Vaaralliset valkoritarit

Palstan(kin) naisten olisi hyvä nähdä ylenpalttisen valkoritaroinnin lävitse, se yleensä ei ennusta hyvää:

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/2f06ae7a-f5e0-44aa-b2b7-c6129f5e6b5b_rk.shtml

"Parisuhteen alku oli ollut ihana ja nopea."


https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/ihmiset/juristi-mia-oksala-karsi-vuosia-kun-aviomies-hakkasi-arvaamatta

"– Oloni oli kuin jalustalle nostetulla prinsessalla. Vasta vuosia myöhemmin vertaistukiryhmissä ymmärsin, että kuvio on usein sama. Alun jälkeen alkaa rytistä. Niin kävi meilläkin."


Hyvin usein toistuu noissa tarinoissa tosiaan miten ihanaa kaikki on alussa, mies on unelmien prinssi. Ne on varmaan just niitä tyyppejä jotka hokee rakastavansa ja sillä koukuttavat naisen. Itse olen aina pitänyt epäilyttävinä ihmisiä joille kaikki on superihquu ja vuodatetaan seövästikin valheellisia rakkaudentunnustuksia mutta naiset tuntuu olevan semmoisia että niihin uppoaa mikä vaan. Onhan se vähän sääli että meitä jotka ei höpötetä koko ajan mitä sattuu tunteistamme naiset sitten epäilee jollain tapaa viallisiksi kun on tottuneet noiden väkivaltaisten valheellisia vuodatuksia kuulemaan.

47

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyväeieksy

      ai harmaaritarit on sitte parempia ihmisinä?

      • Harmaaritarit ovat paljon luotettavampia, vähän ehkä tylsiä kun ei tunteet poukkoile laidasta laitaan mutta naiset on ainakin turvassa.


    • .. Nyt on taas (Itsekkäiden Syiden Takia.. ;D) TekemälläTehtyä ja VääristämälläVääristeltyä JohdatusPäätöstelyä (Huomaa.. Ei JohtoPäätöstelyä.. ;D) Maalailtu Kankaalle.. ;D

      • Harmis on aivan selvä narsumarsu


      • No eipäs oo itsekkäistä syistä vaan aiheellinen huomautus palstan naisille. Tosiaan kaikissa noissa tilityksissä viimeaikoina mitä nähnyt naiset kertoneet kuinka ihanaa ollut alussa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No eipäs oo itsekkäistä syistä vaan aiheellinen huomautus palstan naisille. Tosiaan kaikissa noissa tilityksissä viimeaikoina mitä nähnyt naiset kertoneet kuinka ihanaa ollut alussa.

        .. No KhylläPäs Oli.. Olet nyt Sekoitellut Tarkoituksella EriAsioita Yhteen.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. No KhylläPäs Oli.. Olet nyt Sekoitellut Tarkoituksella EriAsioita Yhteen.. ;P

        .. Tsori.. Unohtui Yks Sana.. "Taas".. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. No KhylläPäs Oli.. Olet nyt Sekoitellut Tarkoituksella EriAsioita Yhteen.. ;P

        Ei oo mitään sekoilua. Selvä yhteys on pusi pusi rakstan rakstan miehillä myöhempään väkivaltaisuuteen kun niiden haaveet kaatuu, putoavat unelmapilven reunalta kun huomaavat ettei nainen ratkaisekaan niiden kaikkia ongelmia ja sitten alkaa lätty lätisemään.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei oo mitään sekoilua. Selvä yhteys on pusi pusi rakstan rakstan miehillä myöhempään väkivaltaisuuteen kun niiden haaveet kaatuu, putoavat unelmapilven reunalta kun huomaavat ettei nainen ratkaisekaan niiden kaikkia ongelmia ja sitten alkaa lätty lätisemään.

        .. Kyllä Sä nyt Vuan Tietoisesti Pyrit Sekoittamaan.. Ei Tunteitaan Ilmaisevat, Näyttävät jne. ole PsykoMarsun tai joidenkin muiden Vastaavien Nilväisten SynoMuumi.. ;P

        Ja Edellä Mainittuja on ihan laidasta laitaan.. Elikkäs esität nyt Tahallisesti ihan Vääriä TunnistusMetodeja.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kyllä Sä nyt Vuan Tietoisesti Pyrit Sekoittamaan.. Ei Tunteitaan Ilmaisevat, Näyttävät jne. ole PsykoMarsun tai joidenkin muiden Vastaavien Nilväisten SynoMuumi.. ;P

        Ja Edellä Mainittuja on ihan laidasta laitaan.. Elikkäs esität nyt Tahallisesti ihan Vääriä TunnistusMetodeja.. ;D

        Joo ei aina mutta väitänpä että psykomarsu ilmaisee niitä tunteitaan vielä innokkaammin kuin tavis-tunteitaan ilmaiseva. Tavis-tunteitaan ilmaiseva nuuskiskin varmaan ilmaisee kuitenkin suht korrektisti alkuun tunteensa kun ei niistä ole vielä ihan varma kun taas psykomarsu kantaa rekkalastillisen ruusuja, hokee "rakastan" sata kertaa päivässä, lähettää tuhat tekstaria, maalailee miljoona unelmaa jo parin eka viikon aikana, siitä sen tunnistaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo ei aina mutta väitänpä että psykomarsu ilmaisee niitä tunteitaan vielä innokkaammin kuin tavis-tunteitaan ilmaiseva. Tavis-tunteitaan ilmaiseva nuuskiskin varmaan ilmaisee kuitenkin suht korrektisti alkuun tunteensa kun ei niistä ole vielä ihan varma kun taas psykomarsu kantaa rekkalastillisen ruusuja, hokee "rakastan" sata kertaa päivässä, lähettää tuhat tekstaria, maalailee miljoona unelmaa jo parin eka viikon aikana, siitä sen tunnistaa.

        .. No nyt Puhut ihan EriAsiasta.. Mut ei noikaan välttis vielä tarkoita, että kyseessä olis mikään TodPaha PsykoMarsu tjmv.. Toki se jostain kertoo, mutta ei Välttis Just Tuosta Asiasta.. ;P

        .. Ja kuten sanottu.. PsykoMarsut ymv. Nilviäisetkin on Yksilöitä.. Osa voi toimia noin.. Osa ihan PäinVastoin.. JaNiinPoisPäin.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. No nyt Puhut ihan EriAsiasta.. Mut ei noikaan välttis vielä tarkoita, että kyseessä olis mikään TodPaha PsykoMarsu tjmv.. Toki se jostain kertoo, mutta ei Välttis Just Tuosta Asiasta.. ;P

        .. Ja kuten sanottu.. PsykoMarsut ymv. Nilviäisetkin on Yksilöitä.. Osa voi toimia noin.. Osa ihan PäinVastoin.. JaNiinPoisPäin.. ;P

        Jos tunteet oikein purskahtelee niin kylläpä väittäisin sen jotain kertovan yksilön aivokemiasta, se varmaan menee sekä hyvässä että pahassa sitten niin että hallitsemattomia juttuja tapahtuu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Jos tunteet oikein purskahtelee niin kylläpä väittäisin sen jotain kertovan yksilön aivokemiasta, se varmaan menee sekä hyvässä että pahassa sitten niin että hallitsemattomia juttuja tapahtuu.

        .. Mentiiks Taas "VaihVihkaa" takas Aikaisempaan Laitaan.. Pelaamaan.. ;D

        .. Ihan MiäLenKiinnosta.. Määrittele "tuntee oikein purskahtelee".. Elikkäs Mitkä Tunteet ja miten Purskahtelee jne.?.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mentiiks Taas "VaihVihkaa" takas Aikaisempaan Laitaan.. Pelaamaan.. ;D

        .. Ihan MiäLenKiinnosta.. Määrittele "tuntee oikein purskahtelee".. Elikkäs Mitkä Tunteet ja miten Purskahtelee jne.?.. ;P

        No siis siileen että kaikki tapahtuu ylikorostetusti ja mahdollisimman nopeasti, parissa viikossa täysillä yksissä ja silleen, niinhän ne nuo pahoinpidellyt naiset aina tilittää että kaikki tapahtui hirveän nopeasti alussa ja sitten niitä kaikkia mahdollisia temppuja käyttävät hurmatakseen toki myös siinä. Korkeintaan pari kuukautta ja lusikat on samassa laatikossa solmussa keskenään niin on vaikeampi sitten irtautua sen toisen osapuolen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No siis siileen että kaikki tapahtuu ylikorostetusti ja mahdollisimman nopeasti, parissa viikossa täysillä yksissä ja silleen, niinhän ne nuo pahoinpidellyt naiset aina tilittää että kaikki tapahtui hirveän nopeasti alussa ja sitten niitä kaikkia mahdollisia temppuja käyttävät hurmatakseen toki myös siinä. Korkeintaan pari kuukautta ja lusikat on samassa laatikossa solmussa keskenään niin on vaikeampi sitten irtautua sen toisen osapuolen.

        .. Tuo nyt voi olla myös Syystä tai Toisesta johtuvaa Yli-Innokkuutta jne.. Ainakin, jos/kun puhutaan jostain ensi Suhteesta tjmv. jutusta.. ;P


      • pujotteIija kirjoitti:

        Harmis on aivan selvä narsumarsu

        AAMEN!

        😄


      • Wwuwuw kirjoitti:

        AAMEN!

        😄

        .. Juuri Tuollaisia TodMonet Naiset Aina on.. ;P

        .. Heti, kun saa edes Vihiä, että joku mies voisi olla NarsuMarsu, niin Heti Rankataan mies Vähintään A-Ryhmään.. Nytkin Rankattiin Heti Tupla A-Ryhmään.. ;D


    • i756i345k3k35k

      Yleensäkin naisille lässytys merkitsee enemmän kuin teot, jos osaa lupailla ja puhua pehmeitä niin saa naisia. Ja parisuhteessa jollei mies höpise rakkaudesta, vaikka kuinka 30 asteen pakkasessa laittaisi emännän auton kondikseen yms., niin usein löytyy se lässyttäjä romantiikan tarpeen täyttäjäksi jostain.

      • Nainen39vee

        Olet oikeassa siinä, että teot merkitsevät enemmän kuin sanat - siinä mielessä, että jos sanoo rakastavansa, mutta teot osoittavat muuta, niin eipä niillä sanoilla mitään merkitystä ole. Mutta miksi sitten ei voisi tehdä molempia? Eikö se ole itsellekin kiva sanoa rakkaalle ihmiselle kivoja asioita, joista tälle tulee hyvä mieli?

        Toki ihmiset ovat erilaisia, mutta ei minusta lähisuhteissa tarvitse olla asiallinen kuin jossain toimistossa. Omille lapsillekin kerrotaan, että he ovat rakkaita ja tärkeitä ja heitä halutaan ilahduttaa myös sanallisesti - ja onpa sen todettu olevan hyväksi heidän kehitykselleen. Miksi sitten puolisolle ei koskaan voisi kertoa rakastavansa? En tajua.

        Jos jonkun mielestä se on "lässyttämistä", niin kuulisin mielelläni, että MITEN te sitten oikein haluatte parisuhteessa puhua? Ja ettekö te siis KOSKAAN haluaisi ilmaista kumppanille sanallisesti, että tykkäätte hänestä? Entä miten sitten toimisitte, jos tulee lapsia - ettekö koskaan lapsellekaan ilmaisisi sanallisesti sitä, että hän on teille rakas?


      • TaaplataanTavallaan
        Nainen39vee kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä, että teot merkitsevät enemmän kuin sanat - siinä mielessä, että jos sanoo rakastavansa, mutta teot osoittavat muuta, niin eipä niillä sanoilla mitään merkitystä ole. Mutta miksi sitten ei voisi tehdä molempia? Eikö se ole itsellekin kiva sanoa rakkaalle ihmiselle kivoja asioita, joista tälle tulee hyvä mieli?

        Toki ihmiset ovat erilaisia, mutta ei minusta lähisuhteissa tarvitse olla asiallinen kuin jossain toimistossa. Omille lapsillekin kerrotaan, että he ovat rakkaita ja tärkeitä ja heitä halutaan ilahduttaa myös sanallisesti - ja onpa sen todettu olevan hyväksi heidän kehitykselleen. Miksi sitten puolisolle ei koskaan voisi kertoa rakastavansa? En tajua.

        Jos jonkun mielestä se on "lässyttämistä", niin kuulisin mielelläni, että MITEN te sitten oikein haluatte parisuhteessa puhua? Ja ettekö te siis KOSKAAN haluaisi ilmaista kumppanille sanallisesti, että tykkäätte hänestä? Entä miten sitten toimisitte, jos tulee lapsia - ettekö koskaan lapsellekaan ilmaisisi sanallisesti sitä, että hän on teille rakas?

        Koska usein ihminen on joko tekijä tai sitten puhuja, ei välttämättä molempia, tai joskus toki ei kumpaakaan mikä nyt ei ole ollenkaan hyvä.

        Itsekin olen joutunut petetyksi ja jätetyksi sen takia koska koen lepertelyn kiusalliseksi, vaikka mielelläni olen hellä ja huomaavainen muuten. Kyllä se hyvä mieli tulee huomaavaisuudesta,vaikkei mitään sanottaisikaan. Jotenkin ei vaan päähän sovi että pitäisi vääntää rautalangasta, koska sanathan voivat olla yhtä tyhjän kanssa eivätkä mitään takaa.
        Itselläni ei ole, ja tuskin tuleekaan lapsia, mutta heidänkin kanssaan ole välitön enkä lässyttele, mistä olenjoskus saanut kiitostakin.


      • TaaplataanTavallaan kirjoitti:

        Koska usein ihminen on joko tekijä tai sitten puhuja, ei välttämättä molempia, tai joskus toki ei kumpaakaan mikä nyt ei ole ollenkaan hyvä.

        Itsekin olen joutunut petetyksi ja jätetyksi sen takia koska koen lepertelyn kiusalliseksi, vaikka mielelläni olen hellä ja huomaavainen muuten. Kyllä se hyvä mieli tulee huomaavaisuudesta,vaikkei mitään sanottaisikaan. Jotenkin ei vaan päähän sovi että pitäisi vääntää rautalangasta, koska sanathan voivat olla yhtä tyhjän kanssa eivätkä mitään takaa.
        Itselläni ei ole, ja tuskin tuleekaan lapsia, mutta heidänkin kanssaan ole välitön enkä lässyttele, mistä olenjoskus saanut kiitostakin.

        Tämä vaan on totuus - miehen on opeteltava "lässyttämään", jos haluaa parantaa naismenestystä. Minä olen sitä ihan tietoisesti harjoitellut ja voin sanoa, että tulokset naismenestyksessä ovat olleet selvästi aikaisempaan verrattuna parempia. Ok, ätminähän minä tällä palstalla esiinnyn, koska isoin ongelmani on se, että en osaa rakentaa parisuhdetta naisen kanssa. Tiedän kyllä, millaisella käytöksellä naisiin tehdään vaikutus, mutta itselläni tulee seinä vastaan, kun pitäis rakentaa suhdetta.

        Aikaisemmin olin "asiallisempi", jolloin naismenestys oli kohtuuttoman surkea.


      • ilmainen.neuvo
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tämä vaan on totuus - miehen on opeteltava "lässyttämään", jos haluaa parantaa naismenestystä. Minä olen sitä ihan tietoisesti harjoitellut ja voin sanoa, että tulokset naismenestyksessä ovat olleet selvästi aikaisempaan verrattuna parempia. Ok, ätminähän minä tällä palstalla esiinnyn, koska isoin ongelmani on se, että en osaa rakentaa parisuhdetta naisen kanssa. Tiedän kyllä, millaisella käytöksellä naisiin tehdään vaikutus, mutta itselläni tulee seinä vastaan, kun pitäis rakentaa suhdetta.

        Aikaisemmin olin "asiallisempi", jolloin naismenestys oli kohtuuttoman surkea.

        Anna asioiden mennä omalla painollaan. Luonnollisesti. Älä yritä "rakentaa" väkisin.


      • Nainen39vee
        TaaplataanTavallaan kirjoitti:

        Koska usein ihminen on joko tekijä tai sitten puhuja, ei välttämättä molempia, tai joskus toki ei kumpaakaan mikä nyt ei ole ollenkaan hyvä.

        Itsekin olen joutunut petetyksi ja jätetyksi sen takia koska koen lepertelyn kiusalliseksi, vaikka mielelläni olen hellä ja huomaavainen muuten. Kyllä se hyvä mieli tulee huomaavaisuudesta,vaikkei mitään sanottaisikaan. Jotenkin ei vaan päähän sovi että pitäisi vääntää rautalangasta, koska sanathan voivat olla yhtä tyhjän kanssa eivätkä mitään takaa.
        Itselläni ei ole, ja tuskin tuleekaan lapsia, mutta heidänkin kanssaan ole välitön enkä lässyttele, mistä olenjoskus saanut kiitostakin.

        "Koska usein ihminen on joko tekijä tai sitten puhuja, ei välttämättä molempia, tai joskus toki ei kumpaakaan mikä nyt ei ole ollenkaan hyvä.

        Itsekin olen joutunut petetyksi ja jätetyksi sen takia koska koen lepertelyn kiusalliseksi, vaikka mielelläni olen hellä ja huomaavainen muuten. Kyllä se hyvä mieli tulee huomaavaisuudesta,vaikkei mitään sanottaisikaan. Jotenkin ei vaan päähän sovi että pitäisi vääntää rautalangasta, koska sanathan voivat olla yhtä tyhjän kanssa eivätkä mitään takaa.
        Itselläni ei ole, ja tuskin tuleekaan lapsia, mutta heidänkin kanssaan ole välitön enkä lässyttele, mistä olenjoskus saanut kiitostakin. "

        Mulla on nyt vähän sellainen tunne, että puhutaan eri asiasta. Mitä konkreettisesti tarkoitat lepertelyllä ja lässyttämisellä?

        En minä tarkoita sillä mitään runollista maalailua. Mutta simppeli esimerkki. Henkilö on laittanut kumppanilleen aamukahvin valmiiksi kuppiin. Asian voi ilmaista monella tavalla. Voi sanoa vaikka, että "sullon kans kahvia tuolla" tai vaikka "laitoin kulta sullekin kahvia". Jälkimmäiseen sisältyy hellittelysana, vaikka lause on sinänsä ihan asiapuhetta. Onko tuollainenkin kiusallista?

        Tai sitten ihan vaikka se, että jos illalla satutaan olemaan eri paikassa, voi toiselle laittaa jonkun kivan viestin tyyliin "hyvää yötä rakas". Tai puhelimeen vastatessa - ainakin jos muita ei ole kuulemassa, voi vastata jotenkin samaan tyyliin, sen sijaan että vastaisi samoin kuin kaikille muille kuten "Mo!" Ei se sitä tarkoita, että koko ajan pitää hokea rakastavansa, mutta aika moni ihminen tykkää siitä, että joskus sekin sanotaan.

        Yksi keino on tietysti etsiä sellainen ihminen, joka ajattelee näistä asioista samalla lailla. Eivät kaikki naisetkaan osaa tai halua puhua tunteistaan, ja ainahan voi mennä yhteen sellaisen naisen kanssa. Mutta jos nainen itse on sellainen, joka ilmaisee verbaalisestikin välittämistään, niin hän tulee kokemaan suhteen yksipuoliseksi, jos toinen sitten taas ei koskaan ilmaise mitään sanoin.

        Ja mitä lapsiin tulee, niin ei vieraiden ihmisten tarvitsekaan leperrellä lapsille. Mutta lasten vanhempien soisin kyllä kertovan ihan suorasanaisestikin lapsilleen, että nämä ovat tärkeitä ja rakkaita.


      • ilmainen.neuvo kirjoitti:

        Anna asioiden mennä omalla painollaan. Luonnollisesti. Älä yritä "rakentaa" väkisin.

        Mä ymmärrän - kyllähän tuo kuulostaa ihan luontevalta ajatukselta, mutta nyt onkin kysymys nimenomaan ätmistä, jonka kohdalla on vaan realismia, että joutuu opettelemaan tärkeitä taitoja. Silloin tuo ajatus "omalla painollaan" ei aina mene niinkuin tavalliset ihmiset odottavat.


    • Kuka tahansa ihminen jota ei tunne tarpeeksi hyvin, saattaa olla vaarallinen, epärehellinen, tai jotenkin muulla tavoin haitallinen sinulle tai muille. KUKA TAHANSA, oltiin missä tahansa kulttuurissa tai tilanteessa hyvänsä. Toisilla tuo alustava riski on korkeampi kuin toisilla, mutta keneenkään ei voi täysin luottaa, ellei tunne läpikotaisin hänen historiaansa ja käyttäytymismallejaan. Ei välttämättä silloinkaan, mutta tämäkin on täysin yksilöllistä.

      Kun halutaan selvittää henkilön todelliset värit, yksi keino on ylitse muiden: tulee olla kärsivällinen ja tutustua tuohon ihmiseen ajan kanssa. Sekään ei ole 100% varma keino, mutta se on silti paras keino mitä on olemassa.

      Toiseksi paras keino on selvittää, millainen maine tuolla henkilöllä on muiden ihmisten näkökulmasta. Mitä tunnetumpi henkilö on kyseessä ja mitä tahrattomampi maine hänellä on, sitä suuremmalla syyllä voit uskaltautua luottamaan häneen ilman, että turvaudut tuohon parhaaseen keinoon jonka kuvasin edellisessä kappaleessa. Suosittelen kuitenkin alkuvaiheessa aina noudattamaan jonkinlaista varovaisuutta sellaisten ihmisten kanssa joita et itse tunne ollenkaan. Oli sitten kyseessä vaikka itse Jeesus. Tahrattoman maineen omaavan henkilön on aivan hirvittävän helppoa käyttää tuota tahratonta mainettaan hyväkseen koska hän tietää, että hänen ei odoteta poikkeavan tuosta linjasta. Tämä on se kaikista suurin riski, mitä hyvämaineisiin ihmisiin voi ikinä liittyä.

      • 34efwfwefwaf

        Joo paitsi että esimerkiksi monilla sarjamurhaajillakin on yhteisössä ollut erittäin hyvä ja positiivinenkin maine, myöskin omassa perheessäänkin. Että ei se tahrattomuus mitään takaa, kuin ei ihmisten puskapuheetkaan.


      • 34efwfwefwaf kirjoitti:

        Joo paitsi että esimerkiksi monilla sarjamurhaajillakin on yhteisössä ollut erittäin hyvä ja positiivinenkin maine, myöskin omassa perheessäänkin. Että ei se tahrattomuus mitään takaa, kuin ei ihmisten puskapuheetkaan.

        "... paitsi että ..."
        Hä?
        Kokeile nyt muutaman kerran vielä lukea toi vika kappale, ja etenkin kaksi viimeistä lausetta ajatuksella läpi. Jos vielä senkin jälkeen tuntuu vaikeasti ymmärrettävältä, kysy mikä mättää.


    • NainenRuudunTakaa

      Hälytyskelloja soittaa harmiksen tyypillinen pelurimaisuus. Että katso, en minä ole paha, vaan nuo toiset, kun itse vääristelee asioita minkä ehtii ja trollaa ja provoaa.

      • mkjhgbn

        Juuri näin!
        Siinä miehessä ei ole yhtään rehellisyyttä.


      • Teoriasi voisi olla jollain tasolla jopa uskottava jos tavoittelisin palstan naisia jotenkin, nyt siltä putoaa pohja kun en itselleni ole hakemassa mitään. Mutta hyvä toki että osaatte olla varovaisia,


      • Ymmärrätämä
        Harmaaritari kirjoitti:

        Teoriasi voisi olla jollain tasolla jopa uskottava jos tavoittelisin palstan naisia jotenkin, nyt siltä putoaa pohja kun en itselleni ole hakemassa mitään. Mutta hyvä toki että osaatte olla varovaisia,

        Käyttäydyt pelurimaisesti vaikket mitään hakisikaan. Et vain itse sitä näe. Pelurimaisuus on osa sinua.


      • misspönttöuuniout
        Harmaaritari kirjoitti:

        Teoriasi voisi olla jollain tasolla jopa uskottava jos tavoittelisin palstan naisia jotenkin, nyt siltä putoaa pohja kun en itselleni ole hakemassa mitään. Mutta hyvä toki että osaatte olla varovaisia,

        Vai et sitten hae mitään. (loukkaantuneena polkee jalkaa)
        Kuvittelin että haalea teepussi olisi edes minusta ollut kiinnostunut (nokka pystyssä yrmöttää)


    • Nainen39vee

      "Parisuhteen alku oli ollut ihana ja nopea."

      Tosin jutussa kerrottiin, että kun väkivalta alkoi, oli lapsia jo kaksi. Eli ei tuosta oikein nyt oikein tajua, mitä se "ihana ja nopea" tarkoittaa. Itse olen tutustunut moniin hyviin ystäviini juuri niin, että on ollaan lähennytty aika nopeasti - kun on puhuttu, on huomattu että ollaan samalla aaltopituudella, synkkaa ja on kivaa yhdessä, halutaan sen vuoksi nähdä uudestaan. Ei tämä kuitenkaan mitään ongelmia ole ennakoinut, vaan parhaimmillaan heistä on voinut tulla hyvinkin läheisiä ja tärkeitä. Ja kyllähän se sama pätee parisuhteisiin - jos toisen kanssa synkkaa ja on kivaa, sitä haluaa enemmän viettää aikaa yhdessä ja suhde syvenee. Ja mitä paremmin synkkaa, sitä nopeammin se suhde syvenee.

      Eli ei se ratkaisu ole se, että otetaan joku, jonka kanssa ei synkkaa ollenkaan tai jonka kanssa juttu tuntuu kinnaavan vähän sieltä ja täältä. Ihan yhtä hyvin tällainenkin ihminen voi olla väkivaltainen tai tuottaa muita ongelmia.

      Se, mikä yleensä on h'älytysmerkki, on kyllä se, jos toinen osapuoli kiirehtii suhteen ETENEMISTÄ tyyliin heti kihloihin tai naimisiin, vaikka ei olla vielä edes kunnolla tutustuttu. Tai jos alkaa ensimmäisillä treffeillä fiilistellä yhteen muuttamista tai lasten nimiä tms. Tästä jutusta ei nyt käynyt ilmi, kummasta on kyse - siitä että toisen kanssa synkkasi, vai siitä että suhde eteni liian nopeasti.

      Sitten tuosta toisesta tarinasta... Minullakin särähtää korvaan lause "olo oli kuin jalustalle nostetulla prinsessalla", koska ei se terveeltä suhteen alulta kuulosta. MUTTA sitten asiat, joita kuvattiin, eivät suinkaan ole mitään "vaaran merkkejä". Esim. se, että toinen kehuu toisen selfietä ei ole mikään narsismin merkki, vaan kohteliasta ja kivaa kommentointia. Mitä sitten pitäisi sanoa, kun toinen lähettää kuvansa? Kuitata se jollain tylsällä "ok" tai jopa kännykän automaattiviestillä? Tottahan sitä nyt haluaa sanoa kumppanilleen, että tämä näyttää upealta tai ihanalta tms.

      Tai sitten tämä: "Kun Mia kertoi Lasselle lempiruuastaan, hän saattoi olla varma, että seuraavana päivänä sitä löytyi jääkaapista. Kun Mia totesi pitävänsä grillaamisesta, Lasse hankki parvekkeelleen grillin." Tässä ketjussa toisaalla peräänkuulutettiin tekoja sanojen sijaan. Eikö toisen lempiruuan hankkiminen juuri ole sitä? Tämä voi toki olla taktinen veto narsistilta, MUTTA se voi olla myös vilpitön rakkauden teko ihmiseltä, joka haluaa osoittaa välittämistään. Noin minä ainakin teen mielelläni. Ja opin jo lapsuuden kodissa huomioimaan muita näin.

      Sen sijaan tämä olisi ehkä outoa: "Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen Lasse varasi Mialle, hänen lapsilleen ja itselleen hiihto­lomamatkan Åreen." Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen tuntuu oudolta, jos mies varsinkin yllätyksenä ja toiselta kysymättä (miltä tuo vaikuttaa) varaa matkan, tai jopa että haluaa tunkea lastenkin elämään mukaan. Normaalimpi kuvio olisi miettiä yhdessä joku matka ja suunnitella ja varata se yhdessä.

      Voi olla, että tämän lehtijutun esimerkit ovat olleet huonoja, ja uskon kyllä, että niitä epänormaaleja merkkejä olisi saattanut löytyä muitakin. Lempiruuan huomioiminen tai selfien kehuminen eivät niitä ole. Tuo nopea eteneminen yhteisiin matkoihin lasten kanssa sen sijaan on.

      Näissä jutuissa pitää muistaa se, että osa siitä valheellisesta ihanuudesta voisi jonkun toisen kanssa olla aitoa ihanuutta. Esim. kyllä minä huomioin aina kumppania ja huomioin myös lapsiani, ystäviäni, läheisiäni yms. Esim. jos ystävä tulee kylään, ostan mielelläni hänen lempiteetään tai muistan, haluaako hän juoda kahvin maidon kanssa vai mustana, muistan ihmisten ruokavaliot jne. Se on myös vieraanvaraisuutta, kohteliaisuutta ja halua tehdä toiselle tervetullut ja mukava olo. Itseltähän se ei ole pois. Kannattaa muistaa, että kaikki mukava käytös ei tähtää hyötyyn tai petokseen - ihmiset voivat joskus olla aidosti kivoja! (Tarkoitan siis, että ei kannata kyynistyä.)

      Tässä Lasen ja Mian tarinassa käykin ilmi, että on kosittu parin kuukauden jälkeen ja heti hankittu lapsi, ja kyllähän se, jos toinen on aina muka samaa mieltä, kuulostaa epäuskottavalta. Ja jatkuva myötäily kuulostaa aina epäilyttävältä. Mutta olennaista onkin se, miksi ihminen jää suhteeseen, kun valheellinen kuori alkaa rakoilla. Tästähän on ollut paljon juttua, että narsistin uhriksi päätyy usein sellainen ihminen, jolla saattaa olla jopa lapsuudesta asti jokin trauma tai kipukohta. Esim. läheisriippuvaisuus tms. Ja esimerkiksi jos toinen vanhempi on ollut kylmä ja etäinen, se voi aiheuttaa sen, että ihminen ajautuu aikuisena huonoon suhteeseen yrittäen koko ajan kääntää sen hyväksi, ts. palata siihen alun valheelliseen ihanuuteen.

      • MoniaOnTapoja

        Kuka sen nyt sitten päättää mikä on "oikein", se että menee nopeasti yhteen vaiko se ettei. Yhtä hyvin jahkailemalla voi asian ryssiä kuin kiirehtimälläkin, eikös pääasia kuitenkin olisi se että tapa tuntuu kummaltakin hyvältä. Toisaalta sitä sanotaan että on parempi havaita viat ajoissa, ja mitenkäs ne sitten havaitsee olemalla varovainen, usein se murtumapiste löytyy vasta sopivassa töyssyssä.

        Itse otin exemännän luokseni asumaan ensimmäisellä tapaamisella, ja olimme käytännössä heti parisuhteessa. Olihan siinä tosin olosuhteista johtuen ollut pari kuukautta kirjoittelua pohjilla. Ja kyllä tiedän että tuo on harvinaista, mikä on ikävää koska sopi minulle varsin hyvin kun en taas jaksaisi jahkailla.


      • Nainen39vee
        MoniaOnTapoja kirjoitti:

        Kuka sen nyt sitten päättää mikä on "oikein", se että menee nopeasti yhteen vaiko se ettei. Yhtä hyvin jahkailemalla voi asian ryssiä kuin kiirehtimälläkin, eikös pääasia kuitenkin olisi se että tapa tuntuu kummaltakin hyvältä. Toisaalta sitä sanotaan että on parempi havaita viat ajoissa, ja mitenkäs ne sitten havaitsee olemalla varovainen, usein se murtumapiste löytyy vasta sopivassa töyssyssä.

        Itse otin exemännän luokseni asumaan ensimmäisellä tapaamisella, ja olimme käytännössä heti parisuhteessa. Olihan siinä tosin olosuhteista johtuen ollut pari kuukautta kirjoittelua pohjilla. Ja kyllä tiedän että tuo on harvinaista, mikä on ikävää koska sopi minulle varsin hyvin kun en taas jaksaisi jahkailla.

        Onhan näitä poikkeuksia. Ja en minäkään tarkoittanut mitään jahkailua tai sen miettimistä, että ollaanko nyt kiinnostuneita vai ei - vaan tarkoitin sitä, että kun useimmiten ihmissuhde etenee kuitenkin vähän maltillisempaan tahtiin, jossa ensin tutustutaan (vaikka sitten korvia myöten ihastuneena) ja vasta myöhemmin aletaan miettiä yhdessä asumista saati naimisiin menoa. Silloin se on yleensä merkki jonkinlaisesta valheellisuudesta, jos toisella osapuolella tuntuu olevan kauhea kiire tällaisiin, varsinkin virallisiin sitoutumuksiin kuten naimisiin. Tai jos heti yritetään päästä tapaamaan vaikka toisen lapsia, eli ujuttaudutaan heti alusta asti toisen koko elämään. En tarkoita tällä teidän juttua - selkeästi teillä tuo toimi ja asiat nyt vaan menivät niin, ja voihan se toki mennäkin niin. Keinotekoisesti ei tarvitse jarrutellakaan. Ja olittehan jo tutustuneet kirjoittelemalla varmaan aika tarkkaan toisen ajatusmaailmaan.

        Tietenkään mitään "oikeaa" tapaa ei sinänsä ole. Mutta aika usein kovin nopea eteneminen voi tarkoittaa sitä, että jossain mättää. Ei se aina mitään vaarallista ole, mutta esim. ns. laastarisuhteet voivat joskus edetä kovin nopeasti, tosin vain tiettyyn pisteeseen asti. Tai sitten muut, jossa ei anneta oikeasti sille tutustumiselle ja tunteiden syventymiselle tilaa.


    • HyvääKeskustelua

      Jokainenhan saa esittää mielipiteitään, mutta palstaa lukeneena koen harmaaritarin hyvin epäilyttävänä, koska keskustelee hyvässä hengessä narsumarsu bonobonon kanssa. Multiseko vai vain seko?

    • Sun haarniska on lasii ja sä oot varmaa mitä joku seiskakasi
      Jos maailmas ois enää lohikäärmeit, ritarit on vaan et toivottavasti ne ei nää meit!

    • sukulainen

      Tunnen tämän Mian ja tiedän, että osaa manipuloida, valehdella, ei välitä lastensa hyvinvoinnista. Edelleen on katkera, kun mies jätti. Sammui itse hankeen (3 promillea puhalsi sairaalassa) ja tämä "väkivaltainen" mies hänet sieltä pelasti ja totesi samalla, ett nyt riitti tämän punkunlipittäjän kanssa eläminen. Kosto elää ja vuodattaa "totuuksia" kaameasta perhe-elämästään. Uskokoon ken tahtoo. Mitä ihminen saa tälläisestä toisen haukkumisesta? Sen tietää vain Mia itse.

    • wanhaämmä

      Kukas teistä naistenvihaajista on muka valkoritari?

      Harmiksella on on ollut aina tarkkanäköisyyttä narsistien toimista. Näissä keskusteluissa se loistaa :)

      • hohhoijakkaataas

        Et sitten vissiin ymmärtänyt kuka tossakin videossa oli mitäkin vaikka se oli siihen kirjoitettu.


      • hohhoijakkaataas kirjoitti:

        Et sitten vissiin ymmärtänyt kuka tossakin videossa oli mitäkin vaikka se oli siihen kirjoitettu.

        Mitä? :D

        Aborttia puolustava suvakki-apina käy aborttia vastustavan eukon kimppuun..


    • Käviskö teille semmonen, että olen tästä lähin palstan punaritari? The Red Knight. TRK.

      • viskisiepponen

        Punarinta.. tai hömötiainen


      • viskisiepponen kirjoitti:

        Punarinta.. tai hömötiainen

        Joo. Mieti nyt vielä.


    • PitäsOsataVähänLuritella

      Niin on se kumma jos naiset lankeavat rakkaudentunnustuksiin eikä ätmien "totuuksien" viljelyyn. Te ätmit tunnutte olevan niitä jotka kuvittelevat rehellisyyden tarkoittavan sitä että joka oma mutu pitää jatkuvasti tuoda esille. Ja sitten nillitetään kun ei "rehellisyyttä" kunnioiteta,

      Itsekään tosin en lurittele mitään, vaikka olisi aihettakin, mutta tiedän ihan kokemuksesta että tuolla lailla sitä loppujen lopuksi ajaa muijansa pois.

      • Mä olen itse asiassa aikaisemmin tehnyt juuri sen virheen, että olin aivan liian rehellinen eräälle naiselle josta välitin ja välitän edelleen äärettömän paljon. Selittelin vain kaikenlaista lähes loputtomiin, roikuin menneissä ja hieman tulevassakin, mutta aivan liian vähän keskityin hänen kanssaan hetkeen - eli jätin sivuseikaksi juuri sen asian, mihin olisi pitänyt keskittyä kaikista eniten. Olen ottanut tuosta paljon opikseni ja alkanut viime aikoina katsella muita naisia, mutta silti edelleen harmittaa kun pilasin kaiken.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7200
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1026
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      873
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      865
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe