...seurustelemaan niin etteivät esitä mitään ihmeellisiä vaatimuksia eivätkä haluaisi missään vaiheessa keskustella parisuhteen tilasta?
Tuli vaan mieleen noista muista avauksista tämä kysymys, että kun väitetään että sinkut ovat itsekkäitä niin niinhän sitä ollaan tavallaan. Minusta ainakin olisi ihan mukavaa varmaan seukkailla jos se olisi semmoista rentoa ja vaatimatonta, siis sillä tavalla vaatimatonta että naiselle riittäisi oikeasti se että kumpikin tulee omillaan toimeen ja hoitaa omat asiansa. Olen vaan huomannut että ennemmin tai myöhemmin naisille ei riitä semmoinen mukava yhdessäolo silloin kuin molemmille sopii vaan parisuhteessa pitäisi niiden mielestä edetä seuraavalle levelille tms., jos mies ei ole siihen valmis koska on mukavaa jo muutenkin sitten pitäisi keskustella siitä parisuhteen tilasta, jossa menee muuten kyllä mukavasti mutta nainen on tyytymätön kun homma ei "etene". Miksi sen pitäisi edetä jos on jo valmiiksi mukavaa?
Kykenisivätkö palstan naiset...
44
688
Vastaukset
Miten parisuhdetta voisi hoitaa pitemmän päälle, jos ei sen tilasta saisi keskustella? Kommunikointi on erittäin tärkeää.
Itse en ole mikään ajatusten lukija. Mikäli kumppani ei ilmaisisi asioitaja puhuisi suoraan, ne jäisi minulta hoksaamatta. Sama pätee myös toiseen suuntaan.
Kumppanin huomioiminen on tärkeää, mutta ei voida odottaa, että toinen näkisi/ kokisi asiat samalla tavoin kuin itse ne näkee.
Parisuhde on aaltoliikettä ja vuorovaikutusta. Ei saa jymähtää paikalleen, vaan täytyy osata (sopivassa suhteessa ja maltillisesti) päivittää tilannetta ja kuunnella myös kumppanin ajatuksia.Miten niin ei voi? Miksi pitäisi keskustella jos asiat on hyvin? Eihän sitä tarvitse ajatuksia osata lukea kun kumppani sitten sanoo jos asiat ei ole hyvin, jos ei sano mitään silllä ei ole mitänä valittamista niin eikös se ole ihan ok tila? Miksei saa jymähtää? miksi pitää päivittää? onko sen tapahduttava naista vai sen sosiaalisia piirejä varten jotta pääsee kertomaan muille muutoksista elämässään?
Harmaaritari kirjoitti:
Miten niin ei voi? Miksi pitäisi keskustella jos asiat on hyvin? Eihän sitä tarvitse ajatuksia osata lukea kun kumppani sitten sanoo jos asiat ei ole hyvin, jos ei sano mitään silllä ei ole mitänä valittamista niin eikös se ole ihan ok tila? Miksei saa jymähtää? miksi pitää päivittää? onko sen tapahduttava naista vai sen sosiaalisia piirejä varten jotta pääsee kertomaan muille muutoksista elämässään?
Parisuhde on aina kahden kauppa, ei mikään sosiaalisia piirejä viihdyttävä näytelmä. Kuka sen päättää, onko asiat hyvin, vai onko tarvetta muutokseen? Ehkä ne sinun mielestä ovatkin hyvin, mutta voitko olla täysin varma? Jos kumppani ei puhu, eikä uskalla avata suutaan, tilanne saattaa kärjistyä. Eikö olisi parasta harrastaa ajoissa avointa kommunikointia ja samalla oppisit tunteman kumppanisi toiveet ja mieltymykset paremmin?
Sitoutunut parisuhde, jossa on aitoa rakkautta ja lämpöä, kestää myös kommunikoinnin ja kumppaneiden erilaiset toiveet. Niin valitettavaa kuin se onkin, me ihmiset muutumme ja samalla suhteet muuttuvat sen mukana.
Oman henkisen kasvun myötä, myös toiveet ja tulevaisuuden tavoitteet, sekä -haaveet muuttuvat.
Esim: Itse en ajattele samoin, kuin silloin vuosia sitten. Olen kasvanut, kehittynyt ja viisastunut (toivon mukaan). Myös tulevaisuuden suunnitelmat ovat muuttuneet.Kumppanin kanssa käymme yhdessä tätä elämänkoulua läpi. On meidän kummankin valinta kasvaa ja vahvistua yhdessä. Kuunteleminen, kommunikointi ja omien ajatusten ilmaiseminen on edelleen hyvin tärkeää.
- mazy
Mikä se seuraava level on?
Kaikenlaisia tulsevaisuudensuunnitelmia jne. nainen ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä on vaan haluaa muuttaa sen joksikin mitä pitäisi olla.
- mazy
Harmaaritari kirjoitti:
Kaikenlaisia tulsevaisuudensuunnitelmia jne. nainen ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä on vaan haluaa muuttaa sen joksikin mitä pitäisi olla.
No siinä tapauksessa, kyllä mullakin suunnitelmia ja ehdotuksia on mutta en lähde niitä toteuttamaan ilman toisen " kyllä se käy" kantaa.
En minä yksin halua esim. sinne espanjaan lähteä. Koko perhe tai sitten en minäkään. Ja en ala kiukkuamaan, mutta luultavasti kyllä jaksan manostaa miksi voitais mennä. 😋 - trolli
Harmaaritari kirjoitti:
Sano nyt ihan suoraan ett sä haluat parisuhteen kaikki edut, mutt ett parisuhdetta siinä mielessä ett mitenkään olisit tilivelvollinen... omista yksityis asioistasi ja menoistasi.
Suomeksi sanottuna sinun ei tarvitsisi ottaa sitä vakipanoa mitenkään huomioon... Killuuhan se torvi siinä sivussa mukana; niin kauan ett löydät ehkä paremmat hyödyt jostain muualta?
Tyypillinen mies! Hyppii panopuusta -> panopuuhun, suomennettuna. Etkös se ollut sinä joka puhuit muijista jotka hyppivät oksasta->oksaan?
Henry Laasasen lempi aiheesta; hypergamiasta muistaakseni puhuit pikkukakkosen kanssa.
Minusta kun sun puheesi nyt kuulostaa hieman saman suuntaiselle... vai mitä mieltä itse olet, jos mun suomennokseni pitää vähänkin paikkaansa?
Kattos kun voivathan mies ja nainen aina hyviä kavereita keskenään olla, eihän siinä kaverille mitään tarvitse sen kummemmin omia menojaan ja muita kavereita selitellä. Kumpikin tulee toimeen omillaan ja tavataan silloin tällöin kun kummallekin sopii.
Niin sanotaanhan sitäkin seurusteluksi, mutt silloin se myös on ihan platoonista, eikä siihen kuvioon mahdu sukupuolisuhdetta minkän sorttista.
Miks siinä suhteessa puhuttaisiin parisuhteen tilasta, eihän se ole mikään oikea parisuhde.
Puhutaanko me kahdesta eri asiasta?
Parisuhteeseen kuuluu minusta aina sukupuolisuhde, ihan sänkyleikkeineen tai ainakin minulle!
Mulla ei noita kompromissi suhteita ole ollut... eikä tule olemaan, ett pelkän kaverin kanssa vehtaisin... silloin tällöin, ja jonkun toisen kanssa sitt jos mua kiinnostaa.
Enkä piru vie suvaitse sitä siltä mieheltäkään, joka jonkinlaista sutinaa kanssani on harrastanut!
Jos äijä on käynyt vieraissa, ei siinä missään vaiheessa enää puhuta parisuhteen tilasta. The End.
Eikä varmaan kovin moni nainenkaan puhuisi, vaikka te äijät kyllä puhutte anteeksi antavista naisista; kuin olisivat enemmistönä naispuolisista väestöstä. Yritätte vaan yleistää asiaa käytännössä; omaan lumpusteluunne. trolli kirjoitti:
Sano nyt ihan suoraan ett sä haluat parisuhteen kaikki edut, mutt ett parisuhdetta siinä mielessä ett mitenkään olisit tilivelvollinen... omista yksityis asioistasi ja menoistasi.
Suomeksi sanottuna sinun ei tarvitsisi ottaa sitä vakipanoa mitenkään huomioon... Killuuhan se torvi siinä sivussa mukana; niin kauan ett löydät ehkä paremmat hyödyt jostain muualta?
Tyypillinen mies! Hyppii panopuusta -> panopuuhun, suomennettuna. Etkös se ollut sinä joka puhuit muijista jotka hyppivät oksasta->oksaan?
Henry Laasasen lempi aiheesta; hypergamiasta muistaakseni puhuit pikkukakkosen kanssa.
Minusta kun sun puheesi nyt kuulostaa hieman saman suuntaiselle... vai mitä mieltä itse olet, jos mun suomennokseni pitää vähänkin paikkaansa?
Kattos kun voivathan mies ja nainen aina hyviä kavereita keskenään olla, eihän siinä kaverille mitään tarvitse sen kummemmin omia menojaan ja muita kavereita selitellä. Kumpikin tulee toimeen omillaan ja tavataan silloin tällöin kun kummallekin sopii.
Niin sanotaanhan sitäkin seurusteluksi, mutt silloin se myös on ihan platoonista, eikä siihen kuvioon mahdu sukupuolisuhdetta minkän sorttista.
Miks siinä suhteessa puhuttaisiin parisuhteen tilasta, eihän se ole mikään oikea parisuhde.
Puhutaanko me kahdesta eri asiasta?
Parisuhteeseen kuuluu minusta aina sukupuolisuhde, ihan sänkyleikkeineen tai ainakin minulle!
Mulla ei noita kompromissi suhteita ole ollut... eikä tule olemaan, ett pelkän kaverin kanssa vehtaisin... silloin tällöin, ja jonkun toisen kanssa sitt jos mua kiinnostaa.
Enkä piru vie suvaitse sitä siltä mieheltäkään, joka jonkinlaista sutinaa kanssani on harrastanut!
Jos äijä on käynyt vieraissa, ei siinä missään vaiheessa enää puhuta parisuhteen tilasta. The End.
Eikä varmaan kovin moni nainenkaan puhuisi, vaikka te äijät kyllä puhutte anteeksi antavista naisista; kuin olisivat enemmistönä naispuolisista väestöstä. Yritätte vaan yleistää asiaa käytännössä; omaan lumpusteluunne.Tottakai olisin naisella avoin yksityisasioistani ja menoistani, ei niissä olisi mitään salattavaa toisin kuin näytät kuvittelevan. En vaan haluaisi välttämättä sitä että parisuhteen tilaa pitää jatkuvasti käyökkistellä ja puntaroida jos molemminpuolin menee hyvin, olisi vähän turhaa sellaisessa tilanteessa tehdä ongelmia olemattomista asioista.
- Nainen39vee
Harmaaritari kirjoitti:
Tottakai olisin naisella avoin yksityisasioistani ja menoistani, ei niissä olisi mitään salattavaa toisin kuin näytät kuvittelevan. En vaan haluaisi välttämättä sitä että parisuhteen tilaa pitää jatkuvasti käyökkistellä ja puntaroida jos molemminpuolin menee hyvin, olisi vähän turhaa sellaisessa tilanteessa tehdä ongelmia olemattomista asioista.
Mutta eihän siinä silloin mene "molemminpuolin hyvin", jos toisen mielestä tilanteen pitäisi muuttua johonkin suuntaan ja hän tuntee tarvetta keskustella parisuhteen tilasta.
Nainen39vee kirjoitti:
Mutta eihän siinä silloin mene "molemminpuolin hyvin", jos toisen mielestä tilanteen pitäisi muuttua johonkin suuntaan ja hän tuntee tarvetta keskustella parisuhteen tilasta.
Olin jo menossa nukkumaan mutta laitan vielä tähän pohdittavaksi sen että eikös vika ole silloin naisessa eikä parisuhteessa jos se nainen tahtoo muuttaa jo valmiiksi mukavasti sujuvaa suhdetta. Suhde on ok ja mies on ok niin ei siinä ole kuin yksi ilmeinen viallinen jos sille ei kelpaa se mitä jo on on. Ehkä se nainen sitten tahtoo erota saavuttakseen mitä? mukavaa sinkkuelämää jossa itse saa päättää omista asioistaan? no sillähän on jo se sen miehen kanssa mutta se ei riitä, nainen tahtoo ravistella puuta saadakseen kookospähkinän putoamaan päähänsä. Siinä vakaassa jo olemassa olevassa tilanteessa pähkinä saisi olla rauhassa eikä naisella olisi pää kipeänä mutta nainen tahtoo välttämättä tilanteen sellaiseksi ettei itsellä, puulla eikä miehellä ole enää kivaa. kai se kertoo jostain naisten sisäsyntyisestä levottomuudesta tuollainen.
Harmaaritari kirjoitti:
Olin jo menossa nukkumaan mutta laitan vielä tähän pohdittavaksi sen että eikös vika ole silloin naisessa eikä parisuhteessa jos se nainen tahtoo muuttaa jo valmiiksi mukavasti sujuvaa suhdetta. Suhde on ok ja mies on ok niin ei siinä ole kuin yksi ilmeinen viallinen jos sille ei kelpaa se mitä jo on on. Ehkä se nainen sitten tahtoo erota saavuttakseen mitä? mukavaa sinkkuelämää jossa itse saa päättää omista asioistaan? no sillähän on jo se sen miehen kanssa mutta se ei riitä, nainen tahtoo ravistella puuta saadakseen kookospähkinän putoamaan päähänsä. Siinä vakaassa jo olemassa olevassa tilanteessa pähkinä saisi olla rauhassa eikä naisella olisi pää kipeänä mutta nainen tahtoo välttämättä tilanteen sellaiseksi ettei itsellä, puulla eikä miehellä ole enää kivaa. kai se kertoo jostain naisten sisäsyntyisestä levottomuudesta tuollainen.
Ei kummassakaan ole mitään vikaa. Pöhkö ajatus. Ihmiset haluavat eri asioita. Jos suhteelta kaivataan täysin eri asioita niin silloin ei sovita yhteen, vaikka toisesta tykkäisi.
Itse en kykenisi suhteeseen, jossa tapailtaisiin vain silloin tällöin. Ei se minusta olisi edes parisuhde vaan muistuttaisi enemmän vakipanosuhdetta, jota en halua. Oma toiveeni on löytää kumppani, jonka kanssa lopulta muuttaa yhteen ja mennä naimisiin mikä kai lasketaan ”etenemisessä”. Jos mies olisi sellainen, ettei parisuhteesta voisi koskaan mitään puhua eikä mitään toiveitteni kaltaista olisi näköpiirissä, tuntuisi minusta siltä, ettei mies ole varma siitä tahtooko oikeasti olla minun kanssani.- Nainen39vee
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, siis ei suhde juuri koskaan ole faktisesti ok tai ei-ok - se mitä se on, on suhteen osapuolten määriteltävissä. Sama suhde voi olla toisen mielestä ok ja toisen mielestä ei. Vikaa ei ole kummassakaan, vaan silloin vain ilmeisesti halutan suhteelta eri asioita. Toki se silloin ei siinä mielessä ole ok, että molemmat eivät ole samoilla linjoilla, mutta kummankaan toiveet sinänsä eivät välttämättä ole yhtään parempia tai huonompia. Tällaisessa tilanteessa ainoa mahdollinen keino ratkaista ongelma ja saavuttaa molemminpuolinen ymmärrys, on nimenomaan puhuminen. Muuten se ero tulee väistämättä, tai ainakin riidat. Mutta keskustelun myötä voi olla, ettei tule riitaa eikä eroa, vaan löytyy jokin yhteisymmärrys. Se vaihtoehto, että jompi kumpi vaan tukahduttaa omat toiveensa, ei oikein ole toimiva ratkaisu.
- hmmmmm
Harmaaritari kirjoitti:
Entäs sellainen tilanne, että sinä tykkäät ihan sikana naisesta, mutta joku asia teidän suhteessa hiertäisi sinua. Naisen mielestä kaikki on paremmin kuin hyvin.
Sinä esim. haluaisit enemmän seksiä, mutta naisen kannalta seksimäärä on optimaali.
Parisuhteen tilasta ei siis pidä keskustella, koska kaikki on hyvin. Parisuhde on hyvä, nainen on hyvä, vain sinussa on vikaa. Et siis viritä keskustelua aiheesta ja yritä päästä molempia tyydyttävään kompromissiin, vaan lähdet lätkimään vaikka ihan sairaasti tykkäät siitä naisesta. Tai vaihtoehtoisesti kärvistelet sitten, etkä kerro naisellesi ongelmastasi. - mazy
Harmaaritari kirjoitti:
Mukava suhde tarkoittaa sitä, että molemmilla on mukavaa. Ei vain miehellä. :D
Sitä se yhteisvastuukin on, että ottaa vastuuta paitsi omasta mukavuudestaan myös kumppanin. Ja se on monille niin vaikeaa, ettei suhteet siksi kestä. Riidat tulee AINA siitä, ettei jompi kumpi koe suhdetta tarpeeksi mukavaksi ja oloaan hyväksi. Olkoon se syy mikä tahansa.
Erillissuhteet on lisääntyneet..
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000089142.html
"Joka kymmenes elää erillissuhteessa"
Tilastollisestihan heidätkin lasketaan sinkuiksi.Koska useimmat nyt vaan tahtoo sinne "next levelille" Ehkä nuorena on kivaa hengailla silleen kaveri tyylillä mutta kun ikää alkaa tulemaan, kyllä sitä jo tarvitsee muuta,jos yhdessä on oltu pitkään..Sellainen kamuhengailu kun ei ole mikään "turvallinen" liitto, u know: p
Minusta kamuhengailu juurikin on turvallinen liitto kun ei ole lusikat liian tiukassa nipussa samassa laatikossa ja laatikko talossa jossa on yhteistä velkaa. Kamuhengailussa on se hyvä että jos tuleekin sitten se että nainen keksii naistenlehdistä että hänen liitto on ihan huono ja voimaantuu eroamaan se käy sitten kätevästi kun on molemmilla omat tavarat ja taloudet jo valmiina olemassa.
- trolli
Harmaaritari kirjoitti:
Minusta kamuhengailu juurikin on turvallinen liitto kun ei ole lusikat liian tiukassa nipussa samassa laatikossa ja laatikko talossa jossa on yhteistä velkaa. Kamuhengailussa on se hyvä että jos tuleekin sitten se että nainen keksii naistenlehdistä että hänen liitto on ihan huono ja voimaantuu eroamaan se käy sitten kätevästi kun on molemmilla omat tavarat ja taloudet jo valmiina olemassa.
Kuten jo totesin... herra nyppisi rusinoita pullasta!
Kahden - kolmen päivän välein, vai peräti viikonloppuna ainoastaan syötäisiin naisen luona, koska on luultavasti se parempi kokki. Samalla ratkeaisi se yöpyminenkin... siellä naisen kotona, luonnollisesti koko viikonloppu hengailtaisiin.
Muija käy siis kaupassa varaamassa ruoka tarvikkeet, ja tekee alustavat työt ...niin itse ruuan valmistukseen ei niin kauheasti enää tarvitse aikaa tuhlata, ja leipoo koska se nyt on ainakin Harmiksesta asiaan kuuluvaa... saada tuoreita leivonnaisia.
"Minusta kamuhengailu juurikin on turvallinen liitto kun ei ole lusikat liian tiukassa nipussa samassa laatikossa ja laatikko talossa,"....
....jossa sulla ei ole mitään velvotteita!
Ihan oikeesti, Harmis sä nyt venkoilet... sukupuolisuhdetta sinäkin haet; ilman mitään velvotteita.
Kun kyllästyt; Heippa, kiitos kaikesta eikä muistella pahalla! Pidä huolta itsestäs,mä meen nyt!
peppupupu; "Sellainen kamuhengailu kun ei ole mikään "turvallinen" liitto, u know: p"
Kuten mä jo aikaisemmin sanoin.... harva nainen avointa suhdetta kannattaa!
Se nyt vaan on teidän miesten; kutinaa... =))
Pidä kaikin mokomin oma mielipiteesi. Mulla taas on omanlaiseni käsitys asiasta! trolli kirjoitti:
Kuten jo totesin... herra nyppisi rusinoita pullasta!
Kahden - kolmen päivän välein, vai peräti viikonloppuna ainoastaan syötäisiin naisen luona, koska on luultavasti se parempi kokki. Samalla ratkeaisi se yöpyminenkin... siellä naisen kotona, luonnollisesti koko viikonloppu hengailtaisiin.
Muija käy siis kaupassa varaamassa ruoka tarvikkeet, ja tekee alustavat työt ...niin itse ruuan valmistukseen ei niin kauheasti enää tarvitse aikaa tuhlata, ja leipoo koska se nyt on ainakin Harmiksesta asiaan kuuluvaa... saada tuoreita leivonnaisia.
"Minusta kamuhengailu juurikin on turvallinen liitto kun ei ole lusikat liian tiukassa nipussa samassa laatikossa ja laatikko talossa,"....
....jossa sulla ei ole mitään velvotteita!
Ihan oikeesti, Harmis sä nyt venkoilet... sukupuolisuhdetta sinäkin haet; ilman mitään velvotteita.
Kun kyllästyt; Heippa, kiitos kaikesta eikä muistella pahalla! Pidä huolta itsestäs,mä meen nyt!
peppupupu; "Sellainen kamuhengailu kun ei ole mikään "turvallinen" liitto, u know: p"
Kuten mä jo aikaisemmin sanoin.... harva nainen avointa suhdetta kannattaa!
Se nyt vaan on teidän miesten; kutinaa... =))
Pidä kaikin mokomin oma mielipiteesi. Mulla taas on omanlaiseni käsitys asiasta!Muuten hyvä mutta kyllä kaupassa käytäisiin porukalla ja harmis maksaa ostokset koska miehet tekee niin :) Sitten lauantai-aamuna kun nainen leipoo pullaa harmis reippaana herää renkaiden vaihtoon, vaihtaa naisen autoon turvalliset talvirenkaat hyvissä ajoin niin että on naisen turvallista ajella ja kulkea. Sisälle palattuaan tarkistaa harmis tietysti naisen asunnon lapuujen tilanteen, onko vaihdettavia, pari taulukoukkuakin napauttaa harmis paikalleen ennen kuin istahtaa tuoreen kahvin ja pullan ääreen keittiöön.
- so.gone
Harmaaritari kirjoitti:
Muuten hyvä mutta kyllä kaupassa käytäisiin porukalla ja harmis maksaa ostokset koska miehet tekee niin :) Sitten lauantai-aamuna kun nainen leipoo pullaa harmis reippaana herää renkaiden vaihtoon, vaihtaa naisen autoon turvalliset talvirenkaat hyvissä ajoin niin että on naisen turvallista ajella ja kulkea. Sisälle palattuaan tarkistaa harmis tietysti naisen asunnon lapuujen tilanteen, onko vaihdettavia, pari taulukoukkuakin napauttaa harmis paikalleen ennen kuin istahtaa tuoreen kahvin ja pullan ääreen keittiöön.
Nainen sua kattele. Nainen on jo lähtenyt kun sinä etsit vielä tunkkia.
so.gone kirjoitti:
Nainen sua kattele. Nainen on jo lähtenyt kun sinä etsit vielä tunkkia.
Ei oo pakko jos ei taho. Sitähän minä tässä koetan selittää miten kätevää on kun nainen voi pullakahvien jälkeen lähettää harmiksen kotiiinsa tunkkeineen. epäloogisena olentona nainen mieluummin tietysti ottaa jonkun jännän joka parkkeeraa itsensä naisen sohvalle eikä lähde siitä kulumallakaan, lauantaiaamuna ei nainen ehdi leipomaan pullaa kun jännä lähettää sen lähikauppaan kaljan ostoon tai muuten......, nainen kuuluu jännälle 24/7 eikä näe ulospääsyä tilanteestaan.
- trolli
Harmaaritari kirjoitti:
Muuten hyvä mutta kyllä kaupassa käytäisiin porukalla ja harmis maksaa ostokset koska miehet tekee niin :) Sitten lauantai-aamuna kun nainen leipoo pullaa harmis reippaana herää renkaiden vaihtoon, vaihtaa naisen autoon turvalliset talvirenkaat hyvissä ajoin niin että on naisen turvallista ajella ja kulkea. Sisälle palattuaan tarkistaa harmis tietysti naisen asunnon lapuujen tilanteen, onko vaihdettavia, pari taulukoukkuakin napauttaa harmis paikalleen ennen kuin istahtaa tuoreen kahvin ja pullan ääreen keittiöön.
Kuule; kyllä mä saan lampun vaihdettua valaisimeen, mulla on A-tikkaatkin 1,6m korkeat ett silläpuolen ei mitään hätää. Mutt jos katossa oleva sähköinen johtokiinnike on sellainen vanhan aikainen sokeripala, ja valaisimesta pitää poistaa se töpseli osanen ja johto työntää siihen ns. sokeripalaan, jotta sähkö syttyy lampussa. Niiiiin...
Niin mielelläni luovutan ja istun vaikka pimeässä, tai sytytän kynttilöitä, kuin alan grillaamaan itseäni sähköllä. Homma mitä todella pelkään... sähkötyöt, niitä en tee!
Taulukoukun naputtelu seinään vielä onnistuu... paitsi; jos joutuu poraamaan ensin kiviporaterällä reijän seinään ja siihen hakkaamaan sen kiila-ankkurin = proppu vai mikä se nyt olikaan ja vasta siihen tulee se koukkunaula. Ei kuulu sekään mun toimenkuvaan... ohi, tehkööt joku toinen!
Mä kudon vaikka villasukat ... siitä hyvästä, broidille! Kyllä heillä sukissa pysyvät, vaikka hänen vaimonsa ei kudokkaan. Mä delekoin ne hommat joita en itse tee, yleensä Faijalle tai broideille.
Hätätapauksessa homma sitt luisuu Juntuselle, jos en saa nakitettua suvun äijistä ketään.
Hyvää yötä, en viitsi sua enempää nuijia... samaan äijien kastiin näytät sinäkin kuuluvasi, vaikka aluksi susta hieman toisenlaisen kuvan saa. trolli kirjoitti:
Kuule; kyllä mä saan lampun vaihdettua valaisimeen, mulla on A-tikkaatkin 1,6m korkeat ett silläpuolen ei mitään hätää. Mutt jos katossa oleva sähköinen johtokiinnike on sellainen vanhan aikainen sokeripala, ja valaisimesta pitää poistaa se töpseli osanen ja johto työntää siihen ns. sokeripalaan, jotta sähkö syttyy lampussa. Niiiiin...
Niin mielelläni luovutan ja istun vaikka pimeässä, tai sytytän kynttilöitä, kuin alan grillaamaan itseäni sähköllä. Homma mitä todella pelkään... sähkötyöt, niitä en tee!
Taulukoukun naputtelu seinään vielä onnistuu... paitsi; jos joutuu poraamaan ensin kiviporaterällä reijän seinään ja siihen hakkaamaan sen kiila-ankkurin = proppu vai mikä se nyt olikaan ja vasta siihen tulee se koukkunaula. Ei kuulu sekään mun toimenkuvaan... ohi, tehkööt joku toinen!
Mä kudon vaikka villasukat ... siitä hyvästä, broidille! Kyllä heillä sukissa pysyvät, vaikka hänen vaimonsa ei kudokkaan. Mä delekoin ne hommat joita en itse tee, yleensä Faijalle tai broideille.
Hätätapauksessa homma sitt luisuu Juntuselle, jos en saa nakitettua suvun äijistä ketään.
Hyvää yötä, en viitsi sua enempää nuijia... samaan äijien kastiin näytät sinäkin kuuluvasi, vaikka aluksi susta hieman toisenlaisen kuvan saa.Aaattelepas miten kätevää ois kun olis turvallinen mies siinä pitelemässä tikkaita kun nouset lampunvaihtoon, tai jos tarvii kytkentöjä tehdä niin mies hoitaa, niin kuin ne proppaamisetkin. Sun ei tarviis kuin leipoo välillä vähän tuoretta pullaa niin renkaatkin vaihtuis autoon ihan itsestään :)
Hyvää yötä, en ottanu nuijimisena vaan ihan hyvänä näkökantana tuon sun palautteen :) väittäisin kyllä useimmista eroavani siinä että minä en ainkaan huijaa ketään vaan pyrin aina rehellisyyteen.- sellaistamiettinyt
Harmaaritari kirjoitti:
Aaattelepas miten kätevää ois kun olis turvallinen mies siinä pitelemässä tikkaita kun nouset lampunvaihtoon, tai jos tarvii kytkentöjä tehdä niin mies hoitaa, niin kuin ne proppaamisetkin. Sun ei tarviis kuin leipoo välillä vähän tuoretta pullaa niin renkaatkin vaihtuis autoon ihan itsestään :)
Hyvää yötä, en ottanu nuijimisena vaan ihan hyvänä näkökantana tuon sun palautteen :) väittäisin kyllä useimmista eroavani siinä että minä en ainkaan huijaa ketään vaan pyrin aina rehellisyyteen.Olet oikeassa tuossa, että olisi kivaa jos olisi mies auttamassa tietyissä korjausjutuissa vaikka itsekin osaan jotain tehdä, mutta en kaikkea. Parin viime vuoden aikana se on korostunut. Ei ole aina helppoa olla yksin vastuussa niin monista asioista.
- joopa.joo
Harmaaritari kirjoitti:
Sulle siis tarttee pullaa leipoa vain kaks kertaa vuodessa, vai alvariinsako sä niitä renkaita edestakaisin hyppät vaihtelemassa?
joopa.joo kirjoitti:
Sulle siis tarttee pullaa leipoa vain kaks kertaa vuodessa, vai alvariinsako sä niitä renkaita edestakaisin hyppät vaihtelemassa?
Tottakai mies suorittaa kaikenlaisia muitakin pikkutoimia pitkin vuotta, kuten vaikkapa jos pitää kaataa puu naisen pihasta on kätevää jos on mies sitä suorittamaan, ei tarvitse kalliina ostopalveluna hoitaa sitten.
- trolli
Harmaaritari kirjoitti:
Aaattelepas miten kätevää ois kun olis turvallinen mies siinä pitelemässä tikkaita kun nouset lampunvaihtoon, tai jos tarvii kytkentöjä tehdä niin mies hoitaa, niin kuin ne proppaamisetkin. Sun ei tarviis kuin leipoo välillä vähän tuoretta pullaa niin renkaatkin vaihtuis autoon ihan itsestään :)
Hyvää yötä, en ottanu nuijimisena vaan ihan hyvänä näkökantana tuon sun palautteen :) väittäisin kyllä useimmista eroavani siinä että minä en ainkaan huijaa ketään vaan pyrin aina rehellisyyteen.Luin nyt koko tämän keskustelun läpi, kaikki käytetyt puheenvuorot.
"Väittäisin kyllä useimmista eroavani siinä että minä en ainkaan huijaa ketään vaan pyrin aina rehellisyyteen."
- Samma här, meillä on jo tässä vaiheessa esim. aivan erinlaiset tavoitteet!
Sinä haet vaki kaveria sukupuolisuhteen ja tapailun merkeissä ja avunannossa niissä vaihtoehtoisissa töissä... joissa toinen on pätevämpi suorittaja.
- Minä haen puolisoa jonka kanssa hankin perheen ja muksuja, joka pitää myös mun puoliani muuta maailmaa vastaan, hellimällä mua ja tukemalla henkisesti ... olemalla läsnä aina tarvittaessa, olemalla me!
Eli mä haen sitä liittoa, en välttämättä avioliittoa ... niin kauan kuin ei ole lapsia, mutt jos lapsia parisuhteessa syntyy, niin ainoa oikea tapa silloin on myös mennä avioliittoon.
Turvata joka tapauksessa niiden lasten etu... jos sattuisi käymään jotain odottamatonta elämässä.
Minä kun en ole esim. 100%.sti terve ihminen, mulla on loppuikäni kestävä lääkityskin, thyroxin.
Niin ett tuo kamuhengailu ei ainakaan mulle tule edes sopimaan, ilman sitä keskustelua tahtoo sinne "next levelille"!
Relax, mä en ole syömässä sua ja varallisuuttasi,
kunhan selvitin omia ajatuksiani asiasta... mikä käy ja mikä ei käy, mulle!
Päivän jatkoja sullekin!
Ihmeellisiset vaatimukset tulee vain toisen huonosta käytöksestä, ei mistään muusta.
- ehkäsiks
Elämähän on kehittymistä. Voiko asiantuntijatehtävissä toimiva pysyä vaan vuodesta toiseen pysyä samalla tietotasolla ja säilyttää työpaikkansa? Voiko ammattilaiskoripalloilija vain opetella donkkaamaan ja loppukautensa käydä välillä vaan lenkillä?
- 7658568568568368
Naistenhan yleensä pitää tuntea menevänsä "eteenpäin", muuten ollaan jämähdetty rutiiniin. Ja rutiinihan on naisten mielestä parisuhteen tappaja koska se on tylsää, tylsyys taas on oikeutus jättää mies ja alkaa katselemaan muita jännempiä.
- Nainen39vee
"Olen vaan huomannut että ennemmin tai myöhemmin naisille ei riitä semmoinen mukava yhdessäolo silloin kuin molemmille sopii vaan parisuhteessa pitäisi niiden mielestä edetä seuraavalle levelille tms., jos mies ei ole siihen valmis koska on mukavaa jo muutenkin sitten pitäisi keskustella siitä parisuhteen tilasta, jossa menee muuten kyllä mukavasti mutta nainen on tyytymätön kun homma ei "etene". Miksi sen pitäisi edetä jos on jo valmiiksi mukavaa?"
Mitä tarkoitat etenemisellä ja toisaalta mukavalla? Kuulostaa jotenkin oudolta kavahtaa suhteen etenemistä, koska kyllähän mikä tahansa ihmissuhde kehittyy ja etenee, kaverisuhteetkin.- Ananias.Palstamäki
"Mitä tarkoitat etenemisellä ja toisaalta mukavalla? Kuulostaa jotenkin oudolta kavahtaa suhteen etenemistä, koska kyllähän mikä tahansa ihmissuhde kehittyy ja etenee, kaverisuhteetkin."
Ymmärrän sen, että pariskunnalla voi olla yhteisiä hankkeita joiden eteen tehdään työtä, mutta en saa oikein kiinni ajatuksesta että parisuhde itsessään muuttuisi. - Nainen39vee
Ananias.Palstamäki kirjoitti:
"Mitä tarkoitat etenemisellä ja toisaalta mukavalla? Kuulostaa jotenkin oudolta kavahtaa suhteen etenemistä, koska kyllähän mikä tahansa ihmissuhde kehittyy ja etenee, kaverisuhteetkin."
Ymmärrän sen, että pariskunnalla voi olla yhteisiä hankkeita joiden eteen tehdään työtä, mutta en saa oikein kiinni ajatuksesta että parisuhde itsessään muuttuisi.No minä tulkitsin tuon niin, että jos ei saa edetä next levelille, jäädään sellaiseen tapailuvaiheen kaverilliseen hengailuun, jossa ei edetä toisaalta liian syvälliselle tasolle, mutta ei myöskään tule liian tiivistä yhdessäoloa eikä liian intensiivistä henkisesti - saati että tehtäisiin mitään isompia liikkeitä kuten tutustuttaisiin toisen lähipiiriin, mietittäisiin yhteisiä matkoja, yhdessä asumista tms. Kyllä minun kokemukseni mukaan parisuhdekin syvenee ja sen myötä myös muuttuu. Pitkässä suhteessahan on jo paljon enemmän sävyjä kuin alkuvaiheen kaverillisessa mukavassa yhdessäolossa.
- Ananias.Palstamäki
Nainen39vee kirjoitti:
No minä tulkitsin tuon niin, että jos ei saa edetä next levelille, jäädään sellaiseen tapailuvaiheen kaverilliseen hengailuun, jossa ei edetä toisaalta liian syvälliselle tasolle, mutta ei myöskään tule liian tiivistä yhdessäoloa eikä liian intensiivistä henkisesti - saati että tehtäisiin mitään isompia liikkeitä kuten tutustuttaisiin toisen lähipiiriin, mietittäisiin yhteisiä matkoja, yhdessä asumista tms. Kyllä minun kokemukseni mukaan parisuhdekin syvenee ja sen myötä myös muuttuu. Pitkässä suhteessahan on jo paljon enemmän sävyjä kuin alkuvaiheen kaverillisessa mukavassa yhdessäolossa.
No joo, en pohtinut syvällisemmin mitä Harmis odottaa suhteelta.
Ilmeisesti Harmis odottaa pullaa ja kahvia korvaukseksi renkaidenvaihdosta, ehkä ei kait sitten esim. piparia jouluna. Voisi tosiaan miettiä ajetaanko talvikausi piikkipyörillä vai kitkoilla?
Jos ajetaan piikkipyörillä, niin pullakahvit nautittaisiin tuossa suhteessa peräti kaksi kertaa vuodessa, kitkapyöräsuhteissa kerran vuodessa.
Mitäpä jos Harmiksella tekisi mieli useammin pullaa? Konditoria vai renkaanvaihtoa keskellä kesää? Ei tuosta kaverista ota selvää.
- horinatseis
Täyttä bulshittiä, et voi syödä ja säästää. Sä vetäisit vaan kermat kakusta. Toi mikään suhde ole. Lapsellista puhetta.
- Ananias.Palstamäki
"Et voi syödä ja säästää."
Tein tänään jauhelihamakaronilaatikkoa kilosta naudan jauhelihaa (aurinkokuivattuja tomaatteja, sipulia, pekonia, paprikaa ja maidon korvasin kermalla). Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi, mutta syödessä tuntui kuin söisi ja säästäisi samaan aikaan, sillä vuoka ei juurikaan vajentunut. - Tagliatelletortellini
Ananias.Palstamäki kirjoitti:
"Et voi syödä ja säästää."
Tein tänään jauhelihamakaronilaatikkoa kilosta naudan jauhelihaa (aurinkokuivattuja tomaatteja, sipulia, pekonia, paprikaa ja maidon korvasin kermalla). Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi, mutta syödessä tuntui kuin söisi ja säästäisi samaan aikaan, sillä vuoka ei juurikaan vajentunut.Liian tiukkaa tavaraa jos ei juurikaan vajentunut. Munamaito enemmän. Makaroonilaatikossasi on ollut vikaa.
- Ananias.Palstamäki
Tagliatelletortellini kirjoitti:
Liian tiukkaa tavaraa jos ei juurikaan vajentunut. Munamaito enemmän. Makaroonilaatikossasi on ollut vikaa.
Syötiin likkojen kanssa kaksin käsin, mutta tuntui kuin säästettäisiin (vaikka oikeasti syötiin).
Oli hyvää, ei mitään vikaa.
- kunhaneikosketa
Siis "parisuhteen" tilasta.
- wanhaämmä
Ei asiat vaatimalla parane, mutta keskustelemalla ehkä. Mutta eikö jo ihan aluksi ole tullut selväksi mitä kumpikin suhteelta hakee, vai tarkoitatko että olette jääneet johonkin tapailuvaiheeseen, jossa vain hymyillään jännittyneenä uutuudenviehätyksestä? Oletat, että toinen haluaa samaa kuin sinä? Voi olla vaikeaa löytää niin hyvää ajatustenlukijaa, joka on vieläpä kanssasi samaa mieltä kaikessa.
Sulla korostuu aina tuo pullan leipominen ja renkaiden vaihto, kun puhut unelmanaisestasi. Renkaita vaihdetaan kuitenkin vain pari kertaa vuodessa, eikä siihen mene kauaa naiseltakaan. Usein ne tulee vaihdettua liikkeessä samalla kun ostaa uudet renkaat.
Tilanteet ja ihmiset muuttuvat. Mutta minäkin voin ihan varmuudella sanoa heti, etten halua ketään asumaan saman katon alle. En ole hankkimassa yhteistä omaisuutta kenenkään kanssa. Enkä muuttamassa nykyistä hyvää elämääni harrastuksineen muiden vaatimuksiin. Että näillä mennään. Siltä kannalta ymmärrän sun näkemyksen, jos toinen luulee tai toivoo tilanteen muuttuvankin jatkossa. - hmmmmm
Mielestäni käytät vääriä termejä, kun puhut parisuhteesta, vaikka tarkoitat tapailusuhdetta. Kaikista tämän ketjun kommentoinneistasi päätellen, sinun mielestäsi suhteen ei koskaan pitäisi edes edetä parisuhteksi, vaan säilyä tapailusuhteena "kunnes kuolema teidät erottaa".
- eivapaillemiehille
Eiköhän sinulla ole miehinen ajatteluvirhe? Naisella parasta ennen päivä tulee eteen paljon ennen miestä, joten useimmat hakevat kumppania nimenomaan siksi, että haluavat saada perheen ja lapsia. Sitä kohti nuoren naisen ajattelu suuntautuu. Jos nainen ei halua lapsia, ei hän välttämättä halua sitoutua millään tasolla vapaaseen mieheen, vaan käyttää yhden illan juttuja tai tapailee ukkomiestä (kuten itse teen, sama ukkomies 10 vuotta).
Eli etsit seuralaista väärästä paikasta, väärästä naisryhmästä tai väärästä ikäryhmästä. Jos vähän vanhempi nainen, eronnut nainen, yksinhuoltaja tai varattu nainen käy, niin voit jopa saada haluamasi suhteen. Et nuoren, vapaan ja perheen haluavan nainsen kanssa.
Toinen pointti on se, että ihminen ei pysy samana, vaan muuttuu. Ja niin suhdekin. Siinä on osapuolinea kaksi omaan suuntaansa etenevää ihmistä, joten ei suhdekaan pysy vakiona. Jollei suhde tyydytä, ja sen eteen ei voi tai kannata tehdä työtä, niin sitten on etsittävä vaihtari. - sokerihuntu
Huvittaa, kun Harmiksen pullantuoksuinen unelmamorsian saa yhä uudelleen aikaan ärsytystä :D
Varmaan tässä ajatellaan asiaa "tarviiko korjata jos ei ole rikki". Jos sterotyyppisesti ja vanhakantaisesti ajatellaan että mies hoitaa perheen autohommat niin siinähän voisi ajatella asiat toisesta suunnasta. Perheessä on auto ja molemmat sitä käyttävät sekä omiin että yhteisiin menoihin.
Mies toteaa naiselle että autoon olisi hyvä saada vakionopeuden säädin. Nainen saattaa sitä ihmetellä koska näinkin ollaan pärjätty. No säädin tulee tai ei mutta kohta mies esittää että siihen tarvitaan turbo sama keskustelu uudelleen joka toistuu, kierroslukumittarin, alumiinivanteiden yms kanssa. Naisen silmissä nämä vaikuttavat ehkä kohtuuttomilta mutta miehen mielestä ne ovat "jotakin lisää" siihen autoiluun.
Hyvä puoli näissä sitten on että kyllähän näistä uusista asioista yleensä molemmat pääsevät nauttimaan mutta ongelmat tulevat eteen jos autosta se turbo hajoaa vaikka auto ilman sen asennusta olisi kestänyt tai jos sunnuntaiaamuna nainen ei saakkaan kahvia ja itse tehtyjä croissantteja sänkyyn kuten on viime viikkoina saanut niin riitahan siitä tulee kun tämä on merkki siitä että mies ei enää rakasta häntä.
Ihmiset tietysti on nässä rajoissa erilaisia mutta itse yritän kovasti kääntää ajatusmailmani siihen suuntaan että ei olisi vaatimuksia ja vaan toiveita. Olen kyllä Harmaaritarin kanssa samaa mieltä että jos on käyty kahvilla ja syömässä, treffailtu elokuvissa, urheilutapahtumissa, käyty keikoilla ja museoissa. Käyty yhdessä kaupassa, tehty näyteikkunaostoksia, tavattu toisen kavereita ja vanhemmat. Lisäksi ulkoiltu lenkkeilyn muodossa ja käyty vaeltamassa. Rakastellaan miltei päivittäin makuuhuoneessa ja sen lisäksi välillä olohuoneessa, autossa, teltassa ja mietitään ehtisikö tässä hississä kun tämä on niin hidas. Mun talosta löytyy naisen hammasharja sekä kourallinen pinnejä sekä kasa purnukoita. Naisen pyykkikoneessa taas pyörii minunkin vaatteita.
Jos sitten joku päivä ruokapöydässä nainen avaa keskustelun teemalla M184; meidän pitää keskustella suhteemme tilasta niin aika laila kuunteluoppilaana olen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873665
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813290Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683122On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702750Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli502292- 651842
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271809- 361779
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181719- 601678