Miten auttaa sinkkuystävää.

mitensanoaloukkaamatta

Miten sanoa ystävälle, että mies ei ole sinuun rakastunut, haluaa vain korkeintaan seksiä? Ja et voi pakottaa ketään olemaan kiinnostunut suuttumalla ja panemalla välejä poikki ja sitten kuitenkin suostumalla tapaamiseen, niin tekee vain itsensä naurunalaiseksi.

Vai olisiko parempi, ettei sano mitään, vaan kuuntelee ainoastaan? Vaikea on kyllä olla ottamatta mitään kantaa, kun mielipidettä kysytään. Ystävä kuvittelee miehen jokaisen kehun tarkoittavan vähän liikaa, kehitellyt teorioita, miten mies on sitoutumiskammoinen tai muuta vastaavaa, olen vain kuunnellut sitä, vaikka olen ihan eri mieltä.

37

469

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NainenRuudunTakaa

Voit sanoa just niin suoraan kuin sanoit tässä.

Captainawkwardista voit kans etsiä lisää näkökulmaa.

• raakatotuus

Yleensä miehet on vaan pillun perään. Kaikki mitä mies sanoo naiselle on lähinnä pääsemistä siihen yhteen päämäärään. Kuulostaa ettei ystäväsi ole valitettavasti vielä hahmottanut tätä tosiasiaa. Tai ei halua hahmottaa. Silloin on sama vaikka sanoisit miten suoraan, jos ystävä ei halua tätä todellisuutta itselleen.

• lempeä_herätys

Sanot ystävällesi, että jalat auki vain ja seksiä elämään. Jos hän on vielä sen näköinen, että tarjouksia tulee.

Ei ole mitenkään varmaa, että ystäväsi löytäisi koskaan mitään muuta. Älä siis mene ainakaan höpöttämään hänelle mitään "sinullekin löytyy vielä joku" -p*skaa.

• mitensanoaloukkaamatta

Mutta entäs kun olen juuri sitä mieltä, että löytää paremman. Jotain tuollaista juuri ajattelinkin sanoa, kun mielipidettä kysyttiin. Sillä kiertäisin mielipiteen sanomisen tilanteesta.

• lempeä_herätys
        mitensanoaloukkaamatta kirjoitti:

Mutta entäs kun olen juuri sitä mieltä, että löytää paremman. Jotain tuollaista juuri ajattelinkin sanoa, kun mielipidettä kysyttiin. Sillä kiertäisin mielipiteen sanomisen tilanteesta.

Älä missään nimessä sano mitään sellaista, jos haluat säilyttää välit ystävääsi.

• wanhaämmä

Jospa kerrot hänelle, että mies on vain seksin perässä. Mistä sen muuten tiedät? Kerrohan sekin.

Musta on vähän inhottavaa, jos pitää kaveri ampua alas mukavista fiiliksistä, jos joku kehuu. Anna kaverin pitää hyvä mielensä, ei kai se sulta ole pois...? Ja mitä haittaa sellaisista "kuvitelmista" on? Voihan ne olla ihan oikeitakin huomioita.

Jos tulee turpiin, niin sitä varten on kaverit. Ollaan tukena, ei painamassa alaemmas.

• mitensanoaloukkaamatta

En nyt ihan pienistä syistä ole ampumassa alas, kun tätä ohareiden tekemistä on jo jatkunut kauan. Aluksi tietysti olin iloinen hänen puolestaan, kun kaikki vaikutti hyvältä.

• lempeä_herätys

En nyt ihan pienistä syistä ole ampumassa alas, kun tätä ohareiden tekemistä on jo jatkunut kauan. Aluksi tietysti olin iloinen hänen puolestaan, kun kaikki vaikutti hyvältä.

Asia ei kuulu sinulle. Et sinä saa ystäväsi elämään ihmisiä, jotka käyttäytyisivät eri tavalla. Älä uskottele ystävällesi tai itsellesi, että hänellä tai sinulla olisi kykyjä tehdä mitään sellaista.

Itse asiassa on hyvin, hyvin outoa, että ystäväsi olisi kysynyt mielipidettäsi. Kyllä ihmisestä huomaa hyvin nopeasti, jos tämä ei ole kiinnostunut muusta kuin seksisuhteesta.

• trolli

"Vaikea on kyllä olla ottamatta mitään kantaa, kun mielipidettä kysytään. Ystävä kuvittelee miehen jokaisen kehun tarkoittavan vähän liikaa."

Jos sulta suoraa mielipidettä kysytään... niin kerro se hänelle, mutt koita olla loukkaamatta liikaa. Kerro myös ett nuo äijien kehut... kuuluu ihan automaattisesti siihen ns. "vonkaamiseen", ja heidän tarkoituksenaan silloin on päästä vain helpommin naisen pöksyihin käsiksi.
      Normi käytäntö äijien maailmassa... naisesta itsestään riippuu miten asiaan suhtautuu.

Hyväksyykö hän sen tosiasian, ett kyse on puhtaasti seksistä ja sen saamisesta, ehkä sen hetkisen hellyydestä ja läheidyydestä, eikä mistään muusta!
      Tulevatko hänen tarpeensa sillä tyydytettyä, vai haluaako kenties seksikumppaniltaan enemmän sitoutumista... ja jättää tämän äijän houkuttelut väliin.
      Hänen on oma päätöksensä tehtävä kuitenkin itse... ilman muiden mielipidettä!

Kerro asia tuohon tyyliin, niin ett ymmärtää sen itsenäisen päätöksen teonkin... olevan hänestä itsestään kiinni, mutt on kuullut kuitenkin sinun mielipiteesi asiasta, koska sitä hän kysyi!

• mitensanoaloukkaamatta

Ja näin olen nyt viime aikoina ajatellut, että kuitenkin pitäisi sanoa todellinen mielipide loukkaamatta. koska sitä kysyttiin. Mutta on vaikea sanoa loukkaamatta.

• lempeä_herätys

Juu. Kovin patronisoivalta tuo aloitus kuulostaa. Ikään kuin aloittaja tietäisi, mitä hänen ystävänsä tarvitsee tai mihin tällä on mahdollisuuksia.

• lempeä_herätys

Ja näin olen nyt viime aikoina ajatellut, että kuitenkin pitäisi sanoa todellinen mielipide loukkaamatta. koska sitä kysyttiin. Mutta on vaikea sanoa loukkaamatta.

Onko tuo ystäväsi ensimmäinen kerta tuossa tilanteessa? Voin luvata, että kun kertoja on takana 5-10, ystäväsi ei enää kysy neuvojasi.

Eikä myöskään kuuntele holhoamistasi.

• trolli
        lempeä_herätys kirjoitti:

Onko tuo ystäväsi ensimmäinen kerta tuossa tilanteessa? Voin luvata, että kun kertoja on takana 5-10, ystäväsi ei enää kysy neuvojasi.

Eikä myöskään kuuntele holhoamistasi.

Olen samaa mieltä tuosta, ett kysymyksessä on varmaan aika kokematon nainen, joka kyselee mielipidettä. Sekin jo kertoo kokemattomuudesta jos ei vonkaamista tunnista!

Mutt kertoo tuo mielipiteen kysely myös siitä... hänellä täytyy olla omatkin epäilynsä, jostain syystä... jokin mättää hänenkin mielestään;...muuten vain hehkuttaisi siitä miehestä ystävälleen, eikä kyselisi mielipidettä!

Siihen mä perustan tuon ... ett antaisin asiasta oman näkemykseni. Eli äijä vonkaa, ainakin tällä hetkellä, mutt saattaahan tilanne joskus muuttuakin.
        En minä mikään Oraakkeli kuvittele olevani!

• Nainen59

Ystävä "hyvä", asiahan ei sinulle kuulu .... anna toisen elää omaa elämäänsä.

Erilaiset ihmissuhteet kuuluvat elämään. Ovatpa ne sitten intohimoon, seksiin tai pelkkään ihastumiseen perustuvia.

He he vain "kasvattavat" ja kouluttavat toisiaan ja jatkavat sitten eteenpäin elämässä. ... yhtä kokenusta rikkaanpana.

• mitensanoaloukkaamatta

Näin olen tähän asti ajatellutkin, että en ota sen enempää kantaa asiaan.

• ystäväsi.löysi.miehen

pelkäätkö että menetät ystäväsi ja ehkä saat kutsun heidän häihin niin sinunkin on aika etsiä itsellesi mies taidat olla kateellinen tietäen pian jäät yksin

• mazy

Jospa kerrot vaan rehellisen näkemyksesi, voithan kertoa heti alkuun ettet halua loukata ystävääsi, sinulla on näkemys ja mielipide...joka ei ehkä tue ystäväsi kokemusta tai näkemystä.

Ja ettet halua vaikuttaa mielipiteelläsi hänen päätöksiinsä,vain kertoa kun kysytään rehellisesti sen.

Jos hän tuollaisia kyselee, hän epäilee itsekin jotain. Ei niitä muuten kysellä..

• lempeä_herätys

Joo, voihan sen ehkä kertoa, jos nainen on tuossa tilanteessa ensimmäistä kertaa.

Kovin kokemattomalta naiselta vaikuttaa. Mutta kyllä kokemus avaa silmät.

• kade.ystävä

Joo, voihan sen ehkä kertoa, jos nainen on tuossa tilanteessa ensimmäistä kertaa.

oli kokematon tai ei ja miksi hän yrittää rikkoa suhdetta niin se mies voi olla ystävän tuleva aviomies ja lasten isä ja tuleva isoisä ja ystävä mummu jonka luokse lapsen lapset tulee kylään niin aloittaja ei pidä miehestä ja haluaa että eroaisivat eli ystävä toivoo pahaa ja on kateellinen kun ystävällä on mies rakkahin ja hän jää yksin

• mazy

Multa ystävä nuorena usein kyseli mielipidettä, jos oli skeptinen jonkun miehen suhteen. Kokematon hänkin oli...epävarmana usein kysellään. ☺️

Itse hän päätökset teki, mutta kaipasi vaan toisenkin näkemystä.

• mitensanoaloukkaamatta

Hienosti kirjoitettu. Toivottavasti osaan kertoa yhtä hienosti, jos vielä kysytään.

• wanhaämmä

Hienosti kirjoitettu. Toivottavasti osaan kertoa yhtä hienosti, jos vielä kysytään.

Mitä vastasit ekalla kerralla, kun hän kysyi?

• jätä.mies
        wanhaämmä kirjoitti:

se mies kuuluisi minulle ja sano sille että minäkin olen sinkku ja kiinnostunut hänestä ja se ei sovi sinulle mutta minulle se sopisi

• mitensanoaloukkaamatta
        wanhaämmä kirjoitti:

Vastasin, että vaikea sanoa, kun en tunne ja että aika näyttää.

• Näinhänseon

Kyseessä siis Köde

• lempeä_herätys

Sinkkuystävälläsi on mahdollisuus seksiin ihmisen kanssa, josta hän pitää.

Olisi hölmöä jättää sellainen tilaisuus käyttämättä.

• wanhaämmä

Hyvä pointti.

Mulle tuli mieleen, että aloittajaa enemmänkin haittaa kaverin saama huomio. Se on helposti verhoiltavissa muka huolenpitoon. Sori kyynisyyteni.

• lempeä_herätys
        wanhaämmä kirjoitti:

Hyvä pointti.

Mulle tuli mieleen, että aloittajaa enemmänkin haittaa kaverin saama huomio. Se on helposti verhoiltavissa muka huolenpitoon. Sori kyynisyyteni.

Haha! :D Juu, mutta se ongelma on ehkä enemmän 13-17-vuotiailla... ;-)

• wanhaämmä

Haha! :D Juu, mutta se ongelma on ehkä enemmän 13-17-vuotiailla... ;-)

Kuule, kyllä tuota kateus-ongelmaa on ihan kaiken ikäisillä, joilla ei ole pääkoppa ihan kunnossa. Se voi äityä todella rumaksi touhuksi vaikka työpaikoilla. Olen nähnyt..

• mitensanoaloukkaamatta

Jotkut vastaukset todella yllättivät, joten hyvä kun kysyin. Tosiaan ollut kahden vaiheilla, että jatkaako vain entiseen tapaan kuuntelua vai miten sen mielipiteen sanoa loukkaamatta. Ja sitten alkaa jo olla ärtynytkin mielessään, kun harmittaa miten ihastus on sokaissut ystävän ja suostuu tuohon vuoristorataan. Mikä näkyi aloituksessa.

Mutta jos vielä kysytään, niin sitten täytyy sanoa siihen tyylin kuin trolli kirjoitti, että tulevatko tarpeet tällä tavalla tyydytettyä, vai haluaako seksikumppanilta enemmän sitoutuneisuutta. Siis enemmän kysymyksen muodossa ja sitten nuo mazyn jutut lisäksi vielä. Ja totta kai haluan olla tukemassa, en painamassa ja moittimassa. Sen enempää en kertoilekaan tilanteesta, että pysyy yleisellä tasolla.

• lempeä_herätys

Tärkeintä on, ettet päätä ystäväsi puolesta mitään etkä varsinkaan oleta hänen markkina-arvoaan korkeammaksi kuin mitä se todellisuudessa on. Sukulaiset tekevät sitä, mutta ystävien pitäisi olla huomaavaisempia.

Jokainen tietää oman tasonsa parhaiten ja pyrkii sen sisällä parhaisiin mahdollisiin suhteisiin, ovat ne sitten seksisuhteita tai muita.

• x_yst

Hei mitensanoaloukkaamatta.
      Jauhat netissä minusta ja miehestäni. En hyväksy sitä!
      Olin ystäväsi, en enää. Hyvästi.

ps. etsi itsellesi mies jos pystyt, luultavasti et.

• Itse olisin enemmän kuuntelulinjalla ja pyrkisin välttämään suoria vastauksia vaan ennemmin heittäisin kysymyksiä takaisin.
      Esimerkiksi siitä ovatko jo puhuneet miten suhteessa edetään tms eli pyrkiä saamaan kysyjä itse vastaamaan niihin mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Saattaahan olla että aluksi ja tässä vaiheessa mies miettii asiaa seksisuhteena mutta tilannehan voi muuttua.

Kuten yksi Fingerporin klassikko sen jo kertoi; panosta parisuhteeseen.

• mitensanoaloukkaamatta

Tämä olikin hyvä, että kun kysyy niin kysyy saman itseltään. Voisin sanoa, että en voi tietää, kun en tunne, itse tunnet paremmin, varmaan olet miettinyt asiaa. Koska varmaan on itsekin jo epäillyt niissä asioissa, joista pyytää mielipidettä.

• lempeä_herätys

Tämä olikin hyvä, että kun kysyy niin kysyy saman itseltään. Voisin sanoa, että en voi tietää, kun en tunne, itse tunnet paremmin, varmaan olet miettinyt asiaa. Koska varmaan on itsekin jo epäillyt niissä asioissa, joista pyytää mielipidettä.

Jos on ensimmäinen tai toinen kerta kyseessä, voi olla, että ystäväsi ei oikeasti ole miettinyt asiaa.

Itselläni on käynyt niin, että parisuhdemarkkina-arvo on osoittautunut olemattomaksi, joten noita kuvaamiasi tilanteita on tullut vastaan lukemattomia. Kyllä muutaman henkilön jälkeen alkaa yleensä olla toimintasuunnitelmat mietittyinä valmiiksi tulevia tilanteita varten, eikä silloin tarvitse ystävältä enää kysyä neuvoa.

• Et voi tehdä tilanteessa mitään ystäväsi auttamiseksi.

Anna hänen polttaa näppinsa ja ottaa opiksi kokemuksestaan.

• mitensanoaloukkaamatta

Niin varmaan ainoa mitä voi tehdä, on kuunnella.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3685
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3290
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3122
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2760
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2302
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      66
      1859
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1819
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      36
      1789
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1719
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1688
    Aihe