Ikä 50+ ja BMI 40+, miten sulla?

maanantainako

Olen sosiaalinen ja huumorintajuinen keski-ikäinen nainen. Mutta nyt alkaa huumori loppu itseni kanssa. Jotain pitäisi tehdä, kun vaan pääsisi alkuun. Löytyykö muita samoja asioita miettiviä?
Tietoa ja kokemusta löytyy, samoin yrityksiä laihduttaa ja myös onnistumisia, mutta aina on palattu entisiin mittoihin ja vuosien myötä paino pikkuhiljaa noussut.
Olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja tukea toinen toistaan matkalla kohti terveempää elämää. Huomenna on taas maanantai.......

14

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovaurakkaedessä

Miksi et aloita jo tänään? Noin lihavaksi kun on itsensä syönyt, niin vaikeaa on saada painoindeksiään 25:een.

• maanantainako

Kannattaa lukea kunnolla minkä ryhmän keskusteluihin vastaa. Juuri tuollaista kannustusta täältä haen ja antamasi tieto oli mulle todella uutta, eipä ole tullut itselleni mieleen.
        Suurkiitoa, että vaivauduit mulle vastaamaan ja pian on lumi maassa ja tarvitaan taas pulkannaruja!

• normaalipainoon

Omia toimivia keinoja:
      - ateria-ajat-- kunnon aamupuuro reilun pakastemarjapläjäyksen kera, herkkuna lusikallinen omatekoista vadelma-, herukka-,omenahilloa , leipä, salaattia, tomaattia, paprikaa mitä vain saa leivälle tungettua, että saisi sen 500 g kasvisannoksen alkuun. Lounas salaatteineen- nyt suosikkina puolal. shampion omenista( prismassa alle 50snt/kilo) varsiselleristä, jostain lehtisalaatista kevytranskankermalla ja pähkinöillä täydennettynätehty ihanan raikas herkku- pääruokineen, jälkiruokineen kauniisti laitettuna ja rauhassa nautittuna, Aina ruuassa reilusti myös kypsennettyjä kasviksia. Välipalat vain kasviksia, hedelmiä, marjoja. Kahvileipiä vain poikkeuksellisesti. Juomana vesi, kurri, rasvaton piimä. Eläkeläisenä aamiainen n. klo 9-10, lounas klo 15-16. Sopii minulle.
      Jos kasvisten osuus jää pieneksi, mieliteko syömiseen yltyy. ed. tavalla syöden olen nyt 25,5 painoindeksissä ja tavoitteena on siinä pysyä.V. 2000 painoni oli 107 kg, pituus 170.
      - Päätös siitä, ettei "laidunneta"- ei jääkaapista tai muista kaapeista syömistä. En osta vierasvaraksikaan herkkuja-- hyvin näyttää maistuvan salaatti, leipä, hedelmät, marjat, joskus juustotkin.
      - Motivaatiovaatteet- tanssiharrastuksen varjolla olen törsännyt mekkoihin monen, monen viinerin ja karkkipussin, likööripullon jne hinnan enkä kadu yhtään.
      - liikunnan tekeminen helpoksi-- kuntopyörä tv-katsomossa, hakeutuminen semmoisiin jumpparyhmiin, joissa on kivaa. Ja se tanssi-- ilokseni kumppanini on yhtä hurahtanut seuratanssiin, yksintanssiin lavis, lattariryhmät.
      - Itseinho ei auta yhtään. Hyvä kun viestit positiivisesta käsityksestä itsestäsi. Ihan yhtä hyvä on kaikkine kiloineenkin, mutta olo on niin paljon keveämpi, hengitys helpompaa, ei närästä, eikä nivelet hajoa, nukkuu hyvin ja nauttii olostaan ja liikkumisesta. Ihan oman itsensä takia ... Etsi kaikki asiat, miksi sinun kannattaa laihduttaa ja sitten alat miettiä keinoja kohdallasi. Paljon tsemppiä. Se onnistuu kyllä. Pikku takapakeista ei kannata välittää yhtään...

• MikäMikäMaa

Moikka viestin Aloittaja!
      Saisiko sinun yhteystietoja? Minulla paljon pudotettavaa...

• maanantainako

• MikäMikäMaa

Kiinnostuneita perustamaan laihduttajia WhatsAppIin ryhmää? Tsemppaukset tulis reaaliajassa...

• Hoikaksi

Hei. Minä päätin just uutenavuotena, että nyt lähtee läskit. Painan n.130kg . anyt olen alkanut syömään vihanneksia, hedelmiä, kalaa, rahkaa..vaaleat leivät ja valmisruoat pois. Tavoite on n. 60 kg:seksi laihtua. Hermot meni ja nyt sitten kovaa vauhtia kohti tavoitetta. En pysty liikkumaan, lonkka oireilee, joten elämäntapamuutoksella yritetään . Voimia kaikille laihduttajille.

• RealismiaKehiin

Mikäs niissä valmisruoissa niin paha asia on ettei niitä voi syödä?

• viskeraali
        RealismiaKehiin kirjoitti:

Mikäs niissä valmisruoissa niin paha asia on ettei niitä voi syödä?

Työpaikkaruokaloiden eineskeittiöpöperöt nostivat painoni ja verenpaineeni.
        Eivät ole markettien hyllyeineksiä mutta niistäkin kannattaa katsoa tuoteselosteet.

• FerrariF9000
        viskeraali kirjoitti:

Työpaikkaruokaloiden eineskeittiöpöperöt nostivat painoni ja verenpaineeni.
        Eivät ole markettien hyllyeineksiä mutta niistäkin kannattaa katsoa tuoteselosteet.

Vai olisiko kyse ollut sittenkin liian isosta annoskoosta?

Merkittävää lihomista on meinaan aika vaikea saavuttaa, jos lautasella on edes etäisesti ns normaalin näköistä ruokaa, ellei sitä mätä kaksin käsin.

• Yrittäkää

Mä ainakin olen just Saarioisten valmiskeitoilla melkein laihduttanut 8 kiloa. Keitossa 210-240 kilokaloria per keitto, ovat hyviä ja sopivan kokoisia annoksia. Se on mun päivän ainoa lämmin ruoka. Iltapalana vielä kuppi teetä (hermesetas makeutus) ja (pieni) leipä.
      Aamulla olen tehnyt 1 dl hiutaleita puuron sokeroimattoman (alle 10 kcal/100ml) mehukeiton kanssa.
      Kyllä laihtuu ja ne keitot on maukkaita ja vaihtelua on paljon.

• sirpaliisukka

hei,liityin sulamoon nyt tämän vuoden alussa ja painoa tippunut jo kolme kiloa,tosi helppo toi sulamo,
      merkitset vain syömäsi ruuat,se laskee kalorit ja proteiinit ym. olen oppinut oikeanlaiseen ruokailuun

• viskeraali

Laskematta, punnitsematta, mittaamatta.
      Suunnittelua ja itsekuria. Eipä ole aina helppoa.

Ensimmäinen toimenpiteemme oli lautaskoon pienentäminen. Ruokapesän halkaisija 20 cm -> 15 cm:iin.
      Sapuskana tavallinen, perusraaka-aineista valmistettu kotiruoka. Äärimmäisyyksiä välttäen. Ei kannata pyrkiä mihinkään "laihduttavaan" vaan syödä tavallista sapuskaa pienemmiltä lautasilta.
      Harkituiksi välipaloiksi vain vähän hedelmiä. EI LAINKAAN VÄLINÄRKKIMISTÄ!!!!!!!!

Elämäntavaksi eikä miksikään kuuriksi. Älä stressaa itseäsi!
      Kos aloitat jollakin kuurilla niin ennen aloitusta suuunnittele kuurin jälkeinen elämisen tapa ja pidä siitä kiinni!

• TSemppiä!!! Itsekin 50 ja meneillään "löydä kadonnut uumasi" kuuri ;) Toki tein ehkä sen ns helpon ratkaisun, ja liityin paikalliseen cambridge laihdutus ryhmään - kiloja karissut vähän reilu 3 kg 2 viikon aikana, eli ei todellekaan mitään päätä huimaavia lukuja, eli en allekirjoita niitä huimia alku laihdutus lukuja joita palstat yleensä täynnään, ja kuitenkin ollut tuon 2 viikoa sillä pelkällä 600ckal pussit´ruoka ravinnolla (eli juuri nyt motivaatio huikkasen kateissa noiden pussien kanssa, mutta valitulal teillä mennään ja kadonneenuuman haluan takaisin ;) ). Aloitus paino oli n 83kg, pituutta 168, eli matkaa vieä ihan riittävästi taulukoiden ihanne paino lukemiin, ja ihan siellä ei omat tavoitteet taida edes olla, mutta vielä on matkaa omaankin tavoitteeseen. Paino pudottamisen yksi moivaattori on kaapissa oudosti kutistuneet vaatteet ;) Tsemppiä siis meille kaikille!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3525
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      2828
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      1907
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1132
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1121
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      203
      1069
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      889
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      880
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      105
      877
    Aihe