Moi! Sisältääkö VO5 -sarjan shampoot ja hoitoaineet silikonia tai silikoniyhdisteitä?
Jos sisältää, niin mikä olis semmonen tuotesarja missä silikonia tai silikoniyhdisteitä ei olis ja sitä vois ostaa ihan tavallisesta kaupasta?
(PS. Mulla on aika luonnonkiharat ja karheet :( hiukset. haluisin niihin pehmeyttä ja kiiltoa, kosteuttakin. ILMAN SILIKONIA!)
Silikonittomia shampoita ja hoitoaineita?
22
3382
Vastaukset
- ei silikonikammoa
Markettisarjoista ainakin kotimainen XZ-sarja mainostaa olevansa silikoniton. Siitä löytyy shampoot ja hoidot moneen lähtöön. Suosittelen kosteuttamaan kihartuvaa karheaa hiusta satunnaisilla öljyhoidoilla, xz-sarjasta löytyy myös, ota se tavallinen (kosteuttaa paremmin) eikä tyrni.
Miksi ei silikonia? Oireileeko päänahkasi siitä? Siinä tapauksessa kannattaisi opetella lukemaan tuotteiden sisällysluetteloa, ei tarvitsisi olla toisten avun varassa...- kammo kammo?
http://www.silikonitieto.net/artikkeli_haku.phtml?arID=81&ID=24
Oisikohan tuossa syitä...
-joku muu- - poitsu18v.
kammo kammo? kirjoitti:
http://www.silikonitieto.net/artikkeli_haku.phtml?arID=81&ID=24
Oisikohan tuossa syitä...
-joku muu-Ei mulla sillai mitään kammoo oo noihin silikonia sisältäviin shampoihin ja hoitiksiin, mut oon huomannu, et kiilto joka hiuksiin tulee pesun jälkeen on "harmahtava", ei siis kirkas ja hiukset näyttää muutenkin vähän elottomilta. Sen takia en mielelläni käyttäis noita silikonishampoita&hoitiksia.
- minä-84
poitsu18v. kirjoitti:
Ei mulla sillai mitään kammoo oo noihin silikonia sisältäviin shampoihin ja hoitiksiin, mut oon huomannu, et kiilto joka hiuksiin tulee pesun jälkeen on "harmahtava", ei siis kirkas ja hiukset näyttää muutenkin vähän elottomilta. Sen takia en mielelläni käyttäis noita silikonishampoita&hoitiksia.
Mutta silikoneja on shampoissa/hoitoaineissa just nimenomaa siksi että ne antaa kiiltoa, ei päin vastoin. Meneppä ostaan ens kerralla shampoo/hoitoaine kanmpaajalta, niin saat sellasen tuotteen missä on silikonia mikä on käsitelty paljon hienojakoisemmaksi kun kaupan tuotteissa ja ne antaa hyvää kiiltoa =)!
- Faktaa_
minä-84 kirjoitti:
Mutta silikoneja on shampoissa/hoitoaineissa just nimenomaa siksi että ne antaa kiiltoa, ei päin vastoin. Meneppä ostaan ens kerralla shampoo/hoitoaine kanmpaajalta, niin saat sellasen tuotteen missä on silikonia mikä on käsitelty paljon hienojakoisemmaksi kun kaupan tuotteissa ja ne antaa hyvää kiiltoa =)!
Lukekaa nimimerkki kammon laittaman linkin artikkeli. Siinä Suomen parhaat asiantuntijat kertovat kuinka vaarallista silikoni on.
Miksi riskeerata terveytensä ja hiuksensa, kun kerran silikonivapaita tuotteitakin on vaikka kuinka paljon? - minä-84
Faktaa_ kirjoitti:
Lukekaa nimimerkki kammon laittaman linkin artikkeli. Siinä Suomen parhaat asiantuntijat kertovat kuinka vaarallista silikoni on.
Miksi riskeerata terveytensä ja hiuksensa, kun kerran silikonivapaita tuotteitakin on vaikka kuinka paljon?Niin, äläkä syö grillattua makkaraa, koska se aiheuttaa syöpää =)! Eiköhän näitä asioita kannata hoitaa ihan vain maalaisjärjellä.
On totta että silloin kun oli muodissa shampoo& hoitoaine yhdistelmä, niin silikoni oli paljon "paksumpaa" kuin nykyisin tuotteissa. Silloin silikonit tekivät eräänlaisen kelmun päänahkaan ja näin ollen laittoi epätasapainoon päänahan toiminnan. Mutta nykyiset käytettävät silikonit ovat huomattavasti hienojakoisempia kuin ennen ja ne lähtevät pois pesuissa, eivätkä jää hiuksiin niin kuin ennen. Puhun siis kampaamo tuotteista.
Mutta toki jokaisella on vapaus käyttää niin silikonisia kuin silikonivapaitakin tuotteita. Annoin vain vinkin pojalle joka sanoi, ettei ole silikonikammoinen vaan puhui kiillosta. Kannattaa lukea tekstit paremmin ennen niiden kommentoimista =)! - silikoneista
minä-84 kirjoitti:
Eli kampaamoshampoon "dimethicone" on eri tuotetta kuin markettishampoon "dimethicone"? Just. Fazerin suklaalevyn "sokeri" on eri sokeria kuin Brunbergin suklaan "sokeri"... ?
Silikoniyhdisteiden hierominen päänahkaan ei ole järkevää JOS silikoniin reagoi tai jos ei osaa huuhdella shampoota kunnolla pois päänahasta. Hiusten pituuksissa (hoitoaine) sillä ei ole hiuksia tiputtavia vaikutuksia. Hiuksen pintaan hoitoaineesta jäävät silikoniyhdisteet lähtevät seuraavassa shampoopesussa pois. Suuri osa kalliistakin latvasuoja-aineista on lähes pelkkää silikoniyhdistettä, pesussa nekin lähtevät. - kertoo
silikoneista kirjoitti:
Eli kampaamoshampoon "dimethicone" on eri tuotetta kuin markettishampoon "dimethicone"? Just. Fazerin suklaalevyn "sokeri" on eri sokeria kuin Brunbergin suklaan "sokeri"... ?
Silikoniyhdisteiden hierominen päänahkaan ei ole järkevää JOS silikoniin reagoi tai jos ei osaa huuhdella shampoota kunnolla pois päänahasta. Hiusten pituuksissa (hoitoaine) sillä ei ole hiuksia tiputtavia vaikutuksia. Hiuksen pintaan hoitoaineesta jäävät silikoniyhdisteet lähtevät seuraavassa shampoopesussa pois. Suuri osa kalliistakin latvasuoja-aineista on lähes pelkkää silikoniyhdistettä, pesussa nekin lähtevät."Jopa puolet suomalaisista kärsii jonkinlaisista hiuspohjan ongelmista. Hiustutkija Annikki Hagros-Koski kertoo, että silikonituotteet ovat ainakin osittain syyllisiä.
Ne muodostavat päänahkaan ohuen filmin ja aikaansaavat näin oivan kasvualustan sienille, talipunkille ja tulehduksille yleensä.
Pienimolekyyliset silikonit imeytyvät päänahkaan ja tukkivat siellä hiusjuurta suojaavat talirauhaset. Pelko hiustenlähdöstä on perusteltu.
Etenkin kaksitehoshampoissa, joissa on hoitoainekin mukana, on todennäköisesti myös silikonia.
Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että jos nimessä tai ainesosaluettelossa esiintyy sana dimethicone tai methicone, niin kyseessä on silikoni. Hagros-Koski ei missään nimessä käyttäisi silikonishampoota.
Kun halutaan viimeisetkin silikonin rippeet irti hiuksista, sitä varten on olemassa kampaajien tekemä syväpuhdistus. Silikoni ei poistu hiuksista kunnolla muulla tavoin." - Iris
silikoneista kirjoitti:
Silikoniyhdisteiden hierominen päänahkaan ei ole järkevää JOS silikoniin reagoi tai jos ei osaa huuhdella shampoota kunnolla pois päänahasta. Hiusten pituuksissa (hoitoaine) sillä ei ole hiuksia tiputtavia vaikutuksia. Hiuksen pintaan hoitoaineesta jäävät silikoniyhdisteet lähtevät seuraavassa shampoopesussa pois. Suuri osa kalliistakin latvasuoja-aineista on lähes pelkkää silikoniyhdistettä, pesussa nekin lähtevät....pakko kommentoida sen verran, että kun joku kirjoitti XZ-tuotteiden olevan silikonittomia, päätin kokeilla. Mulla nimittäin irtosi päivittäin melkolailla hiuksia ja ajattelin kokeilla josko vaihtamisella silikonittomiin tuotteisiin olisi mitään vaikutusta. Tulos; olen nyt käyttänyt XZ-shampoota ja hoitoainetta n. kaksi viikkoa ja arvatkaapa mitä? Hiuksia ei lähde enää juuri lainkaan. Aikaisemmin oli tyynyliinat, vaatteet ja hiusharjat täynnä irronneita hiuksia. En ajatellut ollenkaan että hiustenlähtö voisi johtua juuri siitä silikonista. Mutta kyllä siinä tosiaan näyttää perää olevan, pakko uskoa kun itse näkee!
- Sanna
Iris kirjoitti:
...pakko kommentoida sen verran, että kun joku kirjoitti XZ-tuotteiden olevan silikonittomia, päätin kokeilla. Mulla nimittäin irtosi päivittäin melkolailla hiuksia ja ajattelin kokeilla josko vaihtamisella silikonittomiin tuotteisiin olisi mitään vaikutusta. Tulos; olen nyt käyttänyt XZ-shampoota ja hoitoainetta n. kaksi viikkoa ja arvatkaapa mitä? Hiuksia ei lähde enää juuri lainkaan. Aikaisemmin oli tyynyliinat, vaatteet ja hiusharjat täynnä irronneita hiuksia. En ajatellut ollenkaan että hiustenlähtö voisi johtua juuri siitä silikonista. Mutta kyllä siinä tosiaan näyttää perää olevan, pakko uskoa kun itse näkee!
Itse taas olen huomannut, että hiuslähtöni on hieman hidastunut (edelleen niitä irtoaa, kuten kuuluukin) sen jälkeen kuin vaihdoin markettishampoot kampaamotuotteisiin. Marraskuussa päätin, etten enää koske halppistuotteisiin vaan panostan laatuun. Enkä ole kadunnut päätöstäni. Hiukset ovat myös kiiltävemmät ja helpommin hallittavissa kuin markettishampoiden kanssa.
Tiedä sitten, onko syy yksinkertaisesti paremmissa raaka-aineissa vai pelkästään silikoneista. Mutta markettikamaan en vaihda takas! - minä-84
silikoneista kirjoitti:
Silikoniyhdisteiden hierominen päänahkaan ei ole järkevää JOS silikoniin reagoi tai jos ei osaa huuhdella shampoota kunnolla pois päänahasta. Hiusten pituuksissa (hoitoaine) sillä ei ole hiuksia tiputtavia vaikutuksia. Hiuksen pintaan hoitoaineesta jäävät silikoniyhdisteet lähtevät seuraavassa shampoopesussa pois. Suuri osa kalliistakin latvasuoja-aineista on lähes pelkkää silikoniyhdistettä, pesussa nekin lähtevät.Toki varmasti myös osa kampaamon ja marketin käyttämistä silikoneista on samoja, sitä en lähde kiletämään. Mulla vaan on enempi tietämystä kampaamotuotteista. Olen monelta myyntiedustajalta/tuote-esittelijältä kysynyt silikoneista ja minulle on kerrottu niiden muutoksesta viime vuosina. Mutta en toki lähde allekirjoittamaan kaikkia kampaamotuotteita tästä asiasta, mutta suurin osa ainakin käyttää hienojakoisempia silikoneja. Ja saattaa olla että nykyisin jo markettienkin silikonit ovat muuttuneet, mutta siitä joku muu voi varmaan kertoa tarkemmin kuin minä!
Ja mä taisin aiemmin nimenomaa sanoa tosta, että nykyisin käytettävät silikonit lähtevät pesuissa pois (näin ei kuitenkaan ole aina ollut). Ja enenmmänhän silikoneja käytetään hoitoaineissa, kuin shamppoissa antamassa kiiltoa. Itse en hiero hoitoainetta päänahkaan, vaan laitan sen pelkkiin pituuksiin, päänahkaan käytän erillistä ainetta, mutta jokaisellahan on omat pesutottumukset!
Toki latvasuojat sisältävät silikonia, niiden tarkoitushan on nimenomaan antaa kiiltoa ja silottaa hiuksen pintaa ja mikähän siihen parempi olisikaan kuin silikoni. Mutta niin kuin sanot, ne lähtevät pesussa pois, eikä latvasuoja olisi edes haitaksi vaikka jäisi latvoihin! - Silikoni
minä-84 kirjoitti:
Toki varmasti myös osa kampaamon ja marketin käyttämistä silikoneista on samoja, sitä en lähde kiletämään. Mulla vaan on enempi tietämystä kampaamotuotteista. Olen monelta myyntiedustajalta/tuote-esittelijältä kysynyt silikoneista ja minulle on kerrottu niiden muutoksesta viime vuosina. Mutta en toki lähde allekirjoittamaan kaikkia kampaamotuotteita tästä asiasta, mutta suurin osa ainakin käyttää hienojakoisempia silikoneja. Ja saattaa olla että nykyisin jo markettienkin silikonit ovat muuttuneet, mutta siitä joku muu voi varmaan kertoa tarkemmin kuin minä!
Ja mä taisin aiemmin nimenomaa sanoa tosta, että nykyisin käytettävät silikonit lähtevät pesuissa pois (näin ei kuitenkaan ole aina ollut). Ja enenmmänhän silikoneja käytetään hoitoaineissa, kuin shamppoissa antamassa kiiltoa. Itse en hiero hoitoainetta päänahkaan, vaan laitan sen pelkkiin pituuksiin, päänahkaan käytän erillistä ainetta, mutta jokaisellahan on omat pesutottumukset!
Toki latvasuojat sisältävät silikonia, niiden tarkoitushan on nimenomaan antaa kiiltoa ja silottaa hiuksen pintaa ja mikähän siihen parempi olisikaan kuin silikoni. Mutta niin kuin sanot, ne lähtevät pesussa pois, eikä latvasuoja olisi edes haitaksi vaikka jäisi latvoihin! - aapee
Sanna kirjoitti:
Itse taas olen huomannut, että hiuslähtöni on hieman hidastunut (edelleen niitä irtoaa, kuten kuuluukin) sen jälkeen kuin vaihdoin markettishampoot kampaamotuotteisiin. Marraskuussa päätin, etten enää koske halppistuotteisiin vaan panostan laatuun. Enkä ole kadunnut päätöstäni. Hiukset ovat myös kiiltävemmät ja helpommin hallittavissa kuin markettishampoiden kanssa.
Tiedä sitten, onko syy yksinkertaisesti paremmissa raaka-aineissa vai pelkästään silikoneista. Mutta markettikamaan en vaihda takas!"Kampaamotuotteiden paremmat raaka-aineet" Niinkö luulet? Samaa tavaraa, eri etiketein. Ei niitä valmistajia joka oksalla kasva...
Hyvä asia tietenkin on se, että olet ITSE tyytyväinen tuotteisiisi, olit ostanut ne sitten mistä tahansa. - aapee
Silikoni kirjoitti:
Tuo kyseinen tutkimus on tehty vuonna 1999! Ja aivan varmaa on se, että tuotteet ovat sen jälkeen paljon muuttuneet. Ottakaa ensin selvää lähteistä ja ajatelkaa sitten sen mukaisesti. Nyt on siis kuitenkin jo kuusi vuotta kulunut tuosta tutkimuksesta...
- tyttö
aapee kirjoitti:
"Kampaamotuotteiden paremmat raaka-aineet" Niinkö luulet? Samaa tavaraa, eri etiketein. Ei niitä valmistajia joka oksalla kasva...
Hyvä asia tietenkin on se, että olet ITSE tyytyväinen tuotteisiisi, olit ostanut ne sitten mistä tahansa.No jokin ero noilla marketin ja kampaamoiden tuotteilla on ja se ero näkyy konkreettisesti minun hiuksissani. Markettituotteilla kun pesen, niin hiukset rasvoittuvat nopeammin. Ne myös latistuvat ja sähköistyvätkin helpommin. Olen pessyt jo vuosia pääasiassa kampaamoshampoilla ja suurin osa on tehnyt sen minkä luvannut. Varsinkin Wellan kampaamoshampoot ovat todella hyviä.
Sorruin jonkin aikaa sitten ostamaan "kakkosshampooksi" vanhempien luokse marketista L'oreal Elvitalin tuuheuttavaa shampoota ja on kyllä aika huono tuote. Tällä hetkellä käytän pääasiallisesti Wellan system pro tuuheuttavaa shampoota ja se kyllä tekee minkä lupaa ja hiukset pysyvät puhtaina sen ajan mitä pitääkin.
Aineosaluettelon mukaan kummassakaan mainitsemassani ei pitäisi olla silikonia.
Muistaakseni joku kampaaja on minulle joskus sanonut, että markettishampoot ovat useimmille liian vahvoja. Ehkäpä siitä johtuu, että hiukseni pysyvät niillä pestyinä huonommin puhtaina. - tyttö
aapee kirjoitti:
"Kampaamotuotteiden paremmat raaka-aineet" Niinkö luulet? Samaa tavaraa, eri etiketein. Ei niitä valmistajia joka oksalla kasva...
Hyvä asia tietenkin on se, että olet ITSE tyytyväinen tuotteisiisi, olit ostanut ne sitten mistä tahansa.Aloin miettimään, että kun shampoissa kerran on silikonia, niin joutuuko se silikoni veden mukana luontoon? Pitäisi kieltää turhat muovit luonnonsuojelun nimissä..
- Kemisti
tyttö kirjoitti:
No jokin ero noilla marketin ja kampaamoiden tuotteilla on ja se ero näkyy konkreettisesti minun hiuksissani. Markettituotteilla kun pesen, niin hiukset rasvoittuvat nopeammin. Ne myös latistuvat ja sähköistyvätkin helpommin. Olen pessyt jo vuosia pääasiassa kampaamoshampoilla ja suurin osa on tehnyt sen minkä luvannut. Varsinkin Wellan kampaamoshampoot ovat todella hyviä.
Sorruin jonkin aikaa sitten ostamaan "kakkosshampooksi" vanhempien luokse marketista L'oreal Elvitalin tuuheuttavaa shampoota ja on kyllä aika huono tuote. Tällä hetkellä käytän pääasiallisesti Wellan system pro tuuheuttavaa shampoota ja se kyllä tekee minkä lupaa ja hiukset pysyvät puhtaina sen ajan mitä pitääkin.
Aineosaluettelon mukaan kummassakaan mainitsemassani ei pitäisi olla silikonia.
Muistaakseni joku kampaaja on minulle joskus sanonut, että markettishampoot ovat useimmille liian vahvoja. Ehkäpä siitä johtuu, että hiukseni pysyvät niillä pestyinä huonommin puhtaina.Muovia kaikki silikonituotteet on. Eivät hoida lainkaan hiuksen rakennetta vaan antavat pinnoitten hiuksiin ja iholle.
On jokaisen kuluttajan oma valinta haluaako tekokiiltoa hiuksiinsa. - Sanna
aapee kirjoitti:
Hyvä asia tietenkin on se, että olet ITSE tyytyväinen tuotteisiisi, olit ostanut ne sitten mistä tahansa.Itse olen testannut useita eri markettisarjoja (pantenet, herbinat, fructicset, hienoimmat shampoot, VO5:set, linnat jne) ja olen huomannut näillä olevan yksi yhteinen piirre: ne jättävät hiukseni karkean tuntoisiksi, shampoo tuntuu jäävän kiinni hiuksiin eikä se huuhtoudu pois. Lisäksi pesuun tarvitaan älytön määrä shampoota.
Kampaamotuotteet joita olen kokeillut ovat olleet ihan eri maata. Shampoota tarvitaan pienempi määrä, se vaahtoutuu paremmin, huuhtoutuu paremmin pois ja jättää hiukset eri tuntoiseksi. En tiedä onko syy raaka-aineissa vai niiden suhteissa, mutta paremmalta nuo kampaamosta ostetut tuotteet vaikutta (enkä ole edes testannut niitä kalleimpia, vaan näitä 9-15e/plo sarjoja).
Ilmeisesti kalliimpaan tuotteeseen panostetaan enemmän, eli laitetaan muutakin kuin vettä ja saippuaa. Muuta syytä en keksi. - Älä osta
aapee kirjoitti:
Tuo kyseinen tutkimus on tehty vuonna 1999! Ja aivan varmaa on se, että tuotteet ovat sen jälkeen paljon muuttuneet. Ottakaa ensin selvää lähteistä ja ajatelkaa sitten sen mukaisesti. Nyt on siis kuitenkin jo kuusi vuotta kulunut tuosta tutkimuksesta...
- Silikonit löytyvät Ympäristöministeriön jäteluettelosta
- Silikonit ovat biologisesti aktiivisia ja myrkyllisiä aineita
- Silikonit ovat kemiallisia yhdisteitä, jotka eivät häviä luonnossa
- Silikonit voivat sisältää mm. alkyyliradikaaleja, halogeeneja sekä raskasmetalleja
- Koska silikonit ovat vaarallisia ympäristölle, myös niitä sisältävät jätteet luokitellaan vaarallisiksi (2000/532/EY)
Ei kannata käyttää silikonia sisältäviä tuotteita, koska paljon turvallisempiakin on olemassa. - minä-84
Silikoni kirjoitti:
Mä en toki voi lähteä kumoamaan hiustutkijan sanaa ilman tarkempaa tutkimusta, mutta en myöskään sitä lähde uskomaan. Katsos kun kaikki mikä on kirjoitettu, ei silti välttämättä tarkoita että se on totta =)!
Itse olen asiasta koskevissa keskusteluissa/esittelyissä ollut, niin puhun vain siitä mitä minulle on kerrottu ja mitä olen kuullut, mutta itse en kyseistä asiaa ole tutkinut, tuskin sinäkään?
Tiedän että muutama vuosi takaperin silikoni ei lähtenyt pesuissa pois, mutta kuulemani mukaan nykyiset silikonit lähtevät.
- n20
kempparista saatavissa parin euron shampoissa yms on varmasti silikonia mikä kertyy hiuksiin. MUTTA osta kampaajalta, saat laadukkaammat tuotteet ja säästät tukkas. ainut silikoni mitä niissä käytetään on täysin kemiallisesti valmistettua, vesiliukoista(lähtee seuraavassa shampoopesussa pois), tekee hiuksista kiiltävät ja hoidetun näköiset. EI KERRY!!!
Älä laita mitään vo5...- lab
"kampaajalta...täysin kemiallisesti valmistettua, vesiliukoista..."
Sinähän se varsinainen kemisti olet...
Samat valmistajat, samat koostumukset, hieman eri laimennusasteet vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807