Paavolan antikristusopetus

Pppppppp

Paavolanuusin opetus varoittaa kaikesta. Paavola sai eilen tuttavapariskunnan kautta jumalalta suoraan ilmoituksen että katolinen kirkko ei ole kristitty. Vain PPn kanssa vilpittömästi oikein uskovat ovat oikeassa ja muut vääärässä. PPn sanoo että nikealaiskkonstantiopollilainen tunustuson Pitää uskoa häntä.

En tiedä miten uskoa näihin. Paavolalaisiin oppetuksiin. Monnet ptää nitä väärinä.

Miten jumala on valinnut vain yhden oikean miljardeista kanavakseen

49

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petri.kirjoittaa.väärin

      Paavola sanoo, että Isä, Poika ja Pyhä Henki on lukuna yksi, mutta sitten Paavola selittää, ettei Poika ole Isä. Hän selittää aivan kummallisia. Paavola on saanut vaikutteita Jehovan todistajilta, mikä on käynyt aiemminkin ilmi. Jesajan kirjassa muuten lukee, että Jumalan Poika on Isä, joten Paavola kannattaa heti hylätä.

      Jes 9:5 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

      Hänellä on tapana selitellä omia sanomisia, kun on joutunut arvostelun alle. Paavola ei tunnuta virheitään vaan jatkaa niiden opettamista.

      • Petri.kirjoittaa.väärin

        Petri Paavola on kirjoittanut artikkelin Jeesus ei ole Isä. Paavola kirjoittaa kuin Jehovan todistaja:

        "Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä... Näet silloin, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä ja samalla Jumalan Poika... Tässä kirjoituksessa käsittelen harhaoppia, joka opettaa Jeesuksen olevan Isä Jumala. Tämä aihe on todella tärkeä, koska Jeesus on isä harhaopissa piilee suuri vaara harhautua pois uskosta. Tästä opista on monenlaisia variaatioita mm. Jeesus yksin harhaoppi jne. Raamatun opetus on kristallinkirkas ettei Jeesus ole Isä... Jos uskot Jeesuksen olevan Isä, niin silloin et tunnusta Jumaluudessa olevaa Poikaa ja Isää. Olet silloin vaarassa eksyä pois pelastuksesta, koska hylkäät kokonaan Herran Jeesuksen olemassaolon Jumalan Poikana ja teet Hänet toiseksi, joka Hän ei kuitenkaan ole."

        Tosin sanoen, että jos tunnustat Jeesuksen Kristuksen Isä Jumalaksi, niin et voi pelastua. Tämä on täyttä huuhaa kirjoittelua Paavolalta ja Jehovan todistajien harhaoppien levittelyä. Apostoli Tuomas sanoi, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala, joten asia on aivan selvä. Jeesus on Isä.

        Joh 17:11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        Joh 20:28,29 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • sdf
        Petri.kirjoittaa.väärin kirjoitti:

        Petri Paavola on kirjoittanut artikkelin Jeesus ei ole Isä. Paavola kirjoittaa kuin Jehovan todistaja:

        "Jeesuksen asemasta on paljon kiistaa ja väittelyä. Toiset sanovat Jeesuksen olevan luotu, jotkut sanovat Jeesuksen olevan Isä ja jotkut kiistävät kokonaan Jeesuksen Jumaluuden. Raamattu opettaa selkeästi, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä... Näet silloin, että Jeesus on Jumala, mutta ei Isä ja samalla Jumalan Poika... Tässä kirjoituksessa käsittelen harhaoppia, joka opettaa Jeesuksen olevan Isä Jumala. Tämä aihe on todella tärkeä, koska Jeesus on isä harhaopissa piilee suuri vaara harhautua pois uskosta. Tästä opista on monenlaisia variaatioita mm. Jeesus yksin harhaoppi jne. Raamatun opetus on kristallinkirkas ettei Jeesus ole Isä... Jos uskot Jeesuksen olevan Isä, niin silloin et tunnusta Jumaluudessa olevaa Poikaa ja Isää. Olet silloin vaarassa eksyä pois pelastuksesta, koska hylkäät kokonaan Herran Jeesuksen olemassaolon Jumalan Poikana ja teet Hänet toiseksi, joka Hän ei kuitenkaan ole."

        Tosin sanoen, että jos tunnustat Jeesuksen Kristuksen Isä Jumalaksi, niin et voi pelastua. Tämä on täyttä huuhaa kirjoittelua Paavolalta ja Jehovan todistajien harhaoppien levittelyä. Apostoli Tuomas sanoi, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala, joten asia on aivan selvä. Jeesus on Isä.

        Joh 17:11 "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        Joh 20:28,29 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Paavola puhuu pöytä. Jeesus on Isä, kuten Jeesus itse sanoo:

        Jh14: 8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä." 9 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. 11 Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.


      • sdf
        sdf kirjoitti:

        Paavola puhuu pöytä. Jeesus on Isä, kuten Jeesus itse sanoo:

        Jh14: 8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä." 9 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. 11 Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.

        Tarkoitin Paavola puhuu pötyä. Jeesus on Isä, kuten sen asia ihan selvästi Jeesus itsekin sanoo.


    • tätäkötarkoittaa

      Onko Paavola kahden jumalan kannalla? Pitääkö hän Isää Jumalana ja poikaa toisena Jumalana?

      • dogmatiks

        Paavola ensin sanoo, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat lukuna yksi enempää asiaa selittämättä, mutta sitten Paavola sanoo, ettei Poika ole Isä. Ota tästä nyt sitten selvää. Tämän jälkeen Paavola selittää, miten Poika eroaa Isästä. Hän selittää asiaa eri vertauskuvilla yms. Paavolan sotkee asioita keskenään ja yrittää puhu lukijansa ympäri monimutkaisella selityksellä.

        Ehkä asiaa pitää lähestyä sitä kautta, että miten lukija ymmärtää Paavolan kirjoituksen. Siitä saa sellaisen kuvan, että Paavola uskoo vähän samalla tavalla, miten Jehovan todistajat uskovat, että kyseessä olisi kaksi eri Jumalaa. Hän yrittää pestä kätensä sanomalla Jumalan olevan kolmiyhteinen, mutta kaikki muu selittely opettaa asian toisella tavalla.


    • Hankkikaa-elämä

      Tällä foorumilla näkyy olevan paljon mielenterveysongelmaisia, esimerkiksi tämän ketjun aloittaja ja kakkosviestin kirjoittaja.
      Tahallinen asioiden väärinymmärtäminen on eräs mt-ongelmien ilmentymä.

      • niiinpä-

        Sinä et halua kuulla Petri Paavolan kirjoitusten arvostelua, vaan lähdet puolustamaan Paavolaa halpamaisella tavalla, koska evääsi eivät riitä järkevään keskusteluun. Väität, että Paavolan arvostelijat olisivat mielisairaita. Kysymys ei ole tahallisesta väärinymmärtämisestä, vaan todellisen ongelman esille ottamisesta.


      • sdf

        Tässä on Jumalana Sanaa nimimerkille 'Hankkikaa-elämä ':

        Mt 5:22 ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


      • Hankkikaa-elämä

        Mielenterveysongelmaiset eivät ole hulluja.

        En ole Paavolan opetuslapsia. Minua ei hänen juttunsa kiinnosta, mutta on inhottavaa, jos vääristellään asia ihan toiseksi.


    • erwtrtyr

      Paavola voisi harjoitella sanomaan jotain tällaista: "Olen oppimaton mies, entinen juoppo, ei mitään muodollisia oppiarvoja. En ymmärrä kaikkea, mitä Raamatussa sanotaan, mutta uskon Raamattuun kirjaimellisesti. Ongelmana on vain oma riittämätön ymmärrykseni ja käännösväärennökset. Voisin tarkistaa Raamatun kohtien oikean muodon KJV:sta, mutta en osaa englantia. Haluaisin hirveästi olla Suuri Asiantuntija, ja toivon, ettei kukaan huomaa, että olen itseoppinut. Elämä ja varsinkin kuolema pelottaa minua, koska en osaa täysin luottaa Jumalan armoon, vaan ajattelen, että ihmisen pitää myös tehdä jotain pelastuakseen, uskomisen ja suullisen tunnustamisen lisäksi. Pelkään helvettiä. En juuri koskaan tunne tyyneyttä, iloa, rauhaa, riemua, kiitollisuutta, myötätuntoa."

      Voi tosin olla, että arvioin hänet aivan väärin. Eihän toista ihmistä pelkkien nettipuheidensa perusteella voi tuntea. Uskon hänen olevan vilpitön, mutta muutamissa asioissa väärässä. Siis ei mielestäni harhauttaja, vaan erehtynyt. Monista asioista hän toki puhuu ihan Raamatun mukaisesti. Ja tämä nyt vain omalla rajoittuneella arviointikyvylläni sanottuna.

      • ei-sinisilmille

        P.P. ei ole vain erehtynyt, vaan ovela harhauttaja.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14132055/onko-petri-paavola-todella-ovela-eksyttaja

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15097553/petri-paavola-eksyttaa-vaaralla-tempausopillaan

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14291747/petri-paavola-tehtailee-perinnaissaantoja


    • koetelkaa.kaikki

      Paavola kirjoittaa aloittajan viittaamassa artikkelissa tällaista: "ettei vesikaste pelasta eikä puhdista synneistä".

      Paavolan mukaan vesikaste ei puhdista synneistä, eikä sillä ole pelastuksen kanssa tekemistä.

      Raamatun mukaan vesikaste Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen pesee synnit pois. Paavola on siis väärässä. Jeesus sanoo vesikasteen olevan syntien anteeksiantamuksen ehto, mikä paljastaa Paavolan olevan eksyttäjä.

      Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

      Ap.t 2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      1 Kr 6: 11 Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

      Mk 16:15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Miksi Paavola eksyttää tällaisella tavalla? Hän yrittää pitää luterilaiset kolehdinmaksajat hänen seuraajinaan. Paavola kovasti korostaa, ettei kasteella ole väliä, kunhan uskoo hänen määrittämällä tavalla. Tällä tavoin Paavola nuoleskelee luterilaisia, kuten nuolee Tapani Suonto luterilaisia harhaopillaan kasteesta: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot

      Petri Paavola kirjoittaa: "Toki se tulee muistaa, että varsinkin luterilaisuuden parissa on Jumalan armosta pelastamia uskovia ihmisiä, jotka ovat asettaneet pelastuksen Herran Jeesuksen vereen ja sovitustyöhön, ei kirkon sakramentteihin. Näitä Jumalan armosta pelastettuja luterilaisia uskovia on minun ja jokaisen uskovan suuresti kunnioitettava ja rakastettava, sillä he ovat Jumalan lapsia, Suuren Kuninkaan tyttäriä ja poikia. "

      Näin Paavola hyväksyy lapsikasteen. Sen takia Paavolalla on harhaoppi, ettei kasteella ole väliä.

    • Herätkäähörhöt

      Aivan typerä väite, että vesikasteella olisi joku iankaikkinen merkitys.
      Herätkää hölynpölystänne.

      Ei taivaassa kysytä onko joku kastettu lapsena vai aikuisena, kiposta, Jordanissa tai paloruiskulla.

      • dogmatiks

        Sinä puhut valhetta. Uskovien upotuskaste on pelastumisen ehto. Se pesee synnit pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)

        "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois." (Ap.t 22:16)

        Helluntailaisilla on harhaoppi, että Henkikaste korvaisi upotuskasteen. Apostolien tekojen kirja opettaa, että Henkikasteen saaneet tulee ottaa myös upotuskaste syntiensä anteeksisaamiseksi.

        "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Ap.t 10:47,48)


      • Anonyymi
        dogmatiks kirjoitti:

        Sinä puhut valhetta. Uskovien upotuskaste on pelastumisen ehto. Se pesee synnit pois Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)

        "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois." (Ap.t 22:16)

        Helluntailaisilla on harhaoppi, että Henkikaste korvaisi upotuskasteen. Apostolien tekojen kirja opettaa, että Henkikasteen saaneet tulee ottaa myös upotuskaste syntiensä anteeksisaamiseksi.

        "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Ap.t 10:47,48)

        Pelkkä kaste ei ketään pelasta. Henkikaste ei korvaa upotuskastetta. Jeesus vei rosvon samana päivänä paratiisiin ilman kastetta, mutta syy oli se, että kastetta ei voitu suorittaa. Muuten vesikaste on tärkeä. Usko aivan välttämätön. Henkikaste ei korvaa helluntalaisiakaan vesikastetta. Joka uskoo ja kastetaan, hän pelastuu. Ensin usko, sitten kaste.
        Jeesus piti Henkikastetta erittäin tärkeänä. Hän kielsi opetuslapsia lähtemästä Jerusalemista ennen kuin he saisivat voiman ylhäältä, eli täyttymisen Pyhällä Hengellä. Hehän olivat kyllä uudestisyntyneet jo aikaisemmin, paitsi Juudas.
        Vanhojen kirkkojen sananjulistajat harvat ovat täyttyneet Pyhällä Hengellä, vaan he saarnaavat kirkon luvalla. Valitettavasti kaikissa hengellisissä piireissä yhä enemmän turvaudutaan ihmisoppeihin. Tulokset on selvästi heikoissa tuloksissa.
        Tässä lopunajan myrskyissä selviävät vain ne, joilla on aito Pyhän Hengen voima. Ne eivät ole tuskin leipäpappeja, jotka ovat mukautuneet maailman henkeen.

        Muuten, heinäkuussa Paavi ja islamin johto tekevät yhteisen sopimuksen. Tuo maailmankirkko alkaa muotoutumaan. Todelliset Kristuksen seuraajat eri piireissä joutuvat ahtaalle.

        Vanha helluntailainen.


    • Rauhan tervehdys.

      Joku pyysi anonyymista palautetta että opetanko minä myös samaa oppia ja teologiaa kuin Petri Paavola viitaten tähän ketjuun, niin totean ettei meillä ole yhteistyötä ja irtisanouduin kaikesta sellaisesta opista, joka ei korota Kristusta vaan tuo häntä alas. Liikaa emme voi Herrojen Herraa korottaa, ylistää ja palvoa.

      "'Minä olen A ja O', sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias." - Ilmestyskirja 1:8

      Oma käsitykseni Herrastamme Jeesuksesta Kristusta ja kolminaisuudesta löytyy tältä videolta, joka on klassinen kolminaisuus oppi, jonka miljoonat teologit ovat raamatulliseksi havainneet. Tietenkään täydellisestä kuvaa Luojasta ei meistä kenelläkään ole.
      https://www.youtube.com/watch?v=oZTTIz563-c

      Siunauksin ja terveisin,
      -Mauno Mattila

      • kymysys

        Et sanonut täsmällisesti, mitä mieltä sinä olet Paavolan opista, ettei Jeesus ole Isä?


      • PääkonttorinMies

        Maunolainen haluaa olla suurempi saarnaaja kuin Paavolainen.


    • Lähde.pois.siitä

      Mauno Mattila. Olet joutunut ekumenisen yhteiskristillisyyden sanelemaan väärän suvaitsevaisuuden kirkollisen henkivallan piiriin kannattamaan sovintoa vääryyden kanssa.
      Haukut raamatullisia veljiä.

      • jaa.että.ketä

        Ketä raamatullista veljeä Mattila haukkuu?


    • Petri Paavolalla on ollunna oma poar. PP Baari Korplahella. Nykyjään paikalla on joku kepappila. Pappilapa sekin.

    • Oikea.kaste.kuuluu.sinul

      le.

      Mistä kohtaa raamatusta te löydätte sen kastamattomuusopin, ettei ristintyön jälkeen kaste olisi välttämätön? Onko lähetyskäskyn antamisen jälkeen olevassa opetuksessa sanottu, ettei kaikkien tarvitse mennä kasteelle?

      • fgwhj

        Kaikkien pitää mennä kasteelle. Paavola opettaa omiaan, koska hän on eksyttäjä.


      • Todisteitakehiin

        Onko jossain määrätty, että jo uskossa olevan täytyisi mennä kasteelle?


      • niinpä-
        Todisteitakehiin kirjoitti:

        Onko jossain määrätty, että jo uskossa olevan täytyisi mennä kasteelle?

        Jos sinä et osaa Raamatusta edes perusasioita, niin marssit kohti kadotusta.


    • petskupaavolansivulta

      Mark 1:
      14 ¶ Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
      15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

      Hebr 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

      Raamattu opettaa, että ihmisen tulee tehdä parannus, jonka jälkeen hän voi vasta uskoa evankeliumin Herrasta Jeesuksesta. Raamatun UT:n parannus sana on kreikaksi metanoeo, joka tarkoittaa katua, muuttaa mielensä ja ajatella toisin.

      Parannus ei tarkoita itsensä parantamista, vaan sitä että Pyhä Henki synnyttää ihmisen sydämessä evankeliumin julistuksen kautta katumuksen synneistä, jonka kautta hän on rikkonut Jumalaa vastaan. Katumus johtaa mielen muutokseen, jossa ihminen alkaa ajattelemaan uudella tavalla, hyläten syntielämän ja tottumukset, vaihtaen ne Jumalan tahdon mukaiseen elämään.

      Raamatussa parannuksen tehneet evankeliumiin uskoneet ihmiset kastettiin vedessä uskoon tulemisen seurauksena. Tämä tarkoittaa sitä, että sylivauvoja ei voida kastaa, koska he eivät voi tehdä parannusta mistään, sillä he eivät ole vielä tehneet yhtään syntiä, josta heidän tulisi tehdä parannus. Sylivauva ei myöskään kykene ilmaisemaan haluaan tehdä parannusta ja uskomista Herraan Jeesukseen. Edellä tuotujen Raamatun kohtien, opetusten ja asioiden valossa kirkon toimittama sylivauvojen vedellä kastaminen on täysin turha ja epäraamatullinen teko.

    • petskupaavolansivulta

      Raamattu opettaa, että Herra Jeesus kuoli meidän syntiemme tähden vuodattamalla verensä syntien anteeksiantamukseksi, jonka jälkeen Hän nousi Isä Jumalan oikealle puolelle. Ihminen ei voi ostaa Jumalan hyväksyntää omien tekojensa tai toisten tekojen kautta (vesikaste) eikä voi pelastaa itseänsä omien tekojensa kautta eikä pelastua kirkollisen sakramenttiopin kautta. Herra Jeesus on ihmisen syntien sovittaja sekä Hän on Pelastaja, joka pelastaa ihmisen synnin ja saatanan vallasta.

      2 Kor 2:14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!

      Herran Jeesuksen sovitusveri puhdistaa ihmisen synnit, poistaa tappion, häpeän, pelon ja epäonnistumiset. Uskova jonka pelastuksen keskipiste on Herra Jeesus Messiaan sovitusveressä, kuolemassa sekä ylösnousemuksessa, niin hän on saanut Jumalan armosta syntinsä anteeksi muistaen ja uskoen, että Jeesuksen sovituksen tähden olen saanut syntini anteeksi sekä Pyhän Hengen voiman, jonka avulla Jumalan armosta opin voittamaan syntejä sekä elämää Jumalan tahdon mukaista elämää.

      1 Kor 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

      Ristin sanoma on sanoma Jumalan voimasta, joka Herran Jeesuksen sovitusveren, kuoleman ja ylösnousemuksen kautta tuo pelastuksen sille joka Jumalan armosta uskoo Herraan Jeesukseen.

      Ristin hullutus ei kelpaa kaikille, siksi ihminen rakentelee epäraamatullisia ja harhaisia oppeja muun muassa vesikasteen pelastuksesta.

      Ristin hullutus on Jumalan voima ja pelastus yksin Herran Jeesuksen ansiosta.

      • älä-ole-sinisilmäinen

        Niin tai näin. Petri Paavola on eksyttäjä, joka levittää Jehovan todistajien oppia, ettei Isä ja Poika ole yhtä. Paavolan jaaritteluja ei pidä lukea.


    • petskupaavolansivulta

      Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

      Alkutekstissä yhtä sana on yksi. Herra Jeesus sanoi olevansa yksi Isänsä kanssa. Tämä ei kutenkaan tarkoita sitä, että Herra Jeesus on Isä, sillä Herra Jeesus sanoi, että kukaan ihminen ei ole nähnyt Isä Jumalaa:

      Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

      Koska kukaan ihminen ei ole nähnyt Isä Jumalaa, niin Jeesus ei ole Isä, sillä ihmiset näkivät omin silmin Herran Jeesuksen.

      Minä (Jeesus) ja Isä olemme yksi tarkoittaa sitä, että Herra Jeesus teki ja toimi aivan samalla tavalla kuin Hänen Isänsä. Jeesuksella on sama tahto kuin Isällä. Yksi sana kuvaa täydellistä ykseyttä ja samanmielisyyttä Isän ja Pojan välillä.

      • kirjoitukset_

        Paavola selittää tämän asian ihan väärin. Jeesus viittaa Sananlaskuissa olevaan Messias profetiaan, joka kertoo Jumalan Pojan olevan Luoja.

        Joh 1:18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

        Joh 6:46 Isää tosin ei kukaan ole nähnyt; ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.

        Sananl 30:4: Kuka on noussut taivaaseen ja palannut sieltä? Kuka on koonnut käsiinsä tuulen? Kuka viittansa sisään kietonut vedet? Kuka pannut paikoilleen maan ääret? Mikä on hänen nimensä, mikä hänen poikansa nimi? Sinä tiedät kyllä.


      • markku.lievonen

        Kun / jos ihminen ymmärtää tämän JUMALAN ilmoitusen ;

        6. yksi Jumala ja kaikkien.... Isä..., joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

        Niin ihminen saa/dessa uskon ja näkökyvyn miten tämä kaikkivaltias JUMALA toimii ja toteuttaa aivoituksensa Poikansa Jeesuksen Kristuksen KAUTTA. Juuri olemuksensa mukaisesti ,- kautta;

        1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain... kautta...,
        2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan ....kautta,.... jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
        3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

        22. Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen ..........kauttansa............... teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23. hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        .........
        36. Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        24. Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.

        Mutta,- todellisuuden ymmärtäen ihmisen tulee olla ulkopuolella uskonnollisuuden ja siten on mahdollista nähdä, miten Isä YKSIN on kaikkivaltias totinen JUMALA. Niin, kuten olemuksessaan/kin myös ilmoittaa;

        6. ..........yksi........... JUMALA ja..... k-a-i-k-k-i-e-n ..............Isä........., joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

        Kuin myös on JUMALAN Pojan Isäkin Jeesuksen Kristuksen kuten sanojen sisältökin todistaa.

        Niin, ymmärrän toki ja erittäin laaja-alaisesti ettei uskonnollinen ihminen voi omata näkökykyä tähän todellisuuteen.

        Mutta, iloitsen kuitenkin, miten joka ikisen,- myös uskonnollisen ihmisen kuin myös kaikkien on tehtävä parannus tästä harhastaan ,- niin sitten aikanaan JUMALAN tietämänä aikana;

        24. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25. eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka......itse .....antaa......... kaikille ...........elämän....... ja................ hengen........ ja ..........k-a-i-k-e-n.
        26. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27. että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28. sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        29. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
        30. Noita............ tietämättömyyden ....................aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän ....................tekee ..................tiettäväksi,............ että................ kaikkien............ ihmisten .................kaikkialla ................on............. tehtävä ..............parannus.
        31. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen........... kautta..........., jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Eli hyvä tästä vielä tulee.Niin, sitten aikanaan.


    • Kannatatko.korotusta
      • markku.lievonen

        Jos ihminen sanoo uskovansa Jeesukseen - opetukseen, niin luonnollisesti tämä ihminen eroaa kaikesta mikä sotii Jeesuksen opetusta vastaan. Miksi uskovaiset eivät puhu ja opeta Jeesuksen opetuksen kautta kumpuavaa arjen elämäää Siis siirrä opetusta käytännön tasolle.

        Niin, mikä näihin ammattiliitoihin tulee, niin itse erosin Metalliliitosta - nykyinen teollisuusliitto aikoinaan kun tämän liiton arvomaailmaan kuului / kuuuu työpaikkakiusaajien oikeus avustaminen. Lue kiusaajan, ei kiusatun.

        Niin, ajatelkaa hyvänen aika ihmiset omilla aivoillaan ja havainnoikaa näiden psykopaattien,- jotka johtavat alaisiaan, niin näiden tekoja. HUOM. ei sanoja.

        Elekee uskovat tässä hetkessä Jeesuksen opetuksia huomioiden. Elämisestä on kysymys.


    • pyssy

      Paavola ja muut seirakunnattomat puhujat usein kertovat olevansa suoraan Jumalan omassa seurakunnassa ja saavansa suoraan viestit ja oikeat tulkinnat. Usein näillä on huono koulutus mutta ovat itseoppineet.

      • Anonyymi

        Jeesus on aina kouluttaneet Pyhän Hengen voimalla todelliset todistajansa. Valtion Teologisen tiedekunnan opettajat ovat tehnet, valitettavasti, paljon hallaa ihmisviisauden varassa.
        Kuinka monta kertaa teologit ovat herättäneet kansan niin, että herätys olisi syntynyt? Nythän puhutaan vain rakkaudesta, vaikka se olisi ihmisten lihallisuutta. Synti tulee julistaa synniksi, muuten kansa ei herää.
        Súomen lait tehdään nyt sellaiseksi, että totuuden puhuja joutuu käräjille.


    • sekeli

      Jesaja:
      9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

      Tämä aihe tuntuu olevan hyvin vaikea ihmisille, jopa uskovaisille käsittää.
      Minä sanoisin näin:
      1. Jumala on ykseys. Tämä tarkoittaa laadullista ykseyttä, ei numeerista ykseyttä.
      2. Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala.
      3. Jeesuksella on isän ominaisuuksia ja isän rooli tietyissä tilanteissa.

      Hebr 2:13 "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!" (Tässä puhutaan Jeesuksen lapsista, jolloin Jeesus on isä)

      Pitäisi myös muistaa, että Jeesuksen asema tai rooli ennen maailmaan tulemista oli erilainen kuin hänen täällä ollessaan ja Jeesuksen rooli ja asema ylösnousemisen jälkeen on erilainen kuin hänen täällä ollessaan.

      En väitä, että tietäisin tarkasti tämän aihealueen mutta eipä tätä tunne kukaan muukaan ihminen. Tärkeää meidän olisi tuntea henkilökohtaisesti niin Isä, Jeesus kuin Pyhä Henkikin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Älä usko sen miehen oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä usko sen miehen oppeja.

        Kumpaa tarkoitat?


    • Anonyymi

      Jeesus on uuden ihmiskunnan esi-isä. Jes. 9:7. Hänen kuningaskuntaansa pääsevät vain Hänestä syntyneet ihmiset. Joh. 3:3-5.
      Room. 6.
      1 Piet. 1:3.

    • Anonyymi

      Petri kirjoittaa aivan oikein, että Jeesus on poika eikä isä. Kummallista, Pyhä Henki kertoo sen kyllä ihmiselle, eli täällä näitä tietoviisaita joilta puuttuu henki. Pieni lapsi ymmärtää ssian ilman opetusta, hengessä, vänkääjät eivät koskaan ja joutuvat kuulemaan ". En tunne sinua".

      • Anonyymi

        Petri Paavola on väärässä, kuten olet sinäkin. Raamattu ilmottaa, että Jeesus on Isä Jumala. Koitappa lukea tästä:

        "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)


      • Anonyymi

        Jeesus on sekä Poika että Isä. Lunnollisesti Poika voi olla myös Isä ja Isä on myös Poika. Eikä Isää ole ilman Poikaa, Esikoista, eikä Poikaa ole ilman Isää. Isä ei ole ennen Poikaa vaan Poika ja Isä ovat saman aikaisia.
        Ihmisenkö henkeä tarkoitit: "näitä tietoviisaita joilta puuttuu henki". väitätkö eläimien kirjoittelevan palstalla?
        Pyhä Henki on Herra, Herra Jeesus.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila ei hyväksy Petri Paavolan opetusta Jumalan olemuksesta.

        https://youtu.be/7z4UbU5bRPo?t=1626

        Kolmiyhteinen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tässä ajassa ihmiset eivät täysin ymmärrä vielä, mistä on kyse. Meille riittää, että seuraamme Hyvää Paimenta. Silloin emme eksy. Hän tuntee omansa ja se riittää. Mikään kirkko tai liike ei ketään pelasta, vaan syntisten ystävä, Jeesus.
        Vanha helluntailainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmiyhteinen Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Tässä ajassa ihmiset eivät täysin ymmärrä vielä, mistä on kyse. Meille riittää, että seuraamme Hyvää Paimenta. Silloin emme eksy. Hän tuntee omansa ja se riittää. Mikään kirkko tai liike ei ketään pelasta, vaan syntisten ystävä, Jeesus.
        Vanha helluntailainen.

        Jumalan Pojalla Raamattu tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Kun Jumala tuli ihmiseksi, niin ei hän jättänyt taivasta tyhjäksi, vaan Jumala on aina kaikkialla läsnä. Jeesus itsekin opetti, että Isä ja Poika ovat yhtä.


    • Anonyymi

      Roomalais katolinen kirkko ei ole kristukseen uskova kirkko,
      He rukoilevat: holy mary, holy mary pray for us
      Eli pyhä maria, pyhä maria rukoile puolestamme,
      Heille maria ylösnousi meidän syntiemme puolesta, mutta kukaan ei nähnyt marian hautaa tyhjänä, eikä mariaa ristiin naulittu meidän syntiemme puolesta, vaan jeesus,
      Joten turhaa he marlaa rukoilevat.
      Roomalais katoliset eivät saa itse lukea raaamttua, (se on kielletty) ettei kirkon keksimät valheet paljastuisi.

      He.myös rukoilevat vainajien luiden päällä vainajilta apua.
      Esim.kirkkoon tuodaan pyhäksi merkattun vainajan luuranko lasiarkussa ja ihmiset rukoilevat näiltä luilta eli pyhimyksen luilta apua (olen tämän itse nähnyt roomalaiskatolisessa maassa asuessa)
      Tällä ei todellakaan ole mitään tekemistä sen raaamtun kristuksen kanssa, sillä ei kristus itse kertaakaan rukoillut vainajia tai heidän luiltaan apua vaan suoraan abba isältä taivaasta.

      Ordodoksi kirkko siunaa esim.ehtoollisen vainajien luiden päällä, ja yksi sukulaisistani johannes karhapää merkattiin nyt pyhimykseksi ja sen kommunisti ryökäleen luiden päällä ehkä tullaan siunaamaan ehtoollista, eli kyllä aikamoista pirun palvelua s on.

      • Anonyymi

        Kreikkalaisisessa mytologiassa Zeus ja hänen vaimonsa Europe saivat lapsia, joista tuli toisia jumalia. Katolinen kirkko on pyrkinyt luomaan Isän, neitsyt Marian ja Pojan välille samaa asetelmaa, joka on peräisin jo Egyptistä, jossa Isis-jumalattarella oli sylissä Horus-poika, koska katolinen kirkko on omaksunut paljon roomalaisten ja egyptiläisten pakanauskontojen oppeja. Raamattu ei kuitenkaan opeta sellaista. Kreikkalainen ja egyptiläinen mytologia on muutenkin pelkkää satua.

        Jumalan Poika on ihmiseksi tullut Jumala. Isä ja Poika ovat sama Jumala. Ei ole olemassa mitään jumalatar netsyt Mariaa, vaan neitsy Maria oli ihan tavallinen ihminen, jonka tehtävä oli synnyttää Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä. Sen takia ihmiseksi tullutta Jumalaa kutsutaan Jumalan Pojaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe