Työsuhteen päättösopimus - paljonko sait?

rupeltaja

Päättösopimuksia tehdään esim. silloin jos halutaan päästä jostain yksittäisistä ihmisistä eroon. Tai jos halutaan kaunistella lukuja yt-neuvottelujen lopputuloksesta, sillä sopimuksen tekijä "irtisanoutuu itse", vaikka toinen vaihtoehto olisi se että työnantaja irtisanoo.

Minkälaisia korvauksia olette saaneet? Meillä tarjottiin irtisanomisajan palkkaa kerrottuna 1,5:llä 2 kk extraa. Eli käytännössä sopimuksen tekijä sai 3,5-11 kuukauden palkan sopimuksen myötä riippuen siitä, kuinka pitkä irtisanomisaika hänen tapauksessaan oli.

7

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruusuinen

      Vuoden 2013 yt-neuvottelujen jälkeen minut irtisanottiin. Irtisanomisaika oli 4 kk, mutta sopimalla sain 6 kk palkan. Tämä sopi minulle erittäin hyvin, sillä olin jo muutenkin harkinnut lähtöä ja hakenut työpaikkoja muualta. Niinpä kuittasin 6 kk palkan, varasin perheelle kolmen viikon lomamatkan, kävin vaihtamassa auton uudempaan ja aloitin seuraavalla viikolla uuden työnantajan palveluksessa.

      • Ruusuinen

        Lomamatkalla myin perheen varaosiksi.


    • Ruttunen

      Sain 18 kuukauden palkan mutta en könttänä vaan kuukausittain maksettuna.

    • PieniPiruVasempaan

      Olen antanut potkut niin, että henkilö sai itse mahdollisuuden erota. Käytännössä hän hyötyi irtisanomisajan palkan. Se on aika yleinen käytäntö silloin, kun on perusteet työsuhteen purkamiseen eli ei ole kyse mistään pienestä rikkeestä.

      Siksipä en palkaa ketään, joka on irtisanoutunut ilman, että on uusi työpaikka tiedossa. Osa on ihan kelpo porukkaa, mutta ne, jotka eivät ole, voivatkin olla sitten isoja roistoja.

    • Työtön-

      Sain 26000 euroa, olin vain viikon töissä.

    • Isopiru

      Ai, ettet palkkaisi? No, meillä tarjotaan yt-neuvotteluissa päättösopimuksia tuotannolis-taloudellisten irtisanomisen vaihtoehtona kun pörssiyhtiö haluaa parempipalkkaisia siististi ulos. On vähän vaikea olla ottamatta, kun jopa liiton lakimies on sitä mieltä että onhan se päättösopimus selvästi enemmän rahaa. Meillä siis 8-10 kk ilman työvelvoitetta.

    • Duunarit

      Niin teinkö oikean ratkaisun v.2013 työsuhteeni päättyi entisessä "RKTL" :sä tuotannollisista ja taloudellisista syistä kun eräs yksikkö lopetettiin,vaihtoehtona oli jatkaa jos meen työn perässä toiselle paikka kunnalle tai sanon itseni irti !
      Eli kun irtisanoudun saan 6kk irtisanomis korvauksen palkkani mukaan ja niin tein siitä hyötyi vain verottaja kovalla vero prosentilla,oikeastihan se oli tietenkin ennakkoon maksettua ansiosidonnaista päivärahaa joka laskettiin 9 kk:le !
      Tiedä häntä sitten mikä oikein mikä väärin tehty kuka kusetti oikeesti RKTL vai verottaja kun olin yksin kyydissä ja sokaistunut,kuitenkin oli tehtävä päätös jatkaa tai jäädä työttömäksi kymmeniä vuosia palvelleena !?
      Olen katkera tai sitten en varmaan kun törmään niihin johtoportaassa silloin olleisiin tulee kyllä keskustelua silloisesta muistan kyllä henkilöiden naamat ja nimet,siitä olen varma että heistä ei ole kukaan enää virassa /toimessa edes LUKE:sa jos onkin niin kopiokoneen paperi kasettien täyttäjänä !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      7974
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4656
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3361
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2186
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1697
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1586
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1518
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1209
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1118
    Aihe