Kehitysvammaisen lähentelyt

nainen.28

Miten pitäisi suhtautua siihen, kun kehitysvammainen lähentelee ja koskettelee.

Eli tilanne on seuraava. Alueella missä asun liikkuu jonkin sortin kehitysvammainen mies. Hän on aina minut kohdatessaan kovin iloinen, ja koskettelee minua. Olen kieltänyt, hän ei välitä tai ymmärrä. Tai oikeastaan olen aika varma ettei ymmärrä. Mies on kai jollain tavalla ihastunut minuun. Minä en kuitenkaan pidä tästä koskettelusta. Koen sen loukkaavan minun omaa tilaani. Tämä olisi räikeä me too tapaus, mutta tekeekö mies tätä tarkoituksella? En usko. Mutta joku ratkaisu tähän tilanteeseen pitäisi saada. Mietin olenko ihan tyhmä, jos selvitän missä hoitokodissa mies asuu ja kerron tilanteesta. Olen oikeastaan aika varma missä mies asuu. Nähnyt kun menee sinne yms.

Koska minulle tämä ei ole ok. Minulla on oikeus koskemattomuuteen. Oli sitten tahallista toimintaa tai ei. Miksi hänellä ei ole hoitaja mukana? Kerran ei hallitse toimintaansa?

Mitä te tekisitte minun tilanteess

53

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitajat_vastuussa

      Menisin varmaan sinne laitokseen juttelemaan. - Yhtenä kesänä makasin uimarannalla kun sinne tuotiin kehitysvammaisia. Yksi kyykistyi eteeni tuijottelemaan tissejäni. O​nneksi heillä oli sentään hoitajat mukana, ja käski siitä pois.

    • 54434

      Siitä kannattaa käydä ihan asiallisesti sanomassa, kyllä se hoitohenkilöstö ottaa ne ilmoitukset ihan vakavasti, yleisesti se että miksi vammaisella tai toimintarajoitteisella ei ole hoitajaa mukana o​n ihan rahakysymys.

      • Kyllä suosin tätä vaihtoehtoa


    • järki.hoi

      .. " Räikeä me too tapaus "... Haloooo, kehitysvammainen, ei ole varmastikaan 100% tietoinen aiheuttamastaan mielipahasta. Kantsisko taas kerran kaivaa kadotettu maalaisjärki piilostaan! Joku vielä valmis hakkaamaan kyseistä kehitysvammaista.. huh hah hei...

      • mitenniin

        Missä vaiheessa aloittaja uhkasi väkivallalla? Hoitohenkilökunnan kanssa keskustelu riittänee, että ottavat asian esille. Taidat itse olla sitäporukkaa, joka on sitämieltä, että suojellut vähemmistöt eivät voi tehdä mitään pahaa ja siihen ei saa puuttua, ja ongelmien olemassaolo tulee vain kieltää.


      • mitenniin kirjoitti:

        Missä vaiheessa aloittaja uhkasi väkivallalla? Hoitohenkilökunnan kanssa keskustelu riittänee, että ottavat asian esille. Taidat itse olla sitäporukkaa, joka on sitämieltä, että suojellut vähemmistöt eivät voi tehdä mitään pahaa ja siihen ei saa puuttua, ja ongelmien olemassaolo tulee vain kieltää.

        Aloittajahan nimenomaan kirjoitti konditionaalissa "olisi".

        Ja muutenkin hoitajat kokevat paljon väkivaltaa..


      • sensuuri.poisti
        mitenniin kirjoitti:

        Missä vaiheessa aloittaja uhkasi väkivallalla? Hoitohenkilökunnan kanssa keskustelu riittänee, että ottavat asian esille. Taidat itse olla sitäporukkaa, joka on sitämieltä, että suojellut vähemmistöt eivät voi tehdä mitään pahaa ja siihen ei saa puuttua, ja ongelmien olemassaolo tulee vain kieltää.

        Aloittaja ei uhannut väkivallla, mutta poistetussa viestissä joku ehdotti kehitysvammaisen kouluttamista turpiin vetämällä. Keskusteluista tulee väärä kuva kun viestejä poistellaan.


    • ei.huolta

      Jos kyse on Periksestä, niin sehän on syyntakeeton.

      • nainen.28

        Kyse on Periksestä.


      • trololoo
        nainen.28 kirjoitti:

        Kyse on Periksestä.

        on, on...


    • kaisanoasaa

      Raivoa. Karju. Pelästytä se. Uhkaa väkivallalla. Huuda.

      Voi tehdä tahallaankin. Ihan sama. Pääasia että viesti menee perille.

      • Taidat olla jonkin sortin idiootti.. Itsekkin voit vammautua onnettomuudessa tai käytös voi muuttua vaikka aivoinfraktin seurauksena. Kannattais miettiä, miten käyttäytyy, koska se voi osua joskus omalle kohdallesi.


    • yksinkertaista_

      Käske hoitajiaan pitämään se sisällä tai päästämään ulos vain valvottuna

      • ei.noin

        Kehitysvammainen ei ole mikään li'iassa pidettävä eläin


    • Horosensei

      Naisen pillun hajusta johtuva ongelma.

      • Varsinkin jos ei pese,ainakin hesassa tavallista. Tussu hajua ympäri mamu paikkoja


      • marspesulle
        Skörde kirjoitti:

        Varsinkin jos ei pese,ainakin hesassa tavallista. Tussu hajua ympäri mamu paikkoja

        No hyi


    • turustako

      Oliko sillä sasikalju?

      • jep.jep

        Oli, ja on edellenkin. Kyllä kaikki tietää kenestä on kyse. Sillä on invamopo lähtenyt keulimaan. Sasi hulmuten se kirmaa sillä invamopollaan kohti auringon nousua.


    • homma.haltuun

      Joo, kannattaa selvittää hoitopaikka ja tilanne, niin henkilökunnan ammattitaitoon kuuluu ottaa potilaan komennus haltuun. Ei ymmärrä koskemattomuudesta sillai kun aikuinen ajattelee, vaan käyttäytyy kuin lapsi.
      Monesti tilanne paranee ihan vaan uhalla, ettei niin saa vieraille tehdä tai joutuu poistumiskieltoon, "töihin" tms.
      ps.jos olet palstalla uusi, niin täällä on ajatuksellisesti vastaavia, eli kirjoittelevat ulkopuolelta katsoen hulluja ja käsittämättömiä, toistensa piikittelyjä ja muuta, ei niitäkään kannata kovin ihmetellä ;)

    • raadollisesti

      Minä suhtaudun kaikkiin miehiin niin, että ne on kehitysvammaisia. Harmittavan harvalla vain on hoitokoti minne mennä valittamaan siitä lähentelystä.

      • tosi.on

        No, niin. Onhan enemmistö miehistä syyntakeellisia kuitenkin, ja sitä kautta saatavissa hoitoon (häkkiin?).
        Ongelma vaan on, että tapahtuu vaan jonkin rötöksen kautta jälkikäteen; etukäteen varotoimenpiteenä tuota enemmistöä kaikkia on hankala saada käytännössä vartioiduksi. Pienessä määrin armeija oman hetkensä auttaa.


      • miehet.yksinkertaisia

        Aika monella onkin niin alhainen äo, että niitä voi pitää lievinä kehareina


      • tosi.on
        miehet.yksinkertaisia kirjoitti:

        Aika monella onkin niin alhainen äo, että niitä voi pitää lievinä kehareina

        Jos palstan kantaväestä puhutaan, niin heistä isoa osaa voi todella pitää lievinä kehareina. Äo on liian kapea kriteeri, se voi näennäisesti olla normaalikin, mutta väärä ajatustapa ja omaksuttu asenne maailmanmenoon pilaa nekin mahdollisuudet mitkä luontaisesti/perittynä olisivat olemassa syrjäytymisen välttämiseksi.
        Toki nykyaika on vaikeampi heille kuin ennen, koska "suuripalkkaisia" yksinkertaisia töitä ilman vastuuta ei enää ole, ja sen pienemmän palkan sossusta saa kuka tahansa tekemättä mitään.


    • 79787887

      Soita poliisit. Kyllä se DarkFear siitä rauhoittuu kun konstaapeli ottaa hänet lempeään puhutteluun.
      Onhan näitä ollut ennenkin.

      • DarkFakta

        Näin se asia on. Eräänkin kerran Darkkis on joutunut viranomaisten kanssa hankaluuksiin juuri tuollaisen keharikäytöksen vuoksi.
        Muistona aiemmista selkkauksista hänellä on keskellä päälakea 10cm pituinen arpi vartijan iskettyä häntä kumipampulla keskelle kaljua:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
        Mitäs riehui keskellä Varissuon ostaria:)))))))


    • jjdm

      Käy sanomassa hoitokodissa. Tietävät tavat. Entä jos ihastuu johonkin nuoreen tyttöön...?

      • suojelkaalapsia

        Iiks. Just johonkin alaikäiseen.

        Vittu miehet on pervoja, kehitysvamma tai ei. Ne pitäs kaikki pitää laitoksissa.


      • sdfhiuahewgu

        "Vittu miehet on pervoja, kehitysvamma tai ei. Ne pitäs kaikki pitää laitoksissa."

        Itse ollut tässä viime vuodet herrasmiehenä, ja sen kautta pilun kanssa ei ole ollut tekemisissä kuuteen vuoteen.

        Juuri ollut mielessä, että pitäisi varmaan alkaa hieman törkeäksi ja alkaa toimia kuten nekin jotka suomeen pilun perässä ovat tulleet...

        "Herrasmiehet ovat ilman, ja törkeät panee" ...näköjään


      • Yksimuidenpuolella

        Melkoisen kehitysvammaista tekstiä ja maailmankuvasi on kuin jonkun puuttuvan linkin, lähes elukan.


    • Avaasuusi

      Ootko koittanut keskustella asiasta kyseisen herran kanssa. Vaikka olisi kehitysvammaa voi olla että hän ymmärtää kun tiukasti selkokielellä sanot että hän loukkaa sinun omaa tilaasi.

    • se.oikea.sinulle

      miksi olet joka päivä hänen kanssaan tekemisissä niin ehkä hän on tuleva miehesi niin rakastelkaa niin rakastut häneen

      • kompahtaen

        Siinäpä oiva neuvo. Aloittajanaisen tulee vain päästä yli inhon tunteistaan henkilökohtaisten rajojen loukkaamisesta.

        Miksipä ei Nal ja kumppanit käyttäytyisi samoin vaikka ylipainoisia kurppia kohdatessaan. Jakakaa rakkautta, tutustukaa, voitte löytää sen ainoan oikean.

        Sama koskee muuten sinua, välimerkitön mies, ja parjaamiasi tinderityttöjä.


    • Miksi pitäisi kehitysvammaiselta sietää yhtään enempää ahdistelua kuin muiltakaan? Jos käy iholle tee napakasti selväksi ettet hyväksy. Jos on riittävän älyllinen liikuskelemaan yksin pitää älytä myös ahdistelun rajat. Entäpä jos tuo tavallaan oppii siihen että on luvallista kosketella? entä jos innostuu jostain lapsesta sitten vaikka? palvelus tuolle tyypille olisi jos käyt ilmoittamassa siellä hoitopaikassaan asiasta niin osaavat sitten rajoittaa ja muistuttaa ettei saa mennä ihmisiin kiinni.

    • enolesijaiskärsijä

      Mene vaan sinne ja kerro asia. Siitä se selviää.
      Hoitajat eivät tiedä, kun kukaan ei kerro.
      Koskemattomuus on todellakin olemassa.
      Älä hyväksy vääryyttä.
      Minä saattaisin potkasta munille, jos tulisi tuollainen tilanne.

    • perusoikeuksia

      Ilmoittasin hoitokotiin, mutta myös topakasti tälle kehytysvammaiselle, ettei saa koskettaa, kun sen kieltää. Vaikka saattaa olla, ettei ole kaikki inkkarit kanootissa, niin silti pitää osata käyttäytyä. Ja sellaista käyttäytymistä ei tarvitse hyväksyä edes kehitysvammaiselta.

    • trollitrolli

      Aloittaja on mies.

      • öhhhhh

        Ai millä perusteella?


    • kunnioitetaan.niitä

      Keharillakin on tarpeensa

    • PersuÄÖ69

      Persuja pitää ymmärtää. Persullakin on tarpeensa.

    • tindertinder

      Välis käynyt välillä ulkona.

    • läpsis

      Lyö tissillä naamaan

    • vanha-kurppa

      Noin ne ätmit koskettelee kun naiset pihtaa muuten. Ätmit on puutteessa ja yrittävät koskettaa.

    • sano.noin.sille

      Mä sanoisin suoraan sille HC-ätmi darkille, että "painu sinä witun kehari siitä johonakin muualle ja mene koskettelamaan itseäsi ! ! !"

      Se on niin retardi ettei se muuten tajua kuin suoraan sanomalla, eikä kyllä aina silläkään tavalla. Noh, eihän se darkki muuten vajakki olisikaan.

    • RumaÄtmi

      Aloittaja on 110% täydellinen nainen, ei mitään vikaa missään.
      Tissitkin millilleen samankokoiset ja suorassa vatupassilinjassa.
      Juostessa hölkkää hyppivät aloittajan tissin täsmälleen samalla tavalla, eikä kumpikaan hypi eri tahtiin.
      Samoin aloittajan takapuolen kumpikin osakas hytkyy ja hyppii täsmälleen samalla tavalla.
      Myös aloittaja naisen kasvot ovat täydellisen symmetriset, ei ryppyjä, ei luomia, ei mitään vaan kasvojen symmetrisyys ylittää kaikki mahdolliset rajat.
      Ei se ole kumma, jos kehitys vammainen on aloittajaan ihastunut ja iloinen nähdessään aloittajan.
      Kannattaa ottaa yhteyttä tähän vammaista hoitavaan hoitolaitokseen, että laittavat tuon kehitys vammaisen naisten ahdistelijan suljetulle osastolle loppuelämän ajaksi, niin ei enää tuo kehitys vammainen mies ahdistele.

      Ätmin ja kehitys vammaisen ero on siinä, että ätmi ei uskalla kosketella naista, koska ätmillä on esto päällä, mutta kehitys vammaisella ei mitään naiseen koskemisen estoa ole olemassakaan.

      • sydämensivistysosaltapu

        Tiedätkö juurikin tuo sun asenteesi kertoo miksi olet ilman naista ja miksi tulet olemana yksin loppuelämäsi, et varmaan ole kovinkaan vanha ja elämänkokemus puuttuu saatika että ottasit oppia omista virheistä ja pyrkisit parantaan jos mahollista, kuitenkin olemalla oma itsensä, aina voi kasva aihmisenä, henkisellä tasolla etä ainakaan ole 20 vuotta vanhempi. Tiedätkö miten minä olen esimerkiksi aiemmissa suhteissa osannut tyydyttää naisen tarpeet esimerkiksi sängyssä? Olen kuunnellut naista ja ottanut oppia, puhuttu suoraan mistä toinen pitää, pätee tämä puhuminen muussakin ja ehei parisuhde ei ole pelkkää seksiä. Ja ennenku vedät sen nykyajan säälittävän mustavalkosen stereotyyppisen idioottimaisen ajattelumallin esiin että leimaat jännämieheksi sun muuksi niin olen ihan oma itteni, en vedä roolia, ei tarvi todistella mitään, en ole täydellinen vikojakin löytyy ja virheistäni olen oppinut, yleensäkin jo se että leimaa tollasilla tasoilla sun muilla kertoo ihmisestä sen että ei tiedä että kaikki ovat yksilöitä etkä voi sanoa että kaikki naiset ja miehet ovat samanlaisia.

        Lisäksi miten kehtaat pilkata kehitysvammaista, ota muutenkin selvää siitä millä perusteilla suljetulle voidaan laittaa.
        Toivotaan että karma ei kovin pahasti kosta sulle.

        Jos trollailet ja luulet olevasi hauska sitä et todellakaan ole.

        Muuten ite olen ihan perus duunari, helevetin ahkera enkä mikään naisten mies, aina olen saanut nähdä kunnolal vaivaa että olen naisen hurmannut kun on tullut tosi vaikeita tapauksia vastaan, tykkään silti haasteista ja koska olen luottanut itseeni olen onnistunut, ja kyllä se on mun luonne ja ihan muut asiat ku pinnalliset seikat mitkä on hurmannut, olen myös ottanut opiksi niistä suhteista jotka meni mun käytöksen takia mönkään.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Masan silmät riippuu lankojen pituudesta.

    • Anonyymi

      joku mielenviksainen ylismirssli ks diyyrn ollu kyseessä.

    • Anonyymi

      Kyllä olen kehitysvammainen ja lähentelen stripparia mutta se lähentely on sallittua koska maksan siitä ja se sopi stripparille.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe