Kirjoitan tänne koska on pakko saada asiaa ulos itsestäni. Olen ollut suhteessa mieheni kanssa 11 vuotta. Pari viimeisintä vuotta on ollut hankalia. Meillä on kaksi yhteistä lasta ja minulla aiemmasta suhteesta kolme. Meillä on ollut parin vuoden aikana paljon kriisejä perheessä. Yhdellä lapsistani on ollut erittäin vaikea murrosikä, kaksi läheisen ihmisen kuolemaa jne. Kolmen lapseni asioita olen hoitanut yksin koska heidän isänsä osallistuu korkeintaan hankaloittamalla asioita (ei ole katkeruutta vaan tosi). Työ, koti, opiskelu ja kaikki muu. Olen ollut aika yksin raskaassa ajassa. Minun ja mieheni välit alkoivat viilentyä ongelmien kanssa. Alkuvuodesta mieshenkilö alkoi viestittelemään minulle, vastailin niinkuin kaverille. Tuli myös tapaamisehdotuksia joihin en lähtenyt mukaan ennen kuin toukokuussa. Tavattiin mutta seksiä ei ollut. Kesäkuussa mieheni päätti jättää minut. Kävin noin reilu viikko jättämisen jälkeen baarissa ja erehdyin sänkyyn tämän viestien lähettäjän kanssa. Näimme vieläkerran mutta tällöinkään ei seksiä ollut. Mieheni ilmoitti noin reilu viikko tämän jälkeen että haluaisikin vielä yrittää. Minun oli pakko kertoa tapahtunut hänelle nyt elokuussa koska en kestänyt asiaa. Nyt mieheni jätti minut taas. Olen aivan loppu, haluaisin enemmän kuin mitään muuta palata takaisin yhteen. Olen pyytänyt että käytäisiin parisuhdeterapiassa. En ole saanut varmaan tietoa siitä jatkammeko vai emme ja en kestä tätä epätietoisuutta.
Toivoisin apua, vinkkejä, mielipiteitä asiaan. Tiedän että olen tehny väärin.
En halua erota
9
498
Vastaukset
- eitostamitääntuu
Jätä tuo kumppanisi, sillä hänhän tuntuu jättävän sinut joka välissä, kun huvittaa. En ymmärrä miksi hän jätti sinut, jos olit jonkun toisen.miehen kanssa ollut, kun ette olleet yhdessä vaan hän oli jättänyt sinut.
Aika ikävää, että olet ollut yksin kolmen lapsesi asioiden kanssa. Olettehan kuitenkin perhe, jonka jäsenten hyvinvointi on myös sinun miehesi asia.
Toisaalta hyvin ikävää myös se, että sinulla on koko ajan ovi raollaan, että suhteeseen pääsee kolmas pyörä. Silloin on vaikeaa rakentaa hyvää parisuhdetta, koska kriisejä kyllä tulee elämän aikana.- Miespuolinenkommentti
Suhdeongelmissa on ehkä hyvä yrittää selvittää ne ennenkuin katselee muuta. Pahin tapahtui onneksi ollessanne erossa. Voisit selittää miehellesi pari asiaa: toisessa suhteessa ei ollut mitään vakavaa tunnetta taustalla. Toiseksi kerro, miten olet jatkossa valmis tekemään paremmin, jotta suhteenne toimii. Sinulla on ollut vaikeaa ja se on vienyt voimia. Se on ollut pois suhteestanne ja pienet positiiviset jutut ovat unohtuneet.
Noiden jälkeen miehesi tietää, että muutosta on sinun puolesta tulossa. Hänelle jää pallo, onko hän valmis tulemaan vastaan.
Onnea. - eipätulisiitsellemieleen
Sinulla on 5 lasta, työ, opiskelu, parisuhde, paljon ongelmia lasten kanssa ja haasteita tavallisessa arjessa ja vielä ehdit katsella elämääsi uutta miestä.
Olet aivan uskomaton tapaus ihmisenä, ei voi muuta sanoa. Mutta kukin tavallaan. - sandraZ
Ihan hengästyin, kun luin kirjoituksesi. Annan yhden neuvon: hidasta elämää. Sillä muuten palat loppuun. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty/karsittu, olen ollut tuollaisessa suossa itsekin.
Siis miehesi muutti pois, palasi takaisin - ja taas muutti pois kertoessasi seksistä toisen kanssa? Jos näin, niin anna miehen mennä. Hän ei ole sinua varten, enää.
Kun menit sänkyyn toisen kanssa eronne aikana, niin mielestäni sitä ei voi edes laskea pettämiseksi. Ei todellakaan. Mieshän se jätti! Et voi mitään sille, jos mies on eipäs-juupas mies. - Alkuperäinen
Kiitos kaikille viesteistä.
- Elävainlapsillesi
Mitähän jos vaihteeksi keskittäytyisit täysin vain lapsiisi. Olet huolellisesti ja harkiten tehnyt heitä jo 5 !!!.
Kuten huomaat, lapsesikin alkavat jo häiriintyä. HE , eivät vieraat miehet, tarvitsevat 100% sinun huomiosi, ohjauksesi, aikasi ja rakkautesi.
Olet valinnut lisääntyä jo parin eri miehen kanssa. Heistä ei kertomasi mukaan kumpikaan ole tarpeeksi kiinnostunut jälkikasvuistaan osallistuakseen heidän jokapäiväiseen elämään.
Sinun on oltava nyt sekä isä että äiti. Tuo vaatii sinun kaiken ajan ja energian. Mistä maailmassa edeskään sinä löydät aikaa laukata vieraiden miesten perässä?
Tuo aika on varastettu lapsiltasi, joille se kuuluu.
Olet valinnut tehdä lapset. Heitä ei voi lähettää paluupostissa takaisin. Sinä olet nyt laillisesti vastuussa heidän henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista. Kunnes he ovat täysi-ikäisiä.
Sen jälkeen sinä voit taas alkaa juoksemisesi miesten perässä. Mutta sitä ennen, keskittädy yksinomaan ja ainoastaan lapsiisi. Heidän turvattomuuden tunteensa jättää liian syvät arvet heidän sielunelämäänsä.
Tuo on liian kallis hinta, sinun, heidän ja yhteiskunnan , maksaa!- Alkuperäinen
Olen keskittynyt lapsiini, niinhän viestissäni kerroin. Lapset olen kyllä aina laittanut itseni edelle, enkä paluupostissa heitä takaisin laittaisi vaikka se olisi mahdollista. En tiedä miten väärän kuvan viestistäni sait. En ole juossut miesten perässä vaan purin pahan oloni hairahdukseen jättämisen jälkeen ja siitä saan nyt maksaa.
- pikkasenrajoittunutta
Mun mielestä se, että ihmisen pitää valita joko lapset tai mies vaikkakin uusi sitten eivät saa olla kilpaileva ja toisiaan pois sulkeva tekijä. Päinvastoin tutkimukset osoittavat, että ihminen, jolla on hyvä parisuhde on myös parempi äiti tai isä. Pelkästään lapsille omistautuvasti ihmisestä tulee herkästi lapsista liikaakin roikkuva ihminen. En nyt tarkoita sitä, että lapset jäävät huomiotta uuden kumppanin myötä, toki joillekin voi niinkin käydä ja joillakin naisilla voi olla tapana ottaa semmoisia, hellanduudelis passattavia, mieslapsia samoin kuin jotkut miehet odottavat naisilta sellaista äidillistä otetta ja tuollaiset tapaukset ei tietenkään tuohon kuvioon sovi. Mutta muutoin tervejärkinen ihminen pystyy kyllä hoitamaan lapset ja hankkimaan/elämään parisuhdetta ja tekemään töitä. Tosin ap:n vauhti kaikkine tekemisineen vaatii hiukka hdastamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631453Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681269Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä251248Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151134- 1271076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241002Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999- 42939
- 72905
- 73899