Lieksan Metro?

punainenlinja

Jos Lieksaan rakennettaisiin metro niin millaisia reittejä pitäisi olla? Pitääkö kaivaa tunneli lieksanjoen ali kuten esim budapestissa? Mihin kaikkialle metrolla pitäisi päästä entä mihin pitäisi metroasemia laittaa? Riittääkö yksi reitti vai pitäisikö olla useampia? Entä metrolinja pielisen ali kolille, olisiko mahdollinen? Pitääkö alkon kohdalla olla metroasema? Entäs ruunaalla?

18

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tärkeimmät

Voisi olla reitti - Reunatie - Märäjälahti - Kela - Citymarket

• taitteelijan.alku

Ois kyllä parempi, jotta pohdiskelisit noita oman pääsi sisäisiä metroja. Tuolla ajatuksen lennolla suosittelen maalaamista. Fanita vaikka Muncia ja Huutoa. Pablo Picaso voisi olla toinen sopiva tyylillesi.

• sininenlinja

Sirittääkö sirkat päässäsi? Tunnen kyllä taiteen maailmaa, mutta nyt oli tarkoitus keskustella lieksan fiktiivisesta julkisenliikenteen järjestelmästä. Älä osallistu jos ahistaa.

• klausfobia

Lieksa-Jamali-Vieki olisi varmaankin se ensimmäinen linja joka pitäisi perustaa. Muut olisivatkin vähemmän tärkeitä.

• MatkailuAvartaa

" Pitääkö kaivaa tunneli lieksanjoen ali kuten esim budapestissa"

Budapestissa ei ole kaivettu tunnelia LIeksanjoen ali. Tiedän kun olen käynyt Budapestissa.

• ytcysaj

Jos olet käynyt niin tiedät että siellä metro menee tonavan ali Pestista Budan puolelle ja takaisin, olikohan punainen linja. Siellä on muuten tosi hyvä metro ja ratikkaliikenne, sopisi ottaa oppia suomessakin. Lieksahan nyt ei osaa ottaa oppia mistään.

• Lapiot.heilumaan

Lieksan kaupungin pinta-ala on niin suuri, että Lieksaan voitaisiin rakentaa monta metrolinjaa. Päästä päähän ja poikittain Kolille. Maailmalla pisimmät kaupunkien metroverkot ovat yli 400 km.

• Pietarin.fani

Pietarin metrolinjojen pituus on yhteensä yli 100 km ja syvimmillään metrojuna kulkee 90 metrin syvyydessä Nevan ja kanavien alapuolella. Pietarin metro on kokonaan maanalainen järjestelmä.

• Metropoliitta

Lieksan liikenteen siirtyessä metrotunneleihin Pielisenkylätie hiljenee entisestään. Metron keskusasema Kulma vetää ihmisiä eri suuntiin lähteviin metrojuniin, Nurmijärvelle, Mätäsvaaraan, Vuonislahteen, Hatunkylälle ja Kolille. Metroasemalla kaikuu Metrotyttöjen tuttu laulu:

https://www.youtube.com/watch?v=9if-g0TEqEQ

• lastulaineilla

Pielisentiestä tulee lopullisesti kävelykatu. Autot vähenevät, mutta rollaattorimummot ja -ukot lisääntyvät, eikä auton alle jääntiä tarvi enää pelätä. Yhtä Himmeän Kaupan iltaa siitä lähtien. Kesällä huomattavan viihtyisää kuljeskella auringossa ja välillä pujahtaa kauppaan ja nauttia kahvit eli paistetut muikut jossain monista telttakahviloista bulevaardin reunoilla. Kyllä kelepaa.

• Liekaaaaaaaa

Lieksan sosiaalisen elämän keskus cittarin penkki siirtyy maan alle kun kaikki istuvat metroaseman penkeillä seuraamassa tulijoita ja menijöitä.

• mukavaa.meininkiä

Ajan kuluessa Lieksan muutamat jäljellä olevat kauppaliikkeet siirtyvät metroasematunneliin. Siellä myydään villasukkia, raappahousuja, pussihousuja, flanellipaitoja, sukkanauhoja ja setolkkia. Kaupoista löytyy myös musiikkia c-kasetteina ja kioskista saa höyrystettyjä kuumija nakkija tarjouksella kaksi kolmen hinnalla. Kirpputoripöydällä on tarjolla silmälaseja, tekohampaita, käytettyjä paristoja ja ainaista kesäaikaa näyttäviä herätyskelloja.

• Budapestin metrosta jäi mieleen, että siellä sulkeutuu ovat todella nopeasti ja yllättäen ilman kuulutusta.
      Minäkin päästin kerran sisään mennessäni vanhan naisen ennen minua, ja kun nousin vaunuun, niin ovet pamahti kiinni, ja minun takki jäi väliin.
      Ajoin yhden asemavälin niin, että takki hulmusi suurimaksi osaksi ulkopuolella, ja minä seisoin selkä tiukasti ovea vasten, enkä päässyt liikkumaan.
      Olihan sekin elämys.

• Jyyti

Komin vale taas ei naurata

• Jyyti kirjoitti:

Komin vale taas ei naurata

Ei tuo tapaus minuakaan silloin naurattanut, koska se tapahtui minulle.

• Metromies

Onko Budapestissa lieksanjoki?

• Danube.kaunoinen

Budapestin läpi virtaavan lieksanjoen nimi on Danube.

• Danube.kaunoinen kirjoitti:

Budapestin läpi virtaavan lieksanjoen nimi on Danube.

Unkarin kielessä se äännetään "duna".
        Tunnen "hieman" kieltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2816
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1827
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1800
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1414
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      73
      1320
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1245
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1228
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      77
      1169
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1018
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      997
    Aihe