Huomasin viikon käytön jälkeen käden syrjässä 2 cm leveän, punoittavan, kutiavan ja vähän kohoilevan, selkeärajaisen ihottuma-alueen. Onko muilla tullut iho ongelmia Suunto 3 fitnessin käytöstä?
Suunto 3 ja ihottuma?
48
14365
Vastaukset
- Pertti333
Miten saan sitten päivän askeltavoitteen täyteen?
- Laipuri
Vispaamalla kermaa
- Pertti333
Eikö kermaa vispaamalla tule ihottumaa?
- Uamupaskoo
Miksi tulisi. Kello käessäkö vispilöit jone
- samattäälä
Täälä sama juttu, en pysty pitämään kelloa 24/7 päällä, koska aiheuttaa tuon saman ongelman ranteen reunaan. Jotkut sanoo että kello on liian tiukalla niin siittä johtuu, mutta mä uskon että toisten ihot ei kestä tuota silikonia kun ei pääse iho sielä alla normaalisti hengittämään ja elämään. Eli auttaa josset pidä esim öisin sitä ollenkaan kädessä ja vähennä vielä jos siltikin vaan tahtoo iho rasittua..
- Siipeli
Sama ongelma täälläkin, nimenomaan ranteen ulkosyrjälle ilmestyy ihottumaläikkä. Mulla on atooppinen iho joten en ole kovin yllättynyt. Jännä vaan että samaan kohtaan ilmaantuu muillakin. Unen seurannan vuoksi olisi kiva pystyä pitämään yölläkin kelloa, täytyy varmaan vaihtaa hetkeksi toiseen käteen kello.
- Suunto
Sama täällä, tulin lueskelemaan onko muilla samaa. Käden ulkosyrjälle tullut ihottuma alue. Täytynee siis vähän rajoittaa kellon käyttöä!
- Pertti333
Olihan niitä kohtalotovereita! Pidin parin kuukauden tauon kellosta. Ihottumaläikällä kesti yli kuukauden lähteä. Nyt uusi yritys. Harmi tosiaan jos kelloa ei voi pitää yöllä, kun mielelläni seuraisin unta.
- Khyl
Täällä taas itse pidän ranteen sisäpuolella kelloa ja ihottumaläikkä tuli tarkalleen tuon sykkeenseurannan ledien kohdalle. Tiedä sitten mistä johtunee. Itsellä voi paljolti vaikuttaa metallityöt ja kertyvä paska vaikka melkein 2 kertaa päivässä vähintään huuhtelen kellon ja ihon.
- Kunto-Sami
Samantyyppiset oireet tuli puolen vuoden käytön jälkeen. Nyt vaihdoin oikeaan käteen ja en käytä kelloa enää saunassa ja suihkussa mahdollisten pesuainejäämien vuoksi. Saa nähdä, miten käy.
- Kaisa-79
Mulla myös tuli ihottumat ranteen ulkosyrjälle. Kokeilin toiseen ranteeseen sama juttu. Olin jonkun aikaa käyttämättä ja kokeilin uudelleen nii ei mennyt kuin hetki kun iho punaisena. Iho oli kuin olis palanut ja sitten lähti nahka.
- Pingerpori
Mulla Polarin mittari aiheutti niin pahan ihottuman, että jouduin palauttamaan sen. Garminin ranneke oli paljon miellyttävämpi, eikä aiheuta ihottumaa. Nykyään käytän sitä vain lenkeillä, koska kerran jo oli hieman punoitusta ranteessa. Tosin taisi olla hiertymää.
- Anonyymi
Eilen huomasin ihottuman, noin 3cm korkea ja 4cm leveä punoittava ja koholla oleva kohta ranteen ulkosyrjässä. Silikonirannekkeeseen oli jäänyt vähän ihoa. Jätin kellon pois ranteesta, pesin ja rasvasin mutta iho näyttää yönkin jälkeen aivan palaneelta.
Oliko Suunto kolmoseen mahdollista saada kangas- tai nahkarannekkeita? Muuten kello toiminut moitteetta ja ollut iso apu, olisi tylsää jos rannekkeen takia sitä ei voisi enää käyttää. - Anonyymi
Sama juttu. Ihottuma tuli hihnan päätä pitävien lenkkien kohdalle. Punoittava ihottuma. Ei kutise. Sama toistui toisessa kädessä.
- Anonyymi
Sama täällä. Sama reaktio on kyllä tullut tavallisen kellon nahkaremmistäkin. Pidin taukoa kellosta ja laitoin hydrokortisonivoidetta, parani eikä ole tullt takaisin, nyt ollut jo muutaman kuukauden kello melkein 24/7. Pidän sitä aika löysällä paitsi lenkeillä kiristän että ottaa kunnolla sykkeen.
- Anonyymi
Samoin minulle. Rannekkeen alle tulee selkeää ihottumaa; iho ei hengitä paksun rannekkeen alla ollenkaan. Harkitsen vakavasti tämän kellon vaihtamista toiseen, aikaisemmin ei tätä ongelmaa ole esim. polarin mittareiden kanssa ollut
- Anonyymi
Tere. Mulla kävi nyt polar vantage v kanssa sama ongelma.. Tosin vasta 1 vuoden käytön jälkeen ilmestyi ekan kerran elämässä. Ensin vasemman ranteen ulkosyrjään 3x3cm ihottumaläikkä. Tämän jälkeen kokeilin kelloa toiseen ranteeseen ja 2 päivää niin tapahtui sama.
Käytän itse kelloa 24/7 saunassa avantouinnissa yms, ainoa missä otan kellon pois kun käyn pesulla, kellon pesen 2-3 kertaa päivässä.
Ihmettelen sitä suuresti kun olen käyttänyt polarin tuotteita pian 5v M430/M600 ja näistä ei ole tullut minkään laisia oireita.- Anonyymi
Mulla sama homma. Yli 10vuotta ollu polarin mittarit eikä mitään. Nyt ignite kuukaudessa aiheutti kauhean ihottuman ulkosyrjälle ranteeseen..
- Anonyymi
Täällä kanssa sama ongelma polar igniten kanssa (valitettavasti). Ennen oli käytössä polarin a370 eikä koskaan mitään ihottumaa. Kummassakin kellossa on ollut käytössä silikoniranneke.
- Anonyymi
Kyllä tuli ihottumaa
- Anonyymi
Sama täällä.. käytin kaverin kelloa vain yön yli.eli vain n.12 tuntia.ranne ärtynyt punaiseksi.en edes ole tietääkseni millekään allerginen.mitähän myrkkyä ranneke sisältää???
- Anonyymi
Urheilukellin hihna-allergia on mahdollinen selitys, jos vika ei ole käyttäjästä, kuten esim. hihnan vetäminen liian kireälle, tai kemikaalijäämät käsissä hihnan alla.
- Anonyymi
Ihottuma tuli kellon alle. Nikkeliallergia on. Se on kovin yleinen. Mutta miten Polar Ignite mittaa sykkeen teknisesti? Voisiko kellon alle laittaa kankaan tai elmukelmua? Kosketusallergia ei silloin vaivaisi.
- Anonyymi
Nikkeliallergia kehittyy aika monelle, jos on nikkeliä ihoa vasten jatkuvasti. Miksi ihmeessä Polar on säästänyt tässä kohtaa? Nykyään missään kelloissa eikä markettien halpiskoruissakaan ei ole nikkeliä.
- Anonyymi
Lateksiallergia on kuuleman mukaan varsin yleinen, mutta ei kai sykemittarin rannekkeessa lateksia ole? Muutamia tuoteselosteita tavasin ja löytyi silikooni- sekä fluorielastomeerirannekkeita. Sitten on myös nahka- ja metallirannekkeita saatavana.
- Anonyymi
Kannattaa päivittäin pestä saippualla ja vedellä kello, ranneke ja ranne. Jos kellossa on irronnutta ihoa tms niin se muhii siellä alla.
Itsellä loppui oireet kun aloim tekemään niin. - Anonyymi
Joo itse huomasin kans ihottumaa ympäri rannetta, käytössä suunto 3. Kokeilen toisella rannekkeella jos siitä olisi apua. Mutta nyt hetken tauko ensin.
- Anonyymi
Minulle tuli Suunto Fitness 3 kellosta raju ihoreaktio nimenomaan kellorungon kohdalle. Pyöreä punainen läntti, kuin palovamma. Aion tuosta kellosta luopua, harmittaa kun muutoin olen tykännyt. Nyt pitäisi sitten miettiä millaisen urheilukellon uskaltaa seuraavaksi ostaa.... Samaa muovisekoitetta taitaa olla kaikissa, paitsi teräsrunkoisissa....
- Anonyymi
Minulla aivan samat oireet ja käytössä Suunto 3. En pysty käyttämään siinä määrin kuin haluaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla aivan samat oireet ja käytössä Suunto 3. En pysty käyttämään siinä määrin kuin haluaisin.
Alkoakaan ei pysty käyttämään niin paljon kun haluisi
- Anonyymi
Mulle myös tullut ihottumaa, palovammalta näyttävä. Suunto Spartan ollut kovassa käytössä 3 vuotta ja nytten allergiareaktiota. Vaihoin rannetta 2 viikkoa ja sama homma. Onkohan rannekkeessa myrkkyjä? pitää siirtyy Garminiin ja vaihtaa nahkaremmi tilalle.
- Anonyymi
Minulla garmin ja vaihdoin siihen allergoimattoman nahkarannekkeen mutta ei auttanut. Sama punainen läikkä ilmestyy. Luulin että se johtuisi hihnasta mutta johtuu itse kellosta.
- Anonyymi
Polarissa on ruostumatonta terästä, jossa on Polarin mukaan nikkeliä. Eli se on nikkeli, joka tekee ihottumaa. Harmittaa vietävästi. Minulla oli nikkeliallergiani tiedossa etukäteen mutta ei tullut mieleenkään että kalliissa urheilukellossa (Vantage M) on nikkeliä kun ei markettirihkamakoruissakaan enää ole!
- Anonyymi
Minulla on nikkeliallergia. Ja sama vaiva kuin teillä muilla: Suunto 3 aiheuttaa massiiviset ihottumat, jotka kortosonillakin paranevat huonosti. Todella tympii! Kallis kello, mutta nikkeliä. Ei tullut edes mieleen, kun ei sitä enää tavallisissa koruissa ja kelloissa ole. En tee kellolla mitään, sillä ihottuma ilmestyy hetkessä ja paranee tod. hitaasti. En osta Suuntoa enää.
- Anonyymi
Itellä suunto 9, olen pitänyt kelloa molemmissa ranteissa monia päiviä putkeen. Tästäpä sitten ranteet hiertyi ja punottaa eikä parane viikossa tai kahdessa. Silikonia myös ja näemmä ei sovi mun iholle. Jotain allergiaa siis kun oikeaan ranteeseen tuli tommone paukama ja kutittaa vielä.
- Anonyymi
Ei hyvää päivää! Näin paljon ongelmia ja ihmiset harmittelee keskustelupalstalla. Tehkää reklamaatio ja kello palautukseen jos sitä ei voi pitää. Alkavat käyttää kunnon materiaaleja aika nopeesti.
- Anonyymi
olisiko ukoilla piässä vika.
- Anonyymi
Itsellä suunto 9, ranteeseen tulee tunnissa parissa jo kipeä punoittava paukama ihottuma itse kellon alle ja punoitusta rannekkeen lenkkien kohdille. Nikkeliallergiaa itselläkin. Onko näissä kelloissa nikkeliä? Hullulta tuntuu jos liki kuuden sadan euron kellossa on moista.
- Anonyymi
Milla oli sama ongelma kun täällä muilla polar igniten kanssa. Ongelman ratkaisu omalla kohdalla on ollut pestä se kello joka ilta. Silikonin alla iho ei hengitä ja lika pääsee siellä muhimaan. :)
- Anonyymi
itsellä garmin 35 ja nyt myöhemin 245 aiheuttaa vielä pahemmat ihottumat ranteen alapuolelle, ei teippi auta välissä. onko se silikoni kun ihottumaa ei joka paikaan rannetta tule vai tuo ranneekkeen metalliosa kun ihottumaa on muuallakin kun just sen kohdalla. iho on kuiva joo. viikko ilman vähentää mutta heti kehittyy 2 päivässä samaks kuin ennen. eikö tod näitä rannekkeita voisi tehdä muusta aineesta?
- Anonyymi
ei taida rekkula auttaa, allerginen voi olla niin monelle asialle
- Anonyymi
Miten olisi nahka- tai kangashihna?
- Anonyymi
Riippuu onko mittarissa 22mm standardi vai mallikohtainen hihna.
- Anonyymi
Käyttäkää ohvia
- Anonyymi
Minulle ei tule rannekkeesta mitään, mutta kellon kohdalle tulee välillä palovammaan tapainen rakkula, mitä kuumottaa, jos pidän kokoajan ranteessa. Sen takia pakko pitää taukoja. Polarin kello.
- Anonyymi
Minulla auttanut jos arjessa pitänyt reenien välillä kelloa toisessa käessä. Myös polarin kello eikä ongelmaa ole talvipakkasilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla auttanut jos arjessa pitänyt reenien välillä kelloa toisessa käessä. Myös polarin kello eikä ongelmaa ole talvipakkasilla.
Pidin liian pitkään Garminia vasemmassa käessä, niin tuli hilseilyä ja punoitusta. Nyt oikeassa käessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidin liian pitkään Garminia vasemmassa käessä, niin tuli hilseilyä ja punoitusta. Nyt oikeassa käessä.
Pidät mittaria liika tiukalla.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391