S-market tulee lompoloon!!!

Äkäsensamaani

Kuulin huhua että arina rakentaa kaupan lompoloon,. Mahtava juttu,,,, saadaan tännekin kohtuuhintainen kauppa. Onkohan niillä tontti jossain valmiina?

27

6511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanuritlaulaa

      Kylä Jounillakin K ryhmän hinnat joissakin tuotteissa

    • Hyähomma

      Hyvä homma kehittyy lompolokin nyky suuntaan,aivan kuten levikin,oikea tunturikylä jossa on palveluja enempi ja muuten osataan kylää kehittää jotta kaikki palvelut olisisi lähellä.Äkäslompolo on juminut paikoillaan 25vuotta,ei muutosta näkyny.Nyt kehittään oikeaa tunturi kylää,ok

    • Kotukomoke

      Vitut tulekko kaivos tullee ja jyräthään alle kaikki matkailun paskahökkelit! Sitte alkaa kirkonkylä ja sieppijärvi kasvahman ja on taasen rkioski kylälä

      • Anonyymi

        Siekö se meinaat lissääntyä että kasvua tullee?


    • Pellonponsilaiset

      Ilman muuta Ylläkselle tulee uusia palveluita ja yrittäjiä pikku hiljaa koko ajan.
      Kolarin kirkonkylä tyhjenee lähes kokonaan palveluista,moni yrittäjä lähestyy eläke-ikää ja asukkaathan siellä jo onkin enimmäkseen eläkeläisiä.
      Jos se kaivos nyt joskus tulee niin kyllä ne mahdolliset uudet asukkaat haluaa asumaan Ylläksen eläviin kyliin joissa on samanikäisiä lapsiperheitä,harrastus mahdollisuuksia ja missä omakotitalot säilyttävät arvonsa.
      Kolariin jäävät vähäiset yritykset keskittyvät valtatien varteen.

      • Katoin juuri Kuntaliiton tilastoja ja Kolarissa on vain 3100 asukasta joista valtionosuudet määräytyvät. Kolari elää valtionosuuksien varassa. Kittilän tilanne on jo parempi.
        Hannukaisen kaivos ei liity Ylläksen alueeseen vaan sijaitsee yli 10 km etäisyydellä kansallis puistosta. Kaivos ei vaikuta mitenkään matkailuun, vaikka vastustajat levittävät disinformaatiota matkojen perumisista. Kaivoksen vastustajat toimivat mafian tavoin pelottelulla ja kansalaisaddressin ensimmäinen aloittaja joutui painostuksen vuoksi luopumaan ja Unto astui tilalle.
        Kolarissa vallitsee kaivoksen vastustajien luoma pelon ilmapiiri. Nykypäivän "Kolarilainen Omertan laki". Hannukaisen kaivos ei vaikuta mitenkään matkailuun eikä vesistöjen tilaan, kaikkein vähiten Muoniojokeen. Kittilän Suurikuusikon kaivos tukee Levin matkailua ja sen palvelujen käyttöastetta. Ylläksen imagoa ei kaivos vahingoita vaan nostaa Ylläksen palvelujen käyttöastetta mm. hotellit, mökkimajoittajat.....etc. Vastustamalla 10 km päässä olevaa kaivosta jotkut matkailuyrittäjät ampuvat omaan nilkkaansa. Kansalaisaddressista ovat monet jättäneet nimensä, pelon vuoksi pois.
        Hannukainen Mining / Tapojärvi Oy on maan merkittävin kaivostoimija, joka on laajentunut ja laajenee koko ajan mm. Siilinjärvi, Ruotsin malmikentät ja useat kaivokset Suomessa sekä teollisuuskuonan jatkokäsittely Suomessa ja Italiassa.


      • unni_jumi kirjoitti:

        Katoin juuri Kuntaliiton tilastoja ja Kolarissa on vain 3100 asukasta joista valtionosuudet määräytyvät. Kolari elää valtionosuuksien varassa. Kittilän tilanne on jo parempi.
        Hannukaisen kaivos ei liity Ylläksen alueeseen vaan sijaitsee yli 10 km etäisyydellä kansallis puistosta. Kaivos ei vaikuta mitenkään matkailuun, vaikka vastustajat levittävät disinformaatiota matkojen perumisista. Kaivoksen vastustajat toimivat mafian tavoin pelottelulla ja kansalaisaddressin ensimmäinen aloittaja joutui painostuksen vuoksi luopumaan ja Unto astui tilalle.
        Kolarissa vallitsee kaivoksen vastustajien luoma pelon ilmapiiri. Nykypäivän "Kolarilainen Omertan laki". Hannukaisen kaivos ei vaikuta mitenkään matkailuun eikä vesistöjen tilaan, kaikkein vähiten Muoniojokeen. Kittilän Suurikuusikon kaivos tukee Levin matkailua ja sen palvelujen käyttöastetta. Ylläksen imagoa ei kaivos vahingoita vaan nostaa Ylläksen palvelujen käyttöastetta mm. hotellit, mökkimajoittajat.....etc. Vastustamalla 10 km päässä olevaa kaivosta jotkut matkailuyrittäjät ampuvat omaan nilkkaansa. Kansalaisaddressista ovat monet jättäneet nimensä, pelon vuoksi pois.
        Hannukainen Mining / Tapojärvi Oy on maan merkittävin kaivostoimija, joka on laajentunut ja laajenee koko ajan mm. Siilinjärvi, Ruotsin malmikentät ja useat kaivokset Suomessa sekä teollisuuskuonan jatkokäsittely Suomessa ja Italiassa.

        Junantuomat vihr3ät terrorisoivat Äkäslompoloa vanhoilla mafian keinoilla. Omertan laki , disinformaatio eli keksitään aina uusia verukkeita kaivosta vastaan, jotka ovat Don Quijote tyyppistä taistelua tuulimyllyjä vastaan. Olen itte syntynyt Äkäslompoloon 50-luvulla ja muutin sieltä pois kun tämä etelän muuttajien terrori alkoi. Kolari tarvitsee kaivoksen joka ei vaikuta matkailuun yhtään mitään mutta luo mahdollisuuden jos muualle muuttaneiden ALKUPERÄISTEN Kolari - ja Äkäslompololaisten öaluulle. Matkailun varassa eletään vain kiinteistöverojen varassa,
        Minun ja muun verenperimä on Äkäslompolo ja Espoon ökyrikas voi huoletta häipyä kylästä, olemasta yhteiskunnan elättinä koska veroja hän ei tänne maksa
        Kivituhkan ajamisen ovat nämä vihreät estämässä ja Teuravuoman telatietä nämä viherpellet pitävät tutkittavana käytetettyjen puumateriaalien vuoksi.
        O tempora o mores.


      • Anonyymi
        unni_jumi kirjoitti:

        Junantuomat vihr3ät terrorisoivat Äkäslompoloa vanhoilla mafian keinoilla. Omertan laki , disinformaatio eli keksitään aina uusia verukkeita kaivosta vastaan, jotka ovat Don Quijote tyyppistä taistelua tuulimyllyjä vastaan. Olen itte syntynyt Äkäslompoloon 50-luvulla ja muutin sieltä pois kun tämä etelän muuttajien terrori alkoi. Kolari tarvitsee kaivoksen joka ei vaikuta matkailuun yhtään mitään mutta luo mahdollisuuden jos muualle muuttaneiden ALKUPERÄISTEN Kolari - ja Äkäslompololaisten öaluulle. Matkailun varassa eletään vain kiinteistöverojen varassa,
        Minun ja muun verenperimä on Äkäslompolo ja Espoon ökyrikas voi huoletta häipyä kylästä, olemasta yhteiskunnan elättinä koska veroja hän ei tänne maksa
        Kivituhkan ajamisen ovat nämä vihreät estämässä ja Teuravuoman telatietä nämä viherpellet pitävät tutkittavana käytetettyjen puumateriaalien vuoksi.
        O tempora o mores.

        Telatie on "show what" tyylin esimerkki projekti. Kivituhkapolku pottuämpärein ja sitä rataa kaikki muukin. Eikö kunnan toimesta todella mitään suunnitella ja voida toteuttaa kunnolla.


      • Anonyymi
        unni_jumi kirjoitti:

        Katoin juuri Kuntaliiton tilastoja ja Kolarissa on vain 3100 asukasta joista valtionosuudet määräytyvät. Kolari elää valtionosuuksien varassa. Kittilän tilanne on jo parempi.
        Hannukaisen kaivos ei liity Ylläksen alueeseen vaan sijaitsee yli 10 km etäisyydellä kansallis puistosta. Kaivos ei vaikuta mitenkään matkailuun, vaikka vastustajat levittävät disinformaatiota matkojen perumisista. Kaivoksen vastustajat toimivat mafian tavoin pelottelulla ja kansalaisaddressin ensimmäinen aloittaja joutui painostuksen vuoksi luopumaan ja Unto astui tilalle.
        Kolarissa vallitsee kaivoksen vastustajien luoma pelon ilmapiiri. Nykypäivän "Kolarilainen Omertan laki". Hannukaisen kaivos ei vaikuta mitenkään matkailuun eikä vesistöjen tilaan, kaikkein vähiten Muoniojokeen. Kittilän Suurikuusikon kaivos tukee Levin matkailua ja sen palvelujen käyttöastetta. Ylläksen imagoa ei kaivos vahingoita vaan nostaa Ylläksen palvelujen käyttöastetta mm. hotellit, mökkimajoittajat.....etc. Vastustamalla 10 km päässä olevaa kaivosta jotkut matkailuyrittäjät ampuvat omaan nilkkaansa. Kansalaisaddressista ovat monet jättäneet nimensä, pelon vuoksi pois.
        Hannukainen Mining / Tapojärvi Oy on maan merkittävin kaivostoimija, joka on laajentunut ja laajenee koko ajan mm. Siilinjärvi, Ruotsin malmikentät ja useat kaivokset Suomessa sekä teollisuuskuonan jatkokäsittely Suomessa ja Italiassa.

        ... ilman muuta kaivos vaikuttaa matkustajavirtoihin!

        Jos et usko, niin kuvitteleppas Suurikuusikon kaivos Kaukosen kohdalle tien varteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... ilman muuta kaivos vaikuttaa matkustajavirtoihin!

        Jos et usko, niin kuvitteleppas Suurikuusikon kaivos Kaukosen kohdalle tien varteen.

        ... itse asiassa: kaivos kannattaa perustaa Kaukoseen, niin etelästä autoilevat turistit suuntaavat Lompoloon, koska eivät halua lomatunnelmissaan katsoa moista ilmestystä.


      • Anonyymi
        unni_jumi kirjoitti:

        Junantuomat vihr3ät terrorisoivat Äkäslompoloa vanhoilla mafian keinoilla. Omertan laki , disinformaatio eli keksitään aina uusia verukkeita kaivosta vastaan, jotka ovat Don Quijote tyyppistä taistelua tuulimyllyjä vastaan. Olen itte syntynyt Äkäslompoloon 50-luvulla ja muutin sieltä pois kun tämä etelän muuttajien terrori alkoi. Kolari tarvitsee kaivoksen joka ei vaikuta matkailuun yhtään mitään mutta luo mahdollisuuden jos muualle muuttaneiden ALKUPERÄISTEN Kolari - ja Äkäslompololaisten öaluulle. Matkailun varassa eletään vain kiinteistöverojen varassa,
        Minun ja muun verenperimä on Äkäslompolo ja Espoon ökyrikas voi huoletta häipyä kylästä, olemasta yhteiskunnan elättinä koska veroja hän ei tänne maksa
        Kivituhkan ajamisen ovat nämä vihreät estämässä ja Teuravuoman telatietä nämä viherpellet pitävät tutkittavana käytetettyjen puumateriaalien vuoksi.
        O tempora o mores.

        Vai ei espoolainen maksa veroja😂😂😂kyllä maksaa ;kiinteistöverot, 24%alv, latumaksut, pitää yllä kauppaliikkeitä ja palveluita, työllistää kaikki paikalliset rakennusalan yrittäjät!!! On se kumma miksi jokaisella pikkukylällä on paskanpuhujat vastustamassa lomalaisia, siihen ei virallinen kunnan hallinto alennu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai ei espoolainen maksa veroja😂😂😂kyllä maksaa ;kiinteistöverot, 24%alv, latumaksut, pitää yllä kauppaliikkeitä ja palveluita, työllistää kaikki paikalliset rakennusalan yrittäjät!!! On se kumma miksi jokaisella pikkukylällä on paskanpuhujat vastustamassa lomalaisia, siihen ei virallinen kunnan hallinto alennu!

        Sinulle espoon pikku tolukka.. katijen rakentaminen ja viemärin veto sähköt on iso kustannus . näitä varten kunta ottanut lainaa.. veroja maksamalla lyhennetäänmoisia maksuja ladut maksaa kunnalle yli miljoona euroa...joten sinun vapaaehtoinen maksu on osa kuluerää paikkaliset raksa yrittäjät joo net nippa nappa saa palkan työstä ei muuta jos lompolossa ostat nii raht ei tule koko kunnan hyödyksi valuvat omistajien taholta eteläänn.....ei tule yhteisöveroa..kääpä


    • Käpitalist

      Tulossa on jo Lidl ja tokmanni,

      Alkaa oleen hinta kohdillaan ja J polvillaan.

      Vaikka se ny halvempi kun Levi

    • Penttitherock

      Kaivos kun aukeaa niin kyllä riittää asiakkaita. Hyvä että jotkut käsittää kuinka se vaikuttaa.

      • Lompolokartalle

        Totta,kaivos tuo työntekijöitä ja asukkaita lompoloon.Hiljais eloa kylä viettää 7kk vuodesta,joten piristää kylä kuvaa kuin juokaleet talvella,menkööt leville mikä on lapin huvittelupaikka.


      • Anonyymi

        Turistit lähtee, lomalaiset lähtee, joet pilaantuu ja paskakukkulan maine kasvaa, jotainnrealiteetteja, lukekaapa vaikka talvivaaran vesistöraportti


      • Anonyymi

        Ja kaikki homheiset mökit myyvään kovalla hinnala. Hannukainen täynnä näitä 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turistit lähtee, lomalaiset lähtee, joet pilaantuu ja paskakukkulan maine kasvaa, jotainnrealiteetteja, lukekaapa vaikka talvivaaran vesistöraportti

        Älkää verratko Talvivaaran hannuksista
        Talvivaarassa tehtiin kaikki päin mäntyä kiireessä


    • Totuutta

      Ei tuuuu kaivosta ei 😂😂😂

    • aggregaattiulisoo

      Raivuurobotti on kova juomaan, hakee kalijaa rekoittain

      • pusikkolappalainenulisoo

        Korkki kiinni niin ei tarvitse vahdata muiden juomista!


      • Anonyymi
        pusikkolappalainenulisoo kirjoitti:

        Korkki kiinni niin ei tarvitse vahdata muiden juomista!

        Kunnantoimisto siirtyy Sieppijärvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnantoimisto siirtyy Sieppijärvelle.

        Ja tk nuottavaaraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tk nuottavaaraan.

        Nuottavaaran vanhapoikako se höpäjää omiansa?


    • Anonyymi

      Joko se market on avattu?

      • Anonyymi

        Ei ole Ässälä kusta eikä paskoa päässä, äi ole äikä tule.


    • Anonyymi

      No olispa hyä.
      Mullaki on pörsissä ja tilillä kaivoksella tienattu raha, niin sehän ei Lompolossa kelpaa kauppiaalle!! Tulis s-market, niin ei tarttis Kolasissa saakka käyvä kaupassa!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      59
      877
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      594
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      36
      554
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      106
      520
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe