Toisenlaisen vakaumuksen kunnioittaminen

On yleisesti tiedossa, että Jehovan todistajien järjestö ei kunnioita muita uskontoja eikä hengellisiä vakaumuksia. Järjestö opettaa Jehovan valinneen kansan "omalle nimelleen" ja olevan tekemisissä vain tämän "kansan" kanssa. Luonnollisesti Vartiotorniseura tulkitsee kansan tarkoittavan Jehovan todistajia. Kaikki muut uskonnot ovat vääriä ja Saatanan vallassa. Lisäksi hallintoelin väittää Jehovan todistajien elävän jo nyt "hengellisessä paratiisissa".

Asenne heijastuu suoraan käyttäytymiseen. Joutuessaan kuuntelemaan kyseistä opetusta vuodesta toiseen viikoittain, todistajat eivät anna muille vakaumuksille arvoa. Tästä seuraa ylimielinen asenne – todistajat ovat omasta mielestään parempia ihmisiä kuin "kansojen ihmiset". Vain Jehovan todistajat pelastuvat, maailmalliset ihmiset tuhotaan Harmagedonissa. Näin opettaa Jehovan todistajien järjestön hallintoelin.

Säilyykö asenne samana, kun Jehovan todistaja erotetaan seurakunnasta tai hän on eronnut siitä itse? Miten hän suhtautuu erilaisiin vakaumuksiin?

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s996.html

7

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • patajakattilamustatkylje

" joillekin on jäänyt vallitsevaksi ajatusmalliksi torjua mielessään kaikki erilaiset vakaumukset"

Niin, se on kyllä huomattu myös evankelistojen tarinoissa ja postauksissa, sekä täällä että veljesseurassa. Olikohan tuoss unohtunut se muidenkin näkemysten tarkastelu.

• ojasta_allikkoon

Jälleen yksi osatotuudellisen tekopyhä umpikieron johdatteleva avauksen sisältö.

Kas, kun se on aivan samaa kaavaa myös toisaalla kilpailevilla "aiodilla uskovilla", eli se siitä uskovien suvaitsemattomuudesta / suvaitsevaisuudesta, jota tuossa nyt ollaan omaa agendaa ajakseen keppihevoseksi ottamassa.

33 000: http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm

Kertoisitko yhdenkin validin perusteen sille, miksi Veljesseurassa tulisi sallia teidän uskovien katteettomat julistukset ja jumaluuksien liputukset?

Kykenetkö tajuamaan, että uskontojen ja uskomusmaailman mieltenhallinnallisesta ansasta vapautuneet kohdistavat kritiikin kaikkiin uskovuuksien julistuksiin ja liputuksiin, ei vain todistajuuteen?

Kertoisitko yhdenkin validin syyn miksi katteettomuuksien julistajia kohtaan tulisi olla "suvaitsevainen" ja sallia sellaista jopa juuri noiden katteettomuuksien uhrien tukipalstalla?

Jopo vain toistamiseen osoittaa umpikieron selkärangattomuutensa noilla yksisuuntaisen julistuksellisilla kritiikki-ulostuloillaan, lööpeillään ja kadotessaan toistamiseen häntä koipien välissä vastaamasta asianmukaisesti saamaansa palautteeseen / vastineisiin ja ollen ottamatta osaa debaattiin. Jopoilu on leinostelua omassa lajissaan.

Jospa nyt aloittaist vaikkapa ihan itsestäsi ja alkaisit aikuisen oikeasti vastaamaan omaan huutoosi.

"Orjuudesta sananvapauteen?"

"Millainen on tilanne entisten Jehovan todistajien keskustelupalstoilla? Onko siellä kaikilla sananvapaus, mielipiteenvapaus ja uskonnonvapaus?"

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/15416013/orjuudesta-sananvapauteen

- https://keskustelu.suomi24.fi/t/15416264/veljesseuran-gallupista-ym-

• meikämasa2.0

Tui tui ojasta laskuojaan! Terve!!! Masa täälä!

Pistä jäitä hattuun ja pöksyihin, ettei pääsulake kärähdä.

Joku voi pian nykästä sua parrasta. Pärisee meinaan niin PER....skutarallaa lujaa.

Mun mielestä JP on hyvä tyyppi. Ei se omia uskomuksiaan pakkosyötä sivuillaan, mutta kertoo oikeutettuja mielipiteitä VT seurasta.

Jatka jp samaa rataa! Sehän on aivan luonnollista, että alkaa ampiaiset pärrätä ympärillä, kun sohaisee niiden pesää.

Näyttääpi siltä, että jutuissasi olikin perää. Tästä vastareaktiostahan sen huomaa jokainen sivullinen, kuten esim. minä.

• taismennäohi
        meikämasa2.0 kirjoitti:

Joku voi pian nykästä sua parrasta. Pärisee meinaan niin PER....skutarallaa lujaa.

Mun mielestä JP on hyvä tyyppi. Ei se omia uskomuksiaan pakkosyötä sivuillaan, mutta kertoo oikeutettuja mielipiteitä VT seurasta.

Jatka jp samaa rataa! Sehän on aivan luonnollista, että alkaa ampiaiset pärrätä ympärillä, kun sohaisee niiden pesää.

Näyttääpi siltä, että jutuissasi olikin perää. Tästä vastareaktiostahan sen huomaa jokainen sivullinen, kuten esim. minä.

No en nyt olis ihan varma, että ymmärsit mistä on kyse.

• ojasta_allikkoon
        meikämasa2.0 kirjoitti:

Oletko ennen avautumistasi lukenut kontekstissään edes sitä mihin olet vastaavinasi ja / tai lukenut kannaottojani / vastineitani, jotka ovat linkittämissäni ketjuissa, vai onko kyse vakavemmistakin ongelmista luetun ymmärtämisessä ja sisäistämisesä?

"Jatka jp samaa rataa! Sehän on aivan luonnollista, että alkaa ampiaiset pärrätä ympärillä, kun sohaisee niiden pesää."

"Näyttääpi siltä, että jutuissasi olikin perää. Tästä vastareaktiostahan sen huomaa jokainen sivullinen, kuten esim. minä."

Ihanko tosi? Eihän Jopo vastaa edes omaan huutoonsa, vaan tyytyy heittelemään noita julistustyyppisiä yksisuuntaisia kritiikkejään ja sitten pakanee raukkamaisesti debaatista takaviistoon.

• meikämasa2.0
        ojasta_allikkoon kirjoitti:

Oletko ennen avautumistasi lukenut kontekstissään edes sitä mihin olet vastaavinasi ja / tai lukenut kannaottojani / vastineitani, jotka ovat linkittämissäni ketjuissa, vai onko kyse vakavemmistakin ongelmista luetun ymmärtämisessä ja sisäistämisesä?

"Jatka jp samaa rataa! Sehän on aivan luonnollista, että alkaa ampiaiset pärrätä ympärillä, kun sohaisee niiden pesää."

"Näyttääpi siltä, että jutuissasi olikin perää. Tästä vastareaktiostahan sen huomaa jokainen sivullinen, kuten esim. minä."

Ihanko tosi? Eihän Jopo vastaa edes omaan huutoonsa, vaan tyytyy heittelemään noita julistustyyppisiä yksisuuntaisia kritiikkejään ja sitten pakanee raukkamaisesti debaatista takaviistoon.

"Eihän Jopo vastaa edes omaan huutoonsa, vaan tyytyy heittelemään noita julistustyyppisiä yksisuuntaisia kritiikkejään ja sitten pakanee raukkamaisesti debaatista takaviistoon."

Onpa ikävää, että sinusta tuntuu tuolta.

• Eppuli

Onpa taas mainio kirjoitus! Hienoa JP ja A. Ruoho!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      100
      7806
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5597
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4861
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4813
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3584
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2828
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2541
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2458
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2402
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe