Palstalaisille mietittävää
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005851847.html
Voiko tämä toimia?
Etäisyys ei ole uhka vaan mahdollisuus
37
436
Vastaukset
- spghk
Mitä miettimistä tai uutta tuossa on? Niille sopii etäsuhde jotka haluaa olla yksin suurimman osan elämästään.
Vuoden yhdessä asunut pari näkee toisiaan esim: 360 päivänä vuodessa, etäsuhteessa olevilta menee samaan 360 päivään vuosikausia. Jos etäsuhde kestää vain pari vuotta joka on jo paljon, eroavat käytännössä siis aika nopeasti. - lazyz
Sama pätee omaan aikaan, vaikka asuisi saman katonallakin. Jokaisella ( luulisin ) on tarve olla myös yksilö, omissakin oloissaan. Tehdä asioita joista itse pitää ja jotka ovat ns. hengen ravintoa. Täälläkin usein tapaa kommentteja, että suhde on huonosti jos kumpikin viettää omaa aikaa jossain toisaalla tai omissa harrastuksissaan. Eikä ole 24/7 yhdessä suorittamassa jotain tai välittömässä kosketuksessa kumppaninsa kanssa.
Väärin, tuo etäisyyden ottaminen on toisinaan tarpeellista. Mitä pidempään suhde jatkuu, alkaa parit palautumaan siihen lähtöasetukseen nimeltä yksilö ja yksilön tarpeet. Kumppanin huomioiminen tässä on aikas tärkee osa sitä suhteen lujittumista varten. Annatko tilaa vai tukehdutatko itsekkäästi toisen omien tarpeidesi alle? Roikutko lahkeessa 24/7 ja olet laastarina ehjällä iholla.
Ne suhteet todellakin voivat paremmin, missä yhteisymmärrys tilan tarpeestakin kohtaa ja sitä tilaa saa. Toista voi rakastaa hirveästi, mutta tuo oman tilan antaminen kuuluu siihen suureen tunteeseen yhtä hyvin, kuin alkuaikojen jatkuva iholla oleminen.- wps
Ei ole sama asia jos asuu yhdessä tai etänä vaikka sitä omaa tilaa olisikin.
Muistele sairaalassaoloaikaasi. Oliko erityisen ikävä kotiin vaikka sitä omaa tilaa kotona onkin?
Olisithan voinut viettää sen saman ajan omassa tilassasi kotona etkä olisi ollut moksiskaan. - lazyz
wps kirjoitti:
Ei ole sama asia jos asuu yhdessä tai etänä vaikka sitä omaa tilaa olisikin.
Muistele sairaalassaoloaikaasi. Oliko erityisen ikävä kotiin vaikka sitä omaa tilaa kotona onkin?
Olisithan voinut viettää sen saman ajan omassa tilassasi kotona etkä olisi ollut moksiskaan.No ei tietysti täysin sama, mutta se etäisyys on se sama asia. Tunne, että saa olla ittekseenkin, touhuta omiaan. Sitä tarkoitan. Etäisyys on hyväksi, olipa se etäsuhde tai omaa aikaa kotona.
Mulla on aina ikävä kotiin, ikävä perheenjäseniäni. Jopa työ-/koulupäivän aikana tulee ikävä. Olen mä moksiskaan kotonakin, yleensä silloin lähden tästä ja menen halaamaan heitä jotakin taikka jokaista. Mies tulee ovesta sisään, mä tiedän että se on täällä. Mutta kyllä mä ikävää osaan tuntea silloinkin, kun istuu tuolla olohuoneessa ja minä täällä keittiössä. Silloin on vaan mentävä tykö ja mentävä seuraan. - Sönkköfani
lazyz kirjoitti:
No ei tietysti täysin sama, mutta se etäisyys on se sama asia. Tunne, että saa olla ittekseenkin, touhuta omiaan. Sitä tarkoitan. Etäisyys on hyväksi, olipa se etäsuhde tai omaa aikaa kotona.
Mulla on aina ikävä kotiin, ikävä perheenjäseniäni. Jopa työ-/koulupäivän aikana tulee ikävä. Olen mä moksiskaan kotonakin, yleensä silloin lähden tästä ja menen halaamaan heitä jotakin taikka jokaista. Mies tulee ovesta sisään, mä tiedän että se on täällä. Mutta kyllä mä ikävää osaan tuntea silloinkin, kun istuu tuolla olohuoneessa ja minä täällä keittiössä. Silloin on vaan mentävä tykö ja mentävä seuraan.Sinä oletkin vilpittömän ihana nainen. Mukavaa viikonloppua sinulle ja halauksia <3
- lazyz
Sönkköfani kirjoitti:
Sinä oletkin vilpittömän ihana nainen. Mukavaa viikonloppua sinulle ja halauksia <3
Heppamattilassa oppi osoittamaan tunteitaan <3
- lazyz
lazyz kirjoitti:
Heppamattilassa oppi osoittamaan tunteitaan <3
Kiitos kopioija trollisena. :)
- Vainkaukosuhteita
Nettideiteillä naiset usein toitottavat, että "en kaipaa etäsuhdetta" Siitä huolimatta käytännössä koskaan ei saa naisilta alle sadan kilometrin viestejä ja suhteet olen itse poikkeuksetta solminut 150km etäisyydelle.
Joko puhutaan valehdellakseen ja todellisuudessa kaivataankin vain sitä "nähdään joskus ja jouluna" suhdetta tai sitten en tiedä.
Erikoisinta oli se kun asuin reissutyössä toisellapuolen suomea, aloinkin saamaan viestejä varsinaiselta asuinkunnastani ja treffiehdotuksia joten???????? Mitä tämä tarkoittaa????- lääkll
Tarkoittaa sitä että varatut hakevat seksiä..
- Semmostase
Kannattaa asua 400 km pääsä toisistaan niin voi sitte pettää kun toinen ei ole näkemässä.
- niitäkinlöytyy
Narsisteille ja seksiriippuvaisille tai muuten vinksahtaneille on varmasti oivallinen tapa pyörittää montaa suhdetta yhtä aikaa.
- efllfff
Yksi metrikin riittää pettämiseen, riittää kun on vaan seinä välissä.
- toisilletoimii
Ei toimi, jos ei osaa luottaa eikä pitää yhteyttä yllä eikä ole riittävän itsenäinen ihminen, jolla on muutakin omaa elämää ja harrastuksia.
- taaplatkoontavallaan
Jokainen taaplatkoon tavallaan, sellainen parisuhde toimii missä molemmat ovat tyytyväisiä.
Mutta etäsuhdekin voi tarkoittaa montaa asiaa. On sellaisiakin "parisuhteita" missä osapuolet eivät ole tavanneet ikinä, tai missä käydään pari viikkoa vuodessa lomailemassa. Toki nekin voivat olla oikeitakin parisuhteita jos molemmat ovat rehellisiä, onhan nykyään olemassa vaikka millaisia keinoja viestiä.
itse en kylläkään pelkästään netin varassa olisi, toki sillä lailla voisin aloittaa parisuhteen jos tarpeeksi kiinnostava nainen löytyisi. Yksi tuttu usein toteaa että heillä puolietäsuhde vaikka asuvat saman katon alla. Kummatkin ovat töissä katkeamattomassa kolmivuorossa eli viisivuoro-järjestelmä taitaa olla se toinen nimi. Nainen on hoitoalalla jossa rytmi on vielä säännöllisen epäsäännöllinen.
Kalenterista sitten katsovat milloin on aikaa toisilleen. Muuten toimii kuulemma mainiosti eli on aikaa omille harrastuksille ja tosiaan silloin kun on yhteistä aikaa niin se tuntuu juhlalta mutta kuulemma koskaan ei sitten viitsi lähteä esimerkiksi yhdessä kylään tai kavereille sillä se yhteinen aika koetaan niin tärkeäksi- lempeä_herätys
Toimii hyvin, jos
a) molemmat luottavat toisiinsa ja ovat luottamuksen arvoisia
tai
b) osapuolet sopivat, että molemmilla saa olla sivusuhteita
Toimimiseen vaaditaan myös, että molemmilla on samanlainen näkemys suhteen laadusta eli siis siitä, muuttuuko etäsuhde joskus lähisuhteeksi vaiko ei.
Ilman näitä juttuja väittäisin, että ongelmia tulee. Mutta kyllä etäsuhde voi toimia hyvinkin.- sarjajussijakoolet
Näillä ehdoillasi on ihan sama olla sinkku. Ei sellainen ole mikään seurustelusuhde, jossa telmitään samalla muiden kanssa ja mitä ihmeen luottamusta tuonkaltaisessa suhteessa edes näet.
- lempeä_herätys
sarjajussijakoolet kirjoitti:
Näillä ehdoillasi on ihan sama olla sinkku. Ei sellainen ole mikään seurustelusuhde, jossa telmitään samalla muiden kanssa ja mitä ihmeen luottamusta tuonkaltaisessa suhteessa edes näet.
Voisitko lukea kommenttini tarkemmin?
A ja B sulkevat toisensa pois. Sitä "tai"-sana tarkoittaa. :D
Eli joko molemmat ovat monogamisia tai sitten kumpikaan ei ole. Etkö sinä ole ikinä kuullut avoimista suhteista? Avaa silmäsi. Minä en sellaiseen ryhtyisi, mutta se nyt ei liity tähän mitenkään. - lempeä_herätys
sarjajussijakoolet kirjoitti:
En aina jaksaisi ihmisiä, jotka eivät osaa lukea! Tai teeskentelevät, etteivät osaa lukea... Mutta kai se on jaksettava.
Miten sinä muuten noin yleisesti tulet toimeen nyky-yhteiskunnassa tuollaisella lukutaidolla? - sarjanussijakoolet
lempeä_herätys kirjoitti:
En aina jaksaisi ihmisiä, jotka eivät osaa lukea! Tai teeskentelevät, etteivät osaa lukea... Mutta kai se on jaksettava.
Miten sinä muuten noin yleisesti tulet toimeen nyky-yhteiskunnassa tuollaisella lukutaidolla?Osaan lukea oikein hyvin ja on tiedossa käsite "avoin suhde".
- lempeä_herätys
sarjanussijakoolet kirjoitti:
Osaan lukea oikein hyvin ja on tiedossa käsite "avoin suhde".
Hyvä. Käyttäydy lukutaitosi mukaisesti äläkä nolaa itseäsi.
- sarjanussijakoolet
lempeä_herätys kirjoitti:
Hyvä. Käyttäydy lukutaitosi mukaisesti äläkä nolaa itseäsi.
Sä nolasit itsesi ainakin tällä kommentillasi:)
- lempeä_herätys
sarjanussijakoolet kirjoitti:
Sä nolasit itsesi ainakin tällä kommentillasi:)
No älä nyt ota sitä niin henkilökohtaisesti. :D
Sinä et vain lukenut 5.10.2018 18:46 lähettämääni kommettia tarpeeksi huolellisesti. Ja sen vuoksi kirjoitit 5.10.2018 19:11 kommenttiisi asioita, joilla ilmaisit ymmärtäneesi minut väärin. lempeä_herätys kirjoitti:
Miten sinä muuten noin yleisesti tulet toimeen nyky-yhteiskunnassa tuollaisella lukutaidolla?.. Miks Sit Noteeraat Trollaajaa ja/tai jotain muuta, mitä et (ainakaan just jollain hetkellä) jaksa jne.?.. ;P
.. Ei Ol Pakko.. Se on Valinta.. Sun Oma Valinta.. Että Tierä Sä(kin) Vuan Se!!!.. ;D
.. Mut Jos Sä Tän Tiesitkin (Ja olet Sisäistänytkin).. Ja Halusivat nyt Muuten Vuan Avautua Asiasta tjms, niin.. Unohra.. Mun.. Avautuminen.. ;D- lempeä_herätys
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Miks Sit Noteeraat Trollaajaa ja/tai jotain muuta, mitä et (ainakaan just jollain hetkellä) jaksa jne.?.. ;P
.. Ei Ol Pakko.. Se on Valinta.. Sun Oma Valinta.. Että Tierä Sä(kin) Vuan Se!!!.. ;D
.. Mut Jos Sä Tän Tiesitkin (Ja olet Sisäistänytkin).. Ja Halusivat nyt Muuten Vuan Avautua Asiasta tjms, niin.. Unohra.. Mun.. Avautuminen.. ;D".. Miks Sit Noteeraat Trollaajaa ja/tai jotain muuta, mitä et (ainakaan just jollain hetkellä) jaksa jne.?.. ;P"
Äitini sanoja lainaten: "Kyllä p*skan saa pyyhkiä naamaltaan."
Kommentin 5.10.2018 19:11 kirjoittanut "sarjajussijakoolet" joko ymmärsi minun 5.10.2018 18:46 kirjoittamani kommenttini väärin tai oli tahallaan ilkeä. lempeä_herätys kirjoitti:
".. Miks Sit Noteeraat Trollaajaa ja/tai jotain muuta, mitä et (ainakaan just jollain hetkellä) jaksa jne.?.. ;P"
Äitini sanoja lainaten: "Kyllä p*skan saa pyyhkiä naamaltaan."
Kommentin 5.10.2018 19:11 kirjoittanut "sarjajussijakoolet" joko ymmärsi minun 5.10.2018 18:46 kirjoittamani kommenttini väärin tai oli tahallaan ilkeä... Noh, Juuh.. Jos jaksaa ja Sattuu HuVituttamaan.. ;D
.. Mut.. Kantsii ainaskin hieman tarkkailla, että millä Asioilla siihen jalkoihin oikein tultiin Pyöriskelemään.. Jos ei sitten halua tuhlata jostain syystä Huvikseen Aikaa&EnerGiaa jne.. ;P
.. Sun pitää pitää itselläs niiden "LuonnonVarojen" Avain, eikä antaa sitä jollekin Toiselle.. Muuten joku voi Imeskellä niitä Sulta MiälinMäärin ja se ei ole Sulle(kaan) Hyvä juttu Se.. Että Tierä Sä(kin) Vuan Se!!!.. ;D- lempeä_herätys
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Noh, Juuh.. Jos jaksaa ja Sattuu HuVituttamaan.. ;D
.. Mut.. Kantsii ainaskin hieman tarkkailla, että millä Asioilla siihen jalkoihin oikein tultiin Pyöriskelemään.. Jos ei sitten halua tuhlata jostain syystä Huvikseen Aikaa&EnerGiaa jne.. ;P
.. Sun pitää pitää itselläs niiden "LuonnonVarojen" Avain, eikä antaa sitä jollekin Toiselle.. Muuten joku voi Imeskellä niitä Sulta MiälinMäärin ja se ei ole Sulle(kaan) Hyvä juttu Se.. Että Tierä Sä(kin) Vuan Se!!!.. ;D".. Noh, Juuh.. Jos jaksaa ja Sattuu HuVituttamaan.. ;D"
Kiitos vinkeistä.
Kyllä äsken kävi nimenomaan niin, että minua HuVitutti. lempeä_herätys kirjoitti:
".. Noh, Juuh.. Jos jaksaa ja Sattuu HuVituttamaan.. ;D"
Kiitos vinkeistä.
Kyllä äsken kävi nimenomaan niin, että minua HuVitutti... Eipä Kestä.. Ei sitä ole Pakko kaikkien Oppia Kaikkia juttuja KantaPiän OppiKoulussa.. Ainaskaan yhtä Pahassa, kuin "jotkut" muut.. ;D
.. Jos Vinkit Helpottavat Sun ja joidenkin muiden KantaPiän OppiKoulua edes hieman, niin Siinä sitä Palkkiota on sit YllinKyllin.. Vaikka Muille JaettaVaks.. ;P
.. Turvallista Matkaa.. Ja Hyvää YönJatkoa.. =)
- fhtghrtr
Ei se ole mikään suhde jos ei saa pillua vähintään kahdesti viikossa.
- olipavaikkavieressä
Jotkut ei saa suhteissaan moneen viikkoon, kuukauteen, vuoteen, vaikka nukkuvat samassa sängyssä.
- fhtghrtr
olipavaikkavieressä kirjoitti:
Jotkut ei saa suhteissaan moneen viikkoon, kuukauteen, vuoteen, vaikka nukkuvat samassa sängyssä.
Miksi sitten pysyvät niissä suhteissa sen sijaan että lähtisivät lätkimään?
- aitorakkaussuhdeomuutaki
fhtghrtr kirjoitti:
Miksi sitten pysyvät niissä suhteissa sen sijaan että lähtisivät lätkimään?
Niillä onkin jotain muuta yhteistä ja hyvää oloa suhteessa, mikä voittaa senkin seksinnälän. Jos sä aidosti välität toisesta sekä kunnioitat ja arvostat toista ihmistä, niin et sä ole vaatimassa kahta kertaan viikkoon.
- rrroghhhh
aitorakkaussuhdeomuutaki kirjoitti:
Niillä onkin jotain muuta yhteistä ja hyvää oloa suhteessa, mikä voittaa senkin seksinnälän. Jos sä aidosti välität toisesta sekä kunnioitat ja arvostat toista ihmistä, niin et sä ole vaatimassa kahta kertaan viikkoon.
Onko kaks kertaa viikossa vaatimista, hahhah.
- fhtghrtr
aitorakkaussuhdeomuutaki kirjoitti:
Suhde ilman seksiä ei ole parisuhde vaan kaverisuhde. Jos se suhde on niin hyvä, niin sen voi pitää kaverisuhteena, ja ottaa sen lisäksi sitten sellaisen suhteen, missä on seksiäkin.
- eikiinnostaenää
rrroghhhh kirjoitti:
Onko kaks kertaa viikossa vaatimista, hahhah.
On siinä on kaksi kertaa liikaa.
- omaikatärkeää
fhtghrtr kirjoitti:
Suhde ilman seksiä ei ole parisuhde vaan kaverisuhde. Jos se suhde on niin hyvä, niin sen voi pitää kaverisuhteena, ja ottaa sen lisäksi sitten sellaisen suhteen, missä on seksiäkin.
Ei kaikki halua edes kaverisuhdetta.
- siinäsulleajatusta
fhtghrtr kirjoitti:
Eihän parisuhde pyöri pelkästään sun ehdoilla, vaan siinä on kaksi ihmistä päättämässä asioista. Ehkä säkin alat ajatella asioista toisin, jos suhteessasi satut itse sairastumaan sillä tavalla ettet kykene seksiin kahta kertaa viikossa tai pidempään aikaan ja kumppanisi kinuaa sitä jatkuvasti. Tuntuu varmaan kivalle sinustakin, jos kumppanisi nussii sun sairastaessa muiden kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823500
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)763179Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683042On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702710Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442202- 631786
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261751- 351715
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601638