Ennennäkemätön munkki

81

847

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. Munkit kuuluu Luostariin.. Tai.. Noh.. Kyl Te Tiäätte.. ;D

• Niin....Robin Hoodissakin oli munkki Tuck

• wswsw

Hyvä vai huono tsägä, jolloin tsägä= munkki. Munkki sanalla on monta tarkoitusta. On syötävää, titteli ja onni.

• wswsw kirjoitti:

Hyvä vai huono tsägä, jolloin tsägä= munkki. Munkki sanalla on monta tarkoitusta. On syötävää, titteli ja onni.

.. Ainakin Yksi Unohtui.. Joukosta.. ;D

• wswsw
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Ainakin Yksi Unohtui.. Joukosta.. ;D

Joskus kuullut puhuttavan munkki-latinastakin?

• wswsw kirjoitti:

Joskus kuullut puhuttavan munkki-latinastakin?

.. En tarkoittanut Tuota(kaan).. ;P

• Wuwwuww

• Wuwwuww kirjoitti:

Joo ja sitten on..
        https://youtu.be/R2hwigOD9DU
        Nämä näin...

Kuittaan.. kumma kun heitetään ulos kesken viestin kirjotttamisen..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kuittaan.. kumma kun heitetään ulos kesken viestin kirjotttamisen..

.. Tuossa "UlosTiputtamisessa" ei kyllä tunnu olevan mitään Logiikkaa.. Pahimmillaan taitaa tiputella VartinVälein.. ;D

• Lähtisikö sinkkuus jos tarjoaisi turkinpippuri-lakritsimunkin?

Vai tulisiko turpaan?

• Riippuu siitä kuka tarjoais

• Jotenkin en oikein osaa nähdä tuon tuotteen tarpeellisuutta maailmalle. Minulle riittäisi kun olisi kahdenlaisia munkkeja, niitä joissa on reikä keskellä ja sitten noita tuonnäköisiä ilman kuorrutetta ja mansikkahillosilmä siellä sisällä. Noilla kahdella munkkimallilla maailma ja minä pärjättäisiin oikein mainiosti.

• Kuorrute ei munkkia paranna, kyllä se niin on

• .. Sellainen mies, jolle Kaksi Munkkia ei ole riittävä määrä ei ole Kilttiä&Kunnollista Nähnykään.. ;P

• Eli donitsi ja hillomunkki.

Kyllä pitää ehdottomasti olla myös sekä possumunkkeja että berliinareita.

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Sellainen mies, jolle Kaksi Munkkia ei ole riittävä määrä ei ole Kilttiä&Kunnollista Nähnykään.. ;P

Juurikin noin. Hillittömyys munkkiasiassakin johtaa vain hedonismin paradoksiin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hedonismin_paradoksi

• pujotteIija kirjoitti:

Kuorrute ei munkkia paranna, kyllä se niin on

Totta, menee vain liian imeläksi sillä kuorrutejutskalla. kevyt sokerointi pinnassa on aivan riittävä maikeutukseksi ja sitten ehkä se hillosilmä sisällä.

• Harmaaritari kirjoitti:

Juurikin noin. Hillittömyys munkkiasiassakin johtaa vain hedonismin paradoksiin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hedonismin_paradoksi

.. Jos jatketaan tätä MunkkiTeemaa.. Niin Sopiskos Sun mielestä Kilteillle&Kunnollisille Naisille vastaavasti Tälläinen.. ;P

Kell’ Munkit On, Se Munkit Kätkeköön,
        Kell’ "Aarre" on, Se "Aarteen" Peittäköön.. JaNiinPoisPäin.. ;D

.. Tarkoittaen tietenkin PariSuhteen UlkoPuolista Esiintymistä.. ;D

• Onhan berliininmunkkikin, jotkut pitävät niistä.

Ehkä kokeilen jos niitä tulee Lidliin.

• Joissain berliininmunkeissa on ällöttävän makea kuorrute, oisko ollut Fazerin

• pujotteIija kirjoitti:

Joissain berliininmunkeissa on ällöttävän makea kuorrute, oisko ollut Fazerin

En ole kyllä varma olenko maistanut berliininmunkkeja, mutta ehkä. Onhan se ajatuksena vähän vastenmielinen.

• Palstamäki kirjoitti:

En ole kyllä varma olenko maistanut berliininmunkkeja, mutta ehkä. Onhan se ajatuksena vähän vastenmielinen.

.. Onks Berliinissä(kin) Punaisten LyhtyjenAlue?.. ;P

.. Aika Känösessä ja/tai aineissa olet Sit Vaellellut, jos ei Muisti pelaa, että mitä Munkkeja on Maisteltu ja mitä ei.. ;D

.. Onks Berliinissä(kin) Punaisten LyhtyjenAlue?.. ;P

.. Aika Känösessä ja/tai aineissa olet Sit Vaellellut, jos ei Muisti pelaa, että mitä Munkkeja on Maisteltu ja mitä ei.. ;D

Minä olen opiskellut ravintola-alaa, ja tehnyt keittiössä vaix mitä. Myös leivontapuolelta, joten on mahdollista että tehtiin myös berliininmunkkeja.

• Palstamäki kirjoitti:

Minä olen opiskellut ravintola-alaa, ja tehnyt keittiössä vaix mitä. Myös leivontapuolelta, joten on mahdollista että tehtiin myös berliininmunkkeja.

.. Juuri Tuollaisia Kaikki "Leipurit" Aina On.. ;D

• Palstamäki kirjoitti:

Voisiko olla niin että olet syönyt berliininmunkkia piispanmunkkina?:

https://www.turkulainen.fi/artikkeli/589694-missa-kulkee-berliinin-ja-piispanmunkin-raja-tuusulalaismies-on-selvittanyt-asiaa

Mulle itselle nimityksen oli vain tuo berliininmunkki tuttu ja sellaisen olen joskus, parikin kertaa varmaan syönyt mutta en oikein tykkää tuon päällä olevan paksun sokerimössön vuoksi.

.. Juuri Tuollaisia Kaikki "Leipurit" Aina On.. ;D

Siitä on Nuuska 30 vuotta aikaa, en voi millään muistaa kaikkia likaisia yksityiskohtia.

Voisiko olla niin että olet syönyt berliininmunkkia piispanmunkkina?:

https://www.turkulainen.fi/artikkeli/589694-missa-kulkee-berliinin-ja-piispanmunkin-raja-tuusulalaismies-on-selvittanyt-asiaa

Mulle itselle nimityksen oli vain tuo berliininmunkki tuttu ja sellaisen olen joskus, parikin kertaa varmaan syönyt mutta en oikein tykkää tuon päällä olevan paksun sokerimössön vuoksi.

En ole aiemmin kuullutkaan piispanmunkista.

Olisiko arkkipiispanmunkissa extrapaksu kuorrutus?

• Palstamäki kirjoitti:

Siitä on Nuuska 30 vuotta aikaa, en voi millään muistaa kaikkia likaisia yksityiskohtia.

.. Nyt Khyl Huijaat.. Sun Piti varmaan Sannoo Oikeesti.. Että.. Kolkyt Vuotta on On Mennyt ihan.. Sikana.. ;D

.. Nyt Khyl Huijaat.. Sun Piti varmaan Sannoo Oikeesti.. Että.. Kolkyt Vuotta on On Mennyt ihan.. Sikana.. ;D

Kolkyt vuotta on kyllä mennyt sikana. Voi olla että olen syönyt berliininmunkin myös joskus jossain huoltoasemalla kahvin kera. On vähän sellainen hytinä.

• Palstamäki kirjoitti:

Kolkyt vuotta on kyllä mennyt sikana. Voi olla että olen syönyt berliininmunkin myös joskus jossain huoltoasemalla kahvin kera. On vähän sellainen hytinä.

.. Jos Toisenkin.. Yhren siel.. Yhren Tuol.. Ja Muutaman SielTuol.. ;D

.. Jos Toisenkin.. Yhren siel.. Yhren Tuol.. Ja Muutaman SielTuol.. ;D

Yritätkö kiusia?

Yhden tai kaksi berliininmunkkia olen voinut syödäkin, muutamia en.

• jääköönnäkemättä

Taidan jättää väliin.

• Tuossa alempana kehuttiin

• lihavihatipunen

Olen pari jo syönyt noita ja oli hyvä munkki. Maistu kyllä turkinpippurille.

• Pitää kai joskus maistaa.

• Tuosta tuli väkisinkin mieleen että jos jättäisit noiden ällösokeristen munkkien syömisen ehkä sinusta tulisi hoikkatipunen.

• No jaa....kai se sitten on maistettava

• lihavihatipunen
        Harmaaritari kirjoitti:

Tuosta tuli väkisinkin mieleen että jos jättäisit noiden ällösokeristen munkkien syömisen ehkä sinusta tulisi hoikkatipunen.

Munkit ei ole mikään ongelma koska syön niitä tosi harvoin. Pullaakaan en leivo (sulle kun on niin tärkeätä että nainen osaa leipoa).

• lihavihatipunen kirjoitti:

Munkit ei ole mikään ongelma koska syön niitä tosi harvoin. Pullaakaan en leivo (sulle kun on niin tärkeätä että nainen osaa leipoa).

Jutussa oli päivämäärä 24.08.2018 ja ne oli silloin vasta tulossa kauppoihin eli n.1,5kk ollut vasta markkinoilla ja olet jo pari (vähintään kaksi, ehkä enemmän) jo niitä vetänyt niin ei se kyllä ole tosi harvoin. tosi harvoin olisi ehkä tuollainen kerran puolessa vuodessa tms.

Tuosta tuli väkisinkin mieleen että jos jättäisit noiden ällösokeristen munkkien syömisen ehkä sinusta tulisi hoikkatipunen.

Eikös tuo nikki ollut alunperin vihatipunen josta se sitten on kulkenut kehityskaaren livavihatipuseen?

• lihavihatipunen
        Harmaaritari kirjoitti:

Jutussa oli päivämäärä 24.08.2018 ja ne oli silloin vasta tulossa kauppoihin eli n.1,5kk ollut vasta markkinoilla ja olet jo pari (vähintään kaksi, ehkä enemmän) jo niitä vetänyt niin ei se kyllä ole tosi harvoin. tosi harvoin olisi ehkä tuollainen kerran puolessa vuodessa tms.

Kaks olen syönyt ja mun mielestä se on harvoin. Kuinka monta pullaa syöt viikossa?

• Palstamäki kirjoitti:

Eikös tuo nikki ollut alunperin vihatipunen josta se sitten on kulkenut kehityskaaren livavihatipuseen?

Jotenkin niin se kai on mennyt. Mun silmät lukee tuon aina lihavatipuseksi niin siksi ois paree vaikka hoikkavihatipunen.

Jotenkin niin se kai on mennyt. Mun silmät lukee tuon aina lihavatipuseksi niin siksi ois paree vaikka hoikkavihatipunen.

Vegevihatipunen sopisi paremmin, kun eikös tipu ollut käynyt Satu Silvon vegaaniravintolassakin syömässä?

• Palstamäki kirjoitti:

Vegevihatipunen sopisi paremmin, kun eikös tipu ollut käynyt Satu Silvon vegaaniravintolassakin syömässä?

Tuo kyllä olis hyvä, olkoon sitten se.

Tuo kyllä olis hyvä, olkoon sitten se.

Toivottavasti tipu kerkeää rekkaamaan tuon ennen trollia, kun pakollinen rekkautuminenhan on edessä.

• lihavihatipunen kirjoitti:

Kaks olen syönyt ja mun mielestä se on harvoin. Kuinka monta pullaa syöt viikossa?

En oikeastaan yhtään paitsi joskus mutsin leipomia kun laittaa mukaan syön sitten sen pussillisen varmaan viikon aikana niin semmoisella viikolla varmaan toistakymmentä. Kaupasta ostan harvoin pullaa, ehkä pari kertaa vuodessa ja se on "tavallista" pitkoa tms. ilman sokerikuorrutuksia.

En oikeastaan yhtään paitsi joskus mutsin leipomia kun laittaa mukaan syön sitten sen pussillisen varmaan viikon aikana niin semmoisella viikolla varmaan toistakymmentä. Kaupasta ostan harvoin pullaa, ehkä pari kertaa vuodessa ja se on "tavallista" pitkoa tms. ilman sokerikuorrutuksia.

Tuollainen peruspullakin menee kahvin kanssa

"mutsin leipomia"

Ahaa!! (lamppu syttyy pöntössä)

Asia alkaa avautumaan!!

Voi nakero...

:)

• trolli

Eikä kukaan teistä tuntenut norjanmunkkia! Voi pojat, paras munkki minkä mä tiedän, luumuhillolla täytetyn viinermunkin lisäksi. Oikeastaan mulle kelpaavat kaikki muut munkit paitsi berliininmunkki.

Tuli muuten leivottua n.160kpl halloveen pullia, omenahillolla, puolet tuli tehtyä korvapuustin tapaan fariinisokerilla ja kanelilla maustettuina. Taikinalevylle levitettiin täytteet ja rullalle.
      Leikkasin n. 3cm palasia jotka nostiin paperiseen Amerikan muffinivuokiin ja paistoin ne.

Nyt jäähtyneinä ovat kelmulla peiteltyinä. Aamulla teen sokerikuorrutteen pölysokerista ja sitruunamehusta sekä toisen pölysokerista ja puolukkamehusta. Niillä kuorutteilla tulee haamuille nuttu ylle, tyttöille ja pojille. Lisään vielä niille elintarvike tussilla silmät ja suun... ehkä kokeilen käsienkin piirtämistä, vain ranteesta lähtien näkyvissä. Osan omenakierteistä vois jättää hunnuttamatta ja myydä ilman imelyyksiä, ihan sellaisenaan hyviä... tuli maistettua yks, kuumana.

Hyvää yötä, vaikka te taidatte kaikki jo olla nukkumassa!
      Sänkyyni minäkin kohta kaadun... muutamaksi tunniksi.

• trolli

Huomenta ja hyvää yötä jälleen, menen takaisin nukkumaan.
        Kävin ainoastaan tekemässä ne sokeriset hunnut osalle pullista, hain Emon alakertaan ja koiran käymään ulkona, Juntusen kanssa puistossa. Olin aamurapsalla, ja aamupalalla Emon kanssa.
        Keittiön porukasta joku piirtää niitä silmiä ja suita haamupullille... aina tarpeen mukaan, piirsin mallikappeleita 2kpl heille. Menen nukuttuani vasta takaisin hoivalle, viimeistään lounasaikaan.

• Ei ole kokemuksia Norjanmunkista, mutta eiköhän sekin kelpaisi, jos ei nyt mikään turskamunkki ole

• trolli
        pujotteIija kirjoitti:

Ei ole kokemuksia Norjanmunkista, mutta eiköhän sekin kelpaisi, jos ei nyt mikään turskamunkki ole

Kakkutaikinasta tehtyjä ja lusikalla keitinrasvaan annosteltu,pikku munkin kokoisia pyöryköitä joissa rusinan kokoisia pahkuroita ehkäpä, eikä norjanmunkin pintaan kuulu edes hieno sokeria. Maistuvat samalle kuin donitsit... ilman sokeria siis, tai suklaa kuorrutuksia tai tomusokerista valmistettua kuorruketta.

Alunperin donitsit olivat kakkutaikinasta tehtyjä kakkurinkeleitä, kunnes joku rupes niitä sokeroimaan, seuraavaks tuli kanelisokerointi ja suklaa, toffee ja kaikki ne eri makuiset pikeerit.

Niin kertovat 50-luvulla keittiökoneiksi syntyneet vaimo ihmiset, jotka kaikkia noita vaiheita ovat eläneet... ja 60-luvun lopussa noita norjanmunkkeja kotonaan paistoivat. Joskus 70-luvulla kauppoihin ja leipomoiden pullamyymälöihin tuli ensin hienot pienet donitsit, joita koneet leipoivat... jonkin ajan kuluttua niitä jo sokeroitiin jne... aina makeammiks ovat muuttuneet.

• Ei taida pärjätä tavallisille munkeille

• Mä rakastan näitä sun ruokajuttuja,tulee aina nälkä! ^-^

• trolli
        Harmaaritari kirjoitti:

Enpä ollut ikinä kuullutkaan moisista munkeista, vissiin tuonnäköisiä:

https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/7027/Munkit pikapikaa/

Näytti olevan myös pannulla paistettuna:

http://epatrendikasruokablogi.blogspot.com/2015/04/vappuharjoitus-norjan-munkit.html

Kumpikohan tapa oikea? no nuo voisin kyllä hyväksyä myös kun eivät ole liian sokerisisen oloisia.

Kumpikin on oikea tapa paistaa munkkeja. Toi munkkipannu vaan on erittäin kallistapa paistaa munkkeja. Mä luulen ett, Weber Gourmet BBQ System valurautainen munkkipannu on sieltä halvimmasta päästä munkkipannuja ... hinta siinä n.35€
        Tuota viimeises linkissä näkyvää munkkipannua tuskin alle satasen saat, edes hyvää käytettyä ns.sisään paistettua valurautaista vanhanajan munkkipannua. Joka ei valskaa paistaessa... Emo vieressä ainakin on sitä mieltä.

Joo ja noita kakkutaikinan reseptejä on erilaisia,norjalaimunkkeihin. (kuten pullataikinankin)
        Eikä aitoja norjalaisia sokeroida; kattos sitä sokerimäärää jo siinä piimätaikinassa joka leivijauheella muka yksistään nostatetaan. Kyllä mä korvaisin osan leivinjauheesta ruokasoodalla, tuon piimän takia... niin mulle on opetettu.

Munkkipannulla paistaminen on kanssa opeteltavissa oleva asia. Ne munkit on käännettävä lusikan ja haarukan avulla, jokseenkin nopeasti kaikki 6 tai 7 jos käytät sen keskimmäisenkin kolon.
        Kattos kun puolet munkista on suunnilleen kypsää... se päälipuolinen oas on täysin taikinaita, jonka on valuttava sinne alle ja se kypsäpuoli käännettävä tasan siksi päälliseksi osaksi.

Paljon helpompaa paistaa munkit kattilassa ja öljyssä... kuin kirkastaa ensin voita, jossa noi munkit paistaa!
        Onkohan nyt munkkien teko tavat tullut nyt käsiteltyä perusteellisesti... Palstamäki jatkakoon, kun kerta alan hallitsee... sillä voihan ne tehdä myös uunissa... HellaPoliisin uunidonitsit, hän ainakin osaa tehdä.

Illanjatkoja, mä menen käymään ulkona koiran kanssa... joka tanssii kohta tripaskaa, jos ei ulos pääse heti!

• Joskus kouluaikoina olen tainnut viimeksi munkin syödä. Uimahallin kahvilassa, joka oli koulun vieressä, maksoi berliininmunkki kolme markkaa.

Korvapuustin ostan joskus kahvin kera..

• Mahotonta herkuttelua, kannattasko vähän hillitä?

• pujotteIija kirjoitti:

Mahotonta herkuttelua, kannattasko vähän hillitä?

Kohta herkuttelen pinaattisopalla, on se parempaa kuin yksikään munkki.

• Wwuwuw kirjoitti:

Kohta herkuttelen pinaattisopalla, on se parempaa kuin yksikään munkki.

Tuosta voidaan olla myös toista mieltä

• pujotteIija kirjoitti:

Tuosta voidaan olla myös toista mieltä

Ei nyt mitään kaksimielistä kiitos.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei nyt mitään kaksimielistä kiitos.

Haluaisin harrastaa kanssasi munkkien leipomista

• pujotteIija kirjoitti:

Haluaisin harrastaa kanssasi munkkien leipomista

Munkit keitetään..

..elävältä.😔

• Wwuwuw kirjoitti:

Munkit keitetään..

..elävältä.😔

Tuli mieleen, että onko donitsilla ja munkkirinkilällä jotain muutakin eroa kuin nimi?

Donitseista mulla on mielikuva että tykkään niistä, munkit taas maistuu rasvassa keitetetyltä pullalta..

• Wwuwuw kirjoitti:

Munkit keitetään..

..elävältä.😔

Toivottavasti ei sun munkkeja :D

• pujotteIija kirjoitti:

Toivottavasti ei sun munkkeja :D

Polttohautauksen kyllä haluan, että ei nuo ihan elävältä paistu..

NAM!

• Wwuwuw kirjoitti:

Tuli mieleen, että onko donitsilla ja munkkirinkilällä jotain muutakin eroa kuin nimi?

Donitseista mulla on mielikuva että tykkään niistä, munkit taas maistuu rasvassa keitetetyltä pullalta..

Munkkirinkilät on isompia

• pujotteIija kirjoitti:

Munkkirinkilät on isompia

Luin että taikinakin on erilainen, donitseissa on esim kardemummaa, jota pitää ehdottomasti olla myös pullissa..ja rusinoita pitäisi myös olla ja manteleita päällä! Muuten se pulla maistuu sokeroidulta ranskanleivältä..

• Wwuwuw kirjoitti:

Luin että taikinakin on erilainen, donitseissa on esim kardemummaa, jota pitää ehdottomasti olla myös pullissa..ja rusinoita pitäisi myös olla ja manteleita päällä! Muuten se pulla maistuu sokeroidulta ranskanleivältä..

Mä olin aikoinaan munkinpaistaja leipomossa..se rasvan käry ei ollut miellyttävä,varsinkin kun bussissa porukka nuuhkutteli "nam,haisee ihan munkille!" :D

• Pitääpä testata jos eteen sattuu. Harvakseen tulee munkkeja syötyä, jos vieraita tulossa niin sitten voi pöytään ostaa.

• Ei munkkeja. Se munkki putkahtaa sitten lanteille, ja joutuu kohta siinä silittelemään.

Sanoisin tietovisailuunne vastaukseksi - karjalanpiirakka.

Turkinpippuria oli muuten työnnetty myös suklaaseen;
      se oli liikaa, suklaa oli pilalla.

• Sinähän olet muistaakseni solakka, niin eihän se haittaa vaikka vähän putkahtaakin

• pujotteIija kirjoitti:

Sinähän olet muistaakseni solakka, niin eihän se haittaa vaikka vähän putkahtaakin

Pöh. Joulua varten on tilaa varattava kinkulle.
        Ja mielellään nukkuisi miehen vieressä, ei masun.

Täälläpäin on ruokaperräis sanonta, että ihminen rupevvaa mahan viereen pitkälleen.
        Olen aina karsastanut tuota vanhankansan loihtemaa ilmaisua.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Pöh. Joulua varten on tilaa varattava kinkulle.
        Ja mielellään nukkuisi miehen vieressä, ei masun.

Täälläpäin on ruokaperräis sanonta, että ihminen rupevvaa mahan viereen pitkälleen.
        Olen aina karsastanut tuota vanhankansan loihtemaa ilmaisua.

Joulu voi olla vaarallista aikaa. Edesmennyt naapurinpoika sanoi lihomisensa alkaneen jouluna, kun läskiksi haukuttiin

• Mun alkoi tehdä mieli kahvia ja donitseja..lähtisköhän ukko hakemaan...

Kysyin.. Se vastas..Eh.

Eh?

• Wwuwuw kirjoitti:

Mun alkoi tehdä mieli kahvia ja donitseja..lähtisköhän ukko hakemaan...

Kysyin.. Se vastas..Eh.

Eh?

Teillä on varmaan kauppaan aika lyhyt matka?

• Kilsan verran, tai ei sitäkään..

• Äkkiähän sie kipaset donitsit hakemassa

• pujotteIija kirjoitti:

Äkkiähän sie kipaset donitsit hakemassa

Mitä Palsta taas kiukuttelee, kun heittelee vastauksia minne sattuu..

Mulla on vielä kyynärsauvat käytössä ainakin parisen viikkoa, että ei niin vaan kipastakaan..Eikä mun niin paljon niitä mieli tee. Mä herkuttelen enemmän suolasella, voiskin pitkästä aikaa tehdä bataattiranskalaisia..Kun ensin suunnittelee mitä sapuskaa tekee ja sitten kun sen vihdoin tekee, niin nälkä onkin jo ohi.

• Äsken hain tuolta vihreän kortin kaupasta ko tuotteen. Hyvältähän tuo maistui mutta hiukan kävi sääliksi haimaa. Ihan pienellä ponnistelulla meinaan tuohon makeaan riittävää insuliinimäärää ei valmisteta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe