Uusi ladattav Prius kuluttaa 3,9/4,2/4,4 l/100km

Ainut

62

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin.pihalla.taas

      Ihan kiva jos tuollainen kiinnostaa. Ajella tuolla liikenteessä paskalla autolla nenä kiinni kulutusmittarissa.
      Ja se isoin vitsi on se että Prius on ympäristönsuojelun kannalta täysin menneen talven lumia. Miksi ei ole täyssähköistä Priusta? Muilla valmistajilla on sähköautoja. Toyotalla ei ole.

      • ei.kuluta.mitään

        Syyskuun rekisteröintimäärä Suomessa tasan nolla.


      • Rainhold2

        Täyssähkö on hyvä tavoite mutta Norjassa on Fortumin latauspisteissä melkein kaaos kun lataushinta menee yli bensan hinnnan! Onhan siellä muitakin tarjoajia mutta jos tuo on yleistymässä, ei sähköauto ole kovin "ilmaista"!


      • tämä.pitää.muistaa
        Rainhold2 kirjoitti:

        Täyssähkö on hyvä tavoite mutta Norjassa on Fortumin latauspisteissä melkein kaaos kun lataushinta menee yli bensan hinnnan! Onhan siellä muitakin tarjoajia mutta jos tuo on yleistymässä, ei sähköauto ole kovin "ilmaista"!

        Kotisähkö on monta kertaa halvempaa kuin raskaasti verotettu bensiini. Aina.


      • fgfgdfgsdfsg
        ei.kuluta.mitään kirjoitti:

        Syyskuun rekisteröintimäärä Suomessa tasan nolla.

        Ladattava Golf nolla, mutta ei ladattava Prius.


      • näin.se.oli
        fgfgdfgsdfsg kirjoitti:

        Ladattava Golf nolla, mutta ei ladattava Prius.

        Uudempi Prius Plugin nolla.


      • Realismia
        Rainhold2 kirjoitti:

        Täyssähkö on hyvä tavoite mutta Norjassa on Fortumin latauspisteissä melkein kaaos kun lataushinta menee yli bensan hinnnan! Onhan siellä muitakin tarjoajia mutta jos tuo on yleistymässä, ei sähköauto ole kovin "ilmaista"!

        Tottakai pikalatauspisteissä sähkö maksaa enemmän kuin kodin etanasähkö. Voisit myös laskuttaa osan talon rakennuskuluista sähkön lataukseen, latausaikaa vievän tilaa talon neliöistä, jotka ei kuitenkaan ilmaisia ole... ja sähköpistokekin jotain maksaa vaikka etanapistoke olisikin. Ei Fortum noita mitään kait ilmaiseksi ole saanut...


      • ÄläValehtele

    • kaasuvoimaa

      Kymppitonnin halvemmalla saa tilavampia ja parempia autoja joiden polttoainekulut ovat pienemmät jos ajaa vähän enemmänkin kuin kyläkaupalle ja takaisin. Kaasuautot ovat ylivertaisia tojon hybrideihin nähden.

    • ioiugoiyh

      Mun IONIC plugin vastaavat arvot ovat 0/0/0.
      Täytyy tosin olla varovainen kun kiihdyttää 80-120km/h. Saattaa käyttää moottoria, jos kaasuttaa liian reippaasti.

      • dfdfdsfdsaafdafa

        Aloituksessa on kyse hybridiajotilasta eukä sähköllä ajosta. Jos millä niin Priusilla se on nolla. Kylmillä ja jo syksyn viileillä Hyundain moottori pyörii vähän väliä, mutta ei Priusin. Perehdy!


      • Jgpui
        dfdfdsfdsaafdafa kirjoitti:

        Aloituksessa on kyse hybridiajotilasta eukä sähköllä ajosta. Jos millä niin Priusilla se on nolla. Kylmillä ja jo syksyn viileillä Hyundain moottori pyörii vähän väliä, mutta ei Priusin. Perehdy!

        Kyllähän se harmittaa kun on yli kymppitonnin kalliimpi auto muttei yhtään parempi.


    • todellinenvoittaja

      Mun kaasuibiza kuluttaa 3.3/4/4.2kg joten kuluissa huomattavasti edullisempi.

      • Ruostetankki_räjähtää

        Onko Ibizassa räjähdysvaara tankatessa kuten Vw-kaasuautoissa? Hengellään ei moni uskalla lähteä leikkimään.


    • HyanGarlos

      Aloituksen jälkeiset tekstit ovat täysin perätöntä roskaa. Perehtykää.

    • Kaitsi

      Vielä kun Toyota pystyy nuo lukemat puolittamaan, niin se Prius pääsee jo 2010 rakennetun Opel Amperan tasolle.

      Ja toisin kuin Hyundailla, voi tuolla Amperalla painaa kaasupolkimen pohjaan ilman huolta moottorin käynnistymisestä.

      • jokumuu__

        Harmi vaan että Ämpäri polttaa luokkaa 6,5 litraa sadalle kun patteri on tyhjä.

        Muutenhan se onkin enimmäkseen oiva peli.


      • Epätietoinenaatu
        jokumuu__ kirjoitti:

        Harmi vaan että Ämpäri polttaa luokkaa 6,5 litraa sadalle kun patteri on tyhjä.

        Muutenhan se onkin enimmäkseen oiva peli.

        Missä tämä Ampera polttaa 6.5 litraa sadalla? Ämpärissäkö? Ainakaan kyseisessä autossa ei ole polttomoottoria.


      • jokumuu__
        Epätietoinenaatu kirjoitti:

        Missä tämä Ampera polttaa 6.5 litraa sadalla? Ämpärissäkö? Ainakaan kyseisessä autossa ei ole polttomoottoria.

        Kiitos vinkistä. Ihan turhaan olen sitten kaksi ja puoli vuotta tankannut tuohon ysiviitosta.


    • AasialainenKusetus

      Ladattava Prius pääsee tasan noihin aloituksen kulutuksiin kun latauksesta riittää sähköäja sitten alkaa soppa maistumaan tuonne 6 litran seutuville.

      • Kaverilla_GTE

        Prius ei kuluta missään olosuhteissa kuutta litraa mutta mikä on Volkkarin hybridiharjoitelman kulutus siinä vaiheessa kun 40-50 km ajon jälkeen akusto on tyhjä. En edes arvaa koska tiedän: 7-8 l/100km.


      • LueTarkemmin

        Siis aloituksen luvut on saatu nimenomaan bensalla ajettaessa. Etkö osaa lukea. Sähköllä ajettaessa luvut ovat tietysti nolla (0).


    • kukaan.ei.halua

      Toyotan ja Priusin toimivuuden mittaamiselle on yksi erittäin helppo tapa. Kuluttajien lompakkoääänestys kertoo mikä toimii ja mikä ei.
      Viime kuu taisi mennä ilman yhtään ostettua Priusta. Hyvänä kuukautena kilpiin menee kolme Priusta.
      Voiko kansa selvemmin kertoa ettäPrius on massiivinen floppi?

      • Nolo-Pentti_selittää

        Ihmisethän ostavat mielummin itsestään lataavia Priuksia koska eivät halua söheltää latausjohtojen kanssa kädet paskassa. Ei Prius muuten olisi maailman eniten myyty hybridi. Mitäs Pentti tähän.


      • sähköautoilija
        Nolo-Pentti_selittää kirjoitti:

        Ihmisethän ostavat mielummin itsestään lataavia Priuksia koska eivät halua söheltää latausjohtojen kanssa kädet paskassa. Ei Prius muuten olisi maailman eniten myyty hybridi. Mitäs Pentti tähän.

        Itsestään lataava?? Ikiliikkujako se on? Tietämättömien huijaamista, mutta teitähän on.


      • Tunsin_Pentin

        Ennen Mersua sillä oli Dodge, taisi olla Caliber diesel. Tytöllään oli Seat silloin kun tunsin. Nykyisin kun kontaktia ei enää ole, en tiedä asioistaan. Muistan toisaalta että Pentillä on aina ollut narsistisia taipumuksia tuoda itseään esille.


    • ToyotaPriusPhev2013

      Iltaa. Melkosia trolleja ja jo kuuluisaksi tullutta kateutta liikenteessä, ajaisitte noilla vehkeillä ni sais aikaiseksi hyvää keskustelua ja infoa muille. Itse en halua nostaa jotain merkkiä tai käyttövoimaa ykköseksi vaan aidosti kiinnostaa uusiutuvat halvat eco tavat. Kaasu systeemi kaiketi edullisin (?) mutta tankkauspisteitä auttamattoman vähän. Etanoli kärry varsinkin tehtaan mode halpaa ajamista??? Täyssähköön en lähtisi koska infrastruktuuri ei valmis -> mietteitä? Noita haukuttuja malleja muuten niin joka testissä tämä ioniq hyundai on kyllä kehuttu...opel ampera ja chevy volt kulutus liikaa kun akku loppuu' jo mainittu yli 6l satasella. Oma korteni kekoon on fakta (nikottelu ei siis kannata) - prius plug in vm 2013 viime tankkauksen jälkeen nyt ajanut 1250km tähän on kulunut bensaa 27l. Joku takuulla väittää että karsee syöppö mut mä tyydynkin vähään ja olen hyvin tyytyväinen. Tuossa on aikas paljon sitä latailua mutta kannattaa. Matka ajossa tuo peli söi motari nopeuksilla eli stadi - tre - stadi 4.5l 100km tähänkin olen tyytyväinen kun kuitenkin nopeus se 120km/h. ...tähän sillisalaattiin voisin lisätä että harva laskee oikean kulutuksen eli kiesin hinta/huollot/kulutus käyttövoima sekä renkaat ja mahdolliset odottamattomat viat...autoilu ei siis missään muodossa ole edullista saati halpaa :-D epäilijät, pankaa parastanne mut on se toitsu stnan hyvä! ...mutta niin on moni muukin.

      • jokumuu__

        "Hyvyys" ja "huonous" ovat vahvasti kiinni siitä mitä itse kukin painottaa. Viimeksi käyttöautoa vaihtaessani raja hyväksyttävälle polttoaineenkulutukselle oli noin kymmenen litraa sadalla.

        Päädyin sitten kuitenkin Amperaan sen käyttöominaisuuksien vuoksi. Sähkömoottori vaan on nurkka-ajossa loistava, ja maantiellä tuo menee siinä kuin perinteisemmätkin ratkaisut. Tiukempi mutka-ajo on olemattoman kallistelun vuoksi jopa hauskaa, vaikka ohjaus ei ihan paras mahdollinen olekaan.

        Olin valmis antamaan anteeksi pienet takatilat, pienen takakontin ja korkean nostokynnyksen, joka paikassa kiinni raapivan etuhuulen, huonot ajovalot ja halvat sisustan muoviosat. Ja olen vieläkin.

        Bensaa on tähän mennessä mennyt keskimäärin 2,5 litraa sadalla. Huollot, käyttömaksut ja vakuutukset ovat halvat. Arvokin vaikuttaisi säilyneen 2,5 vuoden omistusajalla vähintään kohtuullisesti. Kivoja juttuja nämäkin, mutta jos en viihtyisi autossa sitä tuntia päivässä jonka siellä istun, eivät nuo kovin pitkään jaksaisi venettä kelluttaa.


      • 09809ujoj

        "Prius plug in vm 2013 viime tankkauksen jälkeen nyt ajanut 1250km tähän on kulunut bensaa 27l."
        Laskin 2,2l/100km. Aika paljon, meillä Hyundai Plug-in ajettu viime tankkauksesta n. 2500km ja bensan kulutus oli 0.5l/100km.


      • iyiuih

        prius plug in vm 2013 2,2l/100km
        ampera 2,5 litraa sadalla
        Hyundai Plug-in 0.5l/100km
        Amperan kulutus viisikertainen ja priuksen lähes


      • Arkirealismia
        09809ujoj kirjoitti:

        "Prius plug in vm 2013 viime tankkauksen jälkeen nyt ajanut 1250km tähän on kulunut bensaa 27l."
        Laskin 2,2l/100km. Aika paljon, meillä Hyundai Plug-in ajettu viime tankkauksesta n. 2500km ja bensan kulutus oli 0.5l/100km.

        Ymmärtänet että kulutus riippuu ajosta. Jos omissa nurkissa pyörii tai akkujen energian salliman ajomatkan puitteissa ja lataa välillä, ei bensaa tietenkään kulu. Mutta jos lähdetään 500-1000km matka-ajoon ilman latausmahdollisuutta, taitaa Prius olla se ykkönen. Toisaalta on melko yhdentekevää, kuluttaako auto 2 tai 6 litraa sadalle. Kummankin kulutuksen jaksaa tavallinen autoilija maksaa.


      • uoqwerkjk
        Arkirealismia kirjoitti:

        Ymmärtänet että kulutus riippuu ajosta. Jos omissa nurkissa pyörii tai akkujen energian salliman ajomatkan puitteissa ja lataa välillä, ei bensaa tietenkään kulu. Mutta jos lähdetään 500-1000km matka-ajoon ilman latausmahdollisuutta, taitaa Prius olla se ykkönen. Toisaalta on melko yhdentekevää, kuluttaako auto 2 tai 6 litraa sadalle. Kummankin kulutuksen jaksaa tavallinen autoilija maksaa.

        " taitaa Prius olla se ykkönen"

        Tuossa yllä on kovaa faktaa, kopioin sen sinulle tähän:

        prius plug in vm 2013 2,2l/100km
        ampera 2,5 litraa sadalla
        Hyundai Plug-in 0.5l/100km

        Tuossa vertailussa prius on kolmonen, eikä "taida" olla, vaan ihan oikeasti on. Kova fakta on kovaa faktaa eikä "taida" olla mitään muuta.


      • aosisdidfjj
        uoqwerkjk kirjoitti:

        " taitaa Prius olla se ykkönen"

        Tuossa yllä on kovaa faktaa, kopioin sen sinulle tähän:

        prius plug in vm 2013 2,2l/100km
        ampera 2,5 litraa sadalla
        Hyundai Plug-in 0.5l/100km

        Tuossa vertailussa prius on kolmonen, eikä "taida" olla, vaan ihan oikeasti on. Kova fakta on kovaa faktaa eikä "taida" olla mitään muuta.

        Oops luin väärin, prius onkin kakkonen.
        Muttei kuitenkaan ykkönen.


      • jokumuu__
        uoqwerkjk kirjoitti:

        " taitaa Prius olla se ykkönen"

        Tuossa yllä on kovaa faktaa, kopioin sen sinulle tähän:

        prius plug in vm 2013 2,2l/100km
        ampera 2,5 litraa sadalla
        Hyundai Plug-in 0.5l/100km

        Tuossa vertailussa prius on kolmonen, eikä "taida" olla, vaan ihan oikeasti on. Kova fakta on kovaa faktaa eikä "taida" olla mitään muuta.

        "Kovaa faktaa" on just tasan siitä, että minun Ämpärini on minun ajossani vienyt keskimäärin 2,5 litraa sadalla.

        Jos työpaikkani parkkialueella olisi auton lataamiseen soveltuva pistorasia, kaiken ajon keskikulutus olisi nollapilkkujotain litraa sadalla.

        Kaverini ostaessa oman käytetyn Amperansa sen siihenastinen keskikulutus oli ollut tasain kuusi litraa sadalla.

        Pistokehybridien kulutusten vertailussa ei ole mitään järkeä ellei vertailla keskenään juuri samanlaista ajoa. Silloinkin lukemat pätevät vain juuri kyseiseen ajoprofiiliin. Yksi menee pelkällä sähköllä pisimmälle, toinen alkaa käyttää polttomoottoria akkujen lämmittämiseen jo nollakelissä, kolmas on pelkällä bensalla ajettaessa pihein jne.

        Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos autoa ollaan valitsemassa desilitrojen perusteella, mennään metsään. Niissä kun on ihan pari muutakin ominaisuutta jotka määräävät onko malli juuri omaan käyttöön hyvä vaiko ei. Kokonaiskustannusten kannaltakin ne desit ovat ihan yks lysti kun uuden auton arvonalenema on joka tapauksessa satoja euroja kuukaudessa.


      • ToyotaPriusPhev2013
        jokumuu__ kirjoitti:

        "Hyvyys" ja "huonous" ovat vahvasti kiinni siitä mitä itse kukin painottaa. Viimeksi käyttöautoa vaihtaessani raja hyväksyttävälle polttoaineenkulutukselle oli noin kymmenen litraa sadalla.

        Päädyin sitten kuitenkin Amperaan sen käyttöominaisuuksien vuoksi. Sähkömoottori vaan on nurkka-ajossa loistava, ja maantiellä tuo menee siinä kuin perinteisemmätkin ratkaisut. Tiukempi mutka-ajo on olemattoman kallistelun vuoksi jopa hauskaa, vaikka ohjaus ei ihan paras mahdollinen olekaan.

        Olin valmis antamaan anteeksi pienet takatilat, pienen takakontin ja korkean nostokynnyksen, joka paikassa kiinni raapivan etuhuulen, huonot ajovalot ja halvat sisustan muoviosat. Ja olen vieläkin.

        Bensaa on tähän mennessä mennyt keskimäärin 2,5 litraa sadalla. Huollot, käyttömaksut ja vakuutukset ovat halvat. Arvokin vaikuttaisi säilyneen 2,5 vuoden omistusajalla vähintään kohtuullisesti. Kivoja juttuja nämäkin, mutta jos en viihtyisi autossa sitä tuntia päivässä jonka siellä istun, eivät nuo kovin pitkään jaksaisi venettä kelluttaa.

        Hyvä hyvä. Aika lupaavalta tuo amperakin vaikuttaa. Mainitsit kyllä tärkeän seikan. Auton omistajan pitää viihtyä autossaan, ei ole merkitystä mitä muut tuumaa PISTE :-) myös se vaikuttaa millaista ajoa ajaa. Työkaveri on ns opel mies mutta hylkäsi amperan koska hän ajaa pitkiä matkoja. On katsellut nyt perus vectran tilalle flexifuel autoja. Se varmaan palvelee häntä parhaiten. Kukin tyylillään sano.


      • ToyotaPriusPhev2013
        09809ujoj kirjoitti:

        "Prius plug in vm 2013 viime tankkauksen jälkeen nyt ajanut 1250km tähän on kulunut bensaa 27l."
        Laskin 2,2l/100km. Aika paljon, meillä Hyundai Plug-in ajettu viime tankkauksesta n. 2500km ja bensan kulutus oli 0.5l/100km.

        Pienellä menee. Mainitsinkin että tuo ioniq on joka tuutista kehuja saanut. No omasta mielestä 2.2 l sadalle on vähän ja sun kulutus olematon...että noin päin:-) Pääsisin varmaan lähelle tuota 0.5 kulutusta mutta aina ei ole lataus mahdollista niin ajanut myös tavan hybridi modella suht paljon kuitenkin...sillä onhan tuo 2013vm prius akku onnettoman pieni :-D paljos tuo ioniq kuluttaa hybridi modella esim. Motarilla? Minkalainen auto noin niinkun muuten? Itse luotan tuohon toitsun pitkäaikaiseen kokemukseen. Aika näyttää miten tämä ioniq kestää suomen olot. Toivottavasti hyvin sillä varteenotettava kilpailu on kuluttajille hyväksi:-)


      • ToyotaPriusPhev2013
        aosisdidfjj kirjoitti:

        Oops luin väärin, prius onkin kakkonen.
        Muttei kuitenkaan ykkönen.

        Eikös Kakkonen oo ykkönen:-D ...vanha juttu mut oli pakko ja sä oot pösilö:-DD milläs sä ajelet? Tsygä olis paras???


      • jokumuu__
        ToyotaPriusPhev2013 kirjoitti:

        Hyvä hyvä. Aika lupaavalta tuo amperakin vaikuttaa. Mainitsit kyllä tärkeän seikan. Auton omistajan pitää viihtyä autossaan, ei ole merkitystä mitä muut tuumaa PISTE :-) myös se vaikuttaa millaista ajoa ajaa. Työkaveri on ns opel mies mutta hylkäsi amperan koska hän ajaa pitkiä matkoja. On katsellut nyt perus vectran tilalle flexifuel autoja. Se varmaan palvelee häntä parhaiten. Kukin tyylillään sano.

        Joo, jos tulisi ajettua enimmäkseen pitkää siivua niin minäkin olisin valinnut jotain muuta. Ei Ämpäri maantielläkään huono ole, mutta esimerkiksi rengasmelun ja kuskin penkin osalta parempiakin löytyy.

        En muuten ole yleisesti ollut Ooppeleista kiinnostunut sen jälkeen kun Omega 3000 oli kova rauta joskus back in the days. Vähän tasapaksuja ja varovaisia ovat omaan makuun olleet. Ämpäri taas oli ajoltaan kaikkein eniten muista kokeilemistani poikkeava laitos.


      • ToyotaPriusPhev2013
        jokumuu__ kirjoitti:

        Joo, jos tulisi ajettua enimmäkseen pitkää siivua niin minäkin olisin valinnut jotain muuta. Ei Ämpäri maantielläkään huono ole, mutta esimerkiksi rengasmelun ja kuskin penkin osalta parempiakin löytyy.

        En muuten ole yleisesti ollut Ooppeleista kiinnostunut sen jälkeen kun Omega 3000 oli kova rauta joskus back in the days. Vähän tasapaksuja ja varovaisia ovat omaan makuun olleet. Ämpäri taas oli ajoltaan kaikkein eniten muista kokeilemistani poikkeava laitos.

        Itsekin harkitsin amperaa vakavasti mutta päädyin tohon riisikuppiin. Pidän tuosta priuksen lipuvasta ajokäyttäytymisestä...ainahan nuo toitsut on haukuttuja tunnottomuudesta mutta itselle tuo sopii...sanoisin auton kokonaiskäyttäytyminen ja tuntuma kompensoi sitä tunnottomuutta tai jtn sinnepäin huuhaata:-) kukin valitsee sen mikä sopii mutta hienoa että jengi on lisääntyvässä määrin valitsemassa jotain muuta kuin perus bensa tai diesel koneen...ennen nokiteltiin koneen tehossa nyt nokitellaan kuluissa ja päästöissä:-)


    • ToyotaPriusPhev2013

      Pitäsköhän tuo riisikuppi muuntaa alkoholi ystävälliseksi vai lyökö siinä kirveensä kiveen? Täytynee soittaa toyota infoon.

      • dfdsfsdfadsf

        ......kysyy Toyotalla töissä oleva.


    • Perehdy

      Ladattavaa autoa hankkiessa kannatta perehtyä huolella auton kulutukseen ja sähköllä ajomatkaan erityisesti talvella. Netistä löytyy paljon tietoa.

      • TässäTotuus

      • Itgpw

        "Maahantuoja haluaa saada jo tämän vuoden aikana kaupaksi sata kappaletta uutta Prius Plug-in -mallia"
        Vuosi 2017 meni jo ja 2018 sekin jo lopuillaan. Kuis prius plugin myynyt?


    • muitakinautoja

      Todellisuudessa muiltakin aasialaisilta automerkeiltä löytyy vähän bensaa kuluttavia autoja:
      Automalli (Bensiinikäyttöiset)- l/100km.
      1. Hyundai IONIQ - 4,7l
      2. Suzuki Celerio - 4,7l
      3. Toyota Yaris Hybrid- 4,8l
      4. Kia Niro - 5,1l
      5. Toyota Prius- 5,1l
      6. Honda Insight- 5,3l
      7. Toyota Auris Hybrid- 5,3l
      8. Toyota C-HR - 5,3l
      9. Toyota Aygo - 5,3l
      10. Honda Jazz Hybrid - 5,4l
      11. Lexus CT 200h - 5,4l
      12. Suzuki Alto - 5,6l
      13. Toyota Prius Plus - 5,6l
      14. Honda Civic Hybrid- 5,7l
      15. Honda CR-Z - 6,0l
      16. Toyota Yaris -6,1l
      17. Suzuki Splash- 6,2l
      18. Honda Jazz -6,2l
      19. Hyundai i10 -6,2l
      20. Kia Picanto - 6,2l
      21. Mitsubishi Space Star - 6,3l
      22 .Toyota Verso S - 6,4l
      23. Hyundai i20 - 6,4l

    • eikäy

      Viime tankkauksen yhteydessä matka-ajon kulutus oli 1.9 tdi passatilla 4,88 / 100km, diiseliä. Omaan käyttötarkoitukseen en näe sähköauton soveltuvuutta vielä vuosiin, metsässä rönttä keleillä haluaa kyllä, että sieltä pääsee poiskin, eikä noita latauspisteitä täällä juurikaan ole.

      • erere

        "eikä noita latauspisteitä täällä juurikaan ole"
        Oletteko siellä ihan sähköttä? Voi teitä. Luulin, että sähkö tulee joka puolelle Suomea, mutta niin ei sitten ilmeisesti ole.


    • Kkkfrfffff

      Taitaa muuten olla markkinoiden paras plug in tekniikaltaan. Pitkä toimintamatka, jopa 70km, ja sen jälkeenkin Toyotan, markkinoiden paras normaali hybriditila säästää polttoainetta. Esimerkiksi Bemarin plug init koeajoraporttien ja foorumien mukaan tuhlaavat akun loputtua tuplasti polttoainetta.

      Mutta vee, kun Prius on autona niin surkea. Ruma ja epäkäytännöllisen tavaratilaton. Optima Phev paljon parempi ja isompi, samassa hintaluokassa, sähköllä toimintasäde samaa luokkaa, ilman sähköä varmaan huonompi.

      Suorituskykyäkään Priusissa ei ole vastaavasti kuin kilpailijoilla.

      • erewr

        " kun Prius on autona niin surkea. Ruma ja epäkäytännöllisen tavaratilaton. "
        Ehkäpä taustalla on se, että prius oli kuitenkin se ensimmäinen hybridi. Jotenkin haluavat tojotalla kunnioittaa historiaa tms.
        Pieleen meni, niinhän siinä kävi.
        Auris plugin hybridi olisi paljon käytännöllisempi. Viidellä istuinpaikalla tietysti. Farmarina. Mutta auristakaan ei taideta enää valmistaa. Melko pieni tiloiltahaan se oli.


    • PHV1

      Kesällä ostin uuden plug in Priuksen. Ihan tyytyväinen olen ollut. Ainoastaan rengasmelu turhan kova ainakin näillä ensiasennusrenkailla. Kitkoilla jo paljon hiljaisempi. Niin ja se bensan kulutus on ollut tähän mennessä 0.3 L/100km.

      • 321321

        Paljonko mennyt sähköä?


      • PHV1

        Kesällä jotain 11-12 kWh/100 km ja nyt viimeaikoina n. 15 kWh/100 km. Kaupunkiajoa pääasiassa


    • Onsekaunis
    • KoskaEnTiedä

      Minun täysdiesel 1.6 e-Hdi sitikka nielee dieseliä minimillään 3,9L/100 km 80 km nopeudessa. Auto on 6 vuotta vanha automaatti. Venäjältä ostettu diesel maksaa noin 55senttiä/L joten 100 kilometrin matka maksaa minulle noin 2 euroa.

    • Johtosulkeiset

      Pistetäänpäs tänne nyt vähän omia kokemuksia tuosta uudesta 4 sukupolven pistokehybridistä. Elikkäs ihan uusi auto kyseessä ja nyt on ajettu noin 1900 kilsaa ja keskikulutus 2.0l sataselle jossa osa on ollut motarilla ajoa sekä latausajoa

      Sitten erinäisiä matkoja ajettu siten että trippimittari laskenut keskikulutuksen. Huomionarvoista oli se että syksyn lämpimillä välillä Hki-Tre-Hki hybridinä kulutti noin 3,3l satasella ja latausmoodissa kulutus asettui siihen 4,4l tienoille. tosin sitten kun akku oli täynnä suhistiin taas sähköllä eteenpäin.

      No ensimmäiset pakkaset kun iskivät ja ajelin kotiinpäin siten että akku oli jo tyhjentynyt, pistin tuttuun tapaan latauksen päälle....no huh huh...kulutus pomppas kylmällä autolla sinne 7 litran tienoille. No latausmoodi pois ja hybridi moodi päälle ja kulutus asettui siihen tuttuun 3,3l satasella. Täytyy varmaan hankkia lohko ja sisätilan lämmitin. Auto kyllä ottaa latausjohdon ollessa kiinni lämmätykseen tarvitsemansa sähkön verkosta mutta se lämmittää vain matkustamon, ei moottoria.

      Ja nyt viimeinen tripin mittailema kulutus 290 km oli 0,5l/100km. Koukuttavaa tuossa autossa on juuri tuo taloudellisen ajotavan opettelu, on ihan pakko saada mahdollisimman hyvät pisteet tauluun :)

      Ja kyllä tuo pakkanen jonkin verran syö tuota sähköllä ajettavaa matkaa ja sitten se että ilmastointi/lämmitys oli päällä. No loppupelissä ero oli muutamia kilometrejä eli ei nyt niin merkittävä.

    • Pienimmät

      Miksi mikään automerkki. jossa on polttomottori ei kykene voittamaan Toyotaa pienessä kulutuksessa? Toyotan hybrideissä on eri automerkkien hinnastojen mukaan kaikkein pienimmät päästöt.

      • nbmnbn

        Eikös auton CO2 lukema kuvaa erittäin hyvin päästöjä?

        Haku nettiautosta Toyota Prius Hybrid Plug-in lajiteltuna vuosimallilla (uusin ensin):
        https://www.nettiauto.com/toyota/prius?show_search=1&id_acc_plugin_hybrid=53&sortCol=year&ord=DESC
        Ensimmäinen tulos:
        https://www.nettiauto.com/toyota/prius/10128336
        CO2 päästöt 27g/km

        Haku nettiautosta Hyundai IONIQ Hybrid Plug-in lajiteltuna vuosimallilla (uusin ensin):
        https://www.nettiauto.com/hyundai/vaihtoautot?show_search=1&id_acc_plugin_hybrid=53&sortCol=year&ord=DESC
        Ensimmäinen tulos:
        https://www.nettiauto.com/hyundai/ioniq/10155027
        CO2 päästöt 26g/km

        Joten Hyundai voitti grammalla.

        Ja on näköjään aika hemmetin paljon edullisempi. Ottaen huomioon autojen kilometrit ja iän.


    • valmistaja.osaa

      Kun Priuksessa on 120 mittarissa, niin todellinen on vain 113, se auttaa kovinkin polttoaineen säästössä.

      • Oikaisu

        Todellinen on 115. Tiedän kun ajan sellaisella.


      • Vahvistus

        Aloituksen kulutustiedot ovat oikeat. Tiedän kun ajan sellaisella.


    • Tanelus

      Tosi se on. Olen ajanut vajaan kuukauden ja kulutus on uskomattoman pientä bensalla ajettaessa.

    • Passat_GTE

      Volkkarin hybridiharjoitelmalla takana 18kk ja 35000km. Tankattu 8 kertaa ja keskikulutus alle 1l/100km.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3480
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2820
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2708
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2614
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2415
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1998
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1837
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1753
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      158
      1650
    Aihe