Miten tullaan toimeen puolison exän kanssa?

Jumissa

Hei
Olen seurustellut nyt vajaan vuoden miehen kanssa jolla on lapsia entisen aviovaimon kanssa. He erosivat 2-vuotta ennenkö me tavattiin. Mieheni oli ollut sinkku koko eron jälkeisen ajan lukuunottamatta muutamaa kertaa kun tapaili jotain naista. Meillä menee yleisesti hyvin. Me tullaan toimeen todella hyvin, me pystytään keskustelemaan hankalistakin asioista, mies tulee hyvin toimeen lapseni kanssa, mä tulen toimeen hänen lastensa kanssa. Ainoa ongelma mikä hiertää on mun huono itseluottamus, mutta mä teen todella paljon töitä sen eteen, että pääsen yli niistä ajatuksista etten kelpaa ja olen arvoton. Mies on ihana, hä ymmärtää mun vajaavaisuuteni ja mistä se tulee. Taakka on kuintekin mun.

Mieheni lasten äiti on haastava. Hän puuttuu kaikkeen ja komentelee. Pistää muksun soittamaan isällee et pitää hakea aikasemmin sen sijaan että itse nätisti pyytäis et voitko tulla hakemaan aikasemmin, kieltää meitä muuttamasta yhteen, kieltää meiltä intiimin kanssakäynnin, syyttää kaikesta muita; ikinä syy ei ole hänessä. Syyttää jopa mun muksua asioista mitä hä ei ole tehny. Joka kerta kun hä soittaa miehelleni ni tiedossa on ongelmia. Hä tunkee mieheni asunnolle ties mienkä tekosyyn kanssa. Jos asioita ei tehä niinku hä sanoo ni mieheni on huono isä. Mies tekee kaikkesa lasten etee. Aina yritetään ajatella ensin lasten parasta. Mies ei eroa halunnu, omien sanojensa mukaa. Elämä on menny siihe et oottelen vaan seuraavaa katastrofia miehen exvaimon suunnalta.

Miestä ei entisen vaimon puuhat tunnun haittaavan, jotenki hä ei nää asioita niinku minä. Toki hänellä ei ole tätä arvottomuutta kannettavanaan. Mun pitäis kanssa oppia olemaan välittämättä. Toisesta sisää ja toisesta ulos, mutta se on niin pirun vaikeeta. Tasapuolisuuden nimissä mieheni ei tarvitse kokea samallaista mun muksun isältä, koska häntä ei enää ole. Me ollaan kahden muksun kanssa ja ollaan oltu pitkän aikaa.

Mä tiedän etten pysty tilannetta muuttamaan. Mä en saa miestä näkemään mun puolta asiasta enkä mä saa miehen lasten äitiä hyväksymään mua. Mun on tultava toimeen tällä mitä on, mä en vaan tiedä miten saisin itseni siihen asenteeseen että toisesta sitään ja toisesta ulos. Oon ajatellu vaihtoehtoina sitä etten enää noteeraa millää lailla mihinkää, vaihdan puheenaihetta, yritän unohtaa että sitä ihmistä on edes olemassa siihen asti että tilanne vakiintuu. Onko tän tilanteen kanssa helpompi elää sitten joskus jos muutetaan saman katon alle miehen kanssa...

Jos joku on eläny tän vaiheen ja tietää miten tämän asian kanssa eletään tai osaa neuvoa miten mun pitäis asiaan suhtautua tai minkälaista työtä teen itseni kanssa että selviäisin paremmin niin olkaa kilttejä ja neuvokaa.

Kiitos kun luit viestini loppuun.

9

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näilläeväilläeteenpäin

      Näin:

      1. Anna miehesi hoitaa yhteydenpito eksäänsä ja lapsiinsa. Älä puutu, älä kommentoi.

      2. Kun miehen eksä tulee teille, tervehdi naista ystävällisesti ja mene tilanteesta pois, kokonaan pois samasta huoneestakin.

      3. Jos miehen eksä syyttää sinun lastasi jostain, sanot naiselle, että puhuu miehelle asiasta ja menet pois tilanteesta. Jos kyseessä on puhelu, niin sanot, että juttele asiata miehen kanssa nyt minun on lopetettava, heippa ja luuri kiinni. Et soittele eksälle, vastaat hänen puheluun, mutta kuuntelet naista max. 2 minuuttia ja sitten sinulla on kiire ja ei muuta kuin luuri kiinni. Et puutu, et tartu, et kommentoi kyseisen naisen ongelmia millään tavalla.

      4. Puhut miehen asunnosta. Jos et asu miehen kanssa yhdessä, eläkää kahta asuntoa jatkossakin. Kun miehen lapset ovat miehellä, hän pysyy omalla asunnollaan ja sinä omallasi. Kun miehen lapset ovat äidillään, mies on sinun asunnollasi tai sinä ja lapsesi ehkä miehen luona. Lapsesi ei leiki ilman miehen lasten lupaa miehen lasten leluilla, ei käytä heidän vaatteitaan, eikä omi muitakaan tavaroita.

      5. Kohtele miehen lapsia yhtä nätisti kuin omaasi silloin kun heitä tapaat. Älä arvostele miehen lapsille heidän äitiään. Muuten käyttäydyt normaalisti, otat lapset mukaan leikkeihin ja yhteisiin tekemisiin. Olet miehen lapsille mukava ja kiva aikuinen, et äiti.

      6. Sinun ja miehen lapset setvivät välinsä keskenään. Älä puutu pieniin lasten välisiin torailuihin. Jos ikäeroa on paljon, keksitte miehen kanssa lapsille ja teille aikuisille yhteistä tekemistä. Siitä se lähtee pikkuhiljaa sujumaan.

      Ja muista, miehen eksä on miehen eksä ja miehen asia on hoitaa asiat sinne päin. Eksä ei ole sinun ongelmasi. Ota etäisyyttä, älä anna eksälle mahdollisuutta vetää sinua mukaan riitoihin.

      • oppeliini1

        Tuohon ei ole enää lisäämistä.Mies ottaa x.ltään vastaan kaiken saastan ja loan vain saadakseen pitää tiiviin yhteyden lapseensa. Joskus alikehittyneeet lähivanhemmat toimivat juuri noin.
        Se on todella ikävää kaikkien katsoa ja kuulla.

        Mikäli sinulla ja lapsellasi on oma asunto, älä missään tapauksessa luovu siitä. Ellei ole, hanki se. Sen ei tarvitse olla palatsi, pienen pieni, vaatimattomin riittää täydellisesti. Niin kauan kuin sinun oma lapsesi ei joudu kuulemaan ja kokemaan tuota miehen puolelta tulevaa ja esiintyvää saastaa. Oma rauhaisa ja turvallinen asuntosi takaa sen.
        Lapset ovat älykkäämpiä kuin luuletkaan, hän kyllä huomaa mistä on kysymys. Hänen nyt kokema ja käsittämä käytos aikuisten puolelta ei ole hyvä lapsesi kehittyvälle itsetunnolle eikä hänen muostamalleen kuvalle yhteiskunnasta.

        "Mutku se pyys mua asuun saman katon alle" on omiaan vähentämään (yhä herkkää) itsetuntoasi! Jos asutte yhdessä. Oman itsetuntosikin takia, sinun on parasta tehdä kaikkesi saadaksesi rakoa miehen ja x.n väliseen sotkuun. Vain pysy siitä lapsesi kanssa erossa.


      • ihansäliskisuakäy

        Voi elämän käpy n´äitä nyksien teesejä!!! Heh heee, niin on vitsikästä luettavaa ettei oo tosikaan! Mene, tee älä, sano.... on se hyvä että sulla on noin yksinkertainen ajatusmaailma joka asiasta.
        Sä olet ottanut niinkuin miehen perheen silmiisi kuin ne eivät olisi ihmisiä ollenkaan. Onko mies tietoinen sun 6 itsellesi rustamista säännöistä????? Epäilen sillä kukaan ei voi olla noin hullu, että kirjoittelee sääntöjä miten kohtaa miehen rakkaan exän ja rakkaat lapset!!!! Todlellakin olet kateellinen niin kateellinen että heikkoa tekee.

        Olepuhelimessa max 2 min!!!! No huh huh... oletko ihan tollo, sairas vai syrjäytynyt normaalist elämästä. Kyuule hei, annan neuvon, elä omaa elämääsi äläkä tee siitä noin vaikeeta itsellesi.
        Elämä eletään itselle eikä siihen tarvita kirjattuja sääntöjä miten kohdella ketäkin ja puhua puhelimessa.

        Olet lapsellinen tai sairas tai muuten vaan hullu.... heheee.....voi itku. Päivän paras vitsi.. pitää kopsaa ja näyttää töissä ja kavereille.... niin oli kuin Koululaisen kouluvitsikirjasta.


    • Alkuperänenjumi

      Hei. Kiitos vastauksestasi.
      Kirjoitin vastinetta pitkään ja hartaasti, mutta sitten hoksasin missä mulla se jumi on. Me ei olla vastuussa entisen vaimon onnellisuudesta! Hä on ite tiensä valinnu ja kantansa ottanu.
      Kiitos paljon!!! Jotenki kivi vierähti sydämeltä.

    • entiiämistäämitään

      Etteks te aikuiset ihmiset osaa sopia missä mennään ja miten? Selvät säännöt! Ajatelkaa mitä on lasten parhaaksi ettekä omaa egoanne dorkat!

    • Kaukolavi

      Kannattaa miettiä että onko mies oikea sinulle. Kuullostaa aika huolestuttavalle, jos on niin tossu ettei pysty laittamaan rajoja eksälleen. Tilanne tuosta tuskin tule helpottamaan.

      Mitä tarkoitat huonolla itseluottamuksella ja miten se näkyy elämäntilanteessanne?

    • kkffkfkdjdhgf

      Voi sua reppanaa. Miksi rikoit toisten perheen??? Nautit siitä että perhe hajosi ja kiusaat miehen entistä perhettä!!! olet tosi säälittävä. Siiä sait, sulle ei kuulu heidän asiat, pysy niistä erossa, vai siksikö utelet ja kiusaat että lapsi ei pysty vielä puolustautumaan ja kaipaa isää???
      Jos rikot perheen, saat krsiä suraukset, ja kun mies hylkää omat lapset, nautit siitäkin että hahaaa,,, pystyinpäs tähän.

      On kumma ettyei tuollaisista saa sanktioita, että on hienoa kun perheet erikotaan ja näytetään muillle mihin pystyy.

      Miehen exä ja lapset ei tarvi sun naamaa nähdä, pysy kaukana, riittää kun veit lapselta isän. Mitten mies voi ollanoin tyhmä että antaa sun jatkaa heidän kiusaamista, ai joo, siehän teet sen mieheltä salassa, selän takana. Jotta se vaikuttaa että lapsi kiusaa isää???? N'' on niin tätä, että uusio vaan kiusaa ja syyttää muita. Sairasta.

      Miksi rikoit? mIeti sitä ja jos ei muuta ajattele omaa itseäsi kuinka naurettava olet ja halveksittu, onko se kivaa??? Kun rikot seuraavan perheen mieti et kannattaako nähdä vaivaa siinä että mies jättää lapsensa???

      • Luitko ihan varmasti oikean tekstin, alkuperäisessä sanottiin että mies eronnut jo 2 vuotta aikaisemmin. Ero tullut siis entisen vaimon aloitteesta kun mies olisi voinut jatkaa. Ei ole tämän kysyjän vika jos kusipäitä löytyy entisistä puolisoista ja näköjään kommentoijista. Vai oliko tämä sinun kirjoitus provosoivaksi tarkoitettu


    • totototoototot

      Höpö höpö!! Ainan tää naikkonen voi kirjottaa mitä haluaa. Vaikka että mies käveli suoraan hänen kotiinsa ja alettiin serurusteleen!!! heheee... Pulputtaa saa mitä tahansa, ja sie uskot!!!

      Yleensä nämä naikkoset ovat järestään perheenrikkojaia ja kirjottaa mitä haluaa , puppua tulee jotta ei olisi syntipukki rikkomalla toisten perheen, ja voi lavastaa toiset syylliseksi.

      Uusi naikkonen on aina se rikkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe