneensä liian pitkälle mielten muokkauksessaan niin joutunut perumaan fingerporin:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005836794.html?ref=rss

        Tuostakin ihme kyllä uutiositiin, kuinkahna kauan ne nuo napit onkaan vääriä signaaleja antaneet:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005836827.html?ref=rss

        "Tiedän ainoastaan sen, etten tiedä mitään..." :)


      • Snakesihisee
        Harmaaritari kirjoitti:

        Toistaiseksi olen onnistunut olemaan 100%.sesti oikeassa, en näe mitään syytä miksen olisi jatkossakin :D

        No joo, tuo kyllä ihan totta. Tänään hesari ihme kyllä tajunnut menneensä liian pitkälle mielten muokkauksessaan niin joutunut perumaan fingerporin:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005836794.html?ref=rss

        Tuostakin ihme kyllä uutiositiin, kuinkahna kauan ne nuo napit onkaan vääriä signaaleja antaneet:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005836827.html?ref=rss

        Mieltenmuokkauksesta, ittellä näkyy tämän ketjun välissä "kotimaan energia" mainos, missä kommentti "rakastaa, ei rakasta...", tennareista päätellen tytön päkiät kurkottavat pojan päkiöiden päällä ja pojalla on valkoiset legginsit...milloin viimeksi tuolla on näkynyt miespuolisen kintuissa leggarit, ja valkoiset. Kyllähän sitä luikertelevaa lipevyyttä on silloin tällöin huomannut ohimenevinä pistekohteina. Halveksittava lähestymistapa.


    • heikompi.astia

      Tietenkin. Erityisesti sinkut palstan älykkäät kirjoitukset ovat minulle kuin pyhää sanaa.

      • helmiä_sioille

        Tätä on aivan pakko kompata. :D


    • enmissäänimessä

      Valtamedia tukee vahvasti vihervasemmistolaista näkökulmaa.

      Median velvollisuus objektiivisuuteen on korvattu nykyisin "oikeudella mielipiteeseen". Mutta oikeus mielipiteeseen tarkoittaa vain toimittajan oikeutta hieroa paskaa lukijoiden naamaan, sillä mielipiteet ovat kuin persereikiä, jokaisella on sellainen. Valta- eli agendamedia vain kertoo toimittajien ja omistajien mielipiteitä välittämättä totuudesta, vaikka pitäisi tunkea käärme pyssyyn.

      • Luotansiihen

        Mv lehti on paras!


      • helmiä_sioille
        Luotansiihen kirjoitti:

        Mv lehti on paras!

        Mä uskon kumpiakin kuin Jumalaa! :D


    • Pyrin erottamaan faktat, niiden tulkinnat, uskomukset ja mielipiteet. Lähtökohtaisesti uskon, että jokainen ihminen uskoo omaan totuuteensa ja alistaa kaiken palvelemaan sitä, mitä pitää hyvänä. Median osumatarkkuus on yleensä kohdallaan kun pitää raportoida potkupallo-ottelun tulos, mutta muuten toimittajiksi itseään kutsuvilta tyhmiltä juopoilta ei pidä odottaa liikoja.

      • helmiä_sioille

        Juu, mut on joillakin silti hetkensä. Tommi Parkkosesta esimerkiksi pidän.


      • Tänään uskon hesarin artikkelin "Mitä pitää tehdä, jos häntäluu katkeaa?"


    • vielä_vaikeampaa

      On ajatella itse ja koko juttu loppuun saakka. Ajatteletko vain tunteella vai otatko faktat huomioon tai vielä vaikeampi juttu - se mitä ihan oikea, tieteellinen tutkimus asiasta sanoo ennenkuin nouset barrikaadeille... Joskus on täälläkin joku kirjoittaja joka osaa ajatella koko jutun loppuun asti muttei sellaista tapahdu joka päivä...

      • helmiä_sioille

        Olikohan Jung, kun joskus totesi, että ajatteleminen on vaikeaa. Sen takia suurin osa arvostelee/tuomitsee.


    • Täytyysanoa

      Tuo on aika viisasta. Jos olen väärässä, olen oppinut jotain! Aika helvetin hyvä miete!

      • Näinpämietin

        Mutta vielä muihin lähteisiin...
        Jokaisesta sadustakin saa jotain omaan ymmärrykseen, että totuutta on kaikki huijauskin ympärillämme. Mikään ei vaan kerro suoraan totuutta ja oikeastaan millään muulla ei olekaan väliä, kun sillä miten maailman otse kokee.


      • helmiä_sioille
        Näinpämietin kirjoitti:

        Mutta vielä muihin lähteisiin...
        Jokaisesta sadustakin saa jotain omaan ymmärrykseen, että totuutta on kaikki huijauskin ympärillämme. Mikään ei vaan kerro suoraan totuutta ja oikeastaan millään muulla ei olekaan väliä, kun sillä miten maailman otse kokee.

        Nuorempana ja hätäisempänä asioiden selvittäminen meni siten, että oli tietoisesti väärässä. Sillä sai aikaan reaktioita ja lisää aineistoa asioiden todellisen laidan järkeilyyn. Eli viisastumiseen tarvittiin rohkeutta olla tietoisesti tyhmä. Vähän sama kuin onnistumiseen tarvittiin rohkeutta ensiksi epäonnistua... :)

        Vanhempana on taas jättänyt sen hätäilyn pois jo myöntänyt itselle, ettei tiedä mitään ennen kun on tiedettävään asiaan on riittävästi aineistoa ja voi alkaa kasaamaan palapeliä. Siinäkin tosin on se juttu, ettei palapeli tule valmiiksi, jos yksikin palanen puuttuu. Silloin voi parhaimmillaankin vaan hahmotella kokonaisuutta, muttei koskaan saa käsitystä siitä varsinaisesta kokonaisuudesta... :)

        Elämä on helpompaa kun on tyhmä eikä tiedä mistään mitään... :)


      • Hiljainentuhnu
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Nuorempana ja hätäisempänä asioiden selvittäminen meni siten, että oli tietoisesti väärässä. Sillä sai aikaan reaktioita ja lisää aineistoa asioiden todellisen laidan järkeilyyn. Eli viisastumiseen tarvittiin rohkeutta olla tietoisesti tyhmä. Vähän sama kuin onnistumiseen tarvittiin rohkeutta ensiksi epäonnistua... :)

        Vanhempana on taas jättänyt sen hätäilyn pois jo myöntänyt itselle, ettei tiedä mitään ennen kun on tiedettävään asiaan on riittävästi aineistoa ja voi alkaa kasaamaan palapeliä. Siinäkin tosin on se juttu, ettei palapeli tule valmiiksi, jos yksikin palanen puuttuu. Silloin voi parhaimmillaankin vaan hahmotella kokonaisuutta, muttei koskaan saa käsitystä siitä varsinaisesta kokonaisuudesta... :)

        Elämä on helpompaa kun on tyhmä eikä tiedä mistään mitään... :)

        Tulee mieleen tuosta palapelistä...,

        Mikäs se vaihe on välissä, kun luulee, että sen puuttuvan palasen vois värkätä itse? Tai murjoa joku vanha aku ankka-pelin palanen siihen ja väittää itselleen, että tarpeeks hyvä...

        Hajoittaako koko paska ja todeta sama puuttuva palanen, vai uskoa että se löytyy? Entä pitääkö se olla kokonainen, että on valmis? Ja mitäs sitten? Tasaista valmista? Siitäkö sitä nauttii?

        Minusta se yksi palanen on vaan yksi nurkka. Enkä toivo tään palapelin loppuvan ihan heti. Tään ratkaiseminen kun on kivaa. Viimeinen puuttuva pals ja pieraisen vikakertaa.


      • helmiä_sioille
        Hiljainentuhnu kirjoitti:

        Tulee mieleen tuosta palapelistä...,

        Mikäs se vaihe on välissä, kun luulee, että sen puuttuvan palasen vois värkätä itse? Tai murjoa joku vanha aku ankka-pelin palanen siihen ja väittää itselleen, että tarpeeks hyvä...

        Hajoittaako koko paska ja todeta sama puuttuva palanen, vai uskoa että se löytyy? Entä pitääkö se olla kokonainen, että on valmis? Ja mitäs sitten? Tasaista valmista? Siitäkö sitä nauttii?

        Minusta se yksi palanen on vaan yksi nurkka. Enkä toivo tään palapelin loppuvan ihan heti. Tään ratkaiseminen kun on kivaa. Viimeinen puuttuva pals ja pieraisen vikakertaa.

        Niinku sanoin. Elämä on helpompaa kun on tyhmä eikä tiedä mistään mitään. Riittää kun tuntee... :)


      • Eilisättävää
        helmiä_sioille kirjoitti:

        Niinku sanoin. Elämä on helpompaa kun on tyhmä eikä tiedä mistään mitään. Riittää kun tuntee... :)

        No tunteminenhan kertoo oleellisen. Pitää vaan kuulla ja ymmärtää.


      • Parioisenää
        Eilisättävää kirjoitti:

        No tunteminenhan kertoo oleellisen. Pitää vaan kuulla ja ymmärtää.

        Itsestähän ne tulee....

        Aika huppeli jo muuten.... kohta putoo!!!


    • Suomen mediat jätti mainitsematta Dalai Laman mielipiteen maahanmuutosta. :D


      Dalai Lamalle ropisi pisteitä.

    • hienoahienoa

      Englantia osaamattomat palstavakkarit, jotka ovat valkoritareita ja feministejä, uskovat ainakin kaiken. He kun eivät osaa ammentaa tietoa ulkomaisista lähteistä, niin ovat autuaan tietämättömiä maailman menosta ja siksi elävät omassa kuplassaan. Suomessa on tällaisia tiedottomia paljon. Ei mikään ihme, että sdp, keskusta ja kokoomus saavat aina niin paljon ääniä.

    • En usko.

    • Elluhalloyb

      No en tietenkään...
      Mut ihanat ..kauniit ...rakkauden sanomat ..uskon..
      Tulee niin hyvä mieli....
      Sehän ei ole pahasta...❤❤❤👁👁🐇🐇

    • Uskomaton-kin

      En ukso mitään mitä luen somesta. Paikallislehden paikallisiin uutisiin voinee uskoa sekä Yle1:n että Maikkarin uutisiin tulisi voida uskoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe